Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit Electric plánuje elektrický sedan a SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Detroit Electric podobně jako Tesla Motors, od níž se silně distancuje, nejprve představil sportovní elektromobil a nyní začíná pracovat na vlastním sedanu a SUV.

Detroit Electric byl založen v roce 2008 a převzal jméno výrobce elektromobilů z první poloviny dvacátého století. Svůj první model pojmenovaný SP:01 a postavený na základech zástupce britské značky Lotus představil ještě jako prototyp v roce 2013 a letos spouští jeho výrobu.

Od samotného začátku bylo jasné, že Detroit Electric nezůstane u jednoho jediného modelu v podobě dvoumístného sportovního vozu. Nyní se zakladatel společnosti a její ředitel Albert Lam podle informací webu Electrek zmínil o blízké budoucnosti své firmy.

Detroit Electric nyní pracuje na vývoji nového sedanu a SUV. Tyto modely již nemají využívat platformu značky Lotus jako SP:01 nebo nějakého jiného výrobce, ale mají být výsledkem vlastního vývoje.

Nejprve se máme kolem roku 2019 dočkat elektřinou poháněného sedanu a pouze s lehkým odstupem jej má následovat SUV, které má stát na shodné platformě. Společnost očekává, že s těmito modely se jí podaří ve dvacátých letech jednadvacátého století dosáhnout produkce okolo 50.000 až 60.000 elektromobilů ročně.

Postup Detroit Electric při uvádění nových modelů a volbě jejich zařazení na trhu je velmi podobný značce Tesla Motors, ale tím má veškerá podobnost končit a Albert Lam se snaží od této společnosti především pro její kontroverzní pověst distancovat. Pro zájemce o výkonné a luxusně vybavené elektromobily tak může být Detroit Electric v budoucnosti zajímavou volbou.

Původní vozidla značky Detroit Electric vyráběla Anderson Electric Car Company v letech 1907-1939. Do roku 1911 se ještě jmenovala Anderson Carriage Co., sídlila samozřejmě v michiganském Detroitu a postavila jich celkem přes 13 tisíc.

Značka byla oživena v roce 2008 Albertem Lamem, bývalým šéfem Lotus Engineering a výkonným ředitelem automobilky v Hethelu. To, že byl Lotus zvolen za základ SP:01, tak není úplná náhoda.

Společnost má sice stále kanceláře v Detroitu, od nějž odvozuje své jméno, ale její centrála se nachází v Nizozemí, zatímco montáž modelu SP:01 probíhá ve Velké Británii.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)