Detroit 2007: Ford TwinForce – chování osmiválce, spotřeba šestiválce
Nový koncept motoru Ford vychází z nedávno představeného šestiválce Duratec 35, který by se měl do konce desetiletí rozšířit v rámci celé modelové nabídky Fordu. Očekává se, že agregát o objemu 3,5 l s variabilním časováním sacích ventilů a proměnlivou délkou sacího potrubí bude pohánět až pětinu všech amerických Fordů.
K sériovému základu přidali u Fordu přímé vstřikování paliva a přeplňování výfukovými turbodmychadly, takže výkon motoru vzrostl na 305 kW a točivý moment na maximální hodnotu 540 Nm. Ford se chlubí tím, že podobné hodnoty mívají americké osmiválce s atmosférickým plněním o objemu 6,0 l, ale spotřeba paliva je přitom asi o 15 % nižší.
Chybět nesmí populární a relativně snadná přestavba na palivo E85 (směs etanolu a benzinu), která k informaci o spotřebě dovoluje dodat pasáž o respektu k přírodě a obnovitelných zdrojích energie (etanol je za takový zdroj považován).
Ford Motor Company má v současném portfoliu několik menších motorů s přímým vstřikem paliva, ale obvykle jde o vznětové motory common-rail, které jsou nabízeny v Evropě. Výjimkou je snad jen přeplňovaný čtyřválec 2,3 DISI v Mazdě3 MPS, která se prodává na všech hlavních trzích. Motor Twinforce v Lincolnu MKR je prvním vidlicovým šestiválcem s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním v nabídce Fordu.