2.1. 2014 Michal Fokt

Další problém elektromobilů: Velká ztráta zůstatkové hodnoty

Další problém elektromobilů: Velká ztráta zůstatkové hodnoty

Jako by s elektromobily nebyla už teď spousta potíží, nyní se poté, co jakž-takž začal fungovat i trh s ojetými vozy, objevuje další komplikace. Při opětovném prodeji majitel tratí více, než u aut se spalovacími motory.

Elektromobily jsou drahé, těžké, náchylné na klimatické podmínky, mají špatnou infrastrukturu, malý dojezd a potřebují dlouhou dobu k plnému dobití. Není tedy divu, že si je pořizují zatím jen opravdu velcí fandové nezvyklé techniky. A i ti teď možná budou zvažovat další takové rozhodnutí ještě opatrněji. Jako by nebylo dost na tom, že třeba v takovém hi-tech Japonsku by si elektromobil koupila znova jen třetina jeho současných majitelů, nyní se objevuje další problém.

Průzkumy ve Velké Británii (CAP Automotive) a USA (KBB) ukazují, že elektromobily ztrácejí svou hodnotu mnohem rychleji, než konvenční automobily s motory s vnitřním spalováním. V Británii ztratí během 3 let až 80 % své hodnoty, zatímco běžné vozy se pohybují kolem 60-70 %.

V USA je situace velmi podobná. Tam Kelley Blue Book bere v úvahu pětiletý cyklus obměny auta a předpokládá, že zatímco takový Chevrolet Spark EV bude mít po pěti letech cenu na úrovní 28 % té původní, která činila 28 tisíc dolarů, benzinový Spark se pohybuje na 40 % své původní ceny. Podobně se vyvíjí situace i u Fordu Focus Electric, jenž lze nyní pořídit za 35 tisíc dolarů a za pět let bude mít hodnotu dokonce pouze 20 % z této částky, zatímco klasický Focus ve verzi Titanium se bude pohybovat kolem 36 procent.

KBB navíc předpovídá, že trojici aut s největším poklesem ceny budou tvořit elektromobily Nissan Leaf, Fiat 500e a Smart Fortwo Electric Drive. Na rychlém pádu hodnoty se podepisuje zejména skutečnost, že ten, kdo chce elektromobil, má dnes zájem o nový, nikoli o ojetý a vozy, tak dohromady není komu prodávat. Hodnotě aut také škodí v USA vysoké federální a v řadě případů i lokální programy dotací, srážející kupní cenu nového vozu minimálně o 7500 dolarů. Tento faktor pochopitelně plně nepociťují sami majitelé nových aut, protože je to suma, o kterou zaplatili při pořízení nového vozu méně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 

Přidat názorDiskuse: Další problém elektromobilů: Velká ztráta…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…