Nuz pre nasinca zvyknuteho na objektivitu postkomunistickych statnych organov to moze vyzerat zvlastne, ale zda sa ze vo Francuzsku bude trosku ina objektivita ako tu :-)
Naopak to moc zvláštní není. Asi nevíš, že francouzský stát koupil akcie aniž to dopředu řekl Renaultu. Renault s tím nesouhlasil a vyvolalo to docela velký spor mezi Ghosnem a zastupiteli státu. Ghosn dokonce vyhrožoval, že kvůli tomu změní majetkové podíly v alianci ve prospěch Nissanu.
Áno, išlo o navýšenie z pred dvoch rokov z 15 na 19,7% , malo byť len krátkodobé... Keď už si spomenul Ghosna, celkom zaujímavá je jeho súčasná úloha v ďalšej automobilke - Mitsubishi :-)
Svoj príspevok som myslel ironicky, mal som zrejme použiť úvodzovky pre lepšie pochopenie.
Renault sa stal predmetom aktuálneho predvolebného boja o prezidentské kreslo. Konzervatívny kandidát Francois Fillon (známy kauzou zamestnávania svojej rodiny) plánuje znížiť účasť štátu v Renaulte, zatiaľ čo jeho protivník, bývalý minister financii Emmanuel Macron, sľubuje opak.
Renault prodával nafťáky v USA? V EU jsou totiž sice nějaké reálné hodnoty emisí sice jistě akademicky zajímavé, ale pro nějaké dramatické zásahy naprosto nepodstatné. Zatím je jediným trestem nepovinná svolávací akce VW, která je ve výsledku ale spíše trestem pro majitele pančovaných VWozítek.
Proč by to mělo být trestem pro majitele cinklých VW? Nikdo tě nenutí, aby si se tím vůbec zabýval a na nějakou svolávačku jezdil, takže majitelům celá kauza může být úplně fuk.
Nedonúti, predtým ako ti skoncí TUV to predáš niekomu na východ s málo km, vo výbornom stave po dôchodcovi a kúpiš si nové. A ten čo ho od teba kúpi bude ešte šťastný ako blcha >:D
Zeptej se někoho kdo dělá u STK na emisích, kolik tam relativně nových dieselů (čím novější, tím větší problém projít) prostě neprojde, a to už jim úplně fuk být nemůže.
Povinně nastavit Euro 5 a Euro 6 motory tak aby splňovaly emise v reále. Taky by pomohla stejná cena benzínu a nafty. A co brání automobilkám dělat auta na plyn taky nevím.
ja, ac odpurce dyzlu, bych ty dyzly nechal tak nejak dojezdit, urcite by ke srovnani spotrebni dani melo dojit, cim by se prechod na benziny urychlil
a zda se, ze problem z dyzly konecne zacina dochazet i tem, co maj na starost zivotni prostredi:
Je to kolektivní sebevražda, varuje ministr před naftovými auty, kterým chybí "spalovač sazí"
A čo taký priamovstrekový benzín bez dpf. To už nie je kolektívna sebevražda? Chcelo by to aj ďalší nadpis typu máte TSI bez dpf? Bežte si ho namontovať
jesltize emise jsou +- v limitu jen v uzkym rozsahu teplot kdy probiha mereni, nebo jen do urcite rychlosti, nebo jen kdyz se toci pohaneny kola a nepohaneny ne, tak to je minimalne podezrely
stále sa objavujú objavné články kto všetko podvádzal. Proste úradníci a politici si povedali poručíme větru dešti a nasúkali nereálne limity. Inak to skončiť nemohlo. Hlavne, že sa už ten podvod odhalil, a snáď sa urobí reálna náprava a nebudú tak oiepávať.
jaky nerealny limity?
benzinovy motory plni
a ty nejlepsi naftovy taky
tak jaky nerealny limity???
to ze to vetsina automobilek ojebala neznamena, ze jsou nerealny
me to samozrejme vadi
ale jsou i dyzly, co to plni i v realu
o benzinech se nema cenu bavit, ty to az na vyjimky (napr. ecoboost 1.0), plni s velkou rezervou
tak jaky nerealny limity, kdyz to jde?
Časť tých dízlov to plní aj v reálnom svete a sú tam dokonca aj plebejské motory. V tom prípade je zjavné, že to ide, len treba chcieť a investovať do vývoja, nie len do spôsobu ako s tým vydrbať ;-)
tenhle clanek je o dyzlgejt a dyzlgejt je o oxidech dusiku
a benziny az na par vyjimek limit NOx, prisnejsi nez pro naftaky, plni i v realu. tech mereni od vypuknuti dyzlgejt, tedy za rok a pul, par zverejnenejch bylo a potvrzuji to co pisu - vetsina benzinu limit v realu bez problemu plni, vetsina dyzlu ho neplni.
a pokud jde o saze u primovstrikovych benzinaku, nejspis vychazis z neustale zminovanyho clanku z roku 2013, kde se pise, ze tyhle motory maj radove vic PM nez naftaky s dyzlem, ale soucasne se tam psalo, ze stavajici limity plni. ono by bylo smutny, kdyby naftak s filtrem byl horsi nez benzinak bez filtru, ale jak pise kankunen, tohle resi GPF, ktery snizi pocet castic PM o 3 rady, coz bude o 2 rady min nez u naftaku...
a taky je otazka, u kolika dyzlu je filtr opravdu funkcni, u kolika nefunguje, u kolika je vytlucenej.
tady:
[odkaz]
pisou, ze u nas je milion naftaku bez filtru, tedy cca polovina vsech naftaku a ty jsou daleko vetsim nebezpecim nez dejme tomu taky milion primovstrikovejch benzinu bez fitru.
tak az pujdes kupovat nejakou ojetinu a nechces se nechat napalit, dej si pozor na vytlucenej nebo nefunkcni dpf, nebo radeji kup benzinaka. brzo se budou srovnavat spotrebni dane benzinu a naftya a pak se naftak nevyplati uz vubec
Posledný odstavec je číra špekulácia, tie jazdenky majú možno 10 rokov a pri tomto veku majú často aj benziňky vytlčené katalyzátory a o pár rokov budeme vytĺkať dpf z benziňákov. Tienafťáky bez dpf by normálne stk prejsť nemali, že u nás je možné skoro všetko je smutný fakt. Posledná veta- aj keď zrovnáš spotrebné dane, tak ten dízel ostane a kúpia si ho tam kde bude mať zmysel. Ako sám píšeš vyššie, existujú aj tie čo normy plnia...
Tie čísla o emisiach pevných častíc benzínu s filtrom si predpokladám vycucal z prsta, alebo máš nejaký seriózny zdroj?
Tady máš výsledky. Pokud jde o pevné částice, tak diesel dnes funguje jako čistička vzduchu. Naproti tomu benzínové přímovstřiky mají množství pevných částic brutální ( až 360 000 x víc než nafta). A to jsou pevné částice víc nebezpečné než oxidy dusíku.
[odkaz]
3 tydny pre tim testem kaktusoj namerili 7x prekroceni NOx v realu a za par tydnu je nejcistsim autem ve vesmiru s PETI casticemi PM ???
ty tomu opravdu veris?
ještě jsem nevidel takhle skvelej vysledek
to vime všichni
me ten test z autobildu prijde jako typicky PR
když předtím nachytali kaktus se 7 nasobnym prekrocenim NOx, tek ted ho ukazali jako nejcistsi auto ve vesmiru.
Ona je mezi nimi souvislost. Můžeš vylepšit jedno na úkor druhého. Tedy mít motor s relativně nízkými emisemi PM a vysokými NOx. To je ostatně výhoda SCR - umožňuje takové nastavení použít, pokud tedy funguje. U filtrů je však pastí regenerace, což se také probírá roky.
Tím neříkám nic o tom měření. Jen, že skutečně můžeš mít motor, který je dobrý v jednom a špatný v druhém.
třeba tenhle odkaz:
[odkaz]
- PM primovstrikovych benzinu plni euro6b (která v ty době ještě nevesla v platnost), ale uz nebude plnit euro6c v roce 2017.
a dále: "objem pevných částic klesl troj- až čtyřnásobně a jejich množství až 2000násobně"
tedy počet castic zarazenim filtru klesa o 3 rady...
jestliže se dnes jde po vytlucenejch filtrech u naftaku, tak az ten problém teoreticky za 5 let nastane u benzinaku, tak se po nich urcite pujde taky. navíc naftak bez filtru nebo s nefunkcnim filtrem je daleko horsi nez benzinak bez filtru.
filtr u benzinaku je navíc mensi, o rad levnejsi a prubezne vypalovanej, takze by mel byt méně problematickej
a s tim vytlucenym katalyzátorem u benzinaku, pochybuju ze takovy auto emisni kontrolou projde
Zapoměl jsi dodat, že ta tvoje čísla jsou dle laboratorních měření, Tam nafta taky problém neměla. Ale i tak je asi jasné, že pevné částice u přímovstřikových benzínů jsou minimálně stejný problém jako nafťáky. I v laboratorních podmínkách je počet pevných částic 1000x větší než u starých benzínů a řádově 10 000 - 100 000x větší než u nafty.
ty opravdu veris tomu, ze kaktus ma jen 5PM v cm3?
co to bylo za mereni a kdo to delal a za jakých podmínek?
proc tam nebyl ještě aspoň jeden dyzl?
hod mi link z jinyho mereni na nejakej dyzl, kterej by se tomu aspoň priblizil.
tehle pochybnejch testu se vy priznivci dyzlu chytate jak jak tonouci stebla
A proč by Cactus neměl mít 5 částic v cm3? Je to diesel a ten má poměrně velké částice, které filtr zachytí velice jednoduše a na výstupu dieselu je čistější vzduch (co se pevných částic týče) než na jeho vstupu. Je to tedy (z pohledu pevných částic) čistička vzduchu. Benzín je na tom daleko hůř, protože produkuje ty nejmenší částice (právě ty nejnebezpečnější z hlediska vzniku rakoviny, protože je lidské tělo nedokáže vyloučit s hlenem a přes buněčné membrány se dostanou všude do těla) a s těmi si neporadí ani filtr pevných částic (viz výsledek Mercedesu s benzínovým motorem s filtrem), protože ty nejmenší částice filtrem prosviští jak voda sítem. Tohle se ví už dávno. Až se bude povinně instalovat filtr pevných částic u benzínů, tak pomůže jen s velkými částicemi, s malými bohužel nepomůže.
"jestliže se dnes jde po vytlucenejch filtrech u naftaku, tak az ten problém teoreticky za 5 let nastane u benzinaku, tak se po nich urcite pujde taky. navíc naftak bez filtru nebo s nefunkcnim filtrem je daleko horsi nez benzinak bez filtru.
filtr u benzinaku je navíc mensi, o rad levnejsi a prubezne vypalovanej, takze by mel byt méně problematickej" 10 rokov nam tu jazdia benzinaky bez dpf, tych istych 10 rokov ma drviva vacsina dizlov dpf. Naftak s nefunkxnum ( najskor upchatym) skonci v nudzaku a putuje do servisu.
Cena filtru - mozno je o rad mensi a lacnejsi, ale otvor oci a uvidis, ze vyrobne naklady nemaju nic spolocne s cenou. V extremoch stoji dpf pre dizel 3000€ , ale nikde som si nevsimol, ze by tento rozdiel bol pretaveny do ceny noveho auta. Potom by boli dizle aspon o 5000€ drahsie ako benzinaky a ono nie su. Vyrobna cena je trt a tri oriesky. To samozrejme bude platit aj pre benzinove filtre...
Auto bez katu prelezie emisnou, meria sa dymivost, dizel by bez vsimneho preliezt nemal
A víš, proč plní 6b, ale nemají 6c? Protože Euro6 změny, když to řeknu jednoduše, byly pro tyhle motory odsunuty až do 6c. Kdežto diesely to měly od 6b (6a byl předběžný, nikdy povinný). Takže se v podstatě bavíme o Euro5 (asi s jiným OBD standardem).
Automobilky prostě chtěly víc času, aby mohly vymyslet, jak tím prolézt i bez filtru.
Zase meleš nesmysly. Pevné částice u přímovstřikových benzínů je ještě větší problém než emise oxidu dusíku při zátěži, Pevné částice škodí zdraví víc než oxidy dusíku a jejich množství u přímovstřikových benzínů je několikatisícinásobně větší než u nafty (až 360 000 x větší).
[odkaz]
3 tydny pre tim testem kaktusoj namerili 7x prekroceni NOx v realu a za par tydnu je nejcistsim autem ve vesmiru s PETI casticemi PM ???
ty tomu opravdu veris?
ještě jsem nevidel takhle skvelej výsledek
Asi tolik je výpovědní hodnota článku i celé té aféry, prozatím. Údajně, možná... Jednou se kouká na laboratorní čísla, pak na reálný provoz... Smysl to tedy moc nedává.
Vsetci, ale uplne vsetci vzdy podvadzali, len amici su cisty ako lalie! nikdy ziadnu vojnu nezacali, boli na mesiaci, nikdy si nezabili prezidenta a ich banky sa staraju len o humanne projekty aby sa dietky sveta mali fajn. ,Normalne tolko sena pre ovce...