Každý zodpovědný výrobce aut dodává těmto záchraným složkám manuál, kde jsou jasně vyznačeny body, kde mohou v případě nehody hasiči řezat a další životně důležitý info... Pokud to Tesla nedělá, radši bych do toho auta ani nevlezl...
To zní logicky to jsem nevěděl. Divné je to že projížděl městem Baarn (kolik tedy asi jel - 50?) ................... automobil je kompletně zničen.
Tak buď neprojížděl městem a nejel 50 a nebo Tesla vydrží mnohem méně než se obecně deklaruje.
Jste v tomdle článku vycházeli, simvás? Dle BI, ABC News a dalších už před více než dvaceti hodinama mluvčí Tesly potvrdil, že autopilot nebyl při nehodě zapnutej a že ten Holanďan jel přes 150, v době srážky. To by asi nebylo blbý doplnit, místo pustejch spekulací.
MOHLI... ale nechtějí. Jak jinak by pak mohl být článek pro české ovečky zajímavější a jak ještě více v lidech udolat pocit, že je Tesla vlastně neuvěřitelně nebezpečná >:D >:D >:D
Přitom statisticky jde ( % prodaných aut % nehod ) o velmi bezpečný vůz. Kdyby to byl elektroblbil od VW koncernu, jistě by hned ve článku napsali, že za to může řidič >:-[]
Vtedy mali rozum, a odvtedy moríme životné prostredie násobne viac, ako keby sme šli cestou elektriny... To bol teda rozum...
Spaľovacie motory proste bola ľahšia a hlavne ziskovejšia cesta...
Vraj mali vtedy ľudia rozum... Podaktorí jeho absenciu predvádzate aj dnes.
Placas nesmysly, protoze vubec nechapes o cem je rec. Ja nikde netvrdim, ze tady bude spalovaci motor vecne, nebo ze ho nic nenahradi. Elektrina driv nebo pozdeji prijde, ale ne v teto podobe.
Koukni treba k Toyote - ta je skutecnym prukopnikem a tento koncept osoudila jako neperspektivni.
Omezeny pohled na svet mas ty a dalsi fanaticti uctivaci Tesly a Musk.
Muj obdiv Musk jiste ma, ale z jineho duvodu. Obdivuji jeho schopnost presvedcit tolik blbcu, aby mu vnutili sve penize na neco, co nema zadnou budoucnost.
Protože se Tesly neprodávají dlouho, nemohou pro ně vycházet statistiky špatně, chvilku trvá než se z Tesly stane normální značka alespoň s nějakou trošku delší historií než jsou 4 roky ....... ale Tesla dělá co může aby si statistiky vylepšila ! ;-\
Díky za poznámku, Electrec i další servery v o pár hodin starších článcích uváděly vyjádření Tesly, že se ještě neví, zda byl Autopilot zapnutý. Upravím.
S tym nic nenarobis, kto chce bit psa, palicu si uz najde. Zda sa to len mne alebo aj inym, ze v poslednom case sa auto.cz popri nevravzivosti voci Hyundai az zasadne rad vyjadruje kriticky aj ku vsetkemu, co sa tyka Tesly???
Platón nám sděluje, že Hérakleitos říká, že "všechno se pohybuje a nic netrvá"[84]. Pro toto tvrzení lze nalézt doklad v snad nejznámějším[20] Hérakleitově zlomku "Nevstoupíš dvakrát do téže řeky."[85], nebo, přestože to není tak zřejmé, ve zlomku, který ve zkratce říká, že "Slunce je vždy nové."[86]. Dle výkladu v knize Zdeňka Kratochvíla Délský potápěč k Hérakleitově řeči totiž tento druhý zlomek znamená to, že jelikož se vše neustále mění, nelze se podruhé podívat na totéž Slunce; to je nové každým okamžikem, vždy.[1]
Když si vezmeš dojezd a rychlost těch elektrických kočárů a v jakém stavu byla jejich konkurence, tak na tom nebyly špatně v porovnání s těmi moderními.
Tak pokud budeme srovnavat tehdejsi baterie s tehdejsimi spalovacimi motory, tak od te doby po dnesek, usly motory mnohem delsi cestu a prosly mnohem zasadnejsim vyvojem nez baterie. Sorry, tak to proste je.
Když se podiváš na zrychlení Tesly, tak je výrazně lepší než jakákoli jiná śeriová limuzína po 100 letech vývoje ;-)
Sorry, tak to prostě je.
PS Zřejmě ta dynamika bohužel zaskočila i řidiče z článku. Je třeba si uvědomit, že k takovýmto nehodám u aut s dynamikou supersportu bohužel občas dochází.
[odkaz]
Jako takový je OK. Samozřejmě hlavně do města. A používání funkce autopilot je jako nechráněný sex...může to vyjít a často to i vyjde, ale riziko je velké....... :-! V tomto případě to ovšem nehrálo roli, protože autopilot byl vypnutý, a pilot byl asi také "vypnutý"... :-!
Skus si niekedy rozmlátiť lithiovu baterku. Co myslíš, tie incidenty s požiarmi a výbuchmi bateriek v mobiloch a notebookoch. Lithium je vysoko reaktívne. A horí násobne vyššou teplotou ako benzín. To je dôvod, prečo sú batérie obstavané ako v trezore. A to je aj dôvod prečo sa Li batérie vo väčšom nerecyklujú, lebo na začiatku recyklácie ju treba pomlieť. S NiMH je to iné tie sa dajú nazvať bezpečné, ale ich energetická hustota je nízka. Treba dúfať, že raz budu batérie výkonne aj bezpečne.
Včera dávali Terminátora - jak ho tam zavřeli do lisu a zmačkli tlačítko .......... lis lisoval, elektrické výboje sršely ........... takhle by to nějak mohlo vypadat ;-)
Pořád se ale jedná o auto, které nevyrobila automobilka...,alespoň v tom smyslu slova, tak jak ho vnímá asi většina z nás.
Jedna věc je pohon a s tím související věci, druhá věc je know-how ohledně jiných záležitostí. A to k čemu jiní dospěli mnohaletým vývojem by Tesla měla zvládnout na první šup...?
Ono i těm Číňanům to trvá už poměrně dlouho... vyrobit aspoň trochu použitelné auto.
Jako je mi to celkem jedno, ale jako realista si zatím nechávám své pochybnosti. Ne ohledně pohonu, ale ostatních věcí, které dělají auto autem. Tesla by pro mne byla důvěryhodnějším (jako celek) pokud by byla technologickým partnerem zavedené automobilky. Takhle je to prostě jen sen jendoho (sice schopného) snílka.
Nepřijde mi to jako téma k smíchu..., bez ohledu na diskuzi...
Mimoto... Mne osobně se ani nezdá to zjištění, že by téměř 60 letý tatík letěl o Holandsku na okresce 160 km/h... A pokud ano, tak těch důvodů mohlo být víc, než jen, že "spěchal"....
Přesně, důvod byl pravděpodobně ten, že Obama s Muskem zmáčkli v Novym Texasu, na základně původně vystavený L.H.Oswaldem (dlouholetym zaměstnancem C.I.A) kvůli kulisám přistání na měsíci, speciální tlačítko, kterym pošlou náhodně vybraný Tesle kdekoli na světě 100% energie z baterky na kola. Je to kvůli vyvolání strachu a válce o ropu, podobně jako když podminovali dvojčata.
Suhlas, hlavne v holandsku, raz som tam bol a miestny sa tvaril ako pretekar, ked isiel v 80ke necelych 90 a po par metroch radsej spomalil... je tam uplne ina kultura vodicov ako tu....150 v holandsku sa mi nezda ani mimo obec, mozno to vsak nebol holandan....
Kvôli tejto nehode fakt nemožno Tesle zazlievať bezpečnosť, pretože v rovnakej situácii by bolo každé auto úplne na maderu. Ale pár trotlov sa vždy poteší...
Inak niekde písali, že na jednej foto vidieť ešte ako horia batérie. To je ale kravina, nie? Skôr sú to varovné svetlice...
[odkaz]
Ano, používají se pro lokalizaci pro helikoptéru... ale to víš, je to Tesla...
EDIT: po shlédnutí několika videí musím konstatovat, že na té cestě opravdu hořelo něco z toho vozu. Co konkrétně,to nevím.
tak spekulovat lze o ledasčem... třeba už byl úplně bez rozumu - infarkt, mdloba nějaká. Ale klidně i technická závada (však i konvenční automobil se může splašit).
Ty víš o nějakém skutečném případu "splašení"? Tedy ne situaci, kdy si řidič myslel, že šlape na brzdu, ale brzda to ve skutečnosti nebyla, a auto skutečně nešlo zastavit běžnými prostředky jako brzděním, případně vypnutím zapalování. U dieselů byly skutečně případy, kdy se motor vymkl kontrole ("runaway"), ale i takové auto jde pořád zastavit, brzdy jsou dostatečně silné.
Mne by tedy zajímalo, jak je možné, že to auto nebrzdilo. Že to nikdo neřešil, je naprosto nepochopitelné. Já už tedy o brzdy přišel (akorát před křižovatkou, takže nebylo moc času na rozjímání), ale takovýhle souběh selhání (nešlo vypnout zapalování [předpokládám, že to nebyl diesel], nešel zařadit neutrál, ještě mohl mít nouzovou brzdu; předpokládám, že neměl manuální převodovku, jinak by přibyla ještě spojka) jsem nikdy neviděl. Ani dvě selhání, natož tolik. Ne, že bych si stěžoval. Pravděpodobnost, že se něco takového stane, by měla být sakra nízká.
Nie, to sú skutočne baterky. Vrtuľník by ti na takej úzkej ceste medzi stromami nepristál. Tie baterky nárazom vymrštilo z batterypacku a poškodili sa a začali horieť. Na inom snímu je vidieť, že ich zahádzali okolitou zeminou. Auto samotné nehorelo.
Já osobně naprosto nechápu jak je možné že hasiči nevěděli jak vyprostit tělo z vozu ? V dnešní době kdy je elektronesmyslů na cestách víc a víc? A zvlášť mimo ČR. Na tohle by měli být hasiči školeni protože dnes už je nebo bude elektromobil TÉMĚŘ samozřejmost (zvlášť mimo čr) tudíž nehody těchto aut taktéž.
Hasiči věděli...minimálně jejich nadřízení... zbytečně bojuješ s větrnými mlýny. Vyfiltruj si články o Tesle a bude ti to vše jasnější - test od HM je výjimka, neb to je naštěstí skutečný auto-novinář
Pokud vím, měl by na to být produkt, který jim zobrazí potřebné detaily a snad i pomůže s identifikací modelu. Není to však zadarmo. Čeští hasiči to snad nemají a vzhledem k tomu, že se v Německu vozí tyhle instrukce (tzv. Rettungskarte) za clonou, asi ani tam to není univerzálně dostupné.
Školení na to, jak si obecně poradit s bateriemi a elektromobily, je něco jiného a to by měli mít snad i čeští hasiči (ostatně by snad pod ně měla spadat práce s nebezpečnými materiály, respektive jejich odstranění, takže ty znalosti musí interně mít).
Článek napsal novinář, který chtěl článkem zaujmout a tak je třeba ho brát s rezervou. Myslím si, že funkce autopilota je v Evropě nedostupná, tak že není třeba nad ní spekulovat, rána to byla dle fotek obrovská a v rychlosti 150km by asi žádné sériové auto nedopadlo lépe. Ohledně nevědomostí hasičů si myslím, že je to také spekulace, prostě tak vážná nehoda elektromobilu není zatím na běžném pořádku a bylo třeba ji řádně zdokumentovat a i pro výrobce jsou to nesmírně cenná data, tak že to celé bylo spíš než nějaká bezradnost hasičů, něco jako studijní akce. Co se týče Tesly jako výrobce automobilů, tak existuje jeden výrobce limonád, který má několik titulů F1 a problém v tom dneska nevidím, ale souhlasím s tím, že auto na baterie je už 100let přežité a opravdu již před 100lety jezdilo v Americe víc elektromobilů než aut se spalovacím motorem a problém byl stejný jako dnes - baterie. Masové rozšíření elektromobilů na baterie považuji za utopii a pokud se nevymyslí nějaká závratná ekologická alternativa baterie, tak i neekologickou. Sjednocení nabíječek k mobilům přes USB trvalo mnoho let a stejně to ještě nemají všechny, aby tak byly baterie v dohledné době kompatibilní a volně zaměnitelné a rychle vyměnitelné na něčem jako benzinové pumpě a to v každém městě si nějako nedokáži představit.