A samozřejmě ti taky žere 4,5 litru, že?
A pak si ještě představ, že jsou lidi, co si za ty prachy koupí jen půlku horskýho kola.
Cena prostě není nic jiného než...číslo.
Jedno Citigo vlastním. Co mě trochu zaráží je "slabý výkon světlometů", protože právě naopak, já jsem nadmíru spokojen a Citigo svítí velice pěkně, více než Octavia. Takže bych to přikládal spíše ke špatnému nastavení. Nebo že by vyměnili standardní žárovky za nějaké slabší?
Co by za to nejenom Dáčka dala, kdyby tak jezdila!
V malých autech patří koncernový trojlístek spolu s pandou mezi to nejlepší co se dá koupit.
Škodovku nemusím ale Citigo je mimořádně povedené auto za super peníz.
Tím nemyslím verze Sport a Elegance, kde je cena už mimo.
Co by dalo Citigo, aby vyzeralo ako Dacka >:D
Ten interier je skutocne priserny; stredny stupen vybavy mi pripomenul casy dedovej S100. Aj usporiadanie je podobne, ale najma to spracovanie.
Nehovoriac o tom, ze tu spomenute precizne radenie sa zadrhavalo uz na novom aute s 8km na palubaku. Ale zrejme potrebuje zabehnut.
Je to kompletne hnusne. Keby to malo napis "Made in China", tak to zodpoveda ako dizajnu, tak kvalite materialov. Plasty su hnusne nie len na omak, ale aj na pohlad.
Opracovanie hran je podpriemerne, vidiet pomaly precuhujuce kusky, co vyliezli z formy.
Chytis madlo dveri, vrzga pri stlaceni. Volant plast, povrch ako raspla.
Jedine plus toho auta je miesto vpredu (najma ked to porovnam s Fabkou), aj to preto, ze je vykuchane ako kura.
Po usadeni do interieru (akurat to bolo par tyzdnov na trhu) prisiel sok nie z kvality interieru, ale z kontrastu medzi hikanim, ktore som sa docital od novinarov a skutocnym ohmatanim si realneho auta. Pocit taky, ze toto si kupi len blazon alebo Skoda fanatik.
NSF obecně má zpracování interiéru na špičce své třídy.
Co tu tvrdíš ty, je buď bohapustá lež, výmysl, nebo jen fakt, že jsi nikdy neseděl v podobném autě konkurence.
To je samozrejme, ze vsetko s cim nesuhlasis je loz, vymysel a podobne, nic nove som sa nedozvedel >:D
V aute si nesedel, to je ocividne.
Navyse, ked pouzijes oci, uvidis to, o com pisem: [odkaz] [odkaz] [odkaz] Vsimni si spoje plastovych vyliskov a opracovanie hran.
Je to auto surovo tlacene na cenu; najhorsia Skodovka. Dokonca ani plastove podbehy to nema [odkaz] >:D
S Rapidom sa hodnotou lahko minaju, ale ten je o par chlpov lepsi.
Pěkné linky, leč potvrzují to, co jsem zde psal já. ;-)
Těžko budeš hledat podobné miniauto, které by zpracování mělo lepší. Ano, je tu nová i10, tam předpokládám zpracování obdobné, nebo i vyšší. Ale pokud se to pokusíš srovnat třeba s Francouzskou konkurencí, tak rychle narazíš. ;-)
A závěrem, co má dílenské zpracování společné s designem, materiály či jejich přítomností? O těch sem tu nic nepsal. Co ale vím, tak v ždádném miniautě jsem neviděl měkčené plasty na palubovce apod. ;-)
Tebe dakto pomaha s citanim prispevkov? >:D
Predsa o dizajne a zaroven o vsetkom ostatnom, co spominas som pisal JA, - dizajn, materialy, spracovanie atd... vsetko zle.
Tu mas Pandu, prejdi si celu galeriu, ci najdes take spracovanie [odkaz]
C1 je spracovanim podobne ako Citigo, len dizajn interieru ma este rozporuplnejsi a ma horsie sedacky, ale zase cenou konci tam, kde Cigo zacina >:D
Linky potvrdzuju jedine, ze si v tom nesedel ;-) Odporucam navstivit autosalon a precitnes.
Nikde neziadam makke plasty, ale tvrdy plast nemusi vyzerat ako radio z blsaku za 3eur. To predsa dokazuje konkurencia.
Svojho času ako horúcu novinku som si to CityGo na jednom autosalóne preliezol. To o očom píšeš mi neudrelo až neviem ako do očí, skôr ma zarazilo že v tom aute smrdelo vo vnútri ako v továrni na plasty a lepidlo. Možno to bol len predsériový kus, ale poslať toto na autosalon .... No a po tomto zážitku ma to auto ako nákupná taška pre manželku prestalo zaujímať. Aj keby to jazdilo neviem ako. Takto snáď nesmrdeli ani kórejci v 90 rokoch. No a zabili to vtedy cenovkou už od 8.490 Eur, holé bosé. Ináč zvonku asi momentálne najkrajšia Škoda (hlavne potom čo zmrvili Yetiho). Ale vyššie spomínaná C3 bude asi lepšia voľba.
Myslíš že C3 bude lepší volba? [odkaz] Já ti nevim, je za stejný peníze větší a má vo 10 kW a 20 Nm silnější motor. Neni to škoda? ;-)
A vůbec, nemá ani pruhy! >:-[]
Zrovna Panda je na tom co do zpracování prakticky stejně jako NSF a to píšu o nové Pandě! Francouzi hůře. Staří korejci ještě hůř.
Pozná to úplně jakždý, kdo je schopen se oprostit od vlastní nenávisti vůči koncernu a reálně to zhodnotit.
CitiGo znám, seděl jsem v něm, dokonce i jel. A stále tvrdím, že patří k tomu vůbec nejlepšímu na trhu, jak do prostoru, jízdních vlastností i dílenskému zpracování. Co pro mnohé bude slabší, je pouze design.
Ale chápu, ty to posatvíš celé jen na designu a pak hurá flusat na škodovku. >:D
Já si velmi dobře pamatuju, jak ty jsi tady, tuším, že to bylo právě u CitiGoučka, vtrhunul do diskuze, jak velká voda a začal jsi svou zdejší antikoncernovou anabázi. Od té doby si tě pamatuju.
Podívej se dolů, jak to zhodnotil Vrkuboy, který sám jezdí v Pandě. NSF žádné velké přešlapy nedělá, auta jsou povedená, prostorná, fungují, velmi dobře jezdí. Jestli ty tady vytýkáš nějaké, ani nevím, co jsem na těch fotkách měl najít, nelícování, nesouměrné mezery, nebo špatnou ergonomii, tak jsi neviděl, co a jak jsou ostatní výrobci schopni do malých aut namontovat.
Ale chápu, tady je v kurzu flusat na koncern, flusat na škodovku, vysmívat se a za takové ubohé chování tu člověk dostává zelený palce, jak to všem, a hlavně škodovce, nandal.
Pak se stačí podívat na prodejní výsledky NSF a každého reálně přejde smích. Ale co, tady na diskuzích přece nejde o nějakou realitu, tady jde o vlastní exhibici a flusání na nenáviděný koncern. >:D:yes:
Dakde tvrdim, ze nie je priestranne? ved prave naopak, staci vediet mysliet popri citani.
Funguje kazde auto, nefungujuce chce malokto.
To, ze si ma odvtedy pamatas, je chvalitebne. Ja si ta pamatam, odkedy som tu vstupil ako kecala, ktory sa musi s kazdym povadit a kazdemu vnutit svoj jedinecny, najoriginalnejsi, najobjektivnejsi a najspravnejsi nazor >:D
Tvoj doteraz jediny "argument" su predajne vysledky, hotova slava >:D
Zial ludia maju priemerny vkus a tam sa Skodovka trafila. Co sa k tomu da viac povedat.
Uz to tu bolo 100milion-x omielane, ze priemerne veci sa kupuju. Tak ako je popularny blesk, nova, joj, a pod a casopis science si kupi mozno 1/20 ludi, co si kupi bulvarny novy cas.
Najviac predavana je 'sunka', co stoji 150Kc/kg s 50% masa a nie ta, co stoji 200Kc/kg s 90% masa.
Vysoka predajnost ani nahodou neznamena, ze je vyrobok kvalitny.
Ale mam pocit, ze to je ako vysvetlovat *, lebo je to stale rovnaky kolotoc.
Pozri sa na uvod, o com dlha diskusia zacala - kontra na Dacku.
O dizajne.
Ale ty si standardne mimo, vo svojom svete a svojej teme.
Ja o voze, ty o koze.
Funkcne je kazde auto, ale pozerat sa neda na kazde.
Ale kedze toto nechapes, tak sa hraj sam dalej, spolocne nam to nepojde >:D
Nevím proč zrovna mi tady vnucuješ tvrzení o tom, že "Funkcne je kazde auto", když zrovna toto ty sám u jiných značek absolutně přehlížíš.
Ta funkcionalita je vždy jiná.
Vidím, že ty si taky nejspíše vybereš ženskou podle toho, jak vypadá, aby ses na ni mohl dívat, ale už ti bude jedno, že je blbá jak pučtok a nic jiného, než se na ni koukat se nedá. Ale jak se říká, každému co jeho jest. Přeji ti to. >:D:yes:
Ja som si uz vybral a velmi dobre, dik za prianie.
Ale chapem, ked mas zazracnicu, kde pri pohlade aj poulicne psy napina, tak si vyber musis nejak obhajit. Mas moju sustrast >:D
Cau
Si ty auta vyzkoušej, když o nich chceš diskutovat. Nemůžu zato, že zde nejsou fotky konkurence v tak vysokém rozlišení. Možná i proto je sem ani nedali, protože to prostě nesnesou. :-!
Ale vím, co Jiříku čekat od tebe, ty sem chodíš akorát kopat do lidí, stejně jako pár dalších individuí. Argument si tu nedal ani jeden. :no:
Když ty tak, opět, všecko víš >:D ... Citygo jsem jel.... nechtěj slyšet můj názor. Znám ho i z ročního provozu, tak mi tu nepovídej. Je to fajn líbivé auto. Má spoustu nedostatků a oje.bávek, nad kterými se dá přimhouřit oko pouze v rámci cenové kategorie do150ti tisíc. Pokud se budu bavit , že utratím za pidi auto tyto peníze, budu mít i nároky plně odpovídající této cenové kategorii... snad to nebereš jako kopnutí,hysterko. Místo žvanění a hodnocení psychologických profilů by sis měl vzít do rukou nějakou odbornou ekonomickou literaturu, protože ač se do hrudi ekonoma biješ, tak jsou to jen prázdné tony, stejně jako tvá argumentace.... :-!;-)
Tak ty tvoje "nároky", příště zkus zhodnotit v rámci konkurence. A co ti z toho vypadne, možná tušíš, ale bojíš se to sem napsat. Je tu totiž spousta konkurence, která nenabídne ani zdaleka tolik, jako NSF. Jenže vím, ty tu nejsi od toho, abys chválil škodovku, ty tu seš od toho, abys do ní kopal, a navíc, abys kopal i do lidí. Charaktere.
Ty tvoje nedostatky, o kterých tak erudovaně píšeš, jsem schopen vysypat z rukávu, opět se to smrskne na plechový dveře, ovládání okna spolujezdce a kufr bez tapecu.
PS: Nejsem žádný ekonom. Jen mám z toho několik zkoušek. A tys opět ukázal, že argumentačně jsi na tom tak bídně, jak tví diskuzní kamarádi. :-!
Moje nároky hodnotím očima peněz. Ale znova: do 150ti tis. to řešit nebudu, za 270 už sakra ano. Nejsem plakát jako ty, očividně a beru to tak /vem si notýsek ty zkouško/: mám v ruce 250 litrů a uvažuju do jakého auta půjdu. Nehodnotím konkurenci, to tak možná na papíře, hodnotím, co a kde za ně dostanu a jaké nároky mám a jaké splní. Ty si olizuj plasty, škvíry a konkurenci. Jeden z nedostatků je např. v kufru, kde jsou plechy, na kterých u daného případu kondezovala voda a kufr smrděl jak stuchlé hadry...plechové dveře mi jsou jedno, okna to je bída, to je pravda, ale neřeším. beru to uživatelsky. A jak tak koukám, je ze mě uplný Ronaldo: kopu do lidí, do škodovky - btw. tahle značka mi je více než sympatická. V jednom souhlas: nejsem tu od toho, abych chválil škodovku a ani jinou fabriku. Prostě padni komu padni.
Takže znovu, inženýre.... teda: co to máš za školu? konkrétně? ...myslím ukončenou akademickým titulem? .... když už se oháníš vyplněným indexem? ;-) možná jsme kolegové a ani o tom nevíme :-)
Tohle ale není o 250 litrech, proboha! To jsi očividně vůbec nepochopil, co sem od začátku psal! Nikde není napsané, že se mám kupovat pruhovaný Citigo za čtvrt mega. Ono jde koupit s normální použitelnou výbavou za dvě stě papouchů. A dávat za auto více, než je základní cena modelu o třídu výš, je nesmysl, kterej tu tvrdím několik let. A já malý auto kupoval, světe div se, nebylo z koncernu, takže moooc dobře vím, co konkurence nabízí a jaká je. Já, si totiž svoji garáž chválit nemusím, klidně napíšu, že to co mi tam stojí, stojí v kontextu současné konkurecnce za prd.
Takže ano, chyby, které si byl schopen vypsal, nula nula nic. Plech v kufru. >:D:yes:
Ano, titul mám inženýrský. :-!
....jak hodně vysoká? >:D >:D >:D měla aspoň 2 patra a bufet? ...bo bez bufetu to nejde.... to víš, ne? ...chtěl jsem napsat něco o moudrosti, která zůstala ve skriptech, ale už ti daruji mír a pokoj v duši ;-) >:D už jsi dostal dost bídu ;-)
Vem si k tomu zrkadielko, půjde ti to líp. Ale ne dlouho - budeš plakat... k tomu tepichu v kufru...jestli jsi zvyklý na smrdutý zápach v autě, tak nic proti... tímto končím s tebou debatu...je nicotná.... jako ty.
Samozřejmě, že je nicotná, bo si od začátku nepochopil, vo čem to tady bylo. A sám si tu začal něco tvrdit o citigoučku za čtvrt mega. Jasně nicko, pro tebe bude vždy jednodušší, nasázet mi minuska, či sprostě vynadat, než se pokoušet nějak argumentovat. >:D:yes:
PS: Smradlavý NSF jsem ještě neviděl. A pár jsem jich už "viděl".
Mas nejaku ocnu vadu? ved som hore poslal galeriu na Pandu. >:D
Ty fakt necitas prispevky do konca.
Dalsie galerie si najdes pri testoch alebo pouzi gugel, treba chciet.
Tvoju lenivost suplovat nemienim >:D
Doufám, že víš, co to jsou makro fotky a fotky, které jsi sem dal ty. Rozlišení ani detaily totiž nemají shodné. Ani zdaleka.
Palubovka Pandy, kerá je ve skutečnosti desetkrát větší, naproti tomu sem prdneš fotku páčky pod volantem či řadičky a rádia, které jsou ve skutečnosti min 2x menší.
Tedy pokus se znovu a lépe. Jistě, můžeš to odbýt tím, že přece to sem dávat nebudeš, ale to pak pouze potvrdíš to, že ty auta prostě stejné srovnání nesnesou, když jendo musí mít násobnou výhodu. :-!
Nebo jinak, ty fotky v takovém rozlišení tu ani nejsou a ty takové auto nemáš, abys to byl schpen vyfotit a postnout to sem. Je tedy pro tebe přirozené se schovávat za to svý plácání. >:D:yes:
Připadá ti v pořádku řadit například vedle 911, 370Z auto jako je Focus ST, Astru OPC atd? Mě ani ne. To by jsem pak mohli například Yetiho a podobné do offroadu ne? co?
Re: Český plecháček, to raději německý Hyundai i10,
Aha, takže kluci od Hyunaie si postavili v německu vývojové centrum (chvályhodné, dobrý výběr) a proto je to německý vůz? Takže například Honeywall (mimo jiné největší světový producent turbodmychadel) je vlastně český, když tady má vývojové centrum? Tak to se hned cítím hrději, když vyrábíme a vyvíjíme turbo pro Ferrari F1 pro příští rok. >:-[]
Re: Český plecháček, to raději německý Hyundai i10,
Takže třeba VW Polo je německé auto nebo NE? Ja to beru tka, že auto vyvinuté v Německu je německé, je jedno kde se vyrábí, kontrola kvality je dnes všude dle norem ISO9xxx.
Re: Český plecháček, to raději německý Hyundai i10,
Ale houby.
Kontrolu kvality má dnes každý podle sebe. Francouzi mají jinou, Ford má jinou, koncern VW taky. Prostá devítka, jak zde tvrdíš, na automotive nestačí. ;-)
Re: Český plecháček, to raději německý Hyundai i10,
Základy kvality mají všichni stejné, jen záleží jaké mají mantinely(jak mají systém nastaven) a jaké použivají materiály.
Jinak ty normy jsou ISO/TS 16949(sjednocené normy dříve měli němci VDA).
Nejpřísnější normy mají tradičně japonští výrobci(používají vlastní standarty a metody jakosti).
Re: Český plecháček, to raději německý Hyundai i10,
Nevím sice na koho reaguješ, mi ovšem neříkáš žádnou novinku. A to jsem napsal už v 11:41. ;-)
Mimochodem, co linkuješ, není odkaz na nějakou normu a jí stanovené limity, ale na filozofii, která není nová a mnoho z ní přebralo i spoustu evrospkých firem.
není ošklivé ale myslím že Renault Twingo je v určitých aspektech lepší než Citigo, navíc kdyby někdo chtěl sportovního vládce města tak existuje varianta Twinrun a tam má 3.5l 6V a v takle malém autě to musí být pěkný adrenalin.
Chyba Twinga je, že nenabízí 5 dveří, má podstatně menší vnitřní prostor i kufr. Takže ve všech aspektech rozhodně ne a jak vidíš, v těch docela zásadních prohrává na plný čáře. ;-)
To máš pravdu že je to škoda ale abych pravdu řek ljsem z Mladé Boelslavi a většina Citig co tu jezdí jsou 2 dvéřový, ale myslim že pohodlí pro řidiče a spolujezdce je u obou vozů dobré a o to de ty zadní jsou spíš dělaný pro děti protože i v Citigu v zadu se člověk cítí stísněně.
Vládce? Snad jen do té doby, než narazí na stařičké Twingo 1,2 Tce, nebo nedej bože na Twingo RS. Obě tyto verze by s přehledem "sportovnímu" CitiGu ukázaly, kdo vládne ve městě a co to znamená přídomek sport. Není v tomto segmentu lepšího auta (co se výkonu a podvozku týče) než Twingo RS (1,6 16v 99kW). A světe div se, dokonce i na čalounění dveří zbyly peníze. >:-[]
Na našem trhu se nenabízí, což je škoda, ale jinak se ještě prodává a v následující generaci se počítá i s verzí RS (1,2 TCe, 103 kW), navíc s náhonem na zadek.
To je právě ten problém, kdyby to auto mělo 1,2 TSI, tak dejme tomu, ale nazývat auto Sport kvůli pár polepům a přitvrzenému podvozku? No nevím, "Cígo" není špatné auto, ale za tuhle cenu už postrádá smysl. Navíc, Swift mu ukáže záda a stojí méně.
Jistě, že jde o stupeň výbavy.
Tady si každej myslí, že když si koupí sportovní boty a hadry, tak to z něj automaticky udělá profesionálního sportovce. >:D
Což ovšem Josi nepopírá fakt, že nazvat výbavu sport, dát tomu rychlý pruhy a snížit podvozek ještě neznamená, že to není k smíchu, když konkurence nabízí opravdové sportovní verze ;-) Napsal si to přesně, Škoda se snaží svým zákazníkům vnutit pocit, že když si koupí rychlý pruhy, cool prošívanej volant, tak jsou z nich profesionální sportovci. Ono to možná i funguje...než na silnici potkají ty opravdový sportovce ;-)
Že to dělá ten či onen je taková všeobjímající větička, která má vlastně naznačit, že to dělá i konkurence, ano dělá. To ale nic nemění na faktu, že jak konkurence, tak Cígo, vypadá s rychlými pruhy směšně, navozuje to takový ten dojem, že ta auta jsou schopnější než doopravdy jsou, tohle není 500 Abarth ani Swift Sport, tohle je městská skákačka za pár korun. Samozřejmě, kdyby to auto mělo 1,2 TSI s tím sníženým podvozkem, který už je i v této verzi dejme tomu, ale na mně to prostě působí stejně směšně, jako když vidím s rychlými pruhy Aygo a podobná auta.
No a co?
Tady se pořád řeší naprostý kraviny, který nejsou pro cílovou skupinu solventních zákazníků relevantní.
Tohle není žádný RS, jakožto označení, které škodovka pro své sportovně zaměřené auta používá.
Chtělo by to se trochu vydýchat, uklidnit. To co je nebo není kravina je značně relativní pojem, pro někoho to nesmysl je, pro jiného ne. To že si tyto "bastardizace" malých aut najdou své kupce, nikdo nerozporuje. Nakonec bych rád podotkl, že světe div se, diskuse jsou i od toho, aby se na nich řešily i ty kraviny
V diskuzích, specielně tady na auto.cz se řeší především kraviny. Solventních kupců je tu, co by se za nehet vešlo, ale bychařů a těch, kterým je všechno ihned jasné, aniž by měli nějakou osobní zkušenost, je tady drtivá většina.
Co na tom, že prodejní statistiky, které nejlépe ukazují úspěšnost modelů, mluví zcela jasnou řečí.
Nabízí se to, protože je po tom nějaká poptávka. Někteří lidé mají zvrácený vkus. Ale jejich peníze nesmrdí. :-) Rychlé pruhy nejsou nic pro mne, ale obecně podobná výbava může skrývat lepší sedadla, zajímavé čalounění. Proč ne. Nějak to pojmenovat musí. I když sport není zrovna nejoriginálnější.
Zánovní addidasky na nohou, či sportovní lyžařská bunda ti dvnucují pocit, že jsi profesionální sportovec? :-) Mne tedy ne >:D Stejně je to i se CiGo sport, hezky (vkusně/nevkusně, vyber dle tvého uvážení) ti jí oblíknou do sportovního oděvu a sníží podvozek.. to je celé.. jen sport., sport může dělat jak atlet, tak 150tikilový cvalík... jen každý podá jiné výkony... Nevidím v tom žádný problém. Takových modelů se nabízí tuna... co třeba Mpaket na BMW 318d ( a jemu podobné), také to z něj neudělá závodní vůz.
Edit: Ještě jsem si vzpoměl, že když jsme kupovali VW jettu, tak byly dvě vrcholné verze, jedna comfortline a pak sportline :) Lišily se alu koly a sportline mělo užší sedačky s větším bočním vedením a myslím, že za příplatek i nižší podvozek. A taky by mne nenapadlo tuto verzi spojovat s nějakým sportovním výkonem i když to má v názvu...
Souhlasím, 1,2 TSI by tomuto prckovi slušela podstatně víc. Co se Swiftu týče, ten se řadí o kategorii výš vedle Fábie, Clia, 208, Corsy, Pola, atd. Do této třídy bych od Suzuki spíš zařadil Splashe.
Trochu nechápu tento povyk v době, kdy slovo Sport do názvu dostává kdejaká přerostlá rodinná krabice. Kdyby chtěli dělat "sportovní verzi" s vyšším výkonem, nazvali by ji RS. Tohle není nic jiného než stylovější výbavový stupeň podobný Fabii Sport/Sportline nebo Rapidu StylePlus.
Mimochodem, ta "naprosto všechna" se dnes rovnají nula nula nic. Pokud se nemýlím, Panda rychlou verzi nějaký ten pátek nemá, Twingo RS se nevyrábí a Micra je jiný segment.
Ne, na slovo sport je expert hlavně Škoda a rozhodně patří mezi menšinu (možná se nějaký ten model ještě někde najde), ale jinak nevím, že by existovala sport verze např. i10ky, Ayga, Splashe,...
Ale vůbec ne. Každý druhý kombík je dnes nějaký Sportstourer nebo Sportback (viz "supersporty" typu Insignia či Auris), VW představil místo Plusu Sportsvan a paket či výbavu Sport (s různými doplňky) už měl Hyundai, Opel, Suzuki a x dalších.
Hm, dnes je to všade samý šport a pod. Ja neviem čo sa to s tými automobilkami porobilo. Nerozumiem zníženým SUV a takisto nákupnej taške s prídavkom sport. U takéhoto mestkého vozíka by som skôr čakal nejakú verziu Family s kopou interaktívnej výbavy trebárs. Ale toto? To som docela zvedavý kto si toto kúpi a hlavne koľko ich bude.
Sportback ani v jednom případě není kombi (pokud mi nějaký neunikl). ;-) Nicméně je to příklad podivného použití slova sport. Z kombíků bych spíš řekl SW, tedy sport wagon.
A3 SB je normální pětidveřový hatchback. Třídveřová A3 stojí na zkráceném rozvoru. SB odpovídá Golfu. I tak je to zvláštní označení. Když už, tak bych čekal, že třídveřová A3 bude Sportback.
Aby sme nechodili ďaleko od kategórie mini: Aygo Blue Edition Sport :[odkaz]
Samozrejme, že v prípade Toyoty to je za veľmi "prijateľných" 9300 eur/250000 Kč
v prípade Škody to bude "predražené". A to nie je prvý a typujem ani posledný výbavový stupeň, ktorý ponúka Toyota v modely Aygo.
Swift je asi nejmenší auto ve své třídě. Je velký asi jako třídveřové Mini. A mezi rychlými prcky bývá poměřován právě s Twingem. Nevidím v tom žádný problém.
Dobře pak ale kam zařadíš právě to Alto? ;-) Ono totiž to Alto patří do třídy A a Swift do B. Já se tedy nebráním mezitřídní konfrontaci ale porovnávat 1,0 s 1,6 to už je úplně mimo mísu. Mě spíše přijde, že většině zde diskutujícím dochází argumenty tak se chytají posledního stébla a tím je slovíčkaření na téma sport. Osobně s tím názvem nemám nejmenší problém. Sportem jsou šachy i kick box... ten rozdíl asi známe všichni tak proč by nemohlo být Citigo Sport? Nakonec nabízí prvky které jsou výsadou sportovních vozů: "lízátko, křídlo, větší kola, nižší podvozek. Nějak v tom nevidím důvod pro takové šílené diskusní rojení. :-) Jasně že to není na závodění na ringu, ale je to celkem příjemné osvěžení nabídky (když pominu ty samolepky. Jako majitel pidi závodního auta můžu s čistým svědomím říct, že jízdní zážitky za volantem nejsou přímo úměrné počtu koní pod kapotou. ;-) Nicméně osobně bych raději viděl pod kapotou Citigo Sport to TSI. Co se týče exteriéru zejména na 16" tak to je celkem parádní auto [odkaz]
Beru, že fakticky patří výš. Ale není zrovna typickým zástupcem. A filosofií má podle mne blíž Twingu než Cliu. Větší rozměry ho staví spíš do nevýhody než do výhody v porovnání s Twingem. A cenu má také příznivou. Opravdu s tímhle porovnáním nemám problém.
Jo, klidně. Však jsem to už kdesi psal, že zájemce o Citigo by se měl zaskočit podívat na Swifta a porovnat. Třídně sice výš, přesto je to městkej fracek se vším všudy. Nebudu teď porovnávat, nechci být na Škodovku zlej ;-) . Jenom si myslím, že Sport už je dost cenově odskočenej a na tohle Sport Cígo by běžnej Swift s 1.2 69 kW v pohodě stačil. Proč hned louskat ořechy pneumatickým bucharem... >:-[]
Pokud jde o sport. Základem sportu bývá soutěžení. A typicky jde o sportovce, ne o náčiní. Pokud je něco sportovní, tak se dá očekávat, že to bylo vytvořeno ke sportování - přidává něco, co umožňuje, nebo usnadňuje danou aktivitu; nebo to není určené pro běžné použití. Můžou to být klidně drobnosti.
Nemám s tím problém. Nějak se to pojmenovat musí a sport je oblíbené slovo. Ale nepovažuji to zrovna za vhodné využití.
U aut jde o to, že tu byla a je nějaká skupina, která není stavěná pro přepravu, ale pro zábavu. Pro ni se vžilo označení sportovní, je celkem exkluzivní a lidé k nim neradi míchají vozy méně vznešeného původu.
Jak jsem níže napsal šachy jsou také sport. ;-) Narozdíl od šachů se toCitigo jako sportovní aspoň tváří. Není to opravdu zrovna šťastná volba, ale ve světě kde je každý elektro vysavač a mixér označován jako turbo s nano technologiemi a podobně... prostě vem čert ten název, tenmě netrápí. ;-)
Auto jako takové docela hezké ale ty nálepky bych oželel, bez nich by to bylo hezčí a obzvláště hezké jsou větší bíle lakované 16" disky serpens které z toho dělají opravdu hezké autíčko. S čím ale nesouhlasím je hodnocení sedadel. Dobré boční vedení?!!! Vždyť žádné nemá! Příliš krátké sedáky a vůbec celkově horší sedačky jsem zažil snad jen v Renaultu Thália kde má člověk hlavovou opěrku mezi lopatkama >:D Mě osobně od tohoto auta odrazuje pouze motor. Jasně většina kupců s tím problém nemá, ale uvítal bych 1,2 TSI to by bylo pravdu hodně zábavné autíčko. :-):yes: třeba se dočkáme...
Ještě bych pochválil ten display move and fun. Tyhle hračičky miluju >:D Když se zapne zobrazování otáček a teplota motoru tak si v tom člověk připadá jak v málém GTR >:D
Celkově tedy super autíčko až na sedačky a ten motor.
Vždyť je to takový * auto stejně jako Panda kterou mimochodem vlastním >:D jsou to taková nedomrlá vozítka kterým ještě nesestoupily varlata >:D Myšleno v dobrém. ;-)
Nezlob se na mě, ale já byť majitel vozu této třídy rozhodně nepovažuju tato auta za plnohodnotné stroje. ;-) Je to takový dost velký kompromis jak po stránce komfortu tak prostonosti. Opravdu jsou to auta do města nebo příměstský provoz někde na periferii.
V této třídě za opravdu dobrá považuji Mini a F500 ale Citygo, Twingo, Panda to jsou takové poloauta (nic proti Polu). Jak říkám Pandu mám v Citigo jsem jel a nejsou to špatná auta... ale zároveň žádný zázrak. U Citygo bych vyzdvihnul ten jeho stabilní postoj, rozhodně nevypadá jako vratká krabička ala Panda. Škoda interiéru a sedaček. Ale svůj účel to plní výborně.
Prskolety z PSA jsou asi tím nejhorším na trhu společně s Altem. Pokud nepočítám tedy ty stylovky tak na první místo řadím Pandu. Kdyby mělo NSF dotaženější interiér pak bych je řadil i na první místo protože co do prostornosti jsou na tom výborně. Absence nafty v této třídě nebolí a navíc je tu možnost volby pohonu na CNG byť tedy Fiat nabízí přestavbu na LPG za výrzně výhodnější cenu. Twingo je výborné auto, bohužel jen třídvířko což mě od jeho koupě odradilo protože soukat prarodiče na zadní lavici by byla tortura a stejně tak nemožnost otevření zadních oken což mě mimochodem vadí i u konkurence z PSA, Suzuki Alto a Renaultu Twingo. Hodnotit Picanto a i10 je pro mě trochu těžký protože jsem v žádném z těchto vozů nejel. Pokud jde o vzhled tak Picanto je strašák do zelí. Nová i10 vypadá výrazně líp. Ještě je tu Spark a něj dost váhám... na velkých kolech vypadá docela dobře ale jak je to na malých plecháčích tak vypadá opravdu legračně až směšně. Celkově musím říct že co se týče důstojnosti vzhledu tak tady vypadá nejlépe právě NSF zbytek jsou opticky takové vratké krabičky... což některým sluší Panda a některým ne Picanto.
Ešte je tu Splash. Ale to je taká vratká krabička. Ale dobre sa doň nastupuje. Má vyššie ukotvené sedačky. Takže prarodičia by si pri nastupovaní pochvaľovali.
Z týchto prckov i keď predsa o kategóriu viac jednoznačne: cenovo prijateľné - zábavné - "Svišť" Sport. A od leta sa robí i v 5dveráku. Takže...
Řeknu ti to jedním slovem: CENA ;-)
A Citigo rozhodně neaspiruje na nějaký souboj proti Swiftu. Není sport jako sport. To bych mohl argumentovat tím, že je Swift prd sport když Audi nabízí sport s výrazně lepší dynamikou. ;-)
U mňa ten "Svišť" bol vo výbere, no hlavným konkurentom mal byť ešte nepredstavený Up GT. Keďže predstavenie sa akosi posunulo na budúci rok (tuším, že pôvodne to malo byť teraz na jeseň) nakoniec som to vzdal. Prišla od predajcu ponuka, ktorá sa len tak neodmieta a tak sa manželka vozí v prckovi "len" so 75 koňmi. Ale priznávam, že sa v ňom vozím radšej ako v mpv-čku. :-)
So svišťom ma manželka veľmi rýchlo odhalila, že ho nekupujem tak pre ňu ako viac pre seba. ;-)
Nevim jestli guvno, ale guano mozna jo ;-) Je to takovy uzitecny trus >:D
Hele a prodava se to nekde, ja to ted za posledni 3/4 roku nikde nevidel. Za 270 to me po.... Za 300 je slusna nizsi stredni. popravde jsem cekal cenu za 1,0MPI do 210 a ona takova pecka :no:
viac ako sport sa s tymi nevkusnymi nalepkami hodi nazov citigo "gyc" , vyzera to hrozne zle a hrackarsky aspon z mojho pohladu, ovela krajsie by citigo sport vyzeralo v nejakej ciernej farbe povedzme so striebornymi diskami a nejakym mriezkovanym chladicom a vzadu s nejakou decentnou koncovkou vyfuku, toto je len ciste "nasilu" vytvoreny model aby na papieri cierne na bielom bolo ze ano citigo ma aj model sport spolnili sme 5rocnicu, ale realne to nie je nic len nevkusne polepene citigo ktore si nazov sport podla mna nezasluzi, je to vysmech skutocnym sportovym ediciam inych znaciek, tolko moj nazor, dufam ze som sa nikoho nedotkol, lebo citigo ako take nie je zle auto, do mesta sikovne ale pomenovanie sport mi tu nesedi, skor ten nazov gyc sa v tomto pripade hodi lepsie
picanto a i10 su v 1,2 63KW verzii daleko sportovejsie auta ako tato parodia na auto od skodovky, podstatne su jazdne vykony pokial ide o sportovost a nie nalepky na aute, take iste si mozem nalepit za par eur aj na picanto a hele mam sportak, parada , ake jednoduche , ale takto to nefunguje, zaklad je motor a ten je v citigu bida, 95Nm a pomenovanie sport? picanto ma 121Nm a pritom nehra sa na nieco co nie je pricom ma daleko viac dovodov na to.
neviem ci sa toto u nas predava ( asi nie ) [odkaz] , takze s tym prdom nemas pravdu, a to picanto vyzera skutocne sportovejsie voci benzej verzii picanta co sa o citigu neda povedat, ta vyzera uplne rovnako ako klasicka verzia len ma par nevkusnych nalepiek
Jsi teoretik ;) papírové hodnoty jsou ti k ničemu! Záleží kolik z toho papíru přeneseš výkonu a krouťáku na kola ;) a to ovlivňuje převodovka, velikost kol, třecí ztráti v přenosovém mechanismu. Dál tě ovlivňuje valivý odpor pneu, index odporu vzduchu... atd atd. Tedy vůbec nemůžeš vědět jak na tom dané vozy jsou co se týče dynamiky a i to Citygo může být rychlejší než korejští bratři v triku. ;-)
Tak mě prosím nezatěžuj údajema z létáku které mají hodnotu asi jako údáj o spotřebě. ;-)
Porovnávaj porovnateľné -litrový trojválec. Oproti Kia je trojválec trojičiek pružnejší. O radení a spojke nemá zmysel komentovať. To je "nebe a dudy".
Som zvedavý, čo povieš, ak sa prípadne zjaví odvodená verzia od VW Up! GT.
V januári sa očakáva predstavenie oturbenej verzie s výkonom cca 81 kW.
Prehovoril "odborník" na dizajn, ktorý si časopisy chodieva čítať do Tesca a autá obzerať do nákupného centra.
Čo hovorí "basmati " klub na rýchle pruhy? [odkaz]
ja tam nechodievam citat casopisy ale ked su po ruke a clovek nakupuje tak si sem tam nieco precita ak ma cas, ak to nevies pochopit to uz je tvoj problem
co povies na toto [odkaz] ? lepsie ako citigo ze? aj ja hovorim
tu je nejake modre s ciernymi pruhmi takze pisat ze kia ma prd nie je zrovna na mieste [odkaz] , citigo je presne to iste, bezny model s nalepkami, takze jeho nazov sport je vysmech inym autam
Při golfovém turnaji, nachodíš nějakých 6 km a uděláš bezpočet švihů. Tohle opravdu není ukázka sportu, při kterém se vůbec nezapotíš. Což bys věděl, kdybys věděl... :-!
U šachů se taky zapotíš... na pr.... >:D Prostě nevidím důvod proč by nemohlo citigo nést název sport, jednoduše protože definice slova sport má obrovské rozpětí. A tohle opravdu sportovně vypadá (y) [odkaz]
Zkouší něco nového. U Fabie zvolili Monte Carlo. Také jsem si na tohle starší označení vzpomněl. Nicméně u něj by padla myslím úplně stejná kritika. Takže z bláta do louže.
krabička s přídomkem Sport za bezmála 270 litrů... Pominu-li, že za tyhle peníze bych očekával trošku víc, tak mi ale prosím někdo osvětlete co je na tomhle sakra SPORTOVNÍHO ???? :-O
Citigo je podle me hodne nepochopene auto, predevsim temi, co jsou radi, ze naskladaji celou rodinu o vikendu do fabie/octavie kombi jako do sveho jedineho auta. Ja bych si Citigo jako treti auto (mame s pritelkyni kazdy sve) klidne poridil. A reci typu za ty penize muzu mit (olitanou a stocenou) octavii me velmi bavi....
nebo zase jeden nepodařený typ ze škodovky? Jak takový mini plecháč vlastně vládne? Jzdní pruh je stejný jak pro miniplecháč, tak pro normální auto, místa na parkování jsou značená také pro normální auty, před hypermarketem je stání rovněž pro normální auta a nepočítá se, že by na jednom místě parkovaly dva miniplecháče SPORT (to by se museli domlouvat, nebo by se muselo stání nalajnovat pro mini.). Jízdní vlastnosti a pérování miniplecháče je silně "jednoduché", takže zase se do města (městské cesty) absolutně nehodí. Prostě zmetek. To raděj např. i10, které je také menší, ale technicky vyspělejší a zvládne i cesty z města do města. Ať autor článku vysvětlí, jak ten křáp vládne městu!