jediné možné řešení - výměna motoru za TSI s nepřímým vstřik
případně zrušit zavazadlový prostor (případně i zadní sedadla) a na jeho místo nainstalovat systém redukce emisí z jakéhokoliv průměrného kamionu plnícího Euro 6. To by snad pomohlo >:D
Re: jediné možné řešení - výměna motoru za TSI s nepřímým vs
Dnes jsem cetl ve SM, ze nektere benziny taky emituji vyssi NOx, nez bezne benziny. Takovy je i puvodni FSI, tedy primy vstrik, ale bez turba. VW se asi s NOx trapi uz delsi dobu.
Re: jediné možné řešení - výměna motoru za TSI s nepřímým vs
ano, tam kde pouzivaji vrstvenou smes, nebo jak tomu rikaj
2.0FSI by podle nekterych testu v realu na NOx neprosel
otázka je, jestli taky prekracoval limit desetinasobne jako naftaky, navíc 2.0FSI mel limit na NOx 3x nizsi, nez tehdejsi 2.0tdi, který k tomu ještě coudil jako tovarni komin (nemel filtr).
dnesni tsi nemaj s NOx problém ani v realu
Re: jediné možné řešení - výměna motoru za TSI s nepřímým vs
jj, nebo GDI od Mitsubishi. Vtip je v tom, že kdyby se u zážehových motorů kašlalo na NOx jako u dieselů, taky by měly (díky spalování chudší směsi) taky o x % nižší spotřebu...
Re: jediné možné řešení - výměna motoru za TSI s nepřímým vs
Proč bych si měl koupit na provoz dražší auto s neefektivním spalováním, vyšší spotřebou, pomalým ohřevem motoru (menší TSI), nižší životností, atd oproti V6 TDI?
Re: jediné možné řešení - výměna motoru za TSI s nepřímým vs
Bavíme se tu o řešení v Kalifornii, že... . A proč? Protože v USA je ten tvůj V6 TDI prostě ilegální. To je jako ptát se proč bych si měl koupit ředkvičky místo kokainu, když mi kokain víc chutná...
Re: jediné možné řešení - výměna motoru za TSI s nepřímým vs
V 70tých letech musel černoch pustit bělocha sednout ve veřejné dopravě a to se holembali, jak jsou nejpokrokovější na světě. Jinak nafta je tam např. ve velkých SUV, když už tu narážíš na V6 TDI ;-)
Re: jediné možné řešení - výměna motoru za TSI s nepřímým vs
Skús použiť hlavu skôr ako niečo vyprodukuješ, rýchlosť ohrevu tvojho tdi voči tsi bude daná zrejme prídavným vykurovaním, bez ktorého by si si v zime čúral na nohy od zimy v porovnaní s tým tsi. Mimochodom, máš neja7é relevantné porovnanie životnosti obdobného turbobenzínu s tvojim v6 tdi?
francie od pristiho roku zveda spotrebni dan na naftu v prepoctu o 4kc na litr, a uvazuje o snizeni spotrebni dane na benzin aby lidi coudici rakovinomety hodily z utesu :yes::yes::yes:
[odkaz]
pripadam si jako vizionar :-) prosazuju to uz několik let
zacina u me propukat nadseni, ze se to podarilo :yes:
tak doufam, ze to pristi rok dorazi i k nam... :yes:
jen mi je lito, ze kvůli zplodinam naftových motoru zemrela spousta lidi
toto se musí udělat celoevropsky. Např. u nás není pro zvýšení daně z nafty prostor, když máme hned vedle ještě levnější naftu z Polska a pod.
Je jasné, že aktuální nastavení daní v ČR 10,95 nafta a 12,84 benzin je na hlavu postavené a mělo by to být minimálně obráceně. Žádný stát v Evropě ale nemůže (díky kamionům) spotřební dani z nafty moc hýbat. V podstatě by se mohl zvolit takový kompromis - zdanění nafty určí EU (protože je používána transevropsky), zdanění ostatních PHM (benzin, lpg, cng) si určí každý stát sám (protože jsou používány lokálně)
Videl jsem starsi navrh EU na sjednoceni dane pro vsechny paliva. To ale evidentne neproslo u jednotlivych statu a taky by to znamenalo konec LPG/CNG, co je asi nej ako fosilni palivo.
Francie je opozicni vuci vsemu americkemu, proto si zacali prosazovat naftu a ted by museli uznat, ze udelali chybu a Americane zvitezili. Nevim jestli to hrda Francie udela. Ale je cas dat emoce stranou.
puvodne to mělo platit od 2018, a zdaňovat podle CO2.
vyrazne mělo jit nahoru LPG
CNG mělo mit dále zvyhodneni, i když dan vetsi nez dnes
CNG produkuje min CO2 (vzhledem k energii) nez benzin, nafta nebo LPG, protože v molekule je vetsi podíl vodiku.
zrejme se zacne brat v úvahu i ekologicke hledisko, takze nafta bude spotrebni dani zatizena vice
a my snad budem casem dýchat cisty vzduch
Co stranou? Jaké emoce, jaká opozice? Tady jde o peníze a majetky a ne o zdraví nebo hrdost. Místní diskutér jako já nebo ty si vůbec nedovede představit co za bezpáteřní síly stojí jenom u nás za pitomým CNG natož za naftou. Nebudu daleko od pravdy když řeknu že jednodušší by bylo u nás nastolit zpět komunismus (chraň bůh) než ovlivnit spotřební daně PHM.
Pamatuju situaci na Slovensku, kdyz prepravci kamionaci zadali nizsi dan na naftu. Strajk, natlakove akce, media, protesty na silnici, pred uradem vlady. Nakonec si vymohli nizsi zdaneni. Stat prisel o miliardy a dnes bezne na silnici je tak 90% naftovych aut na SK. Podil kamionove dopravy je 80% a dokonce Fico doporucoval mladym nezamestnanym lidem at si udelaji vodicak a jdou jezdit s kamionem. Nakoupil policejni Ceedy a Golfy, vsechno CRDi a TDI, pritom pro policejni ucely je to totalne nevhodne palivo. Jeste pred par lety hodne lidi ignorovalo naftu, ze se jim nevyplati, dnes komplet vsechny ojetiny jsou na naftu. Vidis stare exoty typu Fiesta Mk1 s komurkovym dieselem a zhnitou kastli, 2 mil km na tacho, dunihlav 120dB, ale samozrejme jede na naftu, pritom tipek najede tak 3000km rocne kolem vesnice. Nebo lidi kupuji nove naftove dvoulitry a za strasny prachy a najedou tak nejvys 10tisic za rok.
hezky napsáno - prostě magořina v přímém přenosu, resp. ukázka jak špatně nastavené daně deformují společnost (to stejné dělají špatně nastavené dotace). Proto jako píšu výše, daň z nafty by měla stanovit natvrdo EU. Místní vlády to politicky neustojí. Dieseloví dutohlavové mají totiž zřejmě geneticky zakódováno, že mají morální nárok na naftu levnější než benzin (je jedno jak je drahá - na tom jim až tak nezáleží, ale hlavně musí být levnější než benzin)
u nas by ten rozdil (nižší dan na bensin) mel byt podstatne vetsi
protože jak se lidi na zapade budou zbavovat naftových jedometu, lidi u nas jsou schopny je kupovat i za cenu, ze otravi vlastní rodinu
je potřeba si uvědomit, proč tohle všechno vlastně vzniklo. Na počátku všeho byl politik, kterému se nelíbila závislot (velká) na dovozu ropy z arabských zemí. Nějaké zdraví občanů je mu u zadku, zde se jedná o politiku a prachy. USA a i Evropa prostě nechtějí platit arabáčům a rusku za něco, co holt nemají. USA přišli s břidličným plynem (proto arabáči stlačili cenu ropy dolů, aby se jeho těžba nevyplatila) a spolu s EU vymysleli emisní normy. Vše celkem ok až na to,že normy mají šibeniční termíny a snižují se daleko rychleji, než jde vědecký pokrok u motorů. Důvod se maskuje bubu zdraví našich občanů. To, že spalováním vznikají škodliny, věděli lidé již před sto lety, na západě tatkéž chrlily fabriky škodliviny vesele do ovzduší jako u nás a nikoho to netrápilo. Takže máme tu občana a lidi prostě pod vysvětlením, že je snížíme emise a uchráníme občana voliče je pro ně jednodušší, než je nutit kupovat benzínová auta pod záminkou snižování závislosti na arabské ropě - na to by se lidé vyprdli a nic by sezměnilo a tolik by se nediskutovalo. Takže zavedeme i zelené městské zóny, kdy po pár letech praxe se zjistilo, že jsou téměř bezvýznamné, jelikož tu máme proudění vzduchu a pod. a tento zákaz snížil emise minimálně. Za vším hledej politiku a hlavně peníze. No popřemýšlejte, kdo a jaký průmysl na tomto bude více rejžovat. Pak už jen pomocí informačních technologií (jelikož dnes je informace a dezinformace mocná zbraň - např. probíhající uprchlická krize a informace v médiích) masírovat obyvatelsvo, aby si myslelo, co si myslet dle těchto lidí má a kupovali, co kupovat mají. Např. USA bombardovali svět o jaderných zbraní v Iráku a tak si opravňovali útok na Irák. Jo, informace a dezinformace je mocná zbraň v dnešní době a dokáže strnout davy na "správnou" cestu. Nehledě na to, že snaha VW zvýšit prodej naftových motoru v USA je proti státní strategii zmenšení závislosti na arabské ropě. Přeci nás EU před pár lety masírovala (včetně našich politiků mimo Klause), jak je Lisabonská smlouva nutností a nemozí naše práva a možnost rozhodování a myslím, že už většina si udělala obrázek, kde je ta pravda.... Čas všechno ukáže.
Před námi si mačkají ruce, ovšem vše je na tenkých vahách světové moci a jak USA, tak i Rusko, Čína, Japonci a EU jsou proti sobě, jde o to (nebo jim jde o to), kdo tu bude ta 1, ať už v ekonomice či jiných ukazatelech... Vem si to, jak CIA špiclovala evropské politiky včetně něm. premiérky a co z toho bylo? Nic, němci sklapli podpatky a drží hu.. a krok. Pouze na ty slabší si dokáží otevřít hubu. Jedno je propojené s druhým, takže proč VW v USA, proč se tak brojí proti ropě - naftě, proč je Lisabonská smlouva pro nás ta nejlepší možnost (názor před pár lety letos vyvrácen), proč sem vlastně jdou po pěti letech války v Sýrii uprchlíci až teď a kdo je sem poslal a poradil, jaké tu vlastně v máme sociální možnosti (my ne, ale Německo, Dánsko, atd). atd atd.
- emisni normy vznikly davno předtím, nez v USA prisli s bridlicnym plynem
- benzinove motory emisni normy s prehledem plni
- naftove motory emisni normy plnit taky umi, ale je to nakladne
- nizkoemisni zony nemaji efekt, protože do nich mají povoleny vjezd auta s naftovými motory produkujici násobky limitu NOx, z kterého slunecnim zarenim vznika O3. pokles NOx mezi typickym naftovym motorem s euro 6 proti euro 4 není vyznamny, proto zadny pokles emisi
Vše vzniklo, protože někoho naštval smrad po autě, které projelo s nápisem clean blue. Bez měřících přístrojů pozná normální člověk čichem, že diesel je větší rakovina.
z kejdy vznika metan
když ho spalis, je to OK, dostanes cistou energii
když ho vypustíš do luftu, jako sklenikovy plyn je cca 20x ucinnejsi nez CO2
takze jak se to vezme