Diskuse

Dieselová Pro a Proti VI: Typické poruchy turbodmychadel

24.4.2012

Dříve bývalo přeplňování výhradou hrstky výjimečných motorů, dnes se bez něj neobejde žádný diesel. Stejně razantně ale stoupl počet problémů.

 

  • 00 Reagovat !

    foto mekota

    mekota 24.04.2012  20:43

    turbo

    Turbo rozhodně není správná volba pro krátké pojížděčky ve městě a okolí. Velká část řidičů ani netuší, že před vypnutím motoru je dobré chvilku nechat motor běžet. A taky kdo by se tím dnes nechal zdržovat. Uvidíme za pár let.
    • 00 Reagovat !

      foto gld

      gld 24.04.2012  20:58

      « Re: turbo

      Po jazde s nízkym zaťažením nemusíš chladiť turbo. Ale inak súhlas, väčšina ľudí netuší ako správne zachádzať s turbomotormi. Čo je na pováženie, pretože zachvíľu budú v prevahe.
      • 00 Reagovat !

        foto mekota

        mekota 24.04.2012  21:06

        « Re: turbo

        Souhlas, jinak mám tak trochu dojem, že výrobci si tak vlastně namastí kapsu dvakrát, rozšířením turba do všech segmentů zlevní vývoj a následně více utrží na servisu. U nás možná ne tak moc, ale na západ od nás mnoho lidí do turba od auto kelly přece jen nepůjde.. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto El-Scorpio

        El_Scorpio 24.04.2012  21:06

        « Re: Re: turbo

        Čo sa týka trhu, už dávno v prevahe sú. Portfólio motorov európskych automobielk neponúka dokopy ani 10% agregátov bez prepĺňania. Situáciu pekne podčiarkuje napríklad BMW, tradičný výrobca výnikajúcich atmosférických jednotiek. Dnes ak má človek povedať z fleku nejaký motor s atmosferickým plnaním v 90% prípadov povie niektorú z japonských automobiliek.
        • 00 Reagovat !

          foto mekota

          mekota 24.04.2012  21:18

          « Re: Re: Re: turbo

          Nevím do jaké míry s tím souvisí i tlak na snižování emisí, nejsem odborník, ale je pravděpodobné že i to je jeden z důvodů.
          • 00 Reagovat !

            foto pargi

            pargi 24.04.2012  21:33

            « Re: Re: Re: Re: turbo

            Ty emisní limity ale musí splnit aji japonské atmosférické jednotky. Evropa se totiž vzhlédla v naftě, a tak se většina vývoje soustředila právě na naftové motory. Vhodně tomu sekunduje Brusel a tlačí na nízké emise zcela neškodného CO2, což zase hraje do krámu naftovému pohonu. Evropským atmobenzinům ujel vlak, nezbývá nic jiného, než foukat. Alespoň tak to vidím já.
            • 00 Reagovat !

              foto figurka

              figurka 24.04.2012  21:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: turbo

              >:D A proto Honda nebyla schopná udržet CTR na EU trhu a nějací "amatéři" z Francie toho schopni jsou.
              • 00 Reagovat !

                foto kyklop

                kyklop 24.04.2012  21:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                mozno bola a mozno nebola schopna. Otazne je, ze nakolko sa im to ekonomicky vyplatilo vzhladom k poctu predanych kusov s tymto motorom v europe.
                • 00 Reagovat !

                  foto figurka

                  figurka 24.04.2012  23:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                  A Renaultu se to vyplatí ? Jde o image značky.
              • 00 Reagovat !

                foto pargi

                pargi 24.04.2012  22:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                Jen jsem poukázal na to, že v Japonsku investovali za posledních 20 let mnohem více peněz do vývoje benzínových agregátů než v Evropě, kde se tlačí hlavně na vývoj dieslů. A je to poznat, evropské atmo benziny žádná hitparáda v porovnaní s japonskými a to samé platí o japonských dieslech v porovnání s evropskými...i když třeba zrovna ten od Hondy je docela povedený a 2litr od Toyoty taky ujde. Jinak nechápu, na co narážíš těmi amatéry z Francie.
                • 00 Reagovat !

                  foto figurka

                  figurka 24.04.2012  23:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                  Ano, v Evropě je důraz na diesly. Neznamená to ale, že evropští výrobci nejsou schopni postavit kvalitní/dobrou atmosféru. Jen to není priorita. Viz. právě ti "amateří" z Francie (uvozovky=ironie=Renault).
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 24.04.2012  23:38

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                    Nebo taková 320si, to byla také nepoužitelná vykopávka. >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto Enthusiastic-driver

                    Enthusiastic.driver 25.04.2012  11:08

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                    No pokud se Renaultí 2.0 srovná s K20, tak ta ironie zas až tak na místě není, protože svým mrtvějším vrškem a nezáživným zvukem vedle hondího pokladu francouzský motor nepůsobí nijak mistrně.
                    • 00 Reagovat !

                      foto figurka

                      figurka 25.04.2012  11:28

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                      Ano. Ale Renault byl schopen ten motor i přes emise udržet. Honda jako atmosférický mistr nikoliv.
                • 00 Reagovat !

                  foto DonVito

                  DonVito 26.04.2012  21:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                  Souhlasim s pargi.

                  :yes: :yes: :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto sumy

                sumy 25.04.2012  08:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                Honda pouze ukončila prodej ctr 8.g, neboť změna na euro 5 by se jim vzhledem k počtu prodaných asi těžko rentovala. Jak to bude s novým CTR nevím, ale i 104kW z atmosférické 1,8 je dle mého v pohodě (navíc s tou nízkou spotřebou kterou má) :-!
                • 00 Reagovat !

                  foto figurka

                  figurka 25.04.2012  11:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                  A myslíš, že v podstatě jakákoliv evropská automobilka by nebyla schopna vyrobit atmosférickou 1.8 se 104kW ? Jedinou novodobou revoluci v atmosférách vidím ve sky od Mazdy. Ano, je to z jap., ale je to jen Mazda.
                  • 00 Reagovat !

                    foto sumy

                    sumy 25.04.2012  12:18

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                    Tak asi určitě jo, ale nedělá ;-) Navíc VTEC >:D Jinak jsem pouze konstatoval, že se mi víc než naturbená 1,4 líbí atnosféra 1,8 s reálnou spotřebou 6,5-7,5 . Nebo do menšího auta např. 1,4 Kia s 80kW a reálnou spotřebou 5,7.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 24.04.2012  23:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: turbo

              Tady nejde o modernost nebo nemodernost. Pokud někdo prodá statisíce vozů na území EU, tak na něj mají flotilové průměry a následné pokuty velký dopad. Japoncům se může zatím klidně vyplatit platit pokuty než platit vývoj. Jenže Američané nabírají podobný trend, takže je to časem nevyhnutelné. Nikdo neříká, že nemohou existovat atmosférické motory, jen budou do budoucna muset být trochu radikálnějších konstrukcí, nebo je bude muset automobilka sponzorovat. Přeplňování jako takové není klíč k větší efektivitě, přeplňování ti umožňuje zastavit menší motor, který normovaným cyklem projde s nižší spotřebou a zároveň na dálnici nezdechne, byť žere víc než větší atmosféra. Japonské atmosféry bych moc nevyzdvihoval, až na pár výjimek není na trhu EU nic zajímavého.
              • 00 Reagovat !

                foto Ada-je-zase-tady

                Ada je zase tady 24.04.2012  23:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                "Přeplňování jako takové není klíč k větší efektivitě" To je nesmysl. :no: Efektivita, tedy česky účinnost, roste s kompresním poměrem a větší dodávkou kyslíku, který umožní spalovat více paliva v relativně menším motoru, který má menší mechanické ztráty.
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 25.04.2012  11:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                  Třeba chlazení výfukových plynů bohatou směsí ti asi nic neříká, že? Ano, v určitých režimech je účinnější, ale v jiných zase není. Na větší kompresní poměr nutně nepotřebuješ přeplňování.
                • 00 Reagovat !

                  foto DonVito

                  DonVito 26.04.2012  22:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                  Turbomotory mají nižší kompresi než atmo! :no:
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 27.04.2012  17:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                    To už je terminologie. V přeplňovaném motoru je vzduch popřípadě palivová směs již do určité míry stlačena, takže samotný válec mívá menší kompresní poměr, nicméně celková komprese směsi může být klidně větší.
              • 00 Reagovat !

                foto Moik

                Moik 26.04.2012  20:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                Souhlas s oběma. Japonské a Korejské atmomotory jsou dnes lepší. Já jsem tu 320si řídil ročník někde 2007-2009 a já jsem teda nijak překvapenej nebyl. Na druhou stranu Ford má Ti-VCT s plně variabilním časováním (ne jako V-TEC ve třech polohách) a je to taky super motor (praprapůvodem teda vyvinutý Yamahou), akorát chlastá.
                • 00 Reagovat !

                  foto DonVito

                  DonVito 26.04.2012  21:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: turbo

                  i-VTEC má plynule měnitelné časování! :-!

            • 00 Reagovat !

              foto umo

              umo 26.04.2012  17:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: turbo

              CO2 rozhodne nie je neškodný plyn. Je to plyn spôsobujúci skleníkový efekt a teda globálne otepľovanie. Takže Brusel vie, čo robí, keď tlačí na čo najnižšie emisie tohto plynu.
        • 00 Reagovat !

          foto gld

          gld 25.04.2012  00:06

          « Re: Re: Re: turbo

          Áno samozrejme, zle som sa vyjadril- zachvíľu budú turbá v prevahe aj v oblasti benzínových motorov. Európa fičí na diesloch a tam to bez turbíny nejde.
    • 00 Reagovat !

      foto figurka

      figurka 24.04.2012  21:50

      « Re: turbo

      Jo jo, každej drtí turbo, jak Solberg na RZtě.
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 24.04.2012  21:58

      « Re: turbo

      Pokial mu v tom meste nedavas zabrat, tak nemusis. Ja mam vyhodu, ze ked odbocim z dialnice, mam pred sebou 2 minuty lahkej jazdy po meste a potom este minutu v obytnej zone lehkym tempom, takze dochladzovanie riesit pri prijazde domov neriesim
    • 00 Reagovat !

      foto marthass

      marthass 25.04.2012  12:05

      « Re: turbo

      Krátké popojížďky s rozumem turbu určitě nevadí
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 24.04.2012  22:31

    cim viac o tych diesloch citam

    tym mi pripadaju nezmyselnejsie, tolko nevyhod co ma diesel je skutocne v prevahe oproti tej jedinej vyhode ktorou je mensia spotreba a aj to je otazne lebo ked jazdim po meste tak ani s dieslom to nebude az take suproveeee.

    Nevidim dovod kupovat diesel do auta mensieho ako passat alebo C5ka, v nizsej strednej triede je naftak dnes uplne na nic, tych par deci na spotrebe co usetrim mozem o.*

    :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto RS

      RS 24.04.2012  22:39

      « Re: cim viac o tych diesloch citam

      PROtože "si" ještě NEjel v (Citroenu) C5 Bi-TURBO...
      • 00 Reagovat !

        foto mekota

        mekota 24.04.2012  22:52

        « Re: cim viac o tych diesloch citam

        pokud najezdíš pár tisíc ročně je nafťák opravdu zbytečný, ale při nájezdu nad 40tkm to za úvahu rozhodně stojí a to i v nižší střední
        • 00 Reagovat !

          foto 4hill

          4hill 25.04.2012  06:38

          « Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

          Nafta není jen o penězích..stačí se podívat kolik renomovaných značek ji začalo používat. Je to taky o jízdním projevu který je mě osobně mnohem příjemnější . Plkat pořád o nájezdu aby se vyplatil je dnešní době zhovadilost pro hlupáky co si pořád omlouvají koupi maloobjemového benzínu.. :no:
          • 00 Reagovat !

            foto vikomt-de-frou-frou

            vikomt.de.frou.frou 25.04.2012  12:17

            « Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

            "Je to taky o jízdním projevu který je mě osobně mnohem příjemnější"

            Mám vo vodičskom preukaze zapísanú aj skupiu T (a dokonca som aj pár krát traktor šoféroval), ale oveľa viac sa mi páči jazdný prejav V6 v slk350 r172 než traktor :no:
          • 00 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 26.04.2012  22:19

            « Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

            Kvůli 'projevu' bych si diesel opravdu nekoupil.

            Chápu vyšší účinnost atd., ale projev? Ráno za studena?

            Po perný noci abych se probral možná :-)
    • 00 Reagovat !

      foto baca42

      baca42 24.04.2012  22:53

      « Re: cim viac o tych diesloch citam

      Měl jsem benzínovou Vectru 1,6 a ta se rozsypala při 160 000km, Escort 1,4 vydržel 190 000 km a Fabia 1,9tdi zatím 400 00 km a žádnej problém. Jede z nich daleko nejlíp a žere o hodně míň (hlavně proti Escortu). ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto mekota

        mekota 24.04.2012  22:59

        « Re: cim viac o tych diesloch citam

        Tu Vectru a Escorta jsi kupoval nové ?
        • 00 Reagovat !

          foto baca42

          baca42 24.04.2012  23:00

          « Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

          jo
          • 00 Reagovat !

            foto mekota

            mekota 24.04.2012  23:07

            « Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

            Tak to bych ti pro příště doporučil něco od fiatu, motory výborné a vydrží i hrubší zacházení.
            • 00 Reagovat !

              foto Ada-je-zase-tady

              Ada je zase tady 24.04.2012  23:59

              « Re: Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

              Blbost. Diesely od Fiatu žijí krátce, žerou a v zimě nestartují :no:
      • 00 Reagovat !

        foto kolmar

        kolmar 24.04.2012  23:25

        « Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

        Moj kamarat este predaval benzinoveho Escorta s 300 tis. km...a jazdil dalej. Koktavku 1.6-ku ktora atakovala 300 tis. som uz tiez videl.

        Samotny dieselovy agregat toho vydrzi pozehnane, no ma drahe sucasti ako cerpadlo/vstrekovace/turbo a dnes hlavne DPF...a to servis znacne predrazuje. Zazil som od expertov na vstrekovace, ze cisto novy vstrek pri nekvalitnom palive vydrzal 25 km a bol KO. Vsetko ma svoje pre a proti...treba sa o to vediet starat a aj na tom jazdit. Nikto si diesel nevie vynachvalit a nikto si trha vlasy...
      • 00 Reagovat !

        foto gld

        gld 25.04.2012  00:08

        « Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

        Oplácke 1.6 motory mali nesprávnu ovalitu piestov od výroby, tie motory neboli vydarené.
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 24.04.2012  22:55

      « Re: cim viac o tych diesloch citam

      Tyhle problémy se týkají těch, co mají v hlavě nadělaný, takže v podstatě i tebe... :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Tomstone

      Tomstone 24.04.2012  22:59

      « Re: cim viac o tych diesloch citam

      S tím souhlasím, jen bych ten diesel ještě obhajoval o třídu níž- oktávce a spol. Ale menší už benzín..
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 24.04.2012  23:50

      « Re: cim viac o tych diesloch citam

      Až na to, že moderní benzínový motor se od toho naftového moc neliší. A do budoucna se budou rozdíly spíš ještě víc ztrácet. Pokud se tedy do výroby nedostanou nekonvenční konstrukce.
    • 00 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 24.04.2012  23:58

      « Re: cim viac o tych diesloch citam

      Jenže auto s dieselem mnohem lépe jezdí a je nepoměrně řidičsky přívětivější, než benzín. Diesel by bral i pokud by měl větší spotřebu paliva, než líný zážehový motor.
      • 00 Reagovat !

        foto Norge

        Norge 25.04.2012  02:06

        « Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

        ..tak to by som zrovna nepovedal, vznetove motory su vyborne pre krutiaci moment, pri urcitom statuse zivotnostou a spotrebou, co plati nasobne so zvadcsujucim sa objemom. Myslim napriklad na motori nad 8 litrov objemu, kde ma zivotnost standard od 500.tis.a viac...
        Pre bezneho motoristu s najazdom do 50.tis. s pomerom jazdy 60:40 mesto:dialnica je prislusenstvo modernych vznetovych motorov max.3.-4.zimy ..ci rozhranie 120.-200. tis.km, a potom vsetko co usetril na phm, sa vytiahne z penazenky na servis, a to nehovorim, o kureni v zime, neochote zohriat samotny blok, ci akustickej nepohode,filtroch a nechutnosti dymovnice ...atd.
        Pri zazihovej atmosfere nad 2.litre s mech.prevodovkou ci nas 3.litre s automatom, ..o lenivosti nemoze by rec ! ..Napr. zazihove motory Hondy ci Bmw ale aj MB,HEMI su legendy a este roky budu cvicit maloobjemove oturbene a zlozite igra-motorceky.
        Za tym je nieco ine ! ..niekto nacerpa phm, iny da do servisu ci bazaru ...
        O soferskej privetivosti zazihovej atmosferi v porovnani s akoukolvek seriovo montovanou vznetovou jednotkou ..iba tolko: .. >:D :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto 4hill

          4hill 25.04.2012  06:40

          « Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

          Jo..proto má BMW lepší naftu než benzín.. :-!
          • 00 Reagovat !

            foto pargi

            pargi 25.04.2012  07:30

            « Re: Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

            V čem? Bávo dělalo výtečné benzinové motory, nevim, jak se jim vede teď s novou foukanou érou, ale starší 6hrnkové řaďáky jsou bezva, 4válce taky dobrý no a okrajově Mkové motory snad nepotřebují komentář.
        • 00 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 26.04.2012  22:22

          « Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

          Myslim že americké velkoobjemové benziny jsou také nezničitelné..
      • 00 Reagovat !

        foto pargi

        pargi 25.04.2012  07:35

        « Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

        No nevim, těžký motor, většinou daaaalako před přední nápravou...jak takové auto asi jezdí? Lépe než s o 100 kg lehčím a stejně výkonným benzínem? Stěží. V zimě netopí a nestartuje, hlukem to obtěžuje jak posádku, tak okolí. Smrdí. V čem je tá řidičská přívětivost?
        • 00 Reagovat !

          foto sumy

          sumy 25.04.2012  09:01

          « Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

          No s tím topením na tom jsou špatně i některé přímovstřikované benzíny ;-\ . Ale co mě osobně vadí na naftě asi nejvíc, je relativně malý rozsah použitelných otáček (cca 2000) zkušenosti na vlastních autech cca 200tkm na naftě a 250tkm na benzínech.O životnost jako takovou strach ani nemám, common raill naftu od hondy jsem dojezdil do 220tkm a byla stále OK. Ale dneska je nafťák nacpanej ekoteroristickema blbinama.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 25.04.2012  10:25

          « Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

          Máš pravdu, že těžký motor daleko vepředu zhoršuje ochotu auta zatáčet nicméně na druhou stranu v zimě vyjedeš všude. Oproti tomu taková Oktávka 1,2 TSI s lehkým motorem sice dobře zatáčí (díky malý hmotnosti motoru a tudíž celkově lehčímu předku) nicméně když ti napadne sníh tak si dojezdil, protože s lehkým předkem se budeš po silnici klouzat jak sáňky borový. Čili všechno má svoje pro a proti.
          • 00 Reagovat !

            foto Enthusiastic-driver

            Enthusiastic.driver 25.04.2012  11:15

            « Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

            Pokud to ovšem otočím - v zimě bude 1.2 TSI klouzat po čumáku do příkopy na zasněžené cestě mnohem později, než TDI...

            A pro tebou zmiňovaný problém s trakcí existuje jednoduché řešení v podobě řetězů. ;-) Hmotnost turbodieselu ale jinak ochcat nelze..
            • 00 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 25.04.2012  11:52

              « Re: Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

              No bráno podle malý setrvačnosti předku by měla 1,2 TSI začít klouzat později otázka je jak s tím zamíchá právě menší tlak na přední kola a s tím spojená horší adheze přední nápravy. Muselo by se to vyzkoušet, těžko říct. Nicméně tvůj nápad s řetězy je úžasnej. Myslíš, že budu jezdit po Jablonci celou zimu s řetězama jak to dělaj pražáci, když sem na víkend přijedou se sáňkama? Nebo si je mám nasazovat jen vždycky když sjedu z hlavní silnice? Nicméně chápu, že ne všchni bydlí v takový zachumelený * jako je Jablonec, takže takovýhle problémy neznají a neřeší :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Enthusiastic-driver

                Enthusiastic.driver 26.04.2012  12:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

                Nevím jaká je zima v Jablonci a jestli je Jablonec něco jako vysokohorská chata, ale v rámci běžných podmínek české zimy jsem si nevšiml, že by snad benzínová auta nevyjela tam, kde vyjedou díeslová.

                Chci tím říct, že pokud to vztáhnu obecně na celou republiku, tak projedeme zatáčkou, kde bude mít hmotnost předku značný vliv na (ne)držení stopy x krát častěji, než že se dostaneme do situace, kdy nám grip nestačí a je nutno nasadit řetězy.
                • 00 Reagovat !

                  foto ryccardo

                  ryccardo 26.04.2012  12:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

                  No je to tady něco na způsob vysokohorský chaty. Právě že ve srovnání s běžnýma podmínkama v rámci ČR je tady ta zima tak trochu nestandartní ;-\ Ostatně jako všude na horách.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Enthusiastic-driver

                    Enthusiastic.driver 26.04.2012  12:56

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

                    ale to už bych pak neřešil trakci lehký benzín/těžký diesel, ale prostě koupil čtyřkolku :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto ryccardo

                      ryccardo 26.04.2012  13:50

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

                      Už jsem nad tím kolikrát vážně přemýšlel. Možná to tak jednou dopadne.
      • 00 Reagovat !

        foto Mino21

        Mino21 25.04.2012  13:26

        « Re: Re: cim viac o tych diesloch citam

        Tak to je silne individualni :-) Pro me je naopak ridicky privetivejsi atmosfericky benzin nez nafta, a to kupodivu motor vetsinou nijak extra nevytacim a spise jezdim "dieslovskym" zpusobem.
  • 00 Reagovat !

    foto hipisko

    hipisko 24.04.2012  23:11

    startstop

    auta so start stop systemom maju elektricke olejove cerpadlo, takze netreba nic vypinat, RJ spusti cerpadlo aj pri vypnutom motore.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 24.04.2012  23:54

      « Re: startstop

      Celkem odvážné tvrzení, že všechna auta s S/S systémem mají elektrické olejové čerpadlo. Je to samozřejmě nutnost, ale já bych si tak jistý nebyl. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto hipisko

        hipisko 25.04.2012  09:09

        « Re: Re: startstop

        ok tak opravujem na mali by mat.
        korejci (h/k) to ale maju, kedze prave ich zastupca to tvrdil.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 25.04.2012  12:02

          « Re: Re: Re: startstop

          U nových motorů, které přichází na trh, bych tomu i věřil. Ale u těch prvních, na které byl S/S jen dodělávaný, bych si opravdu jist nebyl. A elektrické olejové (a vodní) čerpadlo není jediná věc, která by v takovém autě měla být nezávislá. Třeba topení a klimatizace také neuškodí. Jenže s takovou by baterie moc křižovatek ve městě nejspíš nevydržela. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Mx-

      Mx____ 18.09.2012  03:53

      « Re: startstop

      Mne sa ten nápad S.S. systém veľmi páči. Ušetríme palivo na dobrej batérii - tak prvý rok. Keď ju už trochu potrápime, tak stúpne spotreba v meste aj o 2 litre, lebo sa ju bude snažiť alternátor dobiť a v najlepšom mu zase S.S. systém pohon vypne a zase tú batériu zaťaží a vybije. Myslím, že sa podstatne skráti životnosť batérií.Viem, že s tým výrobcovia počítali, veď im ide o zistky :-) :-)
      A potom príde odporúčanie výrobcov, podobne ako pre DPF, bolo by fajn, aby ste raz za týždeň absolvovali aj keď bezcieľnu, ale aspoň 2 hodinovú cestu mimo mesto, najlepšie po diaľnici (namiesto odporúčania, dať každý piatok baterku na nabíjačku :D)

      Osobne poznám človeka, ktorý mal viac ako 2 litre nadspotrebu. Nevedel, čo s tým. Tak sme skúsili vymeniť baterku a svete div se - spotreba je zase v pohode.
      A elektrické pomocné obehové čerpadlá mali práve pre turbo myslím, že už niektoré Audiny tak pred 5-10 rokmi (pochopili, že ľudia sú proste ...)
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 25.04.2012  00:51

    Bylo by to zatraceně užitečné

    pokud by někdo opravdu fundovaný tady napsal podobný seriál na téma: "Zážehová pro a proti"
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 25.04.2012  01:17

      « Re: Bylo by to zatraceně užitečné

      Stejně by tě to nezajímalo, však se na černobílou televizi koukat nebudeš.
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 25.04.2012  08:08

        « Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

        Mne by to nezajímalo, ale některým s rozumem mdlým by to možná pomohlo si srovnat myšlenky.
    • 00 Reagovat !

      foto DRBNUTY

      DRBNUTY 25.04.2012  01:46

      « Re: Bylo by to zatraceně užitečné

      mozes zacat...to sa zasa nasmejeme >:D
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 25.04.2012  07:27

      « Re: Bylo by to zatraceně užitečné

      Omrzelo ta tdi? >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 25.04.2012  08:10

        « Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

        Ne, diesel je nejlepší motorizace (pokud ovšem není ten diesel francouzský).
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 25.04.2012  08:27

          « Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

          Uz som.sa zlakol, ze chces slaby motor s nizkou kompresiou
        • 00 Reagovat !

          foto hipisko

          hipisko 25.04.2012  09:10

          « Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

          ano a najlepsi je 2,0tdi PD, 2,5TDI v6.
          Zato take 2,0dci, ci 2,0hdi su uplne zle a nespolahlive motory, ved staci si napriklad do googlu zadat 2,0dci prasknuta hlava a najde aspon 3 kvadriliardy + osem a pol odpovedi, ale u 2,0 tdi nenajde ani jednu.

          • 00 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 26.04.2012  14:33

            « Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

            Zato nevím nic o tom, že by u 2.0 TDI se potkal motor kvůli prasklé vačce, jak je to dost běžné u motorů HDI. :-!
        • 00 Reagovat !

          foto Slavek-TDM

          Slavek-TDM 25.04.2012  09:34

          « Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

          Souhlasim. Do traktora je naprosto idealni :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 25.04.2012  10:27

          « Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

          spíš než francouzský bych napsal od FORDu.
          • 00 Reagovat !

            foto Potoocheck

            Potoocheck 25.04.2012  11:47

            « Re: Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

            to je to samý >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 26.04.2012  14:34

            « Re: Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

            Je to také auto na "F" - Fiat Ford a francouzské... >:D
        • 00 Reagovat !

          foto -------

          ------- 25.04.2012  19:36

          « Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

          :no: !!! Diesel nepatří do města ani na závody !!! :no:

          Hodně majitelů dieselů ale udělalo už tu zásadní chybu, že si prostě koupili diesel. Neuvědomili si, že pro jejich způsob používání se diesel vůbec nehodí a problémy si způsobují už jen stylem jízdy. Dieselový motor je konstruován jako pracovní - je pro něj ideální, aby běžel v určitém úzkém spektru otáček dlouhou dobu při konstantním částečném zatížení. Diesely patří na dálnice a rovné silnice, do města si kupte atmosférický benzínový motor. Když už s dieselem jezdíte skoro pořád jen po městě, dopřejte mu časté výměny oleje (aspoň jednou za 10 000 km nebo za rok) a nestůjte mu na krku. Dieselový motor rozhodně není určený k "závodění". Jistě, občasnou rychlou jízdu vydrží, ale ne pořád. Pokud svůj dieselový motor zatěžujete častým využíváním výkonu a studenými starty, určitě se vám vyplatí koupit aditivum do oleje, které pomáhá snížit tření.

          Jenže diesel auto je poměrně složitý stroj, který vyžaduje i nějakou péči, i když to není veterán se sytičem a startováním klikou. A právě diesel složitost moderního auta, od kterého chceme velké výkony a malou spotřebu !!!
          • 00 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 25.04.2012  19:57

            « Re: Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

            Pravdu díš!
          • 00 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 26.04.2012  14:40

            « Re: Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

            Osobní auto není na závody. Pokud máš potřebu na silnici závodit, nech se léčit.

            Zážehový motor se hodí nejlépe do vysokozdvižních vozíků s plynovým pohonem, které se pohybují v uzavřených prostorech. Pod kapotoum osobního vozu je diesel prakticky vždy lepší alternativou. :-!
            • 00 Reagovat !

              foto -------

              ------- 26.04.2012  15:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

              :no: Ada :no:
              Diesel je opravdové SVINSTVO!!! :-!
              • 00 Reagovat !

                foto Ada-je-zase-tady

                Ada je zase tady 27.04.2012  10:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo by to zatraceně užitečné

                Diesel je zřejmě tvou noční můrou >:-[] Zajdi si k psychiatrovi a řekni mu něco podobného. Potom, co on sám do práce přijel autem s dieselem pod kapotou... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 25.04.2012  09:24

    Cena

    Cena turbin je dneska smesna. Nejakych 12-15 tisic zvladne jednou za cas uz kazdej Ferda. Joooo, pred takovymi 5ti lety, to byla jeste jina pohadka... Osobne mam radeji atmosfery a nebo motory s mensimi a nizkotlakymi turby. Milovat charakteristiku tocivyho momentu s krivkou ve tvaru A muze jen Adam >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 25.04.2012  10:29

      « Re: Cena

      Navíc nemusíš hned kupovat nový turbo. Kompletní repas specializovanou firmou stojí na oktávku 9 tisíc.
      • 00 Reagovat !

        foto Slavek-TDM

        Slavek-TDM 25.04.2012  12:05

        « Re: Re: Cena

        A vyplati se to pri ty cene? Na 1.8T repase za 13 a novy KKK turbo za 18, pripadne druhovyroba taky za 13? ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 25.04.2012  13:07

          « Re: Re: Re: Cena

          v tom případě bych se na repasi krásně vykašlal a koupil druhovýrobu.
    • 00 Reagovat !

      foto marthass

      marthass 25.04.2012  12:12

      « Re: Cena

      Souhlas...to není žádná tragická cena. Hlavně když majitele tahle výměna turba čeká buď 1x nebo vůbec za životnost jeho auta.
      Ušetřené náklady za naftu jsou opravdu razantní...

      Za rok jsem najezdil soukromě 40 tisíc km...Při spotřebě 5,5 litru stejné, normální jízdy bych byl s benzínem tak na 7-8 litrech...To je určitě úspora za rok minimálně 30 tisíc. Cena ojetiny vyšla +- nastejno. U nového auta je to trochu jiné...

      Přičtu li navíc ten velice příjemný krouťák, tak jsem s naftou nadmíru spokojen...Ovšem druhá věc je co přeplňovaný benzín, to může být ještě lepší
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 25.04.2012  13:07

        « Re: Re: Cena

        Ovšem ta spotřeba ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto Slavek-TDM

          Slavek-TDM 25.04.2012  14:55

          « Re: Re: Re: Cena

          Nijak zavratna. Tady je jeden extremista :-O [odkaz]
          1.8T dobre snasi i LPG, prumer na spritmonitoru je rovnych 10 litru, coz je prinejhorsim stejna cena za km (i pri zapocitani benzinu na startovani) jako se stejne silnou naftou. A navic tomu chemikovi ve vlade, ktery si rika pravicak, nedas tolik penez na danich! :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 25.04.2012  15:13

            « Re: Re: Re: Re: Cena

            Tak ten panáček jezdí teda hodně levně :-| V takovým případě bych do turbo benzínu taky šel.
  • 00 Reagovat !

    foto r2d2

    r2d2 25.04.2012  09:41

    diesel

    Já nevim, pořád se tu mluví o výhodách/nevýhodách moderního dieslu, které štastní majitelé rotaček většinou nemusí řešit. Ale to se opravdu jen mě s dieslem jezdí mnohem lépe ? Zadusit 1.9 při rozjedu, to už chce kumšt, vpohodě se rozjedu bez plynu, větší ochota zrychlovat v menších otáčkách atd...
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 25.04.2012  10:33

      « Re: diesel

      Já si taky nestěžuju. Malý rozsah otáček mi nevadí. Nepotřebuju točit motor přes celej otáčkoměr. A když po tom náhodou zatoužím tak ono to do tě 4000 taky jde. Navíc když motor trochu vytočíš a přeřadíš, tak máš pod plynem zase plnej krouťák a cejtíš jak auto zase krásně vystřelí ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Jarko

        Jarko 25.04.2012  22:46

        « Re: Re: diesel

        To iste plati, ked vytocite atmosfericky 16V pri plnom vykone. Po preradeni spadnu otacky presne tam, kde je maximum krutiaceho vykonu a zabava so zrychlovanim pokracuje dalej. :-)

        Kto si mysli, ze podradenie pri atmosfere je nejaka zdlhava zalezitost, mal by si osvojit pojem medziplyn. Potom sa podradzuje naozaj rychlo a odpich pri zaradenom spravnom prevodovom stupni je vynikajuci.

        Za seba poviem:

        - v meste je to podradenie do dvojky (dvojka taha krasne do 100km/h)
        - mimo mesto do trojky (trojka taha az do 150km/h)

        Podradit aj o dva az tri prevodove stupne nie je ziadna operacia srdca.

        Inak povedane, pride situacia (predbiehanie) => sup spravne podradenie s medziplynom => hned po skonceni akcie (predbiehanie) => zvolim njavyssi prijatelny prevodovy stupen a kludna jazda pokracuje dalej. S tym rozdielom, ze mi to pri tom podradeni a vystreleni vzdy krasne dvihne adrenalin a jazda je tak o nieco zabavnejsia. Ked jazdim Ford Focus 1.8 TDCi, taketo emocie tam absolutne chybaju.

        Samzrejme pri velkoobjenych atmosferach castokrat ani radit netreba, ale kto by neradil, ked ten zvuk a tah je odou na dusu >:D

        J.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 26.04.2012  08:16

          « Re: Re: Re: diesel

          To asi nemáš ledajaký auto, že ti to jezdí na trojku 150, že? Ale jo chápu tě. Když jsem jezdil s benzínem taky se mi na něm tohle co tu popisuješ líbilo. Nechápu lidi co si koupí automata a přichází tak o část požitku z jízdy. Nicméně když jsem si pořídil TDI tak se holt nekochám podřazováním a vytáčením motoru, ale pískáním turba a mohutným točivým momentem.
          • 00 Reagovat !

            foto Jarko

            Jarko 28.04.2012  00:17

            « Re: Re: Re: Re: diesel

            Ale mam "ledajake" auto. Suzuki Swift ziaden special nie je. Obycajna krabicka. :-)

            J.
            • 00 Reagovat !

              foto PavelL

              PavelL 24.05.2012  09:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: diesel

              Ja mam K24 i-VTEC od Hondy a na 2-ku ide 120km/h, na 3-ku 160km/h ... v meste zase nie je problem ist 50km/h na 6-ke, co ti aj odporuca palubny pocitac kvoli spotrebe.
    • 00 Reagovat !

      foto Enthusiastic-driver

      Enthusiastic.driver 25.04.2012  11:20

      « Re: diesel

      No, to já mám přesně opačnou zkušenost - Passat 1.9 TDI PD mi přijde při rozjezdech jako nejzrádnější auto, které jsem kdy řídil. Nic mi nechcípá - tohle jo... :*)
      • 00 Reagovat !

        foto Slavek-TDM

        Slavek-TDM 25.04.2012  11:57

        « Re: Re: diesel

        Jeste horsi je 2.0TDCI v predminuly generaci Mondea. Kolega, ackoliv opravdu dobrej ridic a dlouholetej uzivatel turbonaftaku mel i po roce s timto autem problem se plynule rozjet. Ja s tim autem najel par tisic, z toho par set po Praze a bylo to naproste utrpeni. Minula generace proti tomu byla jako sen, zrejme jinej motormanagement na nizsi rychlostni stupne :yes: Rotacka proti PD v TDI byla taky zlata, at si Ada pise co chce :no:
        • 00 Reagovat !

          foto PavelL

          PavelL 24.05.2012  09:26

          « Re: Re: Re: diesel

          Men pride jazda po meste s dieselom celkovo ako utrpenie, hlavne ked jazdis od krizovatky po krizovatku. Ani ten motor to nemoze dobre znasat. A to som takto najazdil na 2.0 TDI PD asi 80tis km kym som sa na to nevykaslal a kupil som si 2.4 benzin od Hondy ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto ferdosky

      ferdosky 25.04.2012  12:03

      « Re: diesel

      potvrdim ze jezdit s dieselem se treba naucit. benzinakem muze jezdit kdejaky vul co vi akurat kam se ten benzin nalejva. (omlouvam sa vsem co vedi vic). od r. 1996 jezdim naftovymi vozy a nijak mne to neotravuje. opravdu problem spotreby neni treba resit. akorat toho oleje treba kolem 6l na jednu vymenu, avsak spotreba oleje a nasledne dolevani zadne.
      zrychlovani na 3. do 120km/h, na 4. 160 a to do 4000ot/min cervene policko zacina na 4600.
      jizda kolem 100km/h je jedno zda mate zaradenou 3,4,5,6 stroj jede temer stejne, akorat to zrychleni je pak jine.
      ale nevim jak to je s benzinakem, naposledy jsem jel s mercedesem A150 a to se ukazalo jako dost slaby, v meste to staci, predjizdeni uz je slabsi.
      • 00 Reagovat !

        foto Mino21

        Mino21 25.04.2012  13:34

        « Re: Re: diesel

        Na mem 96kW benzinu da trojka zhruba 170km/h (cervene pole lehce za 7000rpm), na ctverku jsem to nezkousel, predpokladam, ze by to atakovalo maximalku 205km/h. Pri 100km/h lze mit zarazenou 2, 3, 4 i 5 :-) Je kazdopadne pravda, ze kdyz chce clovek predjizdet, tak musi podradit, vysoky rozsah otacek ale zase umoznuje treba to, ze pri 70km/h se tam da dat dvojka a slapnout na plyn. Tahne to az do 110, u naftaku se stejnym vykonem bys mel totez, jen bys tam musel mit trojku (tocivy moment je vyssi, ale tezsi prevod to zase zabije, takze vysledne zrychleni je v podstate stejne - pochopitelne na stejnem prevodu by tam byl rozdil).
        Osobne jsem s mnoha auty nejezdil, takze nechci vynaset soudy, ale uplne jsem vrnel blahem, kdyz jsem presedl zpatky z TDI do meho 16V atmo benzinu :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 26.04.2012  15:25

          « Re: Re: Re: diesel

          Je jasné, že neumíš s dieselem jezdit. Já zase šílím, když si přesednu do auta s neskutečně líným, žravým a cukavým benzínovým motorem :no: :no: :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Milenius

      Milenius 25.04.2012  14:14

      « Re: diesel

      Pro tebe je ideální parní motor, ten má ještě větší moment v nízkých otáčkách. Zvýšená kouřivost by ti určitě nevadila, vždyť diesel kouří v podstatě stejně... >:D
      • 00 Reagovat !

        foto r2d2

        r2d2 25.04.2012  17:57

        « Re: Re: diesel

        Nikomu nic necpu, napsal jsem jen svuj názor a osobní zkušenost. Kouřivost mě nezajímá, proč taky, jsou horší škody než pár osobních dieslových aut. A parní stroj by mi asi nevyhovoval, především kvůli malé účinnosti a velkým rozměrům. Jinak kdyby měl třeba motor třeba 2000N.m v 500ot nezlobyl bych se na honění otáček mám motorku ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Milenius

          Milenius 26.04.2012  10:52

          « Re: Re: Re: diesel

          Kdybys jezdil na kole jako já, tak by tě to zajímalo. A protože chci být ohleduplný k ostatním i chodcům a cyklistům, tak je pro mne diesel tabu. Stačí když jedeš na kole do kopce a předjede tě jeden diesel. To mám vždycky chuť z kola slézt a počkat, až se to rozplyne. Ale to bych asi nevyjel nikdy vzhledem k počtu dieslů na silnicích. A to se snažím silnicím vyhýbat, ale ne vždy to jde.

          Je to tak se vším - lidem je jedno, jak se chovají k ostatním, ať už jde o kouření, čadící auta, spalování listí na zahradě, vyvážení odpadků do stok u silnice nebo dokonce do lesa atd.

          Snažím se chovat podle hesla "nečiň jiným co by vadilo tobě". Jasně že auto čadí za mně, tak mi to nevadí, ale vadí to tomu za mnou.
          • 00 Reagovat !

            foto r2d2

            r2d2 26.04.2012  23:53

            « Re: Re: Re: Re: diesel

            tak to teda nevim kde žiješ...já jsem na kole jezdil chvíli i závodně, takže jsem najezdil dost km a že bych musel čekat když mě předjel nějaký diesel to fakt ne...uznávám že staré diesly opravdu jsou cítit(Liazky, Tatry, stará auta...) ale pořád je to pro mě příjemnější smrad, než když musím jet třeba za trabantem. A u správně fungujícího agregátu s katalyzátorem ani nepoznáš, jestli tě předjel diesel nebo benzín. S těmi odpadky je to pravda...nikdy nepochopím kdo tohle může dělat a přistihnout někoho, tak na něj hned vlítnu, bydlím dekakto na samotě takže mám k přírodě blízko a poházený odpadky lese je něco strašnýho...
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 26.04.2012  08:23

        « Re: Re: diesel

        Hele ty kouřivosti. Mám ještě starý TDI a jediný kdy se z něho zakouří je studenej po nastartování a to udělá i hyper moderní novej diesel, čili bych tu vysokou kouřivost zas tak nedramatizoval.
        • 00 Reagovat !

          foto Milenius

          Milenius 26.04.2012  10:54

          « Re: Re: Re: diesel

          Každý diesel čoudí při změně jízdního režimu, při podřazení a každý starší diesel čoudí při větší zátěži. To tak prostě je. Někdy si sedni do jiného auta a jeď za svým autem a koukej se na vejfuk. Budeš překvapen.
          • 00 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 26.04.2012  15:29

            « Re: Re: Re: Re: diesel

            Také každý benzínový motor si při změně jízdního režimu zakouří, nebo alespoň zasmrdí. Objektivně řečeno celkově diesel méně, protože má menší spotřebu díky větší energetické účinnosti.
            Souhlasím ale s jednou věcí - některé diesely opravdu šíleně kouří a smrdí. Z valné většiny jsou to starší francouzské diesely :no:
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 25.04.2012  11:48

    NAFTOVÝ KOVBOJ

    Diskusně příznačné je, že majitelé naftových motorů nenapadají benzináčiky za to, že mají malé kroutící mmomenty a že a že a že , prostě jezdí svá auta a jsou spokojeni. Benzínoví kovbojové, a zde akcentuji především kovboje někde kolem dušných osmdesáti koní, ti mají neustále problém s naftou. Pravým problémem je ovšem to, že jim to kdejakej jouda v klobouku a v naftě nandá v douhým táhlým, kdy si zamane.

    Kritizovat dnes naftu je velmi sebevražedné, devadesát diskutérů ze sta by v prémiovém autě vůbec nerozeznali naftu od benzínu, zbylých devět by nadšeně pokývali hlavou a možná jeden by dal výhradní přednost benzínu.

    Pro většinu populace, pro většinový jízdní režim je nafta ideální motorizací. Samozřejmě to chce umět jezdit a pochopit "filosofii" naftového motoru. Osobně mi například přestup na naftu trval deset tisíc kilometrů, než mi do krve přešla charakteristika naftového motoru.

    Nekritizujme ani naftu, ani benzín. Obě motorizace plní svou roli v podstatě dokonale. Tématem je užívání motoru, tak tedy - s motorem musíš především cítit. Rvát to od studena s kopytem na podlaze může opravdu jenom moula. Zrovna tak po dojetí je nutno turbo (i v benzínu) nechat na volnoběh odfrknout, stačí pár desítek vteřin. Samozřejmostí je kvalitní olej, důsledná perioda při výměně filtrů a vůbec důkladné dodržování servisních úkonů.

    Subjektivně vzato má pro mne nafta pouze jednu negativní vlastnost, tou je zapatlanost pistole při čerpání. Je proto potřeba si buď (u shell) nechat tankoívat, nebo navlékat igelitovou rukavici. Samozřejmostí je brát prémiová paliva, o tom snad není nutno duskutovat.

    Jezdci s hodně rychlým srdcem a s hodně rychlým autem samozřejmě ševelivý benzínový šestiválec. ostatní naftu. Snad jen... ženy v malých autech, tam bych se klonil též k benzínu - zde hraje roli menší míra utlumení než ve velkém voze, přeci jen hrubší chod nafty, a též komfort při čerpání.

    P.S. V dlouhém táhlém je nafta nebeským darem... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Slavek-TDM

      Slavek-TDM 25.04.2012  12:01

      « Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

      Zamenujes charakteristiku preplnovanych a atmosferickych motoru s jejich palivem. Mne treba naprosto vyhovovala stara 110kW 1.8T :yes: Akorat ta spicka, ta vetsine turbin proste chybi...
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 25.04.2012  12:10

        « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        Nezaměňuji, píši o turbech, a to jak v benzínech tak v naftě a na závěr pro fajnšmekra akcentuji atmosférický benzínový šestiválec. Znám ten motor 1,8 T a nemám k němu vůbec žádných výhrad. Při přechodu z benzínu na naftu se člověk musí naučit pohybovat v nižším pásmu otáček, a to je to, co naznačuji, ten jiný charakter.
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 26.04.2012  08:28

        « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        no jéje a co teprv tenhle motor v RS. To je vůbec žihadlo, který nemá problémy ani v táhlých kopcích letět 200. To už musí být panečku pořádnej nafťáček, aby si s 1,8 T 132 kW vytřel zadek. Ovšem ta spotřeba je horší. 8-s
        • 00 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 26.04.2012  15:33

          « Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          Ano, mně motor ve Fabii RS první generace také vyhovoval >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 25.04.2012  12:58

      « Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

      Hned v prní větě máš lež nebo jsi slepý. Co je Áda? To je vzduch nebo neexistuje?
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 25.04.2012  16:26

        « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        No právě, já to chápu tak, že kolega spíše než že by se navážel, akcentuje naftovou motorizaci.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 25.04.2012  22:37

          « Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          Jo, to titulování ostatních hlupáky ti příjde jako akcentace? Ale no tak, nelži si do kapsy 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto GTI

            GTI 25.04.2012  23:05

            « Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

            Toho jsem si nevšiml. Mám kolegu zaznamenaného nikoliv jako odpůrce benzínu, ale právě jako příznivce nafty. Tedy, pokud není z Francie :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ada-je-zase-tady

              Ada je zase tady 26.04.2012  15:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

              Přesně tak to je :yes:

              Ostatně s benzínovým motorem jsem najezdil něco přes milion km. To ti zdejší zavilí odpůrci naftové motorizace nenajezdí za celý život. :-!
              • 00 Reagovat !

                foto GTI

                GTI 26.04.2012  16:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

                :-) :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 26.04.2012  17:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

              Tohle není diskuzní kolega. Diskuzní kolega je přece člověk, který je schopen vést diskuzi a to, co tady Adolf provádí, to není diskuze, ale fanatické prosazování svých pokroucených ideálů.
    • 00 Reagovat !

      foto martindr

      martindr 25.04.2012  13:38

      « Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

      v podstate hej, po dlhom case rozumny text, akurat miesto porovnavania nafty-benzin si mohol skor porovnavat atmo-turbo.. A poslednu vetu zmen:

      P.S. V dlouhém táhlém je TURBO nebeským darem... ;-)

      --pisem ti to ako majitel preplnovaneho dieslu.
    • 00 Reagovat !

      foto Milenius

      Milenius 25.04.2012  14:44

      « Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

      Jak může někdo napsat takovýhle nesmysl. Táhlý kopec :-) V čem má výhodu nafta v táhlým kopci? A jaký je vůbec rozdíl v táhlým (tedy dlouhým) kopci oproti krátkýmu? Prostě je to do kopce a na jeho vyjetí, tedy překonání stoupání potřebuješ určitou sílu = určitý výkon. A buď to auto ten výkon má a nebo ne a nezáleží na tom, jestli to je benzín nebo nafta. Je to fyzika, nic víc. A nezáleží ani na krouťáku, nevím, co s ním pořád máte. Rozhodující je momentální výkon. A výkon = krouťák * otáčky. Nafta má vysoký krouťák, ale v nízkých otáčkách, takže výkon celkově malý.

      Srovnáváš tu v podstatě někoho, kdo jede v benzínu do kopce na 5/6 stupeň při nízkých otáčkách, kdy má motor jistě malý výkon. Ale stačí podřadit a jedeš jako pán. Za tebou nic nečadí a ty tvoje slavný TDIčka se nechytají. Jak říkám - je to o výkonu, nic víc.

      Příklad - Votický kopec. Dole podřadim na 4 a v pohodě kopec vyjedu a většinu aut předjedu. S výkonovou rezervou, nemusím moc šlapat na plyn. A dole hlavně vždy vypnu přívod vzduchu, abych se neudusil z těch tvejch dieselů. Ono totiž diesel bude čadit vždy už z prinicipu. Není to řízené spalování, je to výbuch. Jako bys chtěl z atomové bomby udělat elektrárnu. Taky to pořádně nepůjde. Kdyby před 20ti lety byla na naftu stejná spotřební daň jako na benźín a kdyby byly emisní limity stejné pro naftu a benzín, tak dneska nikdo na naftu nejezdí. Můžeme poděkovat blbým politikům, kteří jako vždy vymysleli nějakou nesmyslnou výjimku. tejně jako je to dnes se všema těma biopalivama, solárníma elektrárnama apod. Taky každý ví, že je to nesmysl a stejně se to dělá.
      • 00 Reagovat !

        foto figurka

        figurka 25.04.2012  15:03

        « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        V tom, že v tom turbodieslu nemusíš dělat "nic", jen prostě šlápneš na plyn. Dynamické parametry dieslu jsou k dispozici v běžně používaném režimu (otáčkách). Proto jsou uživatelsky (pro běžnou jízdu) příjemější/dynamičtější. Kolik % z běžných řidičů, kteří jedou na nákup, nebo cestují na víkendovou chatu je ochotno s benzínem držet 4000 ot. +
        • 00 Reagovat !

          foto Slavek-TDM

          Slavek-TDM 25.04.2012  15:09

          « Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          Tak lidi jsou obecne lini, hloupi, neumi ridit auto, voli spatne politiky, chlastaji nespravnou znacku piva a fandi spatnemu klubu ve fotbalku >:D A autech ani nemluve :-)
          Opet zamenujes preplnovani s palivem. Turbobenziny maji rozsah pouzitelnych otacek zpravidla jeste vetsi nez turbodiesely.
          • 00 Reagovat !

            foto figurka

            figurka 25.04.2012  16:18

            « Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

            Jistě. Jen si nejsem jist, že v příspěvku na který reaguji je s turbobenzínem počítáno. U turbobenzínu vidím pro normálního člověka jednu nevýhodu a to je to, že v momentě, kdy na něj začně šlapat, tak jde spotřeba nahoru. U dieslu také, ale ne tak zásadně. Samozřejmě ale záleží na nájezdu a ujasnění si, co chci.
            • 00 Reagovat !

              foto Makovnik

              Makovnik 25.04.2012  16:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

              Ta myslienka so spotrebou turbobenzinov je uplny blud od pivneho stola.
              Turbobenzin zere vela len preto, ze ma dostatok vzduchu a dodava vacsie mnozstvo paliva, ktore sa odmeni adekvatnym vykonom.
              Atmosfericky motor zatazovany medzi 5000-6000 ot. - v bode svojho maxima by zral uplne rovnako, ako turbomotor v 2500-6000 ot., kedy dava rovnaky vykon ako vyssie spominany atmo motor.

              Ked raz maju dva motory rovnaku ucinnost, nemoze zrat jeden viac ako druhy, nie? Zerie len preto, lebo v celkovom priemere podava vyssie vykony.
              • 00 Reagovat !

                foto figurka

                figurka 25.04.2012  17:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

                Jenže jaksi (zjednodušeně), když např. ve 3000 tis. ot. šlápneš na plyn u turbobenzínu, turbo "nacpe" vzducha k tomu je vstříknuto adekvátní množství paliva. U atmosféry je ve stejných otáčkách vstříknuto paliva méně, protože jaksi není vzduch. U turba obecně je výhoda, že dynamika je "dostupnější" a je k dispozici v otáčkách ve kterých se běžně jezdí. U atmosféry si musíš udělat výlet přes otáčkoměr.
                • 00 Reagovat !

                  foto Makovnik

                  Makovnik 26.04.2012  08:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

                  Ved ano, prave v tom je to kuzlo, ze je vykon dostupny v nizsich otackach a vacsom rozsahu.
                  Spotreba je vyssia len preto, ze vodici radi tento vykon vyuzivaju a tesi ich to zrychlenie.
                  Ked raz ten motor vykonava ovela vacsiu pracu, nemoze menej zrat.
                  Ak by vsak vodic stlacal pedal akceleratora adekvatne s charakteristikou atmo motora, dosiahol by rovnaku spotrebu a rovnake dynamicke parametre.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Milenius

                    Milenius 26.04.2012  11:02

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

                    Bravo! Jsem rád, že tu někdo mluví rozumně. Přesně tak to je.
                    Ještě dodám, jak se říká, že motor žere v nízkých otáčkách méně, tak je to právě proto, že v nich nemá výkon a jde do něj málo paliva. Prostě a lambda sondou tam jednotka nedá víc benzínu, než je možné spálit. Proto motory s karburátorem mají v nízkých otáčkách větší spotřebu, protože tam jde více paliva než je motor schopen spálit.
                    Turbo u benzínu přidá výkon v nižších otáčkách a proto má větší spotřebu. Ale naopak má lepší účinnost, takže ve výsledku je spotřeba lepší. Ale musí se s tím umět jezdit, plyn je plynulý, není to binární kód stylem 0-1 (vypnuto/zapnuto).
                    Proto je taky jízda benzínem příjemnější než s dieslem - buď je možné jet velmi tiše při nízkých otáčkách nebo využít výkon ve vyšších otáčkách. U dieselu si vybrat nelze. Drkotá furt stejně.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ada-je-zase-tady

                      Ada je zase tady 26.04.2012  16:02

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

                      Chtělo by si to tu fyziku zopakovat... Účinnost motoru má přímou souvislost s kompresním poměrem a teplotou, nikoli s přeplňováním. Proto jsou diesely VŽDY účinnější. než nízkokompresní zážehový motor.
                      Lehce vyšší účinnost přeplňovaného (oproti atmosférickému) motoru se získá tím, že pro stejný výkon lze použít menší motor, který má také menší mechanické odpory.

                      Jízda s dieselem je vždy příjemnější, než s benzínem. Nezkušení řidiči to ale většinou neznají, protože s dieselem nenajezdili ani těch počátečních 100 tisíc km. Je proto možno na benzínové motory v běžných osobních vozech hledět jako na motory vhodné pro začátečníky... :-!
                  • 00 Reagovat !

                    foto figurka

                    figurka 26.04.2012  11:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

                    Hlavně že se shodneme :yes: ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Enthusiastic-driver

                    Enthusiastic.driver 26.04.2012  11:56

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

                    Dá se říct, že s tou nižší spotřebou u turbobenzínů to platí až do doby maximálního využití výkonu motoru, při kterém jsou turbomotory znatelně žravější.

                    Pokud si člověk vedle sebe postaví dvě podobná auta s motory o identických výkonech, z nichž jeden je atmosférický a druhý přeplňovaný, pak ten přeplňovaný při vysoké zátěži žere ve valné většině případů cca o 25 - 40% více.

                    atmosféry většinou končí se spotřebou někde mezi 25-35l /100 km. Turbobenzíny si na okruhu klidně vezmou 40-50l/100km

        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 25.04.2012  22:44

          « Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          To je taková trochu banalizace. Jo, ten výkon má diesel níže než benzín, ne vždy samozřejmě, ale zase ho nemá moc dlouho, resp. musíš přeřadtit výš a podstatně častěji, protože to nejúčinnější spektrum je často velmi krátké, obzvlášť u PD dieselů, s benzínem si podřadíš a máš delší dobu dostupný výkon. Vůbec neznamená, že ten kopec v konečném důsledku vyjedeš pomaleji, jen nedostaneš takový mocný kopanec.

          Proč bys musel mít celou cestu na chatu na weekedn na chatu mít neustále maximální dostupný výkon? TOmu nerozumím. Jezdím jak s benzínovou atmosférou, tak s naftovým turbem, ale když začnu předjíždět s atmosférou, tak si prostě podřadím z pětky na trojku a na tu předjedu klidně 2 kamiony za sebou a až k 6000t ot. mám pořád dostatek výkonu. Když předjíždím s naftou, tak si taky podřadím a to většinou na čtverku, ať tam mám přesně cca 1800 ot, ale musím v polovině manévru přeřadit, neb auto už nezrychluje podobně. Jo, možná na krátké předjetí jednoho auta jsem s nafťákem rychlejší, ale v táhlém dlouhém stoupání nebo při delším předjíždění ne.
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 25.04.2012  16:40

        « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        Není to přece o "fyzice" nýbrž o realitě silnic. Vedle toho, že nafta pomalu vyrovnává počty prodejů benzínu, jde především o to, že na silnicích je vidět zejména přeplňovaná nafta. Historicky je současně (na našich) silnicích benzínově až přeatmosférováno, a to navíc v převažujících nízkoobjemových benzínech. Samozřejmě, že když porovnáme objemově stejné motory, pak přeplňovaný benzín bude mít (není to však výhradní podmínka) v tom dlouhém táhlém jemně (pozor na to!) navrch. Jenomže když tedy vezmeme toto přímé srovnání, pak jak správně píše kolega Figurka, ten v benzínu se bude muset soustředit na jízdu, a jak i ty uvádíš, musíš podřazovat, no a ten v naftě jen sešlápně plyn a letí vzhůru. Současně ber na vědomí tu silniční realitu, kterou určují velké počty výkonných naftových přeplňovaných motorů, které ční nad hladinou velkého počtu již uvedených benzínových atmosfér. S tímhle samozřejmě pozvolna mává downsizingová aktivita iniciovaná především Volkswagenem, a následovaná dalšími výrobci.

        Závěr - pravidlo dlouhého táhlého - masu benziňáčiků si naftoví kovbojové porcují v dlouhém táhlém jak marcipánovej dort...
        • 00 Reagovat !

          foto Milenius

          Milenius 26.04.2012  11:33

          « Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          Ty jsi asi základku přeskočil, viď? Právě že to JE o té fyzice. Tu neokecáš. A tvrzení, že většina nafťáků si v dlouhém kopci podá benzín je nesmysl. Opět opakuji - je to o výkonu. Jasně že když budeš srovnávat výkonnější naftu s méně výkonným benzínem, tak nafta vyhraje. Ale když budeš srovnávat stejně výkonné motory, dejme tomu turbo benzín s turbo naftou, tak benzín má výhodu v lepší využitelnosti otáček a bude na tom líp. Vždyť je to i v realitě vidět - i s mým slabým motorem jsem schopen většinu i silnějších nafťáků při rozjezdech předjet, protože v momentě, kdy nafťák musí řadit, tak ztratí pár metrů a je nahraný. Kdežto s benzínem dám v pohodě stovku na trojku, nafták už jede na pětku a má o dvě řazení víc.

          Ano realita je taková, že je na silnicích spousta silných dieselů, které slabé benzíny předjedou. Ale to je srovnávání hrušek a jablek. A nafťák právě musí mít tak o 20 koní víc, aby se mohl benzínu rovnat, je tak o 50-100kg těžší a potřebuje více rychlostních stupňů, aby byl použitelný.
          • 00 Reagovat !

            foto figurka

            figurka 26.04.2012  11:41

            « Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

            Tak si ještě jednou přečti zmínku o realitě našich silnic. Ono to právě není o srovnávání stejně výkonných motorů a turb mezi sebou.
        • 00 Reagovat !

          foto Enthusiastic-driver

          Enthusiastic.driver 26.04.2012  12:12

          « Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          Nemůžu nesouhlasit :yes:

          Nicméně dodám, že je velmi zajímavé pozorovat, jak v dlouhém táhlém dokáže excelovat vozidlo s litrovým motorem a málem zápornou hodnotou kroutícího momentu, pokud se jeho řidič neostýchá řadit...

          PS: Jsem nahoře první společně s turbodiesely >:D

          PS2: Pouze to dokládá onu silniční realitu a fakt, že charakter turbodieselu se zátahem od nízkých otáček je běžnému řidiči bližší...
          • 00 Reagovat !

            foto GTI

            GTI 26.04.2012  16:17

            « Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

            :-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 26.04.2012  08:31

        « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        Právě, že je to o tom krouťáku. ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto Milenius

          Milenius 26.04.2012  12:22

          « Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          Není to o krouťáku, je to o výkonu, nic víc.

          Zopakuji:

          VÝKON = KROUŤÁK * OTÁČKY

          VÝKON ~ SÍLA

          Copak jste všichni chyběli, když se probíraly Newtonovy zákony?
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 26.04.2012  12:53

            « Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

            výkon je vykonaná práce za jednotku času. Krouťák je moment síly. Čili tvrdit, že výkon ~ síla je trochu divný. Proč myslíš, že není problém u starých amerických aut protočit na asfaltu kola i při nízkých otáčkách, byť tyto motory mají často sotva 200 koní. Právě proto že mají díky velkému objemu a 8 válcům mohutný krouťák čili velkou sílu působící na zadní kola. Je jedno jestli tahle síla prohrábne kola nebo tě tahne nahoru kopcem. Prostě je to o krouťáku ne výkonu.
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 26.04.2012  15:46

        « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        Vrať se do školy. Na vyjetí do kopce potřebuješ, aby motor vykonal nějakou práci a nikoli výkon. A právě v tom je skryté to kouzlo lepšího chování dieselu!

        To, že ještě stále se používají zastaralé benzínové motory, které mají obecně nižší účinnost a tedy vyšší měrnou spotřebu paliva, můžeme poděkovat blbým politikům, kteří ještě nepochopili, že motory s vyšší energetickou účinností by se měly zdanit méně.
    • 00 Reagovat !

      foto Makovnik

      Makovnik 25.04.2012  16:26

      « NAFTOVÝ KOVBOJ

      To musi byt nejaka vlastnost, pisat tak dlho, dristy a este tak prazdne kecy.
      Este si sa aj sam nachytal na tie garazove plky, ci ako tie bajky nazyvas.
      Nikto tu nikoho nenapada, nic nedusi, len si opat pustil uzdu fantazii.

      Ziadnu filozofiu motora nikto pochopit nepotrebuje, to budes zrejme sam, kto uveril v svoje filozoficke vymysly. Ludi zaujima aka bude v konecnom dosledku spotreba, preto si kupia naftu alebo pre caste kratke jazdy benzin.

      Fanstasticky blud je napr.: "...že jim to kdejakej jouda v klobouku a v naftě nandá v douhým táhlým, kdy si zamane."
      Kdejaky jouda ti to v turbobenzine nanda, ze nechas oci na celnom skle.
      Bud mas vykon na ten kopec alebo nemas, vobec nezalezi ci jazdis naftu alebo benal.

      Uz je to s tebou cim dalej horsie. Zacinas byt plnotucny komediant.
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 25.04.2012  16:42

        « Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        Pravděpodobně tě zatím drželi jen ve výběhu pro ovečky, až tě pustí na silnici, poznáš "sílu" naftových jezdců v přímém přenosu v každém dlouhém táhlém.

        Neboť (četností výskytu) nepřevažují slabé nafty, jsou jen slabé... benzíny. A o to jde.
        • 00 Reagovat !

          foto Makovnik

          Makovnik 26.04.2012  08:32

          « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          Poznam silu coho?? 1.9 TDI? nebud smiesny >:D

          Slabe benziny? dobry vtip >:D

          Tiez jazdim naftu, ale radsej by som bral benzin, nebyt tej spotreby a ceny benzinov, ktore su o 14centov/liter vyssie.
          Nadalej vsak nechapem tvoje rozpravky ani odkial si k nim prisiel.
    • 00 Reagovat !

      foto sumy

      sumy 25.04.2012  16:42

      « Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

      90 ze 100 že by nepoznalo naftu od benzína, je vidět že máte opravdu nevalné mínění o zdejších diskutérech >:-[] Smím se zeptat zdali se řadíte mezi těch 10% co to poznaj ? Jestli ano, tak jste fakt dobrej :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 25.04.2012  16:49

        « Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

        Mínění mám hlavu od hlavy... :-) Především jsem tím chtěl vyjádřit, že ten, kdo neseděl v prémiové, třeba vyšší střední naftě, neumí si představit jak utlumená může dnes nafta být. Přisednout někde večer do prémiové nafty je opravdu malý rébus. Člověk se musí štípnout do tváře, aby se ujistil, že je to fakt nafta.
        • 00 Reagovat !

          foto sumy

          sumy 25.04.2012  17:05

          « Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

          No, no..... ale jo..... večer lehce picnutej, někdo pro mě přijede, auto vidim prvně a sním o tom až budu doma a zem se přestane točit, mohlo by se i stát. Ale za střízliva. 8-s Ono to není jen o hluku ;-) a jako řidič si ať atmosféru či turbo/kompresor benzín projedu mnohem raději :-) Naftou rozhodně neopovrhuji, jen ji nepreferuji, když už s manželkou nejezdíme 60tkm jedním a 30tkm druhým autem za rok
          • 00 Reagovat !

            foto GTI

            GTI 25.04.2012  17:52

            « Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

            Samozřejmě, že velký benzín, dokonce v šesti válcích, no to je stále mistrovství, píši to nahoře v závěru. Jen je potřeba vědět, že ploché odsudky nafty již dnes své diskusní místo nemají. Jen si přečti diskusi - "čoudy" atd. To je dnes již písní minulosti.
          • 00 Reagovat !

            foto Enthusiastic-driver

            Enthusiastic.driver 26.04.2012  12:18

            « Re: Re: Re: Re: NAFTOVÝ KOVBOJ

            Naftou taky neopovrhuji a také ji nepreferuji, ale s těmi prémiovými víceválci je to pravda.

            Doporučuji zkusit současný D5 od Volva, který má velmi nedieslový zvuk, anebo třílitr BMW, který krom snesitelného zvuku disponuje točivostí, kterou bych se nebál srovnávat s některými nízkootáčkovými turbobenzíny.

            PS: a 3.0 R6 Triturbo na tom podle videí co jsem viděl je ještě mnohem líp.
  • 00 Reagovat !

    foto npc

    npc 25.04.2012  15:32

    Stara a nova turba

    Nezlobte se na me, ale motate tu pojmy s dojmy. Stara turba (prvni porsche 911 turbo) byly benziny a byla to velka turba na zvyseni maximalniho vykonu se vsemi negativami, znamymi jako "turbodira" v nizkych otackach pod rekneme 3500 rpm a pomalou reakci na plyn. Ta dnesni moderni turba s tim nemaji co delat, jednak tam jsou casto dve ruznych velikosti a s mensi setrvacnosti nez puvodni jedno velke a jeste mivaji (u dieselu) promennou geometrii lopatek diky cemuz ten motor pak "postrada" vykonnovou spicku ale zase uz nema zadnou "turbodiru" a prodlevu, kterou kdysi resil jen jednoduchy obtokovy kanal.
    A uz vubec nema cenu srovnavat turbodiesel s benzinem, protoze diesel se svym vyssim kompresnim pomerem a nizsimi otackami ma to turbo primarne na kroutak a vykon v nizkych otackach a spolu s mezichladicem pak k dalsimu zvyseni uz beztak vyssi ucinnosti oproti benzinu, zatimco benzinove turbo v modernim pojeti je stale spise o narustu vykonu ve strednich a vyssich otackach a zadnou usporu paliva primarne neprinasi, pokud teda pominu, ze na pohon auta vystaci malolitrazni trivalce, ktere metodou solich solich maji hezkou papirovou spotrebu pri eurotestech. Aby toho nebylo malo, tak benzin ma vyssi teplotu spalin jak diesel a proto je konstrukce a moznost rizeni turba u benzinu narocnejsi, turbo vice trpi a prinasi mensi usporu paliva nez u dieselu. Pri maximalnim vykonu se totiz typicky musi pouzivat bohatsi smes, aby teplota vyfukovych plynu nepresahla rekneme 900 stupnu celsia. A proto je ted v mode chladit turba vodou. To uz bych ale sel do extremnich detailu.
  • 00 Reagovat !

    foto Lukyman

    Lukyman 25.04.2012  18:24

    Fofrklacek

    Pořád dokola se tady řeší co je přívětivější, dynamičtější, příjemněší atd.. benzín x diesel. 95% řidičů je vychovanejch na benzíňáku. Pak přesednou na diesel a zjistej, že nemusí tolik řadit. Pak přesednou zpět na benzín a zjistej, že je to pěkná sračka, protože musí pořád řadit - řidič prostě zleniví, a pak se mu nechce řadit. Na todle mi přijde jednoduchý řešení. Kupte si automat, a už tady tydle blbosti s řazením řešit nebudete. A oba motory (podobné charakteristiky), pojedou stejně. :-! (benzín si podřadí, diesel třeba ne a oba pojedou stejně)
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 25.04.2012  20:03

      « Re: Fofrklacek

      Nemůžu souhlasit. I s automatem, turbodiesel bude reagovat na plyn se zpožděním a "jankovitě" - chvilku se nic neděje a pak přijde kopanec do zadku. FUJ! Jak já to nenávidím. Atmosférický benzín, ideálně V6-V12, s automatem, nic lepšího na světě neexistuje a nikdo nic lepšího nevymyslí...
      • 00 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 25.04.2012  20:03

        « Re: Re: Fofrklacek

        ...a v horším případě se ani ten kopanec do zadku nekoná >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 25.04.2012  22:50

      « Re: Fofrklacek

      Co je to za nesmysl, že u benzínu se musí více řadit? Kde jsi na to přišel? Jo, u nafty máš v nižších, ale ne zase moc nízkých otáčkách výkon dostupnější, ale pro běžnou jízdu a tím nemyslím styl brzda plyn je atmosférický benzín daleko přívětivější a nepotřebuje tolik řazení. Když tam prostě v padesáti hodíš u atmosférického benzínu pětku a motor točí třeba jen 1200 ot., tak auto sice netrjá asfalt, ale plynule zrychluje a řadit nemusíš, zkus v padesáti hodit nafťáku pětku, otáčky ti spadnou někde k tisícovce, auto se rozklepe a motor začne kuckat.... nemluvě o tom, že hodně brzy se ti při takovém podtáčení minimálně ucpe FAP a odrovnáš dvouhmoťák.
      Pro udržování kratšího spektra použitelných otáček nafťáku je zapotřebí prostě řadit častěji.
      • 00 Reagovat !

        foto Lukyman

        Lukyman 26.04.2012  00:11

        « Re: Re: Fofrklacek

        Spíš jsem měl na mysli situaci, kdy chci někoho předjet, tak s dieselem, pokud nemám úplně nízky otázky, šlápneš na plyn a díky nm v nízkých otáčkách se z toho docela slušně zvedne. Kdežto benzín se tak rychle z těch nízkých otáčkách nezvedne a musíš si pomoct podřazením. A jelikož je hodně líných řidičů, kterým se nechce podřadit, pak berou zato, že ten benzín stojí za ho.no. Z toho jsem chtěl vybruslit tak, že těm líným řidičům vzkazuju, ať si teda koupí k tomu benzínu automat a pak řazení nebudou řešit a nebudou tady pak vykládat takový kraviny, že je benzín na ho.no.
        V ostatních situacích (normální běžná jízda) samozřejmě nikoho nikdo nenutí podřazovat. Pokud to ten benzín zvládne a nebude protestovat, tak proč ne.
        Jinak jezdím benzínem, a mám ho raději než diesel. A diesel taky neodsuzuju (občas s ním jezdím taky - 2.4jtdm).
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 26.04.2012  00:15

          « Re: Re: Re: Fofrklacek

          Nevím jak ty, ale předjíždění je pro mne opravdové minimum času jízdy na silnici. Podřadit musíš i u nafty, ne vždy se trefíš do správných otáček, plus rychleji vadne, takže ještě třeba při předjíždění přeřadit.
          Já se prostě při běžné jízdě více nařadím u nafťáku než benziňáku.
        • 00 Reagovat !

          foto Makovnik

          Makovnik 26.04.2012  08:54

          « Re: Re: Re: Fofrklacek

          Porovnavas v prvom rade turboropu s atmo benzinom. Keby si porovnaval turbobenal s turboropou, tak nic z toho, co si napisal, nenapises.
  • 00 Reagovat !

    foto venca-ck

    venca_ck 25.04.2012  21:22

    Benzin_atmosfera

    no nevim, mam bmw 325 xi 6-valec(4x4)... mam s nim nalitano pres 200t. km a nemel jsem s motorem jediny problem. Spotreba prumer 7,9 l/100km verte tomu nebo ne. A to nejezdim zrovna ekomomicky (25%mesto, 25%dalnice a 50% bezna silni). Ekonomicka jizda se da i pod sedum v pohode :d.
    Vyhoda: ticho!!, linearni zatah do cca 6500 otacek, kultivovanost a uzasny zvuk. Spotreba taky ok a navic zadne problemy se startem, turbem, spatnou naftou atd.. Pritelkyne ma naftu 2,0 tdi takze diesel taky dobre znam a nevymenil bych to ani za nic. Mozna ve vetsich autech typu SUV tam bych o tom uvazoval ..ale nic proti naftaku .. tohle je jen muj nazor ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Norge

      Norge 26.04.2012  02:57

      « Re: Benzin_atmosfera

      ..za mna :yes:
      Pocitujem to rovnako, jazdim MB E-classe v benzinovej atmosfere V6 plus automat a 4Matic.
      Motor vedcsinov lezi okolo 2000 otaciek, ..uzasny zvuk pohoda na palube :yes:
      .. o V8 ci 12 ani nehovorme >:-[]
      ..ale inak je jasne kde ma vznetovy motor miesto, od offroad a uzitkovych vozidiel, mechanizacia, agregaty,atd. ..a tiez ked niekto robi najazd cez 50.tis km, ..ale HLAVNE neporovnavajte to, ..jedno je ako letiet first class, druhe ako turista co najlacnejsie ..a obhajovat to ... tuk.tuk.
    • 00 Reagovat !

      foto vikomt-de-frou-frou

      vikomt.de.frou.frou 26.04.2012  08:27

      « Re: Benzin_atmosfera

      Mám rovnaký názor, len trošku vyššiu spotrebu (+1 respektive +2l) ale to je dané aj štýlom jazdy a spôsobom prevádzky (honda accord 8g 2,4 at exe a mb slk350 r172)
      • 00 Reagovat !

        foto Norge

        Norge 26.04.2012  16:00

        « Re: Re: Benzin_atmosfera

        ..iste vyssia spotreba je ale primerana-ci akceptovatelna, ale chapem ze je to silne subjektivne. Mne to ale za to stoji, ..ta pohoda, kulivovanost, nadherny zvuk, ako i skutocnost, ze servis chcem vidiet, iba koli udrzbe a nie koli oprave. Najazd mam s tymto autom asi 40.tis. rocne. Je to tak roky, a som spokojny.
        Moja atmosfera v priemii (ako sa dnes arugemtuje) pri rychlosti 50, toci 1.100ot. a odber ca.10-13l v meste, ..ale idem permanetne v 4x4 s plnou polnou. Pri 160, toci 2.200 a odber 9,7l, a vozidlo ma s plnou nadrzou a 4.osobami skoro 2000kg ...
        Vela managerov jazdi ale cez 50.tis. po dialniciach Europy, tam asi kvalitny vznetovy motor opodstatnenie v kontinetalnej Europe ma-ci da sa akceptovat ?!? ..napr. D5 od Volva, ci 4.2Tdi od VW, len je treba mysliet na servis, a vsetky tie veci spojene s maloobjemovymi diesel motormi, rozumej do 3000cm3 v osobnych vozidlach.
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 26.04.2012  16:16

    Shrnovačka

    Závěr je pro mne jasný: na nejnižším, začátečnickém stupínku řidičské zkušenosti kraluje obliba benzínových motorů, po prvním milionu ujetých km by už nikdo diesel zpět za benzín nevyměnil. No a potom je něco mezi, v závislosti na to, kdo je jak zkušený řidič a v jakém prostředí převážně jezdí.
    Zcela mimo jsou fajnšmekří starších 6ti a víceválcových vysoceobsahových benzínových motorů, které pochopitelně mají své nezaměnitelné kouzlo - protože se svým projevem blíží dieselu.
    Nikoho neodsuzuji. jezděte čím chcete a co vám vyhovuje - ale až po evropských silnicích najezdíte ten svůj první milion km, vzpomenete si na mne, že nejlepší motorizací pro běžný provoz osobního automobilu je přeje jen ten... diesel. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Norge

      Norge 26.04.2012  22:58

      « Re: Shrnovačka

      ..ak dovolis, ..milion km som mal pred 28-ckou, a to bolo uz davno ! ..do osobneho auta by som si naftu nikdy nedal, pokial by ma neprinutili legislativne. Tiez mam skusenosti s 1.9Tdi v 66kw a Skode Octavia ci A8 4.2Tdi, ale aj ine auta, napr.S8 ci RS4 a poviem ti ze okrem finacnej vyhodnosti pri urcitom nabehu, nema vznetovy motor nic co postradam ako narocny motorista v osobnych vozidlach.
      Okrem toho sa vysmievas francuzom, ale boli to prave oni co nakopali tdi do ...svojim common railom.
      U mna na jedine atmosfera do V, ..v meste jazdim Apriliu ci metro, ekotaxi ..(rozumej elektromobil), a ked vystupis s tej budky kde zijes, pochopis, ze motorizmus sa zacal na benzine, ze motoristisicky sport od motokar az po F1 je na benzin,alkohol ci kerosin a pod., ze zazihovy motor je pre meske agromeracie lepsia varianta, ze zazihovy motor vie aj ine veci ako len phm, a ze pan Diesel vykonal uzasny objav, a urcite ma jeho myslienka miesto v tomto svete, ale mozno prave tie osobne vozidla to tak celkom nie su ...som zvedavy co povies ked budes musiet jazdit elektomotor za par rokov v sukromnom zivote.. >:-[] .. Okrem toho uvedom si, co je vobec nafta zac, a ze prave ten vznetovy motor nedokaze plnit euro6 a jeho konstrukcia je stredne velky rubikon skopou chyb a motoroveho prislusenstva od riadaciej jednotky cez dve a viac turbomychadiel (crazy), az po plno filtrov, ktore je vytahovanim penazi v servisoch v celej Europe .., takze aj tak nastupuju veci ako Adblue a pod. ..takze klidek pane :-! Vznetovy motor presiel silnim vyvojom, ale vsetky spalovacie motori ako take su uz na svete viac ako100 rokov, ..a cesta sa zuzuje ;-) ..a diesel to nebude :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 27.04.2012  10:26

        « Re: Re: Shrnovačka

        Co dodat...snad jen jen zopakovat, co jsem napsal vyse:

        "Zcela mimo (vyse uvedene hodnoceni) jsou fajnšmekří starších 6ti a víceválcových vysoceobsahových benzínových motorů, které pochopitelně mají své nezaměnitelné kouzlo - protože se svým projevem blíží dieselu."
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 26.04.2012  20:39

    Zatížení turba

    V každým článku čtu, že nemám zatěžovat turbo, když je studený, ok. Ale co to je zatěžovat? 2200ot plnej plyn na trojku, když začne turbo hodně tlačit? Nebo jdou otáčky turba s otáčkama motoru?
  • 00 Reagovat !

    foto mates2011

    mates2011 28.04.2012  21:43

    ???

    Rád bych věděl kdy si zde přečtu opravdu odborný článek, který má hlavu a patu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Paroubková po vyhraném soudu o dceru: Alimentům se směju, za milenku utratí víc!

Paroubková po vyhraném soudu o dceru: Alimentům se…

Obvodní soud pro Prahu 5 včera přiřkl dceru rozvádějících se manželů Jiřího Paroubka (65) a Petry Paroubkové…

Už ani měsíc: Klausová odmítla zůstat na Slovensku do léta a zmínila Kuciaka

Už ani měsíc: Klausová odmítla zůstat na Slovensku…

Vztahy mezi Českou republikou a Slovenskem jsou nadále výjimečné a i přes případné rozdílné názory politiků na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Divoké derby v Sofii: fanoušci Levski explozí vážně zranili mladou policistku

Divoké derby v Sofii: fanoušci Levski explozí vážně…

Čtyři desítky fanoušků fotbalového klubu Levski Sofia byly zatčeny při středečním obávaném městském derby s CSKA…

 

Reflex.cz

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v Izraeli do Jeruzaléma. Současný stav je podle něj absurdní

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v…

Premiér Andrej Babiš zaslal organizátorům petice za přesun ambasády do hlavního města Izraele dopis, ve kterém…

Kim Čong-un udělil své tajemné a ostýchavé manželce titul první dámy

Kim Čong-un udělil své tajemné a ostýchavé manželce…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un udělil své mladé, elegantní manželce titul první dámy. Uvedla to dnes agentura…