Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Design po generacích: Nejmenší Volkswageny – Jednota v různosti

Současnému vozu Up! předchází pestrá historie, která je tvořena originálními koncepty a dvěma sériovými hatchbacky. Pojďme si je všechny představit podrobněji.
Zpět na článek
24. 3. 2013 11:35
24. 3. 2013 11:46
24. 3. 2013 11:48
24. 3. 2013 12:35
24. 3. 2013 12:41
24. 3. 2013 12:53
24. 3. 2013 13:28
24. 3. 2013 13:46
24. 3. 2013 13:59
24. 3. 2013 16:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 3. 2013 16:35
24. 3. 2013 14:26
24. 3. 2013 12:20
24. 3. 2013 13:34
24. 3. 2013 13:36
24. 3. 2013 12:34
24. 3. 2013 13:44
24. 3. 2013 21:43
24. 3. 2013 23:47
Avatar - Ada je zase tady
24. 3. 2013 09:38
VW Fox
je z této linie miniaturních koncernových vozů rozhodně nejhezčí :yes: Zvláště jeho freestylová verze [odkaz] [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
24. 3. 2013 10:00
Toľko rokov vývoja a...
...a ovocie prinieslo až Lupo a súčasný Up! Pritom Chico podľa mňa malo šancu na veľký úspech začiatkom 90. rokov. VW tu ukázal, že má na to postaviť aj niečo priekopnícke. Lenže uviesť to aj do praxe skôr ako konkurencia, to už bohužiaľ nie.
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2013 11:35
Lupo
Jen dotaz. V čem bylo Lupo "První svého druhu"??? Pokud je myšlena rodina VW, pak asi ano, pokud je myšlen trh v globálu, pak tady máme od roku 1993 Twingo... Ale jinak mi přijde, že Fox byl nejhezčí, a Up je jen faceliftem.
Rozbalit vlákno
11
24. 3. 2013 11:46
Re: Lupo
"Po řadě konceptů přišel (v roce 1998) sériový počin jménem Lupo,"
24. 3. 2013 11:48
Re: Lupo
Super, konceptů bylo asi dost, ale těma se moc lidí nesveze, sériová výroba přišla 5 let po Twingu...
Avatar - PeterLuk
24. 3. 2013 12:35
Re: Lupo
Ako spomenul RS, bol to prvý sériový mini VW. ;-)
24. 3. 2013 12:41
Re: Lupo
OK, první sériově vyráběný mini VW. První svého druhu ale určitě ne...
24. 3. 2013 12:53
Re: Lupo
Proč máš s touhle formulací problém v kontextu článku, který pojednává jen o prccích VW? První Polo (Audi 50) bylo menší než Lupo, takže to rozhodně nelze brát nějak absolutně. Nemluvě o Fiatu 127, nebo Renaultu 5. Nebo stará dobrá pětistovka, pokud jde o ještě menší auta.
24. 3. 2013 13:28
Re: Lupo
Nemám problém s autem, ani článkem. Ale pokud jako druh bereme mini auta v globálu, pak fakt nadpis "První svého druhu" je naprosto mimo... A že článek pojednává jen o VW? To ale nemluvíme o druhu auta, ale o značce... Nebylo by lepší napsat "První novodobé mini VW"? Byla snad Octavia I. "První svého druhu" liftback? Byla. V rámci Škoda-auto. Nic víc.
24. 3. 2013 13:46
Re: Lupo
Někdy je přehnaná korektnost na škodu, obzvláště v nadpisech, které mají být krátké, výstižné a většinou úderné. Tohle plyne z kontextu. Ani by mě nenapadlo, že to někdo může pochopit jinak (v rámci tohoto serveru).
Avatar - twistedTSD
24. 3. 2013 13:59
Re: Lupo
Zbytečně slovíčkaříš. ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 3. 2013 16:18
Re: Lupo
Zbytocne nie. 90 percent populacie si to vysvetli tak, ze islo o prve svojho druhu na svete.

Ze autor nepochybne vie, ze to tak nebolo? To je iny problem a ten riesime vzdy, ked VWaverka ci jemu podobni napisu, ze hodnota XY je pri VAG dobra, pri inych priemerna, alebo sa nenamahaju byt presnejsi, ked to postavi VAG do zleho svetla.

Ze to autor nevie? Co robi v automagazine?

Ze to nevie autor napisat tak, aby sa vyjadril presne? Tak co dopekla robi v zurnalisitike?
24. 3. 2013 16:35
Re: Lupo
Na takto formulovaném nadpisu není nic špatného a myslím, že není třeba jej řešit. Lupo je první model svého druhu (v rámci Volkswagenu, jistě nejde o první model segmentu A na světě)
24. 3. 2013 14:26
Re: Lupo
Zdravím, nadpis "První svého druhu" je v kontextu Volkswagenu.
24. 3. 2013 12:20
VW a miniauto
Prostě neumí. Přítelkyně si momentálně vybírá nějaké malé auto. Ve hře (byl) je i VW up! potažmo Seat Mii. Ale prostě tak blbě nakombinované barvy a styly a celkově jsem dlouho neviděl.

VW UP! nabízí pěkný červenobílý Dot interiér, ale nechápu proč má v nabídce barev 4x odstín stříbrné ??!! , černá, modrá a červená. To je vše. Seat nabízí veselejší žlutou a škoda zase zelenou, ale zase nejsou schopni nabídnout jiný než ,,šedý, světle šedý, černý, tmavě šedý ,, interiér. Prostě kdyby tyto auta byla dohromady tak se z nich dá sestavit celkem líbivé auto i pro mladší generaci, která tyto auta kupuje nejvíce ( tedy u nás ne u nás se kupuje olítané báwo ) . A to se týká i pola. Prostě nechápu proč tyhle autíčka nemají větší barevnou paletu.
Rozbalit vlákno
6
24. 3. 2013 12:24
Re: VW a miniauto
Barvy nemají proto, že jde především o cenu. Méně "barev" v nabídce = levnější výroba.

Časem tipuji, že se palety rozšíří, dle mého se čekalo, jestli se NSF na trhu chytne. A jelikož se tak stalo, smysluplným FL a rozšiřování nabídky konfigurace již nic nebrání. ;-)
24. 3. 2013 13:34
Re: VW a miniauto
Nemluvě o tom, že nadstandardní barvy pak nemají nejlevnější. Stačí se podívat na Golf, ten jich má přes 30 a nadstandard stojí nějakých 40-50 tisíc.
24. 3. 2013 15:03
Re: VW a miniauto
To je pravda, celkově je cena za barvy dost přestřelená. V případě, že se jedná o základní výbavu pak cenu 15 000,- chápu. Ale v případě nejvyšší výbavy je už prostě 15 000 za nadstandartní barvu hodně. Kor u auta za cca 250 000,-
24. 3. 2013 15:03
Re: VW a miniauto
a tím nemyslím jen VW
Avatar - Emel
24. 3. 2013 13:36
Re: VW a miniauto
Zapomněl jsi na bílou... a ta zrovna vypadá na Up! docela šik.
24. 3. 2013 15:01
Re: VW a miniauto
Jo vlastně ... no jako jediná možná varianta připadá v úvahu UP! v červené a red dot interiérem a černými koly. Takhle to auto dostane aspoň trochu šmrnc :-)
Avatar - PeterLuk
24. 3. 2013 12:34
Lupo
Oplatí sa spomenúť, že Lupo navrhol Jozef Kabaň. ;-)
Aj na interiéri up!u pracoval Slovák, teraz som zabudol meno...
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2013 15:31
FOX - MISTR ELEGANCE
Jsou to již více jak dva roky, co na blogu rozhýbal diskusní orgie nevelký vůz z produkce Volkswagenu, ano ano, Fox, mistr elegance. Dostal jsem desítky soukromých zpráv, abych nenechal tuto legendu zapadnout v šedi třídních kostlivců, abych připomínal toho, co ve světě aut a v autech světa zaujímá čestné místo po boku velikánů. Dobře tedy, dejme si toho, který v našich srdcích vyvolává jistě milou a nehasnoucí vzpomínku:

FOX (1.díl)

Nebude od věci odpoutat se na čas od kompaktních či střednětřídních ikon a soustředit se do segmentu MINI, do segmentu, který tu a tam nabízí i velmi přitažlivá auta. Skutečnost, že jedním z nejpřitažlivějších je produkt koncernu Volkswagen, totiž model FOX tu překvapí asi málokoho. Tak pojďme se na tu elitní lištičku podívat blížeji.

Fox je samozřejmě klasický Volkswagen, tedy vůz který prostě musí být ve všem v dané třídě na vrcholu. V tomto případě to platí dvojnásob. Tíživost užívání malých aut, totiž malý vnitřní prostor je u foxe setřena při prvním otevření rozměrných dveří. Ano, malé rozměry karoserie zavelely pro variantu jen jedněch dveří z každé strany. Jsou rozměrné, otevírají se ve velikém úhlu a nastupování do Foxe tak činí osádce jenom radost, vždyť vstupní otvor by mohl závidět Foxovi i kdejaký kompakt...

Také uvnitř nalezneme jen známého volkswagena - bezchybné zpracování, neokázalý, účelný a dotažený kokpit. Volant seřiditelný ve dvou osách (!), zadní sedadla dělená, sklopná a v podélném směru dokonce posuvná. Ergonomii, pocit vzdušnosti daný i výborně dimenzovanou výškou karoserie (154 cm) pak umocní i podélný prostor, který ocení zejména zadní pasažéři, jak by ne, vždyť rozvor činí neuvěřitelných 246,5 cm. Pro ilustraci, třídní konkurent, totiž fiat panda má rozvor jen 230,5 cm. Jsme-li na zadní lavici, přeměřme její hloubku, ano zcela regulerní sedák (50cm) jehož rozměry přesahují dokonce rozměry sedáků aut z třídního nebe (například Lexus IS má zadní sedák pouhých 40 cm, panda 46cm, grande punto 47 cm ). Vnitřní šířka vpředu, tedy rozměr rozměrů, činí u Foxe 140 cm (panda 131cm). To vše dělá z Foxe vskutku "malé/velké" auto.

Venkovní rozměry definují vlastně třídu MINI shora, vždyť délkou karoserie 384 cm by se Fox mohl směle řadit i mezi menší kompakty... Také ve vnější šířce karoserie je Fox premiantem (166 cm) a utíká tak například pandě o 7 centimetrů, což je vlastně rozdíl třídy.

Shrneme-li, pak Fox svými vnitřními rozměry, uživatelskou přívětivostí a praktičností karoserie nemá ve své třídě vlastně konkurenta. Silnou zbraní Foxe je samozřejmě motorizace. Vždyť dnes již legendární mladoboleslavské tříválce, vyznačující se zejména vynikající pružností a úsporností ve spojení se špičkovým volkswagenovským zpřevodováním dělají z Foxe opravdovou lištičku v městské džungli.

Ovšem dokonalým majstrštykem je variace na dané, tedy esuvé téma. Ano, CROSS-FOX, to je pravá perla předurčená do strkanců v městkých uličkách, do parkovišťových soubojů o nejvýhodnější místo před nákupním střediskem. Stylovou vnější akcentací SUV prvků učinilo z Foxe miláčka silnic. Čelní rám a rezerva efektně uchycená na zadním víku jsou estetickou lahůdkou v záplavě jednolitých, nejiskrnných produktů kategorie MINI.

FOX (2. díl)

Nyní můžeme náš zájem o Foxe umocnit pohledem nikoliv statickým. Ano, v časopise AUTOTip č.10/2009 je aktuálně publikován článek - TEST 100.000 kilometrů s Foxem 1.2.

Už jen ta úvodní informace - sto tisíc kilometrů... to bere dech. S autem určeným do městské džungle byla ve velmi krátké době ujeta vzdálenost, jakou průměrný český řidič nenajede za deset let. Fox je největším autem své třídy, což je paradoxně současně jeho jediná nevýhoda, neb velké procento potenciálních zákazníků odlákává jeho rodný bratr, totiž POLO. Najisto ovšem můžeme postavit skutečnost, že ten, kdo foxe pořídí, získává třídní klenot.

A jak, že se s foxem žije? Nepochybně výborně, vždyť zkušenosti testovacích jezdců jsou velmi výmluvné - solidní úroveň dílenského zpracování, pohodlná sedadla, dostatek úložných prostor, přiměřeně tuhý podvozek.

Kvalitě foxe odpovídají jeho prodeje tam, kde koupě auta není chápána jako doživotí o chlebu a vodě... Tak například v Německu se v poslední době o foxe navýšil zájem. Napomohla tomu jistě i šrotbonusová norma, jakož i to, že Fox je v současnosti nejlevnějším vozem evropské automobilové produkční jedničky. Málo platné, pořídit auto od toho nejlepšího je opravdu to nejlepší, co může zájemce o vůz učinit. Připočteme-li k tomu ruku v ruce jdoucí prestiž, je výslednicí než logická motivace směřující do jedné z mnoha stovek překrásných prodejen Volkswagenu v Evropě.

A závady? Nic mimořádného, běžné bolístky kdejakého auta - vadný termostat, uvolněná aretace levých dveří, povrzávání kulisy řazení. Fox prostě absolvoval sto tisíc kilometrů na výbornou. Zařadil se tak po bok například BMW 130, Mercedes-Benz E, Ford S-Max, BMW 745, Alfa Romeo 147 či Peugeot 307, tedy po bok aut, která již stotisícový test také úspěšně absolvovala.

Test opravdu potvrdil, že u VW není "malých" aut. Jsou skutečně než malá... konta.

BRAVWO FOX :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
24. 3. 2013 15:52
Re: FOX - MISTR ELEGANCE
Nie nadarmo sa hovorí, že opakovaný vtip už nie je vtipom...
24. 3. 2013 17:50
Re: FOX - MISTR ELEGANCE
A nestacilo to takto?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - aproximus
24. 3. 2013 15:46
Lupo 3L bylo vpohodě
sympatický vozík + verze gti :yes: why not
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2013 16:14
pri znacke vw
sa bavit o dizajne to je ako ked japonci sa bavia o hokeji ;-)
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2013 21:43
takze
UP! sa v podstate predava od roku 1998 :-) koncern je majster,ked dokaze dokonalym marketingom z minimalneho faceliftu skaredeho kacatka spravit imidžovku UP!
:-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
24. 3. 2013 23:47
wtf?!
.... ne, nejsem rozčílený... spíše zklamaný a to už dlouhodobě.... kdykoliv otevřu acz - vypadne na mě nějaká vw nebo šáde sra.č.ka .... články, testy... ubohost.... kde jsou ty časy, kdy jsem se těšil celý den na večer, až pustím komp a pujdu si přečíst něco o autech. Teď v duchu: hlavně hodně, at to "žije", ale obsah... auto,cz není nic jiné než sra.čka.... a diskuze? ... stará osádka znechucená, noví... nc...
Rozbalit vlákno
0