Dieselgate po francouzsku? Renault prý emise falšoval desítky let!
Francouzská agentura DGCCRF specializovaná na podvody ve své 39stránkové zprávě, jejíž výsledky zveřejnil deník Libération, tvrdí, že "jsou náznaky", že automobilka Renault používala různá zařízení, aby upravila emise NOX u svých naftových motorů a že se k podobným praktikám uchýlila poprvé už někdy před 25 lety. Ale čo bolo, to bolo, aktuálně se řeší v první řadě případy modelů Clio a Captur, u nichž byly v reálném provozu zjištěny emise oxidů dusíku o 305, respektive 377 % vyšší, než je povoleno. "Je podezření, že společnost použila strategii, pomáhající zkreslit emisní testy," uvádí DGCCRF.
Ba co víc, Deutsche Welle v souvislosti s tím tvrdí, že o tom věděl po celou dobu i vrcholný management včetně Carlose Ghosna. Renault pochopitelně tyto informace popírá a článek v novinách označuje za "nevyvážený". Automobilka nemá v tuto chvíli přístup k vyšetřování, takže se prozatím zdržuje jakýchkoli dalších komentářů.
Aktuálně podle svých slov nemůže v tuto chvíli na tvrzení DGCCRF nijak reagovat, nicméně "provede kontrolu" kompatibility svých motorů s danými regulacemi, aby mohla výsledky předložit při dalším vyšetřování. Tak uvidíme, jak se to nakonec celé vyvrbí. Připomeňme, že určité podezření na nekalé praktiky už zaznělo před časem z Německa i na adresu Fiatu, tam už je ale delší dobu "ticho po pěšině," takže se to zřejmě nepotvrdilo a dost možná se tedy jednalo spíše o snahu německých médií odvést pozornost od Dieselgate.