Audi je mistrem interiérů a zvenku mu také nemám co vytknout. U MB jsem sice malinko na rozpacích ze zadních světel, ale jako celek prostě super. U BMW se mi nelíbí ztvárnění přídě.
Ano - ve dvou se to LÉPE "táhne" - že? ;-)
PS: Tak JAK to tedy JE? CO "platí" - Mercedes nebo BMW (ode mne vždy na prvním místě?!? Já BLONDýna a teď "zmatena jsem"! Já NEvím (co si počít mám, komu já do budoucna mám, BEZ ohledu na to jaký je /technicky i designově/ "fffandit" mám! :-)
1) kdo by to byl čekal, že NEřeknete :-)
2) vaši druhou větu nějak NEchápu - myslela jsem že VŠICHNi ví, že MB CLS je II. generace a audi A7 je jeho "napodobenina" (první generace ;-)
3) osobně bych si také koupila (nej)spíš Alpina B6 Bi-Turbo 397 kW, 700 Nm - ale alespoň je (BMW 6 GT) "nějaké" (a ano - spíše SEDANovité) - zato audi je "zase opět stále" STEJNÉ :-|
(vás to ještě/už "neomrzelo"?
JOSSALITOva "tradiční"? (urážka BEZ vysvětlení CO má být špatně? - Ten už ZNÁM - zkuste něco "nového" ;-)
Mám takový dojem, že VY jste své "(ne)znalosti" prokázal (jen) v minulých dnech dokonce NĚKOLIKRÁT (oči, rsp. pohyb očí; zavěšení kol) - ale ano TAKovíhle "znalci" bývají (k ostatním) NEJkritičtější :-)
TAKŽE:
1) samozřejmě NEřeknete (nemá/nevíte CO - napsat ;-)
2) audi NEudělalo "svého následníka" - audi A7 je (narozdíl od "vynálezce/tvůrce" modelu "4dvéřového coupe") jen první generací "audivarianty" MB CLS (
Na obrázcích ne špatná, ani v reálu ne špatná - ale až je jednou uvídíte vedle sebe, možná/snad to pochopíte sám ... na "vysokou eleganci" a sofistikovanost designu druhé generace MB CLS prostě NEmá (snad "ani nemůže mít" ;-)
A teď se SOUSTŘEĎte, "pamatováka zapnout NAPLNO" - audi A7 je napodeobeninou MB CLS a je to jeho PRVNí generace!
(fajn, to by si snad pamatovat "mohl" :-)
3) BMW 5 GT mne (zatím) nezajímá, ale je to CHYTŘE a dobře navržené auto (nemající konkurenci) a - třeba jednou pochopíte "o co jde/pro KOHO to je" ;-)
Kvalitu jednoznačně ANO ;-)
Proto také v Japonsku "uspěje" GOLF, ale NEuspěje Passat (nebo SUPerb :-)
Vy víte co to znamená infantilní, tak to GRATULUJi (tak ať stejně jasno a "přehled" máte časem i v autech ;-)
PS: Jako "obvykle" BEZ jakékoli konkretizace a odpovědi?
KDO by to byl čekal (urážka a NULA konkrétností :-)
"Prudím" - páč nic jiného NEumím..
.. a autům (zas tak moc) NErozumím 8-s
Váš jossalito
MUSELA jsem to napsat za něj - "dojetím" z přiznání se - ta ÚLEVA když to z člověka "spadne" když se/si to PŘIZNÁ je NEsmírná ... a v důsledku toho nebyl schopen ta písmenka "N-E-R-O-Z-U-M-í-M A-U-T-Ů-M sám vyťukat ;-)
Ne, děkuji za optání, NEmám (patřím k těm 89% majitelů co při STK neměli nikdy problém :-)
PS: A téma "poruchovost/spolehlivost" vozů řeším spíše skrz KATALOGy OJETIN - je to MNOHEM (a to je myšleno doslova, že MNOHEM) lepší hodnotnější informativnější zdroj info-rmací ;-)
PPS: Tak trochu to "působí", že jsem "trefila hřebíček na hlavičku" :-)
(NEtrapte se že vozů NErozumíte - já vám VŽDY ráda poradím co JE a co NENí lepší/horší ;-)
Pro tebe ten příspěvek platil taky, takže díky za zakejhání "potrefená huso"... ;-) >:-[]
Je tady pár nicků se kterými se o autech dá diskutovat na poměrně velmi slušné úrovni, ty k nim bohužel nepatříš, aspoň zatím ne. :-)
Audi - mistr interiérů. Předek nechám na vkusu a chuti každého (osobně bych vybíral mezi BMW a MB) ale, že je audi v zadu o půl třídy pozadu je patrné celkem silně. Zkrátka zadní sedadla mi příjdou u BMW i MB luxusnější - prostě dál... ;-)
MB i BMW zadek vyprofilovali výrazněji jako dvoumístný, za což mají ode mě kladné body. Na druhou stranu, se správně zvolenými sedadly to Audi také umí slušně (fotka je z S7):
musím uznat, že ten předek šestky řádně zprasili. Snad na to bude M-paket, který ten šílený přední spoiler vykompenzuje. Jinak zboku je BMW nejhezčí, CLS, přestože je zakladatelem, vypadá daleko nejfádněji. A7 má
zase nudnou zadnici. Ani nevím co bych si vybral. Atmosférickou V8 nenabízí už ani jeden model. Nejlepší volba
je asi Panamera 4S:-)
Tohle auto jsem naživo ještě NEviděla a NEvím jestli to tak (opět) bude, ale poslední roky jsou (přece) ROZDÍLY mezi obrázkem vozu a REALITOU někdy až NEčekaně VELKÉ.. ;-)
Skoro ti přijde, že nejsou schopni najít fotografa, který to zvládne vyfotit. Přece není v jejich zájmu prezentovat produkt horší, než ve skutečnosti je.
Myslím že to NEmá moc společného s fotografem - cca od BANGLEových dob se s tím setkávám/to "vnímám" (skoro) u VŠECH značek = dnešní "sofistikovanější" tvary prostě asi "jen" na fotografii NElze "zcela" zachytit..
Fotograf (a grafik) je "miracle worker." Všechno jde, když se chce. :-) Nejvíc mě dostane, když fotky u testu na internetu vykreslí auto hezčí než oficiální fotografie.
1. MB CLS - nejhezčí, nejelegantnější
2. BMW 6 GC - podle mě zajímavé auto kousek za MB
.....
.....
3. dlouho nic a pak AUDI 7 - ošklivé, chladné nenápadité, technicistní jako většina vozů této značky.
Design je čisto subjektívna vec a predsa sa tu o ňu každý naťahuje, 100x vyjadruje svoje názory typu "kto z koho" a masíruje si svoje ego s ďalšou podporou kolegov.
Aj BMW aj AUDI aj MERC majú každé niečo do seba... Audi má nudný a technický exteriér, ale holt, asi sa to klientele páči, keď stále zvyšujú predaje. Jazdím 2008 radu 3 a 2009 X5 a fakt okrem veľkosti interiéru je ich problém rozoznať! To teraz mám hejtovať na danú značku? Za to, že ma každá iný prístup k spotrebiteľovi?...
Samozřejmě, že je subjektivní. Proto můj příspěvek začíná slovy "U mě MB...." Diskuze je o tom, že každý napíše svůj postřeh a pocit. Jen a je tu těch subjektivních hodnocení co nejvíc. Ostatně díky subjektivitě mohou značky uvádět na trh úspěšné modely
Však to! Reagoval som na to všeobecne práve pre to tlapkanie sa po pleciach... keďže väčšina to na diskusií v auto.cz neberie ako subjektívne hodnotenie a názor, ale boj medzi jednotlivými diskutérmi pri presadzovaní svojich (teda názorov všetkých) pre verejnosť :-)
Asi bych to vedl ve dvou rovinach:
1. Ctyrdverove kupe je krasny vymysl, nicmene porad je to jen a jen sedan. Dobre to jde videt u CLS, ktere kdyby nemelo kufr od zadniho okna svazovany prudce dolu, ale vodorovne, byl by to normalni sedan. U BMW se o svazovani ani nesnazili, takze je to vlastne taky jen bezny sedan. Ze jsou obe vysperkovana na vrchol premie, to se musi nechat, auta jsou to nadherna, ale jsou to proste jen a jen sedany, nic vic.
2. Jediny, ktery prinasi odlisne pojeti karoserie, je opravdu jen A7, ktere diky jedne linii svazovani strechy od pulky auta dozadu vypada naprosto odlisne od vsech, co se na slinici pohybuji. Na druhou stranu, je to liftback, tzn petidvirko, take i zde je nazev CTYRdverove kupe naprosto lichy :-)
Marketingove to maji vsichni tri zmaknute az na pudu, vzhledove je to pouze o preferencich (odlosnosti u me vitezi A7, celkovym vzhledem jasne CLS), nicmene realita je jen a pouze dva sedany a jeden polokombik, takhle se sebou nechame mavat a zerem jim to i s navijakem :-)
To je asi jako když si někdo koupí X6 a má pocit, že kupuje sportovní SUV. A vlastně proč ne, pokud se to těm lidem líbí, tak to plní účel. Mně se to v tomto případě líbí a to CSL bych si klidně koupil, ale rozhodně ne proto, že je to ultra mega cool čtyřdeřové kupé, protože máš pravdu v tom, že to stejně nikdo nepozná, a mě by nebavilo pořád někomu vysvětlovat, že to není sedan >:D >:D
Pozor, X6 je SAV, ne SUV :-) Ale presne to pises, je hodne lidi, kterym se vymyslena vzacna aura libi a dela sve prodeje, to je nepochybne. Na druhou stranu, prvni CLS by se prodavalo bezvadne i kdyby bylo pojmenovane jen jako sedan, nicmene takhle je tam proste punc exkluzivity, to chce u svešho auta asi kazdy, take za marketing maji vsichni :yes: , za to, ze se vsichni nechame tak jednoduse oblbnout mame vsichni :no::-)
Jo tak, oni tomu ještě dali trochu jinej název, aby to byla echt rarita jo >:D Ta X6 je tedy nakonec ještě lepší příklad, než jsem původně myslel. 90 % lidí jí má stejně za SUV, jen zájemcům v autosalonu řeknou, že je to supr čupr SAV ještě šmrncnutá s coupé a člověk má hned pocit, že kupuje něco "navíc" :-) Jak jsem psal výše, mně je tohle kategorizování úplně u zádele, CSL bych si koupil, protože se mi líbí. A to, jestli je to sedan, SUV, SAV nebo obytnej karavan je mi úplně jedno >:D >:D >:D
To tvrdím od založenia tohto vymysleného segmentu. A BMW 6 to len zaklincoval tým, že vo všetkých ohľadoch úplne typický sedan chce tlačiť ako kupé. >:D Aj keď ja ale A7 jednoznačne liftback, reči o kupé sú asi najprijateľnejšie vzhľadom na plynule sa zvažujúcu zadnú časť práve u nej.
Pokud bys vynechal slova jako "typický" (sedan), nebo jednoznačně (liftback) mohl bych s tebou v podstatě souhlasit. Ale typický sedan nemá takovou lini střechy a jednoznačný liftback má mít z profilu jasný náznak třetího prostoru (jakou tříprostorové karoserie).
Označení čtyřdveřové kupé je marketingový "protimluv", který byl zřejmě poprvé použit u Roveru P5 coupé zmíněném v článku, ale všechny tyhle tři auta jsou především 4/5 dveřové fastbacky a slovo fastback by se v podobném článku mělo skloňovat v každé druhé větě, zvlášť, když jsme díky Tatře byli fastbackovskou "velmocí" už ve třicátých letech a i 4/5 dv. fastbacků bylo je a bude dost, např::
1933-1935 Pierce-Arrow Silver Arrow
1933-1936 Riley Nine (Kestrel)
1934-1938 Tatra T77/T77A (Finned Fastback)
1936-1939 Tatra T97 (Finned Fastback)
1937-1950 Tatra T87 (Finned Fastback)
1946-1952 Tatra T600 Tatraplan (Finned Fastback)
1946-1958 GAZ-M20 Pobeda
1947-1953 Jowett Javelin
1948 Tucker
1948-1952 Hudson Commodore
1948-1954 Hudson Hornet
1949-1951 Nash Ambassador Airflyte
1950-1953 Tatra T87-603
1955-1958 GAZ-M72 (M20 4x4 conversion)
1951-1957 FSO Warszawa (Polish M20 clone)
1968-1974 Volkswagen Type 4
1969-1978 Citroën Ami 8
1970-1979 Citroën GS
1972-1982 Lancia Beta Berlina
1973-1981 Volkswagen Passat
1974-1990 Citroën CX
1975-1984 Lancia Gamma Berlina
1976-1986 Rover SD1
1978-1980 Buick Century
1978-1980 Oldsmobile Cutlass Salon Brougham
1990-1998 Mazda 323F
2005–Present Mercedes-Benz CLS-Class
2006–Present Citroën C6
2009- Porsche Panamera
2009- Aston Martin Rapide
2009- Audi A5 Sportback
2009- Volkswagen Passat CC
2010- Audi A7 Sportback
2010- Honda Crosstour/Accord Crosstour
2011- MG 6
V článlku je zmíněn fastback Passat CC, ale stejně tak mohl být zmíněn třeba fastback Citroen C6, ale dnes má zřejmě obecně větší váhu to, co o svém produktu prohlásí marketing.
Jinak nikde není napsané, že kupé musí! mít zcela plynule splývající linii střechy až do konce profilu, viz pohled do hlubší historie automobilu. Třeba pro BMW jsou kupé se stupňovitou zádí tradiční záležitostí.
U A7 mi v článku trochu chybí zmínka o designovém předchůdci, skutečném dvoudveřovém coupé Audi 100 Coupé S.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Třeba tohle mohlo být (dnešní optikou) klidně taky čtyřdveřové kupé:
[odkaz]
Nechal jsem ti tam dvě "návnady": Audi 100 coupé S a Citroen C6. Tak aspoň, že na tu jednu si se chytla... >:-[]
P.S. Píšu přece jasně, že ta zmínka trochu! chybí mně, nikoli tobě, takže jaképak "nasilu"? ;-)
Wooow! Tak to bylo před 6ti hodinami psáno jako "návnada" pro/na mne? No BEZVA :yes::-)
PS: NE to s tím "trochu" je "trochu" JINAK než se teď snažíte "naznačit" ;-)
To JÁ napsala "TROCHU nasilu", zatímco vy "v článku mi TROCHU chybí zmínka" ... ale dál už mluvíte (BEZ jakékoli "trochy" o "DESIGNOVÉM PŘEDCHŮDCi" - sorry :-)
Čekal jsem, že se chytneš i toho mémo kříšení "mrtvoly" (Citroen C6).
Nepsal jsem o žádné troše designového předchůdce, ale o tom, že mi tam ta zmínka trochu! chybí, takže netuším co na tom nechápeš, nebo co se v tom zase snažíš hledat?
Za trest ti tu přidám vtip, na takové ženské, jako jsi určitě i ty >:D :
Ve tři hodiny v noci se žena potichoučku vkradla do sousední místnosti. Kladivem rozbila LED LCD monitor, CD/DVD/BR polila lepidlem, počítač vyhodila oknem a tiskárnu utopila ve vaně. Vzala golfové hole a všechny i s báglem narvala do popelnice. Když už byla venku, stavila se v garáži a zuřivě začala bušit kladivem do motocyklu Harley Davidson, r.v.1958. Pro jistotu ještě prořezala obě pneumatiky. Doma navíc rozšlapala raketu na tenis a do botasek na nohejbal natloukla hřebíky. Potom se uklidnila a vrátila se do ložnice, do teplé postele a přitiskla se k boku svého nic netušícího spícího manžela a usínala s blaženým pocitem, že už teď veškerý volný čas bude do konce života věnovat pouze jejich lásce a do smrti se od ní nehne.
A měla pravdu ... do konce života jí zbývaly čtyři hodiny.
NEbyl vy jste na argumentačním školení (a stylu NEpřiznám se ani kdyby...) u jossalita? ;-\
PS: Myslím že NEní třeba mít AŽ takový "cit pro jazyk" abyste "zásadně" NEvěděl kam "umístit" slovo "trochu" (když ho dáte TAM KAM JSTE HO DAL, tak holt... ;-)
PPS: Ten vtip (sice znám)ale "není špatný" :-)
(TAKhle to s, některými, muži opravdu JE ;-)
Právě podle toho kam jsem to slovo "trochu" dal, je zcela jasné k čemu se vztahuje, to není o žádném jazykovém citu, to je zcela základní logika chápání psaného textu. Dej to přečíst nějakému normálnímu člověku (raději chlapovi) a zeptej se ho k čemu se to "trochu" vztahuje. ;-)
P.S. Tak je to hlavně s některými ženami! >:-[]
ad PS: OK - jsem pro REMÍZu - tak je to JAK s některými ... tak s některými.. :-)
Byl by "dostatečně normální" absolvent katedry Jazykového centra FF UK? ;-)
NEmám potřebu (nechci) se "hádat" o takovouhle "bubinu", ale pokud je text: "v článku mi TROCHU chybí zmínka" (a pak další text ZA čárkou - kde po "žádném trochu" není ani zmínky), tak to TROCHU se (sorry) JEDNOZNAČNĚ vztahuje k ... ;-)
V češtině občas mohu udělat CHYBU, ale (myslím že) NE takovouto "principielně teoretickou", tam to/mne asi "neokecáte" :-)
(ale jinak za snahu "protlačit" verzi/tvrzení, že príslovečné určení z jedné věty (před čárkou) patří vlastně JEDNOZNAČNĚ do úplně jiné (za čárkou) - za to máte (při posledním ADVENTu) ode mne :yes::-)
To "trochu" se jednoznačně vztahuje k tomu, co "mi (v článku) chybi", nikoli k míře podobnosti A100CS a A7. Pokud to nechápeš, pak máš ten údajný diplom zřejmě k němčině. 8-s >:-[]
Tak "údajný" (vy jste byl snad OPRAVDU na "školení" u jossalita :-) ) diplom NEní můj (ale "mám k němu blízko" ;-)
Ok, NEchci se (o takovou bubinu) "přít", tak budem "hrát", že to příslovečné určení z první věty je platné v té druhé (a v té první naopak NENí "funkční" - je tam jen "strategicky" odloženo - je to taková "lušťoffka" aby to čtenář NEměla při čtení "tak jednoduché" ... ok? :-)
Už se konečně prober!
cituji: "U A7 mi v článku trochu chybí zmínka o designovém předchůdci, skutečném dvoudveřovém coupé Audi 100 Coupé S."
To "trochu" je v první části věty ke které se logicky vztahuje, to že ty si to neúnavně spojuješ s mírou podobnosti A100CS a A7 je už opravdu (minimálně) na psychologa. 8-s
To, že k něčemu tak logicky jasnému potřebuješ jazykovědce je už opravdu spíš na toho psychiatra, nebo aspoň psychologa...
Není tu po ruce nějaký, přihlaste se! >:-[]
Nojo, to už tu ale bylo "že ve 2 se to ... :-)
PS: To jste si trochu "popletl", JÁ ho (jazykovědce) nepotřebuji... ;-)
(ale chápu že DOUFÁTE, že tu nějaký NEní... :-)
NEbojte - myslím že vaše šance jsou VYSOKÉ ;-)
Ano? No vidíte a sám autor toho odkazu přitom tvrdí že to je jen "finta" ;-)
PS: Mně často příjde "směšné" i ty (jako)odkazy na dávno minulé vozy typu vw Beetle (nebo Citroën DS a samozřejmě i tohle audi A7) - to jsou PŘEDEVŠÍM MARKETINGové "cancy", technicky ty vozy nemají doslova NIC společného a samozřejmě se vždy DÁ najít nějaká "podobná linka" - kolik by asi šlo nají "dávných" kupátek co mají takhle "splývající záď"? Dokonce i "komunistická škoda" kdysi vyráběla něco takového - bylo to NEJlevnější "jakoSPORTovní" cupka tehdy v Evropě prodávaná - škoda 130? Nebo tak nějak se to jmenovalo? JISTĚ víte o čem mluvím (a jistě někdo "opraví" správný název :-)
Tak tady jsi zase mimo, tobě to dneska zřejmě moc nemyslí.
1. Bavíme se o tu jasně o designu! (viz článek), takže argumantace (ne)shodnou technikou má argumetační hodnotu nula.
2. Nejde o žádné marketingové "cancy", protože marketing Audi tyhle dvě auta vůbec nikde do suvislosti nedává, naopak (zkus popřemýšlet, proč asi). Je vidět, že díky "AnA" (Alergie na Audi) o tom moc nevíš, což ti ovšem vůbec nebrání se k tomu k tomu podobně zasvěceně vyjadřovat. ;-)
Tak já myslela že se dozvím název té "cupky" od Škodovky a NIC ;-)
PS: Ok, tak zcela OBECNĚ a BEZ ohledu na značku (PROTO jsem tam zmínila ten Citroën! No jak vidno NE"stačilo" to :-)
Ta srovnání s "dááávnými" modely jsou VĚTŠINOU spíše "umělá" spojení NEmajícího moc společného s realitou (jde SPÍŠE o marketing(ové cancy ;-) )
A stejně jako NENí žádné spojení mezi dávným modelem Citroën DS a současnými DS (jakési VZDÁLENÉ, technické i designové, spojení by se snad dalo vysledovat mezi DS /tím z roku´55/ a C6) tak stejně tak mi "TROCHU (jak jsem napsala! :-) ) nasilu" příjde i hledat spojení mezi současnou ještě "skoronovinkou" A7 a 40 let starým kupátkem Audi 100S (a podobně "splývavou záď" za ta 4 desetiletí mělo asi HODNĚ vozů/kupátek..
PPS: JAK se jmenuje ta "cupka" od škoda? NEřeknete? ;-)
Tak mi teda najdi nějaké jiné Audi (kromě A100 CS a A7), které má takovou linii střechy a tak hodně podobnou zadní partii a vůbec celkovou podobnost ve stejné míře, navíc z takovým časovým odstupem. Jsme na tebe zvědavý.
P.S. Dnešní Citroeny DS nemají designově společného vůbec nic, ve srovnání s touhle dvojící. :-)
Ach ano děkuji (měla jsem na mysli tu 110R - NE že bych je porovnávala - nemá ale také podobnou "pudelku", nebo nemá ji Garde/Rapid náhodou "ještě podobnější"? - nebude TO designový předchůdce Audi A7 ;-)
VIDÍTE jaká se dá napsat "bubost" (a CO se dá lidem "nabulíkovat"? :-)
(a ony si ty pudelky popravdě docela PODOBNÉ jsou :yes:;-)
Takže o žádné jiné podobné Audi k 100 CS nevíš, ale místo abys to uznala, tak hledáš aspoň u jiných značek, které v té době neměly s Audi absolutně žádnou souvislost. Jen další argumentace na nule a k P.S. taky nic, co? :*) >:-[]
mierne OT pre vas ,ale toto je to čo prečo je audi ,audi .
audi 100 1992
[odkaz]
interier - [odkaz]
bmw 5 1992
[odkaz]
interier - [odkaz]
mercedes e 1992
[odkaz]
interier - [odkaz]
všetky tieto modely su plus minus rovnako stare a najmodernejšie posobi prave audi a zaroven prave audi je blizke aj sučasnemu stvarneniu A6ky ,to je to čo je pre niektorych nuda ,stale to iste a pre mna nadčasovost...ked skoro 20r auto vyzera stale moderne
Audi 100 z těch let si pamatuji již "naživo" - mně tehdy bylo "bližší" sice audi A80, ale "no problem". Sice NEvidím žádný "klad" v tom že se vám po třeba 20ti letech líbí více tehdejší audi (než MB nebo BMW - které tehdy byly ještě JEDNOZNAČNĚ lepšími vozy - dnes se už audi dotáhlo víceméně na jejich úroveň, byť si myslím že BMW 5 je i dnes stále ještě "o krůček dál" - což tedy není jen můj názor, to byl citát z velkého srovnávacího testu), ale "nic proti"
Nicméně to NEmění nic na mém názoru, že křivky zadní části vozu současného Audi A7 a (například) "komunitické" škody 110R (a možná ještě více škody Garde/Rapid) jsou "velmi podobné" (ostatně jako většina - nebo alespoň hodně stejně/podobně koncipovaných vozů..
PS: NEjsem odborník na design, ale MNĚ příjde z těchto tří modelů (snad až VÝRAZNĚ) NEJlepší MB CLS
každa automobilka v prvom rade hlada inšpiraciu vo svojej minulosti a evidentne audi pozeralo 40r spat na audi 100s,teda pokial chcelo audi spravit niečo nove originalne...mercedes založil kategoriu tychto pseudo 4dv kupe...audi začalo A5 sportback a potom A7čka ....bmw urobil sedan s trošku vačšim sklonom proti 5ke..o škode tu nemusi byť vobec reč...čo sa tyka vw beetle ,alebo fiat 500 tak tam je jasny odkaz na historiu to sa neda zapriet...
Tady bych nesouhlasil s všechny tři... BMW není ani náhodou (prostě kufr fastbacku musí splývat s linií střechy). MB je víc diskutabilní, ale u mě by neprošel (ta linie je přerušená, má na fastback špatně ukončený zadek, ale je tu ta snaha, nebo alespoň podobnost). Však jsme se o tom už bavili. :-)
Audi prodává A7 jako fastback, což je správné označení bez diskuze. O nějakém "kupé" nic neříkají. Kupodivu tady pracuje marketing nejméně. Navíc je to kříženec dvou starších modelů Audi - koncepčně starý Avant s trochou designu Coupé S.
1. CLS (exteriér, interiér)
2. 6 GC (interiér, moc pěkně řešený prostor pro cestující na zadních sedadlech)
3. A7 (díky zadním partiím skutečně nejblíže označení "čtyřdvéřového kupé")
Ta šestka skutečně vypadá jako klasický sedan, nikoli jako "4D Coupe". Prapůvodní concept vypadal mnohem lépe [odkaz]
Je velmi těžké vybírat mezi takovými skvosty a časti zvítezí spíš osobní sympatie ke značce... Proti BMW a MB mi příjde Audi A7 nudné. MB má zase strašně sexy zadek. Pro mě je pořadí následující:
1. BMW,
2. MB,
3. Audi.
..nejméně prapodivných samoúčelných křivek, nejméně brutality a kýčovitosti a nejvíce elegance. Zlí zazykové by řekli, nejvíce nudy. Pravdou je ovšem opak - Audi je díky majestátnosti a eleganci stejně nepřehlédnutelné jako pouze druhé housle hrající BMW a MB. :-)
ještě, že na tuhle třídu nemám prachy, protože bych si je musel koupit asi všechny tři >:D ... ne, tady je to zatím jasný, bmw zatím brát nebudu, takže mezi audi a medvědem bych si vybral medvěda. I když je audi v pár ohledech lepším autem.. Ale když si jdu koupit takový auto, nebudu se asi moc dívat na to, jak naložit do kufru novou ledničku, kterou si můžu nechat dovést ;-) (trošku přeháním..)
Ted jsem tak zauvazoval a uz si nepamatuju, kdy jsem si neco rozmerneho vezl sam. Vetsinou je to stejne objednavka na internetu a tu ti dovezou, na co rozmerny kufr. A hlavne, kdyz kupujes toto, uz ti doma stoji i jedno dve jine auta :-)
1. BMW protože mi přijde nejvyváženější jako celek.
2. Audi, pěkná sexy silueta, jen zadní lampy takový smutný, basetovský (podobně, jako na mě působí ty od seatu)
3. Mercedes - přední půlka pěkná, ale zadek až příliš zvadlej + opticky zoufale poddimenzované boční prosklení..
Tož napadla mne v tomto čase předvánočním paralela (viz nadpis). Tedy oříšek prví Audi, oříšek druhý BMW a oříšek třetí (svatební) M-B. Nu a mám-li to bráti vzhledem ke svému věku, tak na Audi jsem už starý, na M-B zas ešče mladý, tedy volím BMW (byť po M-B již začínám pošilhávati). Tož tak.
medak je este dominantnejsi ako pri prvom pohlade :yes:
kazdy detail interieru v medaku je o level lepsi ako v bmw alebo audine, staci pozriet budiky, ventilacky vyplne a dizajn dveri, volant, stredovy tunel, gombiky, pocit z utulnosti a esteticka zladenost a je jasne ze medak vitazi na celej ciare :yes:
o exterieri ani nema vyznam pisat tu je medak na mileeee pred audinou s bavorakom ;-)
tak charizmaticky a noblesny dizajn aky ma medak totiz ani nema konkurenciu, porovnavat suche audi s medakom je priam hriech
Pro mne je tedy jednoznačně nejhezčí BMW i když právě ono má k označení coupé asi nejdál, na druhém místě je Mercedes a Audi si u mne vysloužila třetí místo. Já osobně za předchůdce čtyřdveřových coupé považuji Citroen DS jenž toto označení naplňuje jak tvarem karoserie tak i bezrámovou koncepci oken která mi tak nějak vždy ke coupé patřila, je to však jen můj názor.
P.S. Pro ty co píší že BMW vypadá jako sedan doporučuji kouknout do historie ne vždy kupé má tvary kdy se svažuje střecha od A sloupku až k zadnímu nárazníku bez toho že by vznikla třetí prostor, viz automobily jako Fiat 124 Coupé, Opel Manta, Opel Calibra a mnoho a mnoho dalších. Nicméně to chápu holt každý z nás si představí když slyší výraz coupé tu klasickou 911. A to by měl GTI opravdu radost.
Ja bych v tom pohledu do historie nechodil tak daleko a soustředil se výhradně na značku BMW. Možná se pletu, ale kromě tohodle roztomilého prcka [odkaz] snad BMW nikdy nevyrabelo kupe, ktere by melo dvouprostorovou karoserii. Takže to, že 6 Gran Coupe je vlastně "sportovní sportovní sedan" (to už asi fakt raději to 4dveřové kupé :)) není nic jiného než navázaní na tradici.
1 Audi - zdařilé jak zvenka tak uvnitř - nejlepší interiér.
2 BMW - interiér slabší, jinak opravdu elegán.
3 Mercedes - paradoxne zakladatel "třídy" se podle mě vyved nejméně. V porovnání s konkurencí působí dost těžkopádně a interiér je taky podivně technokraticky pojatý. Navíc ta černá už dnes prostě neletí, nemá to šťávu.
posledne 2 dni mi jeden obrazok nacitava na tomto serveri snad 20 sekund,a to som rad,ked sa nacita....prezeranie galerie s 20+ fotkami teda ani len neprichadza do uvahy.
inde s tym problem nemam,internetovym pripojenim to tiez nebude....
Dnes si dovolím výjimečný, protože předvánoční, ryze subjektivisticky možná i neurvalý, snad i jakékoli následné diskuse neschopný příspěvek. Padni komu padni, lehni komu lehni. Kdo jinému garáž kopá, sám do ní padá...
Tak především AUDI A7
Nemá pro mne koule. Prostě je pro mne nemá. Zato má příliš bachratou záď, asvšak uznávám, že je zpředu uhrančivý. Nemohu si přesto pomoci, moje voko vnímá tenhle model, jakkoli je technologicky sesnouben s hliníkem, v jakémsi plechovém až plechově drnčivém stigmatu. Hliník se prostě odstěhoval do Humpolce. Auto v komplexu nevypadá, nebere za srdce, je příliš odosobnělé, chladné, ledové jako kra. Ovšem uznat je nutno kabinu, ano, toto je současný modernistický prémiový vrchol světa. Tají se dech.
BMW 6 Gran Coupé - Dravčí, neústupná, živočišná diamantová bestie. D.ě.v.k.a bejčí garáže, co si nechá líbit všechno, i to, na co se sám bojíš zatím jen i myslet... Tohle je jediné auto, v němž se můžeš odvážit vjet do Noční strany, tam, kam ses zatím bál vkročit i jen prstem po mapě. Neboť, jak říká John Taylor - (parafrázuji) "Šel jsem do garáže, která nebyla garáží, otevřel jsem dveře, které nebyly dveřmi. Avšak co jsem viděl, viděl jsem..."
Auto, před kterým se ti u pumpy rozklepou kolena. Arogance bez hranic, síla vesmíru. V kulích i v hlavě ti hučí, zažíváš absolutní sexistickej rajc, dokonalá garážová úchylka, ve výfuku na volnoběh to mlaská jako v horké rozvášněné... ani nemohu napsat tu asociaci naplno. Chlapská, dravčí absolutní kára. Dělo, pro něhož je i symbolický náznak silniční nevole, nekrytou výzvou na imperiální souboj planetárního dopadu.
Jenomže.
Jenomže ještě je tu... CLS, MERCEDES-BENZ... CLS. Čímž jsem de facto řekl vše. Protože někdo prostě nejlepší být... musí. Nadpozemská, snová krása, démant čistoty, démant harmonie, démant výrazu a démant tmy. Jiskrnost na hraně laserového děla, tříštivá slepota v objetí snu.
No a pak ten vnitřek, co má v sobě kotvu snad celého automobilového století... Nebeský ráj, co v tobě emočně startuje všechno co dělá šoféra šoférem, noblesa matné perly, jejíž uměřené odlesky vynikají o to více, oč rozplizle poblikávají ti kolem. Jedinečné, výrazově mnohočetné, nekonečně krásné, nekonečně hluboké... CLS.
CLS - Porthos, dá na vnější dojem siláka a chvástala, bříško mu přetéká ale jinak v jádru dobrák od kosti, no mě to jeho barokní tělo a rezevláty klobouk s dlouhými péry sedí na CLS jak….
A7 - Aramis, bez diskuze, vnějškově uhlazený, nenápadně elegantní, zádumčivý leč s bohatým vnitřním životem a když přide na věc tak hbitý a obratný.
6GC - Athos jak vyšitý, mušketýr šlechtického rodu, hrabě každým coulem, umě balancuje mezi rozevlátostí Porthose a uhlazeností Aramise.
No a kdo je nejlepší? No přeci d, d'Artagnan, ten co se objevil mezi mušketýry teprve nedávno a hned se stal nejlepším a posléze i kapitánem mušketýrů na dvoře Ludvíka XIV., tedy Porsche Panamera.
Samozřejmě, pobíhají tady ještě různí Planchetové, Bazinové, Grimaudové a Mousquetonové, no ale to jsou jen poskoci, občas pobaví svou nešikovností, občas překvapí svou podobou na své pány, ale jinak musí jen tiše stát v koutě, když jejich pánové začnou, hodovat, milovat nebo bojovat.
Když se blíží ten Silvestr. Vyndej šampaňský ze štajndliku a do toho ledu si strč..."ani nemohu napsat tu asociaci naplno"...pak si zbytek nerozpuštěného ledu nasyp na hlavu a uvidíš..."chladné, ledové jako kra" nádherné Audi A7. >:-[] A přejdou tě roupy s baworákem.
P.S.: kliknul jsem na CLS ;-)
Tohle neudržíš, právě u předmětných karosářských verzí je absence toho potřebného "uměleckého" přesahu u AUDI velmi citelná. Vnitřek samozřejmě špička, ten vnějšek postrádá trochu více espritu. Je to příliš... jednoduché.
audi stavilo na jednoduchost,čiste linie,zatial čo mercedes a bmw idu smerom všakovakych liniek tiahnucich sa od niekal niekam atd...osobne som za jednoduchost - nadčasovost
Já bych to s tou (neustále a neustále opakovanou) "jednoduchostí" NEpřeháněla (sice SOUHLASím, že "v jednoduchosti je krása", ale také "co je moc je příliš" a ta "neustálá STEJNOST audi" sice asi někomu "vyhovuje" - minimálně majitelům "ojetin" ;-) ale opravdu jí je už "trochu moc" - a u audi ještě "jakžtakž", ale aplikace této metody na poslední generace modelů vw - to "se mi NElibí" už VŮBEC :-| Pokud na vozy koukáte NEjen na fotografiích, myslím že (zdaleka) NEJdál došel MB CLS - je "vidět" (cítit) že jde narozdíl od konkurence o druhou generaci a vůz je prostě "dál" ;-)
Vkus, názor na design je myslím dost "individuální", já to mám tentokrát HODNĚ jednoznačné - NEJlepší/-hezčí/-dál je Mercedes CLS :yes::-)
noo cls sa mal od čoho odpichnut ,ako spominate je to druha generacia mercedes mal na čo nadvazovať ,inžiniery presne vedeli o čo ide....pokial je tu tiež spominana stale ta rovnakost audi ako su všetky rovnake,atd...tak mne osobne pride prave tu spominana audi a7 sportback vyraznejšie ina či už z predu,alebo zadna čast...audi si určilo jednoznačne tuto cestu,zatial im to funguje možno o 5rokov to bude uuplne inak...jasne každa automobilka ma svoju tvar,ale je pravda,že mercedes či bmw odlišuju svoje modely viac...aj ked napriklad bmw 3 a 5 sa mi celkom podobaju,ale mercedes ma rovnake masky s hviezdou ,bmw ladvinky a angel eyes,audi single frame a ledky ...niekomu može vyhovovať že bmw 3 sa podoba na 5ku,či A4ka na A6ku....trh je velky ,je z čoho vyberat a všetci vedia čo robia a robia to dobre...u tejto trojky čo tu mame je tažke vybrať nemecko tri krat inak a pritom rovnako...pre mna jednoznačne audi,lebo to je to čo sa mne pači...
Jak bych to jen vysvětlil...například mně (stejně jako spoustě dalších) vyhovuje srozumitelně a přehledně formulovaný text bez zbytečných nefunkčních kudrlinek, zřejmě proto se mi (stejně jako spoustě dalších) líbí také Audi A7. :-)
S tím textem bych to CHÁPALA ;-)
S tím audi (a audi A7 není "ošklivé" nebo tak něco - je "jen" a zase a opět "stále stejné" - což v nějakém bodě začne být "trochu moc" (nuda). Ale je možné že na mne tenhle pocit jen "přišel o něco dříve" - a k vaší "toleranci" dorazí až později..
(že by se lidem "už navždy" líbil stále jen a jen a jen a jen a ... "faceliftovaný" design - to NEvím NEvím ... i když zrovna v posledních dnech mne tu celkem DOST lidí přesvědčovalo že zavěšení McPherson (když je ve škodovce, tak) je vlastně LEPŠí než ta u všech dražších luxusních a sportovních vozů apod. - takže tahle DESIGNová "nenáročnost" je proti té "kvalitativní" vlastně úplné "nic" :-)
PS: Myslím že (i designově) jsou to "SLUŠNÁ" auta všechny 3, nicméně opravdu že "nejdál" (a opravdu to cítím "jednoznačně") je Mercedes
(a vím co říkám, že je NUTNÉ je vidět "naživo" a NEhodnotit jen podle obrázku! ;-)
nejsem profík na design, takže NEvím jistě čím to je, ale zatímco jiné vozy - "krásným" PŘÍKLADem je třeba CLS II. generace - vypadají cca od BANGLEových dob na fotografii a v reálu často "trochu/docela JINAK", tak audi vypadá ... stále jako audi :-)
designova nenaročnost to je nejaka uražka,alebo niečo podobne? myslim,že nie každemu sa musia pačiť...cls 2 na mna v detailoch posobi dosť rozpačito...kudrlinky kam sa človek pozrie nezmyselna chromova lišta kopirujuca spodnu linku mi doslova vadi v porovnani s audi a bmw to pôsobi až moc "honosne" teda aspon tak chceli aby to pôsobilo...a ako som bol byval spominal hore mercedes pri navrhovani clska mal o jeden problem a to je tvarova koncepcia ,ktora je evoluciou prvej rady cls....zato bmw a audi začinali od nuly...chcelo by to proste porovnanie 5ky a 6 ky GC a vtedy sa ukaže ,že 6ka moc nebude mať zmysel...audi vyzera jak audi ,preto že to audi je :-!
Ne to je opravdu jen "pokus o popis situace" (kdy audi - snad to tak lze říci - dělá stále jen další a další "facelifty").
U Mercedes CLS II. je (dle mne) skoro NUTNÉ vidět ("vnímat") vůz "naživo" - myslím že to jeden z "nejpropacovanějších" designů (sériových) vozů dneška..
A ano - to se SHODNEME - myslím že je DOST cítit, že Mercedes je v tomto "o generaci dál" a zatímco první byla .. řekněme tak trochu ve stylu současného audi A7, tedy sice na první pohled "atraktivní", ale současně i jaksi "prvoplánovaně" atraktivní - zatímco tato druhá generace je už "chuťovka pro náročné" (alespoň tak to vidím JÁ :-)
A souhlasím i s vašemi posledními slovy - audi vypadá (zase "jen") jako (další) audi - což (ještě) NENí vysloveně "problém", ale určité "ale" se tam (už) skrývá... (si alespoň myslím já
Měla by ses rozhodnout, jestli je A7 designově až příliš jednoduchá, nebo naopak až příliš "prvolplánovaně" atraktivní, mezi tyhle dva odlišné pohledy totiž nelze dát rovnítko ani s případným doktorátem z češtiny. 8-s >:-[]
Já (tady někde "níž") ŘÍKALA že NEjsem odborník na design! :-)
PS: Tak to řeknu "jak mi zobák narostl" - ještě chvíli a ten neustále "stejný" design možná začne "nudit" nejen mne ;-)
PPS: A myslím že JE možné aby jeden design splnil OBĚ kritéria (byl "příliš jednoduchý" a přitom "prvoplánovaně atraktivní")
.. třeba audi A7 se to (minimálně částečně) docela DAŘí :-)
Buřtík ti taky musí všechno opakovat třikrát, než to konečně pochopíš?
A taky na něj uplatňuješ metodu, že stále dokola omílaná "bubost" se jednou musí stát pravdou?
Pokud je odpověď dvakrát ano, pak je asi ten tvůj Buřtík ještě vážnější kandidát na Nobelovu cenu míru, než dnes zesnulý exprezident Václav Havel.
Tu "jednoduchost" můžeme probrat za rok za dva, jak bys potom označil v architektuře funkcionalismus? Každopádně jediným kvalifikovaným soudcem bude trh a případná stopa v automobilové historii.
Souhas...
K té designové "jednoduchosti" někdo směřuje/dozrává k ní, a někdo k ní naopak nesměřuje/nedozrává k ní..., lidi jsou (naštěstí) různí...
P.S. Já bych jen k vůli designu nikoho předem (z této trojice) nevyřazoval a rozhodovaly by spíš jiné věci.
BMW bych zvažoval, tak jak je u CLS bych určitě počkal u na shooting brake a rozhodl se až pak a u A7 bych jako alternativu zvažoval nový Allroad (s biTDI).
No to je ale trochu "divoká" alternativa (dávající smysl, jen pokud by po tom voze jeden z nás třeba "pošilhával"? ;-)
PS: NEjsem fanynka audi, ale to NEmusí být špatná volba :yes::-)
BMW 6 mi bohužel přijde naprosto nemastné , neslané. Už jsem ho viděl párkrát i živě a pocit přetrvává. Na druhou stranu si aspoň nemusím drbat hlavu že sem si vybral špatně.
Této "drobné anomálie" jsem si již všimla!
Výsledky ankety (nejen této) říkají něco JINÉHO než naznačuje počet diskutujících "provw" fandů" v diskuzi.. ;-)
Závěr - koncern má VELMi "bojovwné" fanoušky? :-)
ja viem bohužial ,teda nie bohužial pre mna,ale pre vas tu nieje bmw,mercedes a citroen >:-[] ,lebo keby to bolo tak tak by sme tu videli oooody na užasny podvozok,motor a neviem čo všetko...od niekoho ,kto sa tvari jak slušny človek vyka tu v reakciach pomaly aj sama sebe a potom tu bude pisať o nejakych provw fanušikoch a pritom sama kylie ,pod člankom o psa ide od radosti zošaliet nad kvalitou psa >:-[] ps a to už nevravim o VSELIAKYCH /pubertackych / vyjavoch v pisani ,ale to patri k nej...
To asi ty Vánoce (na to jaký je - třeba ve firmě - "chaos" a "stále něco" a ... a tak vůbec) mám (sama nevím proč) až NEčekaně, skoro HRÓÓÓÓÓZNĚ dobrou náladu :-)
(že bych "vibrovala" a dostanu něco "pěkného" pod stromeček? :-)
Ale NEEE! "Vibrovat" - NEmyslím jako "kmitat", ale "vnímat" nebo možná "vnímat (vesmírné?) vibrace" nebo tak nějak = prostě "cítit"/vnímat ... třeba budoucnost (co bude co se stane) - prostě něco tak trochu jak ESP (tedy NE to z aut :-)
PS: Že já jsem to použila - teď budu asi "definitivně" za ... :-)