Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Další tragická nehoda Tesly. Ani hasiči si na vrak netroufli

Na místo nehody v holandském Baarnu museli dorazit i pracovníci Tesly. Hasiči totiž nevěděli, jak bezpečně prozkoumat vrak auta.
Zpět na článek
8. 9. 2016 12:01
8. 9. 2016 12:06
8. 9. 2016 14:02
8. 9. 2016 14:53
8. 9. 2016 12:24
8. 9. 2016 13:49
8. 9. 2016 14:18
8. 9. 2016 15:35
8. 9. 2016 15:05
8. 9. 2016 15:23
8. 9. 2016 15:42
8. 9. 2016 18:06
8. 9. 2016 18:33
15. 9. 2016 09:49
8. 9. 2016 12:41
8. 9. 2016 12:45
8. 9. 2016 12:47
8. 9. 2016 12:53
8. 9. 2016 13:02
8. 9. 2016 13:16
8. 9. 2016 13:27
8. 9. 2016 13:16
8. 9. 2016 13:38
8. 9. 2016 13:50
8. 9. 2016 17:06
8. 9. 2016 12:01
Manuál
Každý zodpovědný výrobce aut dodává těmto záchraným složkám manuál, kde jsou jasně vyznačeny body, kde mohou v případě nehody hasiči řezat a další životně důležitý info... Pokud to Tesla nedělá, radši bych do toho auta ani nevlezl...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2016 12:06
Re: Manuál
To zní logicky to jsem nevěděl. Divné je to že projížděl městem Baarn (kolik tedy asi jel - 50?) ................... automobil je kompletně zničen.
Tak buď neprojížděl městem a nejel 50 a nebo Tesla vydrží mnohem méně než se obecně deklaruje.
8. 9. 2016 14:02
Re: Manuál
Kdybys článek dočetl do konce, tak by ses dozvěděl, že jel 155 km/h.

Tudíž spekulace o tom, že Tesla nic nevydrží jsou úplně mimo!

PS Sorry, možná že tam tahle důležitá informace na začátku nebyla..
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2016 14:53
Re: Manuál
to nebyla ale stejně to zatím tvrdí jen ovčáček tesly :-)
10. 9. 2016 15:44
Re: PRO VŠECHNY DÍZLÁKY a ODPAD ČESKA ...
jj
HELE PRĎOŠI/SMRAĎOŠI, TO STE VĚDĚLI že do český díry Dízlem [odkaz] zasmrděnýho RAKOVINOU [odkaz] prolezlýho PRÁGLU dorazila NEJLEPŠÍ KÁRA z NEJLEPŠÍCH [odkaz] [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Re: PRO VŠECHNY DÍZLÁKY a ODPAD ČESKA ...
O týždeň to bude aj na ACZ...
8. 9. 2016 13:26
Re: PRO VŠECHNY DÍZLÁKY a ODPAD ČESKA ...
to je nesmysl. Bez podobného manuálu by to auto nikdo nepustil na silnici
Re: PRO VŠECHNY DÍZLÁKY a ODPAD ČESKA ...
Prečo im berieš vietor z plachiet - čo si teraz na tú zlú Teslu majú vymyslieť? >:-[]
8. 9. 2016 14:51
Re: PRO VŠECHNY DÍZLÁKY a ODPAD ČESKA ...
Manuály najdete tu: [odkaz]
8. 9. 2016 12:14
Z kolika zdrojů..
Jste v tomdle článku vycházeli, simvás? Dle BI, ABC News a dalších už před více než dvaceti hodinama mluvčí Tesly potvrdil, že autopilot nebyl při nehodě zapnutej a že ten Holanďan jel přes 150, v době srážky. To by asi nebylo blbý doplnit, místo pustejch spekulací.
Rozbalit vlákno
17
8. 9. 2016 12:23
Re: Z kolika zdrojů..
MOHLI... ale nechtějí. Jak jinak by pak mohl být článek pro české ovečky zajímavější a jak ještě více v lidech udolat pocit, že je Tesla vlastně neuvěřitelně nebezpečná >:D >:D >:D

Přitom statisticky jde ( % prodaných aut % nehod ) o velmi bezpečný vůz. Kdyby to byl elektroblbil od VW koncernu, jistě by hned ve článku napsali, že za to může řidič >:-[]
Avatar - Katikakus
8. 9. 2016 12:25
Re: Z kolika zdrojů..
Elektromobil na baterky, nabijeny ze site, je nesmysl, at ho vyrobi kdokoli. Vime to uz pres 100 let.
Avatar - Googlit
8. 9. 2016 13:29
Re: Z kolika zdrojů..
Jistě. V té době sice tvá prabábi ještě ani na obrázku neviděla splachovací záchod, ale zato ty už si jasně věděl že elektromobil je nesmysl.
Avatar - Katikakus
8. 9. 2016 13:50
Re: Z kolika zdrojů..
Mozna si to precti jeste jednou a pomalu, prip. precti muj prispevek o kousek niz. Snad tobe i Skyactive dojde, jak to bylo mysleno. ;-)
8. 9. 2016 13:52
Re: Z kolika zdrojů..
EDIT: ále, škoda slov
Avatar - Googlit
8. 9. 2016 14:39
Re: Z kolika zdrojů..
Já si to tvé moudro přečetl. Prostě tehdejší záchody měly k těm dnešním asi tak stejně blízko jako tehdejší elektromobily k těm dnešním.
Avatar - Katikakus
8. 9. 2016 14:48
Re: Z kolika zdrojů..
Tak to zkus jeste jednou a pomalu.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 9. 2016 20:01
Re: Z kolika zdrojů..
První elektromobil jezdil - v Holandsku - v roce 1835... takže asi 50 let před benzínovými auty.

Ale tehdy měli rozum a opustili tuhle cestu jako neefektivní.
Re: Z kolika zdrojů..
Vtedy mali rozum, a odvtedy moríme životné prostredie násobne viac, ako keby sme šli cestou elektriny... To bol teda rozum...
Spaľovacie motory proste bola ľahšia a hlavne ziskovejšia cesta...
Vraj mali vtedy ľudia rozum... Podaktorí jeho absenciu predvádzate aj dnes.
8. 9. 2016 14:57
Re: Z kolika zdrojů..
Ak by všetci zdielali váš obmedzený pohľad na svet jazdíme dnes ešte na koňoch.
Avatar - Katikakus
8. 9. 2016 15:31
Re: Z kolika zdrojů..
Placas nesmysly, protoze vubec nechapes o cem je rec. Ja nikde netvrdim, ze tady bude spalovaci motor vecne, nebo ze ho nic nenahradi. Elektrina driv nebo pozdeji prijde, ale ne v teto podobe.
Koukni treba k Toyote - ta je skutecnym prukopnikem a tento koncept osoudila jako neperspektivni.

Omezeny pohled na svet mas ty a dalsi fanaticti uctivaci Tesly a Musk.

Muj obdiv Musk jiste ma, ale z jineho duvodu. Obdivuji jeho schopnost presvedcit tolik blbcu, aby mu vnutili sve penize na neco, co nema zadnou budoucnost.
8. 9. 2016 19:08
Re: Z kolika zdrojů..
Promiň, dneska se do tebe dost obouvám :-)

Ale zkus se nejdřív podívat k Toyotě ty, než si ji začneš brát do úst ;-)
[odkaz]
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2016 13:33
Re: Z kolika zdrojů..
Protože se Tesly neprodávají dlouho, nemohou pro ně vycházet statistiky špatně, chvilku trvá než se z Tesly stane normální značka alespoň s nějakou trošku delší historií než jsou 4 roky ....... ale Tesla dělá co může aby si statistiky vylepšila ! ;-\
8. 9. 2016 12:28
Re: Z kolika zdrojů..
Díky za poznámku, Electrec i další servery v o pár hodin starších článcích uváděly vyjádření Tesly, že se ještě neví, zda byl Autopilot zapnutý. Upravím.
8. 9. 2016 17:16
Re: Z kolika zdrojů..
Nič si z toho nerobte. Domýšlavosť je základnou vlastnosťou každého správneho ACZ redaktora. ;-)
8. 9. 2016 13:39
Re: Z kolika zdrojů..
S tym nic nenarobis, kto chce bit psa, palicu si uz najde. Zda sa to len mne alebo aj inym, ze v poslednom case sa auto.cz popri nevravzivosti voci Hyundai az zasadne rad vyjadruje kriticky aj ku vsetkemu, co sa tyka Tesly???
Avatar - Katikakus
8. 9. 2016 12:24
No jo...
...vozik na baterky. Automobilovi pionyri jiz pred vice nez 100 lety vedeli, proc tento koncept nema smysl.
Rozbalit vlákno
18
8. 9. 2016 13:49
Re: No jo...
Koncept smysl má a před těmi sto lety se elektromobily prodávaly jako housky v krámě. Akorát pak přišla levná ropa, která tento pohon vytlačila.
Avatar - Katikakus
8. 9. 2016 13:51
Re: No jo...
Nastuduj si tu historii automobilismu jeste jednou a poradne. A ne koncept ani tehda ani dnes nema smysl.
8. 9. 2016 14:18
Re: No jo...
Když píšeš o historii - parnímu stroji se říkalo ďábelský.

Kdyby všichni byli jako ty, tak se pořád jezdí ještě na uhlí, nebo spíš na koních.

Pokroku zdar
Avatar - Katikakus
8. 9. 2016 14:50
Re: No jo...
Pokroku zdar -zajiste. Elektromobil s bateriemi ovsem zadny pokrok neprinasi - ten tady totiz byl jeste pred spalovacim motorem. A neuspel uz tehdy...
8. 9. 2016 15:35
Re: No jo...
Panta rhei

Platón nám sděluje, že Hérakleitos říká, že "všechno se pohybuje a nic netrvá"[84]. Pro toto tvrzení lze nalézt doklad v snad nejznámějším[20] Hérakleitově zlomku "Nevstoupíš dvakrát do téže řeky."[85], nebo, přestože to není tak zřejmé, ve zlomku, který ve zkratce říká, že "Slunce je vždy nové."[86]. Dle výkladu v knize Zdeňka Kratochvíla Délský potápěč k Hérakleitově řeči totiž tento druhý zlomek znamená to, že jelikož se vše neustále mění, nelze se podruhé podívat na totéž Slunce; to je nové každým okamžikem, vždy.[1]
8. 9. 2016 18:36
Re: No jo...
Tak ze se nekdo vytasi v diskusi s Kratochvilem, to jsem fakt necekal. Mile prekvapeni...
8. 9. 2016 15:05
Re: No jo...
Rozdieľ je hlavne v batériách. Energetická hustota nabijateľných batérií s pred 100 rokov je asi 10% oproti dnešným moderným Li-ion.
8. 9. 2016 15:23
Re: No jo...
Když si vezmeš dojezd a rychlost těch elektrických kočárů a v jakém stavu byla jejich konkurence, tak na tom nebyly špatně v porovnání s těmi moderními.
Re: No jo...
Prvým vozidlom, ktoré pokorilo stokilometrovú rýchlosť, bol elektromobil. (Claude Jenatzy, 1899) [odkaz]
Avatar - Katikakus
8. 9. 2016 15:32
Re: No jo...
Tak pokud budeme srovnavat tehdejsi baterie s tehdejsimi spalovacimi motory, tak od te doby po dnesek, usly motory mnohem delsi cestu a prosly mnohem zasadnejsim vyvojem nez baterie. Sorry, tak to proste je.
8. 9. 2016 15:42
Re: No jo...
Když se podiváš na zrychlení Tesly, tak je výrazně lepší než jakákoli jiná śeriová limuzína po 100 letech vývoje ;-)

Sorry, tak to prostě je.

PS Zřejmě ta dynamika bohužel zaskočila i řidiče z článku. Je třeba si uvědomit, že k takovýmto nehodám u aut s dynamikou supersportu bohužel občas dochází.
[odkaz]
8. 9. 2016 18:06
Re: No jo...
Koho zajima nejake zrychleni? To je u beznych aut az tak stopadesaty parametr k posouzeni.
8. 9. 2016 18:33
Re: No jo...
Zvláštny názor na portály o autach :-)
Avatar - Katikakus
9. 9. 2016 10:11
Re: No jo...
Proc myslis? Patris k tem, co to na svetlech rozjizdi na plny plyn? 8-s
15. 9. 2016 09:49
Re: No jo...
To zrychlenie je magicke v cisle 0 - 100. Medzi 100 - 200 to uz vobec ziadna slava nie je ani na pomery vrcholovych sedanov, nie to 700 koni ;-)
Re: No jo...
Hádaj, prečo je to asi tak. Alebo radšej pohni rozumom a prídi na to.
Avatar - Katikakus
9. 9. 2016 10:10
Re: No jo...
Od nekoho, kdo si jako nick zvoli nazev te pochybne firmy to beru jako duvod k smichu. Promin, fanatiky neberu vazne.
Re: No jo...
Vida, nemáš čím pohnúť. Myslel som si.
Avatar - praděda7
8. 9. 2016 12:41
Elektromobil
Jako takový je OK. Samozřejmě hlavně do města. A používání funkce autopilot je jako nechráněný sex...může to vyjít a často to i vyjde, ale riziko je velké....... :-! V tomto případě to ovšem nehrálo roli, protože autopilot byl vypnutý, a pilot byl asi také "vypnutý"... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
8. 9. 2016 12:41
Dost blbý,
kdyby řidič přežil a zabil by ho proud z roztřískaný baterky ;-\
Rozbalit vlákno
3
8. 9. 2016 14:33
Re: Dost blbý,
Jj, to se ti u benzínovýho auta nestane ;-)

Nerad urážím, ale tento argument mi přijde opravdu hloupý.

Jezdit se 100 litry nebezpečné vysoce hořlavé / výbušné (plynná směs se vzduchem) látky ti opravdu přijde bezpečnější?

Ty asi nepamatuješ Niki Laudu..
9. 9. 2016 06:59
Re: Dost blbý,
Skus si niekedy rozmlátiť lithiovu baterku. Co myslíš, tie incidenty s požiarmi a výbuchmi bateriek v mobiloch a notebookoch. Lithium je vysoko reaktívne. A horí násobne vyššou teplotou ako benzín. To je dôvod, prečo sú batérie obstavané ako v trezore. A to je aj dôvod prečo sa Li batérie vo väčšom nerecyklujú, lebo na začiatku recyklácie ju treba pomlieť. S NiMH je to iné tie sa dajú nazvať bezpečné, ale ich energetická hustota je nízka. Treba dúfať, že raz budu batérie výkonne aj bezpečne.
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2016 14:58
Re: Dost blbý,
Včera dávali Terminátora - jak ho tam zavřeli do lisu a zmačkli tlačítko .......... lis lisoval, elektrické výboje sršely ........... takhle by to nějak mohlo vypadat ;-)
Avatar - KANKUNEN
8. 9. 2016 12:44
Je to výzva pro firmy jako OMP,
Teslakombinéza, nehořlavá a nevodivá. >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2016 14:59
Re: Je to výzva pro firmy jako OMP,
Autokombinéza, něco jako airbag. Aktivuje se po nárazu, ochrana před vysokým napětím :-)
8. 9. 2016 12:45
Tesla
Pořád se ale jedná o auto, které nevyrobila automobilka...,alespoň v tom smyslu slova, tak jak ho vnímá asi většina z nás.
Jedna věc je pohon a s tím související věci, druhá věc je know-how ohledně jiných záležitostí. A to k čemu jiní dospěli mnohaletým vývojem by Tesla měla zvládnout na první šup...?

Ono i těm Číňanům to trvá už poměrně dlouho... vyrobit aspoň trochu použitelné auto.

Jako je mi to celkem jedno, ale jako realista si zatím nechávám své pochybnosti. Ne ohledně pohonu, ale ostatních věcí, které dělají auto autem. Tesla by pro mne byla důvěryhodnějším (jako celek) pokud by byla technologickým partnerem zavedené automobilky. Takhle je to prostě jen sen jendoho (sice schopného) snílka.
Rozbalit vlákno
1
8. 9. 2016 12:47
Re: Tesla
Tesla patří do obýváku na nábytek
Avatar - saldy
8. 9. 2016 12:53
Titanik
byl také prohlašován za nepotopitelný. Tesla zřejmě samovolně sjede z vozovky kvůli tomu že si operační systém ubzikne.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
8. 9. 2016 13:02
Tak
už jsem se dlouho tady nenasmál >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - pumpkin
8. 9. 2016 13:16
Re: Tak
Lebo tragické nehody sú vždy veľmi smiešne, však? 8-s :no:
Avatar - Hittman
8. 9. 2016 13:27
Re: Tak
Nesmeji se smrti člověka, ale jiným věcem ..
8. 9. 2016 13:16
Re: Tak
Nepřijde mi to jako téma k smíchu..., bez ohledu na diskuzi...

Mimoto... Mne osobně se ani nezdá to zjištění, že by téměř 60 letý tatík letěl o Holandsku na okresce 160 km/h... A pokud ano, tak těch důvodů mohlo být víc, než jen, že "spěchal"....
8. 9. 2016 13:38
Re: Tak
Přesně, důvod byl pravděpodobně ten, že Obama s Muskem zmáčkli v Novym Texasu, na základně původně vystavený L.H.Oswaldem (dlouholetym zaměstnancem C.I.A) kvůli kulisám přistání na měsíci, speciální tlačítko, kterym pošlou náhodně vybraný Tesle kdekoli na světě 100% energie z baterky na kola. Je to kvůli vyvolání strachu a válce o ropu, podobně jako když podminovali dvojčata.
8. 9. 2016 17:06
Re: Tak
Suhlas, hlavne v holandsku, raz som tam bol a miestny sa tvaril ako pretekar, ked isiel v 80ke necelych 90 a po par metroch radsej spomalil... je tam uplne ina kultura vodicov ako tu....150 v holandsku sa mi nezda ani mimo obec, mozno to vsak nebol holandan....
8. 9. 2016 18:44
Re: Tak
Ano. V Nizozemi je kazdy takovy zavodnik povazovan za asociala, u nas za frajera... Bohuzel...
Avatar - pumpkin
8. 9. 2016 13:29
Bezpečnosť nepomôže
Kvôli tejto nehode fakt nemožno Tesle zazlievať bezpečnosť, pretože v rovnakej situácii by bolo každé auto úplne na maderu. Ale pár trotlov sa vždy poteší...
Inak niekde písali, že na jednej foto vidieť ešte ako horia batérie. To je ale kravina, nie? Skôr sú to varovné svetlice...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
9
8. 9. 2016 13:38
Re: Bezpečnosť nepomôže
Ano, používají se pro lokalizaci pro helikoptéru... ale to víš, je to Tesla...
EDIT: po shlédnutí několika videí musím konstatovat, že na té cestě opravdu hořelo něco z toho vozu. Co konkrétně,to nevím.
8. 9. 2016 14:33
Re: Bezpečnosť nepomôže
Jestli po této cestičce jel někdo 155km/h, tak lze pochybovat o zdravém rozumu.
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2016 15:00
Re: Bezpečnosť nepomôže
:yes:
8. 9. 2016 15:05
Re: Bezpečnosť nepomôže
tak spekulovat lze o ledasčem... třeba už byl úplně bez rozumu - infarkt, mdloba nějaká. Ale klidně i technická závada (však i konvenční automobil se může splašit).
8. 9. 2016 15:40
Re: Bezpečnosť nepomôže
Ty víš o nějakém skutečném případu "splašení"? Tedy ne situaci, kdy si řidič myslel, že šlape na brzdu, ale brzda to ve skutečnosti nebyla, a auto skutečně nešlo zastavit běžnými prostředky jako brzděním, případně vypnutím zapalování. U dieselů byly skutečně případy, kdy se motor vymkl kontrole ("runaway"), ale i takové auto jde pořád zastavit, brzdy jsou dostatečně silné.
8. 9. 2016 16:28
Re: Bezpečnosť nepomôže
jen zběžně jsem googlil... určitě je tam toho víc
[odkaz]
8. 9. 2016 22:50
Re: Bezpečnosť nepomôže
Mne by tedy zajímalo, jak je možné, že to auto nebrzdilo. Že to nikdo neřešil, je naprosto nepochopitelné. Já už tedy o brzdy přišel (akorát před křižovatkou, takže nebylo moc času na rozjímání), ale takovýhle souběh selhání (nešlo vypnout zapalování [předpokládám, že to nebyl diesel], nešel zařadit neutrál, ještě mohl mít nouzovou brzdu; předpokládám, že neměl manuální převodovku, jinak by přibyla ještě spojka) jsem nikdy neviděl. Ani dvě selhání, natož tolik. Ne, že bych si stěžoval. Pravděpodobnost, že se něco takového stane, by měla být sakra nízká.
10. 9. 2016 14:31
Re: Bezpečnosť nepomôže
Ta úzka cestička je pravdepodobne cyklistický chodník. Skutočnú cestu vidno v pozadí na ostatných záberoch.
9. 9. 2016 12:21
Re: Bezpečnosť nepomôže
Nie, to sú skutočne baterky. Vrtuľník by ti na takej úzkej ceste medzi stromami nepristál. Tie baterky nárazom vymrštilo z batterypacku a poškodili sa a začali horieť. Na inom snímu je vidieť, že ich zahádzali okolitou zeminou. Auto samotné nehorelo.
8. 9. 2016 13:47
Hasiči nevěděli ?!
Já osobně naprosto nechápu jak je možné že hasiči nevěděli jak vyprostit tělo z vozu ? V dnešní době kdy je elektronesmyslů na cestách víc a víc? A zvlášť mimo ČR. Na tohle by měli být hasiči školeni protože dnes už je nebo bude elektromobil TÉMĚŘ samozřejmost (zvlášť mimo čr) tudíž nehody těchto aut taktéž.
Rozbalit vlákno
3
8. 9. 2016 13:50
Re: Hasiči nevěděli ?!
Hasiči věděli...minimálně jejich nadřízení... zbytečně bojuješ s větrnými mlýny. Vyfiltruj si články o Tesle a bude ti to vše jasnější - test od HM je výjimka, neb to je naštěstí skutečný auto-novinář
8. 9. 2016 15:43
Re: Hasiči nevěděli ?!
Pokud vím, měl by na to být produkt, který jim zobrazí potřebné detaily a snad i pomůže s identifikací modelu. Není to však zadarmo. Čeští hasiči to snad nemají a vzhledem k tomu, že se v Německu vozí tyhle instrukce (tzv. Rettungskarte) za clonou, asi ani tam to není univerzálně dostupné.

Školení na to, jak si obecně poradit s bateriemi a elektromobily, je něco jiného a to by měli mít snad i čeští hasiči (ostatně by snad pod ně měla spadat práce s nebezpečnými materiály, respektive jejich odstranění, takže ty znalosti musí interně mít).
Avatar - Ja Prvni 123
8. 9. 2016 20:06
Re: Hasiči nevěděli ?!
A kolik je to promile aut na silnici.. ta samozřejmost.
11. 9. 2016 19:14
Je třeba brát to s rezervou..
Článek napsal novinář, který chtěl článkem zaujmout a tak je třeba ho brát s rezervou. Myslím si, že funkce autopilota je v Evropě nedostupná, tak že není třeba nad ní spekulovat, rána to byla dle fotek obrovská a v rychlosti 150km by asi žádné sériové auto nedopadlo lépe. Ohledně nevědomostí hasičů si myslím, že je to také spekulace, prostě tak vážná nehoda elektromobilu není zatím na běžném pořádku a bylo třeba ji řádně zdokumentovat a i pro výrobce jsou to nesmírně cenná data, tak že to celé bylo spíš než nějaká bezradnost hasičů, něco jako studijní akce. Co se týče Tesly jako výrobce automobilů, tak existuje jeden výrobce limonád, který má několik titulů F1 a problém v tom dneska nevidím, ale souhlasím s tím, že auto na baterie je už 100let přežité a opravdu již před 100lety jezdilo v Americe víc elektromobilů než aut se spalovacím motorem a problém byl stejný jako dnes - baterie. Masové rozšíření elektromobilů na baterie považuji za utopii a pokud se nevymyslí nějaká závratná ekologická alternativa baterie, tak i neekologickou. Sjednocení nabíječek k mobilům přes USB trvalo mnoho let a stejně to ještě nemají všechny, aby tak byly baterie v dohledné době kompatibilní a volně zaměnitelné a rychle vyměnitelné na něčem jako benzinové pumpě a to v každém městě si nějako nedokáži představit.
Rozbalit vlákno
0