30.1. 2016

Deník Czechs4Monte: Osudové číslo je na místě. Jdeme na to!

 

Všechny přípravy a plány, které se změnily, okamžiky, kdy už naděje mizela, se rozplynuly v jednom okamžiku. Lepili jsme na auto závodní číslo - to je moment, kdy se chvějete vzrušením a dochází vám dech jen proto, že se bude dít něco výjimečného.

Výjimečnou událostí nemyslíme jen samotný rituál, při kterém se každý snaží za pomoci sebelepších prostředků dostat na auto ono „osudové“ číslo, ale fakt, že se ten velký sen začíná plnit. Při přípravě tak velké výpravy, jako je výlet party bláznů na Monte Carlo Historique, řešíte stále až příliš moc věcí a většinu z nich nestihnete. Potom na místě zjistíte, že tým nefunguje tak, jak jste si představovali. Anebo když si nalijete čistého vína, tak se sami o sobě dozvíte zajímavý fakt – nejste nic jiného než nadšenec, který pluje v opojení svým ideálem daleko za hranou reality. A tenhle kluk a jeho parta se najednou dostanou na akci, která patří k nejprestižnějším v Evropě! To jen na vysvětlenou toho, proč je lepení závodního čísla na bok karoserie tak zásadním rituálem…

Dále tu máte složitou logistiku, dlouhé hodiny pozorování krajiny z okna jedoucího auta, seznamovací večírek a upocené oblečení. Než se vůbec začalo, bylo to celé k nevydržení. Ivan i František se tak těšili do auta, že nevnímali okolí, ale to zase potřebovalo pochopit smysl všeho. Do poslední chvíle chyběly peníze. Zařídilo se to, samozřejmě ne samo. Technické zázemí špičkové, manažerské téměř žádné. Nikdo neznal své místo v týmu – to se teprve mělo stát.

A co je na tom zajímavého? Nic, parta Čechů s řízky v kapse vyrazila na velkou výpravu. Jenomže se neděje každý den, aby deset lidí se škodovkou jelo na Monte Carlo Historique. To není projížďka veteránů, ale regulérní závod. Sedíme zrovna v hotelu Fairmont v Monaku a sledujeme situaci zpoza stolu zaplněného vybranými lahůdkami. Upřímně řečeno máme hlad jako vlci. Jako celá smečka! A to všechno jen kvůli tomu malému rituálu, který se stal začátkem dlouhé cesty.

Czechs4Monte: Kompletní přehled článků na jednom místě

Z lázeňského městečka v Německu naše Škoda 110L vyplula v pátek v 13:18. Pak jsme strávili dost hodin dálniční jízdy – velká nuda, navíc když se půlhodiny snažíte objet kolonu. Alespoň bylo teplo. V noci jsme dorazili do Langres, útulného francouzského města, kde hořely ohně i srdce fanoušků rallye navzdory noční venkovní zimě. Tam nám dost chyběla vyhřátá „obytka“ našeho týmu, se kterým jsme se nějak minuli.

Čekalo nás skoro 1300 km brutální jízdy, kterou jsme nasávali plnými doušky. Rallye se sjíždí z různých míst – postupně z Bad Homburgu, Osla, Remeše a Barcelony. Teprve před Monakem, což jsme zažili dnes ráno, se sešlo všech 311 účastníků. Závod tohoto typu je prestižní, láká zajímavé osobnosti a je sám o sobě výzvou. I proto dokola probíráme, co jsme mohli zlepšit, kde jsme byli pomalí a kde jsme získali první body. Ale to zatím není důležité, sotva jsme začali. I když je celá akce značně „punková“, konečně jsme tým. Ano, trvalo nám to několik dní a potřebovali jsme se obrnit trpělivostí, ale konečně jsme tým. A nyní budeme tuhle hru hrát naplno.

Největší kouzlo této soutěže spočítá právě v etapě zvané „concentration leg“. Právě to je to, co odděluje zrno od plev. Normální veteránista zajede raději na párek na náměstí, ale pravý sportovní srdcač stráví týden v Monaku a okolí. Samozřejmě, že Rallye Monte Carlo je drahé, ale také tradiční a s nánosem staré slávy, která prosakuje do šedé současnosti a narušuje její jednotvárnost. A za to se prostě platí. Ani náš tým by nezvládl vystartoval bez podpory, a já děkuji bohům (a samozřejmě partnerům), že nám byl tento dar dán.

Nyní jsme upřímně řečeno hrozně unavení, řešíme všechny detaily, organizujeme výpravu, ale nejvíc se těšíme, až zítra usedneme do „Žabice“ (přezdívka Škody 110L Rallye) a vyrazíme na další cestu. Není to jednoduché, naše ega mají na nás velké nároky. Ale musíme vám sdělit, že nic nás v životě nebavilo více než tohle. Jet Monte Carlo Historique je návykové, naprosto jedinečné a přitom davy nepoznané. Ivan byl při příjezdu škodovky na startovní rampu dojatý a svého spolujezdce tím nakazil. Po prvním dnu cítíme začátek něčeho velkého…

Text: Czech4Monte Foto: Steering Media

Spolupracujeme s TipCars.com
Mondelez chce prý koupit svého rivala, firmu Hershey Mondelez chce prý koupit svého rivala, firmu Hershey

Americká společnost Mondelez International předložila…

Zaorálek: Ukvapené jednání o brexitu by bylo nebezpečné Zaorálek: Ukvapené jednání o brexitu by bylo nebezpečné

Snaha o rychlý "rozvod" Evropské unie s…

Bernardu se daří, pivovar loni téměř o polovinu zvýšil zisk Bernardu se daří, pivovar loni téměř o polovinu zvýšil zisk

Rodinný pivovar Bernard v Humpolci dokázal zvýšení zájem…

 
 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Fotogalerie: Festival rychlosti v Goodwoodu 2016 Fotogalerie: Festival rychlosti v Goodwoodu 2016

Uplynulý víkend patřil dalšímu ročníku festivalu…

Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů

Škoda představila limitovanou edici Kofola určenou pro…

 



Autoslevy


Škoda 100 s najetými 4175 km: Auto žilo v garáži! Škoda 100 s najetými 4175 km: Auto žilo v garáži!

Škody 100/110 vzniklo v letech 1969 až 1977 úctyhodných…

Seriál: Zapomenuté prototypy Škoda. Od embéčka ke stodvacítce Seriál: Zapomenuté prototypy Škoda. Od embéčka ke stodvacítce

Koncepce všechno vzadu vydržela Škodovce dlouhých 26 let.…

 

Související články
Rallye Monte Carlo Historique skončila tradičním galavečerem se smokingy Rallye Monte Carlo Historique skončila tradičním galavečerem se smokingy

Po úspěšném včerejším dojezdu do cíle náročné soutěže…

Deník Czechs4Monte: Škoda 110 L Rallye projela cílem. Dokázali jsme to! Deník Czechs4Monte: Škoda 110 L Rallye projela cílem. Dokázali jsme to!

Bylo to náročné, zažili jsme všechno kromě sněhu a ledu,…

 



 
Shelby 260 Cobra „CSX 2000:“ První kobra na světě je na prodej

Shelby 260 Cobra „CSX 2000:“ První kobra na světě je na prodej

Dnes 18:41

Konstruktér Carroll Shelby se v 60. letech rozhodl dát do lehounkého sporťáku AC Ace velký osmiválec. Výsledkem se stala kobra.




Blesk.cz

Z Malostranského náměstí zmizí auta: Novota pobouřila řidiče i politiky

Z Malostranského náměstí zmizí auta: Novota…

Léto na Malostranském náměstí začne dlouho diskutovanou událostí. Zmizí z něj totiž placené parkoviště, které…

Horké léto u lidovců: Lákají na bujné poprsí ve stranických plavkách, voliči nadávají

Horké léto u lidovců: Lákají na bujné poprsí ve…

Facebook KDU-ČSL ve Zlínském kraji oživila fotografie bujného poprsí ve stranických „plavkách“. Na příspěvek…

 

iSport.cz

Český úspěch na MS bikerů. Štafeta si na Vysočině dojela pro stříbro

Český úspěch na MS bikerů. Štafeta si na Vysočině…

Čeští bikeři Matěj Průdek, Richard Holec, Kateřina Nash a Jaroslav Kulhavý vybojovali na světovém šampionátu v…

Sport Magazín o Tour de France 2016: podrobné představení všech etap

Sport Magazín o Tour de France 2016: podrobné…

Nejslavnější cyklistický závod Tour de France startuje už o víkendu a páteční Sport Magazín nabízí jako obvykle…

 

Reflex.cz

Palestinský vůdce Abbás v EU: Židi nám chtějí otrávit studny!

Palestinský vůdce Abbás v EU: Židi nám chtějí…

Palestinské formy odporu proti Izraeli a Židům dosahují často velmi bizarní podoby. Takovou blbost, jakou si…

Nejbohatší rodinou v USA jsou Waltonovi, ovládají majetek v hodnotě 130 miliard dolarů

Nejbohatší rodinou v USA jsou Waltonovi, ovládají…

Rodina Waltonových vlastnící téměř padesátiprocentní podíl maloobchodní společnosti Wal-Mart Stores obhájila…