Koncernové duo kompaktní velikosti prošlo generační obměnou, která v obou případech reaguje na změny v designovém smýšlení svého výrobce. Který z modelů vás zaujal více?
podla mna ovela atraktivnejsie auto, som zvedavy dokedy vw golf vydrzi s tym hrubym zadnym stlpikom bez tretieho bocneho okienka,... aj polo dlhe roky vzdorovalo a branilo sa tomu ale nakoniec podlahlo a na leone je jasne vidiet ze to tretie bocne okienko vzadu dodava autu lahkost vzdusnost a sportovost.... aj na golfa dojde.... s tymto dizajnom hrubeho zadneho stlpika ktory pamata uz biblia dlho nevydrzi...... polo podlahlo a podlahne ja golf, raz urcite ak nechce v dizajne zostavat :yes:
Nechápem čo je zlé na hrubom C stĺpiku.
Jedna vec, že je charakteristickou črtou práve Golfa, ďalšia vec z praktického hľadiska je výhľad cez C stĺpik absolútne zbytočný, existujú predsa spätné zrkadlá, a v neposlednom rade, lepenie okna by zas zbytočne zdvihlo výrobné náklady.
Celkovo hodnotím Golfa pozitívne, žiadne výstrelky v podstate je to evolúcia predchádzajúceho modelu a to auto bude pekné aj po rokoch.
Brat Leon je trocha športovejší, vyzerá pekne a verím, že si nájde svojich kupcov a pomôže záchrane Seatu.
Podľa toho čo píšeš, akoby si ani nemal vodičák. Na čo asi je dobrý výhľad šikmo vzad?
Buď si istý, že tretie bočné okno Golfa vo VW nikto nehodnotí z pohľadu nákladov. Je a zostane to čiste dizajnová záležitosť a filozofia modelu. Práve z toho istého dôvodu nie je prioritným riešenie výhľadu šikmo vzad cez hrubý stĺpik - určite nie z dôvodu, že výhľad tým smerom je zbytočný, to je len tvoj výplod.
Vodičák, mám už dosť dlhú dobu a dokonca ročne najazdím oveľa viac ako bežný slovák. Veď ja som napísal to isté, čo ty, že široké C je charakteristickou črtou Golfa. Čo sa týka výhľadu šikmo vzad, tak ja neviem, na Golfe VI som jazdil, a nie málo a výhľad cez C stĺpik šikmo vzad by bola tá posledná vec, čo by som tomuto autu vytýkal, nakoľko v hojnej miere využívam spätné zrkadlá pri cúvaní, tak toto ma nenapadlo.
A čo sa týka tých výrobných nákladov, veru, ver, že s takýmito maličkosťami sa pri vývoji nového modelu ráta. Viem o čom hovorím nakoľko v Automotive pracujem a dokonca priamo v tomto koncerne.
Nepočítam priamo náklady a neviem koľko takých ako ja tu prispieva a popravde ma to ani nezaujíma.
Avšak zažil som pár nábehov kde sa vozidlo v rámci predprodukčnej série ešte dolaďovalo a v podstate to zažívam stále, keďže nábeh je dá sa povedať neustále, >:D viem aké malichernosti sa častokrát zohľadňujú pri nasadení do série a viem ako sa vyčísľujú náklady na dobu životnosti produktu, takže sa dá povedať, že tak trocha do toho vidím >:D preto som napísal, že jedným faktorov, pri rozhodovaní o budúcom dizajne, resp. o technickom riešení, na prvý pohľad banálnej a lacnej veci, je výška nákladov prerátaná nie na kus, ale na dobu životnosti produktu a to už zvyknú bývať pomerne vysoké sumy...
C sloupek vydrží i do dalších generací. Každýmu je jasný, že golf se drží tradice, konzervativnosti a nadčasovosti. Obě auta jsem si prohlížel v srpnu a golf 7 je daleko hezčí.
Re: Keby nebol u oboch odkukany zadok od Alfy Romeo
Ten silný C sloupek, bumerang, chceš-li, je součástí signatury Golfu, jeden z jeho nejkrásnějších detailů, který třeba mne osobně k tomu autu přitáhl. Pokaždé, když ho vidím, si říkám, jak geniální linie to je. Pokud jde o praktičnost, Leon na tom není o moc líp. Sice nahoře úzký, ale dole široký jak hrom. V tomhle směru by měla být nejlepší A3.
Pokud jde o Polo, Mk3 bylo snad jediné, které mělo pět dveří a zároveň nemělo třetí boční okno. Jenže ani tehdy nedostalo bumerang. A Mk4 už dostalo další boční okno, nejspíš díky větší délce (mezigeneračně nabralo nějakých 15-20 cm).
Re: Keby nebol u oboch odkukany zadok od Alfy Romeo
Silný sloupek, nejkrásnější detail.... >:D
Tlustý nemůže být nikdy hezký, pokud člověk nemá zvrácený vkus (a nebo si to nechceš rozházet s manželkou). Souhlasím s topperem, na Golfu je to ten nejhorší designový detail.
Re: Keby nebol u oboch odkukany zadok od Alfy Romeo
ten silny sloupek je opravdu to nejkrasnejsi co je na golfu. take to vytvorili italove. vse ostatni je jen slatanina, tak se drzi aspon toho sloupku. italska auta takovychto detailu jsou plna
Re: Keby nebol u oboch odkukany zadok od Alfy Romeo
Ano, presne ako pises, to s tym zadnym stlpikom Leonu, ktory tak uspesne kopiruje liniu prvej generacie Mazdy 3, akurat v tejto podobe to vyzera ako photoshopovy tuning nevycvalaneho teenegera.
Co sa Leon vs Golf tyka, kym Golf je synonymom tvarovej nudy (o dizajne tu hovorit naozaj nemozeme), tak Leon posobi viac do zivota, ale len prvych par minut, kym sa kriciaca agresivita okuka, a zacne byt otravna - co nas privadza spat k nevycvalanemu teenegerovi a prvoplanovanemu utoku na postpubertalne hormony dospelych oneskorencov.
Obom autam chyba dizajnova sofistikovansot a cit pre funkcny detail, ktory sposobi, ze clovek pri kazdom pohlade na auto zbada nieco nove a zaujimave a hlavne vnemovo prijemne.
Stredny hitparadovy prud. Kto ma rad Ricka Astleyho ci Tokio Hotel, pride si na svoje.
Hezčí je samozřejmě Golf, Seat je s tím svým vlnobitím mezi podobně postiženými asiatskými designy již nudný. Škoda jen, že Golf není trochu konzervativnější. Například ta přední maska mohla být vyšší a světla nemusela být tak protažená. :'-( Take by měl mít menší disky kol, ale to je pomocí konfigurátoru naštěstí řešitelné :-)
Vlnobití? Koukni se na fotky dvojkovýho Leona :-) Tenhle Leon má oproti němu hranatou masku, hranatý světla, i ta boční vlna zmizela. Aby se neřeklo, tak se udělaly na boku dvě linie vedoucí od světel ani zde se nedá mluvit o vlnobití.
to je silné kafe i na mě, zaprvé tam žádné vlnobytí není a za druhé Golf je tak konzervativní že už to víc nejde, nudnější auto abys pohledal. Ale tak když se ti líbí nuda tak proč ne že. Pro mě je důležité aby auto trošku vypadalo a mělo náboj a Leon me zi ně patří, konzervativní auta mi nic neříkají nejsem důchodce >:D
Těžko říci kdy přesně - ale teď už je to 4tá generace po sobě která je "stále stejná" - což dříve či později trochu "nudné" býti začne... ;-)
PS: To co je "zajímavé" u mimořádného vozu typu Porsche 911 je (časem - logicky) "nudné" u modelu naprosto MASOVĚ vyráběného..
No vidíš a já si myslel, že z hlediska designu je to naprosto jedno. Směrů je celá řada, ale nudný? Ještě jsem ochoten tolerovat hravý, ale i to je příšerný pojem.
Hezčí je (ne samozřjmě ale) "spíš" Leon, VW je s tím svým "jednotným" jednoduchým designem nových modelů Polo Passat Golf již nudný. Naštěstí Leon má (alespoň trochu) "šmrc" a originalitu.. ;-)
tak tak nic se nesmí přehánět a když vyjel nový Passat tak jsem docela koukal jak málo se změnilo o Golfu se to ví ale taky jsem čekal větší změny, určitě šlo vymyslet něco lepšího, klidně minimalistického ale prostě odlyšného od minulé generace, tímhle si myslím spíš většinu fanoušků zklamali než povzbudili protože ti taky očekávají nějakou změnu něco nového a podobně a takhle se jim vlstně představil jen lehký Facelift a ne úplně nové auto :no:
S tím nesouhlasím. Fanoušci Golfu od něj neočekávají žádné výrazné změny. Bylo předem jasné, že půjde cestou evoluce, že jen přenese tradiční design minulých generací do roku 2012.
Ano byl dotaz na design a i z meho pohledu je design Leonu o něco vyše hodnocen. To ale nic neměni na tom že Golf je designově velmi vydařeny. Navic jsou to fota a v realu muže byt situace opačna. Pak je tu i interier ktery je nemeně duležity a u mě rozhodně duležitějši a zde už je pro mě jasnějšim vitězem Golf.
Italdesign dělal Golfa V?
Fascinuje mne, jak Ringier Axel Springer nechá hodnotit design aut "odborníka" dle PR fotek, který ty auta navíc neviděl live ani z vlaku ;-\ Kdyby Líba Šmuclerová trochu rozuměla autům, tak jí po přečtení tohodle klepne.
Už na základe piatich fotiek si môže človek spraviť ucelenú predstavu o dizajne daného auta, to nie je problém. Dôležité je dať tomu nejakú formu, vedieť sa vyjadriť, poznať súvislosti... Kto má toto zmáknuté, nemusí ani auto vidieť live.
Furgon má ale pravdu, Italdesign nerobil piatu generáciu Golfa. Tú má na svedomí tím pod vedením Hartmuta Warkußa, podobne aj 4. generáciu. ;-)
Tu je aj zaujímavý článok:
[odkaz]
Leon se mi určitě líbí víc co se týče vzhledu auta, ale ten interiér je klasicky u Seatu ošklivej. Celkem mě to štve, stačí se podívat i na Toledo. Prvky od VW a Audi, ale 100x ošklivější obří plastová tlačítka ... je to škoda.
Nejsem si jist, jestli se oba díváme na stejný interiér. Kde vidíš obří plastová tlačítka? Moje největší výtka jde k prostoru před řadící pákou. A zajímalo by mne, jak bude vypadat nejvyšší navigace; působí to, že se tam nemůže vejít.
Oba kusy vypadají dobře, nicméně Leon tahá za výrazně kratší konec. Jediné čím může konkurovat je zpracování zadní části. Jako celek na Golfa nemá. Ať už Beatlovitý interier, tak rádoby agresivní příď. Čistota profilu je u Golfu lepší, nehledě na umístění zrcátek.
no tak Leon je o dost pohlednější a nechápu ty co si koupí nudný Golf místo Leona když technika je stejná. Dneska jsou vozy už zavdených značek na hodně vysoké a podobné úrovni zpracování takže hlavně rozhoduje cena a vzhled a obojí tady promlouvá ve prospěch Leonu, vždyť ten rozdíl je do očí bíjcí. Golf je skoro úplně stejný jako minulá generace a ta byla taky opravdu nudná takže jen pokračujou ve stejném duchu. Leon má minimálně poslední dvě generace včetně této vzhledově o dost živější a povedenější. Kéž by i škodovce dovolili udělat něco podobného 8-s
Viděl jsi někdy prodeje Golfu a Leona? Největší slabinou Seatů posledních let byl interiér. Tady sice také vidím nedostatky, ale základní koncept vypadá dobře, takže si počkám na osobní setkání.
Anketa je v tomhle směru opravdu zajímavá. Schválně, jak si povedou po roce prodejů. ;-)
prodeje jsou druhá věc, pro mě zůstává Golf autem bez nápadu a nějaké extravagance, v tomto duelu má Seat jasně navrch. Golf si vydobil pověst prostě kvalitou a tak nějak i zárukou kvality + lepší zůstatkovou hodnotou ale tohle mě osobně vůbec neoslovuje a nebudu slepě kupovat Golf když vím že jsou i jiné možnosti které mě osobně nabídnou víc.
Stejně jako u Škody, už příslušnost k VW přenáší značnou část důvěry. Mně se odcházející Leon celkem líbil, ale při pohledu dovnitř jsem utíkal. A vím, že nejsem jediný. Pro prodejní úspěch je důležité, jestli dokáže Leon oslovit zákazníky extravagantnějších značek. Pokud jen přetáhne zákazníky Golfu, kteří by rádi něco kapánek ostřejšího, tak se mine účinkem. Jinak tohle není o tobě, ale o tvém prohlášení, že nechápeš ty, co si koupí nudný Golf. Leon prostě nebyl tak dobré auto. Někdo byl ochoten s jeho nedostatky žít. Stejně tak se určitě najdou lidé, kteří si koupili Golf, protože je to dobré auto, a oželeli trochu extravagance.
Ta anketa právě ukazuje, jakou mají místní ankety vypovídající hodnotu. :-)
Anketa v podstatě odráží jen to co si myslí zdější diskutéři, tedy hodnotí design Leonu jako zajímavější než je tomu u nového Golfu.
Realita bude naprosto opačná, tedy tak na 100 Golfů se prodá 5 Leonů a to ještě možná přemýháním >:D
SEAT má prostě špatný zvuk, přitom to nejsou špatná auta, jen prostě Evropanům mimo domovinu moc nesedí :no: Měl jsem půjčenou Alteu 1.9TDi na 2 měsíce a jezdila parádně, skvělé sedačky a volant ;-) Nicméně design palubní desky a hlavně autorádia byl prostě strašný, nechtěl bych se na to koukat každý den :-(
Řekl bych, že zrovna tahle generace Altea, Altea XL, Leon a Toledo, zatloukla Seatu předposlední hřebíky do rakve. Nové Toledo a Leon asi už moc nezmohou, ale třeba se mýlím ;-)
Je zcela přirozené, že je zde lépe hodnocen design Leonu. Protože je sportovnější.
Já když byl malej kluk, tak se mi líbily taky jen sporťáky a kupé a nechápal jsem, jak může anketu auto roku vyhrát nějaký nudný sedan. Postupem času člověk pohled přehodnotí a spustu věcí pochopí.
O průměrném věku zdejších diskutérů snad psát nemusím, že ne? ;-)
Anketa demonstruje jednoduchou skutečnost, auto které si postaví čtenáři na internetu podle své fantazie nebo jej vyberou z nabídky několika modelů jako nejkrásnější má prakticky zaručenou mizernou prodejnost (tímto upřimnou soustrast Seatu). A neplatí to jen u aut, i výrobci jiných komodit se už snažili na internetu "všelidovým hlasováním" sestavit nejlepší design svého produktu a vždy pohořeli. Auto nižší střední je totiž užitný předmět a nikoliv umělecké dílo a ten kdo si to neuvědomí zapláče. Zákazníci za své peníze totiž nechtějí umělecké dílo, ale právě a jen dokonalý užitný předmět. V tom je kouzlo užitného designu, forma nikdy nesmí zastínit účel, naopak, musí mu vždy sloužit. Pokud ne, tak z užitného předmětu se stává umělecké dílo na které se lidé sice chodí dívat, ale když přijde řeč na nákup tak berou nohy na ramena. Reálný kupec v jakékoliv třídě není chlapec s plakáty nad postelí nebo klikající na internetu v soutěži o nekrásnější auto, ale vždy někdo kdo hledá za své peníze příslušnou užitnou hodnotu lhostejno zda má v kapse půl milionu nebo tři.
Ano, tady je ale důležité to pokud... pokud krásnou formou užitná hodnota netrpí, pak je vše v pořádku. Každého zajímá, jak jeho auto vypadá... a při volbě ze dvou funkčně rovnocenných řešení si vybere to hezčí. A tomu se souboj Leon vs. Golf blíží - zatím to nevypadá, že by Seat po funkční stránce nějak zaostával.
Který z těch dvou vypadá lépe je diskuse jiná. A pak jsou tu samozřejmě i jiné aspekty - jako třeba nálepka Made in Germany a pošramocená pověst dnešního Seatu...
Po funkční stránce pár nedotažeností jen podle fotek u Seatu vidím:
- vyšší zadní nárazník=vyšší nakládací hrana= menší vstupní otvor
- dotyková obrazovka je moc vysoko, mimo dosah pohodlného ovládání rukou a navíc je o dost menší než v Golfu
- absence elektronické parkovací brzdy
Až přijedou vyšperkované verze Golfu, jako třeba GTI nebo jen optické pakety z GTI
[odkaz]
Tak si Seat ani neškrtne. Nehledě na technické vychytávky které se připravují pro limitky nového GTI a které Seat nedostane (hliník a carbon na karoserii=mínus 200kg, VAQ diferenciál etc.). Protože image modelu dělají vrcholné verze a tam bude Golf o dost napřed.
[odkaz]
Už vymýšľaš. Zamyslel si sa ale nad tým, čo Aladeen napísal?
škaredší - vec vkusu, pre niekoho môže byť
poruchovejší - stále zložitejšia technika, viac elektroniky = viac možností na poruchu, na prvých Golfoch sa pre ich jednoduchosť nemalo veľmi čo kaziť, takže týmto pohľadom môže mať opäť pravdu (a nie je to len výsada Golfa resp. VW)
drahší - tak tu je asi diskusia zbytočná, ceny proste dolu nejdú, iba hore (opäť neplatí iba pre Golf alebo VW)
Oba vozy jsou designově opravdu velmi podařene.Maji ostre rysy a hrany což se mi u aut libi určitě vic než obliny.
Je to sice porovnani pouze z fotek a jasno budu mit až po shlednuti v realu ale zatim je to i přes rozdilny vzhled dost vyrovnane. U Golfa mi nesedi předni naraznik a u Leona jsem trochu v rozpacich u zadni časti. Přesto se o něco vic přiklanim k designu Leonu.
Interiery opět velmi povedene a každy jde vlastni cestou což je dobře. Interiery se hodi k danemu autu kdy v Leonu je interier sportovněji střižen a tak je to spravně. Přesto ten v Golfu u mě vede a je to podle mě nejpodařenějši interier v nižši stedni.
Každopadně oba zaslouži za velmi povedeny design palec nahoru. :yes:
Jenže ja pravě vytykam vzhled interieru A3 ktery se mi prostě nelibi a prozatim z koncernove trojky rozhodně nejmeně pohledny. I ta trčici navigace ikdyž je ve vyhledu vzhledu nepřidava. Pokud bude navigace vypnuta a tedy zasunuta tak se "prazdnota" palubni desky ještě prohloubi a dominantni budou akorat ty "střilny".
Ano ta navigace je určitě z praktickeho hlediska dobře zakompovana. Navic při neaktivitě je zasunuta a tedy nenarušuje vnimani řidiče. Takže potud cool ale pro mě je vzhled neatraktivni až nepřijemny. Volba materialu a zpracovani jistě na vysoke urovni ale zde nebude problem dle meho ani u Golfa takže tuhle otazku bych až tak nehrotil. Navic ja retro což mě ani nějak nenapadlo zrovna nebere.
Krásná je na něm právě ta čistota. Kdybych mu měl něco vytknout, tak to bude kaplička. Audi umí lepší displaye a pokud chtějí integrovat budíky do sebe, tak to mohli alespoň udělat symetricky.
Čistota a hojna strohost z interieru A3 podle mě přimo třiska. Navic tvarovani vydechu ventilace je z meho pohledu až nevkusne a podobne je tomu u vzhlednějšiho interieru Mercedesu A. S čim souhlasim je displej ktery alespoň z fotek pusobi nějak lacině a nasilim naroubovaně.
Problemy so slovencinou bez diakritiky? Ak ti to v skutku robi problem pouzi google translate... Nikdy som netusil, ze medzi cestinou a slovencinou mozu vznikat problemy ohladom prekladu...
Je zaujimave, ze doteraz som problem na ceskych weboch/forach nemal - co sa tyka jazyku a zrazu jossalito >:D Myslim, ze je stupidne porovnavat jazyk slovensky-nemecky/anglicky a slovensky-cesky. Vacsina uzivatelov tu pise bez diakritiky - nie je to oficialny list, ale forum. Som rad, ze dodrzujes standardy.
Ak mas problem so "slovenskou hrdostou" obrat sa na cudzinecku policiu, zijem a pracujem v Prahe, pre slovensku spolocnost. Apropo, to co je za poznamku? 8-s
Tak u nás pracují i slováci a mluví slovensky, nevadí mi to... naopak mi vadí, když se slovák snaží mluvit česky, protože to většinou dopadne špatně... a nejhůře to dopadne, když se nejen snaží mluvit česky, ale zároveň třeba obecnou češtinou se středočeským dialektem...
Ale je pravda, že nepoužívání diakritiky, interpunkce atd. mi vadí, kdo se má pak v tom psaném projevu vyznat?
V podstate mi je tvoja "firma" ako aj nazor na slovakov ukradnuty. Prekvapuje ma skor, ze reagujes sposobom "slovenska hrdost"... to bolo myslene pravdepodobne aj na mna, na zaklade coho?
Ak mas na forach standardy, tak nech sa paci, pod kazdy clanok buzeruj ostatok, ze nepouzivaju diakritiku + vacsina ani interpunkcne znamienka + gramatiku.
Zastanu se jossalita a dodám, že jak nemám rád nepoužívání diakritiky u českých diskutérů, tak o to více ji nemám rád u slovenských, protože tím, že ještě vškrtnou ji, tak mnohem méně rozumím.
Sorry, ale nepracuji se slovenštinou každý den a pokud chcete abychom vám rozumněli, tak pro to něco dělejte. Tím nikomu nebráním (bez rozdílu národnosti, rasy, náboženství...) v psaní zde, naopak, ale ten dotyčný by si měl uvědomit, že je jen na něm, jak mu ostatní budou rozumět, protože je to nedílnou součástí výsledného projeveného názoru a myšlenky.
S písanou češtinou ako aj slovenčinou nemám problém. Nevyrastal som síce ja na jazyku českom, ale písaný text mi v češtine problém nikdy nerobil... Ak si to podmienky vyžadujú, budiš diakritika. Na auto.cz som pod pôvodným nickom bol roky a je to prvý krát čo som sa dostal do diskusie ohľadom problému s jazykom... dodatočne so "slovenskou hrdosťou"...
Ať se ti to nezdá, tak se mi to díky té diakritice o hodně, hodně lépe čte.
Proto třeba vůbec nečtu příspěvky toppera. Tedy krom toho, že píše většinou nesmysly. Prolouskat se textem, kterému chybí základní konstrukce věty, věty nezačínají velkými písmeny a nejsou ukončené tečkou, chybí diakritika, prostě nestojí za to luštit.
Shrnuto: příspěvek by se měl číst jen tak, samo sebou, ne že čitatel musí přemýšlet, co jednotlivá zkomolená slova bez diakritiky znamenají. ;-)
Keby si zbytočne nereptal a nerobil hanbu. Bolo o diakritiku slušne požiadané, tak by sa hodilo to slušne rešpektovať. Ja robím v českej firme, nikto so slovenčinou problém nemá, ale občas musím niečo preložiť alebo zopakovať 2x, to je normálka. Ty tiež hneď nepochopíš všetko v češtine, aby sme si rozumeli, musíme byť voči sebe ústretoví.
Ostudu čím konkrétně? Vyvolávaním hádky? Urazil jsem někoho? Vyjadřuji se vulgárně? Osviť mě, prosím :-) Raději si přečti můj první příspěvek a reakci na něj.
Vida, tu je ukážka toho, že aj interiér s kruhovými výduchmi môže vyzerať dobre. Z interiéru Mercedesu B som bol zhrozený, jeho kruhové výduchy a celkovo palubka je za hranicou nevkusu.
Ešte by sa u Audi mohli trochu viac pohrať s farbami, všetkého veľa škodí, aj tej čiernej.
Kazdy clovek, ak ma zdravy rozum, je oportunista. Iba hlupak by nevyuzil dobru sancu, nie? Nerozumiem, preco sa ti Golf spaja s Necasom a Ficom...v podstate ma to ani nezaujima, ale museal tam byt zaujimava hypoteza ;-)
Golf je jednoznačně pojem, ale nová generace Leonu vypadá opravdu mnohem lépe, připadá mi jako by byl nový model Golfu v porovnání s Leonem III. tak o několik let starší. Velká pochvala do SEATu - po delší době začíná opět stavět atraktivní sportovní auta s kvalitním interiérem. LEON vypadá skvěle :yes:
Snad vám to "hoši ze Seatu" vydrží :-)
O několik let starši ? Tak s tim určitě nesouhlasim. Leon je sportovněji střižen což je logicke a je tomu tak i u stavajicich generaci ale jinak oba nove modely vypadaji moderně a nadčasově. U součastneho Leona je podle mě na přidi dost znat už jeho věk.
Presne tohle napadlo i me. Na tech konfrontacnich fotkach pusobi Leon jako o generaci mladsi vuz nez Golf.
Nikdy jsem Seatu neprisel na chut, ale tohle se fakt hooodne povedlo! :yes:
Interiér mají velmi pěkný oba, jen Leon ho má možná originálnější. Ostré a čisté tvary přední části Leonu se mi rozhodně také líbí. Ale jinak podle mě možná lépe vypadá Golf, Leon totiž na zatím zveřejněných fotkách vypadá zezadu nějak "natekle".
Ty vole, tak toto som vôbec nečakal, o new leone som vobec nič nevedel a zrazu príde toto. Podla mna je to neporovnateľne krajšie ako Golf a nie len ako Golf dokonca sa mi páči viac ako Astra, Focus, i30, Ceed či Octavia.
Proti tomuto Golfu je to oveľa oveľa modernejšie, fúúha to auto chcem...!!! >:D >:D
SEAT :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes: kráása
Tož předem třeba říci že oba vozy lze hodnotit, tedy prozatím pouze dle fofografí, za chvalitebně (neb nějákou tu "pihu na kráse" možno objeviti u obou).
Co se interiérů týče, tak navrch má, byť však mírně jen, Golf - působí hodnotněji a tak nějak řidičsky přívětivěji, ta sportovnost Leonu je taková, řekněmež, prvoplánová a jakoby až zbytečně moc chtěná. Ovšem důležité bude až "live" srovnání, neb pak se ještě přidá důležité hledisko ergonomičnosti.
Co se týče vzhledu vnějšího, tak tam má naopak, a to výrazněji nežli je tomu u interiérů, navrch Leon. Golf je (a musí vždy býti, i když to třeba někteří cítíte jinak) opět Golfem. Jen to chtělo, byť i při zachování klasických gofích atributů, dle mne více odvahy. Takto zůstává sedmá generace, na můj vkus, až příliš zbytečně moc spjata se stoletím minulým. Leoní desgin má tak nějak "lepší tah na branku", asi takovým rozdílem jaký má současná španělská fotbalová repzentace oproti té německé. A opět pak uvidíme jak to bude "live".
Sečteno a podtrženo, zde výsledek jest: Golf je takový jaký ho vlkohradští chtějí míti, neb věří že bude opět lídrem segmentu. Leon jest udělán tak aby pokud možno co nejvíce zaujal na první dojem, neb to Seat potřebuje (jak koza drbání). Má to tedy Koncern nalinkováno poměrně jasně a zřetelně.
Podle diskuse výše a ankety to Leon vyhrává na plné čáře.
Mě osobně je v tomto případě sice sympatičtější Golf, ale to není podstatné, spíše chci poznamenat, že se asi záměr koncernu povedl - ikdyž jedna vlaštovka...., tedy zatraktivnit značku Seat a snad ji i ziskově pozvednout. Celkem ji to i přeji.
Golf bude mít i nadále své věrné a prodeje si myslím udrží, ale Leon by mohl získat nové zákazníky (určitě v posl. cca 8letech byl odliv), ikdyž v této třídě je a bude hooodně těsno.
Tedy GTI-ovské: bravo Seat, bravo VW, bravo koncern.
Vize koncernu tu snad konečně dojde naplnění - sportovně šmrncovní SEAT vedle konzervativního Golfu a prostorné Octavie. U Golfu a Octavie to platilo i v minulé generaci, ale až tento Leon je Golfu důstojným soupeřem. A za mě víc než to - z venku má větší jiskru, přitom ale nepůsobí ani v nejmenším přeplácaně. Zejména zepředu (vzpomněl jsem si na Mission L), profil už tak přesvědčivý není.
Ještě větší překvapení je v interiéru - obě auta mají podobnou celkovou architekturu, obě jsou výborná. V detailech ale u mě opět vítězí SEAT - hezčí volant, umírněnější používání dekorů, budíky v rovině místo v tubusech (ne že by mi tubusy vadily nějak zásadně).
Pro mě je nejdůležitější to, jak dopadne nová Octavia, která by pokryla i mé potřeby rodinného auta. Dá se předpokládat podobný posun v interiéru (byť na fotkách jsou zřejmě top verze), tak snad nebude doprovázen přílišným nárůstem cenové hladiny.
Na těchto příkladech jde nádherně vidět, jak si koncern může dovolit designově směřovat jednotlivé modely. Tak aby si nijak zvlášť nekonkurovaly, tak, aby každý oslovil jiný typ zákazníka. Tak, aby každá koncernová automobilka přesvědčila zákazníka od konkurence, aby si právě vybral něco u koncernu VW...
Leon je pěkný, výrazně sportovně střižený a konečně povedený i v interiéru.
Golf je naprostá klasika dotažená do detailu. Chyby co měl se odstranily, hodně se přidalo. Krásně vybroušený diamant. O prodeje nikdo mít strach nemusí, Golf pojede lépe než dosud. :yes:
ajeeeeje... to tu ma zas niekto tazke rozumy...
ten koncern to zvladal vzdy__ze??? Toledo, Exeo,...
netrep tu kraviny___vo vw group maju co robit, aby seat postavili aspon na kolena...
a jooo__golf je naozajstna nadhera...takyto dizajn sa nosil v minulom storoci...je naozaj cas ist dalej a nedrzat sa len striktnosti a minulosti...ludia sa menia a chcu zmenu....no uvidime cisla...
jo a nezabudni to tu poutierat po sebe a po svojich vw kumpanoch... >:-[]
O tom minulem storoči se tu placa snad u každe z poslednich generaci Golfu. A to vaše placani se jaksi miji učinkem. VW se jistě z těch vašich prohlašeni klepe strachy a bije na poplach.
Napísať jednu konkrétnu priamu odpoveď, to je na teba asi veľa, že? trepať do vetra bez podkladu, to vieš, keď sa ťa niekto spýta na viac, odbiješ ho jak ten najposlednejší pokrytec...
Vlastne už ani ja neviem, prečo som sa s tebou chcel baviť. Ok, pohľadám si niekoho solídnejšieho.
...má svůj předem daný okruh zákazníků. Je zcela evidentní, že Leon se bude více líbit KIAřům,Hyundaiářům a milovníkům Francie! Naproti tomu Golf je určen konzervativním,poloprémiovým zákazníkům,kteří ale na stoprocentní prémii nemají dostatek prostředků,nebo do těchto vod nechtějí vkročit z jíných důvodů. To byl ale samozřejmě i záměr koncernu VW. Ve Wolfsburku tohle mají tradičně moc dobře promyšleno ;-) Ještě jste si nezvykli? :-)
Seat ma u nas smulu a nepochopitelne spatnou povest
coz je strasna skoda, vcera jsem videl FRko stavajici generace Seatu Leon a proste at se na me nikdo nezlobi, designove by si vedle toho Golf VI ani neuprdnul...a stejne, kolik se proda Golfu nez se proda jeden Leon? Zvlastni, Leonu se vycital interier, ale ten prosel faceliftem a uz mi pripadal docela v pohode....u nas jak se neco zakoreni v myslich jezdicich expertu (fiat=spatne auto, seat=menecenna znacka), tak se toho ta ci ona znacka jen tezko zbavuje.
Uspořádání výdechů, tlačítek atd. se mi líbí u obou zmiňovaných vozů. Ale vyhrál to u mě Leon - u Golfa mi přijdou neskutečně nevkusné chromované ohraničení většiny prvků. A exteriér je jasný - jakožto mladý člověk, který nevyznává náboženství VW Golf jsem všema deseti pro Leon.
mi v Leone pripominaju priemyselnu vzduchotecniku. Su velke a preexponovane. Ked uz chceli zachovat plochu, tak mohli zjemnit okraje a zuzit tie pasparty. Apon tak, ako je to na pravom vyduchu, ktory tu nie je vidiet: [odkaz]
Uz to ale prehanaju. Aj Ford sa v tom zacina viac ako vyzivat. Nevyznam sa sice v aerodynamike, ale keby niekto z vyrobcov napisal: "Ked su prierezy a otvory male, tak vzduch jednoducho huci. Sorry, na hi-tech technologie nemame, tak prijmite tieto kanalizacne poklopy ako design-flow a basta".
Myslím si, že Golf VII. i Leon III jsou moc pěkná auta. Mně se víc líbí Leon, protože dávám přednost jižanskému, více "vřelému" designu (v žádném případě prosím nemíchat s přeplácaným a nevkusným designem asiatským, např. Hyundai!).
Velkou předností interiéru Leona je pro mě zachování klasické mechanické parkovací brzdy. Zatím totiž všechno nasvědčuje tomu, že do nového Golfu VW napral tu elektrickou hrůzu "standardně" a tudíš "povinně". A to je neodpustitelné znásilnění zákazníka, který by měl mít vždy možnost volby (viz. např. nejnovější Astra, Mégane apod.). Za tohle patří VW velké :no:
Leon, ako jasnz vitaz designoveho suboja ! Nalozil to Golfu 8:2 ! Teraz sa pozrime na predajne statistyky a Golf to nalozil Leonu 8:2 ( berte to obrazne, presne cislo to urcite nie je ). Tak v com je tu problem ? Zeby si ludia nekupovali auta len podla vzhladu ? Asi to tak bude ! Ono vzhlad je dolezity, ale nie je rozhodujuci... Ale mame tu dve auta jedneho koncernu, jednej podvozkovej platformy, prakticky rovnaka motorova paleta. V com su teda ine ? V tom, ze vyzeraju inac, pretoze su zamerane na inu cielovu skupinu. Je cielova skupina Golfu vacsia ako Leonu ? Urcite ano ! Chce tato skupina designove experimenty, alebo len presadnut z G6 do G7 a najst vsetko na tom istom mieste ? Tak a teraz z tohto pohladu sa pozrime na designovy suboj. Designer Leonu nema co pokazit ( uz asi fakt nie je co ), len moze predaj zvysit, ked Leon bude vyzerat k svetu ( a ze vyzera o tom niet pchyb ). Naproti tomu designer Golfu sa musi drzat tradicie ( to si cielova skupina ceni ) a navyse zakomponovat aktualne designove trendy tak, aby z toho nevznikola parodia na Golf ( som presvedceny ze G4 je tvarovy vzor ). Takze ktory design je lepsi ? :-!
Ono to není striktně tak, že by cílovou skupinou Golfu byli majitelé předchozí generace a stejně tak u Leonu. To je jen jakási setrvačnost kupních návyků, jinak je cílová skupina celkem podobná - zájemci o kompakt, byť v případě Golfu se cílí na konzervativnější klientelu. Jenže dobrá pozice na trhu nepřichází automaticky s prvním podařeným modelem... a proto Golf prodá o tolik víc. Jsou tu i další faktory jako prodejní a servisní síť nebo šířka modelového portfolia - těžko vybavíš celou firmu Seatama, protože krom Ibizy a Leonu to nestojí za řeč.
Urcite som nemal na mysli ako cielovu skupinu len sucasnych majitelov Golfov. Ono to bolo myslene ako konzervativnejsie orientovanych, ktory bud uz maju vlastnu skusenost a su spokojni = neriesia zmenu, ale idu po istote. Ono zakaznik Leonu ( aj ked ako kategoria auta je to to iste) je skor pozerajuci na cenu, pricom bere Leon ako technicke dvojca Golfu. Osobne by som si nikdy nevybral "holy" Golf len kvoli tomu ze kupujem Golf. To by som radsej Leon. Koncern ma odstupnovane doplnkove prvky a ich kombinacie. Niektore proste do Skody, alebo Leona nedostanes a tak isto ked chcem este viac, musim navstivit dealera Audi.
Ber to tak, ze zdejsi ankety a obecne hodnoceni vozu diskutery maji prakticky nulovou vypovidaci hodnotu.
Novy Focus tady byl nekterymi mistnimi "odborniky" z rad koncernovych fandu roztrhan na kusy, predpoveden mu byl brzky konec a urychlene uvedeni faceliftu a on, jako na potvoru, je nejprodavanejsim vozem sveta: [odkaz]
Stejně je to celé zvláštní, když si člověk pročítá emerická a kanadská fóra, tak FoFo se tam zmiňuje snad jen ve spojení "very attractive styling". Možná proto, že konečně dostali Euro Focuse a ne tu jejich splácaninu jako dřívě. Na druhou stranu, Američanům se líbí i Veloster... ;-\ 8-s
Je to tak. VW stvoril Golf a kastu "Golfistov". Ti nebudu presadat do Leonu. Zato trieda "Seatakov" si rada osedla Golf. Ked porovnam Golf VI a ten duty dizajn a fadny interier Leona II (ze akoze sportiak) tak sorry. Ten stredovy panel, ktory ma aj Altea mi vydatne pripomina umastenu tacku zo skolskej jedalne!!! P.S. Vynimka vsak potvrdzuje pravidlo.
Tak tomuhle říkám duel. Ať si kdo chce tvrdí že Golf je nudnej a interier v Leonu divnej, tohle je prostě evropská dyzajnová špička. Každá to bere z jinýho konce, Donkervolke z předchozího odkazu vyřezal velmi pohlednej hatch se sportovním lookem a fakt bych mu přál, aby to značku postavilo na nohy a měl možnost v načatý práci pokračovat. Golf oproti tomu mistr tradice, žádná linka odnikud nikam, dokonale pedantsky čistej a provázanej celek. Aleluja
Tak to je konečně rozumný slovo tady! Snad jen na doplnění, golf od začátku počítá s verzí 3d, 5d a kombi - přijde určitě i golf+, čímž bude mít v prodejních číslech vždy navrch před leonem s jedinou karosářskou verzí. (Altea, což je vpodstatě golf+, se do prodejních čísel leona nezapočítávala, narozdíl od golfu+ ten do prodejů golfu byl započítán vždy).