Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diesel-elektrická auta bude PSA vyvíjet s německým Boschem, na trh příjdou v roce 2011

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Společnosti PSA Peugeot Citroën a Robert Bosch GmbH uzavřely strategické partnerství týkající se dieselově hybridní budoucnosti.

Podle nově podepsané smlouvy se bude Bosch podílet na vývoji, výrobě a dodávkách klíčových elektrických a elektronických součástí (elektrické motory, výkonová elektronika) pro hybridní dieselové hnací ústrojí u pohonu na čtyři kola, které vyvinula společnost PSA Peugeot Citroën.

Tato nová hybridní technika, jež byla poprvé představena na pařížském autosalonu u konceptů Peugeot Prologue a Citroën Hypnos, se bude u vozů značek Peugeot a Citroën používat od roku 2011.

Bosch bude podle této smlouvy dodávat vedle zadního elektrického motoru a předního vysokonapěťového alternátoru i související výkonovou elektroniku, která tyto součásti řídí.

Bosch bude dále na základě specifikací od PSA dodávat i systém řídicí společnou činnost elektrických a elektronických součástí, brzdného systému (ABS) a elektronického stabilizačního systému (ESP), čímž se dosáhne zvýšení účinnosti rekuperace energie.

Ondřej Láník
Diskuze (10)
16. 12. 2008 10:53
Re: zajimave
Jo mas pravdu. U dizl-elektrickeho pohonu jde o specificky druh hybridu, ktery prinasi to co pises. Ale pokud si spravne vzpominam, tak koncept, o kterem je rec, mel na predni napravu bezny pohon a na zadni naprave elektromotor.
16. 12. 2008 10:52
Re: zajimave
No jo, mas pravdu. Neni to idealni, ale bohuzel je to jediny zpusob, jak automobilky mohou pouzit to co leta vyvijely, zavody, ktere leta stavely a postupne to transformovat. To je obecny problem technickeho pokroku. Neni to tak, ze na trhu vitezi to technicky nejlepsi. Stejnetak dulezite jsou otazky ekonomicke, vyrobni, infrastrukturni ale i psychologicke.
16. 12. 2008 08:22
Re: zajimave
nechcem vam do toho skakat, ale podla mna diesel-elektricky znamena ze kolesa toci elektromotor ktoremu stavu dodava spalovaci motor. ja vyhody vidim v tom, ze vypadne spojka-prevodovka, elektromotor mi z auticka spravi z mojej 1.4 71 kw, mrstnejsie auto a pri tom mu vystaci stavu dodavat litrovy a mozno aj mensi benzinacik. z coho bude plynut o kusok mensia spotreba a pri tom budem moct jazdit este sviznejsie, kedze charakteristika elektromotora je predsa len troska ina.
16. 12. 2008 07:05
Re: zajimave
Vysvetľuješ to dobre, ale práve na základe týchto skutočností je dosť nepochopiteľné, že vývoj nejde skôr cestou "čistého" pohonu, ale iba kombinácie starého a nového. To je len polovičná krok vpred.

Že je Prius spoľahlivý, nebude podľa mňa všeobecný jav hybridov. Skôr je to zásluha technológií a postupov Toyoty, ktorá si na tomto modeli dáva zvlášť záležať.
Vyššia náchylnosť na poruchy je daná vyšším počtom komponentov, to je proste fakt.

Určite sa nedá súhlasiť s tým že "štartér a baterku trochu posilíš", to by bolo príliš jednoduché riešenie. Elektrický pohon v tomto prípade je oveľa komplexnejší systém.

Ak hybridy chápeme tak, že sú "vstupnou bránou" k čiste elektrickým pohonom, potom ich možno na prechodnú dobu akceptovať. Ale nie som si istý, či práve to je dlhodobým zámerom.
15. 12. 2008 22:51
Re: zajimave
Ne. To je jednoduse nepochopeni. I v dnesnim aute je baterie a elektromotor. To znamena ze dnes, kdyz pouzijes tento system 1x za jizdu to je normalni, ale kdyz baterku a starter trochu posilis a zacnes chytre pouzivat i behem jizdy stane se to marketingovou hovadinou? Drazsi vyvoj ma kazdy novy pohon. Vyssi nachylnost na poruchy - Prius pravidelne obsazuje prvni misto zebricku spolehlivosti nizsi stredni. Spolehlivost elektricke nepohyblive casti je mnohem mensim problemem nez spolehlivost turba+vstriku. Takze ani tady nemas pravdu. Vyssi zatez prostredi a cena - jen docasna otazka. Netoxicke baterie se uz testuji. Cena - do par let levnejsi nez turbo+vstriky. Hybrid je dalsi vyvojovy krok, zvysujici ucinnost spalovaciho motoru stejne jako dyzl. To je cele. Minimalne do te doby nez spalovaci motor definitivne skonci a hybridni privesek prevezme celou tihu pohonu.