Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Další problém elektromobilů: Velká ztráta zůstatkové hodnoty

Jako by s elektromobily nebyla už teď spousta potíží, nyní se poté, co jakž-takž začal fungovat i trh s ojetými vozy, objevuje další komplikace. Při opětovném prodeji majitel tratí více, než u aut se spalovacími motory.
Zpět na článek
2. 1. 2014 15:30
2. 1. 2014 16:02
2. 1. 2014 16:40
2. 1. 2014 18:49
2. 1. 2014 20:01
3. 1. 2014 00:19
3. 1. 2014 08:43
2. 1. 2014 19:50
2. 1. 2014 19:56
2. 1. 2014 21:19
2. 1. 2014 20:08
2. 1. 2014 16:25
2. 1. 2014 16:40
2. 1. 2014 17:22
2. 1. 2014 21:27
2. 1. 2014 22:31
3. 1. 2014 08:34
3. 1. 2014 19:08
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 1. 2014 20:03
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 1. 2014 12:42
3. 1. 2014 13:21
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 15:08
Bereniku klepne, to neustojí ...
Vždyť ty elektromobily jsou tak skvělé a bezemisní a skýtají pouze samé výhody... >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 15:08
Re: Bereniku klepne, to neustojí ...
A nejen Bereniku.
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 15:12
Re: Bereniku klepne, to neustojí ...
To si pan Fokt dovolil ale dost ............ ale jistě jsou to jen pokroucené polopravdy a nepravdy. >:D >:D >:D
Odpověď na otázku "KDO ZABIL ELEKTROMOBIL" je jasná: Michal Fokt. >:D >:D >:D
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
3. 1. 2014 11:10
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
:-) jeste ze se tenhle nesmysl netýká Tesličky, ale i tak je to blbost. Prodeje ELEKTRO VEHIKLŮ minimálně v USA jdou dobře [odkaz] PS: Evropa od dob Kolumba byla vždycky až TAA DRUHÁ :-)
TO DŘÍV byly KECI typu: "baterky dlouho nevydrží blablablablabla" a vono ZÁRUKA 8let / 200.000km + navíc protipožární Elonova pojistka [odkaz]
TED ZAS tohle, samí dětský nemoci ... ;-)
MÁM LEPŠÍ PF 2014: DO NOVÝHO ROKU JDEME už s 50USA / 14EU SUPERCHARGER 90-130kW dobíjení ZDARMA [odkaz] ;-)
>:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[]
2. 1. 2014 15:32
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
Staci zmenit pravidla na emisnych kontrolach a naftova euro6 (prvy aspon trochu cisty naftovy motor) ojetina bude zrazu nepredajna a bude si moct podat ruku s elektromobilom, co do straty hodnoty.
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 15:45
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
To je hluboká myšlenka.
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 15:54
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
Což by asi ani nevadilo, u dieselu je k dispozici široká servisní síť. Rád bych věděl, kde teď seženeš naftovou Euro 6 ojetinu ............... když se sotva začaly prodávat. trochu básníš, o tom se můžeme bavit tak možná za 5 let.
2. 1. 2014 16:40
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
Napriklad Q7 TDI (neviem presne objem) Ta mala DPF aj SCR uz v roku 2011
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 19:13
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
Trochu okrajový model a určitě to není Euro 6.
2. 1. 2014 20:30
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
ma DPF a SCR a o tom som hovoril, ze to bude musiet dalsi majitel skor alebo neskor riesit.
2. 1. 2014 18:15
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
Nepočúral si sa pri tom?
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 19:13
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
Něco konkrétního k tématu by nebylo?
2. 1. 2014 21:31
Re: Ty blaho : TO JE jen PROPAGANDA
Vzhľadom na tvoje masívne prispenie k veci je moja poznámka vysoko relevantná.
2. 1. 2014 15:30
Uvidíme
Článek zmiňuje ten hlavní důvod - zatím není dost těch, kteří by o ojetinu stáli protože ti co elektromobil chtějí, mají na nový. Když není poptávka, cena jde dolů.
Osobně si myslím, že po ojeté Tesle S by se v bazaru zaprášilo. U těch menších modelů to takový cvrkot nebude.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 15:51
Re: Uvidíme
Co se týče ojeté Tesly, vzhledem k tomu, že nikdo absolutně neví co a jak se na tom může porouchat, pardon shořet, bude to ta největší loterie ze všech.
Cena náhradního balíku baterií - astronomická - opravdu velmi vhodné pro nějakého chudšího občana.
Malosériovost znamená vždy vysoké ceny náhradních dílů. A Tesla není Toyota aby byla schopna zaručit stálou, dlouhodobou a neměnnou kvalitu.
Například u Mitsubishi nyní mění baterie u velkého množství EV vozidel a to díky tomu, že se s bateriemi nezacházelo ve výrobní továrně jako v rukavičkách a v druhém případě došlo ke kontaminaci článků, ještě ani neví jak k tomu došlo ...........
2. 1. 2014 16:02
Re: Uvidíme
Bu bu bu. Nicméně, pokud bych měl brát vážně údaje z článku, tak až budeš vědět o nějaké Tesle S, která bude po 3 letech na prodej za 20% původní ceny, dej mi vědět. ;-) Já na sebe to riziko klidně vezmu (Tesla dává záruku na baterii 8 let).
2. 1. 2014 16:40
Re: Uvidíme
No tady souhlasím s Winem, kupovat ojetý elektromobil je daleko větší riziko než si dojít pro ojetého diesela do českého autobazaru >:D
2. 1. 2014 18:49
Re: Uvidíme
Problém je, že baterie dnes typicky tvoří největší položku v ceně nového elektromobilu (u některých to je/ bylo i přes 50%). Je předpoklad, že bude klesat. Ale prodeji ojetin to neprospívá. Další faktor je tu cena/ hodnota - kolik lidí nakupujících v bazaru bude ochotno akceptovat omezení elektromobilu a dokonce si za něj připlatit. A poslední věc, kterou zmíním, záruka nebývá bez omezení. Výměny někdy dělají z dobré vůle, ne protože musí. Což je také něco, na co se nemůžeš spolehnout.

Neoddiskutovatelná výhoda je, že stav baterie lze mnohem snadněji posoudit než stav spalovacího motoru.
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 19:17
Re: Uvidíme
Myslíš pustit do baterek nějakou elektroniku a zjistit jejich stav? Kdepak, na to zapomeň, dovnitř se nepodíváš.
2. 1. 2014 20:01
Re: Uvidíme
Nikoliv "pustit do baterek nějakou elektroniku", ale připojit baterky na nějakou elektroniku. Systém na monitorování stavu baterie se v tomto případě součástí vozu.
3. 1. 2014 00:19
Re: Uvidíme
Na co bych měl zapomínat? Baterie jsou vedle motorů primitivní zařízení. Není takový problém zjistit jejich stav co do míry opotřebení. Zapomenout na to můžeš u mechanických dílů. Nedestruktivní testování je časově náročné a drahé. Tam se musíš spokojit s odhadem někoho znalého. Auto není letadlo - nikdo nenechá auto před koupí rozebrat a zkontrolovat.
3. 1. 2014 08:43
Re: Uvidíme
Přesně. Baterie elektromobilů jsou monitorovány i na úrovni jednotlivých článků kvůli regulaci teploty a zamezení možnosti zničení celé baterie v případě zkratu v článku.
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 19:15
Re: Uvidíme
Jdi do toho chlape. Ale spíš ........ Vidím že ty si nekoupíš žádné auto, natož elektromobil.
2. 1. 2014 19:50
Re: Uvidíme
Proč myslíš, že si nekoupím žádné auto?
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 19:19
Re: Uvidíme
Nejčastěji kupované ojetiny jsou ve stáří právě 8 let. A v ten moment půjdeš buď do obrovského rizika (již po záruce), nebo už budeš předem vědět že baterie jsou třeba na 60% kapacity.
Tak takové auto půjde opravdu na dračku.
2. 1. 2014 19:56
Re: Uvidíme
Ale já nic nepsal o tom, že bych kupoval 8 let staré auto. Já psal, v reakci na tvrzení v článku, o 3-leté ojetině.
Nebylo by to úplně ono protože jsem zatím kupoval auta nová (tedy kromě jednoho "překlenovacího" na půl roku), ale představit bych si to dokázal.
2. 1. 2014 21:19
Re: Uvidíme
Ale to nemění nic na faktu, že i lidé kupující ojeté vozy stáří 3 let, budou je chtít časem prodat. A nejsou tak hloupí, když tuší, že se tento auťák stane absolutně neprodejným. Jediná výhoda je ta, že ti jej nikdo nebude chtít ukrást :-)
2. 1. 2014 20:08
Re: Uvidíme
Ford Galaxi a Renault Scénic první generace taky hořel s velkou pravidelností a jak jsou to oblíbené ojetiny :-)
Avatar - Emel
2. 1. 2014 16:25
Re: Uvidíme
Té myšlence nerozumím... proč by elektromobil měli chtít pouze bohatí?

Problém je možná taky jinde - vývoj v elektromobilech jde poměrně rychle dopředu, takže zatímco deset let staré auto s benzínem je technologicky ok, elektromobil je více zastaralý ve srovnání s aktuální produkcí.

Jinak samozřejmě jak píše Win, baterie jsou logická obava.
2. 1. 2014 16:40
Re: Uvidíme
Tak chtít mohou, ale elektromobily jsou dnes ve stádiu, jako mobily na počátku. Dost drahé, zejména ty menší typy nic moc výkonné (takže to chce druhé auto do rodiny). To si každý dovolit nemůže. A to, co píšeš o rychlém rozvoji je taky pravda.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 17:22
Re: Uvidíme
No tak právě pokud chtějí, ale nemají na nový, měly by jít na odbyt ty použité, ne?

Když už jsi vytáhl analogii s mobilem... troufám si tipnout, že ojeté mobily už dnes zdaleka neletí tak, jako v dobách, kdy nový byl záležitost pro bohaté.
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 19:22
Re: Uvidíme
Na drahou stranu, pokud bude prodejní cena opravdu nízká, někdo to koupí a zbude mu jistě i na nové baterie, a to je OK, to se vyplatí. Bude opravdu záležet na ceně. Já bych se po 8 letech opravdu bál hlavně elektroinstalace - kabely a jejich izolace jsou opravdovým rizikovým faktorem.
Je i možné, že se EV do druhých rukou vůbec nedostanou a půjdou do šrotu - je v nich spousta použitelného materiálu, hlavně mědi.
2. 1. 2014 21:27
Re: Uvidíme
Šrotová cena takového vozu nikoho nezachrání...té mědi tam zase tolik není. Elektromotorek v autě je oproti tomu, co máme doma na cirkule miniatura a spíš budou vyžadovat za baterii poplatek za její likvidaci...bude plná pěkných sajrajtů ;-\
2. 1. 2014 22:31
Re: Uvidíme
Tak s tymi mobilmi si zabil, tie mali pred 10 rokmi vydrz 7 dni, pred 5 rokmi 3 dni a teraz ked sa dobre pritrafi tak jeden den :-)
Tak ak to takto bude s dojazdom elektrickych aut, tak dobre s nami a zle prec.
3. 1. 2014 08:34
Re: Uvidíme
Já mluvil o počátku mobilních telefonů, což jaksi není před 10 lety, ale 20 lety Tehdy se volalo tímhle ... [odkaz] a ten telefon stál kolem 100 tisic Kč.
Úvaha, kterou se mi snažíš podsunout, pokud jde o spotřebu, je taky mimo mísu. Rostoucí spotřeba současných mobilních telefonů je dána stále vyšší taktovací frekvencí procesoru (spotřeba roste s druhou mocninou taktovací frekvence). U aut je potřebná energie přímo úměrná hmotnosti, která půjde s rozvojem baterií naopak dolů, a (zjednodušeně řečeno) druhé mocnině rychlosti při daném koeficientu aerodynamického odporu.
2. 1. 2014 16:10
Elektromobily budou jen drahá hračka
přinejmenším dokud někdo nevynalezne méně předpotopní způsob uchovávání energie než je baterie.

Tipoval bych, že ještě pár desítek let se bude jezdit na ropu, a až dojde, přejdeme plynule na palivové články.
Rozbalit vlákno
7
2. 1. 2014 16:25
Re: Elektromobily budou jen drahá hračka
... tedy až někdo dovede do masového rozměru výrobu vodíku z něčeho jiného než z fosilních paliv - momentálně celkem 96% objemu ... 48% ze zemního plynu, 30% z ropy, 18% z uhlí
Avatar - donPedro
2. 1. 2014 17:04
Re: Elektromobily budou jen drahá hračka
A jakápak jsou prosím procenta co se výroby elektřiny týče?
2. 1. 2014 17:21
Re: Elektromobily budou jen drahá hračka
Jak kde. Pokud vezmu Evropu (Eurostat 2012) tak fosilní paliva se podílí 52% (27% jaderné, 12% vodní, 6% větrné ...).
Čímž by i ta zbývající 4% vodíku vyráběného elektrolýzou byla z polovny de facto fosilní.
2. 1. 2014 22:27
Re: Elektromobily budou jen drahá hračka
Nemluvě o tom, že účinnosti elektrolýzy není 100 %. Už několikrát zaznělo, že palivové články by šly rychle k ledu pokud by se měl vodík vyrábět pouze elektrolýzou vody. Zajímavými by se mohly stát v případě rozvoje fotovoltaiky - problémy s nadměrnou produkcí elektřiny během slunečných dnů a následného přetížení sítě by řešila blízká stanice, kde by se prováděla elektrolýza vody.
3. 1. 2014 01:09
Re: Elektromobily budou jen drahá hračka
Proboha, elektrolýza se na výrobu vodíku v praxi nepoužívá, protože je to mrhání energií. Celková účinnost je někde kolem 30%. Jedinou nadějí pro vodíkové hospodářství jsou jaderné reaktory 4. generace, kde bude produkce ohromného množství vodíku prakticky zadarmo. Ale o vývoji těchto reaktorů se v EU moc nemluví, protože Evropa opět zaspala - vyvíjí se v Indii, Číně, Rusku, tam nejsou ještě tak vylízaní, takže chápou, že větrníky ani pole FW článků nás nespasí.
3. 1. 2014 09:06
Re: Elektromobily budou jen drahá hračka
No, jestli má dnešní elektrolýza kolem 30% tak v těch rektorech 4. generace se udává nejvýše 45% u vysokoteplotní elektrolýzy příp. kolem 50 % u termochemické metody (ovšem s bonusem v podobě potřeby materiálů, které se dlouhodobě popasují s kyselinou sírovou při teplotě 800 - 1000 stupňů, což zadarmo nebude)
3. 1. 2014 12:41
Re: Elektromobily budou jen drahá hračka
Elektrolýza se na výrobu vodíku pro automobilový průmysl v zanedbatelném měřítku POUŽÍVÁ. Ostatně píšu, že by se články nepoužívaly, kdyby se palivo připravovalo elektrolýzou vody.
2. 1. 2014 18:19
Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Tak to vyzerá, že elektromobilom sa ide dariť, zrejme majú potenciál, keď sa ich ropáci boja tak strašne, že vypustia behom týždňa už druhú antikampaň...
Elektromobil ide! :yes:
Rozbalit vlákno
10
2. 1. 2014 19:10
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Súhlas ....elektromobil ide ... v hračkárských obchodech idú na dračku >:D
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 19:25
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
:-) :-) :-) a tam taky elektromobily patří a pouze tam.
2. 1. 2014 21:32
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Každý ho má najradšej tam, kde najčastejšie nakupuje. Z ktorého raťazca máš také presné informácie?
4. 1. 2014 00:04
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Oni ty hračky jsou momentálně asi nejlepší způsob, jak si vyzkoušet elektromobil v praxi >:D Hobby modely se v podstatě nijak neliší od skutečných elektromobilů, stejná technologie baterek i pohonu. Dokonce v případě baterií jsou tam mnohem vyšší nároky (vybití v extrému i za 10min, nabití za hodinu nebo míň). Ty auta jezdí mnohem líp, než spalovací ekvivalenty, to je fakt, ale ta životnost baterek je špatná.. a občas ty baterky pěkně hoří
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 19:24
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Bojím bojím bojím !!!!!!!! A v redakci už připravují další nenávistné kampaně, ty soudruhu. >:D >:D >:D
2. 1. 2014 19:43
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Normálně máš dobré názory, ale řekl bych, že tady jsi značně mimo mísu. ;-\
2. 1. 2014 21:33
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Normálne píšem k veci, v tejto diskusii nič okrem humoru nemá zmysel. ;-) Občas sa vyplatí čítať aj medzi riadkami. :-) Mimo misu by bolo písať s deckami vážne.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 1. 2014 19:08
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
... ale nad mými surreal poznatky jsi se podivoval... to je zajímavé >:D
3. 1. 2014 19:50
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Asi preto, že boli také "surreal". Ak si si nevšimol, výrazové prostriedky vyberám opatrnejšie, a tiež pri písaní uvažujem - vypínanie "pohľadu rozumu", či ako si to nazval, si prezentoval ty. Porovnávaš neporovnateľné.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 1. 2014 20:03
Re: Elektromobilom sa blýska na lepšie časy.
Šlo o deaktivaci selekce racionality... prostě přímé zobrazení mentálního obsahu. Jedině s použitím surreal mind lze v tomto světě přežít při smyslech >:D
2. 1. 2014 21:15
A ten kdo nebude mít po čase na výměnu drahé baterie,
koupí si prostě dlouho prodlužku a je po problému :-)
Rozbalit vlákno
0
3. 1. 2014 10:55
no to je prekvapeni
>:D ufff to je jak z Blesku, no kdo by to byl cekal ze elektromobily ztraceji na cene rychleji nez auta se spalovakem?

koukam ze tu nekdo neunesl ze se za rok 2013 neumistil v prvni dvacitce, tak to ted honem dohani aby to v roce 2014 klaplo >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Peto02
3. 1. 2014 12:42
Huraa
Huraa, dufam ze to je pravda a jazdenemu Leafu pekne padne cena. Aj ked terajsich 30.000 eur nieje na elektromobil zla cena, ak bude mat po 2 rokoch polovicnu hodnotu tak parada a hned kupujem :-) Konecne si seriovy elektromobil budu moct dovolit aj obycajni ludia, ktori by nato inak nemali. :yes:
Rozbalit vlákno
1
3. 1. 2014 13:21
Re: Huraa
:yes:
taky jsem okukoval ze bych treba poridil Teslu Roadster, ale 70k euro je jaksi porad moc, i na 3-5 let starej verk co stal puvodne jen o 10-20k euro vic

podle poctu jake se zde pisou v clanku jsem cekal cenu tak v horsim pripade 20 tisic ecek >:D
3. 1. 2014 21:13
brr... elekromobil
Batérie sú len problémom, ktorý je vidieť na prvý pohľad. Ďalším problémom je elektromotor. Jeho životnosť nie je nekonečná a oprava porúch vinutia je nákladná. Takže, podľa môjho názoru jedna výmena baterky (t.j. 2 baterky na dožitie) a elektromobil je pravdepodobne vhodný tak akurát na ND alebo do šrotu. Ale prečo nie, však treba predávať nové autá!!!
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2014 18:52
No nevim, s cenou elektro-ojetin je to prý naopak
Nevím kde který redaktor bere informace o cenách, ale jinde se naopak píše že je to s cenou ojetých elektromobilů právě naopak. Viz. info třeba zde: [odkaz]
Tak kde je pravda? Kde se vlastně dají sehnat ojeté elektromobily na jednom místě?
Rozbalit vlákno
0