Diskuse

Dieselgate á la Renault. Akcie firmy prudce klesají po spekulacích o vyšetřování emisí.

14.1.2016

Akcie francouzské automobilky Renault prudce klesají, kolem poledne ztrácely až pětinu své hodnoty.

 

  • 152 Reagovat !

    foto nebezpecnavosa

    nebezpecnavosa 14.01.2016  18:12

    Prošetřování ještě neznamená vinen,

    aneb jak zatáhnout do vlastní špíny ostatní, to tu budeme číst každou chvíli ještě dost dlouho.
    • 106 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 14.01.2016  18:23

      « Prošetřování ještě neznamená vinen,

      Obávám se, že tento problém půjde napříč automobilkami vyrábějícími naftový agregáty. Domnívat se, že VW zaměstnává jen nýmandy a podvodíky, zatímco ostatní špičky oboru by bylo příliš naivní.
      • 113 Reagovat !

        foto Johnn

        Johnn 14.01.2016  20:40

        « Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

        Že VW zaměstnává nýmandy a podvodníky už měl tu čest dokázat vícekrát.
        Jestli jsou na tom ostatní lépe,nebo stejně se teprve uvidí,ale ani tato zpráva o Renaultu nic nedokazuje.
        Jsem zvědav,detektivka zřejmě bude mít hodně dílů. :-)
        • 47 Reagovat !

          foto hittman

          hittman 14.01.2016  21:07

          « Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

          Renault nemá zapotřebí si dopomáhat k výsledkům podvody jako VW.
          • 10 Reagovat !

            foto pali-sk

            pali.sk 15.01.2016  07:16

            « Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

            A to odkiaľ vieš, že nepodvádzali ? Pravdou však je, že zatiaľ nie je výsledok tak neviem prečo akcie klesajú ... nuž trh ... ak sa však preukáže že podvádzali tak dobre im tak.
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 15.01.2016  11:42

              « Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

              Trh nepotřebuje nezvratné důkazy, ani oficiální potvrzení, že nějaké podezření nebo vyšetřování skutečně existuje, stačí drby.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 15.01.2016  12:16

            « Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

            Jasně VW udělat motor neumí a všichni ostatní myslíš, že jo? Myslím, že všechny současný auta budou mít plus mínus obdobný emise, těžko na tom bude některá automobilka 40x líp než jiná.
    • 103 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 14.01.2016  18:28

      « Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

      Myslím, že to hlavní o co by mělo jít, tedy reálně vypouštěné emise naftových motorů, je společná "špína" všech automobilek bez rozdílu. Jak konkrétně to která automobilka řešila a co z toho bylo/je v EU nelegální je věc jiná.
      • 26 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 14.01.2016  20:54

        « Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

        přesně tak...
      • 31 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 14.01.2016  21:24

        « Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

        Jak si vysvetlis ze stejnym testovanim z realneho provozu na kterem VW v USA dvacetinasobne zhorel BMW proslo?
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 14.01.2016  23:50

          « Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

          Testované BMW mělo AdBlue.
          • 10 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 15.01.2016  07:26

            « Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

            No a jsme u toho, ze to neni spolecna spina vsech automobilek, ale tech co tvrdi ze neco dosahnou bez adblue tam kde jini jej pouziji. Pointa je ta, ze normy zjevne nejsou nastaveny az tak nesmyslne a jdou dodrzet kdyz automobilky nepodvadi a pouziji adekvatni techniku. Ze si VW vybral snazsi cestu, se mi k nemu v poslednich letech tak nejak hodi, snazsi cestu si vybral i s retezem... ;-)
            A tohle rozmelnovani vinny v case kdy se VW priznal i k podvodum s V6 (ktere pokud se nepletu vsechny maji adblue) tam kde BMW s R6 v klidu v provozu proslo je takove, no, proste jen odvadeni pozornosti.

            Btw. jestli ma BMW v provozu dnes i diesly bez adblue, a prijde se na to, ze jsou stejne "kreativni" jako motory VW tak doufam, ze adekvatni pokuta nemine ani je. To jen nez mi tady zase nekdo napise ze nekomu stranim.
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 15.01.2016  11:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

              Píšeš to tak, jako kdyby VW se zaváděním AdBlue otálel nějak víc než ostatní automobilky. BMW je prémie a člověk může víc čekat dražší řešení, ale pokud budeme mluvit o evropském naftovém mainstreamu, tak jsem přesvědčený, že na tom ostatní značky nebudou vesměs nijak lépe než Volkswagen.
              • 00 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 15.01.2016  12:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

                To muze byt nakonec taky pravda, ale nic to nemeni na tom, ze normou stanovena uroven dosazitelna evidentne je, takze sve pusteni se do podvodu automobilka nemuze svalovat na "neni dosazitelne" ale jen na na sebe a svou snahu usetrit.
                Kdyz se zprisnila norma mela se hledat cesta jak v novem prostredi fungovat podle pravidel (anebo se nove hry nezucastnit). Ikdyby to posunulo cenovou hladinu vsech dieslu skokove nahoru. A tohle plati pro vsechny, ne jen VW.
                A propo v USA podvadejici motory byli i v audi a porsche, tohle neni o cene auta, ale o ochote nekoho dodrzovat pravidla a o ochote nekoho jineho delat si z pravidel trhaci kalendar.
                • 00 Reagovat !

                  foto ryccardo

                  ryccardo 15.01.2016  12:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

                  Však ono VW tu úroveň stanovenou normou taky dosáhlo. Když znáš podmínky testů tak se jim holt přizpůsobíš. EURO NCAP je ten samej podvod. Auta jsou stavěný na náraz se 40% přesahem do přesně definovaný deformovatelný překážky. Pokud změníš podmínky nárazu zjistíš, že auto který bylo bezpečný je najednou smrtící pastí. VW přišlo na vyčůraný způsob jak splnit podmínky testů, tak ho prostě využilo.
                  • 10 Reagovat !

                    foto fOE

                    fOE 15.01.2016  12:47

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

                    Ano, v evrope s nasi krasnou legislativou kde zalezi na tom co kdo upodvadi pri testu a ne na realneuz dostali po prstech. Za me otazky zni 1) jestli mame skutecne tak hloupe zakony a pokud ano tak 2) jak je zmenit aby byli automobilky nicene auta delat taka by predpisy dodrzovala i skutecne a ne jen na papire.
                    • 01 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 15.01.2016  16:55

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

                      V USA to celé, pokud vím, stojí na jedné podmínce, která je celkem vágně formulovaná (je spíš filosofického charakteru než technického) a po pravdě mi není jasné, jak ji dokáže splnit jakýkoli motor využívající tzv. "open loop" režimu (palivo se vstřikuje natvrdo podle mapy a nebere se ohled na sondy a tedy emise).

                      Tohle je prostě problém technických norem. Těžko se tu pracuje s duchem normy, všechno musí být kvantifikované. Jednou z cest je měření přiblížit realitě. Teď nemluvím o cyklu, čistě o metodice. Znemožnit rozeznání měření ve zkušebně a na silnici (věci jako GPS signál, netočící se nepoháněná kola atp.; oklamat například akcelerometry by ale snadné nebylo). Nebo začít měřit na silnici. Což je to, co se plánuje. Pak je jim "detekce zkušebny" málo platná, protože se budou moci rozcházet jen do určité míry.
                      • 00 Reagovat !

                        foto ryccardo

                        ryccardo 18.01.2016  08:58

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

                        Píšeš začít měřit na silnici, ale jak by si to chtěl v reálu dělat? Dejme tomu, že by si řekl, že budeš auto testovat v reálným provozu s určitým podílem město, mimo město a dálnice. Jenže takový úsek jde taky projet různými způsoby (klidná jízda vs ostřejší jízda) a výsledkem budou rozdílný emise jak NOx tak CO2. Takže to zase budeš muset udělat tak, aby si ty čísla co máš definovaný na papíře potřebný pro homologaci nějak splnil.
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 15.01.2016  12:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

              Levnější cestu si vybrala třeba Mazda, která SCR odmítla, protože je pro ně příliš drahé. VW SCR používá, jen ne úplně všude - protože to stojí peníze a mají dost velký objem na to, aby používali vícero řešení. To BMW byla myslím X5, ne? To je trochu jiná cenová. DPF také nejsou všechny stejné, ne všichni používají ty nejdražší, které slušně fungují (zvládají se pasivně regenerovat) i v nižších rychlostech (zátěžích/ teplotách).

              V EU měly SCR jen Euro6 V6. V dobách Euro5 Audi nabízelo možnost si dobrovolně pořídit verzi se SCR plnící Euro6 (snad 6a), ale hlavně ze začátku to vůbec nedávalo smysl, protože měly vyšší spotřebu, výrazně vyšší hmotnost, pokud si dobře pamatuji, atd. Nicméně V6 měly ty nejlepší DPF (co se koncepce/ materiálů týče), jaké znám.

              Nemluvě o tom, že ta stejná organizace, která nahlásila VW v USA, dělala předtím mnohem rozsáhlejší testy v EU a propadla i auta se SCR (a ne jen marginálně, i to nejhorší mělo myslím SCR). SCR tedy nic negarantuje. V osobních autech, co vím, SCR moc dobře nefunguje. Dobře udělaný je velmi drahý a vyžaduje celkem specifické podmínky, aby dosáhl vysoké účinnosti, což celkem jde v nákladním autě, ale v osobních jich dosáhneš těžko.
              • 03 Reagovat !

                foto kuny

                kuny 15.01.2016  12:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

                ad poslední odstavec - přesně tak. A hlavně, každý kus jiné emise. I to BMW, co v USA prošlo, bylo na hraně a jak správně píšeš, druhý nejhorší testovaný kus (co do produkce NOx prakticky totožný s tím nejhorším) byl vybaven SCR.
              • 00 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 15.01.2016  12:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

                Mas prehled kdo pouziva co? Myslim ted konkretne DPF, ktere automobilky berou od koho a "v jake kvalite"? Tohle me docela zajima.
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 15.01.2016  15:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

                  Vím, jaké typy filtrů existují, ale nemám přehled, kdo co používá.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 15.01.2016  12:20

            « Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

            No tak by to možná chtělo porovnávat ty výsledky z TDI od VW, který už má taky AdBlue. ;-)
      • 24 Reagovat !

        foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

        T.E.S.L.A už na ACZ serie 14.01.2016  21:26

        « Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

        Akurát v reáli žiaľ medzi "MALO BY" a "JE" sú obvykle obrovské a zásadné rozdiely.
    • 53 Reagovat !

      foto aproximus

      aproximus 14.01.2016  18:29

      « Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

      usuzovat něco o tom, že v tom má prsty vw je imho nesmysl. spíš mě baví opět ty nesmyslné reakce kapitálových trhů.
      • 74 Reagovat !

        foto nebezpecnavosa

        nebezpecnavosa 14.01.2016  19:01

        « Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

        Samozřejmě že ne přímo, stačí dobrovolní novinářští agitátoři.
        • 57 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 14.01.2016  20:40

          « Re: Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

          Přsně tak!
          V čehle s tímhle plátkem...
      • 00 Reagovat !

        foto pali-sk

        pali.sk 15.01.2016  07:18

        « Re: Re: Prošetřování ještě neznamená vinen,

        no v prípade VW to bolo už dokázané tam to bolo opodstatnené. Možno už trh vie čo my nie :-)
  • 512 Reagovat !

    foto topten

    topten 14.01.2016  18:37

    muze nekdo vysvetlit

    25 nasobny prekroceni limitu na NOx v testu NEDC u renaultu espace 1.6dci 160k u zahřátého motoru, když se studenym motorem se do limitu vesel??
    pritom logika říká, ze motor ohraty na provozni teplotu by mel vykazovat nižší emise nez motor studeny
    • 110 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 14.01.2016  20:55

      « Re: muze nekdo vysvetlit

      Vysvětlit to lze snadno - SW řídící jednotky. Nebo máte někdo pocit, že u Renaultu se tyhle věci řeší jinak než u VW?
    • 40 Reagovat !

      foto free78

      free78 15.01.2016  10:07

      « Re: muze nekdo vysvetlit

      Jednak je potřeba uvědomit co to jsou ty emise. To je celá řada různých plynů, voda a saze. Pouze jedna podskupina z těchto plynů jsou oxidy dusíku. Konkrétněji NO2 a NO3. Tyto vznikají při spalování chudé směsi (přebytek kyslíku), což je z principu funkce dieselových motorů u dieselů skoro vždy. Uhlovodíky shoří a co pak. Vzhledem k přebytku kyslíku začne hořet dusík. Tomuto jevu se dá zabránit buď snížením teploty hoření, což se provádí pomocí EGR ventilu, kdy teplotu snížím tak že do sání přimíchám i výfukové splodiny, nebo se dá využít dražší varianta, kdy se nesnažíme potlačit vznik oxidů dusíku, ale řešíme co s nimi až po té co vzniknou. V tomto případě má motor vyšší účinnost, protože mu nesnižujeme teplotu hoření a řešíme až následek, tedy NOx. Ty se dají eliminovat pomocí močoviny. Jenže... tohle stojí až 10 tisíc Kč na jedno auto navíc a jistě chápete jak moc se automobilce chce tohle drahé řešení použít (i superb má močovinu jen pro 4x4 protože je to řešení moc drahé...).
      No a k otázce. Studené auto nemělo asi takovou teplotu hoření a proto zcela logicky muselo mít i menší obsah NOx ve vzplodinách. Teplé přesně naopak. Neplést prosím s jinými částmi emisí, jako jsou saze či CO2.
      • 10 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 15.01.2016  12:29

        « Re: Re: muze nekdo vysvetlit

        Krásně vysvětleno a popsáno. Díky. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 15.01.2016  12:30

        « Re: Re: muze nekdo vysvetlit

        Dusík začne hořet? Zajímavá představa. A není pravda, že by se NOx začaly formovat až po shoření směsi. Mimochodem, u motorů s přímým vstřikováním se ani náhodou nebavíme o homogenní směsi, směs tedy bývá chudá lokálně, i když je v ní paliva dost. U NOx je nepříjemné, že jsou spojené s účinností. Například zvýšení kompresního poměru povede k vyšší účinnosti, ale zároveň dojde ke zvýšení emisí NOx, protože vzduch vystavíš vyšším teplotám a tlakům. A sice nejsem motorář, ale pochybuji, že teplota bloku/ chladící kapaliny/ oleje, nějak zásadně ovlivní teplotu/ tlak uvnitř. Studený motor má horší emise, protože to, co má emise zpracovávat, musí dosáhnout provozní teploty. Proto se katalyzátory/ filtry dávají blíž k motoru, případně se vyhřívají. Jestli si dobře pamatuji, hned tady je jedno dilema - blíž motoru znamená víc tepla, což je dobře při studeném startu, ale v provozu by mohl přesáhnout provozní teplotu (v lepším případě ztratí na účinnosti, v horším hrozí poškození a je třeba snížit teplotu spalin).

        Co se Superbu týče, předpokládám, že je na tom stejně jako Passat. Tedy že SCR má 140 kW verze.
        • 10 Reagovat !

          foto free78

          free78 15.01.2016  16:05

          « Re: Re: Re: muze nekdo vysvetlit

          Ano. NOx vznikají oxidací ze vzdušného dusíku. Za vysokých teplot to tak opravdu je.
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 15.01.2016  16:57

            « Re: Re: Re: Re: muze nekdo vysvetlit

            To byla jen narážka na to, že hoření není synonymum pro oxidaci.
  • 1010 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 14.01.2016  18:50

    Hledáme emise

    Už u dieselgate jsem tvrdil, že jde jen o nafouklou bublinu, protože to dělají všichni. Teď se to začíná vybarvovat...

    Začínám mít pocit, že tyhle emisní kauzy jsou na objednávku z vyšších ekonomických míst, neboť automobilky a jejich akcie nemají kam růst. A protože akcionáři chtějí růst, tak je nutné jednoho dne radikální zásah. Měnová reforma, emisní pseudokauza...

    Kdo ví, co za tím je. Jedno je ale jisté - o emise nikdy nikomu nešlo :-!
    • 1018 Reagovat !

      foto topten

      topten 14.01.2016  19:20

      « Re: Hledáme emise

      1 dyzl vypusti tolik jedovatého NOx jako 10 benzinaku.
      tady nejde o nejakou nafouklou bublinu, ale o zdravi a o zivot
      • 123 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 14.01.2016  19:34

        « Re: Re: Hledáme emise

        Jistě, jenže tohle ví každý kdo to chce vědět už nejmíň 30 let.
        • 00 Reagovat !

          foto pali-sk

          pali.sk 15.01.2016  07:20

          « Re: Re: Re: Hledáme emise

          Ale ak sa niekto tvári že to tak nie je a podvádza tak nech za to trpí, kľudne aj každá jedna automobilka ...možno až potom si aj kupujúci uvedomia, že možno by ich brácho nezomrel na rakovinu pľúc keby nesmradili s tým po meste ... a tých ušetrených pár centov na km za to nestálo ...
          • 10 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 15.01.2016  12:36

            « Re: Re: Re: Re: Hledáme emise

            Kdyby to bylo tak katastrofický jak to tady maluješ, tak už jsme vyhynuli všichni na rakovinu plic.
      • 96 Reagovat !

        foto pogo26

        pogo26 14.01.2016  19:52

        « Re: Re: Hledáme emise

        Mně osobně vadí NOx ve městě. Pokud budou reálné emise násobně větší někde na dálnici, tak mě to moc netrápí. Doufám, že se ty příští normy zaměří hlavně na reálné emise při městském provozu.
        • 15 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 15.01.2016  00:28

          « Re: Re: Re: Hledáme emise

          NOx ve městě vaděj každýmu kdo dejchá - a na dálnici až tak ne = protože tam prostě tolik neškoděj :-!
        • 20 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 15.01.2016  12:38

          « Re: Re: Re: Hledáme emise

          Nejmenší emise NOx ve městě má takový auto, který do města vůbec nemusí zajet. Já bych taky rád jezdil do práce jinudy než centrem města, ale když ono to jinudy nejde.
      • 515 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 14.01.2016  20:56

        « Re: Re: Hledáme emise

        Člověče nestraš, normální vylágrovaný benzín, jakých je v ČR nespočet, produkuje stejně NOx co moderní nafťáky ;-)...
      • 126 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 14.01.2016  21:05

        « Re: Re: Hledáme emise

        Ty jsi zjevně u výfuku ležel hodně dlouho, vyžralo ti to palici...
        • 412 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 14.01.2016  21:35

          « Re: Re: Re: Hledáme emise

          Náhodou topten, ač s ním často nesouhlasím a někdy i zásadně, toho má v hlavě dost. Jeho reakce se rozhodně zakládají na nějakém argumentačním základu. To se o této Tvé reakci "z čista jasna" říci opravdu nedá.
          • 132 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 14.01.2016  21:59

            « Re: Re: Re: Hledáme emise

            To myslíš fakt vážně? Topten, který pořád dokola opakuje to samé, vyčtené z pár bulvárních článků? No tak jo...
            • 13 Reagovat !

              foto Nicco

              Nicco 15.01.2016  09:40

              « Re: Re: Re: Hledáme emise

              Podle smaradu poznam i starsi diesely se zaslepenym EGR, mozna dokonce uz bez katu. Pri jizde ve meste smrdi jak Tatra nalozena piskem do kopce - kombinace nasladleho dusiku a prachu. Hned za nim jede stejny motor a je to o hodne lepsi. To jen dokazuje nefunkcnost nasi STK, tuto cinnost by mel delat stat, ne soukromnik, ktery chce primarne vydelat a nenasrat zakaznika.
      • 21 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 15.01.2016  12:35

        « Re: Re: Hledáme emise

        Můžeš mi říct jak si vůbec mohl dospět a neumřít? Uvědom si co jezdilo dřív za auta a co se jim linulo z výfuků. Teď tady děláš komedie, kvůli emisím motorů u kterých by si 10 let zpátky uchcával úžasem jak jsou strašně čistý na provoz a šetrný k životnímu prostředí. Tak to prosím tě zase tak nedramatizuj. Já už teda něco pamatuju a můžu konstatovat, že kvalita ovzduší se za posledních dejme tomu 20 let výrazně zlepšila a to mimo jiný díky takovým motorům co se tady ty a tobě podobní snažíte furt ukřižovávat.
    • 2015 Reagovat !

      foto Petrolhead-CZ

      Petrolhead_CZ 14.01.2016  19:47

      « Re: Hledáme emise

      Samozřejmě, že nejde nikomu o emise. Jako vždy jde jen a pouze o peníze a taktické šachové tahy v konkurenčním prostředí. Dieselgate je uměle vykonstruovaná kauza, kterou si s téměř 100% jistotou objednalo GM (které absolutně VW celosvětově nestíhá) u americké vlády. Není náhoda, že se něco podobného stane pár let poté, co se vláda USA začne o automobilový průmysl zase zajímat a podpoří ho obřími dotacemi. Je jasné, že vliv sahá až do nejvyšších politických postů. Jejich pošahané a nesmyslné normy, restrikce a zákony pro celou aféru jen představovaly ideální úrodné pole a nabízející se šanci k zasetí kauzy, která bude pro ovečky na základě neschopnosti číst mezi řádky představovat impuls k okamžitému a bezmyšlenkovitému odsouzení automobilky i celého koncernu.

      Není to nic jiného, než špinavá hra konkurence, která neumí své soky porazit v přímém boji na trhu, tudíž se obrací k praktice bodnutí do zad. Kdyby se všechny karty odkryly, nestačili bychom se divit, tím si můžeme být jistí.
      • 1014 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 14.01.2016  21:01

        « Re: Re: Hledáme emise

        No, to bych tak moc netvrdil, málokdo v USA prosazoval do osobních aut "čistý diesel", do tohoto Volkswagen nikdo z konkurentů nenavezl, tam se VW nacpal sám a jestliže tato manipulace v USA vyplula na povrch spíše náhodou nebo nějakým podnětem od konkurence, to už vůbec není podstatné. Faktem zůstává, že rozum v tom, co se s VW v USA stane nenajdeš (zřejmě obří pokuta, dost možná likvidační na US trhu, napakovaní právníci a různí budižkničemové, kteří prokáží před soudem psychickou újmu, apod.).
      • 77 Reagovat !

        foto Stewee

        Stewee 14.01.2016  21:03

        « Re: Re: Hledáme emise

        Si smiesny! GM si u americkej vlady objednalo aj to, aby sa VW sam k podvodu aj priznalo? A to ako GM dosiahol??? Ziadna bublina, ked to raz namerali, tak namerali, cisla nepustia! VW musi za to niest dosledky a nech ich nesie kazda automobilka, ktora robi podvody v emisiach. Zatial je isty VW, uvidime kto dalsi...
      • 139 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 14.01.2016  21:07

        « Re: Re: Hledáme emise

        A že Dieselgate vznikla, když americká agentura chtěla POTVRDIT čistotu dieselu a podpořit jeho rozšíření, už jsi zapomněl? Ne, já vím, to se ti nehodí do blábolů.
      • 49 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 14.01.2016  21:12

        « Re: Re: Hledáme emise

        Je tedy zajímavé, že na to přišli v USA jenom u vozu VW, proč ne třeba u BMW či MB, ti tam naftu neprodávají??
        • 35 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 15.01.2016  00:32

          « Re: Re: Hledáme emise

          Protože v tom testu BMW X5 3.0d prošlo bez problémů - jen s malym zaváhánim při jízdě do kopce. VW Passat i Jetta propadly na celý čáře - nejhůř v městský koloně :-!
      • 34 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 14.01.2016  21:18

        « Re: Re: Hledáme emise

        Peneboze to jsou hlouposti. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 15.01.2016  12:30

      « Re: Hledáme emise

      Souhlasím. :yes:
  • 76 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 14.01.2016  19:23

    Strůjci smradu

    Potrestat by se měli především lidé, kteří schválili nereálný způsob měření a přinutili automobilky ladit motory na nereálný cyklus.
    • 80 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 14.01.2016  19:37

      « Re: Strůjci smradu

      nereálný cyklus není tím největším problémem. Tím problémem je především to, že konkrétní kus, který absolvuje měřicí cyklus, je dodatečně upravován na 1000 a 1 způsob zcela legálně a nemá s reálně vyrobeným kusem z linky mnoho společného.
    • 73 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 14.01.2016  20:50

      « Re: Strůjci smradu

      Blbost. Je to přesně naopak. To že musel VW podvádět aby cyklem prošel jen dokazuje, že je nastaven správně a bez podvodu by přes něj rakovinomet neprošel.
      • 611 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 14.01.2016  21:06

        « Re: Re: Strůjci smradu

        Blbost... Nafta je jedna z frakcí ropy a je potřeba ji nějak zpracovat. Nedá se říci, že ji prostě nepoužiješ. To je nesmysl. Pokud ji ale nechceš lít do osobních vozů, protože máš pro ni lepší uplatnění (buď ekologičtější a nebo prostě takové, kde případné emise z nafty méně škodí), tak to uprav zákonem natvrdo. Dokud připouštíš spalování nafty v náklaďácích, vlacích, lodích, dieselgenerátorech, je její omezování v osobních automobilech spíše úsměvné.

        Je samozřejmě pravda (jak tu opakovaně topten píše), že například v EU je nafta daňově zvýhodněna oproti benzínu. A to je zjevně také špatně.

        Takže objektivní pravdy se tady nedopátráš a ta rozhodně není černobílá (VW je zlý, ostatní jsou hodní).
        • 43 Reagovat !

          foto Googlit

          Googlit 14.01.2016  21:33

          « Re: Re: Re: Strůjci smradu

          Ja nic nepsal o zakazu nafty. Psal jsem jen ze testovaci cyklus je nastaven spravne protoze skutecne rakovinomety umi vychytat az tak dobre ze si na nem vylamal zuby i VW a nezbylo mu nic jineho nez podvadet. I kdyz ja vidim budoucnost jen v elektrice, tak tady jeste se spalovacimi motory musime par let zit a spolu s nimi i s emisemi ktere eliminovat proste nejde. Fobie z nafty prenechejme jinym diskuterum.
          • 29 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 14.01.2016  21:40

            « Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

            No jo, ale to už je zase značně zkreslené. Pokud vím, tak karcinogenní (rakovinotvorné) jsou zejména saze. Dieselgate o sazích není. Dále v rámci dieselgate řešíš v principu ty nejméně škodlivé moderní diesely (a ještě jenom od VW :-) ) a vůbec se nezajímáš o staré Avie, autobusy, apod. Takže jestliže Ti neprojde cyklem moderní naftový osobák, ale už jiným cyklem Ti procházejí naftové náklaďáky a cokoliv starého na naftu může vesele dále jezdit, tak řešíš prd a reálný problém Ti uniká.
            • 10 Reagovat !

              foto homat1

              homat1 14.01.2016  23:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

              no nevím jak je to s těmi sazemi, saze = amorfní uhlík => Uhlík (chemická značka C, latinsky Carboneum) je chemický prvek, tvořící základní stavební kámen všech organických sloučenin a tím i všech živých organismů na této planetě. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 15.01.2016  13:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

                Saze nejsou tvořeny jen uhlíkem a o jejich škodlivosti bylo napsáno mnoho prací. Čím menší, tím pro nás nebezpečnější.
            • 10 Reagovat !

              foto Googlit

              Googlit 14.01.2016  23:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

              No jo, ale to je zase mimo. Koukni na první post na který jsem reagoval. Šlo mi jen o to nevymlouvat se na nějaký nereálný měřící cyklus, když ten naopak zafungoval v případě VW motorů velmi dobře.
          • 11 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 15.01.2016  12:58

            « Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

            Ano, ten systém je tak skvěle nastavený, že u zážehových motorů došlo ke zvýšení emisí pevných částic o několik řádů. A to jde o ty nejjemnější, menší, než lezou i z moderních dieselů. To je skvělý pokrok v ochraně zdraví, zatleskejme si. Ten problém, které tohle způsobil, se jmenuje hon na CO2, respektive spotřebu. Proto se musím smát, když někdo říká jen dieselům "rakovinomety". A když ještě schvaluje tenhle vývoj, tak to nemá chybu.
        • 10 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 15.01.2016  09:43

          « Re: Re: Re: Strůjci smradu

          Klidne at tu naftu spaluji v náklaďácích, vlacích, lodích, dieselgenerátorech jako v USA. Hlavne at ji necpou do mest.
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 15.01.2016  13:20

            « Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

            Tak zrovna generátory dělají velké starosti (jak z hlediska znečištění, tak hluku), protože jsou volněji regulované a nebývají zrovna uprostřed ničeho. Podobně se pozornost obrací například na zahradní techniku. A zrovna pracovníci dráhy, podobně jako horníci, byly zkoumanými skupinami, pokud jde o vliv emisí, a je u nich zvýšený výskyt rakoviny, co si pamatuji.
            • 10 Reagovat !

              foto Nicco

              Nicco 15.01.2016  14:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

              Nevim jak je to u motorek, ale pravdepodobne nemaji kat ani nemusi na mereni emisi. Obzvlast ty cinske motory budou zajimave. Takova cinska ctyrkolka, to je jako Matiz nebo 500 a pritom ma pravdepodobne volnejsi emise.
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 15.01.2016  15:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

                Všechny moje motorky mají/ měly katalyzátory a to i s laděnými výfuky (můžeš ho koupit bez katalyzátoru, ale pak nesmí na silnici, jen na uzavřené tratě, stejně jako u aut). Jen u motorek vyžadují nižší normu, i když i na ně se myslím chystají. Nicméně někteří lidé katalyzátory demontují i u silničních strojů (a rozhodně to není něco specifického pro "východní" Evropu). Vznětové motory naštěstí nejsou u motorek moc rozšířené, používají je armády (snazší logistika) a prodávaly se v Indii.
                • 10 Reagovat !

                  foto Nicco

                  Nicco 15.01.2016  15:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strůjci smradu

                  Nektere, dokonce mozna vetsina motorek smrdi jako stara 120citka nebo nebo neco z 1900-1980, ale jak pises asi hodne lidi odstranuje katy, hlavne u sportovnich motorek nebo skutru s pubescentama.
        • 10 Reagovat !

          foto pargi

          pargi 15.01.2016  10:57

          « Re: Re: Re: Strůjci smradu

          Jenomže do vlaků, náklaďáků a pod. není problém instalovat další zařízení, které významným způsobem emise redukují. Pod haubnou osobních aut už ale není místo, kam například takový pořádný selektivní katalyzátor (SCR) vměstnat.
    • 25 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 14.01.2016  21:15

      « Re: Strůjci smradu

      Tak měli přestat naftu vyrábět, když to nesplní :yes:
  • 77 Reagovat !

    foto NoLimitBoy

    NoLimitBoy 14.01.2016  20:21

    Robia to pravdepodobne vsetci

    Myslim si, ze nerealne limity su proste nesplnitelne a podvadzaju asi vsetci. A som velmi zvedavy, ako to bude pokracovat. Kto bude dalsi odhaleny a ci sa to dotkne aj inych, mimoeuropskych automobiliek. Lebo ak nie zacnem mat z toho taky pocit (a kludne ma oznacte za konspiratora) akoby mal niekto zaujem o poskodenie Europskej ekonomiky.
    • 86 Reagovat !

      foto pogo26

      pogo26 14.01.2016  20:22

      « Re: Robia to pravdepodobne vsetci

      Zatím se našel jen VW. O jiném podvodu nevím. Ty snad něco víš?
      • 34 Reagovat !

        foto NoLimitBoy

        NoLimitBoy 14.01.2016  20:27

        « Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

        Ako si si mozno vsimol, pri relanych meraniach mnohych redaktorov auta inych znaciek mali este horsie hodnoty ako VW. Preto tvrdim, ze v tom budu ak nie vsetci, urcite viaceri. Jednoducho neverim, ze toto robil iba VW a ostatni nemaju problem sa do limitov zmestit. Hovorim, sam som zvedavy, ako to bude pokracovat. Aby bolo jasno, nie som ortodoxny zastanca VW ani fanusik tejto znacky.
        • 20 Reagovat !

          foto homat1

          homat1 14.01.2016  23:10

          « Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

          a co je to reálné měření? Tady se napadají výrobci, že přelepují spáry při měření na dynamometru, a pak vyjede nějaký kutil s trombónem za autem, s cihlou na plynu, s analyzátorem z co měří jenom jednu složku (zbytek si odborně domyslí) a udělá z toho závěr, že v reálu to nesedí. No nevím.
      • 55 Reagovat !

        foto NoLimitBoy

        NoLimitBoy 14.01.2016  20:32

        « Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

        Lenpre teba som vyhladal tento graf, pozri si. Najhorsie, zdaleka horsie ako VW podla nezavisleho merania dopadlo Volvo, Renault, Hyundai, Geep, Fiat,...
        [odkaz]
        • 63 Reagovat !

          foto Johnn

          Johnn 14.01.2016  20:36

          « Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

          Ten nezávislý který falšoval statistiky. :-! :-)
          • 53 Reagovat !

            foto NoLimitBoy

            NoLimitBoy 14.01.2016  20:38

            « Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

            Tak si vyhladaj ine, ked neveris ADACU, nie je to jediny zdroj ktory toto potvrdzuje. Ale vidim, ze si tip cloveka, s ktorym nema vyznam sa dohadovat, Fajn vecer prajem
            • 53 Reagovat !

              foto Johnn

              Johnn 14.01.2016  20:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

              Také přeji hezký,ničím nezkažený večer.
              • 44 Reagovat !

                foto NoLimitBoy

                NoLimitBoy 14.01.2016  20:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                Mimochodom, meranie robili aj tu na auto.cz a vysledok ? Passat mal plne porovnatelne hodnoty ako napr. DS5, dokonca lepsie ako Forester
                [odkaz]
                • 57 Reagovat !

                  foto pogo26

                  pogo26 14.01.2016  20:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                  Proč sem pořád taháš nějaké měření v běžném provozu? To snad nemá s podvodem VW nic společného.
                  • 67 Reagovat !

                    foto NoLimitBoy

                    NoLimitBoy 14.01.2016  20:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                    Akoze nie ? Ved cele dieselgate je o tom, ze auta v beznej premavke maju vyssie emisie ako pri merani na testovacom zariadeni
                    • 98 Reagovat !

                      foto Blue-Sun

                      Blue Sun 14.01.2016  21:09

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                      Omyl, Dieselgate je o tom, že VW podváděl při TESTOVACÍ proceduře. Když bylo auto změřeno testovací metodikou, ale mimo laboratoř a se zahřátým motorem, vykazovalo najednou úplně jiné emise. Proto se to tak rozmázlo, tohle byl skutečný průser.
                      • 511 Reagovat !

                        foto kuny

                        kuny 14.01.2016  21:14

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                        No ty jsi taky kousek :-)). Hele, už několik konkurenčních kusů (minimálně Opel Mokka 1,6 diesel a třeba Renault Espace 1,6 dci) byly přezkoušeny totožným způsobem jako ono VW s totožným pozorováním. Rozdíl je pouze ten, že Opel a Renault se k manipulaci s mapováním motoru a detekcí měřicího cyklu ještě nepřiznali. Dále jsi jistě zaznamenal, že v reálném provozu jsou si diesely napříč spektrem výrobců rovny a vypouštějí zcela nahodile vysoké koncentrace NOxů, které jsou často násobkem platných emisních limitů.
                        • 108 Reagovat !

                          foto pogo26

                          pogo26 14.01.2016  21:16

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                          A jakém přezkoušení tady mluvíš? O těch trapnostech, které vydržely v médiích jedno odpoledne? :-) :-) :-)
                          • 511 Reagovat !

                            foto kuny

                            kuny 14.01.2016  21:21

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                            Jo jasně, dokud to neozkouší v USA nebo ty doma v garáži, tak to neplatí, to víš, že jo.
                      • 02 Reagovat !

                        foto NoLimitBoy

                        NoLimitBoy 14.01.2016  21:39

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                        Ved presne o tom hovorim
                    • 310 Reagovat !

                      foto kuny

                      kuny 14.01.2016  21:09

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                      To mu nevysvětlíš, on je prostě mimo a zaměňuje pointu toho celého. O tomto jsem se s ním handrkoval cca dva měsíce nazpátek.
                      • 95 Reagovat !

                        foto pogo26

                        pogo26 14.01.2016  21:11

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                        Mimo jseš ty. Ale je zcela evidentní, že jeden z nás to nechápe. V čem je dle tebe pointa? V podvodu nebo v neplnění emisních limitů v reálném provozu?
                        • 410 Reagovat !

                          foto kuny

                          kuny 14.01.2016  21:16

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                          Ne, to nemá cenu.
                          • 94 Reagovat !

                            foto pogo26

                            pogo26 14.01.2016  21:18

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                            Souhlas. Už od září tvrdíš, že fake soft mají všichni. A pořád nic.
                            • 211 Reagovat !

                              foto kuny

                              kuny 14.01.2016  21:28

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                              No podívej, o manipulaci při měření emisí pomocí SW napříč automobilkami se mluvilo už před třemi, čtyřmi lety. Dokonce i tady na webu se o tom psalo (kdysi jsem to vyhrabal dal sem do diskuze odkaz). Jediný rozdíl mezi VW a ostatními je ten, že pouze VW prodával diesely s EGR v USA a pouze VW se k tomu pod tíhou zamítnutí homologace nového dieselu (který tam teď stejně neprodává) přiznal... Ale to je to opakování faktů, neboj, ono to časem na povrch vyplave, ale to je úplně jedno. Jediné, co mě na Tobě ještě překvapuje, je ta Tvoje vnitřní schizofrenie, kdy na jedné straně Volkswagenu nevěříš ani V nad W ve znaku, ale úplně bezmezně mu věříš jeho doznání o manipulaci... Ono to teda vlastně krásně zapadá do Tvého naivně až dětsky černobílého vnímání světa...
                              • 30 Reagovat !

                                foto homat1

                                homat1 14.01.2016  23:06

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                                tohle nějak nesedí, je pravda, že VW byl jediný kdo prodával v USA čisté diesly pouze s EGR, ostatní (BMW, Mercedes) totiž přidaly ještě SCR a LNT. Kde jsou v USA obvinění proti BMW a Mercedes?
                                • 08 Reagovat !

                                  foto kuny

                                  kuny 15.01.2016  06:48

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                                  to je, pravda vskutku legracni a zajimave - z cca 14-ti merenych exemplaru tam vyhovel pouze 1 kus, ale problem ma jenom VW.
                              • 61 Reagovat !

                                foto pogo26

                                pogo26 15.01.2016  05:52

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                                Máš pravdu. Dospělý člověk s nadhledem tomu přiznání VW nevěří. Dospělý člověk tvého formátu taky nepotřebuje fakta a důkazy. Má ve všem hned jasno.
                                • 07 Reagovat !

                                  foto kuny

                                  kuny 15.01.2016  06:36

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia to pravdepodobne vsetci

                                  fakta ignorujes v prvni rade ty. dospely clovek s nadhledem totiz chape, ze svet neni cernobily.
  • 54 Reagovat !

    foto Ondore

    Ondore 14.01.2016  20:26

    Dieselgate opět řádí

    Dnes sa tu objavila nová dávka vw-dieselgate článkov a už som sa obával, že na Renault zabudnú. K správe by som doplnil:
    - Renault už má jedno vyšetrovanie za sebou (s negatívnym výsledkom)
    - akcie Renaultu síce najskôr spadli o 20 %, ale vzápätí rástli, aktuálny prepad je cca 8,9 %

    Takže tipovačka - padne aj niekto iný okrem vw? Odborníci ukážte sa :-)
    • 55 Reagovat !

      foto Gvick2

      Gvick2 14.01.2016  20:45

      « Dieselgate opět řádí

      V Evropě nepadne nikdo, tady mají všichni velkou šanci, že vše vyšumí do ztracena, tak jako u VW, protože EU nechce slyšet, že se podvádí. EU chce být prostě podváděna, protože nemůže přiznat, že všechny její regulace a předpisy jsou na draka a pro srandu králíků.
      V USA má Renault už jedno vyšetřování za sebou s pozitivním výsledkem a udělenou pokutou. Takže jako spoluvynálezce tohoto typu podvodů je logicky vyšetřován a další budou následovat, ale všechna evropská vyšetřování jsou jen kouřová clona aby se neřeklo, pokuty hrozí jen v USA a tam Renault osobáky nevyváží.
      [odkaz]
      • 74 Reagovat !

        foto pogo26

        pogo26 14.01.2016  20:50

        « Re: Dieselgate opět řádí

        Není ti už trošku trapné do tohoto podvodu tahat 20 let staré případy výrobců kamiónů?
        • 46 Reagovat !

          foto Gvick2

          Gvick2 14.01.2016  21:07

          « Re: Re: Dieselgate opět řádí

          Co je na tom trapného? Tito výrobci byli první, kteří byli načapáni v USA při tomto typu podvodu (defeat devices) a následovali je i další později (třeba Ford s benzínovým motorem) a Evropa se tehdy i nyní tváří, že je vše v pořádku a brambory jsou v řádku. Takže na dotaz kolegy co se stane odpovídám vůbec nic, jsme v Evropě.
          • 20 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 15.01.2016  14:00

            « Re: Re: Re: Dieselgate opět řádí

            A já jsem za to i rád, protože neschopnost udělat efektivní test není věcí výrobce. Když u mne někdo bude reklamovat výrobek, protože nedělá něco, o čem není ve specifikaci ani čárka, byť dělá přesně to, co tam je, tak také utře nudli. Nejsme v blázinci.
  • 55 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 14.01.2016  20:43

    Teda.. pánové "novináři" patrně mají na zadku znak VW...

    A tak informují vždycky tak, jak se jim hodí.. teda jak se hodí VW - ale nikdy ne úplně.

    Hysterické reakce trhů je známá věc... ale citovaná minimální hodnota je stav dnes kolem poledne...

    Den už uzavíral asi o dvě třetiny z téhle ztráty zase zpátky:

    [odkaz]
    • 51 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 14.01.2016  21:12

      « Re: Teda.. pánové "novináři" patrně mají na zadku znak VW...

      Nah, to už pre redakciu nie je zaujímavé.
  • 23 Reagovat !

    foto Johnnn

    Johnnn 14.01.2016  21:04

    Kdo má čistý štít?

    Pochybuji, že na trhu existuje diesel, který je skutečně čistý v běžném provozu. S tím, že evropské automobilky se na rakovinomety specializují, dostanou po rypáku všechny. Ty, které to zkoušely v USA budou navíc platit jak mourovatý.
    • 17 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 14.01.2016  21:20

      « Re: Kdo má čistý štít?

      To víš, že je, každý diesel, který zrovna není nastartovaný je čisťounký... Všechny ostatní diesely smrdí.
    • 13 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 14.01.2016  21:22

      « Re: Kdo má čistý štít?

      Žádný diesel dnes neplní normu Euro6, to dá rozum.
      • 10 Reagovat !

        foto homat1

        homat1 14.01.2016  23:02

        « Re: Re: Kdo má čistý štít?

        který a v čem, jestli víš který konkrétní motor konstrukce E6 normu neplní tak to sem napiš jinak je to jen plkání. ;-\
    • 05 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 15.01.2016  00:37

      « Re: Kdo má čistý štít?

      Je to k nevíře ale podle dodatečnejch měření který za posledních pár měsíců proběhly asi 10% motorů Euro6 fakt plní :yes: >:-[]

      Třeba BMW M550 xd nebo Citroen C4 110 Blue HDI = ať zmínim jeden drahej a jeden levnej ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 15.01.2016  14:03

      « Re: Kdo má čistý štít?

      Z principu není čistý žádný spalovací motor. Možná máš ale jinou představu o tom, co čistý znamená.
  • 87 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 14.01.2016  21:12

    Síla

    Dieselgate krásně ukazuje sílu médií a hloupost lidí... Stačilo pár manipulativně zaměřených článků, trošku zkreslení a odvedení pozornosti jinam a hle, prvotní příčina a skutečný podvod jsou zapomenuty a poslušné eurostádečko věří tomu, co se jim napovídá...
  • 21 Reagovat !

    foto homat1

    homat1 14.01.2016  23:01

    druhý zdroj

    asi by bylo dobré doplnit si informace i z dalšího zdroje:
    [odkaz]
  • 11 Reagovat !

    foto rrren9

    rrren9 15.01.2016  01:25

    při kontrukci strojů se konstruktér potýká

    se splněním protichůdných úloh.
    Jednoduše řečeno náklaďák nepojede rychle a sporťák nebude mít přepravní kapacitu náklaďáku. Rychlost společně s přepravní kapacitou mít nelze.
    Podobně je to s CO2 a NOx. Vstupuje do toho i spotřeba, životnost, saze, ale to vynechme.
    Evropa se před lety zaměřila na produkci CO2, a tu sleduje. NOx je v EU mimo hru. Naopak v USA na CO2 kašlou a soustředí se na NOx. Jenže to jsou protichůdné úkoly. Zjednodušeně řešeno, buď máte jedno nebo druhé.
    Pokud jde o USA je tu jedna pozoruhodná věc vycházející z odlišné kategorizace automobilů.
    Jedním z nejprodávanějších segmentů v USA jsou velké pickupy, trucks. Typicky Ford f-150, Dodge Ram s velkoobjemovými motory. Fordy serie F patří mezi nejprodávanější vozy vůbec.
    V Evropě patří F-150 mezi vozy do 3,5t, tedy osobní. Jenže v USA jde o nákladní vozy a tím pádem jsou požadavky na emise výrazně volnější než na osobáky VW. Kdyby šlo čistě o emise vypadala by celá věc prostě jinak. Trucky, jakožto vozy více zastoupené na trhu a tím větší zdroj emisí absolutně a jakožto vozy osazené velkými motory, tedy větší zdroje jednotkově, by byly významným objektem zájmu.
    Zájem o relativně málo dieselů od VW a relativně málo škodící by nebyl tak významný.
    Je otázka jak se vlastně na celou věc dívat. Tvrdý pohled je jednoznačný, VW vědomě porušil pravidla a podváděl. Jenže je to pohled s přihlédnutím, ke všem souvislostem?
    • 02 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 15.01.2016  01:42

      « Re: při kontrukci strojů se konstruktér potýká

      Poopravim = Euro snižuje NOx podobně jako CO

      Euro 1 - společně HC+NOx = 1,13
      Euro 3 - NOx = 0,5 g//km
      Euro 4 - NOx = 0,25 g/km
      Euro 5 - NOx = 0,18 g/km
      Euro 6 - NOx = 0,08 g/km

      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 15.01.2016  14:09

        « Re: Re: při kontrukci strojů se konstruktér potýká

        EuroX normy vůbec neřeší CO2, to je žádoucí produkt hoření.
    • 00 Reagovat !

      foto pali-sk

      pali.sk 15.01.2016  07:39

      « při kontrukci strojů se konstruktér potýká

      Lenže situácia v USA je správnejšia ako v EU. Problém EU je daňové zvýhodnenie nafty oproti benzínu vďaka lobingu veľkých spoločností (prepravných etc.)
      Myslím, že aj VW Amarok je v inej kategórii ako VW GOlf :-)

      U nás na Slovensku si vylobovoali tiež prepravcovia nižšiu sadzbu dane (kvôli argumentu že všetko výrazne zdražie, rožky a chleba tak (kecy), nafta stála vtedy 1.30 dne stojí pod 1 Euro a to pečivo stojí rovnako ...) čiže asi tak ...

      Ak by bolo energeticky rovnako zdanené benzín VS nafta tak by nafta z osobných áut rýchlejšie mizla taktiež aj keby automobilky pri testoch nepodvádzali a proste bez prídavných komplikovaných technológií (adblue etc) by nedosiahly požadované normy pre osobné autá.

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…