2.2. 2016

Deník Czechs4Monte: Ocitli jsme se v obklopení kopců

 

Další den na Monte Carlo Historique nám předvedl nádhernou přírodu, francouzský venkov, který jakoby zamrzl v čase. A přestože nesněžilo a teplota se pohybovala nad deseti stupni, své kouzlo místo neztratilo. Akorát náš tým ztratil iluze.

Ráno po etapě z Monaka do Velence jsme si raději přivstali. Jednak jsme chtěli strávit klidnou snídani ve Valence a pak bylo důležité si prohlédnout startovní pole. Každý má na svém závoďáku nějakou specialitu, kterou stojí za to prozkoumat. Měli jsme dost času na to, abychom dokonce podali i protest proti posádce Volva Amazon, která nás v předvčerejší etapě ignorantsky brzdila. Ale byli jsme překvapeni, neboť nikdo naší stížnosti příliš pozornosti nevěnoval. Jeden Nor nám vysvětlil, že když vás někdo v testu blokuje, je to váš problém. Ok, pro příště víme, že cestu si musíme najít sami.

Video

I když jsme byli ještě trochu rozladěni z našeho předchozího výsledku, snažili jsme se naplno. Od začátku jsme soustředěně řídili a navigovali. Kdyby byl sníh, bylo by to pro nás lepší – máme motor vzadu, umíme řídit a drsné podmínky by oddělily zrno od plev. Jelikož bylo ale víceméně sucho a slunečno, namísto štěkavých pokynů do interkomu jsme během testů jen snadno kontrolovali rychlosti a vzdálenost a přitom se kochali neskutečnou krajinou, kterou jsme projížděli. Byl to nádherný výlet, i když náročný – startovalo se dle pořadí z minulého dne, což dává logiku. Ti nejlepší jedou první a nehrozí, že potkají v testu „gentlemana“, který to prostě nedává a bude je brzdit.

Czechs4Monte: Kompletní přehled článků na jednom místě

My startovali někde na konci, ale nevadilo nám to. Pochopili jsme, že zásadní je letět všude mimo testy, co to jde, abychom měli čas na servis a komunikaci s médii. Zároveň jsme se dokázali protáhnout, dát si něco k jídlu a pohodlně pokračovat dál.

Při prohlížení výsledků dnešních zkoušek jsme si uvědomili jednu zásadní věc – tady jsme absolutní amatéři, profíci jezdí úplně jinou ligu. Zatímco my při dodržování rychlostního průměru měli odchylku například 10 m, oni to dávali na metr přesně. Nechápeme, během 30 kilometrového úseku nevíte, kdy vás kde budou měřit, takže je nutné jet pořád přesně. To znamená synchronizovat tripmaster s krabičkou, která dle zadaného průměru ukazuje, kde je třeba na trase být. Není to tak lehké, když se objeví několik vracáků do kopce...

Náročné, krásné, dlouhé a plné závodního sexappealu – takové je Monte Carlo Historique. My už začínáme věřit, že se dostaneme do cíle. Škoda 110 L, která mimochodem sklízí obdiv od mnoha lidí kolem včetně zkušených posádek, se sem vrátila po 45 letech. Máme jen jeden cíl – projet cílovou bránou v Monacu. Tak nám držte palce, ať to zítra zvládneme!

Spolupracujeme s TipCars.com
Poslanci schválili novelu o zbraních, proti návrhu jich bylo jen devět Poslanci schválili novelu o zbraních, proti návrhu jich bylo jen devět

Majitelé legálně držených zbraní možná dostanou právo…

Evropané si půjčují ostošest, objem půjček rekordně roste Evropané si půjčují ostošest, objem půjček rekordně roste

Objem bankovních úvěrů pro domácnosti v eurozóně vzrostl…

Komentář Lukáše Kovandy: Česku hrozí dvojitý absťák Komentář Lukáše Kovandy: Česku hrozí dvojitý absťák

Česká ekonomika trpí dvěma nebezpečnými závislostmi. O té…

ČD Cargo může na rakouské koleje. Vidí tam perspektivní trh ČD Cargo může na rakouské koleje. Vidí tam perspektivní trh

Železniční společnost ČD Cargo dostala od rakouského…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 







 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

Jak pojede MHD v Praze přes léto? Některé linky budou jezdit méně nebo vůbec

Jak pojede MHD v Praze přes léto? Některé linky…

V pražské MHD se o prázdninách prodlouží intervaly spojů a bude omezen provoz některých tramvajových a…

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

 

iSport.cz

Velký návrat! Lukáš Železník jde z Mladé Boleslavi zpátky do Zlína

Velký návrat! Lukáš Železník jde z Mladé Boleslavi…

Nečekaný comeback do Zlína! Účastník základní skupiny Evropské ligy dotáhl interesantní přestup, z Mladé…

Co (ne)víte o posilách Sparty a Slavie: Jednoruký bandita i odpůrce Ruska

Co (ne)víte o posilách Sparty a Slavie: Jednoruký…

Do české ligy se valí jedno zvučné jméno za druhým. Sparta jako první angažovala střelce Marka Janka a později…

 

Reflex.cz

Babiš se setkal s realitou. „Melete h*vna! Jste největší šašek české politiky!“ vysmívali se mu na ulici

Babiš se setkal s realitou. „Melete h*vna! Jste…

Bývalý ministr financí, šéf hnutí ANO, velkouzenář, autor bestsellerů, lidumil, mediální magnát, distributor…

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár security nedává přes držku!

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár…

Facebookem letí zajímavé propagační video bezpečnostní firmy pana Kotlára, Kotlár Security. Přestože video…