Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dieselgate po francouzsku? Renault prý emise falšoval desítky let!

Schyluje se k francouzské Dieselgate? Tamní vládní úřad podezřívá Renault, že falšuje emise už od devadesátých let!
Zpět na článek
16. 3. 2017 09:29
16. 3. 2017 12:17
16. 3. 2017 15:07
17. 3. 2017 14:22
16. 3. 2017 09:47
16. 3. 2017 10:43
16. 3. 2017 13:05
16. 3. 2017 14:16
16. 3. 2017 19:00
16. 3. 2017 22:51
Avatar - dochtor
16. 3. 2017 09:29
Zvláštne,
že akurát podnik, kde je pätinovým vlastníkom francúzska vláda, má problém s francúzskou vládnou agentúrou.
Rozbalit vlákno
4
16. 3. 2017 12:17
Re: Zvláštne,
Nuz pre nasinca zvyknuteho na objektivitu postkomunistickych statnych organov to moze vyzerat zvlastne, ale zda sa ze vo Francuzsku bude trosku ina objektivita ako tu :-)
16. 3. 2017 15:07
Re: Zvláštne,
Naopak to moc zvláštní není. Asi nevíš, že francouzský stát koupil akcie aniž to dopředu řekl Renaultu. Renault s tím nesouhlasil a vyvolalo to docela velký spor mezi Ghosnem a zastupiteli státu. Ghosn dokonce vyhrožoval, že kvůli tomu změní majetkové podíly v alianci ve prospěch Nissanu.
Avatar - dochtor
16. 3. 2017 22:10
Re: Zvláštne,
Áno, išlo o navýšenie z pred dvoch rokov z 15 na 19,7% , malo byť len krátkodobé... Keď už si spomenul Ghosna, celkom zaujímavá je jeho súčasná úloha v ďalšej automobilke - Mitsubishi :-)

Svoj príspevok som myslel ironicky, mal som zrejme použiť úvodzovky pre lepšie pochopenie.

Renault sa stal predmetom aktuálneho predvolebného boja o prezidentské kreslo. Konzervatívny kandidát Francois Fillon (známy kauzou zamestnávania svojej rodiny) plánuje znížiť účasť štátu v Renaulte, zatiaľ čo jeho protivník, bývalý minister financii Emmanuel Macron, sľubuje opak.
17. 3. 2017 14:22
Re: Zvláštne,
FR vlada ma podiel aj v PSA (od nedavnej krizy) a tiez ho zaluje. To nie je Itlia, kde sa z poslednych sil snazia zachranit Fijaaat.
16. 3. 2017 09:47
A co dál?
Renault prodával nafťáky v USA? V EU jsou totiž sice nějaké reálné hodnoty emisí sice jistě akademicky zajímavé, ale pro nějaké dramatické zásahy naprosto nepodstatné. Zatím je jediným trestem nepovinná svolávací akce VW, která je ve výsledku ale spíše trestem pro majitele pančovaných VWozítek.
Rozbalit vlákno
7
16. 3. 2017 09:54
Re: A co dál?
Proč by to mělo být trestem pro majitele cinklých VW? Nikdo tě nenutí, aby si se tím vůbec zabýval a na nějakou svolávačku jezdil, takže majitelům celá kauza může být úplně fuk.
Avatar - defusiq
16. 3. 2017 10:43
Re: A co dál?
Tady v CR to sice povinne neni, ale napr v Nemecku ano.
16. 3. 2017 12:52
Re: A co dál?
Oficiálně možná jo, ale když v autě ten aktualizovanej soft mít nechceš, tak tě prostě nikdo nedonutí, ani v tom Německu.
Avatar - CommonUser
16. 3. 2017 13:11
Re: A co dál?
Ale donuti chlapce, donuti ... neprejdes TUV (STK) - poslu ta domov s dlhym nosom.
Avatar - wakantanka
16. 3. 2017 17:06
Re: A co dál?
Nedonúti, predtým ako ti skoncí TUV to predáš niekomu na východ s málo km, vo výbornom stave po dôchodcovi a kúpiš si nové. A ten čo ho od teba kúpi bude ešte šťastný ako blcha >:D
28. 3. 2017 14:00
Re: A co dál?
Když pominu fakt, že projdeš STK i bez update software, tak i kdyby ne, tak není zase takovej problém si po STK nechat nahrát zase původní soft.
Avatar - white label
16. 3. 2017 14:27
Re: A co dál?
Zeptej se někoho kdo dělá u STK na emisích, kolik tam relativně nových dieselů (čím novější, tím větší problém projít) prostě neprojde, a to už jim úplně fuk být nemůže.
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2017 09:50
A co tak udělat pořádek
Povinně nastavit Euro 5 a Euro 6 motory tak aby splňovaly emise v reále. Taky by pomohla stejná cena benzínu a nafty. A co brání automobilkám dělat auta na plyn taky nevím.
Rozbalit vlákno
9
16. 3. 2017 11:04
Re: A co tak udělat pořádek
ja, ac odpurce dyzlu, bych ty dyzly nechal tak nejak dojezdit, urcite by ke srovnani spotrebni dani melo dojit, cim by se prechod na benziny urychlil

a zda se, ze problem z dyzly konecne zacina dochazet i tem, co maj na starost zivotni prostredi:
Je to kolektivní sebevražda, varuje ministr před naftovými auty, kterým chybí "spalovač sazí"

[odkaz]
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2017 11:06
Re: A co tak udělat pořádek
čo je to také ............. odbůrce? >:D >:D >:D
16. 3. 2017 11:07
Re: A co tak udělat pořádek
uz sem to opravil, omlouvam se, ze jsi to nepochopil.
asi mas vydunenou hlavu
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2017 14:14
Re: A co tak udělat pořádek
všichni jsou GOGO a ty taky a čím víc se snažíš z ostatních udělat vyduněné hlavy, tím většího ze sebe děláš idiota a blázna
16. 3. 2017 15:34
Re: A co tak udělat pořádek
A čo taký priamovstrekový benzín bez dpf. To už nie je kolektívna sebevražda? Chcelo by to aj ďalší nadpis typu máte TSI bez dpf? Bežte si ho namontovať
Avatar - wakantanka
16. 3. 2017 17:07
Re: A co tak udělat pořádek
:-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2017 11:08
Re: A co tak udělat pořádek
nemohou jim nic dokázat
neexistují normy pro reálné emise
existují pouze laboratorní měření
16. 3. 2017 11:09
Re: A co tak udělat pořádek
jesltize emise jsou +- v limitu jen v uzkym rozsahu teplot kdy probiha mereni, nebo jen do urcite rychlosti, nebo jen kdyz se toci pohaneny kola a nepohaneny ne, tak to je minimalne podezrely
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2017 11:46
Re: A co tak udělat pořádek
Viděl bych to v reálu tak, Euro 5 x 2 a musí to motor splnit kdykoliv, jinak nový sw při svolávačce. Nemusíme to dýchat, když to jde udělat.
16. 3. 2017 12:24
všetci podvádzali
stále sa objavujú objavné články kto všetko podvádzal. Proste úradníci a politici si povedali poručíme větru dešti a nasúkali nereálne limity. Inak to skončiť nemohlo. Hlavne, že sa už ten podvod odhalil, a snáď sa urobí reálna náprava a nebudú tak oiepávať.
Rozbalit vlákno
28
16. 3. 2017 12:43
Re: všetci podvádzali
jaky nerealny limity?
benzinovy motory plni
a ty nejlepsi naftovy taky
tak jaky nerealny limity???
to ze to vetsina automobilek ojebala neznamena, ze jsou nerealny
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2017 12:46
Re: všetci podvádzali
přesně.
16. 3. 2017 13:23
Re: všetci podvádzali
vám nevadí, že ich plnia len na papieri?
16. 3. 2017 13:33
Re: všetci podvádzali
me to samozrejme vadi
ale jsou i dyzly, co to plni i v realu
o benzinech se nema cenu bavit, ty to az na vyjimky (napr. ecoboost 1.0), plni s velkou rezervou
tak jaky nerealny limity, kdyz to jde?
16. 3. 2017 15:36
Re: všetci podvádzali
Časť tých dízlov to plní aj v reálnom svete a sú tam dokonca aj plebejské motory. V tom prípade je zjavné, že to ide, len treba chcieť a investovať do vývoja, nie len do spôsobu ako s tým vydrbať ;-)
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2017 14:15
Re: všetci podvádzali
benzíny plní leda tak h o v n o
a brikety lítají z výfuků benzínových motorů dnes už víc než z dieselů
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2017 14:29
Re: všetci podvádzali
Benzíny to pořeší jednoduchým DPF
16. 3. 2017 15:37
Re: všetci podvádzali
U benzíňákov to porieši DPF, ktorý majú dízle už cez jednu dekádu. A zatiaľ nás benziňáky pri hone za CO2 obdaruvávajú sadzami 8-s
16. 3. 2017 14:59
Re: všetci podvádzali
tenhle clanek je o dyzlgejt a dyzlgejt je o oxidech dusiku
a benziny az na par vyjimek limit NOx, prisnejsi nez pro naftaky, plni i v realu. tech mereni od vypuknuti dyzlgejt, tedy za rok a pul, par zverejnenejch bylo a potvrzuji to co pisu - vetsina benzinu limit v realu bez problemu plni, vetsina dyzlu ho neplni.

a pokud jde o saze u primovstrikovych benzinaku, nejspis vychazis z neustale zminovanyho clanku z roku 2013, kde se pise, ze tyhle motory maj radove vic PM nez naftaky s dyzlem, ale soucasne se tam psalo, ze stavajici limity plni. ono by bylo smutny, kdyby naftak s filtrem byl horsi nez benzinak bez filtru, ale jak pise kankunen, tohle resi GPF, ktery snizi pocet castic PM o 3 rady, coz bude o 2 rady min nez u naftaku...

a taky je otazka, u kolika dyzlu je filtr opravdu funkcni, u kolika nefunguje, u kolika je vytlucenej.
tady:
[odkaz]
pisou, ze u nas je milion naftaku bez filtru, tedy cca polovina vsech naftaku a ty jsou daleko vetsim nebezpecim nez dejme tomu taky milion primovstrikovejch benzinu bez fitru.
tak az pujdes kupovat nejakou ojetinu a nechces se nechat napalit, dej si pozor na vytlucenej nebo nefunkcni dpf, nebo radeji kup benzinaka. brzo se budou srovnavat spotrebni dane benzinu a naftya a pak se naftak nevyplati uz vubec
16. 3. 2017 15:43
Re: všetci podvádzali
Posledný odstavec je číra špekulácia, tie jazdenky majú možno 10 rokov a pri tomto veku majú často aj benziňky vytlčené katalyzátory a o pár rokov budeme vytĺkať dpf z benziňákov. Tienafťáky bez dpf by normálne stk prejsť nemali, že u nás je možné skoro všetko je smutný fakt. Posledná veta- aj keď zrovnáš spotrebné dane, tak ten dízel ostane a kúpia si ho tam kde bude mať zmysel. Ako sám píšeš vyššie, existujú aj tie čo normy plnia...

Tie čísla o emisiach pevných častíc benzínu s filtrom si predpokladám vycucal z prsta, alebo máš nejaký seriózny zdroj?
16. 3. 2017 15:55
Re: všetci podvádzali
Tady máš výsledky. Pokud jde o pevné částice, tak diesel dnes funguje jako čistička vzduchu. Naproti tomu benzínové přímovstřiky mají množství pevných částic brutální ( až 360 000 x víc než nafta). A to jsou pevné částice víc nebezpečné než oxidy dusíku.
[odkaz]
16. 3. 2017 16:07
Re: všetci podvádzali
3 tydny pre tim testem kaktusoj namerili 7x prekroceni NOx v realu a za par tydnu je nejcistsim autem ve vesmiru s PETI casticemi PM ???
ty tomu opravdu veris?
ještě jsem nevidel takhle skvelej vysledek
16. 3. 2017 16:36
Re: všetci podvádzali
NOx a PM, je, poněkud něco jiného.
16. 3. 2017 16:57
Re: všetci podvádzali
to vime všichni
me ten test z autobildu prijde jako typicky PR
když předtím nachytali kaktus se 7 nasobnym prekrocenim NOx, tek ted ho ukazali jako nejcistsi auto ve vesmiru.
17. 3. 2017 05:57
Re: všetci podvádzali
Ona je mezi nimi souvislost. Můžeš vylepšit jedno na úkor druhého. Tedy mít motor s relativně nízkými emisemi PM a vysokými NOx. To je ostatně výhoda SCR - umožňuje takové nastavení použít, pokud tedy funguje. U filtrů je však pastí regenerace, což se také probírá roky.

Tím neříkám nic o tom měření. Jen, že skutečně můžeš mít motor, který je dobrý v jednom a špatný v druhém.
Avatar - Ada je zase tady
17. 3. 2017 00:30
Re: všetci podvádzali
pokud ten diesel není od rendlíku :no:
16. 3. 2017 16:14
Re: všetci podvádzali
třeba tenhle odkaz:
[odkaz]
- PM primovstrikovych benzinu plni euro6b (která v ty době ještě nevesla v platnost), ale uz nebude plnit euro6c v roce 2017.
a dále: "objem pevných částic klesl troj- až čtyřnásobně a jejich množství až 2000násobně"
tedy počet castic zarazenim filtru klesa o 3 rady...

jestliže se dnes jde po vytlucenejch filtrech u naftaku, tak az ten problém teoreticky za 5 let nastane u benzinaku, tak se po nich urcite pujde taky. navíc naftak bez filtru nebo s nefunkcnim filtrem je daleko horsi nez benzinak bez filtru.
filtr u benzinaku je navíc mensi, o rad levnejsi a prubezne vypalovanej, takze by mel byt méně problematickej

a s tim vytlucenym katalyzátorem u benzinaku, pochybuju ze takovy auto emisni kontrolou projde
16. 3. 2017 16:27
Re: všetci podvádzali
Zapoměl jsi dodat, že ta tvoje čísla jsou dle laboratorních měření, Tam nafta taky problém neměla. Ale i tak je asi jasné, že pevné částice u přímovstřikových benzínů jsou minimálně stejný problém jako nafťáky. I v laboratorních podmínkách je počet pevných částic 1000x větší než u starých benzínů a řádově 10 000 - 100 000x větší než u nafty.
16. 3. 2017 16:47
Re: všetci podvádzali
ty opravdu veris tomu, ze kaktus ma jen 5PM v cm3?
co to bylo za mereni a kdo to delal a za jakých podmínek?
proc tam nebyl ještě aspoň jeden dyzl?
hod mi link z jinyho mereni na nejakej dyzl, kterej by se tomu aspoň priblizil.

tehle pochybnejch testu se vy priznivci dyzlu chytate jak jak tonouci stebla
16. 3. 2017 19:42
Re: všetci podvádzali
A proč by Cactus neměl mít 5 částic v cm3? Je to diesel a ten má poměrně velké částice, které filtr zachytí velice jednoduše a na výstupu dieselu je čistější vzduch (co se pevných částic týče) než na jeho vstupu. Je to tedy (z pohledu pevných částic) čistička vzduchu. Benzín je na tom daleko hůř, protože produkuje ty nejmenší částice (právě ty nejnebezpečnější z hlediska vzniku rakoviny, protože je lidské tělo nedokáže vyloučit s hlenem a přes buněčné membrány se dostanou všude do těla) a s těmi si neporadí ani filtr pevných částic (viz výsledek Mercedesu s benzínovým motorem s filtrem), protože ty nejmenší částice filtrem prosviští jak voda sítem. Tohle se ví už dávno. Až se bude povinně instalovat filtr pevných částic u benzínů, tak pomůže jen s velkými částicemi, s malými bohužel nepomůže.
16. 3. 2017 19:23
Re: všetci podvádzali
"jestliže se dnes jde po vytlucenejch filtrech u naftaku, tak az ten problém teoreticky za 5 let nastane u benzinaku, tak se po nich urcite pujde taky. navíc naftak bez filtru nebo s nefunkcnim filtrem je daleko horsi nez benzinak bez filtru.
filtr u benzinaku je navíc mensi, o rad levnejsi a prubezne vypalovanej, takze by mel byt méně problematickej" 10 rokov nam tu jazdia benzinaky bez dpf, tych istych 10 rokov ma drviva vacsina dizlov dpf. Naftak s nefunkxnum ( najskor upchatym) skonci v nudzaku a putuje do servisu.
Cena filtru - mozno je o rad mensi a lacnejsi, ale otvor oci a uvidis, ze vyrobne naklady nemaju nic spolocne s cenou. V extremoch stoji dpf pre dizel 3000€ , ale nikde som si nevsimol, ze by tento rozdiel bol pretaveny do ceny noveho auta. Potom by boli dizle aspon o 5000€ drahsie ako benzinaky a ono nie su. Vyrobna cena je trt a tri oriesky. To samozrejme bude platit aj pre benzinove filtre...

Auto bez katu prelezie emisnou, meria sa dymivost, dizel by bez vsimneho preliezt nemal
17. 3. 2017 06:03
Re: všetci podvádzali
A víš, proč plní 6b, ale nemají 6c? Protože Euro6 změny, když to řeknu jednoduše, byly pro tyhle motory odsunuty až do 6c. Kdežto diesely to měly od 6b (6a byl předběžný, nikdy povinný). Takže se v podstatě bavíme o Euro5 (asi s jiným OBD standardem).

Automobilky prostě chtěly víc času, aby mohly vymyslet, jak tím prolézt i bez filtru.
17. 3. 2017 09:37
Re: všetci podvádzali
On to aj tak nepochopí :-!
16. 3. 2017 16:06
Re: všetci podvádzali
Zase meleš nesmysly. Pevné částice u přímovstřikových benzínů je ještě větší problém než emise oxidu dusíku při zátěži, Pevné částice škodí zdraví víc než oxidy dusíku a jejich množství u přímovstřikových benzínů je několikatisícinásobně větší než u nafty (až 360 000 x větší).
[odkaz]
16. 3. 2017 16:09
Re: všetci podvádzali
3 tydny pre tim testem kaktusoj namerili 7x prekroceni NOx v realu a za par tydnu je nejcistsim autem ve vesmiru s PETI casticemi PM ???
ty tomu opravdu veris?
ještě jsem nevidel takhle skvelej výsledek
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2017 22:54
Re: všetci podvádzali
Topten a svatá válka proti dieselu po stočtyřicátépáté! >:D >:D >:D
17. 3. 2017 00:07
Re: všetci podvádzali
Mně spíše připadá, že tu někdo obhajuje hnus zvaný nafta za každou cenu.
Avatar - dochtor
17. 3. 2017 08:47
Re: všetci podvádzali
Tento článok je o politike, o vysokej politike.
16. 3. 2017 12:34
prý to a prý tamto
a tak nějak se prý zrodil Prius (nebo Prýius?)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2017 13:05
Nula
Asi tolik je výpovědní hodnota článku i celé té aféry, prozatím. Údajně, možná... Jednou se kouká na laboratorní čísla, pak na reálný provoz... Smysl to tedy moc nedává.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2017 14:16
Re: Nula
nula na druhou ......................je pořád výsledek nula
ale pisálek splnil plán a může si jít do pokladničky pro penízky
16. 3. 2017 19:00
jasne
Vsetci, ale uplne vsetci vzdy podvadzali, len amici su cisty ako lalie! nikdy ziadnu vojnu nezacali, boli na mesiaci, nikdy si nezabili prezidenta a ich banky sa staraju len o humanne projekty aby sa dietky sveta mali fajn. ,Normalne tolko sena pre ovce...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2017 22:51
Re: jasne
Jdi se léčit, hlupáku.