Designový duel: VW Passat EU vs. VW Passat NMS

Designový duel: VW Passat EU vs. VW Passat NMS

 
 

Na první pohled téměř k nerozeznání, ve skutečnosti jsou ale mezi evropským a americkým Passatem značné rozdíly.

Dnešní duel porovná automobily stejné značky i modelového označení, ovšem odlišného estetického pojetí a národnosti. Řeč bude o evropské a americké verzi Volkswagenu Passat s přídomkem NMS (New Midsize Sedan).

Nová, v pořadí již sedmá generace Passatu je v porovnání s tou předchozí o 4 mm delší a má o 3 mm delší rozvor. Z hlediska šířky a výšky jsou obě generační vydání totožná, což potvrzuje fakt, že nová generace evoluční cestou rozvíjí svého předchůdce. Zavazadlový prostor narostl o 80 l. O verzi NMS víme prozatím jen to, že měří na délku 4869 mm (+ 100 mm oproti evropskému modelu), její rozvor činí 2804 mm (+ 92 mm) a objem zavazadlového prostoru dosahuje 539 l (- 26).

Volkswagen Passat vs. Volkswagen Passat NMS - srovnání rozměrů
ModelVolkswagen PassatVolkswagen Passat NMSrozdíl
Délka [mm]47694869+100
Šířka [mm]18201834+14
Výška [mm]14721472-
Rozvor [mm]27122804+92
Objem zav. prostoru [l]565539-26

V popisu designu začneme dříve uvedeným automobilem, tedy evropskou verzí. Ta prošla modernizací, která je formálně považována za novou generaci, ačkoli vůz z estetického hlediska působí spíše jako důkladný facelift předchozího modelu.

Volkswagen Passat: Kompletní technická data

Omlazení modelu výrazným způsobem zasáhlo příď vozu, která je v novém provedení ostřejší a dynamičtější. Úpravy probíhaly dle unifikační vlny, díky níž dochází k optickému ucelení modelové řady, jejíž modely vyznávají obdobný stylistický základ. Vůz tedy pokračuje v designovém stylu nastoleném Golfem a důkladně cizelovaném Polem.

Maska byla v horizontálním směru prodloužena a byla doplněna o několik tenkých chromovaných linek vedených v témže směru. Rovněž nárazník doznal změn, V současném provedení je uhlazenější a tvarově ucelenější. I zde nalezl uplatnění chrom, který dodává této části vozu na vizuální hodnotě.

Na boční části je nejvíce patrné, že modernizace byla provedena v duchu evoluce. To podstatné (kupříkladu linie dveří) zůstalo zachováno, celek byl omlazen a zdynamičtěn pomocí ostřeji vedených linek, jež protínají profil.

Škoda Superb vs. VW Passat: Designový duel

Velmi zřetelných změn doznala záď vozu, došlo k výrazné modifikaci architektury modelu. Víko zavazadlového prostoru se distancovalo od konkávního řešení, které se vyznačovalo

výrazným klenutím v horních partiích zádě. Modernizovaný automobil představuje klasičtější řešení. Podobným způsobem byly přepracovány sdružené svítilny, které již nedisponují estetickým prvkem kruhového motivu. Ten byl nahrazen konvenčnějším řešením s aplikací čirého skla v podobě tenké linky v dolní části svítilen, což je řešení, které již známe z dříve presentovaných modelů značky VW.

Interiér potvrdí výrazné vazby na předchozí generaci. Základ přístrojové desky zůstal ve své podstatě nezměněn, byl však obohacen o působivé detaily z exklusivnější odnože modelové řady Passat s přídomkem CC. V tomtéž stylu byly upraveny dveřní výplně, které nyní působí o poznání bohatším dojmem. Atraktivním doplňkem jsou hodiny, jež jsou zakomponovány do dekoru přístrojové desky, a které spolu se sportovněji tvarovaným volantem zpestřují atmosféru kabiny a dodávají interiéru na vzhledové ušlechtilosti.

Jake.auto.cz: Volkswagen Passat – všechny články a testy

Americké provedení modelu Passat disponuje od svého vzdáleného bratra německého původu odlišným designem. Ačkoli maska chladiče vyznává podobnou filozofii, založenou na jednoduchém tvaru hlavního otvoru, prokládaném opticky lehkými, štíhlými chromovanými lištami (zde s doplněným vertikálním chromovaným prokladem), světlomety mají zcela jiný tvar. Ten je více sportovně zaměřen, neboť je v horních partiích ladnější a v téže části neprezentuje oproti evropské verzi modelu ostrý zlom. Díky tomu je tvar světlometů opticky čistší.

Volkswagen Passat NMS: Zcela nový, americký (nové foto)

Profil je v porovnání se sedmou generací evropského vydání ostřejší. Při pohledu na vykrojení dveří je cítit výraznější vliv dynamiky na jednotlivé rysy, což je zřetelné zvláště na zadních dveřích, které nad klikou disponují zlomem. Boční pohled dává na odiv vcelku pravidelný a nepříliš komplikovaný tříprostorový tvar klasického sedanu.

Velké rozdíly interkontinentální dvojice panují v zadních partiích. Odlišné jsou nejen světlomety a jejich obecný tvar, ale také samotná architektura třetího karosářského prostoru. Nejzřetelnější změnou je umístění registrační značky - evropská varianta modelu vyhradila prostor pro SPZ v oblasti nárazníku (čímž vizuálně odlehčil víko zavazadlového prostoru), zatímco Passat NMS značku situoval do zmíněného víka. V jeho případě to má za následek uhlazený nárazník, proložený kontinuální chromovanou linkou. Lampy mají zřetelně dělené světelné segmenty a dynamicky působící zkosení směrem k registrační značce.

Zatímco evropský Passat disponuje interiérem, jehož nová podoba rozvijí tu z minulé generace, kabina Passatu NMS je sestavena ze standardizovaných koncernových dílů. Paralelu mezi oběma modely tvoří volant dynamického tvaru a ušlechtilých kovových doplňků. Přístrojová deska je klasického střižení, nemalou roli zde hraje dekor, který horizontálním směrem dělí celek na dvě části. I na palubě amerického Passatu nalezly své uplatnění hodiny, dodávají interiéru na útulnosti.

Jake.auto.cz: Volkswagen Passat NMS – všechny články a videa

Sr. test Ford Mondeo kombi vs. Škoda Superb Combi vs. VW Passat Variant – Manažerská kombinatorika

Anketa

Který Passat je designově čistší?
Spolupracujeme s TipCars.com
Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a…

Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics ve…

Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé

Největší německá aerolinka Lufthansa vyjádřila zájem o…

Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele

Veterináři zjistili bakterie salmonely v chovu nosnic v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Designový duel: VW Passat EU vs. VW Passat NMS












Blesk.cz

Severní Korea je na pokraji hladomoru. Kimovu vlast ničí sankce i sucho

Severní Korea je na pokraji hladomoru. Kimovu vlast…

Zatímco svět se zaměřuje na odpalování raket a napjaté vztahy Pchjongjangu s Washingtonem, situaci běžných…

Nové elektrody by mohly značně urychlit nabíjení mobilů i elektrických automobilů

Nové elektrody by mohly značně urychlit nabíjení…

Vědci vyvinuli nový typ elektrod, díky kterému by baterie mohly být nabity za několik sekund místo několika…

 

iSport.cz

Karavajev na odchodu? Na oporu Sparty se vyptávaly ruské celky

Karavajev na odchodu? Na oporu Sparty se vyptávaly…

V minulé sezoně byl jedním z nejlepších hráčů Sparty. Možná tím vůbec nejlepším. Obránce…

Česko - Slovensko 0:2. Jandačův výběr pohořel na brankáři Konrádovi

Česko - Slovensko 0:2. Jandačův výběr pohořel na…

Vstup do olympijské sezony nevyšel. Čeští hokejisté si v prvním utkání nového ročníku nedokázali poradit se…

 

Reflex.cz

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Je jistě svatokrádežné nazírat na konání papeže, hlavy katolické církve, očima etologie, nauky o chování zvířat.…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…