5.2. 2016

Deník Czechs4Monte: Škoda 110 L Rallye projela cílem. Dokázali jsme to!

 

Bylo to náročné, zažili jsme všechno kromě sněhu a ledu, ale i tak můžeme prohlásit, že jsme výzvu v podobě Monte Carlo Historique zvládli! Věříme, že už nyní je každému jasné, že to opravdu není projížďka starých aut po hezkých silnicích.

Zásadní je sledovat čas, to už víme bezpečně. Naposledy jsme vystartovali z Valence něco po desáté hodině a palubní karta od pořadatelů hlásila, že na přejezd do La Turbie (kousek od Monaca) máme 9 hodin a 45 minut. Měli jsme ujet 450 km v rámci Etape Comune před tím, než přijde finále v podobě noční jízdy.

Jelo se báječně. Na naší straně stálo počasí, pohodový provoz i bezproblémová funkčnost našeho závoďáku. Servisní i mediální tým se pohybovaly nezávisle a stíhaly všechno, co bylo domluvené. Jeli jsme celou dobu velmi svižně, takže se občas vyplašila nějaká stařenka či jsme způsobili rozruch na návsi horské vesničky. Bavilo nás to – byli jsme plni optimismu a poučeni z předchozích chyb nabírali jistotu, že dokážeme vylepšit naše umístění. První testy – také pohoda. Na suchu se jede v klidu, i vracáky se dají stíhat. Být sníh a led, bylo by to jistě řidičsky výživnější, ale nám to nevadilo. Hlavní cíl je přece dojet...

V autě jsme v té době strávili už víc než pět dní a bylo to znát. Posádka se výrazně sladila a Ivan i František v pohodě plnili své role. Navíc čím dál jasněji rozeznávali, o čem celé Monte je. Zásadní je jezdit na čas, trefovat jízdní průměr v dlouhých zkouškách (někdy přes 30 km) a nenechat se příliš zlákat zastávkami na kávu a podobně. Opět jsme si uvědomili, že dosáhnout na soutěži tohoto kalibru nějakého úspěchu vyžaduje mnohem víc než jen nadšení a řidičské schopnosti. Příkladem budiž tripmaster – ten náš se rozcházel o cca 50 m na pěti kilometrech, což jsme považovali za přípustné a z hlediska navigace to dostatečně stačilo. Ale abychom během testů (v horských zatáčkách, na úzkém, často nerovném asfaltu) dokázali držet rychlostní průměr například 47,2 km, potřebovali bychom techniku založenou na GPS. I proto jsme se drželi hlavního cíle – dojet do cíle.

Czechs4Monte: Kompletní přehled článků na jednom místě

V duchu jsme si říkali, že nám všechno funguje až moc dobře a že nemáme problémy. No a ty samozřejmě přišly – tedy zejména jeden. Během 2400 kilometrům jsme totálně zničili přední brzdy. Z destiček nic nezbylo, horské průsmyky a ostrá jízda si vybraly svou daň. Zjistili jsme to, svolali servis (zhruba 40 kilometrů před cílem) a dojeli asi sto kilometrů za doprovodu nechutného kovového zvuku. Kluci zamakali – Roman, Honza a Renda se do auta pustili a za 15 minut bylo hotovo, včetně preventivního přezutí na gumy s hřebíky. Vyjeli jsme a zděsili se, protože auto vůbec nebrzdilo. Následovala velmi nepříjemná hodinka, během které jsme řešili, proč nemáme tlak v brzdách. Naštěstí jsme s sebou měli náhradní brzdový válec, takže po určitém laborování se podařilo situaci vyřešit. Opět jsme jeli, ovšem minuli kontrolu v La Turbie, neboť pokud nepřijede do půl hodiny po svém času, jste více méně mimo.

V Monaku jsme už nedoufali v nějaký zajímavý výsledek, ale těšili se na finále. Startovali jsme ve skoro v půl dvanácté, etapa Finale trvala téměř pět hodin. Čekalo nás 187 km v kopcích, což znamenalo neustálé kroucení volantem na horských průsmycích. Noční etapa byla prostě boží – fanoušci na trati, rychlá jízda plná adrenalinu a legendární zatáčky, které projížděly všechny hvězdy rallye sportu. A teď jsme tu byli i my. Je to něco nepochopitelného, nepopsatelného. Všechna ta únava a touha, ženoucí nás do cíle. Hlavně dojet na rampu a nikde to nerozbít. V jedné etapě jsme ještě museli dolévat olej a neustále jsme míjeli nabouraná auta. Je vidět, že i když není sníh, stále je to velká síla.

Pak už se vzpomínky rozmazávají a blížíme se k Monaku. Konečně!!! Všechno ostatní přestává být důležité – už se jen dostat na červenou rampu a projet cíl. Škoda 110 L poprvé od startu v roce 1971 dojela do cíle Rallye Monte Carlo! Zvládli jsme to, splnili úkol a samozřejmě také velký sen jednoho muže – Ivana – a všech, kteří se na této velkolepé akci podíleli.

Děkujeme všem, kteří partě bláznů umožnili strávit ve 40 let starém autě 3000 km divokou jízdou horskou krajinou a dali jim možnost přičichnout neskutečné atmosféře, která provází závod Monte Carlo Historique. Ano, i my jsme nyní součástí historie. Co z toho všeho plyne? Máte-li sen, tak si ho splňte, život je příliš krátký na to, aby člověk řešil blbosti.

S úctou váš tým Czechs4Monte.

Video

Text: Czech4Monte Foto: Steering Media a Tomáš Erben

Video: Rally Fans Katovice

Spolupracujeme s TipCars.com
Dieselgate: Německá vláda prý o manipulaci s emisemi věděla několik let Dieselgate: Německá vláda prý o manipulaci s emisemi věděla několik let

S údaji o emisích naftových aut nemanipulovala pouze…

Irák chce podpořit ceny ropy, hodlá však dál zvyšovat těžbu Irák chce podpořit ceny ropy, hodlá však dál zvyšovat těžbu

Irák je odhodlán sehrát v rámci kartelu OPEC aktivní roli…

Asad má zřejmě opět pod kontrolou strategické město Darája Asad má zřejmě opět pod kontrolou strategické město Darája

Syrské vládní síly mají zřejmě znovu pod kontrolou…

Schäuble si opět vzal na paškál nízké úrokové sazby v eurozóně Schäuble si opět vzal na paškál nízké úrokové sazby v eurozóně

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble opět podrobil…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Galerie: Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit Galerie: Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Daruji za odvoz? Ale jděte, tahle auta se dnes prodávají…

Lada slaví 50. výročí. Prohlédněte si začátky značky v bohaté galerii Lada slaví 50. výročí. Prohlédněte si začátky značky v bohaté galerii

Ruská automobilka Lada slaví od 20. července letošního…

 




Rallye Monte Carlo Historique skončila tradičním galavečerem se smokingy Rallye Monte Carlo Historique skončila tradičním galavečerem se smokingy

Po úspěšném včerejším dojezdu do cíle náročné soutěže…

Deník Czechs4Monte: Ocitli jsme se v obklopení kopců Deník Czechs4Monte: Ocitli jsme se v obklopení kopců

Další den na Monte Carlo Historique nám předvedl…

 

Související články
Video: Naftová Octavia RS a sexy zvuk? Díky reproduktoru ve výfuku to prý jde... Video: Naftová Octavia RS a sexy zvuk? Díky reproduktoru ve výfuku to prý jde...

Vozy poháněné turbodieselem obvykle nemají šťavnatý zvuk.…

Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl? Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl?

Sami všichni dobře víte, co dělat, když ve zpětném…

 



 
Co budeme tankovat po roce 2018? Co udělá 10 % biolihu?

Co budeme tankovat po roce 2018? Co udělá 10 % biolihu?

Včera

Stará auta, motorky a zahradní technika mohou mít problém schroupat už současných pět procent biolihu v benzinu. Za tři roky ho bude dvojnásobek, a ještě si za to připlatíme.




Blesk.cz

Skončí Merkelová jako kancléřka? Rozhodnutí padne příští jaro

Skončí Merkelová jako kancléřka? Rozhodnutí padne…

Německá kancléřka Angela Merkelová chce až příští rok na jaře říct, zda chce být v příštích volbách znovu…

Stejné ocenění jako Zeman? Děkuji, nechci. Historik vrací medaili za zásluhy

Stejné ocenění jako Zeman? Děkuji, nechci. Historik…

Německý historik Werner Imhof, který organizoval a pedagogicky doprovázel několik stovek debat s českými…

 

iSport.cz

United se zachránili v nastavení, Arsenal s Čechem vyhrál ve Watfordu

United se zachránili v nastavení, Arsenal s Čechem…

ANGLICKÁ PREMIER LEAGUE - 3. KOLO | Fotbalisté Tottenhamu remizovali v zahajovacím duelu 3. kola Premiee League…

Vydra opouští Watford. Přestupuje do Derby, stál téměř 400 milionů

Vydra opouští Watford. Přestupuje do Derby, stál…

Fotbalový útočník Matěj Vydra přestupuje z Watfordu do Derby County. Klub z druhé anglické ligy za něj podle…

 

Reflex.cz

Turecké letouny zasáhly v Sýrii civilní domy, tvrdí povstalci

Turecké letouny zasáhly v Sýrii civilní domy, tvrdí…

Turecké letouny zasáhly v Sýrii domy civilistů a pozice, které drží bojovníci napojení na Demokratické síly…

Další šéf Trumpovy kampaně má problém, tentokrát domácí násilí

Další šéf Trumpovy kampaně má problém, tentokrát…

Sotva se Steve Bannon stal novým šéfem volebního týmu Donalda Trumpa, objevil se u něj stejně jako u jeho…