24.10. 2015

Deset vozů s nenápadnou tváří a ďábelským srdcem

Deset vozů s nenápadnou tváří a ďábelským srdcem

Na automobilovém trhu existuje bezpočet různých sportovních modelů, které už na první pohled dávají na obdiv svůj vysoký výkon a dravost. Jenže, co když chcete sportovní auto, které na to nevypadá, ale o to víc dokáže vytrestat ostatní řidiče?

Od toho je tady kategorie vozidel zvaná Sleepers neboli spáči. Jedná se o auta, která na to nevypadají, ale umí být pekelně rychlá. Mají svůj půvab a dovedou (většinou početnější) posádku ohromit svým skrytím výkonovým potenciálem. A právě deset nenápadných „sleeperů“ najdete v následujících výběru, přičemž každý z nich byl ve své podstatě a době postrachem silnic.

Lotus Omega (Carlton)

Tenhle již postarší německý sedan vlastně patří mezi zakladatele rodu supersedanů. Koncem 80. let dostal Opel od vedení GM příkaz, aby postavil něco ostrého na bázi Omegy, co dá stovku pod 6 sekund. K uskutečnění tak těžkého úkolu musel výrobce sáhnout po tom nejlepším, co tehdy nabízel, což byla verze Omega 3000 24V. Ta v základu nabízela 24 ventilový řadový šestiválec o objemu 3,0 litru o výkonu 207 koní. Aby výsledek stál za to, do hry se vložil britský Lotus. Každá vyrobená Omega 3000 24V pak putovala do Velké Británie, kde jí technici Lotusu odstrojili, vyměnili potřebné díly, sestavili zpět a poslali na běžné silnice.

Lotus Omega se pak ve výsledku od klasické nejvýkonnější Omegy lišil v mnoha ohledech. Kromě decentního body kitu a speciálního laku karoserie narostl objem motoru na 3,6 litru, k tomu se přidala jeho snížená komprese a především dvě turba Garett T25. Přepracování se nevyhnuli ani vnitřnosti motoru. Motor dostal na krátko poskládanou převodovku z tehdejší Chevy Corvette ZR1. Ta má šest rychlostí a spolupracuje se samosvorným diferenciálem z Holdenu Commodore V8.

Díky poměrně nenápadnému vzhledu byste tomuhle Němci asi stěží tipli výkon 382 koní a točivý moment 568 N.m. I z toho důvodu s ním měly na silnici velké problémy tehdejší ikony typu BMW M5 nebo Mercedes-Benz 500 E. Jediným konkurentem tak byla maximálně Alpina B10 Bi-Turbo. A jestli si někdo z vás myslí, že by mu v dnešní době Lotus Carlton neujel, tak se šeredně plete. Tohle monstrum v nenápadném kabátu totiž zrychluje z nuly na stovku za 5,4 sekundy a jeho maximálka činí 283 km/h, na což i v dnešní době nestačí velká část vyráběných prémiových přemotorovaných sedanů. Některé zprávy od bývalých majitelů Lotusu Omega navíc hovoří o maximálce 300 km/h, a to se stále bavíme o sériových kusech.

Celkově bylo vyrobeno 950 kusů vozu a vzhledem k tomu, že už tehdy za něj výrobce požadoval 50 tisíc liber, další se už nikdy nevyrobily. Za pozornost stojí i fakt, že 320 kusů neslo logo Carlton a zbylých 630 označení Omega.


Lotus Omega
 

1/10 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 

Přidat názorDiskuse: Deset vozů s nenápadnou tváří a ďábelským srdcem







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…