Koncern Volkswagen se stahuje z nejvyšších pater motoristického sportu. A zdá se, že jedna z jeho značek má další problém. Pochopitelně na něj opět přišli v USA.
Mám objednané jedno príma koncernové auto a sem si jistý, že emisní limit nezná, briketa vyběhne co kilometr a je to jedno všem. Ten tlak na koncern mi začíná vadit, protože už nejde o emise, ale o řízený tlak na obhajce smlouvy o přístupu k EU trhu. Možná by EU měla přijmout emisní normy na traktory z USA >:D EU na to ale nemá koule....
Mozna to je rizene cilene na koncern VW, ale to ze podvadel je pravda. V USA to berou jako podvod na zakaznika, ktery nedostal to co bylo v technickych parametrech osobniho automobilu a na to jsou hodne citlivy. Lez bude vzdykcy lez, i kdyz je to bezvyznamna lez.
No to je samozřejmě velmi naivní domněnka. Jako že Američani bojují za spravedlnost? Je to regulérní obchodní válka, konkurenční boj .... nebo si snad myslíte, že někdo investuje miliony dolarů, jen aby bojoval za spravedlnost a čistý ovzduší?
USA není EU. V EU podvádějí a kradou ti velcí a nic se jim nestane. Tady se chytají malé ryby. V USA dostanou po rypáku i velké ryby. Nemluvě o tom, že VW to zase až tak moc nepálí, když se snaží udělat dieslovou díru do světa v USA a jde na to s podvodem. Samozřejmě že si ho pořádně tamější silní hráči proklepnou. Nějaký Mitsu/Rencek švindl je jim ukradený.
Tu aj keby o tom vedeli tak to majú u zadku, podstatné je že im šlapala ekonomika. Čo tam po nejakých emisiach, ludia môžu kludne skapať, hlavne aby sa sypali peniaze
pamatuji si ten znechucený výraz přijímacího technika ve značkovém servise VW, když jsem odříkával závady při předávání auta na první prohlídku... po 30tis km.
A tón, jakým mi sdělil, že na 30 tisících se jen mění olej...
Nápadně to připomínalo film Kalamita a "tady se troubí"... ale pravověrným je i to jedno.
Já zase nechápu, co jsi chtěl říct. A co má s DG společného tvůj nekvalitní nespolehlivý Passat a zřejmě nic moc autorizovaný servis. Hádám tím chceš říct, že tvé oblíbené Fiaty a Alfy jsou vzory spolehlivosti a jejich autorizáky s radostí vítají nespokojené zákazníky?
Tvůj boj.
O Alfách tady moc nemluvím... a nikdy jsem nenapsal, že FIAT nemůže mít závadu. Co je ale fakt je, že přístup lidí v servise je nebe a dudy.
U Fiata se o mě starají, u Škodovky i VW jsem obtěžoval a byl jsem typická "vrána k oškubání".
To je prostě moje zkušenost. Jinou nemám. Tak z ní vycházím.
>:-[]
Sorry, ale je to o lidech. Já kvůli otřesně neprofesionálnímu přístupu, který dodnes ještě nikdo nepřekonal nekoupil v roce 2008 domů Fiat GP a na firmu 159 2,4JTD Q4. Podotýkám, že se jednalo o celkovou sumu 1,5mio. Ani to lidi od prodejce Fiat/AR nedonutilo aspoň k náznaku ochoty a slušnosti.
Takže podobná prohlášení jako VW vše fuj nechme strejcům k pivu a hlupákům ;-)
Predaj VW skvelý. Servis - na opačnom póle. Žiaľ.
Predaj u Fiata - zväčša hrozný. S výnimkou jedného predajcu, ktorý v BA prevádzkuje pod jednou strechou predaj značiek Fiat a Nissan spolu. Servis neviem, aleje vonkoncom zbytočný, keď kvôli neschopnosti predajcu Fiata proste nevezmeš...
Je to kus od kusu, ale já teda s koncernem (více prodejců) také nemám nejlepší zkušenosti jak s prodejem (kdy je to skoro obtěžovalo), nákupem originálního příslušenství (opět otřesné, chtít originál VW kola za bratru 4x7 tisíc je obtížné a ani jim nestojí za to se podívat do počítače), až po servis, kdy v jednom případě přístup zlý nebyl (ganrančka), v dalších případech ale totální zklamání (závady v záruce), navíc odřené auto při předání a svádění, že už to tak bylo...
Já si nemohu pomoci, ale nejlepší zkušenosti jsem měl vždy v Renaultu a to kdekoliv. Asi i v této automobilce jsou si nějak majitelé a servis blíže >:-[]
Ještě bych tu něco mohl napsat o servisní síti Ford ČR, ale to už by bylo moc >:-[]
Tak to ja mám opačnú skúsenosť s Fiat-om (profesionál).
Predaj a predajca úplne skvelý,ale prvý a asi aj posledný krát som bol u nich v servise.
Ludia fajn,ale nič neklaplo ako sme sa dohodli.
Promiň, ale nejde ani o značku jako takovou, ani o "značkový" servis. Vše je jen o přístupu lidí....
Já se vždy jen osypu, když míjím servis Auto KP Plus. Fiat si u nich koupím vždy, pan Černý (vedoucí prodeje) je příjemný a sympatický pán.
Ale do servisu tam raději nejezdím. To, co mi tam na autech vždy provedli, mi stačilo...
Tohle přece musí být jasný každýmu jen trochu normálnímu člověku. On je ale bohužel nemocný. A to nepíšu jako urážku či nadávku. Tzv. selektivní slepota se tomu myslím říká. Namíchaná s trochou nenávisti a cinknutá mesiášským komplexem, kdy si myslí, že musí všechny chudáky (ovce) varovat před koupí aut z toho hnusného koncernu, ve kterém měl zřejmě smůlu na mizerný šmejd.
Co si tam měl prosím tě na 30 tis za závady? Jinak nevím jak to vypadá ve značkovém servise VW, ale jestli tak jako ve značkovém servise Škoda, tak no nazdar. Tam se tě snaží okrást snad i uklízečka.
A k čemu bych se jako měl vyjádřit?
Že i Fiaty produkují víc emisí v běžném provozu, než v laboratoři? A kdo ne. Moc s emi to nelíbí, ale podobně jako spotřeba jde o teoretický údaj "za optimálních podmínek".
Že nějakej šašek v Německu napsal, že se má diesel od Fiata zakázat, protože po 20 minutách provozu vypne svůj režim pro snížení emisí?
To jseš vážně takovej prosťáček, nebo to jen tak děláš?
Studenej motor běží se špatným spalováním = hodně emisí = náročnější odstraňování. Takže je to logická funkce zvyšující účinnost systému.
Jaká je logika za otáčením volantem? Třeba ji jen nenalézám...
A proč jsem na Němce alergickej? Protože jsou k tomu všemu povýšení a drzí... odjakživa, od Viléma, přes Hitlera, až po Merklovou.
Auta jsou mizerný, jen předražený, a pomáhají si podvody a účinným marketingem. To, že je lidstvo zbllbý a na reklamní kecy slyší už není jejich vina - "jen" toho využívají.
A to je asi tak všechno, co jsem k tomu chtěl říct. ;-)
jasně, číňani taky kopírování nepovažují za porušování autorských práv, cikáni taky nepovažují krádež za něco špatného, politici taky nepovažují lhaní a krádeže za bílého dne za podvod... Zkrátka jde jen o odraz tvé (ne)morálky :-!
Ještě 10 let zpátky neměla EU nereálný požadavky v podobě EURO norem, takže nebylo třeba žádný takovýhle fígle vymýšlet. Dopad na trh to má prakticky nulovej. Celá kauza je hlavně o tom, že VW bude platit dost peněz. Jinak se nic zásadního neděje. Nebo pozoruješ, že se za ten rok automotive market výrazně změnil?
Re: A co na to čipařské firmy a jejich alchymistické zázraky
Ty jsi rudej nebo zelenej komanč že chceš pořád něco zakazovat? Hodil by si se do EU parlamentu nebo do EK. Tam je spousta přikazovačů a zakazovačů. Tam bys zapadl ...
Re: A co na to čipařské firmy a jejich alchymistické zázraky
Kde niečo zakazujem? Konštatujem nevyhnutné - proste to prv či neskôr príde. Prečo si taký vzťahovačný? Nie každý, kto podporuje elektrinu, tak je odporcom benzínu a nafty. Zrovnaj si to trošku v hlave.
Ono v zásadě je to tak, že NEpodvádět nebylo možné.(každý musel)Kdyby to někdo dělal dle předlohy, tak by ty auta byla nekonkurence schopná a drahá atd.
ale o to snad jde, ne? Jestliže by daná auta byla nekonkurenceschopná a drahá, tak se zkrátka nemají vyrábět. Nebo vyrábět drahá a nekonkurenceschopná auta, která nikdo nebude pořádně chtít a vytvořit tak tlak na to, aby se někdo zamyslel nad regulativy. Ale ne podvádět.
:-O už tě vidím, jak zrovna ty- levičák jak poleno, říkáš všem zaměstnancům továrny- chlapi, jděte na rok domů, nebudeme teď chvíli vyrábět, a oni se ti mamlasi v Bruselu určitě chytí za nos a zmírní kvůli nám normy. Jo,jo- fakt- celej ty a tvoje sociální cítění ;-)
Pokud zákazníci budou kupovat drahé a nekonkurenceschopné diesely, tak kde je problém?
A pokud si zákazníci uvědomí tu nekonkurenceschopnost dieselu, dají přednost benzinu nebo jinému druhu pohonu, kde je problém?
Tvoje teorie je naivní jak blonďatá patnáctka. Museli by se domluvit všichni výrobci do jednoho, že seknou s "levnými" diesely, pak by asi zákazníci museli změnit své chování. Utopické.
V USA se ale značky podvádět obávají. Tam je EPA a další organizace a tam se plnění norem opravdu kontroluje. Nejhorší je když se nějakým způsobem ošidí kupující - zákazník - uživatel vozu. Tam už platili snad všichni a hodně a za docela malé odchylky ve stanovení normované spotřeby, naposledy Hyundai.
Ano, ale o tom to je. V US se bojí podvádět, zatímco v EU moc dobře ví, že podvody se prostě vyplatí. Resp. je to ještě horší, protože EU se vlastně tváří, že ten podvod není podvodem a je přeci legální.
Ale, tak i samotné "4 kroužky pro ***ky" mají problém s podvodem? Proč to nepřiznali hned "z jedné vody"? No jo, skopčáci ...
Toto bych jim nechal v USA sežrat ještě víc.
Koukám změna titulku? Co je na tom triku geniálního? Podle (ne)natočení volantu rozeznání testu? Máte hodně nízkou představu o genialitě.Tohle by napadlo i středoškoláka. :no:
vid... a jen proto, ze opakovani je tatka moudrosti, a minusu (palcu dolu) neni nikdy dost: vsichni detekuji emisni cyklus a na nej upravuji chod motoru. minimalne jeste tak cca rok dozadu to platilo absolutne ;-).
Karle, co se divíš, zaprodanec Světa motorů Machala udělá pro čtenost Auto.cz cokoliv. I vylhané titulky ve stylu Blesku. Řitní alpinismus v jeho podání dosahuje maxima.
Chceli ste asi napísať 'Geniální trik ako oklamať zákaznikov'. ACZ je asi jediný web na svete, kde vás za falšovanie údajov o realnej spotrebe vašich áut ešte aj vychvália. :-)
Mimochodom jedná sa o všetky autá od Audi - naftové aj benzinové.
ACZ trvale klesá ke dnu, toto už nemá s automobilovou novinařinou pranic společné. Už dávno není jedničkou na webu, * mu dává pořádně na frak. "Skvělá" Machalova práce :yes:
a nezda se mi, ze by ji koncern mel vyrazne vyssi nez jiny znacky
horsi to je s jedy NOx, na ktere v podstate kaslou vsechny automobilky.
samozrejme mimo laborator.
Emise CO2 jsou svázaný se spotřebou. Takže žádný desetinásobný rozdíly se nekonají. Auto sežere o 10% míň paliva, tak nemůže vyprodukovat např. o 20% víc CO2
Jj teoretický správně = v praxi viz měření který nezpochybňuje ani VW = rozdíly sou stovky procent :no:
Jak to že po roce kdy to prasklo a je skoro do detailu rozebraný co a jak = že ta generace motorů je prostě na houno = nejde je opravit = když aspoň trochu splňujou co konkurence = padá jim životnost = seš furt tvrdě na straně megapodvodníků?
Teď se ale nebavíme o NOx, ale o CO2. Neříkám, že VW motory generace EURO5 stojí za prd, ale už se taky, nevím teď přesně, ale 2 roky nevyrábí. Je jasný, že nejde už existující motory nijak zázračně upravit, ale to se nedá nic dělat. Už jsme tohle diskutovali 1000x. VW dát pokutu za porušování předpisů a tím to hasne. Víc se s tím stejně dělat nedá. Je to to nejlepší řešení jaký jde vymyslet. Předělávat motory je nesmysl a vykupovat miliony aut a šrotovat je silně neekologický, takže jestli si chceme hrát na ekologično, tak tohle cesta není. Jediná šance tudíž pokuta a auta nechat dojezdit.
NOx je kapitola sama pro sebe a opravdovej problém
Já taky mluvim o CO2 = celá ta generace motorů VW má z nějakýho důvodu i špatný hodnoty CO2 [odkaz]%C4%9B%C5%99e… />
Že už dneska dělaj míň emisní auta je fakt = že to tu příštích 15-20 let bude jako by tu jezdilo o 100 milionů aut víc taky :no:8-s
No teda, že si vytáhneš takovej chabej argument k diskuzi to se trochu styď. To že panáček s nějakou starou haluškou neudělá emise, protože má něco špatně neznamená, že takhle (ne)fungují nový auta. A čím dál tím víc ekologicky šetrný auta se dělají posledních tak 20-30 let.
Svýho času mě trápila vysoká spotřeba (tudíž emise CO2) na benzínový Laguně co jsem vlastnil. Taky byla někde chyba a auto jezdilo za 13 litrů místo 8. A bylo závadou ne vlastnost auta. Stejně jako v tom tvým odkazu.
Tak to je fakt šílená spotřeba
No sem zvědavej co z tohohle vyleze = že se pohnutim volantu výrazně změněj hodnoty CO2 je zřejmě fakt. I když je to lepší než úchylka s NOx za kterou bych je fakt mlátil baseballkou tak nic moc :no::-|
Tak to je fakt šílená spotřeba
No sem zvědavej co z tohohle vyleze = že se pohnutim volantu výrazně změněj hodnoty CO2 je zřejmě fakt. I když je to lepší než úchylka s NOx za kterou bych je fakt mlátil baseballkou tak nic moc :no::-|
že jednu dobu se do USA exportovaly i kloubové Ikarusy. Ty nejenže byly přímo ETALONEM výfukové apokalypsy, ale hlavně vůle ve volantu 90 stupňů na každou stranu se tam pořád ještě brala jako přímý směr.
Mně přijde, že možná podvádějí všichni... No a jak potrestat a eliminovat slabší konkurenci, prostě se udat a začnou se pak kontrolovat všichni a všichni dostanou obrovské pokuty, všichni budou muset měnit výrobu a svolávat svá auta... No a kdo to přežije, velké koncerny... Je to jako v té pohádce, že jeden si má něco vybrat za odměnu a ten druhý dostane to samé, ale ve dvojnásobku. A tak ten první si místo peněz nechá jen vypíchnout jedno oko... A proč na STK při emisích neudělají dvě měření, to druhé se zahýbáním volantu a hned by se viděly případné rozdíly...
O STK ani tak podle mě nejde, spíše o "test" kdy automobilka žádá schválení do provozu. M2 by spíše zajímalo, proč když se měří při schvalování spotřeba auta, proč není nějaký reálný test? Kdyby se ustanovila nějaká metodika, že třeba 10 aut se stejným motorem bude muset v reálném provozu ujet 10tis km a poté se udělá průměr spotřeby těchto 10 aut. Odpovídalo by to realitě a žádné podvádění by nebylo možné, protože by ta auta Jela v reálném provozu. Leda by automobilka poskytla pro testy emisí a spotřeby jiná auta, než která půjdou do reálného prodeje, jako tomu bylo u testů Pneumatik. Byla by sice drobná odchylka při měření, kdy by žáleželo trošku na štěstí s provozem, štěstí na řidiče a pád dalších faktorů, ovšem rozdíly by byly v desetinách litru. Ale hlavně, by odpovídali realitě. Prostě něco jako údaje na nejmenovaném německém serveru se spotřebou. Je tam nějaký průměr, která je reálný. Šikovní řidiči se dostanou níž, nemehla výš. Ale většina dostáhne stejných čísel.
Tak by prostě automobilka najala špičkové jezdce závodů na spotřebu, respektive rekordmany jako je Plattner. Nebo by si u něj nechala vyškolit své řidiče. Tihle lidé dokáží jezdit v provozu dost pod normovanou. Nemluvě o tom, že hodně záleží na tom, kudy jezdíš a kdy. Takže to není tak jednoduché. Musí se předepsat určité parametry, podle kterých se pak nájezd validuje. Na tomhle pracují už dost dlouho. Snad příští rok, pokud se něco nezměnilo. A nijak jim to nezabrání upravit strategii v režimech, do kterých to auto při testech nikdy nepošlou, respektive v nich stráví zanedbatelnou dobu. Jen jim to znemožní používat primitivní metody rozpoznání měření (jako kola jedné nápravy na místě, když by auto mělo být v pohybu, atp.).
A po roce přichází naše velice oblíbené téma - Podvádění s emisemi epizoda 2 Audi dostává úder >:D
Než se tu rozjede vášnivá debata jak to špatný VW respektive AUDI podvádí zákazníky, tak jen podotknu, že se jedná o emise CO2 potažmo tedy spotřebu a s tou podvádějí snad všechny automobilky, i když VW jsou v tomhle ohledu na špici. Jejich auta pyšnící se papírovou spotřebou i pod 4 litry žerou vesele o desítky procent více (emitují více CO2) a nikomu to zatím nepřišlo divné.
Nicméně s ohledem na větu hned zkraje článku:
"Aféra s podvodným softwarem na měření emisí u turbodieselů, pravda, odbyt Volkswagen Group dlouhodobě nijak výrazně neovlivnila. "
si myslím, že zákazníci VW přejdou tuhle pseudokauzu se stejným mávnutím ruky jako přešli dieselgate. >:D
Se spotrebou, potazmo s CO2 se v podstate o zadny podvod nejedna. Kdyz se totiz zavadela norma na spotrebu, tak jinak nez v laboratornich podminkach se objektivne spotreba nedala merit. Proto ten rozdil mezi udajem vyrobce a praktickou spotrebou v provozu.
Ale samozřejmě. CO2 produkuješ, když dýcháš, když si zapálíš doma krbovky, pečeš na zahradě buřty, takže řešit emise CO2 u auta je nesmysl. BTW dovedeš si představit kolik CO2 vyprodukuje takovej lesní požár několika desítek nebo stovek hektarů lesa? To je panečku ranec a že se takový neštěstí každoročně někde v suchých oblastech stane.