De Tomaso: Pantera vstane z mrtvých

De Tomaso: Pantera vstane z mrtvých

 
 

Nedávno vzkříšené De Tomaso se má čile k světu a oznámilo chystaného nástupce legendární Pantery.

DeTomaso znovu po sedmi letech žije. Design ženevské studie Deauville, která má být konkurentem BMW 5 GT série F07 či BMW X6, byl přijat dosti rozpačitě, i když pochází od Pininfariny.

Pětimetrový sedan, či spíše liftback (má výklopnou zadní stěnu) s prvky SUV je takřka celý postaven z hliníku a jeho interiér hýří luxusní ručně obšitou kůží. Pohání jej vidlicový šestiválec 2,8 litru s výkonem 224 kW (304 k) a měl by stát v přepočtu asi 2,25 milionu korun.

Gian Mario Rossignolo získal práva na použití značky De Tomaso v listopadu 2009 a o měsíc později i výrobní kapacity: továrnu Pininfariny v Grugliascu u Turína. Ta je již připravena, do portfolia mezitím přibylo i bývalé pracoviště Delphi v Livornu. Podvozky budou vznikat právě tam, kompletní montáž vozů včetně lakování karoserií proběhne v Grugliascu.

HISTORIE: De Tomaso Pantera – argentinské tango po italsku

Současné De Tomaso je doslova rodinným podnikem. O obchod a marketing se totiž stará Gian Luca Rossignolo, syn majitele. Ten odhaluje plány do budoucnosti: „Chceme být italským Aston Martinem. Doufáme, že sériové Deauville nabídneme zákazníkům již letos na podzim. Počínaje letopočtem 2012 jej pak bude vznikat asi 3 tisíce kusů za rok. Vrátí se i Pantera, jejíž základní cena bude začínat pod hranicí 290 tisíc eur.“

To by znamenalo částku kolem 7 milionů korun, tedy nic levného. Mladší Rossignolo dále dodal: „V plánu je i produkce klasického čtyřdveřového sedanu. Chtěli bychom se dostat na celkový roční objem kolem 8.000 aut.“

Legendární Panteru vyráběla původní společnost založená Alejandrem de Tomasem dlouhých 24 let (1970-1994). Kupé prošlo několika modernizacemi, z nichž nejvýraznější byla ta poslední z roku 1990 – tato auta bývají také někdy označována Pantera 2. Těžko říct, zda se současné plány podaří naplnit a uskutečnit. Vzpomeňme si třeba na návrat taktéž italské Isotty-Fraschini z roku 1996.

Sen o otevřeném sportovně luxusním voze s osmiválcem Audi a pohonem všech kol skončil po pěti letech bez toho, aby byla vůbec spuštěna výroba. Nebuďme ovšem skeptičtí a přejme novému DeTomasu úspěch. Zájemců o Deauville je prý dost, zejména ze severu Evropy a také z daleké Číny.

DE TOMASO.AUTO.CZ: přehled všech článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající? Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající?

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, triumfuje…

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Test dojezdu elektroaut v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Dnes 08:00

Kolegové z německého Auto Bildu postavili na start osm elektrovozů, které měly ujet trasu dlouhou 143 km. Do cíle jich dorazilo pět.




Blesk.cz

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní stůl? Inspiraci najdete v galerii

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní…

Zasedněte letos ke štědrovečerní večeři u krásně vyzdobeného stolu. Hezky prostřít stůl není zas až tak složité,…

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než Babiš Zemana

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než…

V pravidelné páteční Pětce se dnes Václav Klaus mladší mimo jiné věnuje možnosti Ruska ovlivnit prezidentské…

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…