Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit 2007: Chrysler Nassau Concept

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
Potenciál amerických designérů má prezentovat Chrysler Nassau Concept

Studie s "karibským" jménem Chrysler Nassau Concept se představila na detroitském stánku a dokazuje, že designéři americké části koncernu DaimlerChrysler jsou stále na vrcholu tvůrčích sil. Ač se nejedná o pokus vyrovnat se vnitrokoncernovému stylovému kupé Mercedes-Benz CLS, jak se podle prvních neoficiálních fotografií a zejména linie bočních oken zdálo, zrodil se elegantní pětimetrový koncept reprezentativního hatchbacku, navržený v přímém rozporu s dosavadní chryslerovskou strategií cab forward.

Tedy cosi ve stylu Opelu Signum - žádný objemný a vysoký kufr, vůz končí oblou výklopnou zádí s rozlehlým panoramatickým oknem a kabina s hýřivým přebytkem centimetrů pro posádku, daným i více než třímetrovým rozvorem. Zbytek mohutné karoserie je už konvečnější a důstojně připomíná nejlepší firemní tradice. Samozřejmě jako u správného show car nechybí efektní detaily - 22" desetipaprsková kola, LED světlomety či dvoudílné panoramatické střešní okno.

Uvnitř čeká setkání s 21. stoletím v plném tempu. Interiérové panely se setkávají v rozmáchlých úhlech a ve jménu přísné souměrnosti rozdělují interiér na dvě podélné poloviny. Nechybí už od pohledu pohodlná kožená klubovková křesla a obrovská multimediální obrazovka uprostřed palubní desky. Tím nejzajímavějším jsou ovšem ovladače, řešené ve stylu klávesnic mobilních telefonů. Při pohledu na vybrušovaný stříbrný plast s podsvícenými písmeny si nelze nevzpomenout na přelomový a hyperúspěšný model Motorola RAZR.

Impozantní je i použitá technika - do podvozku Chrysleru 300C technici zamontovali a pod kapotou řádně zdůraznili silný osmiválce 6,1 l HEMI z modelů 300C a Dodge Magnum SRT-8, o výkonu 313 kW (425 k)/6.200 ot. a kroutícím momentu 571 Nm. Výbušnou sílu převádí na zadní kola pětistupňový automat A580 s možností sekvenčního řazení motýlky pod volantem. Perleťově modrý speciál dokáže zrychlit na 96 km/h za 5 vteřin a pokračovat až k 266 km/h, čtvrtmíli s pevným startem zvládne za 13,5 s a podle výrobce ujede na nádrž 611 km.

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
10. 1. 2007 13:27
Pekne
Japonci sa naucili robit krajsie "Ameriky" ako sami Americania.
Avatar - Pekelná Micinka
10. 1. 2007 10:41
Re: DETROIT ROCK CITY
Aha! :-) No.. mě tenhle kár uniknul, vůbec nic mi totiž neříká a tak jsem ani nepostřehl jeho jméno..
9. 1. 2007 21:38
Proc Hatchback?
Kdyz se divam na hatchback, porad mne tam neco chybi. Verze hatchback je tak neprakticka az hruza. Do kufru se nic nevejde, zadni okno nezustane ciste a misto na zadnich sedadlech se neda nazyvat mistem. Tohle bude stejna chyba jako Opel Signum. Aspon, ze zadni okno udelali klenute, lepe se s tim bude couvat.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2007 21:06
Re: DETROIT ROCK CITY
Asi budu za natvrdlýho, ale zrovna něco dělám a nějak mi to nebere.. co to je FT-HS?
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2007 20:37
DETROIT ROCK CITY
Stručný fotografický přehled. [odkaz]