Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Didier Auriol pojede za tým Škoda Motorsport!

Vitek
Diskuze (12)
To, co bylo veřejným tajemstvím v motoristickém sportu je s konečnou platností potvrzeno. Francouzský jezdec Didier Auriol pojede v sezóně 2003 MS rally za tovární tým Škoda!

Po prohlášení čtyřiceti čtyřletého jezdce pro francouzský tisk, že je před podpisem smlouvy s továrním týmem Škoda, došlo k jejímu smlouvy. D. Auriol, Mistr světa z roku 1994, který umí zajet na jakémkoliv povrchu podepsal smlouvu na jeden rok na všech čtrnáct soutěží seriálu MS 2003. Měl by být pro tovární tým Škoda přínosem stejně tak jako jeho zkušenosti se závodními vozy.

Druhým jezdcem továrního týmu Škoda zůstává T. Gardemeister. Podle neoficiálních zpráv vede tým Škoda jednání se Švédem Kennethem Erikssonem a v nebližších dnech by se mělo rozhodnout o osudu českého jezdce Romana Kresty (ve hře je stále třetí vůz Škoda), jednáním by mohl ještě zamíchat německý jezdec Matthias Kahle.

Didier Auriol se narodil 18.08. 1958 v Montpelier ve Francii. Poprvé startoval v rally v roce 1979 s vozem Simca Rally 2. V seriálu MS poprvé startoval v roce 1984 na Rally Tour de Corse (Rally de France) s vozem Renault 5 turbo a odstoupil pro poruchu turba. V roce 1986 poprvé vyhrál Francouzský šampionát s vozem MG Metro 6R4 a to zopakoval v letech 1987-88. V seriálu MS jezdil po zrušení skupiny „B“ s vozy Ford Sierra RS Cosworth, kde dosáhl svého prvního vítězství na rally Tour de Corse v roce 1988. Od roku 1989 – 1992 je jméno Didier Auriol spojováno s továrními vozy značky Lancia. Několikrát zvítězil, ale musel těžce bojovat s týmovým kolegou Massimo Biasionem, a Juhou Kankunenem stejně tak jako s továrním jezdcem Toyoty Carlosem Sainzem. V roce 1990 skončil MS na druhém místě, v roce 1991 byl třetí, stejně tomu bylo v následujícím roce1992. Po odstoupení Lancie z MS přestoupil v roce 1993 do týmu Toyota kde skončil opět třetí. Vše si však vynahradil v sezóně 1994 kdy se stal MS s vozem Toyota Celica GT-4. Následující rok byl však asi nejhorší v jeho kariéře, když byl stejně tak jako tovární tým Toyota, vyloučen po španělské rally ze seriálu MS. Následující rok 1997 odjel pouze dvě soutěže s vozy Subaru Impreza 555 (Švédsko 10. místo) a Mitsubishi Lancer EVO III (Itálie 8. místo). V letech 1997-1999 startoval v továrním týmu Toyota s vozem Toyota Corolla WRC, kdy obsadil v seriálu MS v roce 1998 páté místo, a v roce 1999 třetí místo. Sezónu 2000 jezdil s vozem Seat Cordoba WRC E2 s nímž se nejlépe umístil na třetím místě v Rally Safari. V roce 2001 odjel celou sezónu s vozem Peugeot 206 WRC s nímž vyhrál Španělskou rally Catalunya, a třikrát byl třetí: v San Remu, Tour de Corse a Austrálii. Sezónu dokončil celkově na sedmém místě. Pro sezónu MS 2002 nesehnal v žádném týmu angažmá. Jeho spolujezdci byli v letech 1984-1995 Bernard Occeli a od roku 1996 Denis Giraudet. Jednu soutěž v roce 1997 zaskakoval v Monte Carlu Jean–Marc Andrie, když startovali s vozem Ford Escort RS Cosworth.

Didier Auriol startoval celkem ve 136 závodech MS rally, získal 20 vítězství, (první ve Francii 1988, poslední ve Španělsku 2001), a nasbíral celkem v MS 743 bodů.

Vitek
Diskuze (12)