Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Devon GTX: Další americký supersport přichází v době krize

Diskuze (3)
Kalifornská společnost Devon Motorworks představila desetiválcové supersportovní kupé s názvem Devon GTX. Místem premiéry je Concours d’Elegance v Pebble Beach, první zákazníci dostanou své vozy na začátku roku 2010.

Devon Motorworks sídlí v Los Angeles, nedaleko Pebble Beach. Jejím majitelem a ředitelem je Scott Devon, za GTX stojí ale také švédský designér Daniel Paulin, který pracoval například na Fordu C-Max, a britský závodník Justin Bell.

O pohon se stará desetiválcový motor o objemu 8,4 litru. Je naladěn na výkon 485 kW (650 k) při 6100 min-1 a zadní kola pohání skrze šestistupňovou manuální převodovku. Automobilka původ motoru sice oficiálně nikde nepotvrzuje, základní údaje ale nápadně připomínají pohonnou jednotku z Dodge Viperu. Hliníkový blok má lisované ocelové vložky válců, upravený tvar spalovacích prostorů je výsledkem rozsáhlých počítačových simulací. Z dvojic ventilů připadajících na každý válec mají ty výfukové elektronicky řízené variabilní časování.

Motor nasává vzduch nízko nad zemí skrze mohutný otvor uprostřed nárazníku. Na druhé straně bloku sběrná výfuková potrubí vedou výfukové plyny do nerezového potrubí s průměrem 63,5 mm, které bylo naladěné na rychlý odvod plynů a co nenižší zpětné tlaky. Konstruktéři samozřejmě věnovali velkou pozornost také zvukovému projevu auta.

Podvozek je na obou nápravách tvořen hliníkovými rameny, tuhým pružinami, stavitelnými tlumiči a 27mm stabilizátory. Světlou výšku vozu je možné měnit v rozsahu 60 mm. Na přání budou pro Devon GTX dostupné také tlumiče s proměnlivou charakteristikou. O zastavení se budou starat 380mm kotouče značky StopTech s šestipístkovými hliníkovými třmeny, vzadu najdou své místo 355mm kotouče a čtyřpístkové třmeny.

Samonosná karoserie má karbonovou nosnou strukturu, doplněnou ocelovými prvky. Je dlouhá 4374 mm, široká 1994 mm, vysoká 1230 mm a má rozvor náprav 2509 mm. Na přání Devon auto vybaví výsuvným předním lízátkem, které prodlužuje délku auta o 80 mm a na okruhu zlepšuje stabilitu vozu. Kupé standardně stojí na hliníkových kolech obutých do pneumatik s rozměry 295/30 ZR18 vpředu a 345/30 ZR19 vzadu, za příplatek budou k dispozici kola s průměrem ráfků o palec větším.

Jízdní výkony Devonu GTX zatím zveřejněny nebyly. Automobilka pouze uvádí časy dosažené při testování – na trati Laguna Seca bylo dosaženo nového traťového rekordu 1:35,075 a ve Willow Springs zajel Bell neoficiální rekord 1:26,000.

Zákazníci se mohou nechat hýčkat na supersport luxusními prvky, jako je klimatizace, audiosystém McIntosh, xenonové světlomety nebo palubní počítač s LCD displejem. Mnoho prvků (otevírání dveří, stahování oken, elektronická parkovací brzda, startování motoru) je ovládáno dotekovými senzory.

Devon Motorworks plánuje ročně vyrobit jen 36 aut, v průměru tedy tři kusy měsíčně. Kromě této skutečnosti dodá Devon GTX na exklusivitě jeho extrémní cena 500 tisíc dolarů, v přepočtu více než 9 milionů Kč. Paket okruhových úprav bude dostupný za dalších 25 tisíc dolarů.

Diskuze (3)
Avatar - radolaco
19. 8. 2009 12:35
Re: Zpočátku...
Az na to, ze si zobral podla mna az prilis moc inspiracie z Alfy Romeo C8 Competizione, ktora mi pride urcite krajsia.