Zveřejnění oficiálních fotografií nového Fiatu 124 Spider rozproudilo na internetu pořádnou diskusi. Jak si vůz po designové stránce vede v porovnání s Mazdou MX-5?
Asi bych tady nehodnotil, co je hezčí. Mazda působí sportovněji, Fiat je elegantnější, takže si vybere každý. Je mi asi trošku bližší ta pubertálnější MX-5. :-)
Já teda souhlasím, předek Fiatu je elegantnější :-) Před představením nové MX5 se tu objevovaly rendery, kdy měla Mazda masku z nové éry alá 3 a 6, to vypadalo o dost lépe :-)
Na první pohled zajímavé, ale po čase koukání je ten předek a zadek naroubován dost na sílu na ty nezměněné boky a tak nějak neitalsky, spíše jako kříženec starého MG a nového Jeepu :-) Co se mi líbí jsou ty prolisi na kapotě, ale zase to pak budí dojem, že je pod tím 6litru do V >:-[]
Moc nechápu, proč by ses jako měl zabíjet? Vždyť italská auta byla po stránce designu vždycky na špici, zatím co Japonci s designem většinou bojují (a jen občas úspěšně). Takže já bych nbyl aopak naopak velmi překvapený, kdyby Mazda byla hezčí....
Vnitřek mazďácky skvělý, zvenku auta naštěstí odlišná jak jen mohla být. Akčně řízlá Miata proti ležérně fuckoffallofyou 124. S tím koresponduje odlišný přístup k motorům, no za mě paráda od obou :yes:
fiat je urobený na ameriku s profilu tam kľudne môže byť logo dodž. Dvojitá maska s dvojitými podsvetlami u fiatu je dizajnová chyba. Keby nemala mazda tie upípnuté predné svetlá a vzadu zdvihntú sukňu, tak by sa mi páčila viac, takto je to remízka.
suhlas... vidim v tom dodge dart... len to che nahodit logo dodge co by nebol najmensi problem .... tak nejak som cakal ze uvidim viac fiatu na tejto mazde ... a ono je to k tomu vsetkemu vlastne este skor viac dodge ako fiat.... ;-)
z tohto vizualneho pohladu je to u mna teda mierne sklamanie ( jazdecky to bude urcite parada samozrejme ) ... ale vizualne som cakal ze by skutocne mohlo ist o nejaku reinkarnaciu barchetty ale asi som si moc fandil ;-\
z tejto dvojice defakto nieje o com... mazda to ma v kapse :yes:
No prave ze ten novy Spider je dost vydarene retro. Mnozstvo prvkov sedi s povodnym designom. Bolo to lacne, kultove a dobre vyzerajuce auto! Ale Fiat mal v tom case kopec nadhernych kuskov, podobne ako Lancia a Alfa. Dnes budme vdacny aspon za ten novy Spider. Alfa stale v nekonecne, ale aj ked pride, za tie prachy si asi vela majitelov nenajde, i ked by som si prial, aby to bolo naopak. Skor mali urobit nieco trocha jednoduchsie a viac alfovite. jednoducho jemne zaoblit 75-ku.
vydarené určite, bavíme sa len o detailoch. Ten odkaz je pekný, na pekné auto, ale aj tam je vidieť poriadok vpredu (maska, svetlá, nárazník a šlus). Nový spider má vpredu svetiel a mriežok na 2 autá :-)
keby tam bol ten predny naraznik, vyzeralo by to lepsie, ale dnes sa to uz nenosi...Europska verzia bola krajsia, lebo nemalo mohutny americky naraznik.
A Dino spider vyzeralo velmi dobre aj so 4 svetlami...
Pro mě také Mazda, italská verze se mi nelíbí, je moc americká a já ten jejich styl aut moc nemusím. V přímém porovnání je Mazda jednoznačný vítěz duelu.
čekal jsem, že oproti Mazdě bude fiat výrazně hezčí a není,
co mi na obou autech vadí (víc u Mazdy) jsou takové ty různé tuzingové falešné rádoby "otvory" v obou náraznících (kde jsou do nich nacpaná různá světla a světýlka), takto si minimalistický design minimalistického auta nepředstavuju...
... a navíc bych řekl, že chlap bude vypadat podivně v obou (ve Fiatu možná ještě více než ve 4%ntní Miatě) ;-)
Zrovna tady při přímém srovnání je krásně vidět jak moc je Miata zaměřena na svou "skupinku" zákazníků. Dvě prakticky stejná auta a přitom každé z nich tak zjevně slouží k "lovení" úplně jiného pohlaví.
Prospělo... a Fiatu by naopak prospělo, kdyby ho neměl (mluvím hlavně o světlech, kódové označení "vyděšená užovka" má patentované Velkoodběratel_kukuřice).
Designově zdařilejší je dle mého názoru Mazda, která má estetičtější a harmoničtější detaily. Na druhou stranu působí trochu jako hračka pro holky, Fiat je svalnatější a dravější. Takže jak? Pro sebe bych koupil Fiata a Mazdu pro manželku, a občas bychom si je vyměnili :-)
dnes poprvé, kdežto design mazdy už máme trochu zažitý. Proto to má fiat o pohlavek těžší. ;-)
/kdyby to pořadí prezentace bylo opačně, je velmi pravděpodobné, že teď bychom koukali divně na mazdu/
Tak trochu mi ten Fiat připomíná Dodge Viper ale to je dobře. Ale záleží také na cenovém rozdílu obou verzí.
Ale za mně osobně Fiat (ale v nějaké jiné barvě než v černé) :-);-):-);-):-);-):-);-):-):yes::yes:
Nevite nekdo o tom, kam se podely informace o tom, ze by tou silnejsi motorizaci u Fiatu mohl byt 1,75 TBi se 177 kW od AR? Takhle jde jen o Nm navic, za cenu ztraty atmosfericke charakteristiky :no:
Jinak po designove strance za me Fiat.
V porovnaní čo je hore v galérii by som volil MX-5-ku. Má taký uhladenejší dizajn, ktorý na mňa pôsobí suverénnejšie. Keď si ale pozriem Spider v inej farbe a v európskej verzii, tak je to už ťažšie rozhodovanie veru. Za mňa dnes asi remíza.
[odkaz]
No nevím, více testosteronu na mě leze z nazlobenějšího Fiatu. Mazda je vedle Fiatu taková až se stydím to napsat "kadeřnická". Zajímavé bude srovnání motorů. Ta foukaná 1.4 s tím může docela pěkně cvičit a pokud bude cenou někde mezi 1,5 a 2.0 od Mazdy tak to může být zajímavá volba.
Design je na remízu, Mazda se mi líbí čím dál víc, Fiat je pecka od začátku, takovej Jaguar/ Spitfire/ starej Viper.. plus turbo motory... za mě nejlepsi dual branding za posledních hafo let.
No právě toyobaru, jakkoliv jsou to skvělá auta, moc z tohoto pohledu nedávají smysl. Prostě gt86 je levnější a míň modrá, jinak je to úplně stejné auto. ( ok, stejně dobré, ale o to tu teď nejde). Fiat/ Mazda naproti tomu - každý design úplně jiný, přesto srovnatelně atraktivní, turbo vs. Atmosféra... dvojčata s překvapivě rozdílným charakterem, a to mě baví.
Kadeřnický vzhled je na Miatě pecka - takové trolololo na všechna nabubřelá auta.
Strašně jsem se bavil, když téměř sériové NB v Písku zdevastovalo 3/4 STI ze Subaru klubu nebo vyhrálo duální závody na czechringu plné vylděných CTR a S2000 >:D
Pokud nepočítáme poslední facelift jako novou generaci, tak Fiat 500 je aktuálně vyráběn ve třetí generaci, ne ve druhé. První byla 500 "Topolino;" ta dobře známá pětistovka z let 1957, byla tedy 2. vydáním. Proto je aktuální 3. :-!
Pokud do svého výčtu započítáváš i 500 Topolino, tak bys neměl zapomenout ani na Cinquecento z 90. let, takže současná 500 by dle Tvé logiky měla být 4. generací.
:-)
Ale to prece nevadi, ze pises z tabletu, i ja ho mam... pro pripad potreby.
Ale proc musi byt placnutej tak blbe na vicemene retro palubce?! :-(
To teda mam Fiatu za zly. Dotykovej byt mohl, ale zabudovanej v korpusu, a ne takhle privesenej.
Já zase s tzv.tabletem v autě problém , nemám , podobá se to Mercedesu a to není zlá vizitka.. :-)
Jinak na tábor zásadně bez mobilu..děti tam mají být odtrženi od techniky a užívat přírodu.
Přiznám se, že jsem novou 124 Spider očekával s jistými obavami, ale jak se ukázalo, bylo to zcela zbytečné. Desinéři Fiatu totiž opět excelovali i v případě, kdy museli vycházet ze základu karoserie jiné značky. Po velmi pěkné 500X a krásné Aegee (Tipu) navrhli další designérský automobilový šperk. Ani to ještě není konec, protože příští rok ještě dorazí nové Uno, nahrazující Punto III. generace :-) Bravo, Fiate! :-):-):-):yes::yes::yes:
Jsem opravdu moc zvědavý, jaké ceny Fiat pro novou 124 Spider stanoví. Pokud to přestřelí a jeho auto bude výrazně dražší než MX-5, prodejní úspěch se zřejmě nedostaví... Ale nemalujme čerta na zeď, aneb proč stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Třeba i ta cena bude dobrá... :-O
Tak to vypadá na předčasnou radost. 140 koní, navíc v tiskovce ani zmínka o samosvoru. Ani bych se nedivil, kdyby se ta 160k varianta, která bude v USA standard prodávala v EU za nesmyslný peníz jako Abarth :-)
Hmm, takové klasické evropské "zřeďování" motorů. Nicméně aspoň pro mě žádná změna. Fiat nevypadá zle, ale "mít u spánku hlaveň kvéru, stejně bych bral atmosféru" :-) Tedy do takového auta. A ač se těžko můžu označit za pravověrného Mazdínka, MX-5 má pro mě jakousi citovou nadstavbu, punc originálu.