Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Další razie kvůli emisím. Tentokrát v Daimleru...

Německá prokuratura prohledala 11 sídel automobilky Daimler ve čtyřech spolkových zemích. Razie byla spojena s vyšetřováním možných manipulací s emisemi a související klamavé reklamy, sdělila prokuratura ve Stuttgartu.
Zpět na článek
24. 5. 2017 11:04
24. 5. 2017 11:18
24. 5. 2017 11:33
24. 5. 2017 12:37
24. 5. 2017 12:46
24. 5. 2017 13:09
24. 5. 2017 13:11
24. 5. 2017 15:11
24. 5. 2017 15:37
24. 5. 2017 13:04
24. 5. 2017 14:22
24. 5. 2017 15:12
24. 5. 2017 20:34
24. 5. 2017 13:22
24. 5. 2017 14:07
24. 5. 2017 15:57
24. 5. 2017 19:58
24. 5. 2017 14:07
24. 5. 2017 12:18
24. 5. 2017 12:40
24. 5. 2017 13:09
24. 5. 2017 18:09
24. 5. 2017 19:28
24. 5. 2017 19:41
24. 5. 2017 19:45
24. 5. 2017 19:58
24. 5. 2017 20:43
24. 5. 2017 19:31
24. 5. 2017 21:45
25. 5. 2017 07:35
25. 5. 2017 09:46
24. 5. 2017 18:01
24. 5. 2017 15:20
24. 5. 2017 17:49
24. 5. 2017 18:57
24. 5. 2017 21:48
24. 5. 2017 23:16
25. 5. 2017 08:19
25. 5. 2017 09:50
25. 5. 2017 12:43
24. 5. 2017 16:34
24. 5. 2017 11:18
24. 5. 2017 11:24
24. 5. 2017 11:30
24. 5. 2017 15:40
24. 5. 2017 12:55
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 11:04
Zajímavé
jak utichli chytráci, co se do krve hádali, že podváděl jen VW a rozhodně nikdo další.
Teď už to snad musí být jasný i úplným ňoumům, že to bylo jen veřejné tajemství a dělali to všichni.
Rozbalit vlákno
49
Avatar - Hittman
24. 5. 2017 11:18
Re: Zajímavé
My to víme, oni to ví, jen pár ňoumů to tady neví nebo si to nechce připustit..
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 11:28
Re: Zajímavé
No je rozdíl když VW vyrobil HW a SW jasně obcházející předpisy.
Ostatní se drželi předpisů A VÝJIMEK které nedokonalé předpisy umožňovaly.
Někteří z nás pláčou na špatném hrobě.
Chyba byla u EK, v EP a v metodikách a samotném NEDC.
Teď je malér a honem se to nějak pytlíkuje, klasika.

U benzínů humbuk není ale je VEŘEJNÝM TAJEMSTVÍM, že již několik let mnohokrát překračují povolené množství částic (benzínové přímovstřiky) ... takže se nenápadně ale honem vozidla osazují BPF.
Spíš bych udělal prohlídku úředníků kteří mají emise v EU na starosti. A zavřel bych je pro nekonání.
24. 5. 2017 11:33
Re: Zajímavé
ty lzes jako babis

primovstrikove benziny mají radove vic PM nez naftaky s filtrem, ale stavajici limity (snad az na výjimky) plni.
ty stále papouskujes studii z roku 2013, kde se uvadi, ze normu euro 6c, ktera vstupuje v platnost v zari 2017, stavajici benzinaky (v roce 2013) nesplni., ale zaroven se v clanku konstatovalo, ze stavajici normu (euro 6b) plni.

naftaky neplnily emise snad nikdy, a proto se kvůli nim zavadi faktor konformity, coz zveda limity emisi. a protože se limity v ramci spravedlnosti zvedaj i u benzinaku, nove limity fakticky splni i benzinak s euro 3
24. 5. 2017 12:37
Re: Zajímavé
Ukáž mi priamovstrekový benzín s z čias EU3 ...
24. 5. 2017 12:46
Re: Zajímavé
faktor konformity se zavadi kvůli jedovatym NOx u naftaku, protože stavajici limit v cyklu NEDC nejsou naftaky schopny plnit, a v ramci spravedlonosti se tak zveda i limit NOx u benzinaku.
a novy benzinovej limit NOx je na urovni benzinovy euro3
24. 5. 2017 13:09
Re: Zajímavé
Máš problém s písaným textom, takže znova. Ukáž mi priamovstrekový benzín z čias EU3. Možno sa občas nejaký objavil, ale bolo ich pár. A mimochodom, spolu s naháňaním CO2 sme došli do stavu, keď sa nezmyselným spôsobom preferoval dízel a zároveň benziňáky sú sadzomety. Časť dízlov ich zrejme splní, tak tu napaušalizuj ;-)
24. 5. 2017 13:11
Re: Zajímavé
[odkaz]
[odkaz]

jestli oznacuje primovstriove benziny bez filtru sazometama, jak oznacujes naftaky bez filtru??
v době nastupu tdi před 20 lety se CO2 ještě neresila.
24. 5. 2017 15:11
Re: Zajímavé
V súčasnosti si vieš kúpiť dízel bez dpf?
24. 5. 2017 15:37
Re: Zajímavé
jsou jich plny autobazary a dalsi se valej z nemecka, kde je velkej vyprodej, protoze je do města brzo nikdo nepusti. a u nas nastavaj orgie
24. 5. 2017 13:04
Re: Zajímavé
primovstrikovej mitsibushi carisma 1.8gdi z roku 1997 mel euro2, později euro 3
24. 5. 2017 14:22
Re: Zajímavé
Stejný motor se dával i do Pajera Pinin ...
24. 5. 2017 15:12
Re: Zajímavé
A predával sa v takých množstvách ako terajšie priamovstrekové benzíny, alebo to bola takmer len kusová výroba?
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 15:47
Re: Zajímavé
Zmíněné Mitsubishi Carisma vykázalo nejhorší hodnoty ze všech.
Graficky to najdeš na greencarcongress.com
je to zelený web a opravdu tam dieselu nenadržují :-)
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 15:43
Re: Zajímavé
Mitsubishi Carisma 1,8 Euro 3 1700 jednotek oproti 45 dieselu Peugeot 4008
VW Golf 1,4 Euro 4 1200
Opel Insignia 1,6 Euro 5 1000
Volvo V60 1,6 Euro 5 300
Opel zafira 1,6 Euro 5 270
Citroën C4 1,2 Euro 6 380
VW Golf VII 1,4 Euro 6 290
průměr flotily GDI 750

Peugeot 4008 1,6 Euro 5 45

benzíny emitují 10x až 100x více jemných částic než diesely s DPF
nejlepší z benzínů emituje 6x více jedovatých organických sloučenin než diesely

naftalen, chrysen, benzol(b)fluoranthen, indeno(1,2,3-cd)pyren, benzo(a)antracen, benzo(k)fluoranten, benzo(a)pyren, dibenzo(ah)antracen
24. 5. 2017 20:34
Re: Zajímavé
Aplikujúc toptenovu logiku je to vlastne len o kúsok viac >:D
24. 5. 2017 13:22
Re: Zajímavé
(Konečný) faktor shody se zavádí, protože došlo k politickému rozhodnutí, že by automobilky neměly nést riziko, že PEMS díky své nepřesnosti naměří mnohem vyšší hodnoty, než auto skutečně produkuje, a měly by problém u aut, která normy ve skutečnosti plní. A teď ze začátku je tu otázka přechodu. Přechodové období není výjimečné řešení.

Ve skutečnosti nemůžou navrhovat motor na 1,5 násobek (tedy by neměli), protože riziko je to reálné. I když je někdo toho názoru, že je nadhodnocené. Byl i názor, že by měl být jedna a je to problém automobilky, pokud má PEMS odchylku třeba 30 % v její neprospěch, protože by ta odchylka stejně dobře mohla být 30 % v její prospěch.

Jenže 6b pro zážehové motory neobsahuje limity na pevné částice (nebo ho řádově zvedli, aby se do něj motory vlezly, teď už si nevzpomenu) a měl by tam být i rozdíl v metodice. Tohle se odsunulo do 6c, právě protože s tím byly problémy. Teď nevím, jestli změn v metodice nebylo víc, ale 6b by v podstatě mělo být na úrovni 5.
24. 5. 2017 14:07
Re: Zajímavé
mezi euro5 a euro6b je u benzinovych primovstriku jedinej rozdil, ze zavadi počet castic (hmotnost zavadi uz euro5) a euro6c ten počet ještě zprisnuje.
u benzinovych neprimovstriku se vpodstate nic nemeni oz od euro 4, tedy od roku 2005.
u naftaku je zasadni rozdil mezi euro5 a euro6b v oxidech dusiku, kdy doslo k poklesu limitu o vice nez polovinu - na uroven benzinovych euro4. a presto s tim mají naftaky stále problém, i když to benzin plnil uz od 2005.
a jeztlize naftak bude moct mit nove podle WLTP 168mg NOx/km a benzinak 126, a benzinova euro4 mela 150, tak se rikam, kde je ten pokrok, když naftak bude moct mit legalne vic nez 15 roku starej benzinak
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 15:44
Re: Zajímavé
Zdá se že Švýcaři dospěli k závěru že přímovstřikové benzíny normy neplní a že je třeba jim všem namontovat BPF.
Ale ty můžeš tvrdit svoje výmysly a lži dál, nakonec máme demokracii, že.
24. 5. 2017 15:57
Re: Zajímavé
ke GPF se dospelo davno před svycarama ty vyzkumniku.
od letošního zari nove homologovany primovstrokovy benzinaky nejspis s filtrama, o tomhle se psalo uz před 4 lety.
soucasnu normu euro 6b s prehledem plni, nebo svycari pisou ze ne??
24. 5. 2017 19:58
Re: Zajímavé
Jenže ten počet pro první tři roky (tedy do tehdy plánovaného nástupu 6c, dnes už je to 6d-TEMP) nastavili o řád výš než pro vznětové. Když vyjdu ze studií, limit byl prakticky nastaven tak, aby stávající motory (tehdy, tedy Euro5) prošly. Jaké to překvapení, že tomu tak skutečně je. Podobně jako s faktorem shody 2,1 u RDE, jen ten je pouze na požádání, ale také by měl být nastaven tak, aby ho motory splnily (ty opravdu špatné ne, ale ty slušné ano).

Schválně jsem se podíval do normy a je úsměvné, že tu tabulku s limity mají na dvou místech a na jednom z nich, ta norma je dokonce novější (jak původním vydáním, tak aktualizací), vůbec tenhle limit nemají a mají tam pořád poznámku o tom, že ho určí do 9/2014. :-) Naposledy to nařízení aktualizovali loni, kvůli RDE. Přitom to druhé naposledy aktualizovali v roce 2012 a je to tam. Včetně té výjimky pro první tři roky. Také tam píší, že nejpozději do této doby má přijít metoda pro měření pevných částic v provozu. :-) To už asi nestihnou. RDE sice už mají, ale limit na pevné částice v normě pořád chybí.
Avatar - michal.t
24. 5. 2017 11:24
Re: Zajímavé
Stejně se nemůžu zbavit pocitu, že tyto nekalosti jsou doménou zejména evropských (či na evropský trh zaměřených) automobilek.
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 11:30
Re: Zajímavé
neschopnost úředníků, nekonali a nekonají a jsou ve vleku politických objednávek, hlavně když bude CO2 95/km
Avatar - praděda7
24. 5. 2017 13:00
Re: Zajímavé
CO2 potřebují rostlinky k životu. Tak kde je problém?
24. 5. 2017 14:07
Re: Zajímavé
V USA v minulosti dostalo pokutu za podvádění při měření emisí mnoho značek (i když alespoň v některých případech se dohodly, zaplatily bez přiznání viny). Včetně Hondy, myslím Toyoty, GM, Fordu. Do značné míry je to otázka pravidel. EU má děravá pravidla a ví se to. Takže se toho dá využívat. Začínat si s tím v USA je hloupost.
24. 5. 2017 12:18
Re: Zajímavé
Obvinenie este neznamena ze je spravne. Az sa to skutocne potvrdi mozes vynasat sudy ako bol chudak vw nadmieru ocierneny. Ale nakolko uz dva roky sa poluje na automobilky a nikomu dalsiemu zatial nic nedokazali, asi vw nebol uplne standardny ako ostatni.
24. 5. 2017 12:40
Re: Zajímavé
No je vidět , že jste kauzu VW vůbec nepochopil, ale to nevadí.
24. 5. 2017 13:09
Re: Zajímavé
VW to pokazil tím, že to zkoušel v USA. Jejich předpis je jinak formulovaný. A nebyl první, kdo tam na to dojel. Tady se o tom vědělo (o rozdílu mezi testem a provozem a o metodách používaných výrobci se neformálně mluvilo, dávno před tím, ale člověk nevěděl, na kolik je to podložené), studie probíhaly, ale nedalo se s tím nic moc dělat. Naděje byly do budoucna vkládány do měření v provozu; o tom se, pokud vím, mluvilo už před tímhle skandálem, ale v legislativě věci bývají na dlouhé lokte. Asi bude problém, pokud nedetekuješ cyklus přímo, ale v podstatě zkušebnu - tedy nějaký aspekt typický pro měření ve zkušebně (točí se ti jedna náprava, nemáš signál GPS, podobné věci). I když se to asi budou snažit brát jako podvod, tedy budou hledat důkazy, že to udělali úmyslně s tímhle cílem. Současnou aktivitu v EU spíš beru jako předvádění, že se něco dělá. Divadlo pro veřejnost. Každý se špetkou rozumu by dávno důkazy zničil. Pro mne je to vyčerpané téma. Akorát bych si rád přečetl, jaká řešení kdo používal. Pro pobavení.
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 18:09
Re: Zajímavé
O některých řešeních se tu psalo, určitě Opel a snad i Renault pokud si pamatuji. :-)
Jinak přesně jak píšeš, i v blbým SM psali dlouho před DG o tom, že auta jsou nastavený aby poznaly test. Když to věděli i redaktoři SM, určitě to věděli i ti, co to mají vědět. Pravděpodobnost, že ostatní automobilky si neulehčily práci stejně jako VW je mizivá a vše ukazuje docela jasně. Motory s nižšími emisemi od nastartování přesně po dobu, kterou trvá emisní test, motory s nižšími emisemi dokud se nepohne volant....
24. 5. 2017 19:28
Re: Zajímavé
Spíš je otázka, jestli VW nezašel za hranici. Pak je tu otázka přiznání se, co případně zajistí za důkazy, jestli promluví nějaký zaměstnanec.

Vím, že snad v roce 2011 výzkumák (JRC) pod Komisí vydal zprávu o testech Euro 3 až 5 dieselů, snad všechny měly mnohem vyšší hodnoty (i když byl vidět pokrok) a mluvili tam právě i o obcházení měření. Nikdo se nějak neměl k činnosti. Takový tichý souhlas. Byla by sranda, kdyby se vyrojily žaloby na úřady. Protože se o tom vědělo a nic se s tím nedělalo - regulace selhala. O téhle stránce toho skandálu se však spíš mlčí. Nechají si věšet bulíky na nos a když se jim do rukou dostanou důkazy, otočí se k tomu zády.

Dříve se myslím objevily nějaké zprávy o tom, že to VW úřady posvětily. Už jsem tu historku zapomněl, ale měli si snad stěžovat, že limit nezvládnou, a tohle bylo řešení. Nevím, co je na tom pravdy, ale přijde mi to komické. :-)
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 19:41
Re: Zajímavé
Kdyby to VW nepřehnal v USA, nebyl by problém ani v Evropě.
Ad poslední odstavec - přesně to si myslím taky - politici s velkou slávou udali limity, a když jim lobisté automobilek řekli, že to není příliš reálné, vytvořili jim mezery. Vlk se nažral.....
24. 5. 2017 19:45
Re: Zajímavé
Hlavně neměl podvádět i u té naši hodně děravé evropské normě. To je to, co ho odlišuje od ostatních výrobců.
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 19:58
Re: Zajímavé
Jj, hlavně od Renaultu, já vím. Kdyby nešlo i o Renault, mimořádně pravděpodobně bys na to měl opačný názor, protože když nejde o Renault, dokážeš přemýšlet a vyvozovat závěry.
24. 5. 2017 20:43
Re: Zajímavé
Logo na kapote nepustí a to ani v tom momente, keď sa ukáže, že mizerne sú na tom všetci, sem tam niekto o kúsok lepšie, niekto o kúsok horšie :-)
24. 5. 2017 19:31
Re: Zajímavé
Jen opakuješ bláboly nějakých novinářů, kteří tyto nesmysly píšou pravděpodobně za nečí prachy. Zkus se držet reality. A ta je taková, že nikdo jiný než VW nepodváděl. Při testu nikdo jiný nepodváděl a to že jsou v reálném provozu vyšší emise je jen věcí metodiky. Přece po někom nemůžeš chtít plnit normu, která neexistuje.
24. 5. 2017 21:45
Re: Zajímavé
Nejen v provozu. Ve studiích JRC zkoušeli i přeměřit NEDC. Později zveřejnili seznam aut; shodou okolností tam byly dva vznětové Renaulty (jeden Euro4, druhý Euro5, pokud si dobře vzpomínám) a limit nesplnily ani v NEDC.

Vzpomínám si, že tam zmínili zajímavé výsledky. Například, že v NEDC se zahřátým motorem byly emise NOx vyšší než se studeným - člověk by čekal opak. Nebo že má klimatizace značný vliv na emise NOx.
25. 5. 2017 07:35
Re: Zajímavé
:yes: tak tak, ale diskusia s pogom na tému renault je zbytočná :-!
25. 5. 2017 09:46
Re: Zajímavé
Pravda je, že to bylo po jednom kusu, ta auta určitě měla něco najeto atp. Těžko z toho dělat závěry. Ta studie nebyla o podvádění, ale o metodice jako takové - jak dobře reflektuje podmínky běžného provozu. Tohle rozebírali spíš vedle, nad rámec.
24. 5. 2017 14:09
Re: Zajímavé
Jenom ňouma neumí rozlišit mezi kontrolou, novinářsky razií, a vinou. Zatím se nikde neprokázalo, že by jiné firmy podváděly stejným způsobem jako VW.
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 18:01
Re: Zajímavé
Jo ták, vona je to taková běžná kontrola s 250-ti úředníky. A zcela náhodou je vyšetřují i amíci. Teda vlastně jen dělají zběžnou kontrolu. Stejně jako ji amíci dělají ve Fiat/Chrysler, kterým hrozí pokuta 4,6mld USD. Ale jo, podvádí jen VW.
24. 5. 2017 15:20
Re: Zajímavé
Tak mně ty chytráku ukaž, kdo ještě jiný podváděl. I skoro po dvou letech je v tom VW stále sám. :-)
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 17:49
Re: Zajímavé
Jo, je stále sám v tom, že se jediný přiznal.
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 18:11
Re: Zajímavé
250 úředníků poslal na Nečase a spol Ištván. A jak to dopadlo? To že jsou někde kontroly a že US State někoho žaluje neznamená že to bude prokázáno. Říká se tomu presumpce neviny. Takže brzdi a vyčkej času.
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 18:57
Re: Zajímavé
Al Caponeho taky dostali jen za daně - tolik k Nagyové, v té době téměř šéfce našeho státu. Presumpce neviny mi například říká, že Kalousek nikdy nekorumpoval. Zdravý rozum mi říká, že některé věci se z různých důvodů neprokážou a kdo není slepý, obrázek si udělá.

Pomíjím, že na Nagyovou nikdo 250 úřadníků a policistů neposlal. Tak vysoké číslo není zdaleka běžné.
24. 5. 2017 21:48
Re: Zajímavé
To číslo bude spíš dané rozlohou a očekávaným množstvím materiálu. Kdybys tam poslal deset lidí, tak zešedivíme, než něco najdou. :-)
24. 5. 2017 23:16
Re: Zajímavé
No v poslední době podváděl třeba Nissan
[odkaz]
nebo Fiat
[odkaz]
25. 5. 2017 08:19
Re: Zajímavé
Korejci se jen snaží zakázat prodej skoro všech dovážených aut. Je to snad nejvíce uzavřený trh na světě a prodávají se tam jen domácí značky.
25. 5. 2017 09:50
Re: Zajímavé
To je sice pravda, ale nic to nemění na tom, že Nissan podváděl a byl pravomocně odsouzen stejně jako VW, který v Korei dostal také flastr. Konec konců i žaloby EPA v USA proti VW a nyní Fiatu lze označit za součást obchodní války a ochranu domácího trhu a jako revanš za velké pokuty americkým společnostem v EU (naposledy třeba Google).
25. 5. 2017 12:43
Re: Zajímavé
A stejné motory u Renaultu Samsung nevadí. Zvláštní korejský přístup.
24. 5. 2017 16:34
Re: Zajímavé
Zaujimave na tom je, ze sa jedna o ukazkove nicenie ekonomiky a trhu pomocou regulacii. Nasadit kvoli takej pixovine tolko uradnikov... Zrovna v case ked sa ukazuje aka paveda je naozaj to globalne oteplovanie. Celu tuto sracku aj tak zaplatime my (ako zakaznici automobiliek) a ako obcania (a danovi nevolnici) EU.

Suma sumarum: plebejci sa tu handrkujete zatial co v skutocnosti Vas do zadnice horucim roxorom picha cela EU kvoli takemu nezmyslu ako emisie.
24. 5. 2017 11:18
NOx
Oxidy dusíku z dieslu? No toto je ale nečekané. Takové ušlechtilé palivo přece mít problémy nemůže...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 11:24
Re: NOx
Palivo problémy nemá woe :-) Nějak sis nevšiml že problémy vznikají při jeho spalování...
24. 5. 2017 11:30
Re: NOx
Přečti si to ještě jednou
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 15:40
Re: NOx
Přečti si to cos napsal ještě jednou
Avatar - praděda7
24. 5. 2017 12:55
Parazité
Když oni ti úředníci, kterých je na úřadech tolik, že budou brzy vypadávat z oken kanceláří, se musí občas zviditelnit, že? Jinak by jim korýtko mohlo vyschnout...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 14:53
Švýcaři vidí emise částic u GDI stejné jako u dieselů bez DP
Based on a three-year study of toxic and environmentally relevant pollutants from gasoline direct injection (GDI) engines, Swiss researchers have concluded that some GDI engines emit just as many soot particles as unfiltered diesel cars did in the past. Further, the GDI particles carry numerous carcinogenic substances. Based on this current data, they recommend that particulate filters be mandatory for GDI engines.
www.greencarcongress
Rozbalit vlákno
7
24. 5. 2017 15:08
Re: Švýcaři vidí emise částic u GDI stejné jako u dieselů be
kdybys ovladal aspoň zaklady anglictiny, tak takovou kravinu nikdy nenapises
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2017 15:40
Re: Švýcaři vidí emise částic u GDI stejné jako u dieselů be
Jseš blb a ještě lhář
takhle vypadají emise organický jedů které vynášení přímovstřikové benzíny

Mitsubishi Carisma 1,8 Euro 3 1700
VW Golf 1,4 Euro 4 1200
Opel Insignia 1,6 Euro 5 1000
Volvo V60 1,6 Euro 5 300
Opel zafira 1,6 Euro 5 270
Citroën C4 1,2 Euro 6 380
VW Golf VII 1,4 Euro 6 290
průměr flotily GDI 750

Peugeot 4008 1,6 Euro 5 45

benzíny emitují 10x až 100x více jemných částic než diesely
nejlepší z benzínů emituje 6x více jedovatých organických sloučenin než diesely
naftalen
chrysen
benzol(b)fluoranthen
indeno(1,2,3-cd)pyren
benzo(a)antracen
benzo(k)fluoranten
benzo(a)pyren
dibenzo(ah)antracen
24. 5. 2017 15:49
Re: Švýcaři vidí emise částic u GDI stejné jako u dieselů be
a vis co ty cisla vůbec znamenaj?
a vis kolik toho vypustej naftaky bez filtru jak chvasta tvůj titulek?
nejak jsi opomnel ostre sledovanej NOx

100x horsi nez pazout s filtrem (45) mi vychazi 4500, pricemz nejhorsi historickej Mitsubishi ma 1700. jak svycari dospeli ty stofce??
a golf ma 290, coz je min nez 10x.

bud ti odbornici ze svycarska vystudovali maximalne pomocnou skolu, nebo je ta "studie" jednostranne zamerena
24. 5. 2017 20:48
Re: Švýcaři vidí emise částic u GDI stejné jako u dieselů be
Si sa zasekol stálym papagájovaním dízel bez filtru. Vieš si taký niekde nový legálne v EU kúpiť? Nie. Filtre máš na dízloch vyše dekády :-! , už pri EU4 ho malo veľa modelov, od EU5 všetky.
24. 5. 2017 21:12
Re: Švýcaři vidí emise částic u GDI stejné jako u dieselů be
windiesel zalozil svůj příspěvek na dieselech bez filtru uz v nazvu, ne ja
studie zalozena na jednom jedinym dyzlu jako etalonu s kterym se porovnavaj ostatní je nehodnoverna a když se tam porovnava dyzl bez fitru, proc zadnej takovej ani nezmerili??
i studentika na stredni skole by s timhle vyhodili

nedavno se porovnaval jinej dyzl s primovstrikovejma benzinama a tam vychazelo, ze benzin produje vic jak 100tis krat vic sazi nez ten dyzl a z dyzlu leze cistsi vzduch nez nasava.

tak jak to teda je, 100x nebo 100tis krat, nebo 100milionkrat, nebo to je uplne jinak??
a umej ti svycari vůbec delit a násobit, když ty cisla nesedej???
24. 5. 2017 21:39
Re: Švýcaři vidí emise částic u GDI stejné jako u dieselů be
Že táto štúdia nie je žiadna hitparáda, to nerozporujem. Ale znova sa pýtam, prečo by mali merať dízle bez filtrov, keď bez nich ani len legálne nemôžu vyliezť na cestu a to už nejeden rok? Vykuchané a načipované sú extra kapitola, ale to nie je chyba automobilky ani noriem. Ak by sme chceli byť extra spravodlivý, tak zoberme na testovanie motory bez priameho vstreku - benzín, s priamym vstrekom - benzín a dízel, zoberme vzorku od EU3 , po EU 6 a zhodnoťme ako sa vyvíjali ich emisie. Pri tomto porovnaní naprieč emisnými normami by malo zmysel riešiť dízel s/bez dpf. S tými číslami je to vždy ošemetné, stačí keď si zoberieš za "etalón" niečo horšie , alebo lepšie a hneď máš štatistiku akú si chcel >:-[]
24. 5. 2017 22:01
Re: Švýcaři vidí emise částic u GDI stejné jako u dieselů be
protože pisou
"some GDI engines emit just as many soot particles as unfiltered diesel cars did in the past"
tedy porovnavaj primovstrikove benziny s dyzlama bez filtru, a vyvodily zaver, ze nektere benzinaky na tom jsou podobne jako ty dyzly bez filtru. přitom ale zadnej dyzl nezmerili, nebo aspoň neuvadej zadny hodnoty.
stim etalonem to je jak pises, ale jeszlize 2 ruzny mereni vykážou o 3 rady rozdilny výsledky tak to ja nehodnoverny.
to ze primovstrikove benziny pridukuji vic PM nez naftaky s s filtrem sem nikdy nerozporoval
Avatar - Magister
24. 5. 2017 16:39
Tažení ekofašistů v praxi
Hnus tohle. Takto si ničíme evropskej automobilovej průmysl.
Rozbalit vlákno
0