Detlef Wittig: zvažujeme prodej vozů Škoda v Austrálii

Detlef Wittig: zvažujeme prodej vozů Škoda v Austrálii

 

V rozhovoru, který Škoda zveřejnila v tiskových materiálech k brněnskému autosalonu se píše o rostoucích prodejích Octavie Tour, plánu vyrobit letos 600 tisíc aut, aktuálních zahraničních aktivitách Škody a záměru uvést značku na australský trh.

V roce 2006 zaznamenala Škoda Auto a.s. rekordní výrobu i odbyt, ale Fabia - strategicky důležitá novinka ve velmi důležitém segmentu malých vozů - se na trh dostává až letos. Jaké jsou prodejní výsledky firmy za první měsíce roku 2007 a jaký je výhled pro následující období?

Škoda Auto a.s. má za sebou i přes stagnaci trhů ve střední a západní Evropě úspěšný rok, což se také zřetelně odrazilo na prodejních výsledcích a ekonomických ukazatelích.

V první třetině letošního roku jsme opět zvýšili celosvětový prodej. Našim zákazníkům jsme prodali 201 603 vozů, což je o 15,1 % více než za stejné období loňského roku.

Největší nárůst jsme zaznamenali především v zemích východní Evropy, kde si od ledna do dubna 2007 zákazníci zakoupili 28 579 vozů. To je oproti stejnému období roku 2006 o 54,6 % více. Nárůst podpořily zejména Rusko, Rumunsko nebo Ukrajina. Rostoucí tendenci potvrzuje i zájem o vozy Škoda v dalších zemích tohoto regionu.

V západní Evropě jsme nejúspěšnější na náročném německém trhu, kde Škoda Auto prodala za první čtyři měsíce tohoto roku 37 243 automobilů, což znamená meziroční nárůst o 18,2 %.

Letos chceme zvýšit prodej na 600 000 vozů Škoda. Podaří–li se to, bude to za současné tržní situace další mimořádný úspěch ve více než stoleté historii naší automobilky.

Roomster se na českém trhu prodává právě jeden rok. Jaký je o něj zájem u nás a jaký v zahraničí? Jaké jsou prodejní výsledky této modelové řady? Který trh je pro něj nejvýznamnější? Jaká motorizace je u nás nejžádanější?

Roomster, čtvrtá modelová řada značky Škoda, vstoupil do segmentu víceúčelových vozů. Škoda neměla do loňska ve třídě MPV zastoupení, a tak vlastně ukrajuje z tržních podílů konkurenčních značek.

Za minulý rok jsme prodali 14 422 vozů a za první tři měsíce letošního roku již 15 188 vozů. Prodej se naplno rozjíždí na všech trzích. Jedním z největších trhů pro Roomster je právě trh domácí, kde si tento model během krátké doby vydobyl prvenství ve svém segmentu. K zákaznicky nejoblíbenějším verzím patří výbavová verze Style v kombinaci s motory o objemu 1,4 l - jak v dieselovém, tak benzinovém provedení. K dalšímu zvýšení prodejů tohoto modelu jsme v květnu odstartovali na českém trhu kampaň s názvem „Škoda Roomster na 2 dny do Vaší firmy“. V rámci této nabídky poskytneme všem potenciálním firemním zákazníkům zdarma zapůjčení vozu Škoda Roomster na 2 dny. Po dobu trvání této akce oslovíme více než 100 000 klientů. První reakce jsou velmi pozitivní.

V současné době přicházíme na trh s modelem Praktik, který je užitkovým automobilem postaveným na základě modelu Roomster. Tímto modelem chceme navázat na předchozí malé užitkové vozy a uspokojit poptávku rozličných podnikatelských subjektů, které potřebují obratného pomocníka pro přepravu menšího množství nákladu.

Nejprodávanějším modelem značky Škoda za loňský rok byla Octavia. Očekáváte, že se letos nebo v příštím roce na čelo dostane dostupnější Fabia?

První generace modelu Fabia nastavila ve svém segmentu novou laťku v oblasti kvality, spolehlivosti a bezpečnosti. Díky tomu se stala nejprodávanější modelovou řadou v dlouholeté historii firmy s 1,6 mil. vyrobených vozů. Nová Škoda Fabia tyto hodnoty dále navyšuje. Nabízí našim zákazníkům ještě více prostoru, ještě širší nabídku praktických řešení a kvalitu zpracování, na kterou jsou naši zákazníci zvyklí. Předpokládáme, že se Fabia v plném produkčním roce opět stane nejprodávanějším modelem v naší nabídce.

Octavia Tour představená před 11 lety se stále úspěšně prodává. Jaké jsou její aktuální prodejní výsledky a další plány?

V roce 2006 jsme prodali 69 323 vozů Octavia Tour a Octavia Combi Tour, v prvním čtvrtletí tohoto roku to bylo 17 847 kusů, tj. dokonce o 7,9 % vozů více než za stejné období loňského roku. Další výroba tohoto velmi úspěšného modelu závisí na zájmu zákazníků. Odhadujeme, že tento model má před sebou ještě poměrně dlouhý život.

Můžete shrnout, jak se vyvíjejí projekty výroby vozů Škoda v zahraničí?

V březnu loňského roku jsme zahájili budování prodejní a servisní sítě v Číně a letos v březnu jsme slavnostně otevřeli první exkluzivní dealerství SVW Škoda, které plně odpovídá celosvětovým standardům značky. Shodou okolností jsme včera, 6. 6. 2007, oficiálně zahájili produkci druhé generace modelu Octavia ve výrobním závodě v Šanghaji a první vozy již sjely z linky. Později se rozběhne i výroba nových modelových řad Fabia a Superb.

V Rusku stavíme společný závod s VW s celkovou kapacitou 150 tisíc aut ročně. Již ve druhé polovině letošního roku zahájíme v Rusku montáž rozložených vozů Fabia a Octavia. Kompletní výroba pak bude zahájena v 1. polovině roku 2009.

V našem závodě v Indii se již montují vozy Octavia, Octavia Tour a Superb. Ve druhé polovině tohoto roku zahájíme montáž vozů Fabia druhé generace.

Na Ukrajině jsou montovány všechny modely značky Škoda. V letošním roce byla zahájena také montáž modelové řady Roomster.

V závodě v Bosně se montují vozy Škoda pro místní trh. Kompletovány jsou všechny modelové řady kromě modelu Roomster.

Ve všech zahraničních závodech plánujeme v letošním roce vyrobit okolo 75 tisíc vozů značky Škoda.

Počítáte s rozšiřováním počtu trhů, na které Škoda Auto vyváží automobily?

V současné době vyvážíme automobily do 92 zemí světa. Zároveň probíhají jednání o možnostech vstupu na australský trh, vybudování tamější prodejní a servisní sítě atd. Zákazníkům by tak již koncem tohoto roku mohly být nabízeny modelové řady Octavia a Roomster. V obou případech by se jednalo o vozy vyrobené v České republice.

Automobilky v USA, ale i v západní Evropě, se v poslední době potýkají s nejrůznějšími problémy, od nevytížených kapacit až po nezájem zákazníků o nové modely v segmentech, které bývaly dříve velmi lukrativní. Můžete osvětlit, co bylo pro značku Škoda a společnost Škoda Auto tím rozhodujícím faktorem, který z firmy činí velmi úspěšnou dceřinou společnost VW Group?

Škoda Auto před lety vsadila na postupnou obnovu výrobního programu, rozšiřování výrobních kapacit špičkové kvality a promyšlený růst. Investice byly financovány z vlastních zdrojů, což pro firmu znamenalo, že objem produkce nerostl skokově, ale vyvíjel se plynule s tím, jak si značka Škoda vylepšovala obraz na důležitých trzích a dobývala trhy nové.

Cenné dominantní postavení značky na domácím trhu se nám podařilo udržet až do dnešních dnů. Připisujeme to nejen velké tradici, kterou Škoda v Česku má, ale také firemním zásadám vyžadovat maximální kvalitu výrobků, služeb, nejvyšší kvalitu našich zaměstnanců a kvalitu ve výsledcích firmy.

Věříme, že naši zákazníci se k vozům Škoda vrací kvůli jejich univerzálnímu rodinnému uplatnění a vysoké kvalitě. Ti noví oceňují „Simply clever“ – jednoduchá, ale chytrá - řešení.

Pohledem na aktuální nabídku značky Škoda snadno zjistíte, že se snažíme nabízet nadprůměrně prostorné automobily, což je další přednost společná všem modelům naší značky. Filozofií firmy je totiž nejen vyrábět vyspělé automobily a prodávat je zákazníkům. Tím nejvyšším cílem se stala především důvěra zákazníků ve značku Škoda, v kvalitu našich výrobků a služeb.



Výše uvedený text je zkrácené znění rozhovoru s předsedou představenstva Škoda Auto, a.s. Detlefem Wittigem, který byl dnes zveřejněn na brněnském autosalonu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

 
Zdroj: Škoda Auto

Štítky Škoda Ekonomika

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo. Vyřazen z kádru ale nebude

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo.…

Ještě před půlrokem ho nikdo neznal. Do Teplic přišel jako náhrada za Michaela Lüftnera a prvotní pochybnosti…

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme přijímat kritiku, říká Vrbata

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme…

Pro 36letého kanonýra Radima Vrbatu je Florida už sedmou štací v NHL. Když mu před necelým měsícem zástupci…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…