Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Devět z deseti dieselů plní emisní normu Euro 6 pouze na papíře

redakce AUTO.CZ
Diskuze (52)
Jen každý desátý dieselový motor splňuje emisní normu Euro 6 jak na papíře a v laboratoři, tak i v silničním provozu. Vyplývá to ze studie ekologické organizace ICCT, o které informovala agentura DPA.

Reálně tyto motory v průměru vypouštějí 4,5krát více zdraví škodlivého oxidu dusíku, než maximálně 80 miligramů na kilometr, jak povoluje norma.

Nezákonné to ale není, protože norma o výfukových plynech od září platí pouze pro nově zaregistrované vozy. Část naměřených hodnot ji ale překračuje tak výrazně, že se tím vysvětluje, proč je v některých městech navzdory stále přísnějším omezením horší kvalita vzduchu, než povolují nařízení Evropské unie.

"Výsledky potvrzují dřívější poznatky, nyní se ale testovalo velké množství aut, díky čemuž je možné u emisí učinit závěry o průměrném chování jednotlivých výrobců," řekl šéf ICCT pro Evropu Peter Mock. Studie zkoumala celkem 541 osobních automobilů, které zastupovaly 145 různých modelů.

Výzkumníci z ICCT proto do budoucna požadují nezávislé testy v reálných jízdních podmínkách. Zkoumaly by nejen emise oxidů dusíku, ale také oxidu uhličitého. A to na autech, která by dali k dispozici jejich majitelé nebo půjčovny, nikoliv sami výrobci.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (52)
8. 9. 2017 08:20
Re: Než se začne
to ze ty ses dobytek, topis petflaskama a pak si stěžuješ na smradlavej vzduch, to je to same, jako když jezdis dyzlem a pak brecis kvůli zamorenymu vzduchu.

ja byl včera v pze a neskutecnej smrad z tech aut. staci par mesicu byt v cistym prostředí a hned cítíš jak je vzduch zamorenej. pripomina mi to dobu, kdy jsem po 3-4 mesicich prazdnin prijel do skoly do phy a citil ten smrad, tehda většinou ze stodvacítek, a druhej den si na to zvyknul a uz nic necitil. a vikendova "aklimatizace" doma na cerstvym vzduchu nepomohla abych ten smrad v pondělí citil znova, to jsem musel byt několik mesicu na cistym vzduchu abych to citil znova.

tim jen naznačuju, ze spousta lidi ten smrad vůbec nevnima, co dycha a co v nem zustava ...
7. 9. 2017 23:59
Re: EU má co chtěla tak čemu se neustále diví?
Jj, vycházeli z dat spritmonitoru. Ani jsem se neobtěžoval to tu číst, šel jsem se podívat rovnou na ICCT.

Určitě by to chtělo větší vzorek. Jsou tam i vidět nějaké zajímavé rozdíly, jako třeba VW-Škoda-Seat. Ale tady jen dali dohromady data z různých testů. A uvádí počty, koukají i na značky/ skupiny, nejen na modely, případně na celkový stav (dělení jen podle Euro normy). Pořád je to zajímavé. Trochu se tam věnovali i indikacím obcházení testů (v tomhle se však automobilky rády odvolávají na ochranu motoru). Zajímavé je, jak si tam vede Volkswagen, ta špína. ;-)
7. 9. 2017 13:06
Re: Než se začne
Problém je, že pro auta v provozu, hlavně ta stará, jsou normy příliš mírné. Může mu to hulit a stejně projít. Je to na hlavu.
7. 9. 2017 12:42
Re: Na a?
Neboj se, dojde i na křovinořezy a sekačky. Koukal jsi někdy, kolik nákladu taková kontejnerová loď přepraví? Je třeba rozlišovat dopravu uvnitř a vně EU. Mezinárodně má EU svázané ruce. A byla tu preference neplést se do toho a nechat to na příslušných organizacích OSN (aby byl postup jednotný a každá země neměla vlastní pravidla). Nemysli si, v EU politici pění už hodně dlouho a nebaví je čekat. To je jen zlomek světových problémů. Například z toho, co se vypouští do oceánů, je mi na zvracení. A ovlivňuje to i nás, protože se to dostává do potravního řetězce.
7. 9. 2017 12:35
Re: EU má co chtěla tak čemu se neustále diví?
... tenhle clanek na acz je zase zkratka originalu, ktery se zabyval nejen nox ale take co2. u co2 bylo konstatovano, ze v realu tato auta produkuji o 30-40% vice nez je deklarovano. takze je to presne, jak pises. s tim, ze se ojebavaji samozrejme i ty spotreby aut. legracni je, jakou zkratku tady z toho acz udelalo. puvodni studii bych vycetl to, ze se zajima pouze o naftaky a vubec nesleduje benzinaky. tam by take bylo zajimave zjistit, kde je sever. no a pro uplnost (jak uz jsem tady kdysi psal), od kazdeho testovaneho modelu bych chtel alespon deset identickych kousku, abych si mohl o nich udelat celkovy obrazek (emise jednoho konkretni ho typu jsou tezko smerodatne pro vsechny ostatni totozne typy).