Takze v USA dávají poukázky na 1.000 $ a v Ceské republice, materském státe mnoha fanatických VAGinistu, nic? Takto si koncern aus der Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben vází svých zákazníku?
Doufejme že žaloby budou mít úspech i v Evrope a že soudruhum aus der Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben porádne pustí žilou.
Předpokládám, že to celé píšeš jen jako rýpanec a je ti jasné, že odškodnění nemá důvod, protože v EU prostoru Volkswagen nic neporušil. A za to že takové auto může jezdit si můžeme jen a jen sami...
Tak to se teprve uvidí v lednu, kdy by mělo být jasné, zda to spraví jiná mapa v ŘJ. Pokud se potvrdí únik informací, že u 1.6TDI 77 kw to SW nespraví a bude potřeba HW zásah např. přidání močoviny??, úprava výkonu?? ... nikdo do ledna neví, tak to už na žalobu vypadá a je i celkem šance na výhru.
Neboť bys měl jiný auto, než sis koupil. Pokud by navíc chtěli v EU považovat auta bez úprav za nehomologovaná, tak je to tutovka.
takže ty svolávací akce po celé Evropě dělá VW jen z plezíru? Pokud by naše politická reprezentace stála za něco, tak by se postavila za podvedené zákazníky. Globální korporace si v Evropě dělají co chtěj.. naštěstí ve Státech panuje přísnější režim.
(Opakuji se) Škoda, že nedávno slibovali opak. To je vidět jaký je tu kocourkov. Ťok to chce, Mládek to nechce?? Typické politické souznění a úcta k zákazníkovi v ČR. >:D
[odkaz]
Nechápu nesouhlasné reakce na tento příspěvek.
Firma uvedla na trh vozidla, která fakticky nesplňovala podmínky pro jejich schválení a následný provoz.
Dodala tedy zákazníkům výrobek, který neměl na trhu co dělat - každý takový zákazník byl tedy podveden a má právo nejen na odškodnění, ale i na anulaci celého obchodu.
Navíc došlo k poškození konkurenčních výrobců - alespoň těch, kteří prokáží, že jsou bez viny a jejich výrobky legislativní požadavky splňovaly - všichni takoví výrobci mají nárok na náhradu ušlého zisku = (počet prodaných vadných aut × zisk na kusu) ÷ tržní podíl poškozeného.
Detailně tu kauzu nesleduji, ale pokud auta podmínky pro schválení a provoz splňovala, tak potom nechápu ten humbuk kolem ní.
Plně s tebou souhlasím (a už jsem to samé v téhle kauze psal několikrát), ale zde na tomto webu, to místní majitelé VAG stejně nikdy nepochopí a jejich partiotismus jim zakalil mozek natolik, že si ani neuvědomují, jak jsou v tomto směru podvedeni.
Kdyby jim VAG auta povinně zabavil a sešrotoval bez náhrady, tak jim ještě poděkují >:D
P.S. Jestli tyhle články a diskuze čte nějakej Američan vlastnící TDI, tak se musí ztrhat smíchy, jak se evropani mají!!!
otazka je jakou utrpeli skodu oni majitele vozu - v USA spekuluji s poklesem ceny nasledneho prodeje. To v CR neni ten pripad. Pokud stat necha tyto vozi legalne fungovat, tak se neni moc o cem bavit - ale jdi k soudu pokud myslis, ze vyhrajes...
Pokud byl na trh uveden výrobek, který byl schválen podvodným způsobem, tak je způsobená škoda irelevantní. Vysvětlila by Vám to nějaká "renomovaná advokátní kancelář". A u soudu - tak to asi znáte, tam nevyhrává pravda, ale "renomovanější" právník, případně úplatnější soudce...
Jinak já k soudu nemám s čím jít a ani kdybych to auto měl, tak bych tam z výše uvedených důvodů nešel, ale konstrukce kterou jsem naznačil vychází z podobných případů (byť mnohem menších), se kterými jsem se setkal a které také s ohledem na míru "renomovanosti" právníků a zřejmě i úplatnost jisté soudkyně různě dopadly.
Podle toho, jak jsem pochopil ty normy já, tak certifikováno je vozidlo, které se od reálného může dost odlišovat, např. může mít úplně jinou řídící jednotku než v sériové výrobě. Potom je vlastně s výhodou, že jsme dostávali "americké" motory, které to splňovaly alespoň občas... ;-)
Znám jednoho hrdého majitele Golfa v kombiku, co v Praze taxikaří, má právě zmíněný 1,6TDI, kterého se to týká. No před rokem hrdě povídal, jak na to vyzrál, že si nechal odstranit filtr pevných částic ( který mu ani nevrátili a ještě za to platil >:D:D), tak teď nevím, předpokládám, že povinná svolávačka bude jen do autorizáku, tak to bude muset asi hodně platit, aby mu dali štempl, že už to má ok >:D
A ad odstranění filtru pevných částic. Vím o borci, co takhle jel nedávno do Německa, tam silniční kontrola v rámci uprchlíků. Němci nejsou blbci, tak šáhl do výfuku, ruka od sazí a že tohle auto má mít filtr pevných částic ( T5 po FL, rok 2011), majitel se hádal, že ne, za 20 minut přijel kamion s mobilní STK a výsledek - pokuta 2 tis €.
jj to mi nedocvaklo, že ho uvařili nakonec na tý mobilní STK. Celkem smůla. V dnešní době už nemá podle mě význam diesel EURO5 a novější kupovat. Jen trable a efekt žádnej.
Gilgite já nevím co tě na tom fascinuje. Dával snad VW odškodné lidem, kterým na TSI motorech lehnul po záruce motor díky jejich konstrukční chybě? Tam bych spíš čekal nějaký odškodnění od automobilky nežli tady kde to zákazník nijak nepociťuje a nějaký dvojí software na měření emisí je mu totálně fuk.
Nic me na tom nefascinuje. Samozrejme ze by bylo dobre kdyby dali odskodné v prípade TSI. Jinak dieselgate zákazník muze pocítit napríklad nizsí hodnotou vozu pri prodeji.
Nepozoruju, že by ceny dieselových Oktávek a Superbů nějak padaly na hubu, takže tam asi nic zákazník pociťovat nebude. Navíc co má říkat takový majitel Dacie, Peugeotu nebo Alfy. Tam je propad hodnoty auta oproti VW výtvorům mnohem větší a taky automobilky svoje zákazníky nijak neodškodňují.
Iný právny systém? To povie nahlas? Máte tam rovnakú afiu, nie odškodnenie, ale povinná oprava s prípadnou pokutou. Kde je poškodený zákazník, má byť u nás/u vás zákazník potrestaný? To je krásne. Pekne sme za tých 20 rokov pokročili.
Především je třeba zrušit ten povinný SW downgrade, protože na úkor zanedbatelných NOx se zvýší emise mnohem škodlivějšího CO2 :no:
Je třeba připomenout, že tohle všechno zavinili ekonomisté, kteří hledali cestu jak ušetřit a tím maximalizovat zisky. A tak nejprve zrušili slibný vývoj systému TDI PD, převzali levnější, ale jak se prokázalo, také méně efektivní systém CR, který vede do slepé uličky. A když se ukázalo, že CR není tak dobrý, jak by mohl být, začali to ekonomisté řešit podivnými cestičkami obcházení pravidel. ;-\
Jenže pravda se jednou zase ukáže a TDI PD (teď už s jinými vstřikovači a individuálním SW řízením pro každý válec) stejně zanedlouho převálcuje systém CR, který skončí na smetišti dějin hned vedle energeticky neúčinného benzínového motoru. :-!
Zrovna na PD není nic zajímavého. Náhlým spalováním velkého množství paliva neprospívá součástem pohonného ústrojí - viz klikovky apod.. Nemluvě o hluku a vibracích, které byly OK jen u V10 >:D , ale ten zase disponoval jinými libůstkami >:D .
Odškodnění by měli dostat ti, kteří museli a musí dýchat ten kyselý smrad po průjezdu TDIčka!!
Co mě zarazilo, včera mě uplně praštil do nosu kyselý smrad z vedle parkujícího Mitsu ASX, které mělo novou RZ, takže euro6 plní, ale jen na papíře. Humus. Docela mi voní sladký odér ze starých dieselů, ale ty moderní kyselouši mi lezou na nervy. :no:
Benzín nepatří na smetiště dějin! Mám k dispozici srovnání ze tří automobilů. Všechny mají dlouhodobě spotřebu sedm na sto ;)
Aero 662, 1934, 660cc, dvouválec, dvoutakt, 19kW, Maximální rychlost 70km/hod (průměr 30)
Vw Polo, 2000, 999cc, čtyřválec (1.0 MPi), čtyřtakt, 34kW, Max rychlost 151
Ford Focus, 2013, 1599cc, čtyřválec s turbem (ecoboost 1.6), 110kW, max rychlost 220 (omezená elektronicky)
Podle mě spíš nafta nepatří do osobních automobilů. Teda pokud Áda nenalítá víc jak 50.000 ročně, aby se mu vyšší náklady na pořízení i údržbu možná někdy srovnaly.
Obávám se že na smetišti dějin skončí diesel motory všeobecně. Kdyby jezdila třetina auto jako před 10-15 lety, tak nemusíme vůbec řešit jaký mají emise.
VW by mel predevsim odskodnit obcany zemi, ve kterych prodaval motory s nadlimitnimi emisemi a tim jim zpusobil zhorseni zdravotniho stavu nebo nemoci. Pan ministr by mel pozadovat nahradu skod spojenou s lecbou chorob souvisejicich s jedovatymi plyny v ovzdusi.
Je to zm..d, viz. jak lobbuje za rozšíření severočeských dolů, uhelná mafie si ho koupila. Ty horníky by měli zaměstnat na rekultivacích, výsadbách stromů a podobných tvůrčích pracích a ne ČR jen ničit. ;-\
no, ale jen takový dotaz, není škoda nechat to uhlí za miliardy po zemí? Z mého hlediska, kdyby to uhlí patřilo státu, tak bych dokonce byl pro vyvlastnění těch pár chajd napovrchu. Státu ale nepatří a zisky miliardářů jsou mi jedno. Snad jen že je škoda té suroviny...
To víš že jo a elektřinu za babku prodávat do reichu... Moudrý je ten, kdo jde cestou např. Švýcarska - dá výrobku své know how, ne jen nesmyslně těžit suroviny. Daleko víc by se mělo investovat do výzkumu a vývoje a jít úplně jinou energetickou cestou, v přechodné době klidně kupovat zemní plyn z Ruska, alespoň by se utužily vztahy a obchod opačným směrem. To jsem si teď naběhl >:D ale je to můj názor.
Pravda, třeba v Praze se lidé ani nenapijí bez Veolie a přitom o vodovody se má starat město.
Např. v takovém Bělorusku i když mají nízké HDP a podobné výkonnostní ukazatele stavu ekonomiky, tak alespoň zisky zůstávají v zemi a nejsou vyváděny do Něm., Rak., Fr. jako u nás. Kde by ČR byla, nebýt bezhlavé privatizace...
Jo s Veolií to rozjel konkrétně Paroubek. Zeman a Sobotka ultra mega hyper nevýhodě prodali uhlí :yes: >:D
Každej samostatného. Jeden to na Mostecku druhej na Ostravsku ;-)
V tomhle sou si ale skoro všechny vlády rovny >:-[]
No i když některý sou si přece jen asi rovnější >:D
Proč by měl VW odškodňovat majitele těch aut, když tito celo
Měli nižší spotřebu a vyšší výkon na úkor mnohem vyšších emisí NOx. Jestli by měl VW někoho odškodnit, tak naopak všechny ostatní občany, kteří museli dýchat nadlimitní dieselové smrady a jedy.
(nebylo by navíc od věci podat kolektivní ústavní žalobu na stát za to, jak nastavil daně z PHM)
... ano, přesně tak bych se k tomu postavil a stavět při výběru dalšího auta stavět budu. Ne kvůli emisím či jiným více či méně břitkým výkřikům a bojům, ale z titulu přístupu k zákaznictvu jako takovému. :-)
Chléb se začne lámat, až bude hotový nový SW, se kterým budou motory splňovat... O kolik klesne výkon a krouťák a stoupne spotřeba. Jestli se budou muset přepisovat techničáky - a pak bude zřejmé, že zákazník dostal jiný výrobek, než který si kupoval :-!
Stále nechápu proč by se měl měnit výkon. V USA je to jasné, tam musí spňovat limity v provozu. Ale tady je daná euro 5 norma a všude se psalo, že se měří v nízkém zatížení. Takže bych to viděl, že poklesne výkon při nízkém zatížení ale ne výkon a spotřeba nad měřenou normou. Jestli je to dobře, to nekomentuju, ale takhle to můžou dělat všichni.
A stím odškodným jsem to zase pochopil, že nedostanou to co v USA ale dostanou to co v Německu.
Něco bych napsal, ale jeden by mě obvinil z vaginismu, druhý z antivaginismu a nakonec bych se octnul ve skupince 4%, které po přepočtu čítá vlastně 40%, což už je Hyundai i30, jelikož ten je ze 40% golf a jsem zase napočátku, jsem vaginista. :-( >:D
A stejně jako já, i ta pravda u nás je tak nějak mezi.
Rozvedu to, abych nebyl opět nazván omezencem. Tak tedy:
Pravda je, že v čr nebylo nic porušeno, nikdo přímo poškozen. Poškozeni jsme všichni, berme to jako negativní externalitu, ale to už je úplně jiná liga problému a hlavně jiné hřiště. V USA došlo k jasnému poškození zákazníka a podvodu. Možná, by ŠKODA z tohoto mohla vytěžit něco pro marketing... třeba škrabka nebo nová guma do stírače, aby se ten český kupec nemusel opět cítit jako špalek na štípání dřeva. .... i když, dokud si u nás dovolí potravinářské holdingy prodávat šit za prachy premium quality, tak proč vybočit z normálu.
Edit: Anonymní klikače beru jako někoho, kdo nechápe psaný text nebo postrádá slovník cizích slov.
Četl jsem pozorně a mám otázky (bez uštěpačné intonace).
Proč bys měl mít strach, že tě někdo označí za antivaginistu nebo vaginistu? Je to přece tvoje věc, kdo jsi.
Pokud tě někdo nazve omezencem, proč myslíš, že má s takovým člověkem smysl vést nadále jakoukoliv diskusi? Většinou má takový člověk sám velmi omezený myšlenkový prostor.
Proč si myslíš, že na množství palců u příspěvku záleží?
Děkuji za příjemnou reakci. U tebe bych uštěpačnou reakci ani nečekal, jsi diskutér s D.
1. VAG anti VAG - ono je to proměnná, která je hojně využívána a byl jsem už často s touto proměnnou v kontaktu.
2. ano, souhlas, ale beru v potaz, že někdy se může stát, že díky komunikačnímu médiu, psaní, může dojít k nepochopení a bylo by škoda zatratit někoho jen proto, že jsme si v prvním kole nerozuměli. Něco jiného je, pokud se někdo projeví morálně nepřípustným způsobem, tam není o čem.
Na množství palců nezáleží. ;-):-)
Díky za odpověď a tvé poznámky o diskutérovi s D si vážím. Ale občas také značně ujedu.
1. pokud chceš něco měnit, postav se vždy mezi dvě rozdílné skupiny a naslouchej jim, nesuď je, zprostředkuj jim debatu
2. Ano, intonace bývá v textu skryta. Třeba někdo vymyslí krom emotikonů i intonační znaménka
3 No tak vidíš :-)
Není nad to kdyz se sejdou dva diskutéri s D. Jeden urází mrtvé, druhý by chtel pres klávesy posílat prdy, o jeho drívejsích fekálních vulgaritách a lzích ani nemluve. To je vskutku hvězdný tým. >:D >:D >:D
.... chápu, máš napilno u svých vwánoc a rozbalováním dýzlgatí. >:D >:D >:D nicméně si myslím, že patříš, ty urážíš všechny... ty navíc, jako bonus, přikládáš nickovou schizofrenii - GILGIPE, což? ;-)
Nedelej ze sebe vetsího blbce nez jsi. Predpokládám ze si pamatujes na ty tvoje primitivní fekální vulgarity, na to mnozství primitvních zvratku, lzí a pomluv které jsi napsal o mé osobe. Je to vsechno tady na ACZ, stací kliknout a osvezit si pamet.
A ted myslíš Gilgita nebo IPU? Nebo kdo budeš do budoucna? Tam máš postav jak na orloji.... Pokud myslíš Gilgita, toho brance slušnosti, tak ten, pokud si vzpomínám, ten díky své slušnosti vyletěl jak špinavé prádlo. Pokud myslíš IPU, tak nevím... ale můžeš mi, IPO, připomenout. Občas mívám pocit, že jsi nějaká ublížená pavlačová žena, která ujíždí na výčitkách. Musíš mi vždy nejprve říct, kdo zrovna sedí za klávesnicí- jestli IPA nebo Gilgit.... tedy pokud se ti ta výměna osobností nepřepíná živelně. >:D >:D >:D:yes::yes::yes: .... už bys mohl přestat s vedením boje proti nikomu.
Já jsem já, na nicku nezálezí. Gilgitovy príspevky nebyly zdaleka tak primitivní jako tvoje. Gilgit vyletel díky tomu ze svoje príspevky adresoval více lidem a predevsím proto ze "urázel" místní redaktory. Tvoje prasácké príspevky byly urceny jenom Gilgitovi a proto nebyly pro sirsí masu dskutéru a redakci tak viditelné.
Stále platí to ze za ta leta která ctu ACZ jsem od nikoho nevidel víc prasáctejsích príspevku nez od tebe. Mám to pripomenout? Vulgarismy ve kterých se doslova zminovaly fekálie nejnechutnejsí formou, zvratky o StBácích, obvinování z toho ze jsem zlodej atd, Nemluvíme o jednom, peti nebo deseti príspevcich, ale o mnoha desítkách.
Jeste jednou. Delás ze sebe jeste hloupejsího nez jsi? Mám sem obcas hodit pár tvých nejnechutnejsích perel aby se ti kterí te neznají trochu zorientovali? Treba ten nejnovejsí diskutér s D (i kdyz to je taky zajímavý výtecník)?
Pamatujes si to co si o tobe myslel Gilgit? Tak presne to si o tobe myslí i IPA. Není duvod nic menit.
Tak až potkáš Gilgita, tak ho pozdrav. Dejte kafe, nic ostřejšího. On ti určitě řekne osobně nebo napíše ubrečený mail, proč po něm zůstala díra ve dveřích.... >:D;-) .... a nekaž si své vwánoce, ze kterých máš plné dýzlgatě. Každopádně vwánoce ti prospějí.... je to doba, kdy se můžeš zastavit a přemýšlet a rozjímat - to se vám může, hoši, hodit. A ted píšeš jako Gilgit nebo IPA? Přesněji: jsi Gilgit nebo IPA? Nejen ty se v tom začínáš ztrácet, kamaráde ;-)
Btw. za zloděje se gilgit označil sám. On už to měl tak nějak v nátuře, že si něco vymyslel, překonstruoval a pak si na tom ujížděl. Ty jsi ovšem jiný, IPO, ty se zatím, až na pár projevů Tourettova syndromu, celkem držíš. Vytrvej v tom, nejen já u tebe vidím rapidní zlepšení. Nic proti tobě ani jiným tvým identitám, ať už minulým nebo budoucím nemám. Rád si čtu tvé informace, bavím se tvými hláškami. Prostě mě bavíš ;-) .... mimochodem, jen tak okrajově, že jsi jeden z mých "KLikačEK"? >:D
IPA
Pokud tvá nevraživost vůči mé osobě spočívá především v mém vyjádření nenávisti na adresu Deana Reeda, jsem ochoten připustit, že jsem neměl své emoce zcela pod kontrolou a jsem ochoten vzít svá slova zpět. Máš pravdu, že o mrtvých lidech se má mluvit hezky a nebo zkrátka mlčet. Patří to k nepsaným pravidlům slušného chování.
Veřejně tedy prohlašuji, že jsem se zachoval jako hulvát a s odstupem času mě to mrzí. Bez legrace.
OK, to beru. Podle me nejde o to ze se o mrtvých musí mluvít nutne hezky ale mely by být urcité hranice. Taky je rozdíl jestli mluvím o mrtvém zlocinci nebo o zpevákovi, který byl v první fázi své kariéry v Jizní Americe konfrontován s tamními sociálními problémy a v dusledku toho ujel tak jak ujel. Já samozrejme nesouhlasím se vsím co Reed delal ale pseudoclovek to pro me není.
Jinak na to cos napsal o me, jako napríklad ze nechci jet na konferenci do Magdeburku protoze by me tam poznali, mám zapomenout? >:D
A ted jsi kdo? IPA nebo gilgit? protože jestli gilgit, tak toho vyhodili a je trapné, že se s kňukotem vrací zadními dveřmi. Pokud IPA, tak ano, hoď sem něco nehezkého, co jsem IPAovi napsal. Udělej si v těch osobnostech už pořádek, kamaráde. ;-)
Ne, já sem hodím neco cos psal o Gilgitovi. A ne "nehezkého", ale tvoje fekální vulgarity, lzi, neprimitivnejsí zvratky. Treba na ty Vánoce, to by mohlo trochu zpestrit slavnostní atmosféru.
Mohli bychom z toho udelat taky peknou brozurku, na krídovém papíre. The best of Jiri. Mohl bys to pouzít pro své aktivity - jako reklamu v podnikání nebo neco podobného.
No a ted by to stacilo. Normálne na neco takového jako ty nereaguji, dnes jsem tuto zásadu porusil a zase s tím koncím. Nemá cenu si s tebou spinit ruce.
Nech Gilgita, tu auto.cz mrtvolu, už spát. Přišel, pokřikoval, byl vyhozen, uklizen jako hulvát vyražen z hospody. Ale proč ho tady pořád taháš?
K porušení té tvé zásady:
1. děkuji
2. čekal jsem to, trošku sis pozuřil, když jsme tě odhalili jako rozmazlené, nevychované dítě rodičů auto.cz a taky jsem ti předhodil ten prd a toho ses už chytl.
Znova říkám, mi nevadíš, bavíš mě a raději mám někoho mírně kontraverzního, než někoho stádního. Pokud to, IPO, udržíš a udržíš se, je to přínosem pro všechny.
Přeji ti hezký večer a už nezlob. ;-)
Tvé odchody "skutečně na závěr" jsou již pověstné svou hrdostí, stejně jako jeden člen místní komunity, který byl nakopnut do sedinky, pak rozeslal srdceryvný, slzami nespravedlnosti zkropený pamflet v mailu, aby se pak hrdě a plazivě, pod rouškou tmy, vracel, pod jiným nickem. Padni komu padni, hrdost a mužnost se ti upřít nedá..... ;-)
K tomu odpadu....mno, dneska ses chytil prdu, ty náš nechtěný autoczsynu, vložil do debaty a ryl a ryl. Vytáčí tě do běla, když se s tebou nehádám. Nechci se hádat, chci zůstat u této příjemné a hlavně zábavné zábavy. ;-)
Fakta o NOx
NO je významným skleníkovým plynem.
NOx je tvořena zejména dvěma složkami, a to NO a NO2.
Oxidy dusíku se podílejí na vzniku kyselých dešťů a přízemního ozónu
Člověk je oxidům dusíku vystaven zejména vdechováním.
Při vdechování nízkých koncentrací se objevuje podráždění oči a sliznic horních cest dýchacích.
Ze směsi tzv. oxidů dusíku je z hlediska lidského zdraví nejvýznamnější NO2 - oxid dusičitý. Snadno proniká do plic, kde je ho až 60 % !!! pohlceno v krvi. Také snadno proniká do dolních dýchacích cest, neboť je málo rozpustný ve vodě.
Zdroje uvádějí, že v roce 2003 se na produkci NOx doprava podílela 51,7 %, v roce 2013 již 55% (nárůst o 3,3%!)
Lékařské servery upozorňují na silný nárůst chronických (dlouhodobých, trvalých!) nemocí horních a dolních dýchacích cest u dětí (!!!), a to i v oblastech, kde byl výskyt takových nemocí velmi nízký.
zasluzna práce, takovahle osveta je potřeba vždycky. vyborne! :yes:
jen dodavam, ze NOx zpusobuje problémy mimo jiné astmatikum a tech je u nas cca 1 milion.
spousta astmatiku ani nevi ze jsou astmatici, protože se astma u nich neprojevuje a jen se ceka, az ho nejaky impuls spusti. tim impulsem muze byt vpodstate cokoliv, tedy i zvysena koncentrace NOx nebo přízemního O3.
astma je nevylecitelne, jen se daji zmirnit jejho projevy.
Minimálně astmatikům a alergikům bych povolil vandalskými činy upravovat upravená TDIčka apod. Byla by to sebeobrana. Na nezákonný čin reagovat nezákonně. Já, ač zdravý, začínám k tomuhle chování směřovat. Ať si pár chudých důchodců jezdí třeba v trabantu, ale lidi co mají peníze aspoň na olítanou Felicii MPI musí diesela bojkotovat.
ja jsem typickej pripad tzv. spiciho astmatika. jako hodne malymu, když jsem mel problémy s dychanim, mi bylo diagnostikovany astma, nasledovaly 2x 2 mesice v laznich, a od ty doby bez problemu hodne let az doted (zatukavam). nic me neomezuje, a to ani velka zatez.
nicmene jsem se rizenim osudu dostal asi před 10 lety na plicni, kdy mi primar doporucil abych chodil každých 9 mesicu na kontroly, protože astma je nevylecitelne a jen ceka, kdy se spusti a co ho spusti. a je asi zbytecny uvest, ze jednim takovym spoustecem jsou i emise ze spalovacich motoru, mezi který vynika zejména naftovy motor.
na kontrolách vidim, ze jsou, lidi, kteří mají velky problém vyskrabat se do prvního patra, kde lapaj po vzduchu jako kapr když ho vytahnes z vody. netvrdim, ze to jsou všechno astmatici, ale s dychanim problémy evidentne mají a to nekteri velmi velky. a to mam(e) to stesti, ze ziju v oblasti, které je proti zbytku republiky mozna jedno z nejčistších..
takze me konkretne, a se mnou dalšímu 1 milionu podobne nemocnych, jde v souvislosti s emisemi z naftaku o život, nebo minimalne o kvalitu života.
a kdyz vidim, ze odpovednym uradum to je uplne jedno, tak nejaka razantni akce, ktera by na tenhle problém upozornila, by nebyla od věci..
Legrace začne, až se začne řešit trestně právní odpovědnost představitelů koncernu:
Zákon č. 140/1961 Sb., § 179:
(1) Kdo úmyslně vydá lidi v nebezpečí smrti nebo těžké újmy na zdraví nebo cizí majetek v nebezpečí škody velkého rozsahu tím, že způsobí požár nebo povodeň nebo škodlivý účinek výbušnin, plynu, elektřiny nebo jiných podobně nebezpečných látek nebo sil nebo se dopustí jiného podobného nebezpečného jednání (obecné nebezpečí), nebo kdo obecné nebezpečí zvýší anebo ztíží jeho odvrácení nebo zmírnění, bude potrestán odnětím svobody na tři léta až osm let.
(2) Odnětím svobody na osm až patnáct let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny,
b) spáchá-li takový čin opětovně v krátké době, nebo
c) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt, škodu velkého rozsahu nebo jiný zvlášť závažný následek.
Re: pro doplnění Občasný zákoník pro rozumné a chápající maj
A) Odstoupení od smlouvy
§ 2001
Od smlouvy lze odstoupit, ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon.
§ 2002
(1) Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
(2) Strana může od smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu poté, co z chování druhé strany nepochybně vyplyne, že poruší smlouvu podstatným způsobem, a nedá-li na výzvu oprávněné strany přiměřenou jistotu.
B) Jakost při převzetí
§ 2161
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
§ 2169:
„(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.“
obhajoval zvazovany zakaz vjezdu nakladnich aut na 12 tun do prahy.
pry kvůli cistote ovzdusi.
neminim polemizovat, jestli se nakladaky mají nebo nemaji projizdet prahou, ale kdyby mu slo o cistotu ovzdusi, tak první co udela, tak zakaze vjezd naftaku dal nez po vnejsi okruh
V těch odporných, zlých a prohnilých USA je jiný právní systém. Tady je to mnohem dál. Tady s Vámi koncern vyšebe a Vy můžete být ještě rádi, když Vam určí laskavě termin, kdy máte dovalit. Jasně, že nemusíte. To Vám pak seberou techničŕk a můžete ze svého vozu udělat třeba králíkárnu... Ťok to pro ně zařědí... Zdarma samozřejmě. Důležité je vytvořit strach a být vlastně koncernu vděčný, že Vám to "spraví". A věřte tomu, že ten motor bude mít ty parametry, pro které jste ho kupovali....
Tak a teď Hajídadý....další pohádka zitra....
Dáme si tu o hodnem vlku a ošklivých jezomisích.... Aneb jak hodný vlk povozil zákazníky na ocasu a pak s nimi po královsku vyšebal... Dobrou noc...
Pokud se ukáže, že motor nesplňuje normu Euro, bylo by na místě.Zatím jsem si toho nevšiml.
Pokud se novou úpravou sníží výkon a zvýší spotřeba, pak si nějaké pneu můžou strčit někam, to je na vrácení auta nebo pořádnou refundaci.
Ale zatím, pokud vím, neplatí ani jedno. Dosud jsem neslyšel, že by běžně jakákoliv automobilka za účast na svolávačce dávala odškodnění v ceně např. nových pneu, tak možná omluvu a kafe. Má někdo jinou zkušenost?
1. Odškodnění: V ČR to možná není standard (a asi ani podle článku opět nebude), ale v ostatním civilizovaném světě ANO. Důvod, každá automobilka si váží zákazníka. VAG ale v ČR má takový odbyt, že naopak zákazníka rád oškube (taky proč by ne, když je ochoten za vše platit a o konkurenci ani neuvažuje) a to:
a) už při prodeji (vše za příplatek a sleva je nadlidský výkon)
b) při svolávačkách (viz. tenhle případ)
2. Když pořád argumentuješ, že nebylo nic podle EURO norem porušeno, tak proč vůbec tedy ty svolávačky?????
Pepku, v klidu.
Jestli v zahraničí dávají při svolávačkách refundaci nevím, a jestli ty ano, dej sem info. Je to možné.
2. Nevím, možností je víc. Víš něco ty o tom, že nesplňují Euro normy? Můžeme se o tom roky dohadovat, ale dokud někdo - kdokoliv neprokáže, že nesplňují, nic s tím nenaděláš. Až to prokáží, změním svůj názor na odškodnění.