Devon GTX: Další americký supersport přichází v době krize

Devon GTX: Další americký supersport přichází v době krize

 
 

Kalifornská společnost Devon Motorworks představila desetiválcové supersportovní kupé s názvem Devon GTX. Místem premiéry je Concours d’Elegance v Pebble Beach, první zákazníci dostanou své vozy na začátku roku 2010.

Devon Motorworks sídlí v Los Angeles, nedaleko Pebble Beach. Jejím majitelem a ředitelem je Scott Devon, za GTX stojí ale také švédský designér Daniel Paulin, který pracoval například na Fordu C-Max, a britský závodník Justin Bell.

O pohon se stará desetiválcový motor o objemu 8,4 litru. Je naladěn na výkon 485 kW (650 k) při 6100 min-1 a zadní kola pohání skrze šestistupňovou manuální převodovku. Automobilka původ motoru sice oficiálně nikde nepotvrzuje, základní údaje ale nápadně připomínají pohonnou jednotku z Dodge Viperu. Hliníkový blok má lisované ocelové vložky válců, upravený tvar spalovacích prostorů je výsledkem rozsáhlých počítačových simulací. Z dvojic ventilů připadajících na každý válec mají ty výfukové elektronicky řízené variabilní časování.

Motor nasává vzduch nízko nad zemí skrze mohutný otvor uprostřed nárazníku. Na druhé straně bloku sběrná výfuková potrubí vedou výfukové plyny do nerezového potrubí s průměrem 63,5 mm, které bylo naladěné na rychlý odvod plynů a co nenižší zpětné tlaky. Konstruktéři samozřejmě věnovali velkou pozornost také zvukovému projevu auta.

Podvozek je na obou nápravách tvořen hliníkovými rameny, tuhým pružinami, stavitelnými tlumiči a 27mm stabilizátory. Světlou výšku vozu je možné měnit v rozsahu 60 mm. Na přání budou pro Devon GTX dostupné také tlumiče s proměnlivou charakteristikou. O zastavení se budou starat 380mm kotouče značky StopTech s šestipístkovými hliníkovými třmeny, vzadu najdou své místo 355mm kotouče a čtyřpístkové třmeny.

Samonosná karoserie má karbonovou nosnou strukturu, doplněnou ocelovými prvky. Je dlouhá 4374 mm, široká 1994 mm, vysoká 1230 mm a má rozvor náprav 2509 mm. Na přání Devon auto vybaví výsuvným předním lízátkem, které prodlužuje délku auta o 80 mm a na okruhu zlepšuje stabilitu vozu. Kupé standardně stojí na hliníkových kolech obutých do pneumatik s rozměry 295/30 ZR18 vpředu a 345/30 ZR19 vzadu, za příplatek budou k dispozici kola s průměrem ráfků o palec větším.

Jízdní výkony Devonu GTX zatím zveřejněny nebyly. Automobilka pouze uvádí časy dosažené při testování – na trati Laguna Seca bylo dosaženo nového traťového rekordu 1:35,075 a ve Willow Springs zajel Bell neoficiální rekord 1:26,000.

Zákazníci se mohou nechat hýčkat na supersport luxusními prvky, jako je klimatizace, audiosystém McIntosh, xenonové světlomety nebo palubní počítač s LCD displejem. Mnoho prvků (otevírání dveří, stahování oken, elektronická parkovací brzda, startování motoru) je ovládáno dotekovými senzory.

Devon Motorworks plánuje ročně vyrobit jen 36 aut, v průměru tedy tři kusy měsíčně. Kromě této skutečnosti dodá Devon GTX na exklusivitě jeho extrémní cena 500 tisíc dolarů, v přepočtu více než 9 milionů Kč. Paket okruhových úprav bude dostupný za dalších 25 tisíc dolarů.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici

Sobotní požár v hotelu v centru Prahy si vyžádal již…

Švédská levice chce zastropovat zisky části firem Švédská levice chce zastropovat zisky části firem

Švédská středo-levá menšinová vláda navrhne zastropování…

 

Štítky Supersport Dodge

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dnes 11:26

Slavná pouštní Rallye Dakar byla den před startem jubilejního 30. ročníku, zrušena.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil hattrickem Newcastle

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus jako rejnok nebo průzkumný Úhoř

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus…

Britské námořnictvo představilo svou vizi, jak budou vypadat vojenské ponorky za padesát let. Inspirují se říší…

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás stále jen fantazií. Kdy se to změní?

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás…

Poslední léta přinesla i do tuzemska růst mezd. Ani štědrý rok 2017, který lidem dopřál v průměru takřka…