Samozrejme je otázka ako bude fungovať..... či sa nebudú so zákazníkom naťahovať ....ale trend je jasný .... autá sú síce spotrebný tovar, ale dosť drahý a uričte si zaslúžia dlhšiu záruku ... v čase krízy nemajú zákazníci na zbytočné výdavky ...
kriza nekriza.... kedysi mali auta mensie zaruky a pritom boli spolahlivejsie trvacnejsie a vydrzali dlhsie.... taky japonec z 90tych rokov to je nesmrtelny pojem aj dnes
Jenže jakou mají složitou elektrickou výbavu auta dnes a jakou měly tehdy v 90 tých letech? Dříve mělo auto maximálně elektricky stahovaná přední okna, možná elektricky nastavitelná zrcátka a výjimečně klimatizaci. Za to dnešní vozy mají tempomaty, různé světelné a dešťové senzory, systémy na hlídání mrtvých úhlů a bdělosti řidiče, atd. Zkrátka dnešní vozy jsou samá elektronika a ta se občas pokazí.
Kecy, stačí zmínit Honda Accord, Honda Legend, Toyota Camry... Trojková Octavia v základu může jen blednout závistí >:-[]
Samozřejmě, že dnes je elektroniky mnohem víc ale tvrdit, že dřív to byly max. el. stahovačky... tak to jsi chlapče hrubo v dobách uvedení Fazola, tedy 88-89 >:D >:-[] a to jsi ještě ani toho kačera netahal :-!
Kačera jsem opravdu netahal v letech 88-89, jezdil jsem totiž ve sportovním kočáře. >:D
Reagoval jsem na Toppera a na jeho srovnání s běžným japonským autem z dřívějších dob. Jako kluk si pamatuji nejvíc z Japonců Mazdu 323 a ta neměla až tolik elektroniky, teda až na ty poruchové vyklápěcí světla. [odkaz]
Samozřejmě vím, že existovaly luxusní auta s klimatizací v dobách, kdy jsem ještě nebyl ani na světě, jenže je jich málo oproti běžným autům běžných lidí.
Výbava mého Fordu Granada r.v. 82 model 2.8i Ghia: všechny okna v elektrice, elektrické střešní okno, elektrická + vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání víka kufru z kabiny řidiče, centrální zamykání, klima. Ford Scorpio r.v. 86 výbava stejná +vyhřívané čelní sklo, automatický zadní stěrač při zapnutých předních stěračích a zařazení zpátečky, elektrické sedadla + elektrické opěradla zadních sedaček. O výbavě USA Fordu které jsem taky vlastnil ani nebudu psát. ;-) Jen si zkus zjistit od kdy byla v USA klima,el stahování všech oken, elektrické střechy u cabrioletu, či například automatické přepínáni dálkových a potkávacích světel. To budeš koukat. ;-)
ono ani tak nejde o rozsah elektroniky ako o filozofiu.
v 90tych rokoch neboli pocitace na vysokej urovni(teda pre bezne ekonomikcy rentabilne pouzitie v autombiloch). Napriek tomu boli auta nabite elektronikou a boli spolahlivejsie. Vtedy ale elektronika nespolupracovala v takej miere ako dnes, boli to v podstate iba jednoucelove systemy. Napr renault safrane 98 mal v podstate vsetko, co mali auta strednej triedy v roku 2005. Akurat to spolu nespolupracovalo a bolo to spolahlivejsie - neslo o revoluciu(pre renault), ktora nastala o 3 roky neskor.
Boom(a to velky) nastal v nultych rokoch, kedy sa s rovnakou vervou zacala vyvijat aj elektronika v autach. Tento vyvoj bol rapidny, pretoze nez nieco dokoncili s vyvojom, tak uz boli na trhu nove modrenejsie komponenty aj s dvojnasobnym vykonom.
Automobilky nezacali davat do aut elektroniku iba z nejakej cirej mody, ale ako nutnost.
A tak ma dnes jedno auto desiatky riadiacich jednotiek, ktore su spojene s multiplexnymi sietami, ktore dostavaju indicie zo snad stoviek senzorov. A tak ono je sice dnes samozrejme ze ked auto zacne prudko brzdit, tak sa rozblikaju aj smerovky, ale bez sieti by toto bolo mozne iba komplikovane. A takto su uz dnes stovky funkcii riadene cez siete a kazda blbost ma vlastnu riadiacu jednotku. Keby to tak nebolo, tak by auto pre kazdu funkciu muselo byt pokablovane a nielenze by sa zvysila cena, ale aj hmotnost.
Kedysi vystrelil airbag bezohladu na to, ci bol sofer priputany, alebo nie. Dnes uz vdaka sietam a pocitacom nie.
Rovnako napr. ked si nezapnem pas, tak sa zabplokuje elektrinicka rucna brzda.
A milion dalsich prikladov.
Co som ale chcel povedat je to, ze nulte roky povazujem za ciernu dobu automobilizmu(ale potrebnu), kedze sa vyvojari aut nestihali ucit nove technologie a nieto este aj vyvijat soft na to.
Do toho prisiel aj common rail, ktory je ako taky zavisly na senzoroch a pocitaci, ale aj kvalite materialov, co nezvladala hlavne firma delphi(renault a ford boli naj odberatelmi).
Dnes uz boom vo vyvoji elektroniky prestal, vyvoj sa zvolnil(aj ked sa to nezda) a je predpoklad, na ovela spolahlivejsie auta, ako tomu bolo v nultych rokoch.
zrovnavas nezrovnatelne, auta su konstrukcne zlozitejsie, plnia daleko vyssie emisne a bezpecnostne limity a su nacpane elektronickymi pomockami. Pri vybere akehokolvek auta plati, ze to co aute nie je sa nepokazi
Co to plácáš za blbosti... už jsi někdy viděl zrezlou Toyotu Corollu??? resp. už jsi vůbec někdy viděl Corollu v servisu? Já teda ne...zato s Renaultem a dalšími Francouzskými značkami jsi v servisu furt...
Tak máme další drobnou trhlinku pro ty, co zastávají pomatenecký názor o nekvalitě a lowendovém pojetí Renaultu >:D >:D >:-[] Jo Ádo, něco ti tu zase nehraje >:-[] >:-[] >:-[]
Nedávno přišla spolupráce s prémiovým Mercedesem, nyní 5-letá záruka... Kolik že mají záruku u toho ultraspolehlivého dokonalého koncernu VW 8-s ?
Renault opět přesvědčuje, že patří k tomu nejlepšímu v dnešním mainstreamu. Skvěle Renault :yes:
Vypadají možná dobře i když o tom by se dalo polemizovat,protože je to záležitostí individuálního vkusu s tím,že jízdní vlastnosti Renaultů nestojí za nic...když vezmu interiér těch aut,tak je to děs..třeba středový panel v novém Renaultu Megane.. viděl někdo to rádio?.. miniaturní tlačítka dole na rádiu..sotva tam najdete něco když řídíte..nebo volant,který je také přetlačítkovaný... já bych chtěl mít v autě intuitivní ovládání jak na volantu,tak na středovém panelu a ne ,že bych to musel někde hledat a studovat manuál po nocích... v tomhle se musí uznat,že VW a Toyota jsou daleko před konkurencí oproti Francouzským vozům (Renault,Citroen,Peugeot...)...
Na druhou stranu, podle mého se daleko civilizovaněji a jednodušeji dá najíst s příborem - takovou lžicí si dáš polévku nebo omáčku z jakékoli nádoby, stejně tak si vidličkou a nožem připravíš jídlo pohodlněji než hůlkami.
Samozřejmě, záleží taky na "kuchyni", Asiati holt ta jídla připravují jinak, takže v konečném důsledku jsou ty nástroje rovnocenné - miso a rýži z misky jedině hůlkama. :-) Na cestu po Švédsku jsem si ale radši vzal pořádnou vidli a ostrý UTON.
:-) Tak hůlky nepovažuji za alternativu k lžíci. A nástroji musíš přizpůsobit přípravu. Funkcí jsou hůlky spíš kleště. Rozhodně jsem tím nechtěl říct, že se jimi dá sníst vše. Ergonomie by měla být o tom, jak tě jejich ovládání namáhá.
Volant na Renaultech je přetlačítkovaný, jo? >:D Jseš dobrý vtipálek. Já návod k svému autu ohledně ovládání radia nikdy nečetl, protože je bohužel Holandský a asi po 2 minutách mi bylo jasné, jak se rádia pod volantem ovládá. Navíc oproti tlačítkům na volantu nemusím puštět při jejich ovládání věnec volantu.
Ad Megane. Radio je níže protože je to blíže z řadící páky, takže po 2 týdnech jsi schopen, když už nepoužiješ ovládání na volantu, kde je v podstatě vše, intuitivně najít daný ovladač, ale display, který slouží k zobrazování dat je co nejblíže zornému poli řidiče.
To je přesně to o čem mluvím.. U VW a Toyoty nic hledat nemusím ,protože je to ovládání intuitivní.. u Renaultu mi to bude trvat 14 dní než budu vědět kam mám šáhnout.. přesně tohle jsem měl namysli..abych byl konkrétní vezmu třeba nového Golfa a nebo novou Toyotu Auris.. pak to porovnej s Meganem a uvidíš ten rozdíl hned na první pohled...Megan je daleko za konkurencí...
Když k tomu ještě přidám jízdní vlastnosti nového Renaultu Megane a porovnám to s dvěma vozy co jsem uvedl,tak ty dva vozy jsou úplně někde jinde než Renaul Megane..prostě bych si Megana nekoupil z více důvodů..
Dle mě je to všechno o tom na co jsi zvyklej, na čem jsi "odchovanej". Člověk si zvykne na všechno. To co ty tu popisuješ je dosti zaujatej pohled na dané téma...
14 dní bude max. trvat a budeš bez použití zraku schopen ovládat rádio na středovém panelu, ovládání za volantem do 10 minut.
Já osobně při používání radia Toyoty a hlavně VW nemůžu z něj spustit zrak, protože jejich menu je sice primitivní, ale rádio má display tam, kde ztrácím oční kontakt s vozovkou. A o tom je ergonomie.
Ad jízdní vlastnosti... evidetně nevíš, která bije. ;-)
Měl jsem tu možnost se projet s novým Meganem a také s novým ***m a zároveň i s Novým Aurisem.. pak jsem vyzkoušel C4 a také Opla Astru.. nevím proč i Citrón byl lepší než Renault Megane ..resp. Renault Megan byl jizdními vlastnotmi nejhorší ze všech vozů co jsem popsal.. pardon horší pak už snad jenom byl Ford Focus v kombi verzi s motorem 1:0 EcoBoost.. ten dokonce při žazení poskakoval.. to k těm jízdním vlastnostem.. moc dobře vím o čem mluvím... ;-)
S Focusem a poskakování souhlasím, ale to NEJSOU jízdní vlastnosti. Focus naopak mě osobně JÍZDNÍMI vlastnostmi s tímto motorem potěšil, i na 17" kolech dokázal slušně filtrovat nerovnosti a díky lehkému motůrku je dobře ovladatelný. Bohužel litrový ecoboost má v nejnižších otáčkách problém s autem pohnout, proto ty poskoky. Dokonce mi Focus chcípl při rozjezdu a to je věc, která se mi nestala několik let. Ale po cca 10 km jsem pochopil, co motor chce a zjistil, kde dává ze sebe to nejlepší. Prostě je to motor, který má výkon, ale není pro ty, co neumí řídit, jak koukám, tak např. tebe.
Golf VI neurazil to rozhodně ne, nicméně např. řízení hodnotím pořád jako mezi ty spíše slabší ve své třídě, na dálničním přivaděči jsem si rozhodně nebyl jistý, kdy nastává chvíle ztráty kontaktu s vozovkou. Na jeho obranu, filtroval např. D1 výborně, ale co by nefiltroval, když je snad jediný, co se dostavil ke svezení na balonech o rozměru 15", na 17" už by to taková jistota nebyla.
C4 je výborná, nádherně odhlučněná, ale trochu houpavá, jízdní vlastnosti objektivně rozhodně za Meganem, nicméně na pohodovou a klidnou jízdu nemám výhrad.
Megane záleží kus od kusu, pokud jsi testoval Generation s 1,6 16V, tak bych se nedivil, ten je nastavený na hupavou jízdu, je z jiných součástek, naštěstí se u nás přestal od nového roku prodávat. Pokud jsi jel např. 1,2 TCe Dynamique, tak ten je vyladěn výborně. V podstatě nemá na dobrém asfaltu daleko k Focusu, řízení je možná ještě lepší... a to potvrdí i např. místní antiRenaulťák Vaverka... horší je to na vyložených výmolech v rychle projížděných zatáčkách, inu vlečka se nedá až tak dokonale okecat, naopak serie vraceček na dobrém asfaltu - paráda. Podstatou je ale volit 16" kola. 17" sice dodají více jistoty, hlavně v kombinaci s GT podvozkem, ale komfort posádky už trpí.
A to ses asi ještě ani nesvezl v novém Cliu...
Takže nic si z toho nedělej, se spojkou se časem taky naučíš zacházet, ale uznávám, že 1,0 Ecoboost je záludný a pro ženské a necitlivé řidiče jej nedoporučuji.
Poznaš vubec rozdil v řizeni ? Golf ma naopak jedno z nejlepšich řizeni ve sve třidě. Co ja mu vyčitam je mala strmost ale tim to vzhledem k dnešni době elektro asi tak vše. Naopak řizeni Meganu je jeho slaba stranka kde kontakt z vozovkou je opravdu velmi maly a na muj vkus je řizeni už moc přeposilovane ale oproti těm fiatim ještě ne tak hrozně.
No ja už mužu teď koukat jen na ty testy a v nich pravě Megan celkově při jizdě ztraci snad nejvic a to včetně řizeni. Ja to auto po testovaci jizdě hodnotil jako takovy pruměr a neměl bych s nim problem. Problem byl v tom že jsem neměl možnost nikde otestovat 1.4TCE. Byl mi sice nabidnut tento motor na vyzkoušeni ale v GS což by bylo hodně velke zkresleni. A upřimně po vyzkoušeni Golfa jsem si na Megana a pachtěni po vyzkoušeni 1.4TCE ani nevzpomněl. Nebyla oblast kde by Megan na Golfa stačil a celkově rozdil dost velky.
Ad Fiat - neměl jsem s Bravem problém s řízením, to bych neřadil k tragédii. Pro mne bylo Bravo největším zklamáním v komfortu. I na 16" kolech auto vyloženě mělo snahu ze mne vymlátit duši. Když si srovnám stejný úsek s novým Civicem, tak to byl let na polštáři. Golf rozhodně patří k těm nejlepším, to se přít nebudu, nicméně ten rozdíl proti Meganu není až tak velký, samozřejmě nutno srovnávat srovnatelné, tzn. např. 1,2 TCe s 1,2 TSI apod. Naštěstí pro VW nemá nic, co by postavilo proti Generation.
Ja se pravě u předvaděček nejvic soustředim na jizdu a věci s tim spejene tzn. řazeni,řizeni,pedaly. Motor až tak neřešim. Samozřejmě pokud je v nabidce motor o ktery mam eventualně zajem upřednostnim ten. Golfy znam na 15" a 16". Megan už nevim přesně ale buď byl na 15" nebo 16" a byla to 1.6 74kw.
Měl jsem Focuse takže na řizeni jsem citlivějši a mužu řict že i u běžnych aut nižši středni jsou docela velke rozdily. A Bravo je co do řizeni alespoň podle mě huře než Megan ktery ma alespoň o něco tužši nastaveni posilovače ikdyž informace od kol jsou +- stejne. Jinak Bravo je opravdu kostitřas a nejvic se mi na něm libil interier.
To ne, Mirku, by ses divil, jak rozdílné může být řízení u dvou motorizací jednoho modelu a třeba Megane je toho důkazem. 1,2 TCe má v podstatě řazení šestikvaltu na úrovni VW, oproti 1,6 74 kW s letitým pětikvaltem. Na jeho obranu ale nutno dodat, že po 100t km si sedne a po 300t km funguje stále na výbornou, ne-li lépe a s původní spojkou. Totéž v tom případě platí pro spojku a řízení, ty rozdíly jsou nečekané. I v případě Focusu to platí, u minulé generace o to více, benzíny měly hydraulický posilovač, diesely elektrohydraulický a rozdíl byl cítit.
Tak pokud tomu je tak nechavam byt a mlčim. U Golfu je jedno jakou maš motorizaci a řizeni je stejne. Jasně je trochu rozdil jestli maš na předku lehky benal nebo těžši naftu. Co mě zaraži je to že i verze GTI ma uplně stejne řizeni jako zakladni Golf včetně použiti stejnych silentbloku řizeni. 8-s
Ověřovano přimo na salonu VW. Chtěl jsem trochu poladit řizeni a tato informace mě fakt překvapila. Takže jedine řešeni jsou powerflexy ale vzhledem k zaruce se do toho raději nepouštim.
Jinak o řizenich ve FOFO II vim.
1,6 74kw je megane generation, vyrabany v turecku. Je to auto, ktore rovnako vyzera, ale inac technicky je uplne ine, montuju sa donho ine komponenty, dokonca aj zvaranie je este klasicke a nie laserove.
jenže Mégane vycházel (a vychází stále) o dost levněji, přitom kvality Mégane a Golf VI byly velmi porovnatelné (ano, i já bych upřednostnil jednoznačně Golf VI ale reálně ruku na srdce, rozdíl nebyl nijak dramatický). Podotýkám, že s obojím jsem jel. největší rozdíl opravdu jízda a příčná prostornost v oblasti hlavy. Mégane prostě jel po silnici, nerovnosti jej rozhazovaly, nápravy hůře odizolované, řazení hlučnější, celkově hlučnější. Golf pohodlí, ticho, doslova žehlička nerovností, zadní víceprvek skvěle odladěn. Přestože Golf nemá zadní převis, tak s pohodlím byl srovnatelný s Octavií, která má možnost zužitkovat převis. Přitom při rychlých změnách jízdy Golf samozřejmě neporovnatelně lepší než Octavia s mamutími převisy.
myslím, že obojí byly 15p., i Mégane Generation s pseudolitými koly (možná to byly 16p. ale myslím že ne). Golf prostě mnohem tišší a pohodlnější, přitom jistější. Tenkrát to ale ještě nebyl TCe s 6kv., bylo to ještě před modernizací.
Jak pišeš plusem u Golfa je celkova jizda a u mě jednoznačně celkovy pocit z interieru. To neznamena že by jej měl Megan nějak špatny apod. naopak oproti např. prvnim gen. Ceed/i30 určitě lepši. Interier Golfa mě prostě v tehle třidě dostal a těžko řict čim prostě celkovy pocit kvality a pocitu vně interieru hlavně vpředu. Vzadu už je to horši hlavně co se sedaček tyče ktere jsou pro mě docela tvrde. Jenže ja mam pulky jak 2 kminky a naštěsti vzadu nejezdim. Takova přitelkyně si vubec nestěžuje a v klidu vzadu jezdi např. při cestě do HR. Ma však jinou stavbu těla a taky tvar zadnice. >:-[]
Jak už jsem psal ja bych s Meganem určitě neměl problem ale ve finale jsem prostě byl ochoten dat vice peněz než jsem puvodně zamyšlel a tam už nebylo o čem.
napísali ti to už dvaja, ja budem tretí. To že si TY na niečo zvyknutý, ešte neznamená že to je tak absolútne správne. Keby jazdíš celý život Renaultom, tak si vo VW nezapneš ani svetlá...
Na zapínání světel na páčce jsem zvyklý z japonské produkce, ale příznivec moc nejsem. Světla zapínám jen po nastartování, popřípadě je nezapínám vůbec (automatika, jízda ve dne v zemi, kde není denní svícení, atp.). Za jízdy potřebuji dálková a ta na páčce jsou. Moje filosofie je, že k volantu nepatří, co za jízdy neovládám (jednou, dvakrát za hodinu je nějaká spodní hranice). Pokud jde o světla a VW, tak mi víc vadí ovládání mlhovek.
V podstatě souhlas, osobně mi nevadí to, že zapínání světel na páčce používám jen při startu nebo u druhého auta vůbec (automatika), protože při manipulaci s tou páčkou v podstatě nelze omylem vypnout světla, ale více mi vadí u VW umístění mlhovek, které je pro mne větší překážkou.
Já neříkám ,že jsem na to zvyknutý... o tom jsem nemluvil přece..jen říkám ,že jsem si šel vyzkoušet všechna auta z daného C-segmentu,abych věděl jak na tom jsou a Megan byl jak ovládáním,tak jízdními vlastnostmi jeden z nejhorších.. design má ale dobrý...
U mě to bylo podobne s tim že nejhuř jsem se orientoval u Fiatu. U VW ikdyž jsem před tim žadneho neměl a vlasně ani nekočiroval jsem byl hned v obraze jako bych auto vlastnil několik let.
Nejvíc mne dokázal rozhodit asi Mercedes. Za řadící páku pod volantem bych střílel a na všemocné páčky mám asi alergii. Ano, z velké části je to o zvyku, ale MB navíc není konzistentní ve svém portfoliu.
To je čistě o tom, co jsi naučený. Intuitivní je třeba doprava = další, doleva = předchozí, protože takhle "fungují" knihy. Když ovládáš něco nového, tak vycházíš z předchozích zkušeností. Objektivní posuzování ergonomie je celé o počtu pohybů, námaze svalů, kloubů, zpětné vazbě (například její jednoznačnosti - jde snadno poznat, jestli ke stisku tlačítka skutečně došlo, kolikrát k němu došlo atp.). Ergonomičtější systém může vyžadovat delší učení a zvykání, ale ve výsledku může znamenat vyšší produktivitu, menší zátěž. Příkladem budiž ergonomické klávesnice. Chvíli trvá, než se na nich člověk naučí, ale rozhodně jsou lepší. Jediný problém je, že máš pak problém psát na "normálních" klávesnicích, když si na ně zvykneš. Proto nejsou třeba v IT moc rozšířené. Navíc jsou drahé, takže roztřískání klávesnice z frustrace je mnohem dražší zábava. >:D Nepleť si pojmy s dojmy.
Nejlepší byl asi přetlačítkovaný volant. Přímo na volantu má Mégane dvě kolébková tlačítka. :-) Možná nejméně ve třídě (překonají ho snad jen chudší výbavy).
308 nemá ani jedno, vše je ta "králičích" uších za volantem, bohužel v příští 309 po vzoru 208 už budou tlačítka :-( Ale abych nechválil 308, tak volant by měla mít určitě menší!
kokos ja uplne nechapem, ako moze niekto obhajovat nieco tak neergonomicke, ako nutnost sahat na radio na stredovom paneli. Nech to ma aj jeden superintuitivny ovladac na tom stredovom paneli, tak stale sa musis na ten stredovy panel pozriet, naciahnut ruku a chytit ho. Co je ovela horsie aj na bezpecnost, cas a aj na ergonomiu, ako poslepiacky natiahnut prst a stlacit tlacitko pod volantom.
Ale polovica CZ/SK naroda odchovaneho na filckach a fabiach si bude stale trepat to svoje, lebo su uz raz nauceni hlupemu ovladaniu prstami na stedovej konzole, tak to je pre nich proste to najlepsie a vsetko ine je zle zle a zle.
v com su daleko pred konkurenciou?
Ma taky VW/japonci technologiu pre nizke trenie?
Ma motor splnajuci euro6?
Ma nizkoteplotny EGR?
Ma start/stop cez alternator?
Ma zlvadnuty bezklucovy vstup na urovni renaultu?
Ono sa nikdy neda jednoznacne tvrdit, ze niekto je pred niekym, a uz vobec pre laika, ktory chce vyjadrit sympatie k znacke cez argumenty. .
Co to je velmi dobře a co je to supr nudny ? Pro někoho to muže byt kyčovyty vs elegantni.
Ja nemam problem s designem ani u jedne automobilky. Jsou auta ktere se mi od nich libi a naopak i přes rozdilne pojeti. Ale co se interieru tyče tak u mě jednoznačně celkově vede VW a to jak vzhledem, materialy,zpracovanim tak ergonomii.
Pozri, Mercedes tiez dava sialenu zaruku a servis zadarmo, ale spolahlivostou ide o priemernu az podpriemernu znacku - podla TUV. Ono ten servis zaplati majitel auta vopred - velmi vtipnou nadobudacou cenou :-)
Sedemrocna zaruka Kia ma mnoho podmienok, a na jej plne uplatnenie musis mat bud stastie alebo dobreho pravnika.
Takze zarucne podmienky Renaultu si zasluzia hlbsiu analyzu nez tlacovu spravu. Chcem verit, ze ide o plnu zaruku na uplne vsetko a armada prijmacich technikov ju bude ctit.
Mozno by sa redakcia auto.cz mohla pozriet na rozne zarucne akcie - vyrobcov aj roznych nezavislych poskytovatelov. Ja mam napriklad velmi zle skusenosti s Auto Garantie.
Servis zaplatí napřed? Tak proto je Renault v ČR TAK levný - ono totiž není napřed co platit >:D >:-[]
Samozřejmě, že u Kie jsou mnohé podmínky, ale do těch 5 let tam toho do záruky spadá stále dost...
Cakal som, ze sa toho chytis :-! Ved uvidime, ako aa budu rebricky spolahlivosti vyvijat dalej.
V kazdom pripade, Renault na tom nie je ako firma prave najlepsie a ak chce zdvihnut predaje, musi ponuknut nieco na pritiahnutie zakaznikov.
Dufam, ze to nastartuje aj dalsich vyrobcov - dvojrocna zaruka, casto s vtipnym poctom max. kilometrov je na smiech, a ponukat rozsirenie cez externych partnerov je len zbavovanie sa zodpovednosti, je to zaruka bez zaruky, ako som sa presvedcil.
Ae aj tak, radsej by som si kupil hybridnu Toyotu so zarukou tri roky (5 na hybridny pohon) ako Renault s 5 rocnou zarukou :-)
jenže problém je v tom, že žebříček spolehlivosti je stále jen žebříček, určitá fikce, odhad reailty. Tím nesnižuji jejich váhu, jen upozorňuji nad potřebou zamyslet se při výkladu jejich výsledků ;-)
interpretacia tabuliek kvality je trochu zlozita, kolega ma 4-ty renault a vybral ho aj pre pozitivnu skusenost z minulosti. Takisto v poslednom zamestani boli francuzske auta a nepamatam si na zavadu (nie opotrebenie a vymenu spotrebneho materialu)
Renault v roce 2011 snížil náklady na záruční opravy oproti rokům 2010 a 2009 o 50%, takže asi to mají spočítáno, že se jim náklady na případné záruční opravy vrátí v rostoucí jistotě klientů v kvalitu, což pomůže hodně - viz Hyundai a Kia, které za tento krok mimochodem chválím od počátku, myšleno, že jim to jen pomůže a tak se i stalo.
Renault rozhodně napatří mezi ty, co by automaticky okupovali přední příčky tabulek spolehlivosti apod. Ten bojuje na opačném konci. Já vím, teď se budeš snažit dokázat opak, bohužel, Toyota ani Honda tohle opravdu není. :-!
Majitelé trojkové Laguny se např. dočkali, stačí omrknout Renault forum a opravdu nespokojených nebo kazových vozů je naprosté minimum, po 200t km jsou kusy s 2,0 dCi naprosto bezproblémové. A jsou i tací, co mají najeto více.
Totéž v bledě modrém je Megane III... ty změny k lepšímu tu jsou, to vidí i slepý. Jinde šla bohužel kvwalita dolů... :-|
bohužel ani milénium změnu nepřineslo a problémy Mazdy s korozí pokračují i nadále... A protože jsou evidentně nepoučitelní, tak ani zcela nová generace M6 to nejspíš nezmění ;-\
ne, jen jsem ti chtěl ukázat, že to s tou spolehlivostí japonců není tak křišťálově čisté.
A k Priusu - vůz je stavěný na klidnou jízdu. Při takovém režimu se dá očekávat, že auto vydrží déle...
Jasně, vím, že 2. je Auris a nemám problém Toyotu pochvált :yes:
To, že japonci si stále poměrně drží spolehlivost a Toyota v tomto ohledu převyšuje evropské konkurenty, to přeci nic nemění na faktu, že Renault se nebývale zlepšil a evrospká konkurence dopadá často hůř :-!
Já tedy osobně TUV v lásce nemám, i když i tam Renault stoupá, to pro mne se spolehlivostí mnoho společného nemá.
Už mám druhé auto, které je na konci této tabulky, na obou bylo přes 300t km najeto a do cíle jsem spolehlivě dojel vždy.
Osobně jsem při výběru auta pro otce prošel hlavně fora, pokud se někde řešilo jen těsnění dveří kufru a jinde se řešily nové převodovky, motory, navigace, tak jsem tušil, kde bývají vážnější potíže. A ono to auto s rozpadlou převodovkou ani na TUV nedojede.
Mimochodem v posledním autotipu byl Scénic na 100tkm, když jsem se podíval na součet oprav, tak jsem byl nadšený, v podstatě jen 2x měnili brzdové destičky, kupodivu díky tomu "skvělému" hodnocení až 34. 8-s
ale jistě, TUV (ne)= reálná spolehlivost. Nicméně i na TUV je krásně vidět, že Renault se hodně polepšil. S chrastícími rozvody aisi taky k TUV nedojedeš... ;-)
Narozdíl od tvého mindráku to všude nemusím nutně cpát. :-!
Ale já vás jednoduché chlapce chápu, nebýt úspěšného koncernu, o čem byste si pak tady psali a plácali se vzájemně po zádech, co? To by byla hotová nuda.
Ano, moje paměť má určité mezery, ale oproti tvé je to pořád prémie vs lowend... a to nemluvím o schopnostech, viz tvé hledání "pružiny" (nemluvě o tom, že si pleteš pružinu s tlumičem, co ještě? Kolo s volantem?) na Megana
Vůbec nevíš, o čem píšu. Ale nemám ti to za zlé, ty ze své profese o těchto věcech vědět ani nic nemusíš. Ale proboha, nedělej tu ze sebe osla. Je to zbytečné, já vím, co jsem hledal, vím, co jsem našel a vím za kolik mi to nabídli v obchodě, na vrakáči... :-!
Ty ze své profese šaška toho víš taky pomálu ;-) Motorek stěračů jsi nenašel ani na autokelly, natož v reálu ;-) ,takže nějaká fiktivní vzpěra, kterou teď nebudeš chtít ukázat z důvodu, že ji stejně nepochopíme, úplně ukradená. Ten scénař už jsi tady předvedl tak stokrát ;-)
Hele, tak naposled, pro hlupce, za jakého zde momentálně jsi.
Ani lidi na renault clubu, se stejným problémem, nenašli lepší a levnější řešení, než nabídne prachsprostá škodovka. Ta je prostě pořád levnější. Ty se tady můžeš stavět na zadní, kopat nožičkama, ale nic, opakuji, nic s tím neuděláš. :-!
Tak ještě jednou, to napíšu na rozdíl od tebe bez urážek, nahoře máš odkaz na motorky ostřikovačů Meganů za 250 Kč, bez nutnosti úprav. Ty tvrdíš, že na celém renault foru všichni kvůli stokoruny přebouchávají motorky (mimochodem je ani nemají na sladě) Octavie? Tak ten je fakt dobrý! >:D
Říkám, že ti blázni z Renault klubu se mi zdáli ze startu mimo. Holt divná sorta lidí. Najít si to tam můžeš klidně sám a přesvědčit se. Očividně tam čekají na tvý rady. :-!
trochu to zovseobecnim, ked je debata o kvalite/nekvalite vw, tak sa najde par diskuterov co hned tahaju francuzske vyrobky a to iste plati naopak. Linkovat to netreba, tyka sa to kazdej diskusie s podobnou temou ;-)
No, ono to tak easy není. Francie je v podstatě sousední stát, něco jako když poláci kupují Škodovky... a nizozemí má taky specifika jiná, obliba nafty a LPG, proto např. VW nemá plynařům co nabídnout. Ale ano, je to úspěch, po pát letech, kdy v čele nebyli jsou zase zpět.
Však tam taky VW poslední roky spíše Renault drtil, až letos se to koukám zase vrátilo nazpátek ;-) Znal jsem na přelomu tisíciletí mnoho holanďanů, co k nám jezdili a skoro všichni měli Laguny, Xantie, 406 apod., všichni nafta a hlavně LPG. Čím ta dlouhodobá náklonnost k fr. značkám byla, netuším.
to je hezký ale stále nevím, jestli bylo víc nafty nebo benzinu s přestavbou na LPG ;-) Vyložil jsem si to ale podle pořadí, tedy že nafty bylo nejvíc.
V té době, kdy jsem se s nima stýkal vedly rozhodně auta na LPG, čistě na benzín ani jedno, nafťáci tak sotva třetina. Ale od té doby diesely zažily velký nárust celoevropské obliby, takže možná se to poměr značně změnil ve prospěch nafty.
Privítal by som kvalitný článok, ktorý by sa venoval záručným podmienkam. Dĺžka záruky nie je dostačujúci pojem. Neviem ako to je dnes, ale keď som študoval 6 ročnú záruku u Opla, tak tam boli kryté iba niektoré závady - napríklad mechanické poškodenie motora ale nie riadiacej jednotky. Rovnako aj servisné prehliadky - je možné, že si to dá automobilka zaplatiť v predražených pravidelných prehliadkach. Pri dnešnej vyrovnanosti kvality (nekvality) áut a ich zložitosti, nové auto by som si vybral u toho, kto bude mať najlepšie záručné podmienky. Zatiaľ mi to vychádza na Kiu a Hyundai, ale je to bez "prieskumu trhu" na mieste.
lancer ma len 3 rocnu zaruku... za priplatok 390 eur sa da zarucna doba predlzit o dalsie dva roky..... zvazujeme ci ist do toho.... o rok sa bude treba rozhodnut ;-)
Zaruky su minove pole. Ja som mal Car Garantie, ci Auto Garantie... Nasavacie potrubie, s premenlivou dlzkou, vyhlasili za 'trubku' a spotrebny material.
Suciastka stala 1300 eur bez DPH - pritom v ramci zaruky vyrobcu by to bolo menene bez problemov. S autorizovanym servisom sa odmietli po zamietnuti vymeny v ramci zaruky bavit. A mne povedali, ze mi nic nebrani obratit sa na sud.
Jako ještě zásadnější vidím pořádný servis. Pro takový bych byl pomalu ochoten se jakékoli nadstandardní záruky vzdát. Pat a Mat dokáží nadělat škod, záruka, nezáruka.
Já těm dlouhým zárukám stále nějak nepřišel na chuť. Kdyby veškeré povinné prohlídky apod. byly zdarma, byl by to hezký bonus. Ale jakmile v Kia servisu mění i čerstvě dolitou kapalinu do ostřikovačů a nechají si ji zaplatit, začíná být něco v nepořádku.
Navíc pětileté auto, které najede do 20 000 ročně, to znamená maximálně nějakých 50 km denně - co se na něm může rozbít, pokud si ho člověk nechá jednou za rok zkontrolovat v NEautorizovaném kvalitním servise, kde zkontrolují stav, vymění olej a jednou za dva roky k autu dostanete i technickou a to vše za cca poloviční cenu.
Osobně si myslím, že pro "vychytání much", které mohou při výrobě vzniknout úplně stačí první dva (dražší) roky.
Môj problém je, že jazdím málo, ale nechcem jazdené auto. Keďže ma živí údržba strojov viem, že najviac porúch je v prvých mesiacoch - rokoch. Keďže stroje bežia 24 hodín denne, je to pekne vidieť. Voláme to, že "odchádzajú slabší jedinci". Potom sa to ustáli a v závere plánovanej životnosti to ide znova prudko hore. Keďže jazdím málo, asi nestihnem sa dostať k tomu, aby odišli "slabší jedinci". Preto je u mňa dôležitá časovo dlhšia záruka.
ja tiez nejazdim extra vela km rocne .... akurat jazdim casto a na mensie vzdialenosti .... sem tam aj dalej samozrejme ale zvacsa po meste a okolo.... niesom taxikar ale bezny uzivatel auta takze viem o com pises :yes:
Na druhou stranu, nepřetržitý provoz za více méně neměnných podmínek je pro stroje ráj (pokud jsou na to navržené). Záleží, co máš přesně na mysli, ale třeba takový motor ti z dlouhodobějšího hlediska spíš oddělá technik, který bude provádět údržbu pouze na oko.
S malými nájezdy podle mne tolik strach mít nemusíš. Musel bys mít velkou smůlu. A pak by se ti to nejspíš rozpadlo celkem brzy.
rozbit sa ti nemusi nic, ale auta su nacpane elektronikou a aj mala zavada ta moze stat stovky eurokreditov. Pripadne staci nejaka horsia mechanicka zavada ako rozvodova retaz a mas vymalovane
Něčim se bojovat musi když se jede z kopce. Druha věc je vysoka cena servisu a ND u Renaultu.
Pokud to pujde s kosočtvercem takhle dale tak trumfne i jednu automobilku hrdě se hlasajici k čislu 7.
>:-[]
taketo typy prispevkov su neproduktivne..... nic dnes nie je zadarmo to si musis uvedomit... vies ake ceny ND maju napr japonci? vonkajsie spatne zrkadlo na pajero stalo 10 litrov co si spred par rokov pamatam... dnes mozno uz viac.... nic nie je zadarmo.... ak niekto na ND nema nech jazdi bicyklom :yes:
To povidej lidem kteři škudli na auto mnoho let a pak přijedou např. na prvni servisni prohlidku. Nebo si někdo koupi starši kousek a pujde pro ND z druhovyroby.
Já jsem třeba teď upoval nové silentbloky a originální díl, který prošel revizí (má jinou konstrukci, než z počátku výroby) vyšel levněji než kvalitní druhovýroba, která používá stále starou konstrukci. A dalo by se pokračovat, těch dílů, které vůbec nejsou drahé je více.
Tak ja sice nemam Renaulta takže je to spiš JPP nebo přesněji laicky až hulvacky nahled. Ale když s nějakym zmamim přijde řeč o autech a knk. na řešeni problemu u auta tak mě pravě docela zaražeji častky za ND u Renaulta a to např. ruzne prkotiny jako spinače světel ruzne rele apod. A to jak origo tak z druhovyroby.
Navic nedavno jsem viděl letaček od nějake firmy nabizeici ND na auta a u stejnych dilu byly nejvyšši častky pravě u Renaultu. Dražši už byl jen MB a to ne o moc.
Spínač světel není přespříliš drahý, samozřejmě záleží, co se kde kupuje a či z prvo nebo druhovýroby, ale tak je to se vším, vždy je lepší prvně zajet do Renaultu a pak si cenu ověřit i v druhovýrobě, něco vychází levněji tam, něco zase kupodivu naopak. Rozhodně to ale nejsou ceny, které by byly v porovnání s konkurencí nijak vyšší. Samozřejmě opět je důležité srovnávat kvalitativně stejnou konkurenci.
Například já nedávno sháněl kamarádovi nový motorek do ostřikovačů na Megana. Snad 600 Kč druhovýroba, originál 800 Kč nebo ještě víc. Na vrakovišti si řekl celý 400 Kč. Tak jsem ho poslal do háje.
Mimoto, třeba na Octavii, který se dá na Megana přizpůsobit, vyjde na 150 kč. :-!
Až na to, že tohle je motorek do Octavie I brouku a v době, kdy se začala Octavia I vyrábět, se vyráběl Megane I a ten stojí např. [odkaz] 273 Kč, žádný závratný rozdíl, netuším, kde je tvých 600 Kč druhovýroba.
A dokonce na Megana II zde motorek za 258 Kč:
[odkaz]
Mimochodem, stejný prodejce na Octavii I:
[odkaz] není pod 300 Kč, takže dokonce dražší.
Měl by si ten tvůj kamarád najít nějakého lepšího rádce, ten současný stojí za hojno.
Chlapče, tohle bylo jen pro ilustraci. Díl na Renault je 2x dražší než na Škodovku. Gratuluji, že se z toho zase snažíš dělat kovbojku. Zcela zbytečně, zcela mimo.
Mimoto, tuhle radu, výměnu renaulťáckého předraženého motorku za škodovácký, jsem našel přímo na Renault klubu. A to chtěl kamarád vyměňovat ještě pružinu do pantu dveří (tlumič), ta se v druhovýrobě vůbec nedělá a originál stojí nesmyslných pár tisíc(!), na vrakáči jen pár set. :-!
A jestli si bláhově myslíš, že jsem se neptal žádného mechanika, tak ptal. Ale opět o tom víš guvno a akorát tu blábolíš nesmysly. Díly na Rencka jsou bohužel dražší a to podstatně. :-!
Ti troubové na Renault klubu, vůbec neví, co tam píšou, neumí hledat, neumí poradit a že jich tam jsou takový mraky, co? Asi typičtí vlastníci Renaultů. A co teprv na vrakovišti, asi se ty potvory domluvili, ceny dílů mají řádově naprosto stejné. >:D
Těmi smajlíky své lži nezamaskuješ, tedy hloupost.
Pokud ses opravdu ptal mechanika, tak je to stejný ňouma jako ty.
Co mám s autokelly? Je to velmi přehledný e-shop s docela slušným sortimentem, i když ne nejlepší a nejlevnější (např. MJ auto je podstatně lepší).
Díly na Renaulta, jak jsem tady dokázal (tys ale nedokázal pochopit) jsou cenově rozdílné jen minimálně, rozhodně tolik, co ty tvrdíš - viz obě lži, jak motorek ostřikovačů, tak vzpěra 5. dveří je NÁSOBNĚ levnější a dostupnější než tys uváděl. V případě motorku je to rozdíl 100 Kč a to ještě když připočteš poštovné k tvému e-shopu oproti autokelly, které je v každém trochu větším městě, je rozdíl nulový, natož aby někdo snad musel předělávat motorek z Octavie do Meganu... Takové nesmysly dokáže vytvořit jen jossalito, místní šašek ;-)
Chlapče, ty vůbec nevíš, co to je vzpěra (o které jsem nic nepsal) a pružina, neboli tlumič dveří. Ně těch pátých, ale předních a stará se o polohování a tlumí otvírání. >:D
Dej odkaz na tu správnou vzpěru, milej zlatej, ty bys ji nenašel, ani kdyby ti ležela na klávesnici. Ale opět teď budeš dělat z ostatních hlupáky a fakta žádná nedodáš, jako vždy ;-)
Co to tady meleš? Co to tady zkoušíš? Ty mě tady chceš něco učit o autech? Ty? Já jsem svůj první motor rozebral a zpět složil, když jsem chodil ještě na základní školu.
A nějakej zobák mě tady bude obviňovat z toho, že nedovedu hledat na internetu. Naprosto směšné! >:D:no:
PS: Druhovýroba toho polohovacího průžinového kloubu neexistuje = nejsou tu ani obrázky z obchodů a vrakoviště. Do katalogu originálích dílů Rencku nemám přístup.
Vidíš to, opět jsem měl pravdu, nějaké alibi se nám budeš snažit najít. I když jsem od tebe chtěl ten odkaz na Škodovku, která má dílů za pár haléřů plný internet, tak ani ten asi neexistuje
Chlapče, znova, já ti tady nemusím absolutně nic dokazovat. Vím, co jsem sháněl, vím, co mi předložili v obchodě, vím kolik za to chtěl chlápek na vrakovišti. Nějaké nalinkované pitomosti, jsou v tomhle ohledu naprosto irelevantní. Já tu lhát nemusím, nedělám to a pokud na mě ty takhle vyrukuješ, právem tě budu považovat za mimózního pomatence. :-!
A ještě ti napíšu, koncernové řešení, kde se o průžné a tlumené polohování dvěří stará jednoduchý ohýbaný "drát", stojí v originále polovinu toho, co chtěli za součástku se stejnou funkcí v servisu Renaultu.
Pokud bych měl brát Megane s 1.5.dCI, kterých u nás jezdí poměrně dost, tak ve verzi Dynamique vyjde na 439 900,- v Německu na 553 750 a v Rakousku na 581 250,-.
A takto bych mohl pokračovat u všech modelů. Nízké ceny jsou nastavením obchodní politiky Renaultu ČR, který jede na nižší marže a vyšší objemy prodeje (ideální stav). Takže řeči o tom, že to jsou laciné krámy jsou trošku mimo místu.. :-!
S přehledem třeba v nižší střední je u nás nejlevnější v této chvíli 308, za 300t 1,6 HDI s alu koly, aut. klimou, achromatickým zrcátkem.
Jinak jsou ale reálné ceny velmi velmi podobné, pokud to vypadá, že je levný dle ceníku, sleva se už pak moc mimo ceník nedá uhrát (viz aktuálně Renault nebo Peugeot), když je v ceníku relativně vysoká, tak je reálně nízká, viz Hyudai. Stačí se podívat na inzertní servery, kde prodejci avizují to, co mají na skladě.
A jsou další, kteří ceny dlouho drželi, třeba Honda a Toyota, ale už i ti jsou nyní na cenách cca 10-30t nad ostatními.
Celkově jsou roky, kdy byla auta na našem trhu drahá, pryč, dnes už se němcům a jiným vyplatí jezdit kupovat auta k nám, i Škodovky, viz Rapid.
S 308, to si nejsem jistý - jak se koukám do ceníku Renaultu, tak Megane Advantage s 1.6. 16V pořídíš za 279 900,-... A když se mrknu na výprodej, tak i levněji.
308 1,4 VTi, který je podle mě lepší než letitá 1,6 16V (i když je víceméně nerozbitná) stojí 230t Kč, ve výprodeji jsem levné Megany zrovna neviděl, ani na inzertních serverech. Navíc ta 308 je cena do výroby.
je zaujimave, ako su niektori presvedceni, ze predlzena zaruka automaticky znamena kvalitnejsi produkt a ako o nas ti vyrobcovia tak dobre dbaju. :-)
nechcem vam naburat vase sny pani, ale zaruka na auta v europskej unii je 2 roky. vsetko nad dva roky je zaruka rozsirena a vyrobca ju podmienuje servisovanim v autorizovanom servise. a tak zaruka je z jeho strany dobrovolna.
len od nedavna vieme, ze aby si majitel mohol udrzat zaruku svojho vozidla, nemusi navstevovat autorizovany servis, ale moze ho servisovat v servise nezavislom, no s dodrzanim noriem vyrobcu. dokonca si do autorizovaneho servisu mozte priniest vlastne casti, olej atd. na to ale, aby si zakaznik udrzal predlzenu zaruku, musi auto servisovat v autorizovanom servise, pretoze ak nie, predlzenu/rozsirenu zaruku s radostou odmietnu - a mozu, pretoze je, ako som uz vyssie napisal, dobrovolna. :-)
co to teda znamena? na to, aby ste mali predlzenu zaruku, treba jazdit do autorizovaneho servisu a cvakat a cvakat a cvakat. :-) isli dole ceny aut? no tak na vas zarobime v servise. ceny nahradnych dielov za posledne mesiace isli hore a dalej budu zdrazovat. a vyrobcovia spravia vsetko pre to, aby z vas aj po predaji auta vytiahli co najviac penazi. :-)
nebudte naivni, nove auto, pokial skutocne nemat velku smolu, bez najmensich problemov najazdi 150tis km iba s vymenou naplni a spotrebakov ako filtre, brzdiace dosticky a kotuce. znacka-neznacka. pri priemernom rocnom najazde 15-20tis km rocne hovorime o 8-10 rokov jazdenia. a ako urcite viete, v pripade zaruky sa pocitaju roky alebo kilometre. takze rocne nechate v servise minimalne 250E za auto nizsej strednej. filtre a olej do takeho auta stoja polovicu. takze cim dlhsia predlzena zaruka, tym viac love do pokladnicky vyrobcu. :-) a cim dlhsia predlzena zaruka (casto limitovana iba na niektore casti auta - taky ford vam da zaruku na motor, ale uz na rozvody ti-vct, ktore sa lubia pokazit uz nie), tym viac sa na vas nabalia. :)
Preto by mohli redaktori urobiť prehľad, čo spadá do záruky. Podobne ako Ford má to ošetrené aj Opel. Možno by stačilo, ak by dali na web kompletné tlačivá, ktoré popisujú podmienky záruky. Mne to dali v Opli ako gesto dobrej vôle, pochybujem, že tak urobia vo všetkých predajniach.
Asi pred dvoma rokmi ma v Kii odbili s odpoveďou, že záruka je na všetko a menia celé komponenty - nie ako iné automobilky. Príkladom bola výmena prevodovky a nie jej oprava.
Které jiné automobilky? Řada autorizovaných servisů (možná že většina, nechci je urážet) by se do skutečné opravy nepouštěla. Ani ve chvíli, kdyby stačilo vyměnit díl za 10 €, to ti spíš naordinují výměnu celé převodovky za 8 tisíc €. Je hezké, že ti to nebudou chtít zbastlit na koleni, na druhou stranu tohle čtu jako nemáme mechaniky, ale vyměňovače, kteří nevědí, co dělají, a závadu na voze vám nenajdou. To je totiž obecný trend, neopravovat, ale měnit. Někdy to i podpoří automobilka tím, že ti jako originální ND dovolí koupit jen celou převodovku.
Podmínky ti musí dát k dispozici. Jinak bych k nim pozval na kávu obchodní inspekci.
Atlisi, máš samozřejmě v podstatě a v tom základu pravdu.
Bohužel realita je jiná. Kolik lidí toto ví? 3%? 5%? Více určitě ne, však prodejce to dobrovolně nepoví a ne každý má čas a chuť zkoumat detaily legislativy.
Takže ano, reálně to pro zákazníka klidně nemusí být přínosem, protože těch 150t km by auto zvládnout bez větších zásahů mělo, ale stačí se podívat kolem sebe, co z image udělala prodloužená záruka Kie a Hyundaie... Kolik lidí v tvém okolí začalo tvrdit "když je na to za pětiletá záruka!"... A image je teď pro křísící se Renault důležitější než kdy předtím.
Takže za mne ano, ani ne tak z pohledu zákazníka, jak z pohledu samotného Renaultu.
Každý majitel vozu KIA odpovídá za správný provoz, údržbu a dodržování předepsaného intervalu periodických servisních prohlídek. Vzhledem k tomu, že autorizované opravny KIA jsou vybaveny veškerými aktuálními informacemi poskytovanými výrobcem vozidla, potřebnými jak pro provádění periodických předepsaných prohlídek, tak i pro provádění běžných oprav, doporučuje společnost KIA provádět tyto úkony v síti svých autorizovaných opraven. Neprovedení některé z předepsaných servisních prohlídek, nebo provedení prohlídky či opravy v rozporu s technologickými postupy stanovenými výrobcem může být důvodem pro částečné nebo úplné zaniknutí záruky vozidla.
Tedy NIKDE NENÍ PSÁNO, ŽE MUSÍŠ SERVISOVAT V AUTORIZOVANÉM SERVISE! Tedy to, co jsi psal, je hloupost. Samozřejmě, reálně pak může nastat komplikace, kdy při uplatnění záruky nad rámec zákona mohou odmítnout plnění s tím, že nebyly dodrženy technologické postupy stanovené výrobcem a pak by to bylo na občanskoprávní soudní řízení, popř. mediaci nebo Černé ovce >:-[];-) Ale servisovat u značkového prodejce tě opravdu nikdo nenutí. Ba co víc - záruka je přenositelná i na další majitele!
"Samozřejmě, reálně pak může nastat komplikace, kdy při uplatnění záruky nad rámec zákona mohou odmítnout plnění s tím, že nebyly dodrženy technologické postupy stanovené výrobcem a pak by to bylo na občanskoprávní soudní řízení, popř. mediaci nebo Černé ovce" - a o to ide. :-)
Atlisi, pises nesmysly. Je to uz nekolik let, co sef zastoupeni KIA verejne proklamoval, ze k zachovani rozsirene zaruky neni potreba navstevovat autorizovane servisy - je potreba pouze dodrzet predpsane ukony. Material muzes prinest taky vlastni.
"Samozřejmě, reálně pak může nastat komplikace, kdy při uplatnění záruky nad rámec zákona mohou odmítnout plnění s tím, že nebyly dodrženy technologické postupy stanovené výrobcem a pak by to bylo na občanskoprávní soudní řízení, popř. mediaci nebo Černé ovce" - no a o to ide. :-)
prodloužená záruka u nekvalitního vozu je pro výrobce drahá - proto si ji obvykle dovolí jen ten, kdo má kvalitní výrobky,
prodloužená záruka není pro prodejce dobrovolná, jakmile podepíšete smluvní podmínky, nezbývá jim, než plnit a navíc v nich není nic o povinnosti dělat prohlídky v autorizovaném servise
já osobně uvítám, když budu mít 5 let klid, co se týče neočekávaných nákladů na auto
a ake so tu tie vylozene nekvalitne vozy v dnesnej dobe? :-)
aha. mylis si dojmy s pojami. rozlisuj dve veci - zakonna zarucna lehota - ta je dva roky. a potom vsetko nad dva roky je ciste dobrovolne zo strany vyrobcu. a podpisanie zmluvy s tym nema nic spolocne. precitaj si poriadne podmienky k svojej zaruke - pokial ti da vyrobca/predajca zadarmo zaruku na 5, 7, 150r, je na 99.9% pravdepodobne, ze je to zaruka limitovana, s presne vymedzenymi podmienkami na co sa po zakonnej lehote zaruka vstahuje. ked si kupis servisny plan, ktory vacsinou nestoji 100E, opravia ti v aute vsetko, co nesuvisi so spotrebou. ale to je uplne iny pripad.
samozrejme, su pripady, kedy vyrobca dava plnu zaruku nad zaruku zakonnu. ale to su vynimky.
Najazdiť dnes "bez najmenších problémov 150 tis. km" určite nie je samozrejmosť ... a platí to i prémiové značky ...
Dosť často je to síce maličkosť, ale vo vozidle "nabúchanom" eletkronikou je často problém závadu identifikovať ....
Ak to je v rámci záruky ... je to problém firmy ...ak mimo záruky .je to problém zákazníka ...
A ak ma stojí ročne auto na lízingu, poistkách, palive a pod. cca cez 6 tis. eúr ročne tak riešiť úsporu nejakých 100 eúr na servise je fakt "neuveriteľná" úspora ....
Osobne mám Kiu s 5/7 ročnou zárukou a musím povedať, že sa oplatila ....
Vzhľadom na to, že išlo o nábehový Ceed z roku 2007 mal som cca 6-7 závad, ale menších ... a nič ma to nestálo....
Otec kamošky má, že vraj suprespoľahlivú Audi Q5 a mal len jednu poruchu ....
Rozdiel bol v tom, že ja som neplatil nič a on cvakal - "mŕtve" auto pre nečistotu v automatickej prevodovke .... platil síce po dohode so servisom len 50 % ceny (je VIP klient, ktorý s autami podniká), ale i tak ho nepozjadné trojročná auto (cca 50 tis. km) nepotešilo .... okrem "detailu", že to platil ..... nebol nadšený ....hlavne teraz v kríze, keď mu tak biznis nejde ....
Záleží aj na servise. Niekto posadí zákazníka do kancelárie a dá mu kávu. Prístup k autu počas opravy nemožný. Vymenia mu všetko možné aj nemožné. Doma zistí, že olej mu vymenili len asi z polovice, a podobne. Alebo mu dovolia prísť k autu, doniesť si vlastný olej, nevymenia filtre, ktoré sú OK. Aj tak sa dá vybrať značka auta.
Záruka je fajn argument.. :yes:
Asi museli už na KIA a Hyundai reagovat..celkem je tady korejci válcují.
Jen ceny servisních prohlídek jsou u Renaultu vysoké..proti konkurenci.
Kdo jezdí málo má výměnu oleje a servisní prohlídku u VW jen jednou za 2.roky..
Tedy u nového auta,které prodávám po 5.letech,jedu do VW je 2 krát!! :yes:
U Renaultu každý rok a ještě je dražší o několik tisíc..vyzkoušeno,měli jsme obě značky souběžně. :no::no:
Tak alespon ta záruka...dobrý! :yes::-)
A jejda, to zase máme logiku pana hospodského 8-s >:-[]
U VW, které prodávám po 5 letech 2 návštěvy? Takže:
- za 5 let najedeš tedy max. 60 000 km, tedy 12 tis. km/rok MAX?
- a prodáváš auto po 5 letech?
Jaký tohle má smysl? Máš obrovskou ztrátu hodnoty a auto ani zdaleka nevyužiješ... OK tohle stále beru. Ale proč při takovémto přístupu řešíš cenu prohlídek, když to je ve srovnání se ztrátou hodnoty naprosté minimum tím spíš, že Renault tě vyjde při nákupu dramaticky levněji??? A budeš tady řešit, jestli Renault má o 1 000 Kč dražší servisní prohlídku? Tím spíš že samozřejmě interval u koncernu je long-life, což není 30 000 km, ale MAX. 30 000 km/ MAX 2 roky? Reálně tedy klidně po 1,5 roce i při nájezdu třeba 8 000 km??
Takovéto uvažování mi připomíná náš stát, který šetří každou stokorunu ale vyhazuje lopatama miliardy 8-s8-s8-s
Ano, interval je to variabilní, takže záleží na používání. Tak je to ostatně vždycky, jen málokdo potřebuje interval kratší než 15 tisíc. A časový limit tam je, protože materiál stárne, takže se musí měnit, i kdyby auto stálo celou dobu v garáži.
však já nekritizuji longlife interval a jeho nastavení u koncernu ;-) Jen tvrdím, že je to strop a realita znamená častější návštěvy.
Ale hlavně jsem se pozastavil nad smysluplností řešit rozdíl v servisních nákladech při mizivém nájezdu s ohledem na tak časté střídání vozů (vzhledem k nájezdu).
Asi to bude tím,že auto je psané na firmu a odepisuje se 5.let..
Než platit zbytečně na daních,je to lepší řešení!! Navíc nám ŠKOFIN dal úvěr na 3.roky bez navýšení..!!!
Olej long-life vydrží bez problémů těch 30tis.km,nájezd je ročně kolem 13-14 tis.km.
Je to rodinné MPV,občas odveze nějaké zboží. :-):-)
Ztráta např u Renaultu by byla větší,sleva u prodejce VW Porsche byla -15%,např. u Renaultu dávali -3%
Auto tedy vyšlo skoro stejně.. A prodejní cena je u VW asi vyšší,že? ;-)
Nehledě na lepší jízdní vlastosti Touranu,variabilitu,vydělávací sedačky atd..
Renault Scénic naám hořel na D1..děkuji už nechci..škoda byla přes 80tis na motoru.. :no:
A výpočet snad sedí..5 krát servis Renault cca 8tis..40tis.kč..
U VW 2 krát cca 6500 tedy 13tis..rozdíl tam je ??
Podobně je na tom např.Honda,tu máme ve firmě taky..servis ročně kolem 10tis..děsné!!
A ještě po 2,5 letech odešly kotouče ,záruku neuznali,při 45tis..cena 9tis..SUPER.
Touran má vše původní. :-)
Nechápu logiku tvého příspěvku neboť má Laguna III má interval 30000km nebo 2 roky (samozřejmě dle toho co nastane dříve) , tudíž je to to samé jako u VW. Kde jsi tedy vzal ten údaj že se musí do servisu u Renaultu každý rok? Přítel má Fluence a je to totožné >:-[]:no:
No jasně >:D VW má naprosto dokonalé a intuitivní ovládání jen proto,že se s léty skoro nemění umístění ovladačů.....to pak když přesedlám z Trabanta do VW..intuitivně si zapnu světla naprosto stejným pohybem >:D
BraVWo :yes: