Diskuse

Neprošli jste na STK kvůli vysokým emisím? Pak zkuste dekarbonizaci motoru!

13.11.2018

V souvislosti se zpřísněním podmínek na STK mnohá, zejména starší auta, technikou neprojdou. Víme, jak vysoké emise snížit!

 

  • 10 Reagovat !

    foto JiVi

    JiVi 13.11.2018  08:16

    ja nevim

    ale nebylo to tu uz?

    [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto fenixto

      fenixto 13.11.2018  08:56

      « Re: ja nevim

      to je uz novy sposob platenej reklamy? ze sa zobrazuje ako normalny clanok...
  • 00 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 13.11.2018  10:29

    Kdo moc šetří

    na palivu,oleji a při jízdě tak pak jeho motor vypadá takhle a neprojde emisemi.Ve výsledku to stojí víc peněz.
    • 30 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 13.11.2018  13:04

      « Re: Kdo moc šetří

      Tak tohle je důsledek:

      - používání long life intervalů
      - podtáčení motoru dle nesmyslného ukazatele doporučeného rychlostní stupně nebo v případě automatu nuceně (tam s tím nejde nic moc dělat)
      - používání mizerných olejů. (ono nic majiteli nebrání použít jiný olej než doporučovanou vodu od výrobce typu 0W20).

      Stačí měnit olej po 15 tis. Dávat motoru trochu za uši a hlavně ho nenechat furt kulit kolem 1000 ot/min a používat kvalitní oleje s trochu větším teplotním rozsahem.
      • 24 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 13.11.2018  13:48

        « Re: Re: Kdo moc šetří

        Prostě chce to nebejt VW [odkaz] s propadající se kvalitou Škodovek si měl pravdu

        Toyota doporučuje měnit po 15.000 km a k tomu jednou za rok jejich velmi silný čistící aditivum
        • 12 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 13.11.2018  14:17

          « Re: Re: Kdo moc šetří

          To jsem ani nevěděl, že je Toyota takhle rozumná a doporučuje měnit olej po 15 tis. Chválím. To bude taky jeden z důvodů proč mají jejich motory, takovou životnost.
          • 12 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 13.11.2018  14:32

            « Re: Re: Re: Kdo moc šetří

            Jo = nejvíc jejich motorů je benzínová atmosféra od objemu 1,0 v kolíňatech a 1,5 v trochu normálních autech do 5,7 a výměna oleje po 15t. km. A vlastní aditivum pro dekarbonizaci = velmi silný = doporučený jednou za rok

            Takhle je to jednoduchý = ostatní to vědi taky = jen na to s.erou ;-)
          • 01 Reagovat !

            foto Cuba66

            Cuba66 13.11.2018  14:58

            « Re: Re: Re: Kdo moc šetří

            Jj, a Nissan doporučuje 20.000 nebo 10.000 při ztížených podmínkách u motorů 1,2DIG-T (1,2TCe Renault). No a jízda v kolonách a po městě jsou právě ty ztížené podmínky :-) Málokdo si to ale uvědomuje...
        • 01 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 14.11.2018  15:01

          « Re: Re: Re: Kdo moc šetří

          Jako by nebyly jiné automobilky, které se nerozpakovaly doporučit interval 50 tisíc km pro malý diesel.
          • 10 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 14.11.2018  15:02

            « Re: Re: Re: Kdo moc šetří

            Kdo takový úmyslný ničení motoru doporučoval?
            • 00 Reagovat !

              foto MOJE-JMENO

              MOJE JMÉNO 14.11.2018  20:07

              « Re: Re: Re: Re: Kdo moc šetří

              Pokud si dobře pamatuji, tak Octavie I s nezničitelným motorem 1,9TDI 66kW měla skutečně interval 50.000km s longlifem. Hrůza... 8-s
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 15.11.2018  15:47

                « Re: Re: Re: Re: Kdo moc šetří

                No máš pravdu, že tenhle nesmysl pár let platil. Pak to AZNP v tichosti stáhla na 30 tis >:D
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 14.11.2018  21:14

              « Re: Re: Re: Re: Kdo moc šetří

              Opel. Koncern taky, u některých motorů.
  • 31 Reagovat !

    foto Tomputer

    Tomputer 13.11.2018  10:51

    Zelená nálepka

    Jak stará že je tahle reklama? Já jen, že zelená nálepka se již pár let nelepí :-!
    • 10 Reagovat !

      foto freferg

      freferg 13.11.2018  12:09

      « Re: Zelená nálepka

      Lepí. Akorát ne na auto, ale do protokolu o měření. ;-)
      • 30 Reagovat !

        foto Tomputer

        Tomputer 13.11.2018  12:59

        « Re: Re: Zelená nálepka

        Pouze jsem reagoval na větu v článku, která mě bila do očí:
        "Výsledkem je skutečnost, že i dobře udržovaná a na první pohled vyhovující auta, která třeba před STK absolvují takzvanou přípravu na STK, přesto zelenou nálepku na zadní registrační značku od testovacího technika nedostanou."
      • 10 Reagovat !

        foto Pallermo

        Pallermo 14.11.2018  11:13

        « Re: Re: Zelená nálepka

        Prectete si par vyhlasek a novel zakonu a zjistite, ze od 1.10.2018 se zelena znamka nelepi ani na protokol, pokud nebyl vydany offline :-)
  • 20 Reagovat !

    foto

    Roman Řezníček 14.11.2018  13:55

    BLBOST

    1. Řiďte se podobnými články a smrt motoru Vás nemine! Chemická dekarbonizace je zcela jistá cesta k ucpání mazacího telefonu, mazacích kanálů, vydření olejový pumpy a k totální smrti motoru. Mimochodem, přidáním jmenovaných chemických prostředků do výrobcem doporučeného oleje padá záruka na motor (opakovaně řešeno s ÚVMV Praha).
    2. Samozřejmě kvalitní plně syntetický olej bude i po ujetí 30 000 km vyhovovat veškerým kvalitativním nárokům, pokud těch 30 000 km ujedu v jednom kuse za ideálních podmínek s motorem v provozní teplotě. V tom problém není a výrobci své zákazníky nepodvádějí za účelem obohacení. Ale pokud denně jezdíte 5 km do práce a 5 km z práce, nejhloupěji se vznětovým motorem, který se za tu cestu ani neohřeje na provozní teplotu, tak je interval výměny motorového oleje po 30 000 samozřejmě nesmysl. Ne vzhledem k návodu k použití, ale vzhledem k rozdílným podmínkám používání (velmi často zejména používání nevhodné motorizace k nevhodnému účelu).
    3. pokud se v zážehovém motoru s nepřímým vstřikováním paliva začnou objevovat usazeniny, je buď používaný olej nevhodný nebo má motor nějakou netěsnost či závadu (často se týká odvětrání klikovky a činnosti odlučovače). Kvalitní nepřímosvstřikový MPI motor běžící na kvalitní a správný olej by měl být po ujetí 350 000 km prakticky čistý (usazeniny budou pouze parciální a tenké). U přímovstřikových motorů to obecně samozřejmě neplatí (jestli by nebylo lepší zaměřit článek spíš směrem nabídky nepřímovstřikových motorů, byť by z toho koukaly asi spíš problémy než prachy...).
    • 00 Reagovat !

      foto Marekx

      Marekx 15.11.2018  02:48

      « Re: BLBOST

      To, co píšete v bodě 1, už jsem zprostředkovaně taky slyšel. Nicméně spíše bych to viděl na to, že ten dotyčný, co se mu z toho zadřel motor, byl takový myslitel, že to nalil do motoru a normálně s tím chvíli jezdil a pak teprve vypustil, což je totální hloupost. Taky bych to nelil do lehkoběžných olejů, které jsou již tak dosti řídké samo o sobě. Rovněž bych to nedal do motoru s přímovstřikem, který je silně zakarbonovaný. Osobně používám u dvou ze tří aut v rodině před výměnou nového oleje (10W-40) průplach BG 109 EPR, který naliji přímo do starého oleje a nechám vždy motor běžet pouze na VOLNOBĚH 30 minut. Výrobce doporučuje u benzínu pouze 20 min a u dieselu 40min. Pak olej hned vypušťákem vypustím a auto trochu i na straně přizvednu, aby se všechno z olejové vany dostalo ven a nechám pořádně vykapat. Přesto, že olej vypadá před výměnou ještě ok a není černý jako bota, tak při vypouštění je to totálně černý řídký sajrajt. Dělám to u koncernové atmosféry 2.0 MPi / 85kW s nájezdem kolem 215tkm a renaultí 1.2 / 55kW s nájezdem kolem 130tkm. Pak do nového oleje vždy ještě naliji aditivum BG107E. Stejně tak do paliva vždy po každém natankování naliji VIF. Výsledek? U toho dvoulitru to není výkonově nijak moc znát, díky obsahu motoru, nicméně má klidnější a tišší chod a citelně se snížila i spotřeba oleje o více jak polovinu. U té slabší motorizace 1.2 mám ale vždy pocit, že jsem přesedlal na velmi dobře zajetou 1.4, jak jde proti dřívějšku velmi dobře za plynem a olej nepapá již vůbec. Předtím minimum, ale přece. Co se ale u obou projevilo stejně, je nižší spotřeba paliva, což ale přisuzuji hlavně VIF. Každopádně těm motorům to jenom prospělo :-) Soused má starší dislotinu 1.9TDi, která mu neskutečně žrala olej, tak to zkusil taky a spotřeba oleje mu rapidně klesla a chod motoru se citelně zkultivoval a citelně ožil. Nechal to ale kvedlat s tím BG 109 EPR na volnoběh skoro hodinu, což už bych se obával, protože to dosti naředí olej v motoru. Taky to chce po vypuštění ten starý olej, co nejdříve zašpuntovat v kanystru, protože to dosti silně smrdí, jako nějaké rozpouštědlo.
      • 00 Reagovat !

        foto AlfaVrtule

        AlfaVrtule 15.11.2018  09:47

        « Re: Re: BLBOST

        VIF používám (nemám ho nyní u sebe), ale mám pocit, že výrobce doporučuje ho lít před tankováním. Jako olej (přímovstřik) používám výrobcem doporučenou Selenii Racing 15w-60, výměna nejpozději po 10tis km. Žádné další aditiva nepoužívám a nevidím problém.
        Nemůže za rozdíl mezi olejem před propláchnutím a po, právě BG 109 EPR, který může svoji konzistenci změnit na tu břečku? Na začátku roku stejně půjde "nejen" motor ven na takovou GO. Tak jsem zvědav jak bude vypadat.
        • 00 Reagovat !

          foto Marekx

          Marekx 15.11.2018  14:56

          « Re: Re: Re: BLBOST

          Ono je celkem jedno, jestli se VIF nalije do nádrže před, nebo až po natankování. Dělám to až po, protože tak vím, kolik přesně benzínu natankuji do plné nádrže a také kvůli spotřebě, abych měl přesný přehled.
          Tak jsem to taky ve svém příspěvku myslel, že ten starý olej silně naředí právě ten BG 109 EPR, který má konzistenci jako voda, čili je velmi řídký sám o sobě. Ale, že by dodal "uměle" oleji silně černou barvu, když ten průplach BG je čiré barvy, o tom dosti silně pochybuji.
          To aditivum BG107E tam dávám pouze kvůli tomu, že motory už mají něco najeto a dosti pomáhá při spotřebě oleje. Aditivum má zase při nalévání konzistenci a barvu, jako med. Zahřátím motoru na provozní teplotu se rozředí s novým olejem, takže ho nějak viditelně nezahušťuje, aspoň to není okem poznat. Ze začátku má to aditivum trochu tendenci vytvářet bílej povlak pod olejovým víčkem motoru, což přestane po cca. prvních 200km, tak ať to nikoho nemate, že má problém s únikem chladiva do oleje Samozřejmě, pokud je motor už silně mechanicky opotřebený, tak to aditivum už nepomůže.
  • 10 Reagovat !

    foto MOJE-JMENO

    MOJE JMÉNO 14.11.2018  20:10

    VIF

    Doporučuji používat pravidelně ! nejlevnější dostupné a osvědčené aditivum VIF. Nebo kupovat předraženou Vervu, což není v podstatě nic jiného než VIF s benzinem :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Marekx

      Marekx 15.11.2018  02:47

      « VIF

      To mohu potvrdit, taky používám ten nejlevnější BA95 ve svém okolí a do toho liji pravidelně VIF v množství 1ml/1l paliva. Chce to ale vyjet několik nádrží, než se výsledek dostaví. Kupovat předražené super aditivované paliva na benzínkách, už mě dávno přešlo :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou, že mi urvou košík

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou,…

Dobrých zpráv kolem pardubického hokeje moc nenajdete. On by jí ale být mohl. Ten drzoun s košíkem, který…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…