Společným jmenovatelem vizí je orientace na volný čas, odlišné pojetí obou bočních částí a dějiště premiéry. Řeč je o Renaultu Frendzy a Škodě Roomster.
Studie Roomsteru se mi tenkrat moc libila... ikdyz mi prislo divne, ze je z kazde strany jiny. Ovsem to jak vypada seriova podoba je k zblití! Snad jedine co zbylo je tvar okna prednich dveri. Uz proto bych volil z osvedcené dvojice - Partner, Berlingo. A co se tyce toho Renaultu. Vubec se takove auto nemusi dostat do vyroby... Maji Kangoo, ikdyz nevim jak stara je jeho posledni verze, leda ze by se melo jednat o nastupce. Ale muj nazor je ze si to moc podobne neni... Jsou to dve krabicova auta... to je jedina podoba.
Díky redakci ze tenhle designový duel, debata bude asi bujná. Imho je patrných několik věcí: Ingenlathova studie a prototyp ani po skoro 10 letech neztratily nic na své obdivuhodné kvalitě (přesné by bylo "outstanding" - tedy vyčnívající). Tato kvalita bohužel dostala těžce na frak při odmocňování do sériové podoby - vypadly nejen některé důležité stylotvorné prvky, poměry délek a velikostí, ale i uživatelsky zajímavá technická řešení - jako by plastické chirurgii fatálně ujel skalpel do krajiny průměrnosti. Renaultu se Ingenlathova studie moc líbila, to by bylo jako popírat jsoucnost boží. Stejně tak se mu moc líbí Schreyerovy hrátky s tvarem ohlodané kosti (nejsou sami). No, Ingenlath i Schreyer jsou oba absolventi stejné školy - Royal College of Arts - a ve stejné době spolu dělali v koncernu VW, oba jsou orientací dědici konstruktivizmu, není se co divit, že v jejich designérském myšlení se najdou příbuznosti. Schreyer teď sklidil otep prestižních designérských cen v Německu za modely i za celkovou vizáž značky. Renault si tedy vybral vzory určitě dobře. I když se neudržel a není stylově konzistentní mezi exteriérem a interiérem. I když ty sebevražedné dveře bez středního sloupku opět asi do výroby nepostoupí - nestalo se tak u Merivy, Soulu a řady dalších, prostě kroucení karosérie je příliš silný protiargument. Ale snad celek dotáhnou do konce a projeví při tom odvahu.
Podívej se, kdo je momentálně hlavní designér exteriéru u Renaultu. Pak snad pochopíš, že nejde o tu tvou německou inspiraci. Naopak u SAABU se spíš inspirovali ve škodovce.
No hezky jsi nám to vysvětlil, ale co řekneš na tohle?
[odkaz]
Pokud bychom měli být spravedliví, tak prapůvod designu je potřeba hledat v SSSR v roce 1990 ... ? projekt AZLK (Moskvič) 2139.
Hlavni problem je, ze koncept byl o tridu vetsi auto. No, aleson o pul. Linie na nem spolu nejak souvisely a i tvar strechy tomu daval smrnc. Vysledek je oproti tomu slepenej kotrmelec.