Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate: Britové vyšetřují Škodovku, jestli nepodváděla

Vitek
Diskuze (39)
Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto hrozí ve Velké Británii žaloba od tamního ministerstva dopravy kvůli podílu na emisním skandálu, který zavinil její mateřský koncern Volkswagen. Úřad zkoumá možné zatajování informací ze strany české automobilky.

Ministerstvo dopravy podle britských médií nyní vyšetřuje, jestli česká firma v žádostech o schvalování nových modelů homologační agentuře VCA neuváděla klamné údaje nebo nezatajovala informace o vozech a šidícím softwaru na emise.

Jedná se o dnes již proslulý software, který Volkswagen instaloval do naftových motorů používaných i Škodovkou, aby při testech skrýval nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Média nicméně upozornila, že případná žaloba má šanci na úspěch pouze v případě, když ministerští právníci prokážou, že manažeři Škody poskytovali nepravdivé informace o vozech vědomě. Zároveň citovala vyjádření ministra dopravy Robeta Goodwilla, podle něhož diskuze o možném stíhání je v této chvíli z hlediska žaloby předčasná a potencionálně škodlivá. Britské ministerstvo své aktivity koordinuje s trestními orgány v dalších 15 evropských zemí, včetně Norska a Švýcarska.

Mluvčí mladoboleslavské společnosti Tomáš Kubík serveru E15.cz sdělil, že Škoda je s ministerstvem i homologační agenturou i nadále v těsném kontaktu. „O možných právních krocích proti automobilce Škoda ze strany DfT (britské ministerstvo dopravy) nemáme žádné informace,“ dodal Kubík.

Volkswagen loni přiznal, že software umožňující manipulaci emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů od Škody Auto.

V Británii, stejně jako v jiných zemích, se problém týká dvoulitrových dieselů v modelech Superb, Octavia a Yeti, dále naftových motorů o objemu 1,6 litru ve zmíněných třech modelech a ještě ve fabiích a rapidech. A také 1,2litrových pohonů ve fabiích a roomsterech. Celkové koncern Volkswagen prodal v Británii 1,2 milionu vozů se šidícím softwarem.

Autor: David Vagaday, e15.cz

Vitek
Diskuze (39)
22. 6. 2016 19:06
Re: Nejlepší jízda na webu
Souhlas. :yes:
20. 6. 2016 20:23
Re: Nejlepší jízda na webu
No ty si to napsal tak krásně, že je hned i pitomci patrný, že zatímco VW auto svým provozem zabíjí jen projede kolem, tak auta ostatních výrobců, bez ohledu na stáří, svými plyny lahodí plicím >:D >:D Seš za tuhle propagandu placenej nebo je to skálopevný přesvědčení od přírody >:D
16. 6. 2016 20:40
Re: Nejlepší jízda na webu
Šrotují se i automobilové plagiáty. Proč ne? Protože po silnicích jezdí a budou jezdit i auta s ještě horšími emisemi. Sešrotování by bylo nepřiměřené přínosu/ vzniklé škodě. Podstatné je zajistit, aby se to do budoucna neopakovalo. Přiměřenější by bylo jim zpětně upravit, jakou normu plní. Pokud by plnila starší normu, tak by je to strčilo na stejnou úroveň jako starší auta, co se týče poplatků, zákazů vjezdu atp.
16. 6. 2016 20:30
Re: Nejlepší jízda na webu
Motory nevyrábí jen VW, i když Škoda snad vznětové nedělá (jen MPI a TSI), ale třeba Audi ano (i čtyřválce). Má však vývojové kapacity a jsou v jedné skupině, takže klidně mohli vědět něco podstatného. No a zatajování a ničení důkazů nebude bez trestu.
16. 6. 2016 18:54
Re: Nejlepší jízda na webu
Ano,když nemáš praktické zkušenosti v ničem tak je zbytečná diskuze,v tom souhlasím.