Diesel také pro největší Jaguar: 2,7 D V6

Diesel také pro největší Jaguar: 2,7 D V6

 
 

Jaguar se jako mávnutím kouzelného proutku dostal z dieselové opozice doprostřed pelotonu. Ještě na počátku desetiletí tvořily motorovou paletu výhradně zážehové šestiválce a osmiválce. Jenže Evropa a také Britové žádají luxus ve spojení s dieselem.

Jaguar se jako mávnutím kouzelného proutku dostal z dieselové opozice doprostřed pelotonu. Ještě na počátku desetiletí tvořily motorovou paletu výhradně zážehové šestiválce a osmiválce. Jenže Evropa a také Britové žádají luxus ve spojení s dieselem.

Nemít diesel v tomto případě vadí, protože 120 tisíc ročně prodaných Jaguárů je vzhledem k počtu modelových řad (4) zoufale málo. Cestou jak zvýšit odbyt je zavádění dieselů, které jsou pro mnoho lidí předpokladem k tomu, aby vůbec o konkrétním voze začali uvažovat.

Po menších Jaguarech X-Type a S-Type se dostává vznětový motor také do největších limuzín XJ, které konkurují prestižním Mercedesům S, BMW 7, Audi A8, ale taky třeba Lexusu LS430. Německé modely mají v nabídce nejen vznětové šestiválce, ale dokonce i osmiválce. Do této kategorie by se však Jag měl v blízké budoucnosti také vypravit. Zatím je vrcholem již celkem dobře známý špičkový šestiválec vyvinutý ve spolupráci koncernů PSA a Ford.

Nejprve našel své místo pod kapotou menšího S-Type, reprezentativní řada XJ dostala navíc několik vylepšení, která povyšují kulturu cestování s dieselem na novou úroveň. Výkon 152 kW při 4000 ot./min a maximum točivého momentu 435 Nm od 1900 ot./min jsou využívány pro rozhýbání vozu s hliníkovou karosérií. K novinkám, které zatím u vozů s tímto motorem (např. Peugeot 607, Land Rover Discovery) nebyly použity, patří aktivní uložení motoru v hydraulických lůžkách. Ta mají svou řídící jednotku a omezují 90 % vibrací motoru za volnoběhu. Také další úpravy vedly ke snížení vibrací a potlačení hluku na palubě. Patří sem například nová zvukotěsná laminovaná okna nebo airbag řidiče, který je nyní izolován od volantu a přenáší se jím k řidiči méně vibrací než dosud.

Jaguar XJ 2.7 V6 Diesel dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h a z klidu na 96 km/h zrychluje za 7,8 sekund. Kombinovaná spotřeba činí dle údajů výrobce 8,1 l/100 km.

Nejvyšší třída Jaguaru se dočkala několika změn v modelovém roce 2006. Mezi hlavní novinky patří možnost pořízení originální sady Bluetooth, vylepšený brzdový systém s většími kotouči a brzdovými třmeny, zaveden je Tyre Pressure Monitoring System, nové vzory 18 a 19palcových kol a dvě nové barvy.

O pravděpodobném zavedení vznětového osmiválce do nového Jaguaru XK jsme psali minulý týden.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Jaguar XJ: Výroba současné generace skončila, čeká se na nástupce Jaguar XJ: Výroba současné generace skončila, čeká se na nástupce

Z továrny v Castle Bromwich vyjel poslední kus Jaguaru XJ…

Jaguar XJ Portfolio: Limitovaná série 100 kusů s dieselovým motorem Jaguar XJ Portfolio: Limitovaná série 100 kusů s dieselovým motorem

Jaguar nabídne u příležitosti 40. výročí modelové řady XJ…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Ve věku 93 let dnes zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres. Informovala o tom izraelská tisková agentura…

Zesnulá Ledová královna Blanka Zelinková (†60) čelila udání: Měla zakázanou Brazílii! Kvůli závisti

Zesnulá Ledová královna Blanka Zelinková (†60)…

Za „totáče“ zdobila titulní stránky časopisů. Blanka Zelinková (†60), která ve čtvrtek podlehla rakovině…

 

iSport.cz

Rittich při premiéře neinkasoval, Vaněček dostal pět branek

Rittich při premiéře neinkasoval, Vaněček dostal pět branek

Tři čeští gólmani se objevili v akci během úterních přípravných zápasů na nový ročník NHL. Svou premiéru si…

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

To byl zápas! Fotbalisté Borussie Dortmund v souboji Ligy mistrů s Realem Madrid dvakrát prohrávali, ale nakonec…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…