reklama


30.1. 2016

Deník Czechs4Monte: Osudové číslo je na místě. Jdeme na to!

 

Všechny přípravy a plány, které se změnily, okamžiky, kdy už naděje mizela, se rozplynuly v jednom okamžiku. Lepili jsme na auto závodní číslo - to je moment, kdy se chvějete vzrušením a dochází vám dech jen proto, že se bude dít něco výjimečného.

Výjimečnou událostí nemyslíme jen samotný rituál, při kterém se každý snaží za pomoci sebelepších prostředků dostat na auto ono „osudové“ číslo, ale fakt, že se ten velký sen začíná plnit. Při přípravě tak velké výpravy, jako je výlet party bláznů na Monte Carlo Historique, řešíte stále až příliš moc věcí a většinu z nich nestihnete. Potom na místě zjistíte, že tým nefunguje tak, jak jste si představovali. Anebo když si nalijete čistého vína, tak se sami o sobě dozvíte zajímavý fakt – nejste nic jiného než nadšenec, který pluje v opojení svým ideálem daleko za hranou reality. A tenhle kluk a jeho parta se najednou dostanou na akci, která patří k nejprestižnějším v Evropě! To jen na vysvětlenou toho, proč je lepení závodního čísla na bok karoserie tak zásadním rituálem…

Dále tu máte složitou logistiku, dlouhé hodiny pozorování krajiny z okna jedoucího auta, seznamovací večírek a upocené oblečení. Než se vůbec začalo, bylo to celé k nevydržení. Ivan i František se tak těšili do auta, že nevnímali okolí, ale to zase potřebovalo pochopit smysl všeho. Do poslední chvíle chyběly peníze. Zařídilo se to, samozřejmě ne samo. Technické zázemí špičkové, manažerské téměř žádné. Nikdo neznal své místo v týmu – to se teprve mělo stát.

A co je na tom zajímavého? Nic, parta Čechů s řízky v kapse vyrazila na velkou výpravu. Jenomže se neděje každý den, aby deset lidí se škodovkou jelo na Monte Carlo Historique. To není projížďka veteránů, ale regulérní závod. Sedíme zrovna v hotelu Fairmont v Monaku a sledujeme situaci zpoza stolu zaplněného vybranými lahůdkami. Upřímně řečeno máme hlad jako vlci. Jako celá smečka! A to všechno jen kvůli tomu malému rituálu, který se stal začátkem dlouhé cesty.

Czechs4Monte: Kompletní přehled článků na jednom místě

Z lázeňského městečka v Německu naše Škoda 110L vyplula v pátek v 13:18. Pak jsme strávili dost hodin dálniční jízdy – velká nuda, navíc když se půlhodiny snažíte objet kolonu. Alespoň bylo teplo. V noci jsme dorazili do Langres, útulného francouzského města, kde hořely ohně i srdce fanoušků rallye navzdory noční venkovní zimě. Tam nám dost chyběla vyhřátá „obytka“ našeho týmu, se kterým jsme se nějak minuli.

Čekalo nás skoro 1300 km brutální jízdy, kterou jsme nasávali plnými doušky. Rallye se sjíždí z různých míst – postupně z Bad Homburgu, Osla, Remeše a Barcelony. Teprve před Monakem, což jsme zažili dnes ráno, se sešlo všech 311 účastníků. Závod tohoto typu je prestižní, láká zajímavé osobnosti a je sám o sobě výzvou. I proto dokola probíráme, co jsme mohli zlepšit, kde jsme byli pomalí a kde jsme získali první body. Ale to zatím není důležité, sotva jsme začali. I když je celá akce značně „punková“, konečně jsme tým. Ano, trvalo nám to několik dní a potřebovali jsme se obrnit trpělivostí, ale konečně jsme tým. A nyní budeme tuhle hru hrát naplno.

Největší kouzlo této soutěže spočítá právě v etapě zvané „concentration leg“. Právě to je to, co odděluje zrno od plev. Normální veteránista zajede raději na párek na náměstí, ale pravý sportovní srdcač stráví týden v Monaku a okolí. Samozřejmě, že Rallye Monte Carlo je drahé, ale také tradiční a s nánosem staré slávy, která prosakuje do šedé současnosti a narušuje její jednotvárnost. A za to se prostě platí. Ani náš tým by nezvládl vystartoval bez podpory, a já děkuji bohům (a samozřejmě partnerům), že nám byl tento dar dán.

Nyní jsme upřímně řečeno hrozně unavení, řešíme všechny detaily, organizujeme výpravu, ale nejvíc se těšíme, až zítra usedneme do „Žabice“ (přezdívka Škody 110L Rallye) a vyrazíme na další cestu. Není to jednoduché, naše ega mají na nás velké nároky. Ale musíme vám sdělit, že nic nás v životě nebavilo více než tohle. Jet Monte Carlo Historique je návykové, naprosto jedinečné a přitom davy nepoznané. Ivan byl při příjezdu škodovky na startovní rampu dojatý a svého spolujezdce tím nakazil. Po prvním dnu cítíme začátek něčeho velkého…

Text: Czech4Monte Foto: Steering Media

Spolupracujeme s TipCars.com
Radiožurnál: Hnutí STAN se radí s Krejčířovým duševně nemocným kumpánem Radiožurnál: Hnutí STAN se radí s Krejčířovým duševně nemocným kumpánem

Hnutí STAN konzultuje stranické záležitosti se zlínským…

Štěstí? Sazka otevře první vlastní kavárny Štěstí? Sazka otevře první vlastní kavárny

Lídr na tuzemském trhu číselných loterií, společnost…

Miliardář Krsek kupuje polovinu výrobce papírenských strojů Papcelu Miliardář Krsek kupuje polovinu výrobce papírenských strojů Papcelu

Poloviční podíl v litovelském výrobci papírenských strojů…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Seat Leon Cupra je možné i nadále kupovat ve třech…

 




Škoda 100 s najetými 4175 km: Auto žilo v garáži! Škoda 100 s najetými 4175 km: Auto žilo v garáži!

Škody 100/110 vzniklo v letech 1969 až 1977 úctyhodných…

Seriál: Zapomenuté prototypy Škoda. Od embéčka ke stodvacítce Seriál: Zapomenuté prototypy Škoda. Od embéčka ke stodvacítce

Koncepce všechno vzadu vydržela Škodovce dlouhých 26 let.…

 



 
Zajištění auta proti pohybu: Je lepší ruční brzda, nebo zařazená rychlost? A jak je to s automaty?

Zajištění auta proti pohybu: Je lepší ruční brzda, nebo zařazená rychlost? A jak je to s automaty?

Dnes 18:50

Zajištění automobilu proti pohybu není žádná věda, pár pravidel je ale nutné dodržovat!




Blesk.cz

Agáta Prachařová hledá chůvu pro Kryšpína! Má jedinou podmínku! Jakou?

Agáta Prachařová hledá chůvu pro Kryšpína! Má…

Těhotná modelka Agáta Prachařová (31) potřebuje pomoc! Pro svého pětiletého syna Kryšpína, jehož vychovává s…

Na rakouský parlament, letiště i úřady útočil turecký hacker. Kvůli nepřátelství

Na rakouský parlament, letiště i úřady útočil…

Za kybernetickými útoky na instituce v Rakousku stál turecký nacionalista. S odvoláním na rakouskou rozvědku o…

 

iSport.cz

Kreuzigerův parťák už slavil, proto přišel o výhru. Vlastní tým se mu smál

Kreuzigerův parťák už slavil, proto přišel o výhru.…

Na vlastní kůži se mladý cyklista Caleb Ewan (22) přesvědčil, že je potřeba závodit naplno až do cíle. V Abú…

Český šampion už letos do Ligy mistrů? Naděje drží AS Řím a Besiktas

Český šampion už letos do Ligy mistrů? Naděje drží…

Tuzemské kluby čtvrtečním vyřazením Sparty z Evropské ligy uzavřely své účinkování v této sezoně evropských…

 

Reflex.cz

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující holocaust. Na výzvy, ať toho nechá, nereaguje

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující…

Jad vašem, památník obětí holocaustu v izraelském Jeruzalémě, vyzval společnost Amazon, aby přestala šířit…

Oscary: Příliš černobílé výsledky a pointa pro Trumpa

Oscary: Příliš černobílé výsledky a pointa pro Trumpa

Dodržel-li prezident Trump slovo a opravdu se na letošní Oscary nedíval, musí teď hořce litovat. „Pointu“ v…

 
 
reklama