30.1. 2016

Deník Czechs4Monte: Osudové číslo je na místě. Jdeme na to!

 

Všechny přípravy a plány, které se změnily, okamžiky, kdy už naděje mizela, se rozplynuly v jednom okamžiku. Lepili jsme na auto závodní číslo - to je moment, kdy se chvějete vzrušením a dochází vám dech jen proto, že se bude dít něco výjimečného.

Výjimečnou událostí nemyslíme jen samotný rituál, při kterém se každý snaží za pomoci sebelepších prostředků dostat na auto ono „osudové“ číslo, ale fakt, že se ten velký sen začíná plnit. Při přípravě tak velké výpravy, jako je výlet party bláznů na Monte Carlo Historique, řešíte stále až příliš moc věcí a většinu z nich nestihnete. Potom na místě zjistíte, že tým nefunguje tak, jak jste si představovali. Anebo když si nalijete čistého vína, tak se sami o sobě dozvíte zajímavý fakt – nejste nic jiného než nadšenec, který pluje v opojení svým ideálem daleko za hranou reality. A tenhle kluk a jeho parta se najednou dostanou na akci, která patří k nejprestižnějším v Evropě! To jen na vysvětlenou toho, proč je lepení závodního čísla na bok karoserie tak zásadním rituálem…

Dále tu máte složitou logistiku, dlouhé hodiny pozorování krajiny z okna jedoucího auta, seznamovací večírek a upocené oblečení. Než se vůbec začalo, bylo to celé k nevydržení. Ivan i František se tak těšili do auta, že nevnímali okolí, ale to zase potřebovalo pochopit smysl všeho. Do poslední chvíle chyběly peníze. Zařídilo se to, samozřejmě ne samo. Technické zázemí špičkové, manažerské téměř žádné. Nikdo neznal své místo v týmu – to se teprve mělo stát.

A co je na tom zajímavého? Nic, parta Čechů s řízky v kapse vyrazila na velkou výpravu. Jenomže se neděje každý den, aby deset lidí se škodovkou jelo na Monte Carlo Historique. To není projížďka veteránů, ale regulérní závod. Sedíme zrovna v hotelu Fairmont v Monaku a sledujeme situaci zpoza stolu zaplněného vybranými lahůdkami. Upřímně řečeno máme hlad jako vlci. Jako celá smečka! A to všechno jen kvůli tomu malému rituálu, který se stal začátkem dlouhé cesty.

Czechs4Monte: Kompletní přehled článků na jednom místě

Z lázeňského městečka v Německu naše Škoda 110L vyplula v pátek v 13:18. Pak jsme strávili dost hodin dálniční jízdy – velká nuda, navíc když se půlhodiny snažíte objet kolonu. Alespoň bylo teplo. V noci jsme dorazili do Langres, útulného francouzského města, kde hořely ohně i srdce fanoušků rallye navzdory noční venkovní zimě. Tam nám dost chyběla vyhřátá „obytka“ našeho týmu, se kterým jsme se nějak minuli.

Čekalo nás skoro 1300 km brutální jízdy, kterou jsme nasávali plnými doušky. Rallye se sjíždí z různých míst – postupně z Bad Homburgu, Osla, Remeše a Barcelony. Teprve před Monakem, což jsme zažili dnes ráno, se sešlo všech 311 účastníků. Závod tohoto typu je prestižní, láká zajímavé osobnosti a je sám o sobě výzvou. I proto dokola probíráme, co jsme mohli zlepšit, kde jsme byli pomalí a kde jsme získali první body. Ale to zatím není důležité, sotva jsme začali. I když je celá akce značně „punková“, konečně jsme tým. Ano, trvalo nám to několik dní a potřebovali jsme se obrnit trpělivostí, ale konečně jsme tým. A nyní budeme tuhle hru hrát naplno.

Největší kouzlo této soutěže spočítá právě v etapě zvané „concentration leg“. Právě to je to, co odděluje zrno od plev. Normální veteránista zajede raději na párek na náměstí, ale pravý sportovní srdcač stráví týden v Monaku a okolí. Samozřejmě, že Rallye Monte Carlo je drahé, ale také tradiční a s nánosem staré slávy, která prosakuje do šedé současnosti a narušuje její jednotvárnost. A za to se prostě platí. Ani náš tým by nezvládl vystartoval bez podpory, a já děkuji bohům (a samozřejmě partnerům), že nám byl tento dar dán.

Nyní jsme upřímně řečeno hrozně unavení, řešíme všechny detaily, organizujeme výpravu, ale nejvíc se těšíme, až zítra usedneme do „Žabice“ (přezdívka Škody 110L Rallye) a vyrazíme na další cestu. Není to jednoduché, naše ega mají na nás velké nároky. Ale musíme vám sdělit, že nic nás v životě nebavilo více než tohle. Jet Monte Carlo Historique je návykové, naprosto jedinečné a přitom davy nepoznané. Ivan byl při příjezdu škodovky na startovní rampu dojatý a svého spolujezdce tím nakazil. Po prvním dnu cítíme začátek něčeho velkého…

Text: Czech4Monte Foto: Steering Media

Spolupracujeme s TipCars.com
Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně

Poslanec Pirátské strany Tomáš Vymazal, který loni těžil…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Po 43 letech jsme našli utopenou škodovku: Plaváček žije! Po 43 letech jsme našli utopenou škodovku: Plaváček žije!

Když v roce 1974 skákali redaktoři Světa motorů s autem…

Škoda 100 s najetými 4175 km: Auto žilo v garáži! Škoda 100 s najetými 4175 km: Auto žilo v garáži!

Škody 100/110 vzniklo v letech 1969 až 1977 úctyhodných…

 



 
Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Včera

Lotus se stal ve formuli 1 průkopníkem monopostů s přísavným efektem. Typ 79 před čtyřiceti lety naprosto převálcoval veškerou konkurenci. Bohužel naposledy...




Blesk.cz

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že tohle není obyčejný vlk

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že…

Nad objevem neznámého druhu šelmy připomínající vlka si lámou hlavu experti z amerického státu Montana. Tvora…

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku Kříváně přespali jen ve spacáku v -20 °C

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku…

Trojice slovenských kamarádů v čele s fotografem Peterem Lengyelem (29) snila o tom, že stráví noc na vrcholku…

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…