Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Diskuse: volat, či nevolat v autě?

Handsfree sada je jedinou možností, jak telefonovat v autě bez postihu. Podle studie australských vědců se však ani při volání s handsfree nesníží riziko nehody, proto se máme vyhnout jakémukoli telefonování v autě. Co vy na to?
Zpět na článek
23. 7. 2005 01:04
neregistrovaný "davy"
25. 7. 2005 07:08
neregistrovaný "Lib"
23. 7. 2005 08:24
23. 7. 2005 11:32
neregistrovaný "147gta"
23. 7. 2005 11:59
neregistrovaný "Franta"
23. 7. 2005 12:31
neregistrovaný "GK"
23. 7. 2005 12:35
neregistrovaný "misoo"
23. 7. 2005 14:31
neregistrovaný "jirka"
24. 7. 2005 11:16
neregistrovaný "misoo"
23. 7. 2005 19:26
neregistrovaný "xxl"
24. 7. 2005 11:16
neregistrovaný "misoo"
25. 7. 2005 07:14
neregistrovaný "Lib"
24. 7. 2005 12:21
neregistrovaný "Paco"
24. 7. 2005 16:17
neregistrovaný "mk"
24. 7. 2005 22:14
neregistrovaný "Palo"
25. 7. 2005 07:04
neregistrovaný "Lib"
25. 7. 2005 11:14
neregistrovaný "kukan"
25. 7. 2005 11:34
neregistrovaný "Jenda"
25. 7. 2005 13:19
neregistrovaný "ciello"
25. 7. 2005 14:49
neregistrovaný "Jenda"
25. 7. 2005 17:11
neregistrovaný "ciello"
25. 7. 2005 17:12
neregistrovaný "Don"
25. 7. 2005 17:23
neregistrovaný "ciello"
25. 7. 2005 18:06
neregistrovaný "mates"
26. 7. 2005 11:15
neregistrovaný "ZZ"
26. 7. 2005 13:12
neregistrovaný "ciello"
26. 7. 2005 22:21
neregistrovaný "xavier"
neregistrovaný "davy"
23. 7. 2005 01:04
to zalezi...
na praxi a zkusenostech podle mne. Ridic, ktery najel stovky tisic km a rizeni je pro nej rutina a dela vetsinu ukonu automaticky, bez zateze na mozek, myslim, ze nebude mit velky problem s telefonovanim. Kdezto nekdo, kdo tolik nejezdi, nema promptni a automaticke reakce, muze mit s telefonovanim problem, resp. muze reagovat na dopravni situaci mnohem pomaleji. Na emocionalni rozhovor bych si ale take radeji zastavil...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lib"
25. 7. 2005 07:08
Re: to zalezi...
Takhle cernobile to neni - ten zkuseny si to pouze mysli, ve skutecnosti se soustredit musi a mozek jede jak drak. Pokud by byl bez zateze, defacto by se ten clovek nikdy neunavil a mohl by ujet tisice a vypadal jako by tu dobu sedel v kresle u krbu
23. 7. 2005 08:24
VOLÁM - NEVOLEJTE
Hovor přes telefon u ucha za jízdy odvádí od pozornosti každého. Každý to také známe - máme dlouhý hovor, ukončíme ho a s hrůzou si uvědomíme, že si vůbec nevybavujeme, jak jsme vlastně projeli těch předchozích 5 kilometrů... Takže telefon za jízdy nech jako kolta u pasu v brašně. U handsfree bych nebyl tak zásadový - přeci jen, je to obdoba hovoru se spolucestujícím, takže myslím, že touto formou je možné komunikovat a jet současně. Ovšem pozor - doporučuji takto vyřizovat jen hovory aktivní. Při pasívním hovoru se vám může stát, že se sice dozvíte, že i přes svou impotenci jste čtyřnásobný otec, ale už vám volající taky nemusí stihnout sdělit, že jde o kanadskej žertík... P.S. sluchátko do ucha je to samé jako telefon u ucha, nejde o to, že se sluchátkem mám obě ruce volné, jde o to, že sluchátko nenahrazuje "přirozený" hovor a že tedy jako s telefonem se musím soustředit na příjem informace jen jedním uchem, a to právě odvádí pozornost. Handsfree ano, ovšem přes reproduktor.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "147gta"
23. 7. 2005 11:32
Re: VOLÁM - NEVOLEJTE
absolutny suhlas. ked som nemal autotelefon, zo zasady som netelefonoval. teraz mam autotelefon a je to absolutna parada. taktiez suhlasim s nazorom, ze emocionalne, resp. dolozite rozhovory by sa mali vybavovat v "klude".
neregistrovaný "Franta"
23. 7. 2005 11:59
jak mohli dojit k temto vysledkum
pouzivam hands free sadu a muzu potvrdit ze je to velky rozdil pokud volam normalne nebo s hands free sadou
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "GK"
23. 7. 2005 12:31
Jak kdy.
Jezdím rok a půl aktivně firemním autem mám za sebou cca 110 000km.Handsfree samozřejmě mám a provozuji to tak, že většinou hovory za jízdy vůbec nepřijímám pokud vyloženě nějaký důleřitý nečekám.A pokud volám já někomu tak většinou upřednostnuju řízení to znamená že když vidím že bude ostrá zatáčka tak to volanému řeknu at počká případně zastavím.Na dálnici nevolám vůbec jednak proto,že v rychlostech mezi 110 a více není kvůli aerodynamickému hluku dost rozumět.Né že by Fabie byla na dálnici tak ohlušující ale z nevysvětlitelných důvodů zrovna moje handsfree někdo nastavil tak, že je podstatně méně hlasitější než jiná auta ve firmě ((

Nikdy jsem si nevšiml, že bych telefonoval a po konci hovoru si nepamatoval jak jsem jel. To jsem pozoroval jen pokud jsem psal SMS za jízdy což už radši nedělám.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "misoo"
23. 7. 2005 12:35
haloo
ked idem sam, tak telefon ignorujem, pripadne ked cakam dolezity hovor, tak bezpecne zastavim a vybavim to o par sekund neskor. a ked idem s niekym, vybavuje telefonaty spolujazdec. som jednoznacne proti telefonovaniu v aute, uz aby tu bola doba standardnych bluetoothovych prepojeni telefonu s autoradion. ziadne hands "free"... ked vidim niekoho ze telefonuje, tak mu bud rychlo ujdem, alebo ho necham prejst a idem za nim s dostatocnym odstupom. najradsej mam telefonujuce a make-up-ujuce sa teenagerky... tym by som rovno bral vodicaky !!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "jirka"
23. 7. 2005 14:31
Re: haloo
Jak se na nich pozná, kdy řídí a kdy telefonují? Mě se zdá, že se motají pořád stejně.
neregistrovaný "misoo"
24. 7. 2005 11:16
Re: haloo
neregistrovaný "xxl"
23. 7. 2005 19:26
Zoznam
Samotne telefonovanie mi ani moc nevadi, obcas sa mi po skonceni hovoru stava ze si vobec nepametam o com bol rozhovor Niektory co so mnou telefonuju uz poznaju ze prave soferujem a smeju ze na vsetko odpovedam len "hm, ehm..." Najhorie je pri soferovani vyhladavenie tel. cisla v zozname, pripadne citanie SMS, to povazujem za naozaj krajne nebezpecne.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "misoo"
24. 7. 2005 11:16
Re: Zoznam
to je ten lepsi pripad ked si nepamatas o com bol telefonat, horsie je ked si nepamatas ako si presiel tych 5 km, ako napisal vyssie GTI. ale aj tak by som to nerobil...
neregistrovaný "Lib"
25. 7. 2005 07:14
Re: Zoznam
Tak to si mi pripomnel me samotneho ... jak uz mam pritelkyni "vycvicenou" tak, ze pri nejake nevsednejsi situaci (klouze to, ostra zatacka, predjizdeni, krizovatka) prestava vykladat a pocka az na rovinku ... protoze kdyby to neudelala, tak se ji na te rovince zeptam "coze jsi to rikala posledni asi minutu?" Proste tak nejak samovolne prestavam reagovat. Akorat nevim, jestli je to spatne (nejsem schopen zvladat vic veci zaroven) nebo dobre (plne se soustredim na dopravni situaci)
neregistrovaný "Paco"
24. 7. 2005 12:21
Safety first!
Myslím, že je to jasné: nevolat za jízdy! Je to duševní porucha (nemoc). Se zdravým rozumem a zdravými prioritami musím umět NEreagovat na aktuální volání. Jinak jsem otrokem telefonu a ohrožuji sebe, spolucestující, chodce, děti - možná i svoje vlastní, když jdou ze školy. Opravdu nestačí zavolat o půl hodiny později zpátky?!? Ani rutinéři nejsou supermani a v ten jeden jediný klíčový okamžik přehlédnou náznak nebezpečí .... a už jsou v tom přesně tak, jak ukazují videa v rubrice Bezpečnost. Prosím, nevolejte za jízdy.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mk"
24. 7. 2005 16:17
bez titulku
jíst či nejíst v autě? kouřit či nekouřit v autě? atd. atd.....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Palo"
24. 7. 2005 22:14
hmm
akakolvek ina cinnost ako riadenie znizuje pozornost a v pripade kritickej situacie zhorsuje reakciu vodica
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lib"
25. 7. 2005 07:04
NE
Clovek neni prilis "multitaskovej". Navic lidske vnimani neni staveno na vysoke rychlosti - proto se musi hodne soustredit na jizdu. A telefonovanim se pozornost rozlozi (navic ho telefonat muze rozhodit - zacne podvedome myslet na jeho dusledky a nedavat pozor). Ja souhlasim s tim, ze je to riziko. Ale co mam moznost kolem sebe pozorovat ... stejne na to kazdej sere a vubec neni vyjimkou, ze se nepouzivaji ani ty handsfree ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kukan"
25. 7. 2005 11:14
Ono je toho víc
Dle mého názoru a zkušeností se nechá telefon v autě (samozřejmě s hands-free) používat jen velmi omezeně; kupříkladu při popojíždění v zácpě. K problémům spojeným s jeho používáním přistupuje i jeden nezanedbatelný faktor: zatímco spolujezdec vedle vás vidí, jaká je aktuální situace v dopravě a své chování i komunikaci této situaci přizpůsobí, partner ve sluchátku samozřejmě neví, že se zrovna něco děje. A mluví a mluví a mluví...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jenda"
25. 7. 2005 11:34
bez titulku
V poho, daj se psat i esemesky za jizdy na motorce
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "ciello"
25. 7. 2005 13:19
Re: bez titulku
..skůtr není motorka...
neregistrovaný "Jenda"
25. 7. 2005 14:49
Re: bez titulku
no dobre...ty detailisto
neregistrovaný "ciello"
25. 7. 2005 17:11
Re: bez titulku
neregistrovaný "Don"
25. 7. 2005 17:12
Re: bez titulku
i na motorce
neregistrovaný "ciello"
25. 7. 2005 17:23
Aleši šeptáš...! nešeptám...!!!!
..no já mám dojem, že když někdo řídí, telefonovat by neměl... zákon říká, že telefonovat ano, ale nesmíš nic ovládat rukama.. tzn. radio taky ne.... Musím dát za pravdu GTImu, že když telefonuju v autě.. stěží si vybavím.. jestli se za posledních 5km neudálo něco zvláštniho... kdo to popírá tak asi zcela nemluví pravdu... protože mužský mozek nedokáže vnímat současně 2věci.... Jen se podívejte na lidi na ulici, co mluví do telefonu.. kolikrát se někdo zapomene a huláká jako by byl v kanclu... Trochu to zlepšuje prostorové HF.. nicméně, pokud (jak už někdo řekl) jedete složitější úsek.. zatáčky nebo trochu rychleji.. tak většina lidí přestává mluvit reagovat a soustředí se na jízdu... protože nezvládne 2 věci zároveň.. a stejně je to i naopak... když telefonuješ... vidíš kudy jedeš, ale jsi jako stroj.. silněji totiž vnímáš telefon... Proto mi vadí lidé, kteří jedou po dálnici v levým a u ucha mají telefon a ani neví že jsem už dobrejch 5km 2 metry za nima.... A pokud někdo řekne, že se to dá hravě zvládnout.. a je to pohoda.. tak buď jezdí tak 2 měsíce a do toho je to hroznej machírek.. nebo úplnej vůl co nemá soudnost a hreje si na mistra světa.. Jasně dá se to zvládnout... ale jak...?? rozhodně ne s koncentrací na jízdu... (mluvím o telefonu u ucha..!!) Takže buďme k sobě vstřícní a když musím volat.. buď zajedu na kraj nebo se nemotám v provozu a hezky se zařadím mezi kamiony.... Ono totiž není nic horšího.. než když s někým mluvíš do telefonu a on je v autě... a najednou slyšíš podivný zvuky a konec....
Rozbalit vlákno
5
25. 7. 2005 17:51
Re: Aleši šeptáš...! nešeptám...!!!!
To máš teda pravdu... 911ka v levém soustavně 210... motor jen pobublává... světla krájí tmu, na zpětném zrcátku se lehce pohupuje zavěšený medvídek z hněděho plyše, co ho dostal od ní v den druhého výročí jako důkaz, že její i jeho srdce tepou ve stejných synkopách... Když ho pak nakládali do rakve, stejné barvy jeko mělo jeho Porsche, z ruky mu na silnici vypadl mobil a z něho do tmy, rytmicky přerušované majákem sanitky, zářil zaseklý displej s nedopsanou smskou - ještě 20km lásko, už se na tebe moc těš...
neregistrovaný "mates"
25. 7. 2005 18:06
Re: Aleši šeptáš...! nešeptám...!!!!
I ty jeden poeto Ale jinak souhlas, telefonovat by se nemelo!
neregistrovaný "ZZ"
26. 7. 2005 11:15
Re: Aleši šeptáš...! nešeptám...!!!!
Spíš je blbý na křižovatce dávat blinkr, telefonovat a ještě odklepávat cigáro. To pak nevím, jak mám držet hamburgra a kde holící strojek
neregistrovaný "ciello"
26. 7. 2005 13:12
Re: Aleši šeptáš...! nešeptám...!!!!
..a ještě když do toho prší.... a potřebuju si pustit nový CDéčko... .. Asi bych nevyhazoval ten blinkr a abych nemusel řadit, tak jen s přibržděním bych to riskl.... mám to 50 na 50... buď přežiju nebo ne... skvělý vyhlídky.. naštěstí jsem si dal alespoň k tomu hambáči hlta Coly... sice se mi rozlila do klína, ale naštěstí mám moře papírovejch ubrousků, tak to stíhám stírat... jen kdyby mě ta nezavazel ten můj čokl... honí muchu po celé palubce....
26. 7. 2005 13:46
Re: Aleši šeptáš...! nešeptám...!!!!
neregistrovaný "xavier"
26. 7. 2005 22:21
Kouření atd.
Nechápu, proč se řeší telefonování s HF sadou, která odvádí mnohem méně pozornosti od řízení, než např. kouření cigarety
Rozbalit vlákno
0