24.10. 2015

Deset vozů s nenápadnou tváří a ďábelským srdcem

Deset vozů s nenápadnou tváří a ďábelským srdcem

Na automobilovém trhu existuje bezpočet různých sportovních modelů, které už na první pohled dávají na obdiv svůj vysoký výkon a dravost. Jenže, co když chcete sportovní auto, které na to nevypadá, ale o to víc dokáže vytrestat ostatní řidiče?

Od toho je tady kategorie vozidel zvaná Sleepers neboli spáči. Jedná se o auta, která na to nevypadají, ale umí být pekelně rychlá. Mají svůj půvab a dovedou (většinou početnější) posádku ohromit svým skrytím výkonovým potenciálem. A právě deset nenápadných „sleeperů“ najdete v následujících výběru, přičemž každý z nich byl ve své podstatě a době postrachem silnic.

Lotus Omega (Carlton)

Tenhle již postarší německý sedan vlastně patří mezi zakladatele rodu supersedanů. Koncem 80. let dostal Opel od vedení GM příkaz, aby postavil něco ostrého na bázi Omegy, co dá stovku pod 6 sekund. K uskutečnění tak těžkého úkolu musel výrobce sáhnout po tom nejlepším, co tehdy nabízel, což byla verze Omega 3000 24V. Ta v základu nabízela 24 ventilový řadový šestiválec o objemu 3,0 litru o výkonu 207 koní. Aby výsledek stál za to, do hry se vložil britský Lotus. Každá vyrobená Omega 3000 24V pak putovala do Velké Británie, kde jí technici Lotusu odstrojili, vyměnili potřebné díly, sestavili zpět a poslali na běžné silnice.

Lotus Omega se pak ve výsledku od klasické nejvýkonnější Omegy lišil v mnoha ohledech. Kromě decentního body kitu a speciálního laku karoserie narostl objem motoru na 3,6 litru, k tomu se přidala jeho snížená komprese a především dvě turba Garett T25. Přepracování se nevyhnuli ani vnitřnosti motoru. Motor dostal na krátko poskládanou převodovku z tehdejší Chevy Corvette ZR1. Ta má šest rychlostí a spolupracuje se samosvorným diferenciálem z Holdenu Commodore V8.

Díky poměrně nenápadnému vzhledu byste tomuhle Němci asi stěží tipli výkon 382 koní a točivý moment 568 N.m. I z toho důvodu s ním měly na silnici velké problémy tehdejší ikony typu BMW M5 nebo Mercedes-Benz 500 E. Jediným konkurentem tak byla maximálně Alpina B10 Bi-Turbo. A jestli si někdo z vás myslí, že by mu v dnešní době Lotus Carlton neujel, tak se šeredně plete. Tohle monstrum v nenápadném kabátu totiž zrychluje z nuly na stovku za 5,4 sekundy a jeho maximálka činí 283 km/h, na což i v dnešní době nestačí velká část vyráběných prémiových přemotorovaných sedanů. Některé zprávy od bývalých majitelů Lotusu Omega navíc hovoří o maximálce 300 km/h, a to se stále bavíme o sériových kusech.

Celkově bylo vyrobeno 950 kusů vozu a vzhledem k tomu, že už tehdy za něj výrobce požadoval 50 tisíc liber, další se už nikdy nevyrobily. Za pozornost stojí i fakt, že 320 kusů neslo logo Carlton a zbylých 630 označení Omega.


Lotus Omega
 

1/10 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 
 

Přidat názorDiskuse: Deset vozů s nenápadnou tváří a ďábelským srdcem







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

 

iSport.cz

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou smlouvu s Buffalem

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou…

Český hokejový útočník Matěj Pekař, který v současné době působí v celku Barrie Colts v juniorské OHL, podepsal…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…