Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Deloitte: Elektromobily se do roku 2020 v Evropě neprosadí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Malý dojezd, poměrně dlouhá doba dobíjení a vysoká cena brání většímu rozšíření elektromobilů.

Elektromobily se v příštích deseti letech v Evropě podle průzkumu společnosti Deloitte masově nerozšíří. Důvodem je malý dojezd, poměrně dlouhá doba dobíjení a zatím vysoká cena. Do roku 2020 si auto na elektrický pohon pořídí kolem jednoho procenta evropských spotřebitelů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte v sedmi evropských zemích.

Více než dvě třetiny respondentů uvedly, že maximální doba, kterou by byly ochotny čekat na dobití baterie, jsou dvě hodiny. Tři čtvrtiny zmínily, že o koupi elektromobilu by uvažovaly, pokud by automobil ujel na jedno nabití alespoň 480 km. V současnosti úplné nabití baterie trvá šest až osm hodin a dojezd je nejčastěji do 200 kilometrů.

"Zájem o automobily s elektrickým pohonem na baterie sice roste, 69 procent evropských respondentů se dnes považuje za možné průkopníky pořízení elektromobilu či je ochotno o něm uvažovat, současná nabídka na trhu však zdaleka nesplňuje očekávání spotřebitelů na délku jízdy, dobu dobíjení a kupní cenu. Z těchto důvodů si podle odhadů elektrický automobil skutečně do roku 2020 pořídí pouze jedno či dvě procenta těchto spotřebitelů," uvedl vedoucí globální skupiny společnosti Deloitte pro automobilový průmysl Craig Giffi.

Celkem 63 procent dotázaných uvedlo, že pořízení automobilu na elektrický pohon by zvažovalo daleko pravděpodobněji, pokud by cena za pohonné hmoty vzrostla na dvě eura (zhruba 49 Kč) za litr. Většina lidí si rovněž myslí, že by elektromobily měly být stejně drahé, případně levnější než auta se spalovacím motorem.

"Na hromadné rozšiřování elektromobilů včetně ČR bude mít značný vliv řada faktorů. Od rostoucí ceny pohonných hmot, modernizace spalovacích motorů až po energetickou připravenost na nutné dobíjení akumulátorů," uvedl partner Deloitte Bronislav Pánek. Dodavatele tradičních pohonných látek podle něj začnou nahrazovat výrobci a distributoři elektrické energie a společnosti provozující dobíjecí stanice. "Očekáváme rovněž rozvoj předplacených služeb spojených s nákupy elektrické energie," dodal. V ČR je v současnosti 159 dobíjecích stanic a asi 100 elektromobilů.

V současnosti představují hybridní vozy a elektromobily globálně pouze nepatrný zlomek automobilů na silnicích. Na rozšíření všech forem ekologických vozů, tedy hybridů či elektromobilů, budou mít podle Deloitte značný vliv vládní politiky. Ty budou v jednotlivých zemích silně ovlivňovat typ technologií zaměřených na modernizaci spalovacích motorů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
17. 4. 2011 22:34
Re: jaksi opomijej
Nesmysl, protože jak poroste cena paliv, poroste i cena elektřiny. Hlavně potom, co Němci zavřou svoje jaderky a vykoupí všechnu dostupnou elektřinu z okolí.
17. 4. 2011 22:30
Re: Elektromobily.
Tak to prvně bude nutné přesvědčit politiky aby začali investovat do staveb jaderných reaktorů 4. generace kde je ohromné množství vodíku vyrobeno ekologicky a skoro zadarmo tak trochu jako vedlejší produkt.
Jinak je výroba vodíku naprosto neekologická (z ropy, zemního plynu) a hrozně drahá. Bohužel, předpo*ranost ze všeho smrdícího uranem vodíkové automobily spolehlivě zabije ještě než se objeví.
14. 4. 2011 19:35
Re: Elektromobily.
myslis elektromobili pohanene vodikem? >:-[]
14. 4. 2011 19:16
Re: Elektromobily.
Osobně nevidím v elektromobilech budoucnost ;-\ spíše bych se přikláněl k vodíkovému pohonu >:-[]
14. 4. 2011 17:51
jaksi opomijej
ten pruzkum opomiji jeden dost podstatnej fakt, co je to elektromobil?, je to auto jezdici vyhradne na elektrickou energii, nebo auto schopne jet na elektrickou energii

pokud to prvni tak s nima souhlasim ze do 2020 jich zrejme mnoho v EU nebude, ale pokud to druhe, tak se domnivam ze rozmach takovich aut se v pristich 10 letech docela posune, takze hybridy schopne ject i ciste jen na elektrinu a je uplne jedno jakym zpusobem se ta elektrina autu doda, jestli ze zasuvky nebo z generatoru/motoru v aute

tak jako maji sva procenta auta hybridni typu Prius/Auris a podobne, tak si sve misto v procentech najdou dnes novinky jako Ampera/Volt a dalsi chystane hybridy od evropskych automobilek :-) tak jak bude stoupat cena paliv benzinu, nafty, CNG, LPG a dalsich, tak bude stoupat i zajem o automobily s nizsi a nizsi spotrebou v urcite cenove hladine, a downsizovat motory nejde donekonecna :-)