ono se to "neříka" iba na tomto servery...ale ten Aston je krásny...Panamera pripomína velerybu vyvrhnutú na breh...na živo niečo hrozné :no: pritom porsche vyrába tak krásne autá
Určitě Rapide, i když, jak jsem už jinde napsal, vzhledem k mému aktuálnímu stavu bych spíš koukal po rodině DB9. Co se Maserati týče... já ho nepovažuji za plnohodnotného konkurenta. A navíc je v mých očích slovní spojení sportovní sedan oxymóron. Možná až budu mít děti, tak budu mít víc pochopení. Aktuálně jen těžko chápu, jak někdo může dát přednost sportovnímu sedanu, nebo čtyřdveřovému kupé, před klasickým GT jako je CL, GranTurismo, 6er, Virage a další. Jsou to právě GT, která jsou symbolem stylu na cestách. Taková 911 Turbo je jeden z nejlepších all-rounderů na světě, i ty děti do školy doveze (do určitého věku ;-) ).
Štyri miesta a štyri dvere sú rozdiel. Pre tento typ "štvordverových kupé" existuje očividne dosť rozsiahla klientela. Inak by sa do toho nepúšťali také značky ako aston alebo porsche.
Prečo nepovažuješ maserati quatroporte za plnohodnotného konkurenta?
Protože sedan není čtyřdveřové kupé (i když v tomhle případě spíš pětidveřové)? Když pomineš tohle zásadní dělení, tak bych klidně mohl říci, že z téhle "kategorie" bych si vybral Virage.
Když vezmu přímo Rapide vs. QP. Finančně se pohybují jinde. Image je taky někde jinde. Celkový projev je jiný. QP je splašený, bláznivý sedan. A to na něm bude řadě lidí imponovat. Rapide je rozvážný aristokrat. Uhlazený design, skvělé materiály a dobré výkony. Velká kupé nejsou o splašenosti, jsou o majestátnosti, eleganci. Jsou symbolem úspěchu a luxusu. Rapide a QP jsou si naprosto nepodobní. Zkrátka Rapide a Panamera se chovají tak, jak člověk od 5 metrového kupé očekává, byť mají špatný počet dveří. Ve chvíli, kdy se pohybuji ve vodách velkých AM a budu chtít Italskou divokost, tak se budu dívat k Ferrari, nikoli k Maserati.
Nepochybuji o tom, že jsou lidé, kteří čtyřdveřová kupé chtějí. Já jen říkám, že je nechápu. U Mercedesu jsem to naprosto chápal. CLS byla zajímavá alternativa k usedlému E. Mohu to pochopit u Porsche, protože 911 je celkem malé auto. Ale všeobecně tahle auta nechápu. Jsou podle mě kompromisem, který člověk nakupující auta za 3-10 milionů nemusí dělat.
Vem si, kolik managerů jezdí v kombících. Jako kdyby převáželi cement nebo rozváželi rohlíky. Dnes je svět někdy velmi úsměvný.
Myslím, že je předem jasné, kdo je hezčí. Jak bylo řečeno v jednom punkovém a oprásklém britském pořadu, Panamera vypadá jako něco, co bylo po dlouhý době vytažený z přehrady - a původně to tam dostal James May.
Rapide je úplně jiná liga - jiný interiér, jiná image, exkluzivní motor. Dámy omluví, ale Panamera je proti ní taková ošklivka.
Mě osobně a zcela subjektivně se třeba ten poršáckej předek Panamery líbí víc než pseudoretro velrybí tlama AM... jistě, kdybych si měl vybrat, beru klasickou 911-ku, ale ani s Panamerou bych neměl problém, kdybych si musel vybrat z těchto dvou...
Me "relativne" nebere ani jeden. Rapidu schazi ctyrdverovost a Panamera vypada, jako kdyz ji zapomneli v autoklavu.
Kdyby tu nebylo Quattroporte, beru taky Panameru.
Jeden vzoreček najdete i na MACZ: [odkaz]
Astona musíte milovat, abyste mu vše odpustili. Doporučuju si recenzi přečíst, jak slabé stránky tak novinky. Je to krása, ale Porsche je Porsche.
Po zkušenostech s mým ex Range Roverem jsem u aut začal řešit hlavně spolehlivost.
Pozor na tu spolehlivost. AM je sice znam tim, ze neni moc spolehlivy, nicmene to opravdu tak spatne neni!!! ted mam najeto okolo 45tis km a musim zatukat, zatim (krom te spojky, ktera uz je prepracovana a v tuto dobu uz je moznost zakoupit i novy sportshift dalsi generace se sedmi stupni) zadny velky problem. Ono je to u techto aut hodne o tom, jaky kus zrovna dostanete..... :-)
Za jeden rok mě servis na Range Rover vyšel na skoro 200.000 Kč. Teprve potom jsem se dozvěděl, že diferáky a sloupek řízení měnil RR v kulanci. Já to všechno platil, AMT pak slíbilo, že něco vrátí, a nic.
Proto už nechci hrát loterii, jestli budu mít štěstí na dobrý nebo na špatný kus. Takže jasná volba je Porsche... ;-):yes:
no vidis, a to je Range Rover urcite vice mass production a vice rozsirene auto, vetsi automobilka, vice penez na vyvoj a stejne se to kazi. AM zatim drzi.....
Jeden pohlad na dizajn kufru staci, aby si clovek urobil dojem o tom, kolko prace stoji za Panamerou, a kolko kompromisov za Rapidom. Ten schod v Astone je priserny, nedomysleny a neelegantny.
Aston nema zdroje - technicke, ludske, financne - aby postavil auto na urovni Porsche. Ano, Astony su pekne, elegantne, atd, ale ich povest daleko predchadza skutocnost, ktora je seriou Bondoviek, nespolahlivosti a podpriemernej kvalite dielenskeho spracovania - rucna vyroba je synonym pre "it will fall off", aby som citoval Clarksona.
Dizajnovo, Rapide je predlzenim inych modelov znacky - nic ine. Panamera nesie vsetky znaky Porsche, napriek tomu je to svojsky model - dovolim si tvrdit, ze ide o najkrajsie Porsche v historii.
Cisla hovoria jasnou recou - Panamera je najlepsie predavajuci sa model znacky.
Co sa Maserati tyka... Clarkson, May a Hammond si ho vybrali - ale ani jeden na nom nejazdi. A pravdou je aj to, ze ked pani odporucia nejake auto, je casto lepsie si vybrat to druhe.
S většinou obsahu tvého příspěvku souhlasím, ale Panamera a nejhezčí Porsche v historii??? 8-s
To je spíš urážka historie této značky, než pochvala. Fakt, že se velká pětidveřová Porsche (Panamera/Cayenne) dobře prodávají, ještě zdaleka není důkazem toho, že vypadají lépe/mají lepší design, než ty klasická, menší dvoudveřová... ;-)
WL, sice je Panamera až třetí Porsche které bych bral, ale často se setkávám s názorem, že je nejhezčí. Každej má jinej vkus- taky díky tomu nelezou všichni za tvoji kočkou... ;-)
Že má každý jinej vkus je pravda, proto se prodávají třeba i sádroví trpaslíci. Určitě jsou i chlapi, co se jim líbí "přerostle rozteklé" ženy, ale to jsou opravdu výjimky. A těch těch lidí, co považují zrovna Panameru za nejkrásnější Porsche v historii snad bude ještě méně, nemluvě o lidech co se designem zabývají profesionálně...
Panamera je (nejen pro mě) designově, do značné míry, "marketingově znásilněná", přerostlá 911ka... Komerční úspěch velkých Porsche vidím opravdu jinde, než v tom, že jsou na tom designově lépe, než menší klasické 911ky, přesto, že třeba současný Cayenne se povedl mnohem lépe, než jeho I. generace.
P.S. Zeptám se teda přímo tebe, je Panamera opravdu nejkrásnější Porsche v historii značky?
Nejkrásnější Porsche v historii značky je facelift minulé generace Porsche Cayenne Turbo. To je pro mě nejhezčí Porsche (ooo a Carrera GT, to je bomba!).
Jinak z historie 356 Speedster- v jednoduchosti je krása. Narozdíl od ostatních ale rozhodně své názory nevnucuju, nekteří místní "znalci" to s horlivostí dost přehání... :-)
muzu se te akorat zeptat, kde jsi prisel na tu nespolehlivost a podprumernou kvalitu dilenskeho zpracovani?? vsem kdo pochybuji o rucni vyrobe, mrknete na toto: [odkaz] sam jsem tam byl osobne a musim rict, ze jsem byl fakt prekvapeny.... :-)
Ale na tomto tvrzení nevidím nic objevného, dá se to klidně napsat i naopak:
"Panamera je designově zvětšením modelu jiných modelů značky (zejména 911) a Rapide nese všechny znaky Astonu."
Je snad tohle menší pravda? Jestli ano, tak v čem?
jsou pro mě OBA zklamáním. Pro mě vítězí Panamera v poměru 55:45. Aston má výhodu, že vypadá lépe na fotkách, Panamera vypadá úžasně v pohybu. Jinak ne dálnici Panamera Turbo Rapidovi ujede, takže kdo je 1?? ;-)
Já prostě nedokážu hodnotit jen design, to by pak byly korejský auta hezčí než německý. Aston je krásnej, ale nechtěl bych ho, proto jsem dal hlas Panameře.
Tak to holt je, auta musíme hodnotit jako komplex...já jsem taky většinu času OT. Kdybych si vybíral, skončím u Maserati Quattroporte GTS, černá zvenku, rudá zevnitř. Akorát vzhledem k jejich pověsti bych si chtěl opravdu zevrubně promluvit s nějakým vlastníkem. :-)
Chápu, že po zkušenostech s RR máš na anglickou výrobu svůj názor. ;-)
Třeba jsem byl hotovej z TVR Tuscan- ale pak jsem mluvil s člověkem, který měl možnost ho několikrát vyzkoušet: "Rozmazlená mrcha smrdící lepidlem". Takhle končí snění... >:D
Pekne dekuju, dalsi sen v tahu. >:D
Nedavno jsem v Berline potkal jedovate zelenyho Sagarise, malem me to stalo bouracku... >:D Paradni auto. Pro vlastnika asi uz min, ale i tak...
To mě stačilo potkat pěknýho Mustanga na světlech v protisměru a tomu Formanu před sebou jsem nevěnoval pozornost, dokud mi jeho tažné zařízení nenaznačilo, že se mu do kufru nepodívám, ale naopak mi on zkontroluje chladič >:D
Tenhle duel se hodí akorát pro ztrapnění designérů ze Stuttgartu, protože o vítězi nemůže být ani na vteřinu pochyb. Aston Martin Rapide je společně s Maserati Quattroporte úplně jiná liga a v designu na ně nikdo nemá! :yes: Panamera v "kráse" možná porazí lidovůz Phaeton, ale na víc v designu nemá >:-[]
Konzervativní je pro mě například Toyota Century nebo Cadillac DTS a oboje je mi líbí víc, než Phaeton. Ale to je věc vkusu ;-) Škoda, že evropský vkus je takový, že i kdyby se Century u nás prodávala, tak si jí tu stejně nikdo nekoupí.
Tak já rád konzervatismus, že, ale Toyota Century je už i na mě moc >:D Já jen nechápu, jak se takový barokní "hrad" může stále v této "hradní" podobě prodávat :-)
Protože je to japonský auto a japonci si na tradice potrpí. Nissan má svojí konzervativní limuzínu President a Mitsubishi mělo ještě do nedávna Debonair. Já mám tyhle auta rád, škoda, že se nikde nedaj sehnat s levostrannym řízením ;-\
Tady je Century v pohřební úpravě:
[odkaz]
Musim říct, že vypadá fakt famózně. Trošku něco jinýho, než šedej Tranzit s věncem na dvěřích jako u nás...
Panamera se tomu skvostu z ostrovů nemůže v ničem vyrovnat. Ok, může - v designu kol (Panamera Turbo), ale to je tak všechno
Viděl jsem naživo Panameru a řekl jsem si, že horší to už snad být nemůže. Možná že bude jízdě a spolehlivě lepší, ale je to děsně škaredá věc :no: Prodává se jen proto, že je to Porsche.
Takže u mě Aston (ono nebylo nikdy vlastně co řešit...). Jednoznačně :yes::-!
Z hlediska vzhledu exteriéru nepochybuji, ale nutno zoohlednit, že Astona za cenu Panamery nepořídíte, a v tomto smyslu jej pak můžete srovnávat s čímkoli jiným, třeba Ferrari FF.
Cilem urcite bylo udelat sedan, ktery by vypadal jako kupe a ne jako sedan s klesajicim zadkem (CLS, Passat). Osobne mam radeji tu druhou variantu, ale v ramci moznosti jasne vede Aston. Panamera vypada, jako kdyby na Cayenna spadl Cayman. Nehlede na to, ze oba vozy obcas potkavam a v realu je rozdil jeste Rapidnejsi.
Ani jeden z rivalů (rivalů?) nemá tomu druhému co vyčítat. U obou lze nalézt designové kompromisy, které pravděpodobně u Rapidu působí více nepatřičně, než-li u Panamery. Každopádně Rapid vypadá při čelním pohledu jako svoje vlastní zrcadlová ironie...
Sympatičtější, přítulnější je samozřejmě Panamera, ale to je dáno genetickým charakterem každého z vozů. Ten je jak u Rapidu tak u Panamery důsledně ctěn. Snad jen kabina Rapidu jde ve své snaze po stylu až za hranou i kýče... Auto samo je studené jak psí čumák.
Cenově to nejspíše přímí konkurenti nebudou, vždyť Panamera je v zakladu někde kolem dvou mega, takže posuzovat doslova kusovou rukodělnou práci s velkosériovým produktem pro (diamantové) masy je tak trochu mimo garáž.
Aston se mnou ani nehne, příliš načinčaný, příliš prkenný, takový aristokratický panák.
Porsche beru všema deseti. Dokonalá velká kára ke každodennímu užívání.
Vítězem je (trochu překvapivě) Porsche, ačkoliv geny předurčovaly pro vítězství právě Rapida. Jenže tomu se to všechno nějak proselo mezi prsty a zůstává víceméně více snahy a méně výsledku. Mělo by to být naopak.
Objektivne si ale musime priznat, ze tento duel nebyl prilis fer. Vysledek byl snadno predikovatelny - rozslapnuty Cayenne proti brilantimu Rapide nemel nejmensi sanci. Ano, nekdo, kdo nema o designu ani paru, muze uprednostnit Panameru - pokrocile stadium sedeho zakalu a senility, budiz mu omluvou. ;-)
V podobných soubojích a především ve zdejších hlavách, většinou vyhraje model, který maximálně potkáš někde na dovolený se svačinou v baťohu, je trochu exotický a ještě hraje ve filmu, než auto, který potkáš kdykoliv i u pumpy v Malešicích.
Tak něco na tom bude, stačí si všimnout, jak nejen tady, hned každý vytahuje Maserati QP (o kterém ani není článek), což je auto pro delší cestování prakticky nevhodné..., potom se logicky nabízí otázka jaký smysl a komu, vůbec dává takový sportovní a přitom velký sedan a do jaké míry se to logicky odráží v jeho (ne)prodejích...
tak on to tady každý vytahuje kvůli designu, ne kvůli jízdním vlastnostem. A ruku na srdce než Panamera je pěknější kde co. To auto má jistě své technické a jízdní kvality, ale vzhledově je to prostě znásilněná 911
Zrovna s tímto pohledem nemám problém, fotograf věděl kam se postavit, navíc hodně tmavé barvy, jako šedá, hnědá, nebo černá, to částečně zachraňují, ale co třeba tohle:
[odkaz]
[odkaz]
Myslím, že s tímto pohledem (odkaz od GTI) nebude mít problém žádnej chlap. Jen bych tvoji větu poupravil... Fotograf věděl koho má k autu postavit >:D
Že je Panamera designově znásilněná 911ka (hlavně zadní partie z profilu), jsou i moje slova, která najdeš nejen v této diskusi. ;-)
A to QP se tady často zdaleka nevytahuje jen k vůli designu a nejen v této diskusi... :-)
To ne, ale když se podívám třeba na Cayenne I (zejména před face) a na Cayenne II, je velmi dobře vidět (na Cayenne II), že dobře vypadat může i velké pětidveřové Porsche. Doufám, že i Panamera bude v další generaci designově podobně lépe povedená...
Ty zadní světla jsou jediné sporné místo, ale jinak to vyznívá jednoznačně pro dvojku... ;-)
Jednička (před face) patřila spolehlivě mezi 10 nejošklivěších vozů, a to i podle mnoha designérů...
ne, nikdo nečekal, že bude Panamera vypadat jinak (možná mnozí doufali, ale určitě to nečekali), ale Panamera se určitě nekupuje kvůli tomu, že je krásná. Krásná prostě není, je maximálně zajímavá.
Rozdíl mezi Rapidem a Panamerou je ten, že o nich zákazník bude v prvním okamžiku uvažovat jinak.
Panamera
- jméno značky
- technika/ jízdní vlastnosti
- design
Rapide
- jméno značky
- design
- technika / jízdní vlastnosti
Vítězem je jasně Aston. Je mi jasný, že to těžce neseš ale je to tak jak to je. Takový rozdíl i v anketě, je celkem hmatatelným důkazem toho, že mám pravdu. Panamera se celkově moc nepovedla (vzhledově), takže tady Aston neměl zrovna moc těžkou práci...
Hlavně, že u Porsche mají tak kreativní designéry >:D Přes půl století vyrábět rozpláclý brouky, to je opravdu velká známka tvořivosti a fantazie >:-[] >:-[] Panamera vypadá zezadu jak přikrčená ropucha!
No a u Porsche pouzivaju jeden a ten isty dizajn uz dakych 30 rokov, pre vsetky modely co vyrobia. Nevravim ze je zly, ale Panamera je tiez vlastne len typicke Porsche...
Inak z tejto dvojice je to naprosto jasne: Rapid je v dizajne o galaxiu pred Panamerou...
predok z cayenne, zadok z megana a mame dizajnovy skvost >:D na svete
oble beztvare monstrum ktore posobi vsednejsie a nudnejsie ako F500 ;-) taka je panamera, ziadne emocie ziadny dizajn ziadna krasa, len bezpohlavny sutr, obla krava ;-)
AM je na mile od panamery vo vsetkom nielen v dizajne, panameru by som skor porovnal s quattroporte , s astonom martinom nemame co porovnat lebo aston je o tri triedy iny level.
Tady snad ani není třeba psát nějaké vysvětlení. Každý, kdo má zdravou hlavu, vidí ten rozdíl. Aston je daleko propracovanější a vypadá jako luxusní sedan. Samozřejmě, na Vantage to nemá. Panamera je ale bohužel (bohudík pro Rapide) daleko nepovedenějším přetvorem odkazu 911 na čtyřdvéřový sedan. Výsledek Vás uhodí do očí jak Kličkovo K.O. Panamera se prostě designově nepovedla a tak tu máme na světě jednu z těch velmi jednoznačných anket, kdy Astonu stačilo vyloženě nezkazit a stal se jasným designovým vítězem. :yes:
v praxi to ale vypada tak ze panamera je zaplavena objedavkami z azie a usa tak ze v drazdanech museli nabehnout na 3 smenu. Aeston bude spokojeny kdyz proda 1000 kusu.
Kdyz prijde na lamani chleba tak lide uprednostni porsche, podobne jak u Maserati Quattroporte- sam ministerprezident italie Berlusconi ho dostal v roce 2004 jako dar od sefa ferrari ale i tak vic jezdil na audi a8 i kdyz mu zato italove nadavali, ze neni dostatecny patriot. Anglicke nebo italske auta jsou pekne na vikend, Dokonce RR pred vlastnikem BMW byl jezdici srot z ktereho si v USA delali srandu, podobne jak Jaguar v desti nepojizdne auta
vox populi vox dei...... Ale hodnotit podla fotografii je pomerne...ehmmmm...nepresne povedzme. :-! Ale ako chlap ktory mal moznost panameru soferovat a v rapide aspon /zial/ sediet vyhlasujem remizu.. Exterier je jednoznacne v rezii britskej kary...A interier zase tej germanskej.