Detroit 2007: Chevrolet Volt - odpověď na japonské hybridy

Detroit 2007: Chevrolet Volt - odpověď na japonské hybridy

 
 

Volt není jen dalším uhlazeným autem, který má přinutit návštěvníka k zastavení na stánku a k několikaminutovému setrvání u točny s exponátem. To hlavní se totiž výjimečně ukrývá pod futuristickým kabátem

Letošní detroitský autosalon je klíčovou výstavou pro tradiční americké automobilky. Tlak Toyoty, ale i dalších výrobců z Asie a Evropy, stimuluje GM k mobilizaci rezerv na všech frontách. Oblast trvale udržitelného automobilismu zastupuje na výstavě NAIAS revoluční koncept Chevrolet Volt.

Volt není jen dalším uhlazeným autem, který má přinutit návštěvníka k zastavení na stánku a k několikaminutovému setrvání u točny s exponátem. To hlavní se totiž výjimečně ukrývá pod futuristickým kabátem vyrobeným s širokým uplatněním plastů a kompozitních materiálů.

Chevrolet Volt je elektromobil, který je vybaven malým tříválcovým spalovacím motorem s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Kapacita Li-ion akumulátorů, uložených mezi sedadly uprostřed vozu, v okolí vozidlového těžiště, má vystačit na 40 mil jízdy (cca 64 km). To je podle tvůrců dojezdová vzdálenost, kterou denně absolvuje řada Američanů při cestě do práce a z práce.

Po 40 mílích ekologicky čistého provozu je buď možno připojit automobil k elektrické síti (110 V) a počkat asi 6,5 hodiny na znovunabití akumulátorů nebo lze pokračovat v jízdě s pomocí spalovacího motoru. Ten nepohání přímo kola, ale pouze s pomocí generátoru vyrábí elektřinu, která se spotřebovává v trakčním elektromotoru s maximálním výkonem 120 kW. Spalován může být buď benzin nebo směs benzinu a etanolu E85. Konstantní otáčky spalovacího motoru, který má pravděpodobně svůj základ ve známém benzinovém tříválci 1.0 12V ECOTEC, zlepšují účinnost tohoto stroje a pomáhají udržovat spotřebu paliva na velmi nízkých hodnotách. Konkrétně GM uvádí, že i při vybitém akumulátoru by mělo být reálné dosahovat kombinovanou spotřebu 50 mpg, tj. cca 4,7 l/100 km.

Nejvyšší rychlost může krátkodobě dosáhnout 192 km/h, akcelerace z 0 na 96 km/h potrvá asi 8,5 s.

Podle GM je jednou z hlavních překážek na cestě k sériové výrobě takového automobilu dostupnost sady akumulátorů, která by měla požadované parametry a hmotnost do cca 180 kg. Reálně by něco takového v přijatelné ceně mělo být k dispozici kolem roku 2010-2012.

Uspořádání hnacího ústrojí je podřízena konstrukce karoserie prototypu. Ten má velmi dlouhý rozvor, celkovou délku 4318 mm, šířku 1791 mm a výšku 1336 mm. Hlavní komponenty hybridní hnací soustavy jsou uloženy vpředu, uprostřed mezi nápravami je v podlaze uložena sada akumulátorů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok

General Motors začne testovat autonomní vozy v provozu.…

Chevrolet Volt:  Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace Chevrolet Volt: Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace

Chevrolet již začátkem letošního roku představil novou…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…