Pro mě jednoznačný vítěz je Laguna - zraje jako víno. Ten facelift ji pomohl. Fluence nevypadá nejhůř, ale připomíná mi jezevčíka. Opticky je moc dlouhý a sedany mi nic moc neříkají. Latitude nevypadá moc jako Renault, je tu vidět to hlavní zameření na východní trhy.
Takže nakonec má opravdu Latitude dva typy palubních desek? Vypadá to, že pokud si zákazník vybere automatickou převodovku, tak dostane palubovku z Laguny a pokud manuální převodovku, tak tu nově navrženou. Je to tak?
Jo Laguna u mě taky vítězí, potom asi Fluance páč jsem latitude neviděl naživo a na obrázcích nic moc. Jinak renaulti nejlepší auta ne světě. Sorry ;-)
Na úvod upřesněme nepřesnost v článku. Velsatis byl všechno, jenom ne avantgardní model. Tedy, pokud se shodneme na významu slova "avantgardní". Vůz to nebyl ani průkopnický, ani nebyl předvojem. Byl pouze...jiný, jiný než komplet třídní konkurence. Ovšem jinakost nelze automaticky charakterizovat jako avantgardu, neb to bychom pak za avantgradu mohli označit i multiplu.
Renaultu nelze samozřejmě upřít veskrze pozitivní motivaci, že se modelem velsatis pokusil předefinovat třídní realitu, no ukázalo se, že kupci aut předmětné třídy, maji o své garážové realitě poměrně jiné představy. Dlužno dodat, že ty představy přetrvaly do dneška, a že přetrvávat budou. To, že Renault nevěří velsatisem sám sobě, dokonale dokumentuje právě jedním z horních modelů. Ano, Latitude je aktuální představou o tom, jak má vypadat "velký" vůz od Renaultu.
Latituda představuje v rámci konkurence pravděpodobně nejvýraznější koncentrát toho nejklasičtějšího konzertvativního pojetí aut dané třídy a daného karosářského řešení. Nic proti tomu, jen je potřeba si uvědomit v jakém estetickém rozpětí tvoří reault své modely.
Diskuzně nepřijatelná je pak argumentace ozývající se z řad až legendárně nekritických fanoušků značky renault, že totiž latitudu je potřeba vnímat nikoliv jako regulerní produkt renaultu, nýbrž jako jakéhosi levobočka směrovaného na levnější trhy... Umí si tu někdo představit, že se tu takto bude psát o Peugeotu 508? To je nepřijatelné. Nepřijatelné je to proto, že panuje právě opačný stav - latutude je doslovnou výstavní síní renaultu, je to jeho největší model, model určený pro ty, kteří jistě (s odkazem zejména na předvelsatiovskou minulost) právem očekávají "velkého renaulta" se vším, co auta této kategorie (avšak v roce 2011) nabízejí.
Otázkou samozřejmě zůstává, co tedy majitel latitudy v konfrontaci s konkurencí vlastně získává. Tohle však posoudíme až při živém kontaktu a nepochybně především v testu, na který AUTO.CZ jistě nezapomene.
Tématem dnes je však designová konforntace tří modelů od jedné automobilky. Jako nápad je to výborné, diskutér má tak rychlou možnost seznámit se s designovou osou dané automobilky, může se mu podařit identifikovat firemní markanty a nalézt originality, které danou automobilku vymezují ve světě designu.
Hledat by se měla především ta karosářská řešení, která definují svojí dobu, která tu dobu posouvají směrem k...budoucnosti :-) a která v člověku vzbuzují ty správné garážové pocity.
Jaké to jsou, ty garážové pocity? - auto musí lahodit oku svojí krásou, svojí designovou jedinečností, vyvážeností karoserie a dokonalou harmonií mezí tím jak vůz vypadá a k čemu je v provozu určen.
Mám-li na závěr připojit svůj postojk předmětnému tématu, zvolím to nejvýmluvnější, čeho jsem diskuzně schopen, totiž - ...
VW ? Koncern je ok, kvalita, spracovanie, jazdné vlasnosti. Všetko dobré. Akonáhle otvoríte cenník, tak to už sláva nie je. Človek hneď vytriezve a hľadá inde.
Vlado, jsi vedle.... koncern je kvalita - Audi atd. Ale vw je vše, jen ne kvalita a spolehlivost. Takže vw je nekvalita a nespolehlivost s odvážnou cenovou politikou. Prostě musí oškubat voly u nás, aby mohli v emerice udělat lowend.... >:D
keby si s tým dal niekto graficky trochu zdatný prácu a nasúkal sem tri obrázky alá ten čo je tu na úvod článku, s tým rozdielom, že na ňom nebudú tri autá od Renaultu ale tri autá od VW alebo ešte lepšie od Audi. Samozrejme bez názvu modelu. Aby to malo tú správnu šťavu... >:-[] a my sme videli ako má vyzerať invencia a "nápad"...
Mám tvůj příspěvek chápat tak, že horní příďě Renaultů považuješ za designovou, povedenou různorodost a přídě AUDI za překročení meze přijatelnosti v unifikaci? Kdybys měl tedy v tomto duchu posoudit jaksi jednu (dle tebe takřa totožnou) karoseriiu AUDI, dejme tomu karoserii A6, pak, jak ty tedy hodnotíš izolovanou karoserii A6?Nemyslím to v porovnání s Renaultem, aby nás tu někdo nenařkl, že je to vůči nemu podpásovky, myslím to jen výhradně k AUDI.
Nie, rozhodne som tým nechcel povedať, že by Audi po designovej stránke nejako zaostávala za Renaultom. Skôr mi išlo o porovnanie. Renault ako automobilka ktorá má unifikáciu "tvárí" svojich automobilov minimálnu a na opačnej strane Audi, kde je tá unifikácia maximálna. Nič viac, nič menej za tým nehľadaj. a už vôbec nie nejaký útok. Už sem nejaký piatok prispievam a myslím, že keď chcem na niečo útočiť, tak to napíšem rovno... :-)
Nechci tě tlačit ke zdi. Jistě chápeš, že to ovšem za reakci stálo. Dole píše kolega Pogo o tom, že sám Renult prohlásil, že musí najít jistou designovou sjednocující cestu...
No je pravda, že touha komentovat A6 z hlediska čehokoliv je zbytečná. A6 je limuzinoidní ikona. Nejvyváženější z D3. :yes::yes::yes::yes::yes::yes: o Avantu nemluvě...
odkaz:[odkaz]
Ak sa pozrieš na tie čelné masky vľavo, každý pozná, že to je VW.
Ak sa pozrieš vpravo, môžeš si tam implatovať akékoľvek logo, pretože tam nenachádzam žiadnu súvislosť, či jednotiacu myšlienku, ktorá by potvrdila, že toto je Renault.
....trošku dýl ti vworgasmus trval při neděli.
Myslím, že jsi ale trošku mimo....skoro jako obvykle u komentování čehokoliv od Renaultu. Latitudou Renault nenápadně vstupuje do očí a myslí lidí, co chtějí větší vůz. Jak jinak to udělat než modelem, který už běhá....tzn. nulové náklady na vývoj - výborný nápad. Uvidíme se spolehlivostí - ale Laguna i Fluence šlapou jako švýcary.
Laguna se nám kapku vypěkňala, mohli by udělat nový kabát, ale zachovat tento interiér...
Fluence - Žettabijec.
Víš, ne každý má růžovwé brýle jako ty. Většina majitelů např. toho tvwého orgastického apoštola ti řekne, že auto je uživatelsky friendly, ale spolehlivost bude poslední slovo, které bude použito. Rozumím, každý vidí, co vidět chce.
NIcméně tohle je FAKT. RENAULT JE SPOLEHLIVĚJŠÍ ZNAČKA NEŽ FOLCVÁGEN. Samozřejmě v posledních 2 letech.
Souhlasím, příkladů "spolehlivých" Passatů mám v okolí dost. Ale problém je, že takovéto konstatování se těžko nějak dokazuje, žádné rozumné statistiky neexistují resp. nejsou veřejně dostupné.
Ovšem kdybych si měl vsadit, se kterým autem bude spíš bezproblémový život, dal bych každou korunu spíš na Lagunu než Passata.
Podívej se do diskuze pod Hondou - je tam odkaz na spolehlivost modelů..... to jak ten náš Herr Vworgáč uviděl, tak ohnul rohy na všech plakátech..... >:D >:D >:D
Neznám Jiří, pojem - nenápadně vstupovat - znám jen představení nového modelu, jeho uvedení na trhy, všechno ostatní je víceméně snaha odůvodnit latitůdu i v očích lidí, kteří nad ní pozdvihli svá obočí.
Já osobně latitůdní počin renaultu nevnímám tak negativně jako ty, naopak, nahoře jsem jí bránil, a to větou, že (samozřejmě) je to vůz, který nyní odráží věrně stav renaultu, tedy jde o jistou neurovnanost designového směrování (také o tom píši nahoře) současně pak jeho aktuální asijské kooperace, prostě to vše se odrazilo v latitudě. Není to kritika, je to zaznamenání reality tak, jak ji vnímám.
Co se týká spolehlivosti aut, o té se tu těžko takhle flešově diskutuje, argumenty autotipem či sousedem nás asi zrovna extra moc nerozsoudí, osobně to vnímám tak, že s rostoucí elektronickou náročností výbavy všech aut roste i výskyt vad. V pohledu na "železo" je na tom v komplexu Renault asi o něco hůře než VW, ale nechci to tu hrotit k nesmyslnému diskuznímu boji. Asi jako optimální postoj lze jistě chápat to, že kvalita aut (myšleno s akcentem na poruchovost) není to, co by mělo výrazně upřednostňovat určitou automobilku před druhou při nákupu. Já osobně bych však byl velmi opatrný u produkce z itálie (nyní ale nemám na mysli farrari :-)
Jiří, za dva roky se nedá zjistit takřka nic, jen tendence.
Nějak se mi nechce věřit, že nebýt silně zastaralých předsudků o spolehlivosti, hned by sis šel koupit Fiata.
Já bych si zase nekoupil nic od koncernu VW, ani kdybych měl v ceně záruku na 15 let a milion kilometrů... A (ne)spolehlivost je mezi mými důvody asi tak na 69. místě.
Přistoupím-li na hru, z jakého důvodu bych nekoupi fiat :-) pak ty důvody jsou tři - image, současná nabídka a strach v zádech z kvality. Jestli je poslední důvod věcný či jen psychologický, to bych na svojí garáž tedy raději ani nezkoušel :-)
Ale protože naše automobilka vyrábí auta stejné třídy je úvaha o případném pořízení fiatky z tohoto pohledu absolutně, ale ab-so-lut-ně vyloučená, a to i v této herní rovině. Stačilo mi, když jsem (pracovně-blogově) vyzkoušel Fabii a grande punto. To byl zážiteček... můžeš si to tam přečíst.
z fiatu jen 500.... pak už je to o krok v zádech konkurenci. A končí to batohem na kolech....croma? či jak se jmenuje ten kombikohatchlimizína..... >:D
Jel jsi v té Cromě alespoň? Já ano - a je to VELMI dobré auto. Neuvěřitelně prostorné (dva dvoumetroví dlouháni si za sebe sednou bez omezování), pohodlné, tiché, s výtečnými naftovými motory a až nečekaně dobrým řízením a převodovkou.
Jasně, nemusí se ti líbit a benzíny stojí za starou bačkoru, ale jinak na tom autě moc chyb nenajdeš.
No jel jsem v tom..... osobně tvoje nadšení ale úplně sdílet nebudu. Působilo to na mě levněji, než je cena jejich tříletých ojetin. V této kategorii bych už čekal více hýčkotu než jen posaz dvou dvoumetrových dlouhánů. Pokud by to prodávali v ceně od 319.900 do 419.900 tak by se o tom dalo uvažovat. ;-)
Na okraj: Fabii, Grande Punto i Punto Evo jsem jel taky a to víckrát a s různými motory. Jedna jediná věc, která se mi na Fabii líbila víc než na Fiatech, byla převodovka. Ve VŠEM ostatním: designu, interiéru, prostornosti, sedadlech, podvozeku, motorech (těch několika co jsem jel) - bylo Punto buď vyrovnané nebo (častěji) výrazně lepší.
Popravdě řečeno kromě (IMHO celkem logické) snahy podpořit domácí značku skutečně nechápí, co koho vede ke koupi Fabie, a to nejen proti Puntu, ale i proti Cliu, Corse, C3...
Obavy ze spolehlivosti Fiatu jsou skutečně velmi zastaralé předsudky, ale budiž ti omluvou že nejsi sám kdo jimi trpí (podobně jako iracionální vírou ve spolehlivost současných VW).
Fabia se tu (samozřejmě) kupuje automaticky, vedle toho, ten kdo vybírá dospěje stejně k poznání, že jakkoli můžeme na design nahlížet kriticky, je to technicky i jízdou jedno z nejvyspělejších aut třídy. Samozřejmě, že bych dnes volil POLO. C3 je oproti Fabii však jako autíčko z pouti, a to i přes své velmi sympatické vnitřní rozměry.
Víš, GTI, ono ren ani nic jiné, než nenápadný vstup v segmentu větších vozů, nezbývá. Po fatálních a totálních štrapacích se spolehlivostí, přístupu importéra a "zkušenosti" servisů, by uvedení nového modelu znamenalo návštěva červených čísel a pak etablování se na našich trzích jen modely twígo, klijo, tália a levné megany. Proto musí s modelem, který už jezdí, je odzkoušen a novým trhem se zefektivní výroba a udělá se kasa na nový model, který může přijít na trh, až bude trh na tuto možnost připraven..... uvidíme. Osobně se mi produkce ren líbí, je sympatická..... ale pořád umím najít stejnou nebo lepší konkurenci. Ale hráč to začíná být silný. Levná laguna, levný L-ůd..... a frantíci to pepíkům sponzorují.... ;-)
Jinak za dva roky se zjistilo to, že rencl šel ve spolehlivosti hooodně nahoru a v současné době je na tom líp než mnozí jiní. :-)
Poslední věta už není tak bojepotentní :-) souhlas.
Já ti rozumím, vnímám to také tak, ale jak se potom postavit k 508, když ten Peugeot holt nezaváhal a nový model (508) vyšperkoval řekněme třídně nekompromisně?
Tu poslední větu jsem tam hodil jen tak, ať ještě pokecáme ;-)
No s tou 508 máš pravdu. Ale zeptám se, měla 407 nebo 607 tak neskutečně fatální pověst týkající se spolehlivosti?
....Laguna a Renault se stala synonymem nespolehlivosti.....Peugeot měl problémy právě, ano s tou elektonifikací, ale jinak vysloužilá 407 a 607 byly už celkem v pohodě.... No už se na 508 těším. ;-)
O tom, že Fluence je auto dělané pro rozvíjející se trhy nemusíš pochybovat. Místo vysvětlování ti dám pár čísel.
Prodeje Fluence / Megane za rok 2010:
Francie: 2743 / 79659
Turecko: 24838 / 7842
Latitude stejně jako Koleos jen vykryl mezeru u Renaultu. Je to samozřejmě velká chyba Renaultu. Ani úspora nákladů nemůže být omluvou pro tento odfláknutý rebrand Samsungu. Do budoucna se to už snad nebude opakovat. Zárukou snad bude mnohem větší spolupráce s Nissanem a společné platformy a motory. Na těchto společných platformách už snad bude každá značka aliance tvořit i svůj design. Další zárukou konce designového chaosu posledních let je příchod L van den Ackera, který by chtěl design po vzoru W de Silvy více sjednotit / ale ne tolik /. >:-[]
Na obranu Renaultu je také třeba říct, že tento jeho design a velké zaměření na kvalitu vedlo v loňském roce i v Evropě k růstu / VW, Škoda, Seat, Ford, Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Chevrolet, Mazda, Toyota, Lancia, Alfa, Suzuki, Honda, Chrysler skončili v MÍNUSU /.
Ano. Myslím ale, že Lat.-ou Ren. chce jen nenápadně ukázat, že Ren. dělá i větší vozy a spolehlivé. Poté, co na trhu vstoupí do myslí, nahradí nespolehlivost spolehlivostí a relativní cenovou výhodností, přijde model z aliance N-R. Do té doby by ten výsledek nemusel být příliš vítaný. Čas Renclu čeká. Myslím, že do 2 - 3 let tu bude L-da jen jako levná na okraj a přijde nový krásný Renault.
No u nás bude strop na 6kg a počátek kolem půl mega.... I Lag je ve Francii dražší. Prostě doma těží z peněženek Frantíků, aby šetřili Pepanům....a to se mi líbí :yes:
Píši o latitůdě, nikoliv o fluence, že je fluence hvězdou Turecka a několika zdejších malodiskutérů, to víme snad všichni... :-)
Koleos a latitůda vykryli modelové portfolio přesně stejně, jako Fox u VW. Co bude následovat po foxovi víme, počkejmě tedy na to, co bude následovat po koleosu a latitudě.
Jinak velmi silně souhlasím s tím, že je dobře, že Renault jestli něco potřebuje, pak je to jistou unifikační designovou modelovou vlnu. To co jezdí nyní je pro mě nepochopitelný stav. Současně přiznávám, že nejen ta designová roztříštěnost, ale i ten design (na jednotlivývh modelech) není pro mne akceptovatelný. V podstatě považuji za dobrý jen design Sceniku.
Drobná oprava: ten tvůj nesmyslný výkřik dotmy na konci není "to nejvýmluvnější, čeho jsi diskuzně schopen", nýbrž (bohužel) to JEDINÉ čeho jsi kromě urážek a demagogie schopen.
K věci: VelSatis a Multipla, když už o ní mluvíš, jsou perfektními příklady avantgardy v automobilovém designu.
Z těch tří Renaultů bych z hlediska tvarů dal přednost Laguně, ovšem nejraději jako Grantour. Tvarově moderní, svěží, neokoukané a přitom elegantní a vyvážené auto, které teď po FL (s hezčím předkém) nemá žádný "špatný úhel", ze kterého by působilo nesourodě. Netrpí klasickou bolestí mnoha větších současných aut, opticky "těžkou" přídí nebo zádí (nebo obojím) danou dlouhými převisy. :yes::yes:
Latitude - ano, ztělesněný konzervatismus. A proč ne, když je to sedan (tj. nejtradičnější typ karoserie pro velké auto), který v nabídce v podstatě doplňuje liftback a kombi Lagunu. Latitude je sice teoreticky o třídu výš, ale v reálu to bude opravdu spíš "doplněk" Laguny pro ty konzervativnější a více na komfort orientované kupce. Jinak poklona Renaultu za odhodlání to (zase) zkusit mezi velkými auty. :yes:
Fluence: s malými sedany je to vždycky těžké. Rozhlédněme se kolem (mezi sedany v rámci velikostní třídy): Jetta, Cruze, Corolla, 408 - žádný designový skvost tu nenajdeme, prostě jen cenově rozumná řešení pro trhy, kde hrají sedany významnou roli. Mezi nimi se Fluence nemá za co stydět.
Zde je potřeba si napsat, že je to tak, ža každý máme na pojem - elegance - fatálně jiný pohled.
Fluence je snad vůbec nejhorší, co za posledních 20 let od renaultu vyjelo. Nelze než poronat s Octavií či s Jettou, ale nechci tu dnes zavádět bratrovražedný boj, přijmi prosím laskavě to, že pokud mám napsat zase já, co v konfrontaci považuji za elegantní, pak je to Jetta (a samozřejmě Octavia). Fluence je pro mne ztělesnění doslovné designové zoufalosti.
Ano, Laguna GrTour má své kouzlo pro lidi jako jsi ty (nevykládej si to špatně, myslím to v dobrém). V kontextu k tomu snad jen dodávám, že pro mne je (opět) výraz elegance odražen v Superbu, nikoliv v laguně, byť kombi. Ale uznávám, že je to to lepší z renaultu.
Konečně, chceš-li hovořit o eleganci, pak dnešní žádný renault pro mne není elegantní. Eleganci spatřuji (ve Francii) v 508, C5. Dobře našlápnuto má Citroen obecně, ale můj tajný designový tip je Peugeot, myslím to v horizontu tří pěti let... Každopádně renault je ve Francii dnes designově až opravdu ten třetí v řadě.
Naprostý souhlas. Současný design Ren je takové oštipování zpovzdálí. Jistí si jsou jen u Scénika, Clia, Twinga, snad už i Meganu a hlavně dodávek. Tzn. modelů, které nepostihla francká nadudost a nezničili fatální nespolehlivostí. Osobně vidím jako krásné hlavně 508 a C5. C5 je pro mě hůře na oko v interiéru.
Laguna mi přijde zvenku pořád....no jak to říci..... umělá krabice na Lego.... facelift pomohl....ale ..... ;-):yes:
O tom, že 508 a C5 jsou velmi elegantní auta rozhodně nebudu polemizovat, s tím naprosto souhlasím.
Současný design Peugeotu je na křižovatce, období "tlam" hodnotím velmi negativně (snad až na RCZ), uvidíme co bude dál.
Citroën pro mě jednoznačně patří mezi designově (ostatně i jinak) špičku mainstreamu, spolu s Fiatem, Fordem a Opelem.
Octavii samozřejmě všichni vnímáme jako naši "domácí" produkci, ale zase takové růžové brýle si nenasazuj, design opravdu není její silná stránka (a že by se těch silných stránek pár našlo).
Jetta - ne, pro mě opravdu, opravdu NE. Ani sebemenší pokus o nějaký nápad, ideu, vývoj, posun někam dál - NIC. Naprosté tvarové PRÁZDNO, konzervatismus a opatrnictví až ke smrti.
octavia po fl je z mojho pohladu po dizajnovej stranke krok spat, pred fl vyzerala vyrazne lepsie. Kedze ale hodnotim dizajn (nie ine parametre a kvality) je to subjektivny pohlad a nikomu neberiem opacne nazor.
Hele, GTI, tak to ti říkám, že pohled na líbí/ nelíbí či hezké/nehezké je fakt subjektivní, protože mi se Fluence líbí, Octavia taky a Jetta je v mých očích nevyvážený hnus. V provedení kombi jako Golf variant je to ještě horší a připadá mi to, jako by chtěl koncern ve spěchu zakrýt "díru" ve svém portfoliu malého sedanu ! Fakt nevidím jediný důvod si toto auto-Jettu- pořídit a dle toho, kolik jich vidím jezdit bych ten problém neměl jen jí sám.
A píšu to jende, koncern "umí" tvar, a na jihu Evropy- francie, itálie, Španělsko, se dělá design! A prosím, neplést si se spolehlivostí či praktičkostí!
Tohle je reakce na koho? O Supovi taky myslím ještě řeč vůbec nešla...
Jestli náhodou ten dotaz směřuje na mě, tak Supa Combi (!) pokládám za s velkým náskokem nejhezčí a nejlepší současnou Škodovku a je to jedno z asi dvou aut koncernu VW (s cenou pod 1,5 mil. Kč), které bych si dokázal představit ve své garáži.
V designovém světě ten, který přijde s takovou průkopnickou karoserií, že se k ní postupně začnou přiklánět i tradicionalističtí výrobci, přijde s novým průlomovým řešením. Avantgarda nemůže být ze svého principu propadák, naopak, avantgardní je ten, který ostatním ukázal (ukazuje) budoucnost. Příklad avantgardy je třeba... původní MINI, ten překopal resp. předurčil představy o malém rodinném autě, či Mercedes-Benz 300 SL (racek) - který přišel s revoluční technickou i designovou parádičkou - dveře v podobě křídel, ty se staly od tohoto modelu světovou ikonou i legendou, která našla své místo v karoseriích dalších sportovních aut po celém světě.
Avantgarda?
No možno to je to správne pre hodnoteniu dnešného dizajnu Renaultu.
Avantgarda, obdobie začiatku 20.storočia, kedy sa svet umenia potácal v spleti hľadania nových myšlienkových postupov, nových umeleckých smerov, zavrhoval všetko pôvodné, historické.
Vznikali „krátkodobé“ umelecké smery: Kubizmus, dadaizmus, expresionizmus, futurizmus, konštruktivizmus ….. ….každý išiel svojou cestou a snáď jediným pojivom bolo priniesť za každú cenu niečo nové, niečo iné ako doposiaľ.
Tak ako dizajn Renaultu – každý model iný, nedokážem nájsť súvislosť, či jednotnú myšlienkovú ideu, ktorá by mi naznačila, že toto je Renault.
Takže reprodukciu ktorého obrazu si zavesíš u seba doma? P. Picasso, G.Braque? V. Van Gogh, Manet ? S.Dalí, V.Kandinskij?
Úplně bych nesouhlasil... Protože Fluence zezadu vypadá hezky, to nejde nějak přehlédnout, vyloženě oku lahodící, jen ten předek jaksi do skládačky nezapadá.
Jinak ano, Latitude taková šedá myš z Koreje a Laguna, ta zraje, zraje jako víno a pokud se tu někdo vysmíval těm, kteř před pár lety chválili design Laguny, tak dnes je jasno, že to právě oni měli ten profesionální pohled na tvary, které nestárnou.
Design Laguny osobně vnímám jako opravdu vyvážený v obou karosářských variantách.. Mám tím na mysli aktuální stav, tedy po faceliftu, který Laguně nesmírně pomohl v posunu z psychedelického excentrika k regulernímu zástupci vyzrálé evropské produkce :yes:
Technika je tématem jiného rozboru a pokud Laguna sází na řiditelnou zadní nápravu, je vše v naprostém pořádku.. Až z toho mrzne úsměv kdejakému jezdci na mnohem dražším koni.. Moje několik dní stará zkušenost mi ale odstranila klapky z očí.. Nejsilnější dvoulitrový diesel hrubě křičel a vibroval jako Tamat 5001 ( ;-) ), vzadu pramálo místa a karoserie se bez pomoci zadních kol beznadějně kroutila.. Veliké zklamání oproti jiné testované Laguně s řiditelnou nápravou a tichým, slabším DCi v manuálu...
Latitude je... degraduje značku na nabízeče výhod. Pro mě neakceptovatelné nouzové řešení bez vztahu k vlastnímu historickému a technickému odkazu. Šetření v tom nejhorším smyslu slova.
A Fluence: výborný Renaultův počin, pravý opak Latitude, i když to tak nevypadá. Není to zázrak, ale nikdo ho tak v okamžiku nákupu nevidí. Předek vypadá jako muréna, ale záď je, souhlasím, pěkná a vyvážená. Design úměrný své ceně. V tomto případě lze jen zatleskat. Ta příď je ale spolu se standardním designem litých kol(eček) opravdu nepěkná ;-\
Já před pár týdny právě testoval 4C v silnějším dci se 130 kW. S kultivovaností motoru jsem byl velmi mile překvapen a ačkoliv benziňák srdcem, dal bych se na tuhle motorizaci přesvědčit. Kultivovanost perfektní, jedna z nejlepších naft (čtyřválcových mainstreamových), co jsem jel a svým projevem a ochotou se vytáčet až do červeného pole otáčkoměru mě příjemně překvapila a popravdě jsem se při jízdě autem střední třídy vyloženě bavil, spolujezdec méně >:-[] Asi budu muset odzkoušet tebou kritizovanou slabší motorizaci bez 4C a to brzy.
S tím místem vzadu ano. Nevím, kde se poděl prostor, který Laguna nabízela v předchozí generaci :-O To je snad jediná objektivní výtka k Laguně, pak jsou tady takové ty pro někoho objektivní, pro mne méně. Třeba absence aktivního tempomatu, který začíná být standard a pro značku s akcentem na bezpečnost a vlastně v autě, které první získalo 5* NCAMP bych tuto možnost očekával. Stejně jako kamerový parkovací systém. Ale to vše nejspíše příjde až v další generaci.
No a pak taková piha na kráse, jel jsem, spolujezdec si sedl dozadu a já celou cestu slyšel takový zvláštní vibrační zvuk... až na konci jízdy jsme zjistili, že to dělá upínač pásu, stačilo jej poposunou a přestal se kývat na elestickém držáku. Ale to je už opravdu prkotina na jinak velmi podařeném interiéru.
Ale to jsme trochu mimo designovou diskuzi, to bychom se mohli dostat k 508, kterou už očekávám s nadšením, že brzy vyrazím k testování :-)
S Latitude souhlas. Pro mě by to mělo význam, kdyby to nabízeli JEN v rozvojových zemích, jako konkurence k starším VW apod. jiných značek, v EU to jen dělá ostudu.
Jen upřesňuji: To bylo silnější DCI v automatu na sto osmdesáti koních.. Motor táhl jako blázen, ale na volnoběhu se třásl celý interiér a pod zátěží opravdu hrubě křičel. Je dost dobře možné, že se jednalo o problém daného auta, ale to nejse schopen rozsoudit, aniž bych jel jiným.. rozuměj "stejným" :-)
Naopak DCi se 110 kW je kultivované náramně, téměř jako reference v podobě HDI v C5. To je ještě lépe utlumené, než v nové Pětsetosmičce. Taky má téměř metrák navíc ;-)
Ostatní ve stejné kategorii v tomto ohledu hrají až druhé housle.
Měli bychom přejít k jednotnému mezinárodnímu označování kolik výkonu a to v kW, vím, že i Renault je označuje v hp, ale já pořád jedu v kW 8-s >:D Jo, vím, cca 73,5 kW je 100 koní...
Mě se zdála hrubší při studeném startu, to ano, ale po zahřátí "sametová" jak jen diesel může být, možná máš přísnější ucho a taky záleží z čeho přesedneš atd.
Na 508 jsem zvědavý, po perfektně odhlučněné 3008 a 308, které krom toho mají i perfektní interniéry (díky interiéru a odhlučnění 308 jsem musel přestavět celý svůj pohled na 308) to bude jistě požitek. Trochu by mě zajímalo, jestli srovnání GT a normálního podvozku bez lichoběžníkových ramen přední nápravy bude taky tak hodně citelné jako srovnání u Laguny s normální zadní nápravou a 4C.
K 508 se ještě blogově dostanu, ale něco málo pustím...
GT jezdí výborně, prostě výborně. Žádný sport, jen plná kontrola nad chováním auta při jakékoliv rychlosti a přitom je velmi kultivované.
Standardní 508 nemá stejnou noblesu jako GT, ale to neznamená, že by byla nějak nedostatečná. V rámci mantinelů střední třídy (zapomeňme na vyšší střední) právě naopak.
Potíž je v tom, že jestli někde 508 "útočí" na základní atributy vyšší střední, pak je to ve verzi GT. Nejde jen o jiné uložení přední nápravy, jde o celý komplex věcí. Od celkového jízdního naladění, materiálů sedadel, přes lepší řízení až k různým "zbytečnostem" typu minikamery na ovládání přepínání dálkových a potkávacích světel atp... GT je výjimečné a nad klasickou střední třídou trochu vyčnívá, lidovější verze 508 pak plní funkci stejnou, jako ostatní zástupci ve střední třídě. V něčem lépe, v něčem ne.. Obecně ale spíš lépe.
....jsem se bavil, spolujezdec méně...... takže po jeho vystoupení z vozu sis všiml, že ti praštil kosou o palubku? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D a na zadních sedadlech projevil své dragounské předky, když ti tam nechal volně loženou šavli..... ;-) >:D >:D >:D
Ne, ale předával mi to auto s tím, že mu musím slíbit, že pojedu opatrně a hned v první zatáčce mě brzdil, že jedu nějak moc rychle a říkal to trochu zděšeně >:D
Ale to on byl zděšený i v mém předešlém autě, kdy se bál, zatímco má přítelkyně nechápavě kroutila hlavou, že je to normální, inu zvyklá >:D >:D
Tak jak to píšu, Krisposi :-) Když Laguna přišla na trh před několika lety, tak tady byla velká skupina, no řekněme většina lidí, která Lagunu odsuzovala. Ale našlo se několik jedinců (včetně mě), kteří tvrdili že ten design a základní tvary nebudou tak rychle stárnout a všednět jako např. Mondeo, navíc její desig je velmi kompaktní, Laguna vypadá menší než ve skutečnosti je, i když teda moc velká v liftbacku v rámci třídy není.
To, že přišel facelift, to je jiná, dopilovali předek tak, že nevypadá jak to popisuje trefně Perun. Ale profil zůstal stejný.
Tak jistě, že základní tvar auta (podvozek, dvě nápravy, 4 kola a kastle) nestrárne :-) ale jinak souhlas, laguna to dopilování potřebovala a konečně se z té ošklivé kachny stala krásná labuť....
No krásná labuť... šlo by to trošku lépe, podle mě prostě stále byla ve své době druhá a hlavně první do dnešních dnů nestárnoucí generace krásnější, ale i tak bych se ji nebál koupit aniž bych měl obavy z toho, že mi ji kdos poblije, třeba Áda >:-[] >:D
V rendliku zvracim zasadne uvnitr. Zvenci (a zejmena pri provozu) staci jen kratce politovat toho, kdo tu hruzu koupil a dat si pak dobry pozor na jeho chovani v provozu, protoze tihle lidi to nemaji v hlave v poradku a jsou na ceste strasne nevyzpytatelni
a pak byla specifická velmi velmi odvážných snílků, skupina, kteří si tu lagunu koupili. Vyšla mě na 910tis. a dodnes mě svírá svěrač, když jedu kolem autosalonu ren >:D
Laguna byla vzdycky to nejlepsi, co se dalo u Renaultu koupit. Nejinak je tomu i ted. Latitude ma sportovni smrnc, celkove se povedl, ale vypada bohuzel dost lacine.
Clio celkově, pro některé jen před faceliftem, já jsem zase naopak zase nadšený po faceliftu, bylo auto, které se Renaultu povedlo a pokud se o něm píše, tak jen v dobrém. Což mě tedy na Renaulta překvapuje >:D
A Clio RS... ach... jedno svezení a jsi jeho fanda :-)
To nevidite? V ty bily barve je ta predni cast neuveritelne dynamicka. Jinak vypada jako korejec...lacinej. Ale chapu, ze se mnou nesouhlasite, me se totiz libi i Lacceti WTCC a Cruze, takze musim byt bran s rezervou.
Jak píše GTI, sportovní šmrnc u Latitude nevidím, u Laguny 4C trochu, ale to není to, co od auta střední třídy člověk přece principiélně má požadovat. Stačí se podívat kam to s tím sportovním šmrncem dotáhl třeba Ford s Kugou, nebo i Mondeem, to je exteriér plný pouťových doplňků. (Teď abych týden nejezdil výtahem pro jistotu 8-s >:D )
Pro mne jsou hrozne vsechny 3. To posledni navic vypada jako korejec.... zda se ze pokud si Renault nekdy koupim tak jen z nejakeho donuceni, v zadnem pripade protoze bych snad chtel. A to se bavime jen o designu...
Ja to vnimam tak, ze Renault zatim vsadil vse na zlepseni kvality a spolehlivosti svych aut, coz se povedlo (dle statistik i reakci zakazniku) a design jako takovej ted v teto fazi nehral az takovou roli. ;-) Po jeho problemech s kvalitou je to krok vice nez pochopitelny.
Jasne interiery Laguny jsou skvostne, ale vnejsi kabatek (hlavne predek pred facem) uz ponekud mene, krome verze Grandtour a Coupe a jeho famozniho zadku. :yes:
Ted ale nastava doba nalezeni toho spravneho designerskeho smeru, kterym by se mel Renault do budoucna ubirat, coz napr. studie ZOE nebo Capture naznacuji. Design je to sympaticky a hlavne v duchu dnesniho sjednocovani prednich masek se zda, ze Renault konecne nasel svoji "masku". Pokud to pujde touhle cestou a konecne preberou viceprvek na zadni napravu, jako to treba konecne udelal Peugeot u nove 508, tak si myslim, ze se budouci zakaznici maji na co tesit... :yes:
S tím souhlasím. Dosti mě překvapilo, že Renault ve své zprávě píše, že se snížily náklady na záruční opravy o 57%!!! To už je slušný úspěch, hlavně když přídáme to, že Renault prodlužuje záruky a k leasingům dává 5 let automaticky.
Takže buď zlepšení kvality nebo více odmítají uznávat záruční opravy >:-[] >:-[] >:D
Ne ne ta kvalita sla opravdu vyrazne nahoru a ted se nebojim rici, ze se snad konecne vytraci ta spatna povest, ktera byla mnohdy (a pravem) s Renaultem spojovana. Je to nepochybne zasluha aliance s Japonci a prevzeti nekterych jejich vyr. postupu...
Renaulta sice nevlastnim, ale co me mimoradne prekvapilo, kdyz jsem mel moznost se jednou v Lagune GT projet je, jak se zlepsili v kvlite zpracovani interieru, v presnosti manualnich prevodovek, jake neskutecne moznosti vybav vc. BOSE v soucasnosti nabizeji, coz jeste pred par lety u Rendla bylo temer nemyslitelne. Tady vidim velkej posun a pokud to takhle pujde dal a jeste preberou u vetsiny modelu ty platformy s viceprvkem, tak myslim, ze opravdu nebude problem si treba Lagunu Coupe predstavit i v me garazi... ;-)
Renault vlastním a po vyše pol roku a 15 tis. km môžem konštatovať absolútnu spoľahlivosť a bezporuchovosť. Zatiaľ nebol problém absolútne s ničím, držím si palce, aby to vyržalo čo najdlhšie. Lejem len naftu, občas aditívum a kvapalinu do ostrekovačov...
Výbavy měl Renault vždycky dost... třeba Laguna II přišla s handsfree kartou, kontrolou tlaku v pneu a další fůrou u konkurence ne zcela obvyklých elektronických hejblátek, které bohužel ne vždy fungovaly na 100%...
Tak jsem se díval na fotogalerii a jsem z toho jelen. U Latitude jsou 2 odlišné palubní desky. Že by Renault opět předběhl konkurenci a nabídl na výběr dbou různých palubních desek pro jeden model? >:D
Perfektně vypadá interiér Fluence v té krémové... jak je celý Fluence pozicovaný do lowendu, tohle je širší špička třídy. Nevím tedy, jak bude béžový volant vypadat za pár let...
>:-[] Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !! Proč už toho renault konečně nenechá a nejde dělat sekačky na trávu?? Třeba by v tom byl o hodně lepší >:D
To jsou pro mě nejhorší "auta" vůbec.. Kdo někdy měl tu smůlu, že mohl sedět v renaultovi, dá mi za pravdu. Jsou to fuj ble vrzající a vysoce nekvalitně udělaný auta, která se téměř vždy trmácí na spodních hranicích statistik. V tomhle je předčí občas jen alfa :-)
Ale jedno se musí nechat. Jedno se mi od nich přece jen trošku líbí - novej mégane v coupe. To je ale vše...
Četba některých diskuzí k tomu nemá daleko :-) Někomu možná nedělá dobře ani příliš častý pohled do své garáže - tedy s běžícím motorem a zavřenými dveřmi... To pak vidí samá "véčka" :-)
A pak vol "véčka" >:-[];-) Psal jsem zde ale teorii o napouštěných plastech v interiéru, tzv. změkčovadla plastů. Nicméně dnes změkčuje kde kdo, takže má teorie asi byla vyvrácena, možná ale jde o to, do jaké míry olizuješ.
To je fakt,změkčuje kde kdo, kde co >:-[] ,a to jsme ještě diplomaticky vynechali statě o postupném uvolňování škodlivin z nábytku,etc.(aplikováno dle tebe-potom je jedno co a jak třeba v ložnici olizuješ...)
Popravdě ftaláty z Maserati bych si taky nechal líbit :-) Aspoň nějaký ministr, co má pěkné auto. Pak ještě premiér prý má Fabii v kombíku, určitě HTP.
Neříkám, že si po nějaké době Renault nezíská víc lidí, nebo že ho začnu brát jako kvalitativní konkurenci pro ostatní tak jako to dnes můžu říct o Citroenu. Ten mě teď sráží na kolena.. nová C3, C4 jsou nádherný auta. Ale renault.... :-( Zatím mě nepřesvědčil. Laguna po faceliftu by byla skvělá (zvenku) nebýt zadní části (je až moc vysoká a ty lampy..)
Víc aut podobným meganovi a bude dobře. Zatím si stojím u mého vrchního příspěvu... bohužel.
To určitě neupadnu. Renault není jako Citroen , o kterém se dá říct, že se opravdu snaží a dere se na špici ( C3, DS3, C4, C5 ... ). Možná byla chyba psát pravdu mezi fandy Francouzských "aut" - vím že můj pohled z hlediska motoristy není objektivní, ale na to celkem kašlu. Je to tak jak jsem to napsal. Kolikrát je to prostě výsměch sériovému motoristickému světu ! A dokonce i Peugeot s 508 u mě hodně zabodoval a za půl roku až budu přemýšlet o novém autě, tak věřím, že se dostane do užšího výběru. Tohle NIKDY o Renaultu neřeknu. Konkurence je obrovská a Renault zaspal dobu ;-)
Jinak chci požádat vtipálky, vyjadřujte se k tématu Renault ;-)
Ještě ruku na srdce, je Vás tu okolo šesti co si tady píšete jak je (začíná být) renault úžasnej.
Kolik z vás si vezme půl koule a půjde si do autosalonu koupit našláplého renaulta, když může mít za cirka stejný peníze daleko kvalitnější, spolehlivější vůz... ?
Jestli jste to vy, dejte sem palec nahoru a nepiště o toulenu ;-\
Doporučuju podívat se na spodní příčky dlouhodobých testů AutoBild... možná to pro tebe bude dobrá terapie šokem ;-).
Laguna za půl mega je pro mě dobrá volba... pokud bych dneska kupoval rodinné auto, byla by na seznamu. V téhle třídě se toho totiž jinak za půl milionu moc nekoupí...
Nekvalitní a nekvalitnější, poruchový a poruchovější... :no:
Pokud bych musel stát před volbou, co si vybrat zadarmo, bude to Latitude, protože to je jediný vůz z těch třech kreatur, který není opravdovým rendlíkem, ale korejským pokusem o Passat, který je pro tyhle plagiátory nedostižným vzorem. Potom bych to ASAP prodal a koupil si DAS AUTO!
ma ten GTI fascinuje... jeho vety su priam tvrobou reklamneho textara, castokrat je vecny a dokonca ma aj argumenty... ale na konci to vzdy zaklincuje totalnou zaslepenostou... priznam sa, ze ma bavi citat jeho prispevky, moj vkus sa priklana viac k VW ako k Renaultu, ale v konecnom dosledku ma fascinuje a zaroven sokuje ta oddanost :-)
Chtěl jsem Latitude koupit. Zaujal mě velký vnitřní prostor a i docela pěkný venkovní vzhled a cena. A v tom je právě ten problém. Na první pohled je latitude fajn a říkáte si že můžete mít větší auto za cenu průměrného mondea nebo co já vím třeba octavie. Problém je ovšem v tom že při bližším prozkoumání a opadnutí původního nadšení zjistíte že ta základní cena 499.900,- je bohužel na autě vidět úplně všude.
si udělám menší radost a zakoupím buď Lagu či Lat,ale musím pečlivě propočítat finance.Nemám problém s Renckem,Fiatem či MB a snad ani né s Audi.Mám rád celkem pohodlnou jízdu a tyto značky ji mají již v katalogu.Určitě nevyhledávám německý žebřiňáky - i když Audi?.Rovněž mě celkem zajímá ceník a koupit káru s rozdílem několika set t. oproti konkurenci je opravdu zajímavá nabídka.Auto je jen spotřební zboží a nevim v něm nic jiného než dopravní prostředek.Ovšem svezení ve Veltu je jako letět Concordem. ;-)