Budoucnost Lancie není příliš růžová. Italská značka se ale má za čím ohlédnout – kromě revoluční Lambdy dala světu mnoho sportovních vozidel od věhlasných designérů, řadu elegantních kupé či originální městské hatchbacky.
díky za něj - i když je to trochu smutné čtení.
Ale třeba nebude tak zle... pro začátek by stačilo, kdyby ten jeden model nebyl jen v Itálii, ale pro začátek aspoň v celé Evropě... :-!
běží seriály o historických soutěžích - rallye i okruhových. Od půlky sedmdesátých do půlky devadesátých let. No a všude tam dominuje jedna značka: LANCIA. Jak v Le Mans, tak ve WRC, Group B - všude. Stratos, 037, Delta, LC2, S4... Nejlepší sportovní značka všch dob, triumfy všude možně, fenomenální úspěchy ve všech myslitelných kategoriích a... a dneska když se kouknu jak dopadla, to by člověk fakt brečel. :'-(
Nejlepší bych asi neřekl , ale patří mezi TOP 5..!
Její produkce pod vedením Fiatu tomu neodpovídá.
A prodeje jsou logicky malé.
Snad se dočká oživení , potenciál a jméno na to má.
Díky za skvělý článek s krásnými fotkami. Jenom u té Ypsilonky by to chtělo upřesnit - za předchůdce Ypsilonky je totiž třeba brát již model Y10, který se ale začal vyrábět již v roce 1985. Tehdy vznikl jako moderní nástupce oblíbené Autobianchi A112.
Jo!
A ne dost na tom - Y10 se mi líbí víc, než pozdější Y... má budíky tak, kde patří... a takový normální proporce.
A neuvěřitelně zábavné vlastnosti. Vždycky, když z ní vylezu, tak se usmívám pověstným úsměvem šťastného *...
>:D
Lanciu aj Alfa Romeo zabil vstup Fiatu za majoritného vlastníka a tomu zodpovedajúci štýl riadenia. Štátna správa a arogantná odborárska politika dokážu zničiť všetko zdravé a nie len v Taliansku. Myslím, že obyvatelia SR aj ČR majú v tomto bohaté skúsenosti. Sťahovanie výroby do chudobných častí Talianska v sedemdesiatich rokoch prinieslo obrovské problémy s kvalitou, s ktorých sa obe značka nemohlio vyhrabať 20 rokov. Dnes už je to v poriadku, dokonca výrazne lepšie ako konkurencie a dokonca aj u "prémiovej" nemeckej (ADAC nebudem komentovať), povesť ale prežíva dlho. Druhým prolbémom je dizajnová extravagancia, ktorú je schopná pochopiť minoritná časť zákazníkov, čo predajom nepomáha. Lancia robila vždy krásne autá, pod jej značkou je zaregistrovaných veľké množstvo tech.patentov, ale...cesty sú plné Golfov a Passatov. Nič proti nim, ale jedna Slovenská reklama, ktorá stojí na tom, že ľudia nie sú ovce...klame.
nevím jak to bylo s Lancií, ale Alfu naopak vstup Fiatu zachraňoval, protože státní firma to byla předtím.... A proto taky krachovala, protože prostě státní firmy tak nějak nejsou motivované fungovat efektivně....
A tipnul bych si, že Lancii Fiat taky nekupoval za situace, že masivně vydělává, neví co s penězma a zákazníci stojí fronty na její vozy....
Jo jo, nadávat na Fiat je tady velký folklór, ale nebýt jeho, měl by Alfu asi Ford, Lancie by krachla o 30 let dřív a kdo ví, jak by na tom bylo Ferrari.... A to jak se teď staví na nohy Maserati budeme taky nenápadně ignorovat, co?
Je mi jasné, že všichni kritici Fiatu tady na ACZ kupovali nové Lancie jak na běžícím pásu a solili za ně těžké prachy, ale asi vás bylo málo, no....
Za staré zásluhy večné spasenie? No to hádam nemyslíš vážne.
Hádaj prečo Šatana naši nevzali na olympiádu? Lebo momentálne houno hrá. Aj keď bolo veľa kriku, že aké má zásluhy. Ale zásluhy zápasy nevyhrávajú.
Prečo teda chváliť Fiat za jeho úmysly s Lanciou? Taká značka a on z nej chce urobiť prakticky lokálneho hráča...
A tie reči o kupovaní Lancií tunajšími diskutérmi...to sú, kamoš, len debilné kydy. Ty snáď máš v garáži auto každej značky, ktorá je v svrabe a jej autá sa ti páčia, aby si ju podporil?
Alfa Romeo bol štátny podnik, ktorý prešiel pod iné štátne krídla Fiatu, inak pvedané, z kaluže do blata. Problém Fiatu bol (a stále je) v tom, že nedokázal rozumne spravovať tak veľké portfolio značiek a modelov, čoho následkom je dnešná situácia Lancie a Alfy Romeo. Maserati je aktuálne výnimka z ktorej mám radosť, ale bavíme sa o kategórii áut od cca 100 000€ pre kategóriu majiteľov, ktorých za nejaká pseudo kríza netýka. Aby Lancia a AR prežili, musia produkovať aspoň milión áut ročne a v niekoľkých modelových kategóriách. Toto aktuálne nedokáže Fiat ani sám so sebou a ver mi, že v tom má veľký podiel aj odborárska činnosť.
Fiat není státní firma.
Podotýkám pro neznalé, že minulý rok byl Fiat Group největší investor v České republice a také v Itálii patřil investicemi do první pětky. Chudý Fiat určitě není a zadlužený oproti jiným automobilovým "gigantům" už vůbec ne. Stačí kouknout do výročních zpráv.
Kde tedy Fiat Group investoval? Specielně tebe se na to ptám již podruhé. Minule si se oháněl CzechInvestem, ale tam o Fiat Group nikdy nikdo neslyšel.
tušíš, že do Fiat Group patří i Iveco... a pod Iveco například Irisbus? Teda dřívější Karosa?
A viděls závod Karosy v poslední době? ;-)
Já teda nevím, jestli byl fakt největším investorem... ale vadí mi zdejší zaslepenost.
Fiat je sice italská firma... ale se širokým záběrem, a se zdravýma financema - měřeno standartní cestou poměru vlastního a cizího kapitálu, provozní likvidity a měrným ziskem.
To vím, ale ta fabrika se tam nepostavila minulý rok. ;-)
A mimoto, normálně se ptám. Čekám normální, věcnou a přesnou odpověď.
EDIT: Za rok 2012 měli investice za 73 milionů, rok před tím za 93. Tohle nejsou nijak přehnané částky, které by stačily na post " největší investor v České republice".
A ještě jeden dovětek. Škoda Auto, jako největší firma v ČR, vlastněná německým VW, ta za rok 2012 proinvestovala 21 miliard. Rok před tím 15. Údaje za rok 2013 ještě nejsou k dispozici.