Detroit 2007: Inovované Infiniti QX56

Detroit 2007: Inovované Infiniti QX56

 
 

Na autosalonu v Detroitu byl představen inovovaný model automobilky Nissan, luxusní SUV Infiniti QX56. Nové Infiniti nabídne oproti svému předchůdci více technických lahůdek a komfortu.

Podle loňského průzkumu agentury JD Power, ve kterém byli zákazníci dotazováni na to, jak vnímají výkon, provedení a konstrukci svých vozů (APEAL study), představuje model QX56 ve své třídě absolutní špičku. Infiniti se přesto rozhodla pro inovaci interiéru, mírné zvýšení výkonových parametrů, bohatší použití luxusních prvků a využití pokrokovějších technologií. Infiniti QX56 je na trhu již tři roky a v nové podobě se začne prodávat od dubna tohoto roku.

Co se vnějšího vzhledu týká, dotkly se změny zejména přední a zadní části vozu, předních mlhovek a střešního nosiče. Novým standardem jsou 20palcová hliníková kola a zákazníci mají možnost zvolit i jednu ze dvou nových barev karoserie, Lakeshore Slate (břidlicová) nebo Serengeti Sand (písková). Přední část vozu je nyní masivnější. Mohutná přední kapota ukrývá podobně jako předchozí model vidlicový osmiválec. Mezi standardní vnější výbavu patří například xenonové světlomety, elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka (s pamětí pozice), tmavě tónovaná skla od B sloupku dozadu. Standardem jsou také přední a zadní parkovací senzory, jejichž informace jsou kombinovány s obrazem z couvací kamery. Celkové proporce vozu zůstaly téměř stejné. Na délku vůz měří 5 255 mm, na šířku 2 019 mm a na výšku (včetně střešního nosiče) 1 956 mm (v případě pohonu 2WD) nebo 1 976 mm (v případě pohonu 4WD).

V interiéru byly použity výhradně kvalitní materiály jako dřevo, hliník, nerezová ocel nebo kůže Sojourner. Druhá řada sedadel nabízí cestujícím v oblasti kolen velký prostor, plných 106 cm. Tento „luxusní“ podélný prostor umožňuje rozvor vozu o délce 3 129 mm. Elektricky sklopná třetí řada sedadel je dělená v poměru 60/40 a po jejím sklopení dojde v zavazadlovém prostoru k vytvoření roviny. Po sklopení třetí řady sedadel nabízí zavazadlový prostor celkový objem 2 748 litrů. Mezi technické novinky v interiéru patří audiosystém s reproduktory Bose, konvertorem digitálního zvuku Burr-Brown, pevným diskem Music Box s kapacitou 9,5 GB a slotem pro paměťové karty CF (pro soubory v MP3 formátu). Nový design má přístrojová deska s elektroluminiscenčními přístroji Fine Vision. Nechybí ani navigační systém Infiniti, „inteligentní klíč“ a dopravní systém s informacemi v reálném čase (vyžaduje předplacené služby XM rádia). K dispozici je nově také mobilní a zábavní rozhraní s větší 8palcovou výklopnou obrazovkou. Mezi další novinky se řadí podsvícení ovladačů na volantu, zamykatelná odkládací skříňka v palubní desce, upravená řadicí páka pětistupňové automatické převodovky, vyhřívaný volant (standardně jen pro verzi s pohonem 4WD). Novinkou je také barva interiéru Stone.

Už bylo zmíněno, že QX56 je poháněno vidlicovým osmiválcem. Konkrétně se jedná o benzinový agregát DOHC o objemu 5,6 l, který vozu poskytuje výkon 239 kW (320 k) při 5 200 ot./min. a maximální točivý moment 532 Nm při 3 400 ot./min. Motor je spojen s pětistupňovou automatickou převodovkou, která nabízí také režim pro tažení a vlečení. Model QX56 může být na přání vybaven systémem pohonu všech kol Infiniti 4WD. V případě tažení, vlečení nebo jízdy v terénu je k dispozici 90 % točivého momentu již před 2 500 ot./min. Infiniti je konstruováno pro tažení vozidel o celkové hmotnosti až 4 050 kg (v případě pohonu zadních kol) nebo až 4 005 kg (v případě pohonu všech kol). O brzdění se starají vzduchem chlazené kotoučové brzdy, které se nacházejí na všech čtyřech kolech. Brzdový systém je navíc vybaven čtyřmi asistenty: ABS, BA, EBD a VDC. Pasivní ochrana bezpečnosti je pro tuto třídu tradiční, nechybí přední a boční airbagy pro přední sedadla, okenní airbagy pro všechny tři řady sedadel, aktivní hlavové opěrky na předních sedadlech nebo tříbodové bezpečnostní pásy.

Inovovaný model QX56 bude nabízen v jediné verzi s možností volby mezi pohonem zadních kol nebo všech kol. Výrobu nového modelu zajišťuje továrna Nissanu v americkém státě Mississippi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Infiniti QX80: Více luxusu pro rok 2015 Infiniti QX80: Více luxusu pro rok 2015

Společně s dalšími modely značky prochází letos…

Infiniti QX56: Premiéra nové generace obřího SUV v New Yorku Infiniti QX56: Premiéra nové generace obřího SUV v New Yorku

Luxusní odnož japonského Nissanu Infiniti si pro americké…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…