Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Diesel vs. benzín v červencových prodejích

Kdo prodává nejvíce dieselů? Jaký je podíl dieselů na českém trhu nových aut? Která třída je nejvíce "naftová"? Nahlédli jsme za vás do aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů.
Zpět na článek
13. 8. 2003 23:59
neregistrovaný "Niemand"
18. 8. 2003 16:17
neregistrovaný "Zbůďa"
14. 8. 2003 01:54
neregistrovaný "Mac"
14. 8. 2003 07:15
neregistrovaný "Vlada"
14. 8. 2003 10:07
neregistrovaný "Tomáš"
14. 8. 2003 12:35
neregistrovaný "Moi"
14. 8. 2003 15:13
neregistrovaný "Kakabus"
30. 8. 2003 12:41
neregistrovaný "Viktor"
17. 8. 2003 09:08
neregistrovaný "Radek"
17. 8. 2003 10:51
neregistrovaný "Petr"
18. 8. 2003 13:09
neregistrovaný "kakabus"
14. 8. 2003 07:17
neregistrovaný "Benzinak"
14. 8. 2003 07:33
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 07:37
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 07:53
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 08:32
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 08:52
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 09:00
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 13:35
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 09:12
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 09:00
neregistrovaný "Ajvn"
14. 8. 2003 09:06
neregistrovaný "Svoboda"
18. 8. 2003 16:32
neregistrovaný "Zbůďa"
14. 8. 2003 08:20
neregistrovaný "Ales"
14. 8. 2003 08:48
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 08:51
neregistrovaný "pesu"
14. 8. 2003 09:04
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 13:00
neregistrovaný "mates"
14. 8. 2003 15:47
neregistrovaný "BoBik"
14. 8. 2003 18:40
neregistrovaný "Ace2"
14. 8. 2003 11:41
neregistrovaný "Hmm"
14. 8. 2003 12:37
neregistrovaný "Daniel Cunder"
14. 8. 2003 15:18
neregistrovaný "Kakabus"
14. 8. 2003 18:47
neregistrovaný "Ace2"
30. 8. 2003 12:56
neregistrovaný "Viktor"
14. 8. 2003 08:33
neregistrovaný "carmik"
14. 8. 2003 09:58
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
14. 8. 2003 10:48
neregistrovaný "Mato"
14. 8. 2003 11:17
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
14. 8. 2003 11:44
neregistrovaný "Hmm"
14. 8. 2003 12:10
neregistrovaný "Karizma"
14. 8. 2003 16:03
neregistrovaný "Peter L"
14. 8. 2003 12:28
neregistrovaný "Mato"
17. 8. 2003 11:08
neregistrovaný "Petr"
16. 8. 2003 17:50
neregistrovaný "Mirek"
14. 8. 2003 17:20
neregistrovaný "Ahmed"
19. 8. 2003 17:56
neregistrovaný "Petr Fifka"
14. 8. 2003 11:42
neregistrovaný "koroptev"
14. 8. 2003 11:43
neregistrovaný "koroptev"
14. 8. 2003 12:49
neregistrovaný "mates"
14. 8. 2003 14:42
neregistrovaný "koroptev"
14. 8. 2003 15:12
neregistrovaný "mates"
14. 8. 2003 15:23
neregistrovaný "koroptev"
14. 8. 2003 17:08
neregistrovaný "mates"
14. 8. 2003 11:58
neregistrovaný "merc"
14. 8. 2003 12:32
neregistrovaný "plk"
14. 8. 2003 13:10
neregistrovaný "Moi"
14. 8. 2003 14:24
neregistrovaný "anonym"
18. 8. 2003 17:12
neregistrovaný "masinka"
14. 8. 2003 13:39
neregistrovaný "Maus"
14. 8. 2003 14:12
neregistrovaný "Jaja bez Paji"
14. 8. 2003 16:16
neregistrovaný "gergi"
16. 8. 2003 21:03
neregistrovaný "stromecek"
17. 8. 2003 11:12
neregistrovaný "Petr"
14. 8. 2003 19:33
neregistrovaný "T"
18. 8. 2003 17:14
neregistrovaný "mex"
14. 8. 2003 23:28
neregistrovaný "Whirlwind"
15. 8. 2003 09:34
neregistrovaný "Ajvn"
15. 8. 2003 14:44
neregistrovaný "Whirlwind"
15. 8. 2003 15:15
neregistrovaný "mates"
18. 8. 2003 08:34
neregistrovaný "Tom"
18. 8. 2003 23:34
neregistrovaný "Whirlwind"
15. 8. 2003 11:49
neregistrovaný "mates"
17. 8. 2003 13:01
neregistrovaný "MHPlus"
3. 7. 2007 20:47
neregistrovaný "marko"
15. 8. 2003 07:24
neregistrovaný "Ota"
15. 8. 2003 11:10
neregistrovaný "plk"
15. 8. 2003 11:46
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
15. 8. 2003 10:34
neregistrovaný "greenpeace"
15. 8. 2003 10:35
neregistrovaný "ladin"
15. 8. 2003 11:58
neregistrovaný "Jarda"
15. 8. 2003 20:15
neregistrovaný "altrax"
15. 8. 2003 12:10
neregistrovaný "Miloš"
15. 8. 2003 12:59
neregistrovaný "koroptev"
15. 8. 2003 15:51
neregistrovaný "Ace2"
19. 8. 2003 22:09
neregistrovaný "mikez"
19. 8. 2003 23:26
neregistrovaný "milez"
20. 8. 2003 14:26
neregistrovaný "MaxC"
neregistrovaný "Niemand"
13. 8. 2003 23:59
Diesel
Jsem rad, ze jsou zde zverejneny cisla, ktera ukazuji nastupujici trend naftovych motoru, zejmena pak ve vozech vyssi cenove kategorie. Pokud mam odpovedet na otazky v clanku, pak musim rici toto. Jezdim vozem s naftovym motorem. Vyhovuje mi pruznost motoru, jeho solidni vykon, zatah jiz z nizkych otacek, nemusim casto radit a samozrejme to vse pri nizke spotrebe paliva. Nevyhody vidim ve vetsi hlucnosti motoru, vetsich vibracich, rekneme pomalejsim zrychleni z 0-100 km/h a v neposledni rade v drazsich servisnich kontrolach.
Pokud bych mel volit mezi novym vozem s benzinovym agregatem, nebo naftovym, volil bych zase naftovy. I pres vyssi porizovaci cenu (opomenu-li akce typu naftovy motor za cenu benzinoveho) mi naftovy motor prinasi poteseni z jizdy a o to jde asi kazdemu motoristovi.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Zbůďa"
18. 8. 2003 16:17
Re: Diesel
Je pravda, že dieslový motor má něco do sebe (opomenu-li zvuk multikáry, pokud je studený a stálou masáž nohy), ale je fakt, že svezení v autě s pěkně nabroušeným benzínem je taky zážitek . Jezdím teď pravidelně dieslem (dříve jsem patřil k zarputilým odpůrcům "ropáků") a jsem nadmíru spokojen, ale přeci jen pokud mám možnost svézt se prima autem s benzínovým motorem, zcela jasně jsem pro a skutečně si to užiju. Je to o tom, jak to člověk bere hlavou nebo srdcem?
neregistrovaný "Mac"
14. 8. 2003 01:54
nedivte se
Nedivte se, ze Octavia se prodava ve 3/4 pripadu v dieselu, kdyz z tech benzinovych stoji za to asi jen 1.8T. Ostatni zazehove jsou zastarale agregaty (2.0 MPI, 1.6MPI). To se pak vybira mnohem jednoduseji.
Stejne tak u Fabie, kde jde zase ale v prvni rade o cenu a tak na silnici potkat vykonejsi nez 1.4MPI je svatek hodny oslav.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Vlada"
14. 8. 2003 07:15
Re: nedivte se
Naprsotý souhlas.Akorát si myslim,že u Octavie ten 1.6MPI není až tak špatný. Zato ty starý šunky do Fabie (1.4 MPI) tam už zaplaťpánbů nervou.Ty měli zakázat od začátku...Bohužel jejich alternativa není 1.4 16V (55 kW), ale ten parchant 1.2 HTP.TO je pro 70-ti letýho dědu, co vezme 1x týdně babču na chatu nebo pro ženu do města a to ještě nesmí jezdit moc po nákupech. ALe dle mého názoru pořád lepší 1.2 než 1.4MPI. Škoda že 1.9 TDI PD je cenově pro většinu nedostupný.To už se vyplatí RS s 96kW.
neregistrovaný "Tomáš"
14. 8. 2003 10:07
Re: nedivte se
Nejel jsi v dobrém dieslu nebo co? Kroutící moment je úplně někde jinde než u toho tvého benzínu ve 2000 otáčkách. Ty doma jezdíš s kočárkem co?
neregistrovaný "Moi"
14. 8. 2003 12:35
Re: nedivte se
Ach jo.....zase jeden dieslič...
Mám půjčenýho kabrioleta, starej Kadett. Úprava Bertone, výfuky Remus a 2.0E motor (ne GSi). Je to zajímavý, ale každej diesel mi chce dokázat, že mu to jede líp.....proč? Nemám nic proti dieslům, klidně si ho koupím, ale ne na závodění, ale na spotřebu...
Ani Fabie TDI s červeným DI mi neujela....sice zátah měla chvilkově lepší, ale vždy musel řadit, to ho zpomalovalo. Celkově jsem si ji vychutnal na dlouhou trojku.....(no nepředjel, nebylo tolik místa, ale dojel)
neregistrovaný "Kakabus"
14. 8. 2003 15:13
Re: nedivte se
Aaa zase jeden picus, co si ho honi ve vyjektanem vytunenem nesmyslu. Hlavne ze to ma poradny vyfuky, zejo.
neregistrovaný "Viktor"
30. 8. 2003 12:41
Re: nedivte se
To je fakt ubohost tihle blbecci!!! Jak ten chudacek muze vedet, ze ten s tou Fabkou (pro kadetaka: "cervene DI" znamena TDI-PD 74 kW a to je 101 koni) jel naplno a ze mu vubec stalo za to s takovou plechovkou zavodit??? Kvuli temhle sockam ve vytunenejch Kadetech a Glofech II cteme clanky o vysoke umrtnosti na naschch cestach a ze je to nekolikanasobne vyssi, nez v EU, ale to jen diky tomu, ze takovy typy lidi v tehle vrakach v EU vubec nejezdej...
neregistrovaný "Radek"
17. 8. 2003 09:08
Re: nedivte se
No u meho benzinu je nejvetsi kroutak posazen na 1950 otackach a do 5000 ma stejny prubeh. Jenze oproti dieslu tam mam jeste vykonovou rezervu ve vysokych otackach.
neregistrovaný "Petr"
17. 8. 2003 10:51
Re: nedivte se
Přesně tak, turbobenzín má průběh krouťáku vyrovnanější, od dvou do čtyř tisíc bývá stejný, pak sice klesá, ale výkon jde nahoru většinou až do šesti a půl nebo do sedmi. Diesel má sice větší krouťák, ale jen v nízkých otáčkách a ve čtyřech tisících je už nutné řadit. Proto jsou argumenty s velkým krouťákem o ničem.
neregistrovaný "kakabus"
18. 8. 2003 13:09
Re: nedivte se
No ja nevim nevim, ale muj TDI zrychluje stejne az do 4500 a to fakt nevim kam by mel jeste jit, kdyz v tu chvili to jede ku 200 km/h. Ja vic nepotrebuju. Ja ne.
neregistrovaný "Benzinak"
14. 8. 2003 07:17
Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Nechapu vysoke prodeje dieselu ve stredni a vyssi tride. Kdyz uz mam na auto tak snad nebudu setrit tech par fifniku na palivu. Nebo snad uz neplati, ze litr benzinu je nejlevnejsi nahradni dil. Radsi si priplatim za par litriku nez bych poslouchal klapani, vyuzival motor v rozsahu mene nez 2000 otacek a smrdel na sto metru. Je to asi jako rozdil mezi kotlem na plyn a na uhli. I kdyz za plyn davam podstatne vice nez kdysi za uhli, uz bych uhlim netopil (ani v automatickem turbo kotli). Benzin je proste pohodli, sport, relaxace x nafta je setreni po koronuch, smrad a mizerna akcelerace nejen z 0-100.
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 07:33
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Taky mám raději benzíny - vždyť nad V6 či V8 není (ticho, maximálně kultivovaný chod), ale nadruhou stranu - v některých (rozhodně ne všech) autech střední a vyšší třídy jsou už turbodiesely vemi dobře odhlučněné. Co totiž na dieselech nesnáším (zvláště v menších a levnějších autech) je hlučnost v interiéru, vibrace a malý rozsah otáček.
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 07:37
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Jel jsi někdy v diselu ? Kdyby jo, tak, tak blbě netlacháš. Mám Audi v TDi maximální spokojenost, co se týče hluku nebo vybrací - zanedbatelné.
A rozdíl když Pha - Ov na jednu nádrž nafty nebo na více jak dvě benzínu.
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 07:53
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Tvůj dotaz je z kategorie "hloupých". Kdybych s tím neměl zkušenosti, tak to sem nepíšu. Testoval jsem již stovky aut všech tříd, takže mohu porovnávat.
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 08:32
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Stovky ??? Sorry jsem z oboru, ale TESTOVAT stovky aut nenech se vysmát. Jo, mimochodem je rozdíl svézt se a testovat.
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 08:52
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Ano stovky, každé z nich na několik dnů. Ale původně jsem "jen" chtěl říct, že mám rád kultivovanost šesti a osmiválců. No nic.
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 09:00
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Ok to beru, ale uvaž kam takový 6-ti až 12-ti válec patří to není pro rodinné auto. Taky přiznám že si nedovedu představit naftu v M3, ale přežil jsem to. Ale zase pro fabii RS to vidím jako solidní řešení to auto je sice skoro stejně těžké jako Octavia ale zase má více kobylek. A svezení stálo za to.
Mimochodem, nedávno jsem poslouchal 12válcu od tatry z roku 1932 (nádhera) a takový řadový 6ti vál to taky stojí zato. Ale krmit bych to nechtěl.
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 13:35
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Ale jo, je jasné, že osmiválec např. v CLK500 ti vezme 15-18 l/100 km, což je pro normální použití hodně neekonomické. Ale zážitek to je. Přikláním se spíše k šestiválcům (okolo 3 litrů objemu), to žere okolo 12 a kultivovanost chodu je vyníkající. Samozřejmě, že např. TDCi v Mondeu je překvapivě dobře odhlučněno (mnohem lépe než TDI v Passatu - kde se přenáší dunění motoru do interiéru) a je to asi nejlepší volba.
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 09:12
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Jo teď se dívám ten dotaz nebyl na tebe, ale na "benzinaka". Takže sorry, ale zase dnešní malé auta a malé disely jsou taky o něčem jiném
neregistrovaný "Ajvn"
14. 8. 2003 09:00
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Jezisi, Praha - Ostrava na jednu nadrz nafty?? Cim to jezdite? Bud tankem nebo s cihlou na pedalu?? Na to musi stacit jedna petina nadrze.
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 09:06
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
OV - Pha 3 hodiny +- 10min
neregistrovaný "Zbůďa"
18. 8. 2003 16:32
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Teda měl bys to auto reklamovat: Pha - Ov je 393 Km, předpokládám nádrž 50L, v tom případě je spotřeba 12,72L/100Km a kdyby to bylo i zpátky tak je to furt 6,36L/100Km. Hoď to do šrotu, to nejni diesel to je Messerschmidt!!!
neregistrovaný "Ales"
14. 8. 2003 08:20
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Ja jsem taky nemel diesely moc v oblibe, ale vcera jsem zmenil nazor. Jel jsem cca 50km okruh (v obci, mimo obec i po dalnici) po okoli MB ve Fabii RS 1.9TDI/96kW. Motor se nemusi vytacet az k cervenemu poli, protoze trha silnice uz pri 1500ot/min. Nejpozdeji jsem radim pri 3500ot/min. Ridic, ktery ma zavodnicke zkusenosti jel po uzkych ceskych okreskach 160km/h a diesel a aerodynamika byly neslysitelny!!
neregistrovaný "Jirka"
14. 8. 2003 08:48
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Jo tak to seš asi hluchej.
neregistrovaný "pesu"
14. 8. 2003 08:51
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
No to musí být síla, trhat asfalt v 1500, přiznávám. Já jsem si zase ověřil, že 96kW TDI není zas takový zázrak, dynamický motor bez akcelerace. Když se mnou chtěl závodit jouda v Passatu TDI PD 130PS, stačil mi na něj jeden kvalt (4řka) v Mondeu ST220 Pravda, možná v tu chvíli jel za 6 litrů, ale podle toho, jak se mu hulilo z výfuku bych to viděl spíš tak na 17
neregistrovaný "Svoboda"
14. 8. 2003 09:04
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
A zpět si jel vlakem?
neregistrovaný "mates"
14. 8. 2003 13:00
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
ST220 - dobra volba!!
PS: Na toho Passata by ti stacila i 3ka
neregistrovaný "BoBik"
14. 8. 2003 15:47
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Jak můžeš srovnávat 96kW motor v Passatu se motorem v ST220. Nevím přesně kolik to má kW (St220), ale myslím že něco okolo 150. To je potom jaski samozřejmé, že jsi toho Passata natáhnul.
neregistrovaný "Ace2"
14. 8. 2003 18:40
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
hmm že by to ST220 náhodou znamenalo 220 koní :))))) jak je u Fordu zvykem. Jasně Pesu to řekl dobře. Fabia RS dě pomalu závodní speciál, super táhne a vůbec jede jako z praku... jo jasně 0-100 za 9.6 je spíš hodnota průměrného rodinného auta, než něco co by se mohlo za RS pokládat. Taky se k tomu přikláním, TDI od VW se sice tváří že jim to jede, pocitově možná, ale pohled na rychloměr jasně ukáže, že ta pravda je někde jinde. Ve 160 značně ochabují a na dvě kila se to došplhá silou vůle za pomocí černých oblak sazí... a nejhorší na tom je to, že je to pravda. Přesně tak Dynamika bez zrychlení. Lidi od kdy je 0-100 za 9.6 vteřin trhač asfaltu... akcelerace je zajímavá až u aut pod osm vteřin a nálepku RS bych dal jen těm kteří to zvládnou možná za 7.5 spíš ale pod 7. 9.6 vteřin je fakt dost vlažný a jen to dokazuje co dokáže výborný marketing... no a u aut s nálepkou RS bych se spotřebou neoháněl to by mě huba bolela... spotřeba se počítá u aut na kterých je nálepka "family edition". Nicméně 65.25% čtenářů si to stejně nenechá vysvětlit, takže je to stejně jedno, ale napsat jsem to musel.
neregistrovaný "Hmm"
14. 8. 2003 11:41
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Nedavno jsem jel v v benzinu 2.0, 158kW a to taky pekne rvalo asfalt. Nahoru jsem radil nejpozdeji v 6500ot/min a taky to jeste neslo do cerveneho pole.
Argument, ze diesel tahne lip odspodu je dost zavadejici. Odspodu tahne diky te turbine. Pokud chceme porovnavat diesel a benzin, tak jsem pro, aby se porovnavalo turbo vs. turbo.
Diesel neni spatnej, treba do rodinyho auta je to naprosto super, ale zatim to neni do sportovnich aut. Nerikam, ze je to pomaly, to ne, ale do sportovniho auta proste patri poradnej benzin.
neregistrovaný "Daniel Cunder"
14. 8. 2003 12:37
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
ja mam fungl nove Mondeo s TDCi a 130 koni. Nemuzu si na chod toho motoru vubec stezovat. Mam k tomu jeste automat, ale to auto je opravdu zive a na dalnici slape jako pohadka, tichoucce a dost zive. Lae na druhou stranu, rad jezdim super divoce a vim, ze koupit si ten benzinovy V6 s 220 konmi, asi by mi to vyhovovalo vic... to bych ale pak tezko jezdil mesicne tu streku Zeneva - Cechy.
neregistrovaný "Kakabus"
14. 8. 2003 15:18
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
Tak proc strkas hlavu do kamen? Myslim, ze jakykoli diesel mladsi nez 10 roku smrdi mene nez to tvoje Faaavooo.
neregistrovaný "Ace2"
14. 8. 2003 18:47
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
No hele to máš jednoduchý. Podívej se na nabídku nějakého luxusního auta.. třeba nového Ečka od Meda, kterýho mám tak trochu nastudovanýho. A zkus si vybrat "normální" motor. Zjistíš že není nic benzínového k výběru. 500 a 55AMG nepokládám za normální motor. Takže spadneš do kategorie kolem třílitru šestiválce což je akorát tak pro tuhle třídu. Na výber budeš mít dva motor o stejném obsahu 320, ale o jiném palivu. Pohledem do tabulek zjistíš že 320 benzín je chcíplej i když má 250 koní myslím, na druhé straně a za stejné peníze máš to samé jen v CDI a zjistíš že má 205 koní a 500Nm se zrychlením za 7.6 a maximálkou kolem 240. Tak i když tě nebude zajímat spotřeba tak holt CDI je pro 70% zákazníků zajímavější u Ečka bych to hádal asi na větší rozdíl. 70% je pro celý osobní MB. Holt se mi zdá že výrobci luxusních aut dělají jen low-end pro nizkou zajímavou cenu a pak high-end pro fajnšmekry a na střední třídu už kašlou a nenabízí nic zajímavého. Tak se nediv, že si lidi kupujou diesel ne aby se ušetřilo, ale že prostě v některých případech není moc na výběr.
neregistrovaný "Viktor"
30. 8. 2003 12:56
Re: Ja radsi cicham vuni benzinu nez saze z ropy
***
neregistrovaný "carmik"
14. 8. 2003 08:33
bez titulku
Raději benzín nebo diesel?Otázkou je jak bude pokračovat vývoj nových motorů a to jak benzínových tak dieselových.Můžeme se ještě dočkat převratných změn nebo je vývoj již na konci a budou jen "kosmetické" úpravy?Pravda je, že diesel udělal za posledních pár let velký pokrok, ale kde je hranice.Již řadu let se pracuje na alternativních pohonných jednotkách a tak se za pár let můžeme ptát: elektromotor nebo vodíkový pohon,nebo něco úplně jiného?Dnes zatím ještě dávám přednost benzínu, i když řadový šestiválec 4.2TD v Land Cruiseru je stále parádní motor. Na druhou stranu V8 4.3 v SC430 je sametová nádhera.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
14. 8. 2003 09:58
Diesely jsou predrazene
Kdyby dieselove motory nebyly tak drahe, koupilo by si je 95% lidi!
Kdo by si koupil benzin, kdyby si mohl koupit 2.0 TDI 136kW, nebo motor z BMW 320D (nerku-li z 330D)?
Kdo by si koupil velkoobemove vykonne auto, ktere zere 30 litru benzinu, kdyby si mohl koupit VW 5.0 V10 TDI?
Jenom par nadsencu, kteri chteji benzin za kazdou cenu a nezalazi jim na spotrebe!
Ale jelikoz jen malokdo predjede V10 5.0 TDI, stejne jako maloktery benzinovy dvoulitr predjede VW 2.0 TDI 136kW, tak by je to brzo preslo.
Problem je, ze vyrobci za tyto motory chteji uplne silene penize.
Seat 1.9 TDI 110kW je o sto tisic drazsi, nez ten samy Seat 1.8T 20v 132kW. Tech 100 tisic mozna casem usetrite, ale zase je musite zaplatit hned na drevo.
Je jasne, ze nejake Fabii Junior SuperEASY 1.2 V3 6v HTP za 200 tisic se nic nevyrovna a s dieselem bude o 100 drazsi (tedy o polovinu). Zejmena u malych aut se tedy budou muset vyrobci z cenou dieselu umoudrit.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Mato"
14. 8. 2003 10:48
Re: Diesely jsou predrazene
'Ale jelikoz jen malokdo predjede V10 5.0 TDI, stejne jako maloktery benzinovy dvoulitr predjede VW 2.0 TDI 136kW, tak by je to brzo preslo'. Povedal by som to inak: Vsetky turbovane benzinove dvojlitre predbehnu VW 2.0 TDI 136kW a vsetky turbovane benzinove 3 a viac litre prednehnu V10 5.0 TDI .
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
14. 8. 2003 11:17
Re: Diesely jsou predrazene
To by som si nebol taky isty.
1.9 TDI 110kW ujede 1.8T 110kW - ne nejak dramaticky, ale je rychlejsi (zkusenost). TDI ma pri stejnem max vykonu vyssi kroutak a asi mu i pomaha ten sestikvalt, ktery ta skodovacka paka nedavaji ani do Octavie RS.
Ale dulezite je, ze kdyz se ta dve auta budou honit, v prepoctu na penize to TDI pojede za pulku !
neregistrovaný "Hmm"
14. 8. 2003 11:44
Re: Diesely jsou predrazene
Jasne....... "Uzij si svy pulky"
neregistrovaný "Karizma"
14. 8. 2003 12:10
Re: Diesely jsou predrazene
"TDI ma pri stejnem max vykonu vyssi kroutak." Doporučuji Ti nastudovat jaký je vztah mezi výkonem, kroutícím momentem a otáčkami!
neregistrovaný "Peter L"
14. 8. 2003 16:03
Re: Diesely jsou predrazene
no je to celkom možné. 110 kW u TDI je dosiahnuté nižšími otáčkami x vysoký NM. U benzínu je to naopak - vysoké otáčky vs. nízky NM. Takže keď sa naháňajú pri vysokých rýchlostiach TDI vs. benzín, môže to vyzerať, že TDI má navrch - práve vďaka NM. Aj keď majú papierovo stejnú maximálku.
neregistrovaný "Mato"
14. 8. 2003 12:28
Re: Diesely jsou predrazene
Ad a) bavili sme sa o 2litroch a 5 litroch, no ale dobre, takze 1.9TDi vs 1.8T. neviem preco porovnavas spicku v 1.9 TDi a deduskom. Najnovsie 1.8T ma 154kW a to predpokladam natrhne ritku ospevovanemu 1.9TDi s poredladom , alebo sa mylim?
Ad b) ak aj ostaneme pri 110kW diesle, a 110kW benzine - maximalka hovori v prospech benzinu, takze do istej miery nemame co riesit.
Ad c) Nezatracujem v ziadnom pripade diesle, som mozno sam potencialnym buducim vlastnikom jedneho z nich. Vytacaju ma ale klapky na ociach niektorych ludi, co maju pocit, ze v TDi prisla na svet spasa . Amen
neregistrovaný "Petr"
17. 8. 2003 11:08
Re: Diesely jsou predrazene
Tim bych si nebyl tak jisty. Bora 1,8 T 110 kW - 8,9 s; Bora 1,9 TDI 110 kW - 9,0 s. Spise to bude srovnatelne. Kromě toho Octavia 1,8T s petikvaltem ma zrychleni za 8,4 s; petikvalt je vyhoda, neni nutne tak casto radit. Priklad: Octavia 1,8T jede na dvojku 110, Octavia 1,9 TDI 96 kW na dvojku jen 80. Kdyz budu merit zrychleni na sto, dostanu se s 1,8T na stovku pouze na jedno prerazeni, u TDI s sestikvaltem na dve, coz samozrejme zdrzuje.
neregistrovaný "Mirek"
16. 8. 2003 17:50
Re: Diesely jsou predrazene
Správně !
Jen bych řekl , že je předběhne i např. 2,3 turbo od Saabu v úpravě Aero, kterej má takovej krouťák, že většina dieslů se může jen smutně dívat
neregistrovaný "Ahmed"
14. 8. 2003 17:20
Re: Diesely jsou predrazene
Kdyz porovnas napr srovnatelne vozy BMW 745i a VW Phaeton s tvym V10 TDI tak ti ta 745-ka da na *jak ve zrychleni tak ve spotrebe a bez turba.
Tvoje 2.0 TDI srovnej napr s motorama od Hondy napr. S2000 se 177Kw coz je mimochodem motor s nevetsim litrovym vykonem na svete mezi seriovymi vozy nebo starsi verze Accorda Type-R a taky bez turba.
Mimochodem napr 2.0 turbo v Subaru WRX STi nebo v Lanceru EVO VII ma vykon okolo 300K.
neregistrovaný "Petr Fifka"
19. 8. 2003 17:56
Re: Diesely jsou predrazene
[odkaz]
zrychleni 0-100 km/h ... 6.3 s
[odkaz]Z… z 0–80/0–100, km/h
4,8/6,9
Nezda se mi to az tak jednoznacny ......
Benzin je benzin a nafta je nafta ... kazdej ma to svy
neregistrovaný "koroptev"
14. 8. 2003 11:42
zákon
co mě vadí je větší plánované zdražení nafty, než benzínu. koupím auto a vysolím za něj o dost větší peníze hlavně proto, že nemám zas tak hluboko do kapsy (čili kvůli levnému palivu a nízké spotřebě). a co udělá naše vláda? přijde s touto kravinou- zdražit naftu podstatně více, než zdražit benzin. příjde mi to jako nechutné vydělávání na občanech- tedy spíše jako radikální podraz. je to hnus a jedna velká 5račka!
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "koroptev"
14. 8. 2003 11:43
Re: zákon
pardon, mělo tam být "mám celkem hluboko do kapsy"
neregistrovaný "mates"
14. 8. 2003 12:49
Re: zákon
Kdyz mas na opici, musis mit i na banany Bud v pohode i kdyz bude nafta drazsi, tak budes porad jezdit za min. A za par let prijdes na to, ze je stejne nejlepsi mit nejakej V6 nebo V8 v benzinu a pokud mozno bez turba!
neregistrovaný "koroptev"
14. 8. 2003 14:42
Re: zákon
V6 nebo V8 bez turba? to víš, že bych si dal říct. myslíš že mě nafta nějak voní? potřeboval jsem něco, co umí jet vcelku svižně a co se spokojí vcelku s málem. jasně že bych chtěl mít 350Z, nebo novou šestku v garáži, ale moje krásná polovička, která nerozlišuje malucha od CL 65 AMG (prý auto jako auto), kdyby viděla cenovku, tak by asi nebyla zrovna nadšená. a bohužel teď vydělávám na radostnější věci, než je V6, V8 a ještě k tomu bez turba.
neregistrovaný "mates"
14. 8. 2003 15:12
Re: zákon
Musis ji trochu vychovat Ta moje uz nektery zakladni veci vi Navic ji nikdy nesmis rict kolik vydelas a kolik stoji tvoje auto!!! Vydelavas na deti, aby nam pak zajistili klidne stari a vyplatu duchodu?:))
neregistrovaný "koroptev"
14. 8. 2003 15:23
Re: zákon
když seš s někym ve svazku tři měsíce a když ti ten někdo do konce roku odnosí juniora, tak se tomu někomu zkrátka lhát nedá. jezdil bych klidně stopětkou, ale některých věcí se zbavovat nechci. a V6, nebo V8 bez turba přijde na řadu za pár let
neregistrovaný "mates"
14. 8. 2003 17:08
Re: zákon
Lhat ne!!! To v zadnem pripade, jen ji to nerikat To ti hned vymysli tisic veci, ktery by se misto toho daly koupit:) Je fakt, ze za 3 mesice jsi to jeste nemohl stihnout. To ja ji za tech par let "vychoval", ze se mnou jede i na velkou cenu:))))
neregistrovaný "merc"
14. 8. 2003 11:58
Re: zákon
jsou zeme i v Evrope, kde je nafta drazsi nez benzin, myslim, ze je to spravne, daleko vice znecistuje zivotni prostredi.
neregistrovaný "plk"
14. 8. 2003 12:32
Re: zákon
hlavne i po tom zdrazeni bude spotrebni dan na naftu stale jeste nizsi nez na benzin. Kdyby byla nafta a benzin daneny stejne, tak rozdil v cene nafty a benzinu bude uplne minimalni (viz ty zeme kde je nafta teba i drazsi). Takze ta vyhodnost dieselu je dana do jiste miry rozdilnou mirou zdaneni. Coz mi pripada jako nesmysl - je to vysledek tlaku lobby dopravcu, dieselove motory maji na svedomi daleko horsi zplodiny nez benziny. Jsem pro, at je dan stejna.
neregistrovaný "Moi"
14. 8. 2003 13:10
Re: zákon
chce se to zamyslet. Vláda chce mít víc peněz na tom, co se prodává. Víc se vytočí benzínu, takže víc má na benzínu, ale s nástupem dieselůzdražuje naftu. Až bude víc dieslů jak benziňáků, bude nafta dražší....je to logické ne???
Např. ve Švýcarsku vyjde benzín levněji, ale to proto, že je ekologičtější...(jestli se tu vůbec dá mluvit o ekologii) nebo teda míň škodí
neregistrovaný "anonym"
14. 8. 2003 14:24
Re: zákon
Promiň naposledy jsem byl ve Swissu tak před třemi měsíci a benzín i nafta stejná cena
neregistrovaný "masinka"
18. 8. 2003 17:12
Re: zákon
Promin, naposledy jsem tam byl pred tydnem a nafta je drazsi nez benzin, ale uz ne na vsech cerpacich stanicich, jako to byvalo pred 7 roky. Ale jedno je fakt, mate ohromny stesti, kdyz potkate v CH ropaka, napr. Peugeot se ted snazi Svycary presvecit o "ekologicnosti" PSA dieselu a tim zvysit prodeje naftaku, protoze peugeoti benziny stoji posledni dobu za prd.
neregistrovaný "Maus"
14. 8. 2003 13:39
Zamyšlení
Přemýšlel už někdo nad tím kolik vzduchu (kyslíku) "sežerou" turbomotory (nebo i atmosferické motory)? Jen by mě tak teoreticky zajímalo, kdy už na zemi nebude žádný kyslík . Zajímalo by mě o kolik kyslíku víc sežere průměrný turbomotor oproti atmosferickému motoru. Díky za případnou rozumnou odpověď...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jaja bez Paji"
14. 8. 2003 14:12
Re: Zamyšlení
Benzinove motory pracuji se stechiometrickou smesi (hmotnostni pomer asi 14:1 - ted si nejsem jisty), takze je jedno, jestli je to s preplnovanim nebo ne. Proste podle mnozstvi vzduchu se tam musi nacpat adekvatni mnozstvi paliva. Abys dosahl vykonu napr. 100kW, potrebujes spalit urcity mnozstvi smesi a je jedno, jestli je to s turbem nebo bez.
Samozrejme se to bude trosku lisit kvuli rozdilnym ucinnostem preplnovanych a nepreplnovanych motoru. Bude to ve prospech toho s turbinou, kde vyuzijes energii spalin.
neregistrovaný "gergi"
14. 8. 2003 16:16
Ekologie (diesel vs. benzin)
Jsem pro to, aby byla stejna dan na naftu a benzin. Diesel daleko vic skodi zivotnimu prostredi (prectete si nejakou studii o Diesel PM). Stav v Evrope je naprosto uchylny - dieselove motory se pouzivaji stale ve vetsi mire predevsim kvuli odlisnemu zdaneni nafty a benzinu. To ze moderni motory jsou uz "ekologictejsi" je jen propaganda. Stejne tu s nami jeste spoustu let budou starsi modely. Terpve ted se zacinaji montovat casticove filtry, potrva jeste nejmin 10 let, nez to zacne mit vyraznejsi vliv na zivotni prostredi.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "stromecek"
16. 8. 2003 21:03
Re: Ekologie (diesel vs. benzin)
ZVUK??? koho zajima zvuk? par nadsencu? me je uplne fuk jaky ma auto zvuk, at treba klidne kraka nebo beci, hlavne kdyz jede obvykl mam v aute pustenou hudbu a ani nevim, ze auto nejakej zvuk vydava, mozna ze treba prave moje auto chrochta a kvuli te hudbe sem si toho nikdy nevsiml (?)
Diskuse nafta vs. benzin jsou zde obvykle velmi zabavne, vic nez polovina prispevku je nejspis od nejakych zavodniku. kazdy jezdi nebo by rad jezdil s benzinem V6 nebo V8, pricemz vsechno ostatni je pouze smutny kompromis, protoze kdyz neni penis, neni ani laska ze?
Muze mi nekdo vysvetlit, k cemu by mi byl takovy V8 kdyz krome nemecka jsou vsude v evrope na dalnici priblbe rychlostni limity a zejmena u nas v Cesku maji lide ve zvyku nerozlisovat mezi levym a pravym pruhem, takze ryhlejsi jizda je fakticky nemozna?
neregistrovaný "Petr"
17. 8. 2003 11:12
Re: Ekologie (diesel vs. benzin)
Zvuk dieselu je hrozný, zejména při volnoběhu a akcelereaci. Při ustálené jizdě je to už v pohodě. A zvenku? Darmo povídat. Mám pocit, že slyším traktor a přitom za mnou jedete třeba A6 ;-)
neregistrovaný "T"
14. 8. 2003 19:33
bez titulku
Souhlasím, že diesel má lepší spotřebu, vyšší toč. moment ale zatím má benzín jednu hlavní výhodu a to je jeho ZVUK. I proto radši dám víc do benzínu než do nafty.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mex"
18. 8. 2003 17:14
Re: bez titulku
diesel nema vyssi tocivy moment nez benzin, co to placas za nesmysly??????
neregistrovaný "Whirlwind"
14. 8. 2003 23:28
Skutecne naklady
Kazdej tu pisete o cene nafty a nic vic! Ja se k Vam nepridam ani nebudu psat sve nazory co si mi vic libi a tak, ale skusim tu spis neco nahodit ( i kdyz vim ze pro tu vetsinu zblblych lidi to nema cenu - to by jim to musel clovek tlouct do hlavy den co den jako zaplaceny media)
Hodne lidi co znam jsou hrudky a tak vidi jenom cenu paliva + spotrebu a to je vse. Vemte si libobolne auto s obema variantami pohonu a somozrejme "stejnou chuti ject." A zacnete porovnavat co se komu vyplati,to je samozrejme individualni, ale pro tu velkou spoustu lidi kteri Nenajedou Ohromne kilometry nema diesel preci cenu.
Kazdej si sice dokaze spocitat ze musi pri takove cene paliva, povineho ruceni a porizovaci ceny vozidla naject tolik a tolik km, ale to nestaci. Protoze at pak vezmete za co chcete tak je diesel drazsi. Tak napr.: Vetsinou jsou naprosto shodne podvozky (takze u nafty daleko vic trpi a tim driv odchazi) a nebo jsou u nafty vic dymenzovany a tim opet stoji vse podstatne! vic. A to proste menite jenom kotouce, brzd. desticky, ramena, kloubky, tlumice, atd. Do studenyho benzina muzete skocit a davat mu kour a nepodepise se to na nem tak jako na dieselu, zrovna tak jako ze mu zdaleka tolik nevadi kdyz s tim autem jezdite jenom po meste par set metru a auto se neohreje. Diesel je nachylnejsi na kvalitni olej a hlavne jeho vcasnou vymenu (a treba i kratsi interval nez u benzinu) a ma taky vetsi napln, takze zase furt platite vic. A tak lze v samotnych nakladech na provoz pokracovat.
A pridam i naklady ze zivota: Nabourate a pak nakupujete u diesele az 4chladicu a u benzinu pouze 2, pricemz ten na vodu u diesela byva vetsi a opet teda drazsi atd.
Tak nevim kolik lidi opravdu usetri na provozu diesela? Je jich samozrejme vic jak dost ale i tech co podlehli naftomanii je urcite taky dost.
A pro ty co me chteji napsat ze pisu kravo*ny, tak se Vas snazim eliminovat na minimum, protoze jsem se snazil porovnat to ceho jezdi po silnicich nejvic. A to turbocmoud a atmosfer. benzin.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Ajvn"
15. 8. 2003 09:34
Re: Skutecne naklady
To je hodne zavadejici, ne-li polopravda :-)
Tak predne rict, ze se diesel vyplaci jen tem, kteri najezdi opravdu hodne a nasledne mluvit o castejsim opotrebeni dieselu kvuli vaze. Tak predne Ti, kteri jezdi o neco min, tak opotrebovavaji vuz pomaleji, takze i tyhle naklady je postihuji v delsi periode :), a potom neda se pausalizovat, ze diesel znamena vzdy tak vyrazne vyssi hmotnost, ze ma smysl o tomto uvazovat. U VW snad ano, ale maloobjemove diesely rady jinych vyrobcu jsou tezsi jen v radu par desitek kg (od 25kg vys). Takze to je jeden mytus vyvraceny :-).
Urcite mas pravdu, ze dieselu moc nesvedci jen kratke vyjizdky, bez sance se zahrat. Ale argumentovat tim, ze benzin muzes od nastartovani turovat, zatimco diesel ne .. no, nic ve zlem, ale rozumny ridic by neturoval ani ten benzin a nechal by ho taky zahrat, tech par vterin volnejsi jizdy navic ho urcite neubyde.
Vymena oleju u dieselu neni dnes o nic castejsi, nez u benzinu. Diesely maji dnes bezne interval mezi 30.000-50.000km. Takze pokud bych za olej zaplatil diky vetsimu objemu a cene za plnou syntetiku o 1000-2000Kc vic na takovem probehu, je to zanedbatelne, pokud jen na palivu pri najetych 30.000km usetrim oproti benzinu cca 22.000-25.000 Kc.
neregistrovaný "Whirlwind"
15. 8. 2003 14:44
Re: Skutecne naklady
Ale cela debata o tom co je lepsi je zavadejici. I to co jsem napsal je treba brat z velikeho nadhledu, protoze pro kazdou osobu je to individualni - od jinyho stilu jizdy a najetych km a v jakym prostredi az po samotnou volbu auta - rozdil v cene, spolehlivost, cena ND a kdyz se zamyslis najdes sam dalsi aspekty. to znamena nekonecne mnoho kombinaci a ja nechci psat o jedne z nich ale pouze poukazat na skutecnost aby se lidi zamyslely. Jenze nikdo si to neprecte a nezacne nad tim badat a vim ze takhle tezko nekoho privedu k jinymu nazoru nez mel doposud. Jednak debata typu unavujiciho tukani do klaves nema tu hodnotu co slovni debata a brani mi to probrat vse co bych chtel a s tim souvisi i to, ze nejsem nejakej pisalek abych to umel zformulovat do jednoducheho a krasneho clanku, z kteryho si kazdej veme ponauceni. Je to pro me smutne, ale je to tak.
S tou vahou muze existovat sobe odpovidajici motorizace s vahovym rozdilem 25kg (nejsem chodici enciklopedie abych vedel vse), ale muzu polemizovat kolik takovych opravdu je. Mozna vic nez myslim, ale vem si na zada 25kg a bez se projit do terenu (protoze jezdime po silnicich i tak drsnych). Ale o proti 60kg je tech 25kg zanedbatelnych.
A zakonite musis naject co nejvetsi km, protoze mi vysvetli kde jinde se na dieselu da usetrit nez na cene paliva? At kupujes novy nebo 5 let stary auto tak je v porizovaci cene stale stejny rozdil ale treba i vetsi. A pak dal U novyho prodelas na leasingu ale nedas nic do podvozku kdyz ho po skonceni prodas a naopak stary vycashujes a nacpes do podvozku. A znovu podotykym ze to neni zakonitost a vse je to indivydualni.
Ano, rozumny ridic by neturoval zadny z tech motoru, ale pro benzin to neni zas tak choulostivy.
S tim olejem a rozdilem 1-2 tisic bych pritlacil a to hlavne jde-li o nove auto a jedes na garancni prohlidku. Kolik vycashuje za ropaka a kolik za benzin a po jakych km? A nechci vubec tvrdit ze dnes je ropa na spatne urovni - to vubec ne, ale zase motor TD spotrebuje vic oleje nez ABenzin. Takze za tech 30 000 ten motor neco spolkne a tim ze ho dolejvas tak ho vlastne furt udrzujes na prijatelne urovni. Nebo se rozhodnes ze usetris, koupis olej na benzine (pekny *) a po ujetyh 20 000 km ti pujde motor blejt.
A nekolikrat jsem uz cetl testy porovnani ruznych automobilu s ruznym pohonem ale samozrejme srovnatelnou dynamikou jizdy. Najeli samozrejme jenom par tisic km takze brali v potaz jen samozrejme vydaje ( jak jinak u vovyho auta) jako poriz. cenu, leasing, garancni prohlidky a musim rici ze u nejakych typu dosli k nazoru ze se diesel dostane na stejne penize jako benzin uz pri najeti 7 000 km za rok. Ale v prumeru se jednalo o 15 - 25 tisic km/rok pricemz bylo kalkulovano i s ceny ktery platily ve zvihodnene nabidce. A kdyz si to mysleli v ruznych zemich, ruzny vydavatelove tak snad neplacam zas az tolik do vody nebo ne? Nevim jak vy, ale ja znam par lidi co si koupily diesela a jsou radi kdyz za rok najedou 10 000km. A uprimne receno tak jim to preju
neregistrovaný "mates"
15. 8. 2003 15:15
Re: Skutecne naklady
Amen!
neregistrovaný "Tom"
18. 8. 2003 08:34
Re: Skutecne naklady
MOc ctes noviny kamo, mas to dobre nastudovane-)), tak si sedni do sve Feldy a odkutalej se na svou prohlidku po 15 tkm at ti neklekne. Nebo po 30 tkm - seridit ventily atd mohl bych pokracovat. A pokud si musis do dveho auticka dolivat olej - je zraly uz na GO. Trosku si mimo diru
neregistrovaný "Whirlwind"
18. 8. 2003 23:34
Re: Skutecne naklady
jednak ctu a jednak se tim zivim
S tou filckou si me fakt urazil, to by me naskakali pupinky.
A napr. kamarad dostal od firmy Octavku tdi 110kw, absolvoval s ni dovolenou v Chorvatsku + nejakej km u nas = cca. 4 000 km a dolejval 1 litr oleje. tak nevim kde ti soudruzi udelali chybu
neregistrovaný "mates"
15. 8. 2003 11:49
Re: Skutecne naklady
Konecne nekdo, kdo vi, ze cena nafty/benzinu neni jediny ukazatel ekonomiky provozu auta!
neregistrovaný "MHPlus"
17. 8. 2003 13:01
Re: Skutecne naklady
Trend je opačný - servisní prohlídky se u dieselů vůči benzínům prodlužují - viz Opel Vectra nebo nové VW (50kkm v. 30kkm), rozdíl ceny prohlídky je u běžných aut marginální. Objektivní posouzení nákladů je silně individuální a těžko jej možno udělat při koupi auta.
Před nedávnem jsem v rádiu (CRo1) slyšel při "besedě s odborníkem" informaci o tom, že diesely trpí méně při zimních a častých startech... Obecně se tvrdí opak, nicméně ten člověk nebudil zdání "pitomce".
neregistrovaný "marko"
3. 7. 2007 20:47
Re: Skutecne naklady
Konecne jeden normalny prispevok, ja som zo SR - sever, ked je u nas -30, vsetky diesly stoja a obycajna 105 otoci a ide.Mozno maju diesly lepsiu akceleraciu, ale len od 2000 do 4000 otacok, u benzinu je to od 1500 do 6500 aj viac. Osobne mam Renault Megane Grandtour 1,6 16V a moja spotreba nebola viac ako 6,7 l/100 a to celkom svizne idem.Kamarat, najprv mal benzin, teraz sa preorientoval na naftu.Uz to lutuje,odislo mu turbo a oprava bola pekne mastna, s tym ba som jasdil 3 roky zadarmo.Pre mna osobne diesel nema vyznam, ale je to kazdeho osobna vec.Preco asi lietadla nemaju naftove motory???
neregistrovaný "Ota"
15. 8. 2003 07:24
Octavia stejna trida jako Passat?
A nevadi autorovi, ze Octavia sedi na stejnem podvozku jako Golf, ktereho zaradil spravne do nizsi stredni? Davat Octavii k Passatu a Mondeu je opravdu zajimave :-).
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "plk"
15. 8. 2003 11:10
Re: Octavia stejna trida jako Passat?
To by bylo asi na samostatnou nekonecnou diskusi...takovych nepresnosti pri zarazovani aut do trid se da najit vic. Rekl bych, ze tady za to nemuze ator, proste prevzal udaje sestavene nekym jinym.
V testech euroNCAP je octavia taky zarazena mezi "large family sedans", tedy ve stejne tride s auty velikosti passat, pritom je to podle me jasna nizsi stredni trida a patri mezi golfy, astry, focusy a spol. Nebo jindy zase nechapu, proc se ve statistikach prodeje v CR vydavanych SDA objevuje BMW 3 o tridu niz nez MB C, kdyz snad nemuze byt jasnejsi priklad typickch konkurentu prakticky stejne velikosti, ceny a rozsahu nabidky motorizaci.
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
15. 8. 2003 11:46
Re: Octavia stejna trida jako Passat?
Toto tema do diskuze se na 99,9% objevi kazdy mesic u clanku k hodnoceni prodeju, ale zrejme ani my, ani SDA s tim nic neudelame. Muzeme se o to prit, muzeme s tim i nesouhlasit, ale to je asi tak vse co s tim muzeme delat.
Vysvetleni od SDA:
"...od roku 2002 jsme převzali segmentaci obchodních tříd podle JATO, což je evropská organizace zabývající se touto problematikou. Učinili jsme tak
proto, ze tuto segmentaci používá většina evropských zemí a aby tedy naše
výsledky byly srovnatelné. Každý výrobce si při uvedení nového vozu na trh
zažádá u této firmy o zařazení do určitého segmentu (na základě jakých
kritérií to opravdu nevím) a my s tím nemůžeme nic dělat...."
neregistrovaný "greenpeace"
15. 8. 2003 10:34
AZ DOJDE ROPA
ZA PADESAT LET DOJDE ROPA A VSICHNI BUDETE V * S BENZINEM I DIESELEM...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ladin"
15. 8. 2003 10:35
naftu ne
Ja benzin a do naty bych nesel. Na autosalonu v Brne jsem se svezl C5kou s turbodieslem 2,2 L a hodne me to zklamalo. Budiz zatah mezi 2 a 4 tisici otacek hezky ale jinak nepouzitelny. Nejvic me vytacelo ze pri pomalem rozjezdu to vubec nejelo, nez se to dostalo na ty 2000 otacek, pak by to zas uteklo z rukou, jelo to chvilku a zase nic, porad radit jako *. S mym Matizkem je radost jezdit, auto se rozjizdi rovnomerne od volnobehu az na omezovac a tahne umerne svemu vykonu pri jakychkoliv otackach
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Jarda"
15. 8. 2003 11:58
Re: naftu ne
Pratele, kazdy jsme nejaky, nekdo rad holky jiny vdolky.

Zazil jsem podobnych diskusi, nafta nebo benzin hlavne u piva snad stovky.

A dneska se na to divam nasledovne: proste kdo chce auto na frajerinu, chce si zablbnout a chrochta blahem, kdyz muze vytacet motor do otacek a nekoho osolit na dalnici, tak si koupi benzin. Pak ovsem moc nejezdi, auto vetsinou stoji (najede do 5 000km rocne) nebo ma takovy prijem, ze ty spalene prachy za benzin ho nestvou. Dalsi kategorii lidi, co kupuji benzin jsou ti, kteri chteji auto za co nejmensi cenu, maji hluboko do kapsy.

Kdo chce jezdit hodne a navic levne, nechce zavodit a nevyprovokuje ho, kdyz je predjety treba Matizem, tak jde do nafty.

A dnesni moderni naftaky jsou na takym stupni kvality, ze jak tady nekdo psal o smradu na 100 metru, tak nevi o cem mluvi nebo jen schvalne provokoval. Prvnich mych 8 aut byly benziny. Pak jsem jednou koupil diesela a uz u toho zustanu. Kdyz si vzpomenu, jak jsem mel u Lancerav zime po meste spotrebu 12-13 litru, tak se divim, ze jsem ho mel tak dlouho (pul roku). Ted s klasickym TDi 66 kW mam dlohodobe spotrebu do 6 litru, vcetne zimniho jezdeni mestem, vcetne letnich jizd s klimou a dalnicnich jizd na hrane povoleneho limitu.
Ja jsem spokojeny. A preji vsem lidickam, at jsou taky spokojeny. Amen
neregistrovaný "altrax"
15. 8. 2003 20:15
Re: naftu ne
rocne nabeham cez 35000KM a naftu nexem...
neregistrovaný "Miloš"
15. 8. 2003 12:10
Re: naftu ne
No, povedat, ze s Daewoo Matiz je radost jazdit, to chce velmi vela odvahy, ak nie hluposti. 0,8 R3 6v - 37,5 kW a 69 Nm - RADOST JAZDIT??????????? Chcelo by to sa trochu zamyslat nad tym, co pisem, aj ked je to len anonymna internetova diskusia. (RADOST JAZDIT)
neregistrovaný "koroptev"
15. 8. 2003 12:59
off topic
jen čistě ze zájmu, je V10 TDI z touaregu vůbec PD? v jednom nejmenovaném motoristickém týdeníku jsem si před časem přečetl, že PD je nepoužitelný pro víc jak 4 válce. není li to PD, je to CR?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ace2"
15. 8. 2003 15:51
Re: off topic
V10 je vyjímka. To je PD. Jinak jsou mnohoválce CR
neregistrovaný "mikez"
19. 8. 2003 22:09
je to jasné
Nafta patří do traktoru, plyn do sporáku a do normálního auta patří jednoznačně benzín. Mám nový Accord 2.0i-VTEC 114kW a nepotřebuju žádné přihlouplé turbo se smraďochem. Pohádkové svezení. Doporučuju.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "milez"
19. 8. 2003 23:26
Re: je to jasné
Nechci naftaka, protoze to na rozdil od bencinu v zime pozdejc topi a ja mam rad v auto teplo
neregistrovaný "MaxC"
20. 8. 2003 14:26
Re: je to jasné
Dneska už se do motrů TDI dává tzv. přídavný topný element takže auto topí velice brzy. A i mé předchozí TDI 66 kW začínalo topit docela brzy.