Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Design vozidel Dacia: Souhrn dosavadního vývoje

Přestože bývá design vozidel Dacia paušálně hodnocen jako low-endový, zdaleka nejde o jednotný proud, který by byl vymezen nějakými specifickými rysy či pevným stylovým rámcem.
Zpět na článek
28. 12. 2014 14:54
28. 12. 2014 15:13
28. 12. 2014 15:16
28. 12. 2014 15:31
28. 12. 2014 15:37
28. 12. 2014 16:20
29. 12. 2014 06:41
28. 12. 2014 15:38
28. 12. 2014 15:41
28. 12. 2014 16:24
28. 12. 2014 16:32
28. 12. 2014 17:23
28. 12. 2014 17:32
28. 12. 2014 17:59
29. 12. 2014 02:15
28. 12. 2014 17:57
28. 12. 2014 18:52
28. 12. 2014 19:14
28. 12. 2014 21:25
29. 12. 2014 17:15
28. 12. 2014 16:14
28. 12. 2014 17:17
28. 12. 2014 21:27
29. 12. 2014 02:17
28. 12. 2014 15:52
28. 12. 2014 15:59
28. 12. 2014 16:17
28. 12. 2014 16:20
28. 12. 2014 16:27
28. 12. 2014 16:29
28. 12. 2014 16:28
28. 12. 2014 15:58
28. 12. 2014 17:23
28. 12. 2014 17:36
28. 12. 2014 17:41
28. 12. 2014 17:59
28. 12. 2014 18:18
28. 12. 2014 18:50
28. 12. 2014 20:03
28. 12. 2014 20:05
28. 12. 2014 19:36
28. 12. 2014 22:36
28. 12. 2014 22:58
28. 12. 2014 23:06
Avatar - petrumr
28. 12. 2014 14:54
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Guttalax
28. 12. 2014 15:13
Re: ok
Nevychází z R 12? Myslím si ,že na tu dobu to bylo celkem oživení na našem trhu.A pokud si pamatuju nejezdily špatně.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2014 15:16
Re: ok
Přesně tak, byla to licenční 12... a ať se to někomu líbí nebo ne, bylo to v té době asi jediné prostorné a pohodlné auto, které se u nás v té době dalo koupit.
:-(
Druhé podobné bylo Wartburg... s dvoutaktním 0,9 tříválcem ale technicky nestíhal.

Jinak 16 byla skutečně super - ale ta se tady koupit nedala, ani jako licenční...

[odkaz]
Avatar - Guttalax
28. 12. 2014 15:31
Re: ok
0.9 měl starý Warťas .byl takový přiťáply ,ale 353 měla litrový 3 válec.Soused ho kdysi měnil sám. Byl to takový prcek polomotor.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2014 15:37
Re: ok
Hmm.. tak jo.
A to jsem s ním jezdil!
Ale z pohledu za volantem 0,9 nebo 0,992 ccm už je malý rozdíl... pořád platilo, že ta zpátečka šla pod volantem řadit fakt špatně.

:-!
Avatar - petrumr
28. 12. 2014 16:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Zetti
29. 12. 2014 06:41
Re: ok
Ty jsi ale mudrlant, ty nikdy nezklameš. Ta volnoběžka nebyla uzamykatelná >:D >:D
, ale vypínatelná páčkou pod volantem. Znamenalo to vlastně jízdu na volnoběh i se zařazeným rychlostním stupněm. Kdo neměl volšový ruce, mohl díky volnoběžce řadit i bez spojky.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2014 15:38
Re: ok
Šestnáctka a nebo ještě saab 99, tyto dvě auta /to nejlepší v čssr/ se dala koupit za bony v tuzexu.
Avatar - Guttalax
28. 12. 2014 15:41
Re: ok
Za bony byl i Fiat Uno a Simca,
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2014 16:24
Re: ok
Simca byla na svou dobu těžká a fiat byl mladší.
Avatar - petrumr
28. 12. 2014 16:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - SCHROJF
28. 12. 2014 17:23
Re: ok
Tak to si na nej asi vobec nikdy nejazdil!Mali sme v podniku kombi-1310 break,uplne nove,a jazda:pri styroch sme boli asi v 40 stupnovom uhle,zadne zasterky sa suchali po zemi,a najvacsou slabinou bola elektroinstalacia...svetla a smerovky v utorok isli,v stredu nie,a v piatok zasa ano...horsie auto v tej dobe bol iba kolega Oltcit,alebo Aro!
28. 12. 2014 17:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 17:59
Re: ok
Přesně tak, jakmile z auta zmizely francozské díly a z fabriky francouzští kontroloři, kvalita šla do kytek ;-\ :no:
29. 12. 2014 02:15
Re: ok
Do roku 1976 se ty auta montovaly s francouzských dílů. Měli jsme ji. Byla spolehlivá. Jediné co se občas vysypalo byla spojka. Jinak celou dobu fungovala až do konce bez problémů. Její největší nepřítel byla koroze. A s tou to byl nerovný boj. Jinak super kočár :-)
28. 12. 2014 17:57
Re: ok
Lady vycházející z Fiatu 124 jezdily také pohodlně a nabízely i srovnatelnou nabídku prostoru. Navíc měly i silnější motory 1,5 a 1,6 l a byly mnohem méně poruchové... :-) :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2014 18:52
Re: ok
Méně poruchové?
Jak dlouho jseš na světě...?
:-(
28. 12. 2014 19:14
Re: ok
Dost dlouho na to, abych si pamatoval, že žigulíky jezdily o dost spolehlivěji než dačky ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2014 21:25
Re: ok
Aha.. nepochopil.
Já jsem to vztahoval jako srovnání žigulík versus originál Fiat.
Jo jo, Dačky trochu trpěly, hlavně na převodovky, to je fakt...
;-)
29. 12. 2014 17:15
Re: ok
R 16 se k nám dovážely, ale asi málokdo na ní měl peníze.
Avatar - petrumr
28. 12. 2014 16:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 17:17
Re: ok
Souhlasím,na tehdejší bídné poměry to bylo docela dobré,oproti jiným kraksnám z východu včetně tolik opěvovaných škodovek to celkem jelo,z dacie kamarádova tatíka jsem z kopce vytáhnul dokonce tachometrových 170,což v té době byla šílená rychlost. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2014 21:27
Re: ok
Nech být... když to nebyla zrovna 105, tak škodovky uměly jet taky... objemem je s Dacii srovnatelná 130 - a ta teda jela jako vítr - a když jsi to uměl, tak se dala i řídit!
Ale dalo to hroznýho ručkování...

:-!
29. 12. 2014 02:17
Re: ok
To se mi povedlo taky. Ta ručička na tachometru se zastavila někde pod 160km. Víc to neukazovalo. Mírně z kopce na dálnici u Lipníka.
28. 12. 2014 15:52
Re: ok
Máš někde odkaz,že Lodgy končí ?
28. 12. 2014 15:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
28. 12. 2014 16:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 16:20
Re: ok
Jezdil jsem s dieslem 1.5 Dci 79 KW a 1.2 Tce 85 KW a toho auta by byla škoda.Mě se víc líbil ten benzín.
Avatar - petrumr
28. 12. 2014 16:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 16:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 16:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 15:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 15:53
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
33
28. 12. 2014 16:01
Re: Upřesnění tématu
Text mapuje dosavadní vývoj, poukazuje tedy na takové automobily, které jej ovlivnily a jež mají podíl na průběžné progresi. Dacia 500 Lastun nemá pro obecné dějiny (natož směřování designu) značky prakticky žádný význam, stejně tak varianty kombi nemají na utváření postupné vývojové linie příliš velký vliv - na rozdíl od základních provedení modelových řad, tedy klasických sedanů.
28. 12. 2014 16:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 16:24
Re: Upřesnění tématu
"Aktuální produkce značky, kterou v posledních dvou letech rozšířily velkoprostorové a užitkové modely, vybízí k zmapování dosavadního vývoje (tedy základních článků vývojového řetězce, nikoli obecné produkce) designu vozidel rumunské značky, s přihlédnutím k charakteristických znakům (!) té které modelové řady a jejich osvětlení."

Vámi uvedené karosářské verze být v textu mohly, ale vzhledem k tematickému zaměření článku v něm být uvedeny nemusely. Pro splnění vytyčeného cíle bohatě postačují klasické tříprostorové varianty, které tvořily páteř té které modelové řady (něco jiného je model Logan MCV, který je realizací důležité studie - jeho zmínka je tedy logická a oprávněná).

Nabízí se tedy jiné téma - modelová řada 1300, její postupná evoluce a štěpení karosářského základu na rozličné modelové řady.
28. 12. 2014 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 18:04
Re: Upřesnění tématu
Naprosto souhlasím, absenci Lastunu snad ještě lze omluvit, ale kombíky a pick-uply tam vzhledem k jejich velkému významu v historii Dacie určitě být měly! 8-s A snížené dvoudveřové kupé na bázi řady 1310 bylo stylisticky mimořádně zajímavé! :-!
28. 12. 2014 18:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 20:15
Re: Upřesnění tématu
Kdyz se mapuje vyvoj designu, tak prilepenim kufru na sedan novy milnik redefinujici designovy jazyk automobilky rozhodne nevznikne. Ne v pripade dacie. A vubec, nadavat kvuli tomu, ze se vam nekdo v clanku nezminil o kombiku... Klikacku sice nahradil souvisly clanek, ale do neceho si rypnout stejne musime, ze?
28. 12. 2014 21:53
Re: Upřesnění tématu
Děkuji za Váš komentář!
29. 12. 2014 08:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2014 08:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 16:53
Re: Upřesnění tématu
Tak tak - nespomenut kombiky rady 1300 a plus model Pick-up/ double-cab ( ktory som mal chvilu aj vo firme - kym po 35 000 km nerozorvalo remenicu na motore ! a nasledne isiel prec...) je podla mna vyslovene chyba. Hlavne ked boli predavane aj v CR a SR !
28. 12. 2014 17:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 17:10
Re: Upřesnění tématu
Klasicky >:D :yes:
28. 12. 2014 19:22
Re: Upřesnění tématu
Když už se dopouštíte takto neslušného a troufalého vyjadřování, což takhle opustit anonymitu a prozradit nám, s kým máme tu čest?

Totéž platí pro Gilgita. Odtajníte se, pánové?
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 19:51
Re: Upřesnění tématu
Alečo ? Za to, že vy za svoju robotu beriete plat, my sa k Vašej práci vyjadríme ( rozhodne nie vulgárne ! ) tak Vy nás chcete zbavovať anonymity ? Hmmm... :-!
Zaujímavé mylsenie...Iní redaktori dokážu s nadhľadom občasnú kritiku prijať, prípadne za zistené nedostatky ( obvykle v tabuľkách ) poďakovať a chybu opraviť. Vy ste ale iný Pán - vy nám chcete zobrať anonymitu :-O Tak to čumím... 8-s
Pán Sochor, ja proti Vám nič osobné nemám, len bohužiaľ, Vaša komunikácia s nami - diskutérmi nieje na takej úrovni ako iných redaktorov. Skúste byť voči tej kritike trošíčku vstriecnejší, uznať aj druhému pravdu, a všetko bude v porádečku. ;-)
Čert nech zoberé tie pick-upy ( ako som písal, spôsobil mi len nervy), ale kombíky si Vašu pozornosť zaslúžili - veď bola to podľa mňa vyhľadávaná varianta, o kteroj by 1 veta dojem z článku zlepšila a Vám deň nepokazila.
Tak sa aj ja posnažím nekaziť Vám večer a veľa zdaru v ďaľšej ( zase o kúsok vstriecnejšej ) práci. ;-)
28. 12. 2014 19:57
Re: Upřesnění tématu
Nikomu neberu a ani nechci brát anonymitu, jen mi přijde pro mezilidskou komunikace krapet nedůstojná. Bylo by to jinačejší, kdybych věděl, komu vlastně odepisuji :-)

Opakuji - článek mapuje milníky pro kontinuální tvarový vývoj vozidel rumunské značky. Pokud by byl text pojatý jako mapování kompletní tvorby, bez zohlednění klíčových rysů té které modelové řady, nastala by jiná situace a absence kombíků i pick-upů řady 1300 by byla velkou, velkou chybou.
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 20:03
Re: Upřesnění tématu
Hmmm, vidím, že je nám problém nájsť jednoduchý kompromis... :-!
OK, týmto sa ja vzdávam akýchkoľvek "Vami považovaných kritických vyjadrení" na Vašu prácu.
Hold, keď sa nedá ináč... :-!
Len už prosím Vás nepíšte nikdy nič o Audi, tam by som tento sľub mohol porušiť...
28. 12. 2014 22:16
Re: Upřesnění tématu
Nepoužívaj slová, ktoré nepoznáš. Vyznie to smiešne.
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 22:19
Re: Upřesnění tématu
??? 8-s
29. 12. 2014 08:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 19:21
Re: Upřesnění tématu
Chyba to není, protože Vámi zmiňované modely netvoří důležité milníky vývoje designu Dacia.
28. 12. 2014 20:05
Re: Upřesnění tématu
Tak sorry, že si rýpnem, ale podľa čoho tie takzvané míľniky určuješ?
28. 12. 2014 22:11
Re: Upřesnění tématu
Kolega XTad shrnul problém této diskuse zcela pregnantně.
28. 12. 2014 22:20
Re: Upřesnění tématu
Nič nezhrnul, len ťa podporil. Odpoveď na moju otázku to nie je. Možno aj Lastun mohol byť zlomovým bodom, keď si uvedomili, že vlastný vývoj a malé auto nie je tá správna cesta pre Daciu. Prepáč, nemám rád vyhýbavé odpovede.
28. 12. 2014 22:25
Re: Upřesnění tématu
Já zase nemám rád permanentní opakování téhož, ale budiž - zlomové body, jež protkávají vývoj tvaroslovné a karosářské tvořivosti, představují takové karosářské formy, které stály u zrodu nové etapy, jsou tedy dalším článkem v řetězci pozvolné evoluce. Anebo takové, které byly odrazovým můstkem pro nové, důležité modely.

V případě řady 1300 jde pouze o sedan, neboť, budu-li parafrázovat skvělý poznatek diskusního kolegy XTad, přilepením kufru na sedan milník zpravidla nevzniká (rozhodně ne v případě vývoje designu Dacií).
29. 12. 2014 00:06
Re: Upřesnění tématu
Dík, toto je odpoveď, ktorú som čakal na prvý raz.
29. 12. 2014 08:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2014 09:39
Re: Upřesnění tématu
Ty nevydržíš ani deň, že by si do niekoho nerýpal a nemal sarkastické poznámky, ty najmúdrejší z múdrych a najšikovnejší zo šikovných. Rád by som videl, akoby si si na jeho mieste počínal ty, a či by tvoje články stáli aspoň za toľko ako Jakubove, mimochodom, nie zlé. Svoj prístup k článku vysvetlil, tak čo stále skáčeš? Prečítaj si nadpis, ide o súhrn vývoja, nie o popis činnosti značky. Viac arogancie cítiť od teba ako od neho.
29. 12. 2014 10:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2014 18:58
Re: Upřesnění tématu
Nepíšeš o autách, teraz sú pre teba len zámienkou napádania redaktora. V tomto prípade je dôležité, s akým zámerom článok vznikol a ako to vidí autor. Že ty nie si spokojný s článkom neznamená, že nie je dobrý pre nikoho. Mimo iné si drzý jak opica, oslovovanie redaktorov iba priezviskom a spôsobom, ktorý používaš, je primitívnym prejavom tvojej arogancie. Slušnosti ťa v škole asi neučili.
29. 12. 2014 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
28. 12. 2014 17:45
Re: Upřesnění tématu
papalášska Dacia 2000 ti nechýba?
28. 12. 2014 17:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2014 16:54
A ještě další modely
Také existovala Dacia 2000 (licenční Renault 20, jen pro vyvolené rumunské soudruhy) a dodávka Dacia D6.

A vůbec, teď při pátrání jsem našel toto:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
28. 12. 2014 17:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - netcar.xx
28. 12. 2014 17:23
Dacia
Kdyby ta auta byly deti, tak by se nelibily ani vlastni matce. Teda s vyjimkou R8 a R12. To byla v puvodni podobe auta, ktera se zapsala do historie.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 17:36
Re: Dacia
Tak R8 sa zapisala do historie ! Uz po Ringu beha aj jej nastupca >:D :yes: :yes: :yes:
( dufam, ze chapes, aku R8 myslim ;-) )
Avatar - netcar.xx
28. 12. 2014 17:41
Re: Dacia
Tak zrovna ta R8 co myslis ty se do historie nezapsala vubec :-!
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 17:59
Re: Dacia
jaaaj, jaaaj - niekto asi nepozna LeMans a podobne veci, a na pocest 3 nasobnemu vitaznemu monopostu postavenu cestnu verziu, ktora sa do historie zapisala jedinecnou vecou:
Ked bola predstavena na autosalone a mala tam premieru aj Porsche 911 (997) tak R8 bola to obdivovanejsie auto a najvacsia hviezda salonu !
- vec, aka sa nikdy predtym nestala ( ze by novu generaciu Por.911 dokazalo nieco pocas premiery zatienit!) a uz sa asi ani nestane ;-)
Trosku dostuduj... ;-)
28. 12. 2014 18:18
Re: Dacia
Nehraj sa na frajera, každý, kto si všimne tvoj nick, by asi povedal (logicky), že myslíš na Audinu. ;-)
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 18:50
Re: Dacia
Klaudius, vo vedlajsej diskusii som ta obhajoval pred Gilgitom, mozno si si nevsimol, ale uz nieje absolutne ziaden dovod mu nieco vycitat - reaguje absolutne korektne, a ty ma tu teraz "obvinis" z frajerenia >:D - jasne, ze to bola ironia, chalan to mozno nepochopil, napisal som potom aj fakty s "nasou" R8 suvisiace...a tym to konci ;-)
Proste ber viac veci s tym humorom, o ktory tu aktualne ide ;-)
28. 12. 2014 20:03
Re: Dacia
Však ja som ti napísal s humorom, nečítaš smajlíky? :-)
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2014 20:05
Re: Dacia
Joooo, ved v pohodee ;-)
28. 12. 2014 18:39
Pekný článok...
,,,a dlhýýýýý, čítal som ho na 2x. Ďalší diel by mohol byť o Seate, ale o ňom radšej hneď dva články na pokračovanie...
Lastun mi v článku tiež trochu chýba, a súhlasím aj s tým, že kombíky mohli byť aspoň spomenuté. V socialistickom svete bolo kombíkov ako šafránu - hoci modelovo ich bolo niekoľko, v predajniach ich bol nedostatok, a Dacia priniesla mnohým záujemcom o kombi iskričku nádeje.
Rozbalit vlákno
0
28. 12. 2014 19:36
Pick-up
Tak musím říct, že studie pick-upu Oroch vypadá skvěle a nebál bych se říct, že i v Evropě by mohla mít úspěch :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wladyk
28. 12. 2014 22:36
Dacia 1100
V článku chybí sebemenší zmínka o tom, že se vyráběla Dacia vycházející z Renaultu 10.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
28. 12. 2014 22:58
Re: Dacia 1100
Dacia 1100 vychádzala z Renaultu 8, desiatka sa v Rumunsku predávala ako Renault 10 Major.
Avatar - pumpkin
28. 12. 2014 23:06
Ešte 1310
Fajn čítanie, jediné čo mi tak trochu chýbalo bol kombík 1310, štvoroko s čiernou plastovou maskou. Spolu s rôznymi verziami pick-up predsa mali vplyv na smerovanie Dacie. Je pravda, že tam už išiel dizajn bokom, hoci Renault 12 Break nie je dizajnovo z núdze cnosť.
Rozbalit vlákno
0