Detroit 2007: Chevrolet Volt - odpověď na japonské hybridy

Detroit 2007: Chevrolet Volt - odpověď na japonské hybridy

 
 

Volt není jen dalším uhlazeným autem, který má přinutit návštěvníka k zastavení na stánku a k několikaminutovému setrvání u točny s exponátem. To hlavní se totiž výjimečně ukrývá pod futuristickým kabátem

Letošní detroitský autosalon je klíčovou výstavou pro tradiční americké automobilky. Tlak Toyoty, ale i dalších výrobců z Asie a Evropy, stimuluje GM k mobilizaci rezerv na všech frontách. Oblast trvale udržitelného automobilismu zastupuje na výstavě NAIAS revoluční koncept Chevrolet Volt.

Volt není jen dalším uhlazeným autem, který má přinutit návštěvníka k zastavení na stánku a k několikaminutovému setrvání u točny s exponátem. To hlavní se totiž výjimečně ukrývá pod futuristickým kabátem vyrobeným s širokým uplatněním plastů a kompozitních materiálů.

Chevrolet Volt je elektromobil, který je vybaven malým tříválcovým spalovacím motorem s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Kapacita Li-ion akumulátorů, uložených mezi sedadly uprostřed vozu, v okolí vozidlového těžiště, má vystačit na 40 mil jízdy (cca 64 km). To je podle tvůrců dojezdová vzdálenost, kterou denně absolvuje řada Američanů při cestě do práce a z práce.

Po 40 mílích ekologicky čistého provozu je buď možno připojit automobil k elektrické síti (110 V) a počkat asi 6,5 hodiny na znovunabití akumulátorů nebo lze pokračovat v jízdě s pomocí spalovacího motoru. Ten nepohání přímo kola, ale pouze s pomocí generátoru vyrábí elektřinu, která se spotřebovává v trakčním elektromotoru s maximálním výkonem 120 kW. Spalován může být buď benzin nebo směs benzinu a etanolu E85. Konstantní otáčky spalovacího motoru, který má pravděpodobně svůj základ ve známém benzinovém tříválci 1.0 12V ECOTEC, zlepšují účinnost tohoto stroje a pomáhají udržovat spotřebu paliva na velmi nízkých hodnotách. Konkrétně GM uvádí, že i při vybitém akumulátoru by mělo být reálné dosahovat kombinovanou spotřebu 50 mpg, tj. cca 4,7 l/100 km.

Nejvyšší rychlost může krátkodobě dosáhnout 192 km/h, akcelerace z 0 na 96 km/h potrvá asi 8,5 s.

Podle GM je jednou z hlavních překážek na cestě k sériové výrobě takového automobilu dostupnost sady akumulátorů, která by měla požadované parametry a hmotnost do cca 180 kg. Reálně by něco takového v přijatelné ceně mělo být k dispozici kolem roku 2010-2012.

Uspořádání hnacího ústrojí je podřízena konstrukce karoserie prototypu. Ten má velmi dlouhý rozvor, celkovou délku 4318 mm, šířku 1791 mm a výšku 1336 mm. Hlavní komponenty hybridní hnací soustavy jsou uloženy vpředu, uprostřed mezi nápravami je v podlaze uložena sada akumulátorů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok

General Motors začne testovat autonomní vozy v provozu.…

Chevrolet Volt:  Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace Chevrolet Volt: Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace

Chevrolet již začátkem letošního roku představil novou…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…