No třeba u Talismanu se mi taky nelíbí. Zajímavé je ale to, že Megane, ačkoli zepředu vypadá zepředu v podstatě totožně, se mi s těmi kly naopak hodně líbí. Nerozumím tomu.
Nějak nechápu, proč by dva modely různých segmentů té samé značky měly mezi sebou svádět "souboj". Mnohem vhodnější a výstižnější by podle mého názoru byl název tohoto článku "Designové partnerství". :-!
[odkaz] mozno az zbytocne velka.... megane face z talismana k uspechu podla mna nepotrebuje a nepotreboval .... alebo teda skor tie svetla s klami tie mi tu ozaj nechybali.... inak asi uz nebude... ok nevadi .... ako celok ano.... pekne auto uznavam :yes:
Musím uznat, že se mi oba dva vozy velmi líbí po designové stránce věci. Co mě na vozech trápí, je interiér, přesněji řečeno středový panel palubní desky s displayem. Ta část mě vyloženě odpuzuje.
Vůz mi připadá opravdu stylový. Ale že by ten design byl nadčasový, to se říci nedá. Kudrlinky se hrozně rychle omrzí a bohužel po čase přecházejí z hodnocení "krásné" do stavu "omrzelé".
Psalo se to i u Clia a Capturu. A jejich design nijak nestárne. Což se nedá říci třeba o nové Octavii nebo Fabii. Už po pár měsících jejich design zestárl o 10 let.
Příště se ztotožním s názorem nějakého génia tvého kalibru, kterému je po jednom dni jasné, že design Talismana a Mégane rychle zestárne. A argumentovat Škodovkou, která je zde udávána jako příklad nadčasového designu, už si taky nedovolím.
Zase tu kolem sebe tradicne kopes a vypisujes trouboviny. Myslim, ze Ondra logicky a pravdive odvodil, ze kudrlinky starnou rychleji. Na tom tezko neco zpochybnit, tva neskryvana nenavist vuci jistym producentum, ktery jsi zatahl do diskuze jen podtrhuje uz bajnou afektovanost. Pripadas mi jako zneuznana ucitelka holandskeho jazyka ;-) Nikdo o vyuku nestoji a ona by se tak rada predvadela :-)
Nenávist a osobní napadání s potřebou pořád někoho poučovat tady předvádíš ty a spol. Co je divného na názoru, že design Renaultu stárne pomaleji než současný design Škodovky. Opačný názor je tady taky často slyšet a nikdo kvůli tomu nikoho nenapadá. poučování o jediné pravdě a logičnosti si nech pro někoho jiného. Díky.
Mam obavu, ze tebe nikdo nenapadal, ale ty se navezes do kdekoho. Nikdo netvrdi nic o spravnem nahledu na design, vyjma toho, ze kudrlinky jednoduse rychleji starnou. Nebo jsi snad videl jakykoliv modni strih obleku, ktery funguje dlouhodobe lip nez ten klasicky?
Já jsem o stárnutí designu talismana nebo megane nenapsal ani čárku, ty o designu škodovky, že "po pár měsících jejich design zestárl o 10 let", ale v reakci mě častuješ "génii, kterým je po jednom dni jasné..." wtf?
Jako vždy si nevidíš na špičku nosu. Nejspíš to pogo tančíš příliš často a v hlavě ti zbyl už jen maglajz. :no:
Octavia byl jasný zásah do černého, tři roky po uvedení si spokojeně vegetí v kompaktní evropské Top 3 a zub času se jí nijak nedotýká. Uvidíme co bude dál, přece jen Astra + Megane jsou zavedení hráči... ale až na detaily nevidím potřebu něco měnit.
Mam obavu, ze tebe nikdo nenapadal, ale ty se navezes do kdekoho. Nikdo netvrdi nic o spravnem nahledu na design, vyjma toho, ze kudrlinky jednoduse rychleji starnou. Nebo jsi snad videl jakykoliv modni strih obleku, ktery funguje dlouhodobe lip nez ten klasicky?
no tak si sundej růžové brýle, opak je pravdou. Současná Fabie i Octávka vypadají skvěle stále. Třeba i design Fabie I (po FL) je pěkný i po 10 letech. Mrkni na Clio z rv 2005, to je stařešina >:D
Stávající Clio a Captur už spadají do kategorie "ocucaný bombon", nicméně je na tom stejně i Fabia II ;-) Design Renaultu v době uvedení je fajn, ale po pár měsících se vytrácí do šedi...
Btw jak Megane, tak Talisman vypadají velmi dobře, až na jeden detail a to jsou ty hokejky na předních světlech - vůbec se tam nehodí :-(
No já ti nevím : [odkaz] nebo [odkaz] . Já to vidím jinak. O vyčpělosti designu Renaultů po pár měsících vypovídá současné Clio či Captur, ale přesně v opačném významu.
CHápu však, že pohled na design může být různý...
No tak Clio II 2005 vypadá i takhle [odkaz] nicméně neříkám, že jsou to špatná auta, ale Fabia I pořád vypadá lépe a lépe odolává zubu času a o tom to je ;-)
Zrovna v tomhle srovnání beru Fabii... a to si uvědom, že vlastně srovnáváš o generaci novější Clio (Clio je z roku 2005 a Fabia 1999). A kdybys přiložil fotku interiéru, bylo by to ještě přesvědčivější - ani verze RS nebyla v 3G nic extra.
Clio III a zejména jeho facelift a zejména v kombíku - to byl nejslabší moment Renaultu v subkompaktech od... odjakživa asi.
Podobně se nepovedla taky FII Combi... zatím jediný kombík od Škodovky, který se mi líbí míň než ostatní modelové varianty (a možná Superb III, tam zatím váhám).
Souhlas, nicméně tam jde o praktičnost než o design a tam FII vede ;-) Tak nějak si na FII trh zvykl, prodávala se dobře, ale nikdo z ní odvařenej moc nebyl...
Jo to máš pravdu, ale ze základu FII to asi lépe udělat nešlo - vysoký a úzký. U HB je třeba dál větší kola, jiná barva střechy a trochu se to vylepší. U Combi jen ty kola a slušná barva, jinak nic...
Ano, generační rozdíl tam je, to je pravda. Zároveň ten rozdíl je v mých očích na designu patrný a u mě Clio III vyhrává ať už exteriérem, tak interiérem.
Na druhou stranu je fakt, že facelift ten model zcela pohřbil, to je hrůza s děsem.
Chápu, že tím chceš říct, že se ti Fabia líbí víc. Ok. Dávat si tu můžeme různé foto, třeba druhé generace Clia atd. A každý budeme mít tu svou pravdu a pohled na věc.
Btw. Jestli dáš interiér Clia z roku 2012 nebo 2005 při uvedení do prodeje je jedno, tam se facelift téměř nijak neprojevil.
Chci říct víc věcí...
- III je pro mě relativně nejméně povedená generace Clia
- na trhu musela vydržet dlouho a facelift tomu opravdu nepomohl
- interiér nebyl žádná hitparáda ani v tom roce 2005 a ani top verze to moc nevylepšily
- naopak Fabia I měla (nejen) na svou dobu špičkový interiér, včetně světlých variant, kůže, kvalitních materiálů... konzervativní, ale hodnotný. Předběhla dobu a ani dnes by se v subkompaktu neztratila (až na multimediální výbavu)
O tom, že se interiér Fabie na svou dobu povedl, žádná. Ani kvalitní materiály nelze hanit. Osobně jej však nepovažuji za povedenější než u Clia. V tomto shodu nenalezneme.
Sorry ale dávat do srovnání zrovna první Fabii je dost nefer. Neznám třeba Polo z te doby, ale i koncernova konkurence podobě Seatů Ibiza a Cordoba, se na ni nechytali. Natozpak jiné automobilky v tomto segmentu. Fabii 1. Byla top co se interiéru týce a ani pulka dnešních oktavek active a základní ambition bez do koupenejch prvků výbavy by měly problém při přímém srovnání s lépe vybavenou 1.fabkou. P.s. me se libi i kombík fabie 2 ;)
Clio I bylo super. Clio II taky a ustálo i výrazný facelift. Clio III nebylo úplně špatné (ani úplně pěkné), ale tam už se facelift moc nepovedl. A čtyřka... ta je parádní, až na přední světla.
Obecně se dá napsat, že nejslabší číslo byla pro mě III - Clio, Megane, Laguna... a ostatní Renaulty se mi (až na okrajovky typu Latitude nebo Thalia) vesměs líbily.
Me se kuprikladu soucasny Clio i Captur libi od pocatku a Clio Grandtour povazuju za nejzdarilejsi kombik svyho druhu na trhu. Stejne tak Clio III pred FL vypadalo moc hezky, inovace z nej udelala vlastni karikaturu.
nese trochu zbytnělé značkové markanty o něco lépe, hlavně zadní světla jsou pro užší záď meganu trochu moc velká, ale celkově je to ok, obě auta se povedla. :yes:
Jinak o nadčasovosti či nenadčasovosti je nutné vždy vést diskuzi s respektem.
Jedna věc je, dělat design tak aby nikoho neurazil a tím pádem i nenadchl za všech okolností a doby. Jestli je to hodnotné, to je pak otázkou.
Druhou věcí je dělat design kvalitní a novátorský, vždy s ohledem na dobu svého vzniku. Ono se dá udělat design moderní i špatně. Stačí si vedle postavit třeba Megane II a Hyundai ix35 a bude jasné každému, co myslím.
Renault ve své historii dělá spíše novátorské počiny a s pohledem zpět a pohledem designera je nutné uznat, že to většinou byl kvalitní design, ne samozřejmě vždy (namátkou např. Koleos 8-s ), někdy i nestárne. Třeba pro mne třeba R19 dlouho vypadal moderně, stejně i dnes Megane II se svými ostrými hranami a detaily (boční blinkry) obstál vedle nových Oktávek, stačilo by na něj dát novou světelnou techniku různě tvarovaných LEDek, jak velí moda.
:yes::yes:
Od kedy ma Renault nového dizajnéra (Laurens van den Acker) a s ním prišli Clio, Espace, Talisman, Captur, Kadjar a teraz Megan sú to dizajnovo fakt krásne autá ktoré žiaria na cestách. Ak bude aj spoľahlivosť na dobrej úrovni, pôjdu ako teplé rožky :yes::-!
Opravdu nechápete, že ten šedo-stříbrný Megane, jehož fotky i vy zde uveřejňujte, není ve verzi GT ?!? Tak proč to dokola pořád omíláte, že byl nový Mégane prezentován na fotkách jen ve verzi GT !?!
Jasně, šedé auto je asi nějaký běžný top... Initiale nebo tak něco. Osobně jsem zvědavý, jestli lidovější specifikace třeba nebudou vpředu o něco méně chromové...
Nevím co to přesně je, ostatně ani Renault v tom nemá moc jasno, někdy se top verze jmenuje Initiale a jindy Intens nebo Limited. Každopádně je to nějaká lepší výbava, ale ne GT ani RS.
V tom s tebou souhlasím... podle mě je to spíš přehlédnutí ze strany redaktorů, protože nejdřív se objevily fotky modrého GT a až pak se vynořily ty šedé.
Keď ich vidím takto pokope som zvedavý ako bude vyzerať Fluence :-| Akože o 20 centimetrov kratší Talisman? Aj keď je možné, že nejakú dobu ostane nedotknutý ako lowcost.
Samozrejme Fluence nie je čistokrvný lowcost ale popri nových modeloch ktoré načierajú do skoro prémiových vôd (Espace, Talisman) by mi nedával zmysel... jedine v prípade že pôjde s cenou hore...
Celkově u obou aut - profil výborný. Zadek - vcelku OK. Ale předek - nemůžu si pomoct, obé auta (Megane víc) ve mně vyvolávají stejný pocit, jako když se dívám na škaredou źenskou, která se to snaží maskovat tunou make-upu. Spousta kudrlinek, které se snaží zakrýt primárně nevzhledné tvary - především obří masa plastu vedle masky chladiče. Opravdu hezká auta rozhodné nepotřebují být takhle přeplácaná. A zde je pro mně další problém. V nižší střední a střední je konkurence tak obrovská, že je z čeho vybírat. A drtivá větsina konkurence je daleko hezčí (od Mazdy po VAG). A už se těším na testy, kde se dočtu, že Talisman i Megane jsou téměř, ale ne úplně tak dobré, jako Golf a Passat.
Skippere, vzhled je individualni a testy? Ve Francii nebude nic lepsiho, stejne jako u nas v pripade puvodniho domaciho vyrobce a jeho aktualniho majitele. Takze testy? Spis pro zabavu ;-)
Podle mě si jen zkoušíš malovat silný francouzský nacionalismus (osobně bych to nazval ještě silněji) prostupující vším, tedy i přístupem k testům aut na růžovo.
Abych ti ušetřil otázku: A ne, sám francouzsky neumím, bylo mi přeloženo ;-)
Takže jsi nic nečetl. V tom případě nechápu, proč se máš potřebu ke všemu vyjadřovat. Představa o realitě a realita je často odlišná. Až se někdy vrátíš z těch svých výšin, tak to snad pochopíš.
Já vím. Ale - co jiného zatím můžu hodnotit, než vzhled? A píšu, že pro mně (víc subjektivné to snad ani nejde) to prostě ten předek skazil. Nemůžu si pomoct.
1) odstrániť kly
2) predné svetlá zväčšiť na výšku o 2-3cm
3) zadné linky svetiel smerujúce na stred skrátiť z každej strany o 6-9cm
...a potom to budú dizajnovo bezkonkurenčné skvosty :yes:
Skutečně nebudou. Těm křápům nepomůže nic. I kdyby si to navléklo kožich Lamba, stejně to bude mít pod tím kožichem shnilá francouzská střeva plná šlendriánu. :no:
Čo som si na Renaultoch najviac cenil, teda tvarovú rozmanitosť, nápad a svojbytnosť, je v prachu. Základné tvary karosérií týchto dvoch modelov budú na ceste ľahko zameniteľné s konkurenciou, je to tuctová klasika, "odlišnosti" sú tvorené len bižutériou, prednými a zadným svetlami... Sebe navzájom sa podobajú jak vajce vajcu, presne platí, čo sa hodí na veľké auto, nesedí malému a naopak. Z môjho pohľadu tragické, Renault ma týmto prístupom mimoriadne sklamal. Dizajn neurazí, ale rozhodne nenadchne. Podľa jedného strihu sa predsa nedá ušiť dvojo rôznych šiat, bude to o kompromisoch a ani jedno nebude na dostatočnej úrovni... Renault, producent áut cez kopirák... :-! Zlatý Le Quément, jeho dizajn pre niekoho možno trochu kontroverzný, ale vždy pritiahol zrak a vzbudzoval vášne. Pán dizajnér. Keď o dizajne rozhodujú obchodníci, dopadne to takto...
bohuzial je to skutocne spredu ( ale aj svetlami zozadu ) moc podobne..... pritom uz kadjar s capturom su spredu k sebe vzhladovo dost blizko ale predsa je tam aspon isty rozdiel.... a dalo sa to ..... ale obavam sa ze bezny sofer uz za sebou v spatnom zrkladle talismana od megana sotva rozozna.... pritom megane bol hadam posledny model od renaulta ktory by potreboval takyto radikalny zasah ;-\ ..... skoda tej globalizacie... mozno az nasilu za kazdu cenu.... ked vieme ze auto to vobec nepotrebovalo... k comu tie kly vpredu presne okopcene z talismana... tym ze ich pouziju aj v mensom megane... nepomozu nepriamo imidzu ani samotnemu velkemu talismanu... kedze predpokaldam ze majitel talismana asi netuzi po tom aby jeho auto spredu posobilo ako megane.... tomu zjednocovaniu kazdej prkotiny kazdeho detailu za kazdu cenu ... proste tazko prist na chut.... a uprimne som rad ze novy sportage vyzera ako vyzera ... je furt zaujimavejsi a pre mna atraktivnejsi ako keby mal byt spredu len kopiou ceedu alebo sorenta... ale o tom sa rozpisem pod inym clankom uz coskoro ...
ako celok ma megane pekne proporcie... ma vyborny bocny profil.... vyzera to na idealne rozmery a ja o jeho uspechu na europskom trhu vobec nepochybujem .. bude to hodne dobre a uspesne auto....ale preco svetla z talismana? aj vpredu aj vzadu? preco zhodna maska.... rovnaky tablet... preco
PS: s tymi satami mas pravdu.... moc vystizne :yes:
exterieru ;-) - az na drobne detaily (kly pod ocami vpredu) sa na to da pozerat aj viac ako par sekund. Dokonca sa mi na to pozera lepsie ako na i30-ku, Cednik je ale vyvazenejsi. "Nudny koncern" je sice nudny, ale v pohode cely. Po tom, ako "preAstonovatenovsky" (podla niektorych) posobi Focus, nova Astra z predu posobi ako FL, tak tieto Renaulty v pohode zapadnu do svojich tried.
Horsie to vidim co do interierov - stredova konzola je pre mna neprekusnutelny oriesok. :-!
Pre menej chapavych opakujem: Pre mna. ;-)
Rozhodujuce slovo ale ma kupec - ten povie chcem/nechcem, paci/nepaci a v neposlednej rade cena OK / KO. Toto bude pre mna zaujimave pozorovat. V nasej stredoeuropskej kotline si totiz zakaznik zvykol na to, ze lacnejsie nez Renault je uz len Dacia, no a tu, s kvalitou podla obrazkov minimalne na urovni doby, bude zaujimave pozorovat Renaultacke sebavedomie s cenami a ich vplyv na zakaznika.
Tak hadam trafia chalani z Francuzska tu cenu akceptovatelne aj pre tunajsich zakaznikov...
Zabudol som sa vyjadrit k technike a motorom:
v strednej triede koncit 1,6-ou je sebevrazda :-!
V nizsej strednej ( vid H/K ) sa to da. O to potesitelnejsie zneju zvesti o motore 1,8 pre verziu RS ( a mozno aj GT ? ).
4-control = :yes: - len hadam to v testoch zaujme viac nez na Espace... :-|
mimo temy........ ale kedze pises aj o tychto autach tak....
na autobilde uz su slovenske jazdy s tym novym ceedom 1.0 turbo ... a pridu mi ovela pozitivnejsie a prijemnejsie napisane dojmy ako tu na auto cz... stejne ale gdi podla mna bude hrat prim aj nadalej u rodin ktore uz kupuju auto na viac ako 3-4 roky...
otazka ak mozem...... dostane talisman aj nieco objemovo vacsie ako 1,6 turbo benzin? ;-)
Vies kedy ? Ked bude Talisman kombi v sluzbach divizie Renault Sport ako kurierske auto >:D
A nalozia mu do kufra nahradny motor 3,5 V6 pre Formulu Renault, ze sa niekomu pokazil a treba ho odviezt >:D - vtedy bude mat aj 3,5 V6 ale v kufri >:D
kedysi veru bolo specialne clio s V6 .. od renault sport ... najde sa o nom clanok aj tu na auto cz.... auto s priemernou spotrebou 12 litrov na papieri ;-)
ale ved ja viem >:D ( a nebola to V6 )
Ja len neverim co pise Pogo, ze tu V6 daju do Talismanu.
A len som sa snazil humornym sposobom popisat, ako by sa mohla ta V6 ocitnut aj v nom. ;-)
Nevim, jestli je zrovna Cina nejaka velmoc sestivalcu... Treba minuly Superb tam taky koncil na dvoulitru, Passat tusim mel 3.0 V6, vetsina cinskych aut je taky pohanena ctyrvalci...
Pisem aj tu, lebo som chcel, aby niektori tupci pochopili ze som schopny pochvalit vsetko, co podla mna urobilo pokrok, alebo aspon krok spravnym smerom - co v tychto 2 pripadoch plati.
Niekomu sa ale asi moja pochvala zda byt slaba, tak som hned v sekunde dostal :no:
Autobild som este necital ( Slovenský, cital som Nemecký ) a ano, beru ten motor v pohode, lebo on v pohode je. Nic viac, nic menej.
Viem ze ty si skor na benziny, ale do Cedniku je jednoznacna volba 1,6 CRDi - zapis si to za usi a uz ma s tym nemusis otravovat >:-[] - .ich majitelia ti potvrdia. Zaruka je, a ak ju dodrzujes, problemy byt nezvyknu. Spotreba potesi, dynamika tiez. Amen. ;-)
O Talismane podchvilou pocujem spekulacie o 2-litroch od MB...Ak sa nepotvrdia, bude to v .... - kosostvorci >:-[]
Hmmm... :-!
Na ten pristrojovy stit som rezignoval - predsalen - nizsia stredna, tak tam sa da toho odpustit viac...Ale mas pravdu - ak uz je to displej, tak graficky sa to v nom dalo "upratat" 100 x lepsie. A mozno vdaka tejto digitalnej dobe bude mozne stiahnut si svoj "skin" z netu a mat tam zobrazenie dajme tomu aj minimalizovany skin z A3 / TT >:D
Espace a Talisman... to jsou pro mě designové injekce do současné automobilové designové strohosti (a Espace je naživo opravdu kus za-jímavého auta). Megane... ten ve mě vzbuzuje rozpaky zadními dveřmi, respektive výřezem alá stará Toyota Auris (třeba v kombi bude trochu jinak), a v diskusi již mnohokrát zmiňovanými kly, které například Talismanu sluší, ale Meganu vůbec ne... Zajímal by mne interiér Megane. Pokud půjde cestou Talismanu a Espace, bude to vůz "k vážnému zamyšlení".
Někdo výše tady známkoval... dal bych Méganu za 2
Asi si pamätáte na Jakubove články. Áno, dosť sa vyžíval v používaní odborných pojmov, ale všímal si pri dizajne detaily a vedel ich dobre porovnať. Boli to fajn čítania, najmä dizajn naprieč generáciami.
Tu sa teda žiaden súboj nekoná. Koniec koncov, to by bolo strieľať do vlastných radov. Keď už, čo tak porovnať Mégana s konkurenciou? Že budú mať dva modely rovnakej značky a z rovnakého obdobia aj rovnaký dizajnový jazyk nie je nijak prekvapujúce.