Jako by s elektromobily nebyla už teď spousta potíží, nyní se poté, co jakž-takž začal fungovat i trh s ojetými vozy, objevuje další komplikace. Při opětovném prodeji majitel tratí více, než u aut se spalovacími motory.
To si pan Fokt dovolil ale dost ............ ale jistě jsou to jen pokroucené polopravdy a nepravdy. >:D >:D >:D
Odpověď na otázku "KDO ZABIL ELEKTROMOBIL" je jasná: Michal Fokt. >:D >:D >:D
:-) jeste ze se tenhle nesmysl netýká Tesličky, ale i tak je to blbost. Prodeje ELEKTRO VEHIKLŮ minimálně v USA jdou dobře [odkaz] PS: Evropa od dob Kolumba byla vždycky až TAA DRUHÁ :-)
TO DŘÍV byly KECI typu: "baterky dlouho nevydrží blablablablabla" a vono ZÁRUKA 8let / 200.000km + navíc protipožární Elonova pojistka [odkaz]
TED ZAS tohle, samí dětský nemoci ... ;-)
MÁM LEPŠÍ PF 2014: DO NOVÝHO ROKU JDEME už s 50USA / 14EU SUPERCHARGER 90-130kW dobíjení ZDARMA [odkaz] ;-)
>:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[]
Staci zmenit pravidla na emisnych kontrolach a naftova euro6 (prvy aspon trochu cisty naftovy motor) ojetina bude zrazu nepredajna a bude si moct podat ruku s elektromobilom, co do straty hodnoty.
Což by asi ani nevadilo, u dieselu je k dispozici široká servisní síť. Rád bych věděl, kde teď seženeš naftovou Euro 6 ojetinu ............... když se sotva začaly prodávat. trochu básníš, o tom se můžeme bavit tak možná za 5 let.
Článek zmiňuje ten hlavní důvod - zatím není dost těch, kteří by o ojetinu stáli protože ti co elektromobil chtějí, mají na nový. Když není poptávka, cena jde dolů.
Osobně si myslím, že po ojeté Tesle S by se v bazaru zaprášilo. U těch menších modelů to takový cvrkot nebude.
Co se týče ojeté Tesly, vzhledem k tomu, že nikdo absolutně neví co a jak se na tom může porouchat, pardon shořet, bude to ta největší loterie ze všech.
Cena náhradního balíku baterií - astronomická - opravdu velmi vhodné pro nějakého chudšího občana.
Malosériovost znamená vždy vysoké ceny náhradních dílů. A Tesla není Toyota aby byla schopna zaručit stálou, dlouhodobou a neměnnou kvalitu.
Například u Mitsubishi nyní mění baterie u velkého množství EV vozidel a to díky tomu, že se s bateriemi nezacházelo ve výrobní továrně jako v rukavičkách a v druhém případě došlo ke kontaminaci článků, ještě ani neví jak k tomu došlo ...........
Bu bu bu. Nicméně, pokud bych měl brát vážně údaje z článku, tak až budeš vědět o nějaké Tesle S, která bude po 3 letech na prodej za 20% původní ceny, dej mi vědět. ;-) Já na sebe to riziko klidně vezmu (Tesla dává záruku na baterii 8 let).
Problém je, že baterie dnes typicky tvoří největší položku v ceně nového elektromobilu (u některých to je/ bylo i přes 50%). Je předpoklad, že bude klesat. Ale prodeji ojetin to neprospívá. Další faktor je tu cena/ hodnota - kolik lidí nakupujících v bazaru bude ochotno akceptovat omezení elektromobilu a dokonce si za něj připlatit. A poslední věc, kterou zmíním, záruka nebývá bez omezení. Výměny někdy dělají z dobré vůle, ne protože musí. Což je také něco, na co se nemůžeš spolehnout.
Neoddiskutovatelná výhoda je, že stav baterie lze mnohem snadněji posoudit než stav spalovacího motoru.
Nikoliv "pustit do baterek nějakou elektroniku", ale připojit baterky na nějakou elektroniku. Systém na monitorování stavu baterie se v tomto případě součástí vozu.
Na co bych měl zapomínat? Baterie jsou vedle motorů primitivní zařízení. Není takový problém zjistit jejich stav co do míry opotřebení. Zapomenout na to můžeš u mechanických dílů. Nedestruktivní testování je časově náročné a drahé. Tam se musíš spokojit s odhadem někoho znalého. Auto není letadlo - nikdo nenechá auto před koupí rozebrat a zkontrolovat.
Přesně. Baterie elektromobilů jsou monitorovány i na úrovni jednotlivých článků kvůli regulaci teploty a zamezení možnosti zničení celé baterie v případě zkratu v článku.
Nejčastěji kupované ojetiny jsou ve stáří právě 8 let. A v ten moment půjdeš buď do obrovského rizika (již po záruce), nebo už budeš předem vědět že baterie jsou třeba na 60% kapacity.
Tak takové auto půjde opravdu na dračku.
Ale já nic nepsal o tom, že bych kupoval 8 let staré auto. Já psal, v reakci na tvrzení v článku, o 3-leté ojetině.
Nebylo by to úplně ono protože jsem zatím kupoval auta nová (tedy kromě jednoho "překlenovacího" na půl roku), ale představit bych si to dokázal.
Ale to nemění nic na faktu, že i lidé kupující ojeté vozy stáří 3 let, budou je chtít časem prodat. A nejsou tak hloupí, když tuší, že se tento auťák stane absolutně neprodejným. Jediná výhoda je ta, že ti jej nikdo nebude chtít ukrást :-)
Té myšlence nerozumím... proč by elektromobil měli chtít pouze bohatí?
Problém je možná taky jinde - vývoj v elektromobilech jde poměrně rychle dopředu, takže zatímco deset let staré auto s benzínem je technologicky ok, elektromobil je více zastaralý ve srovnání s aktuální produkcí.
Jinak samozřejmě jak píše Win, baterie jsou logická obava.
Tak chtít mohou, ale elektromobily jsou dnes ve stádiu, jako mobily na počátku. Dost drahé, zejména ty menší typy nic moc výkonné (takže to chce druhé auto do rodiny). To si každý dovolit nemůže. A to, co píšeš o rychlém rozvoji je taky pravda.
No tak právě pokud chtějí, ale nemají na nový, měly by jít na odbyt ty použité, ne?
Když už jsi vytáhl analogii s mobilem... troufám si tipnout, že ojeté mobily už dnes zdaleka neletí tak, jako v dobách, kdy nový byl záležitost pro bohaté.
Na drahou stranu, pokud bude prodejní cena opravdu nízká, někdo to koupí a zbude mu jistě i na nové baterie, a to je OK, to se vyplatí. Bude opravdu záležet na ceně. Já bych se po 8 letech opravdu bál hlavně elektroinstalace - kabely a jejich izolace jsou opravdovým rizikovým faktorem.
Je i možné, že se EV do druhých rukou vůbec nedostanou a půjdou do šrotu - je v nich spousta použitelného materiálu, hlavně mědi.
Šrotová cena takového vozu nikoho nezachrání...té mědi tam zase tolik není. Elektromotorek v autě je oproti tomu, co máme doma na cirkule miniatura a spíš budou vyžadovat za baterii poplatek za její likvidaci...bude plná pěkných sajrajtů ;-\
Tak s tymi mobilmi si zabil, tie mali pred 10 rokmi vydrz 7 dni, pred 5 rokmi 3 dni a teraz ked sa dobre pritrafi tak jeden den :-)
Tak ak to takto bude s dojazdom elektrickych aut, tak dobre s nami a zle prec.
Já mluvil o počátku mobilních telefonů, což jaksi není před 10 lety, ale 20 lety Tehdy se volalo tímhle ... [odkaz] a ten telefon stál kolem 100 tisic Kč.
Úvaha, kterou se mi snažíš podsunout, pokud jde o spotřebu, je taky mimo mísu. Rostoucí spotřeba současných mobilních telefonů je dána stále vyšší taktovací frekvencí procesoru (spotřeba roste s druhou mocninou taktovací frekvence). U aut je potřebná energie přímo úměrná hmotnosti, která půjde s rozvojem baterií naopak dolů, a (zjednodušeně řečeno) druhé mocnině rychlosti při daném koeficientu aerodynamického odporu.
... tedy až někdo dovede do masového rozměru výrobu vodíku z něčeho jiného než z fosilních paliv - momentálně celkem 96% objemu ... 48% ze zemního plynu, 30% z ropy, 18% z uhlí
Jak kde. Pokud vezmu Evropu (Eurostat 2012) tak fosilní paliva se podílí 52% (27% jaderné, 12% vodní, 6% větrné ...).
Čímž by i ta zbývající 4% vodíku vyráběného elektrolýzou byla z polovny de facto fosilní.
Nemluvě o tom, že účinnosti elektrolýzy není 100 %. Už několikrát zaznělo, že palivové články by šly rychle k ledu pokud by se měl vodík vyrábět pouze elektrolýzou vody. Zajímavými by se mohly stát v případě rozvoje fotovoltaiky - problémy s nadměrnou produkcí elektřiny během slunečných dnů a následného přetížení sítě by řešila blízká stanice, kde by se prováděla elektrolýza vody.
Proboha, elektrolýza se na výrobu vodíku v praxi nepoužívá, protože je to mrhání energií. Celková účinnost je někde kolem 30%. Jedinou nadějí pro vodíkové hospodářství jsou jaderné reaktory 4. generace, kde bude produkce ohromného množství vodíku prakticky zadarmo. Ale o vývoji těchto reaktorů se v EU moc nemluví, protože Evropa opět zaspala - vyvíjí se v Indii, Číně, Rusku, tam nejsou ještě tak vylízaní, takže chápou, že větrníky ani pole FW článků nás nespasí.
No, jestli má dnešní elektrolýza kolem 30% tak v těch rektorech 4. generace se udává nejvýše 45% u vysokoteplotní elektrolýzy příp. kolem 50 % u termochemické metody (ovšem s bonusem v podobě potřeby materiálů, které se dlouhodobě popasují s kyselinou sírovou při teplotě 800 - 1000 stupňů, což zadarmo nebude)
Elektrolýza se na výrobu vodíku pro automobilový průmysl v zanedbatelném měřítku POUŽÍVÁ. Ostatně píšu, že by se články nepoužívaly, kdyby se palivo připravovalo elektrolýzou vody.
Tak to vyzerá, že elektromobilom sa ide dariť, zrejme majú potenciál, keď sa ich ropáci boja tak strašne, že vypustia behom týždňa už druhú antikampaň...
Elektromobil ide! :yes:
Oni ty hračky jsou momentálně asi nejlepší způsob, jak si vyzkoušet elektromobil v praxi >:D Hobby modely se v podstatě nijak neliší od skutečných elektromobilů, stejná technologie baterek i pohonu. Dokonce v případě baterií jsou tam mnohem vyšší nároky (vybití v extrému i za 10min, nabití za hodinu nebo míň). Ty auta jezdí mnohem líp, než spalovací ekvivalenty, to je fakt, ale ta životnost baterek je špatná.. a občas ty baterky pěkně hoří
Normálne píšem k veci, v tejto diskusii nič okrem humoru nemá zmysel. ;-) Občas sa vyplatí čítať aj medzi riadkami. :-) Mimo misu by bolo písať s deckami vážne.
Asi preto, že boli také "surreal". Ak si si nevšimol, výrazové prostriedky vyberám opatrnejšie, a tiež pri písaní uvažujem - vypínanie "pohľadu rozumu", či ako si to nazval, si prezentoval ty. Porovnávaš neporovnateľné.
Šlo o deaktivaci selekce racionality... prostě přímé zobrazení mentálního obsahu. Jedině s použitím surreal mind lze v tomto světě přežít při smyslech >:D
Huraa, dufam ze to je pravda a jazdenemu Leafu pekne padne cena. Aj ked terajsich 30.000 eur nieje na elektromobil zla cena, ak bude mat po 2 rokoch polovicnu hodnotu tak parada a hned kupujem :-) Konecne si seriovy elektromobil budu moct dovolit aj obycajni ludia, ktori by nato inak nemali. :yes:
:yes:
taky jsem okukoval ze bych treba poridil Teslu Roadster, ale 70k euro je jaksi porad moc, i na 3-5 let starej verk co stal puvodne jen o 10-20k euro vic
podle poctu jake se zde pisou v clanku jsem cekal cenu tak v horsim pripade 20 tisic ecek >:D
Batérie sú len problémom, ktorý je vidieť na prvý pohľad. Ďalším problémom je elektromotor. Jeho životnosť nie je nekonečná a oprava porúch vinutia je nákladná. Takže, podľa môjho názoru jedna výmena baterky (t.j. 2 baterky na dožitie) a elektromobil je pravdepodobne vhodný tak akurát na ND alebo do šrotu. Ale prečo nie, však treba predávať nové autá!!!
Nevím kde který redaktor bere informace o cenách, ale jinde se naopak píše že je to s cenou ojetých elektromobilů právě naopak. Viz. info třeba zde: [odkaz]
Tak kde je pravda? Kde se vlastně dají sehnat ojeté elektromobily na jednom místě?