Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dieselová auta jsou ekologičtější než elektromobily, tvrdí nová studie

Elektromobily expandují hlavně kvůli ekologičnosti provozu. Nová studie ale dokazuje, že elektroauta nemusí být tak ekologická, jak se tváří.
Zpět na článek
23. 10. 2018 13:11
23. 10. 2018 23:29
23. 10. 2018 13:24
23. 10. 2018 14:09
23. 10. 2018 14:50
24. 10. 2018 08:51
24. 10. 2018 09:28
27. 10. 2018 08:47
23. 10. 2018 13:24
23. 10. 2018 13:45
23. 10. 2018 14:16
23. 10. 2018 14:35
23. 10. 2018 15:03
23. 10. 2018 15:04
23. 10. 2018 16:34
23. 10. 2018 16:44
24. 10. 2018 09:14
23. 10. 2018 14:08
23. 10. 2018 14:20
23. 10. 2018 14:28
23. 10. 2018 19:25
23. 10. 2018 14:23
23. 10. 2018 14:32
23. 10. 2018 14:51
23. 10. 2018 14:58
23. 10. 2018 14:51
23. 10. 2018 14:56
23. 10. 2018 16:06
24. 10. 2018 10:20
23. 10. 2018 16:09
23. 10. 2018 15:30
23. 10. 2018 16:03
23. 10. 2018 21:29
24. 10. 2018 06:46
24. 10. 2018 08:05
24. 10. 2018 10:40
23. 10. 2018 15:17
23. 10. 2018 16:24
23. 10. 2018 16:48
24. 10. 2018 13:16
24. 10. 2018 13:15
23. 10. 2018 17:03
23. 10. 2018 20:15
23. 10. 2018 20:23
23. 10. 2018 20:24
23. 10. 2018 21:47
24. 10. 2018 22:29
23. 10. 2018 21:39
25. 10. 2018 07:55
25. 10. 2018 12:48
Avatar - speedfred
23. 10. 2018 13:11
Podľa nadpisu
bude v diskusii zase “nablito” >:-[]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
23. 10. 2018 13:18
Re: Podľa nadpisu
Někteří se z toho možná pos-e-rou. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
23. 10. 2018 14:05
Re: Podľa nadpisu
Myslíš e-kofašistiy? :-)
Avatar - Hittman
23. 10. 2018 14:13
Re: Podľa nadpisu
Nebo neomarxisty? ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
23. 10. 2018 19:24
Re: Podľa nadpisu
Svoloč jak svoloč..... :-!
23. 10. 2018 23:29
Re: Podľa nadpisu
Přesně, zelení ekoteroristi, neomarxisti, komunisti, všechno je to jeden levičácký ksindl! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no: jejich jediným cílem je maximálně oškubat schopné a pracovité lidi a tímto lupem pak sanovat nemakačenky a různé pochybné menšiny. Hlavně však chtějí všemi možnými způsoby neustále osekávat lidské svobody, samozřejmě včetně individuální mobility, zvláště pak té, poskytované díky spalovacím motorům! 8-s 8-s 8-s
24. 10. 2018 13:22
Re: a TESLA JEDÉÉÉ ... :))))))))))))))
jj
Hele Vopíčáci to ste slyšeli jo že včera to TESLA rozjela [odkaz] [odkaz] +12% a vy dízlprasíci a jak to poudal ten negramot J@W místní "svoloč" ste zase u toho nebyli protože ste debyli a příliš vopilí
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
TESLA JEDÉÉÉ DÍZLDOPLDELÉÉÉ ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
24. 10. 2018 14:06
Re: a TESLA JEDÉÉÉ ... :))))))))))))))
Kharle, byl jsi s tím už u lékaře?
Měl bys to udělat rychle, než se Ti to vymkne

Pak už by omejvání přirození vlažnó vodó dle spisku páně Batisty nemuselo stačit :-)
24. 10. 2018 16:05
Re: a TESLA JEDÉÉÉ ... :))))))))))))))
neblázni mým úkolem je nasrrr všechny dízlprasata a to funguje >:D >:D
Avatar - Jerry.Gunman
24. 10. 2018 16:21
Re: a TESLA JEDÉÉÉ ... :))))))))))))))
Aha, takže nebyl
23. 10. 2018 13:18
Je to tak, soused má pravdu
Když nechá stát soused pod oknama puštěného nafťáka (asi bez filtru), tak všichni v bytech blednou.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
23. 10. 2018 13:20
Re: Je to tak, soused má pravdu
A tím jsi chtěl říci co? Nebo je to jen takový výkřik do prázdna? Hloupý nadpis příspěvku, nesrozumitelný obsah.
23. 10. 2018 13:27
Re: Je to tak, soused má pravdu
Asi to, jak nás v domě ta dieselová auta dusí. A to doslova.
Soused by měl všem zazvonit na zvonky, aby si všichni zavřeli okna, že pojede se svým Pašíkem s nefunkčním filtrem.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2018 14:28
Re: Je to tak, soused má pravdu
Jak starý je ten pašík ?
24. 10. 2018 13:26
Re: Je to tak, soused má pravdu
to je úplně jedno jak je ta dízlpopelnice mldka vykuchaná stará, stejnak pude došrotu >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
V DÍZLPOPELNICÍCH JEZDÍ POUZE DÍZLPRASATA
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Hittman
23. 10. 2018 14:14
Re: Je to tak, soused má pravdu
Asi tím myslel naši elektřinu z uhelných elektráren, kterou do nás velmi levně nakupuje Německo a Francie, aby si doma mohli doplnit šťávu do vysavačů.. ;-)
24. 10. 2018 13:31
Re: Je to tak, soused má pravdu
NO DYŽ STE VY ČECHÁČCI [odkaz] VLEZDO***KY KOLENOVRTI A DÍZLPRASATA V JEDNOM
TAK BLBÍ
ŽE JIM ELETRIKU [odkaz] LEVNĚ PRODÁVÁTE I KDYŽ NEMUSÍTE
MÍSTO TOHO ABYSTE SI JI NARVALI DO ELEKTROMOBILU [odkaz]
A NEMUSELI PLATIT VÝPALNÝ [odkaz]
A NAVÍC SI S TÍM SAJRAJTEM [odkaz] OTRAVUJETE VLASTNÍ LIDI TAK SE NEDIVTE ŽE VYCHCÍPÁTE [odkaz] DŘÍV NEŽ DŮCHOD PROPADNE STÁTU
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Zetti
23. 10. 2018 13:21
Re: Je to tak, soused má pravdu
Kdo vcera prijizdel na Prahu (od vychodu), videl nad Prahou sedy smogovy klobouk. Nova studie vsak prokaze ze nad Prahou zadny smogovy klobouk nebyl.9 z 10 prazaku s tim souhlasi, ostatni jsou posahany ekologove
23. 10. 2018 15:05
Re: Je to tak, soused má pravdu
To si ten článek jen nepochopil.
Avatar - Zetti
23. 10. 2018 19:31
Re: Je to tak, soused má pravdu
Ale pochopil. Takovych studii vyprdnu za den dvacet. A protistudii jeste dvakrat tolik
23. 10. 2018 22:04
Re: Je to tak, soused má pravdu
Tak to pak nevim proč reaguješ zcestně.
Avatar - Zetti
24. 10. 2018 07:23
Re: Je to tak, soused má pravdu
Elektromobilita je nesmysl, hlavne ekonomicky. Na to by se mely studie zamerit. Mestum ulehci stredni cesta, to jsou plug-in hybridy. Tech studii je po netu spousta, jenom sem se to jaksi nehodi. Misto toho se placaji nesmysly o ekologickych dopadech, ktere uz byly stokrat poprene vypoctem energeticke narocnosti od tezby po distribuci ropnych produktu.
Treba [odkaz] Muzes nesouhlasit, protestovat, vztekat se a palcovat ale to je tak jedine co zmuzes
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 18:35
Re: Je to tak, soused má pravdu
Máš pravdu, Zetti.

To mne když jsem včera okolo půlnoci projížděl Mladou Boleslaví, ouplně překvapilo a téměř až vyděsilo to hučení, které se linulo z tamního políčka osázeného FVE panely. No nekecám, půlnoc byla, skoro-ouplněk se sotva skrze mraky prodíral - a fotovoltaika vyráběla jak vzteklá, že se v rozvodné síti ouplně dráty rozžhavovaly, jak se ty vyrobené zástupy elektrických Terra-Wat-tHo(va)din snažily převést.

17 z 10mladoboleslaváků Ti to potvrdí - a ten, kdo ne, bude za zvuků Ódy na Radost tak nějak evropsky, sociálně, sdíleně a genderově vyrovnaně popraven na elektrickém křesle, které bude napájeno nočním proudem z těchto FVE a tzv. liško-ocasově-ebonitním proudem, který bude dobrovolně vyrábět místní jednotka Zelených Khmérů

:-) :-) :-) :-)
24. 10. 2018 07:01
Re: Je to tak, soused má pravdu
Samozrejmne není dobře, aby soused nechal nastartovane auto pod okny sousedu, aniz by hned odjizdel, ale nejen naftove, i benzin pekne smrdi,a o LPG nemluvne, který taky prepina docela brzo. A krome smradu jde i o hluk. Ale co mají rikat takovy lidi, kteří mají v blizkosti uhelnou elektrárnu, která kvůli autum ještě zvysi svůj provoz? Nerikam nic proti elektroautum, jen pouzakuji na to, ze vam vadi soused, co nastartuje auto pod vasimi okny a dlouho nikam nejede a stejne tak nekomu jinému vadi uhelna elektrárna, nebo třeba i jaderna, kdy proste nikdy nevite co se muze stat, nebo co se deje a nikdo nikoho neinformuje a zjsiti se to az o 30 let později....
23. 10. 2018 13:24
konečně
Konečně se někdo začal zabývat „čistotě” elektromobilů. Dnes není elektromobilita tak vyspělá, aby se vůbec vyrovnala autům s konvenčním pohonem
Rozbalit vlákno
6
23. 10. 2018 14:09
Re: konečně
ta studie to co je v nadpisu a v clanku vubec netvrdi, Bures jen nekde nasel nejaky clanek ktery si asi ani neprecet a podle prekladace stvoril jeste vetsi nesmysl ktery publikoval
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2018 14:50
Re: konečně
Nemaj obavy, cistote elektromobilov sa uz niekto venoval, a to rovno tym napajanych z druhej najspinavsej elektriny na svete, v USA ;-) Vysledok? EV vyprodukuje tolko emisii ako benzinove ICE auto so spotrebou 2,94 l/100km.

[odkaz]
23. 10. 2018 20:51
Re: konečně
Neblbni, takéto fakty sem nesmieš písať, však sa Z toho antievs poserú... ;-) >:D
24. 10. 2018 08:51
Re: konečně
To počítali nějak divně. V USA je mix na jednu kWh cca 620 gramů CO2 (u nás to není o mnoho lepší). Jestli má elektromobil spotřebu počítejme tak 20 kWh/100 km, tak to je 12400 gramů na 100 km, tedy 124 gramů na 1 km. Což je ekvivalent cca 5,3 litru na 100 km.

To bys musel mít hodně úsporný elektromobil, aby ses na to dostal. Takový Ioniq jezdí za cca 13,5 kWh/100 km, tedy cca 84 g CO2/km, což je ekvivalent 3,6 litru. To se sice už blížíme, ale stále tam chybí např. přenosové ztráty v síti (to jsme tak na 3,9 litru) a otázkou je, jakou spotřebu uvádí lidé, zda to, co jim ukáže auto nebo to, co ukáže elektroměr při nabíjení (což může přidat dalších cca 10-15 % a budeme na cca 4,4 litru) nemluvě o samovybíjení baterie. Té elektřiny musíme vyrobit o cca 25-30 % více, než je potřeba k pohonu (ztráty ve vedení, nabíjení i skladování). Je to tedy při provozu čistější než ICE, ale v USA nebo u nás zatím jen mírně. Je nutné vyrábět elektřinu výrazně čistěji, aby to dokázalo rychle přebít nejen provoz EV, ale i jeho výrobu.
Avatar - .StenLi.
24. 10. 2018 09:28
Re: konečně
Vidno ze si si nedal vobec tu namahu precitat clanok, klasicky EV hate bullshit generator, ale uz sa tu dlhosiahlo rozpisujes s primitivnymi a absolutne nepouzitelnymi vypoctami. Citaj:
"For a gasoline car, that means looking at emissions from extracting crude oil from the ground, getting the oil to a refinery and making gasoline, and transporting gasoline to filling stations, in addition to combustion emissions from the tailpipe.
For electric vehicles, the calculation includes both power plant emissions and emissions from the production of coal, natural gas and other fuels power plants use"
27. 10. 2018 08:47
Re: konečně
Nejak tam nevidim zapoctenou vyrobu auta a baterii... asi nahoda >:D . Ale co cekat od takoveho obskurniho spolku...
23. 10. 2018 13:24
Bych blil..
..strašnej článek. Ne, "ekologie" neni pouze o CO2, například. Nic takovýho, co řiká ten bulvární nadpis, samozřejmě ta studie netvrdí.
Pokud chce někdo trochu normálnější novinařinu bez pročítání tý studie (mimochodem, ono celý financování toho Berylls je též zajímavý), doporučuju zde -
[odkaz]
A vypíchnul bych třeba:
"The benefit of driving battery cars in cities will be immediate: their quiet motors will reduce noise pollution and curb toxins like nitrogen oxide, NOX, a chemical compound spewed from diesel engines that’s hazardous to air quality and human health."
Rozbalit vlákno
9
23. 10. 2018 13:45
Re: Bych blil..
Je to přesně tak, jde i o další exhaláty spalování nafty a benzínu, vše jsou to povšechně karcinogenní látky.
Sranda je, kolik lidí si neuvědomuje, že těch 500 000 000 aut, co jezdí po světě, potřebuje každý rok nový olej a filtry a zrovna ten olej také je náročný na výrobu. Pak rozvoz benzínu a nafty - zase to vozí TIRy atd atd. Vícekrát za život se vymění výfuk, svíčky, rozvody, škrtící kladka, vstřiky, žhavácícívky atd atd atd... :-)
Avatar - Hittman
23. 10. 2018 14:16
Re: Bych blil..
Řekl bych, že náročnější je vyrobit 1 kW a dopravit do vysavače, když je třeba šero či noc a nebo nefouká. ;-)
23. 10. 2018 14:35
Re: Bych blil..
Rekl bych, ze nez se zacnes projevovat v diskuzi, chtelo by to zopakovat si fyzikalni jednotky.

Kw je jednotka vykonu. Zrejme jsi mel na mysli kwh ;-)
To je totiz jednotka energie :-)
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2018 15:03
Re: Bych blil..
Toto je u tychto nevzdelanych kecalkov s frazami "rekl byt" a absolutnou absenciou faktov podporujucich ich dojmy bezna prax :-)
23. 10. 2018 15:04
Re: Bych blil..
Energetická vydatnost benzínu nebo ropy je dvojnásobná oproti suchému palivovému dřevu. Kilogram dřeva cca. 5 kwh a benzín 10 kwh v jednom litru. Výroba benzínu ( pouze výroba - tedy proces rafinace samotný ) spotřebuje 6 kwh na 1 litr.

Stačí ?

Mimochodem cítíš to teplo z motoru a vidíš ten velký chladič vpředu ? To je proto, že velká část té energie v benzínu se přemění do tepla nikoliv do pohybu. Takže kdybys ten litr benzínu spálil v elektrocentrále a potom si z ní nabyl auto, vyjde to podobně jako když ho naliješ do auta se spalovacím motorem.
23. 10. 2018 15:37
Re: Bych blil..
Takže při přátelské ceně 4Kč za 1kWh dají výrobci benzínu 24 korun z litru jen za elektřinu? To musí být děsní lidumilové, když ho i se spotřební daní pak prodávají za 36. Nebo si ty spíš musel mít děsný problém vychodit aspoň základku, co?
23. 10. 2018 16:34
Re: Bych blil..
Nemyslíte si doufám, že průmyslové podniky mají stejnou cenu elektřiny, jako vy ve vaší garsonce s ústředním vytápěním? >:D
23. 10. 2018 16:44
Re: Bych blil..
Ten smajlík je vypovídající. Rozdíl na který kolega z garsonky upozornil byl v řádech.
24. 10. 2018 09:14
Re: Bych blil..
No a v kauflandu prodávají jogurt olma za 10,- Kč, který koupili v podnikové prodejně na holici za 9,- >:D blázne
23. 10. 2018 13:39
Agent Bureš a perly informací
Je to úplně jinak. VÝROBA elektromobilu je dražší, ale i tom lze polemizovat. Během užívání vozu se karta obrací a to ne kvůli palivu, že je elektřina, ale povšechně kvůli menší náročnostíi údržby. Jen pár argumentů ať nezdržuji:
- výroba nafty a benzínu spotřebovává energii!!!
- těžba ropy spotřebovává energii
- jednou ročně stovky miliónů aut mění olej, filtry - jejich výroba opět spotřebovává energii
- mění se časem i další díly u spalovacích motorů - výfuky, svíčky, FAP filtry, katalyzátory, rozvodové sady, škrtící klapky, vstříky, lamba sondy atd atd.
Sumasumárum elektromobil je cesta k menší uhlíkové stopě. Jen je třeba přemýšlet :-)
Rozbalit vlákno
34
23. 10. 2018 14:14
Re: Agent Bureš a perly informací
Ještě bych dodal, že:
- transport PHM potřebuje energii. ( vlaky, tankery, cisterny LKW )
- výroba spalovacích aut je více energeticky náročnější
- elektromobil spotřebovává méně brzdových destiček, které jsou velkým producentem škodlivých pevných částic ve městech
- ropa jednou dojde a je to neobnovitelný zdroj
- ropa se těží v zemích, které nechci podporovat ( Arabský poloostrov a střední východ, afrika, rusko, atd. ) obecně doporučuji návštěvu míst kde se ropa těží. Člověk hned změní pohled na svět v jaké bídě a utrpení tam lidé žijí svůj krátký život.
- znečištění vzniklé při procesech od těžby přes transport nebo rafinaci až po úniky z lodí apod.

Obecně je elektromobilita naprosto vyhovující náhrada za spalovací motory. 95% lidí to ani nepocítí, nebudou muset měnit své návyky ani je to nebude stát více peněz než nyní. Zbytek bude pravděpodobně ustoupit ze svého životního stylu ve smyslu, že postojí semtam někde na superchargeru a nebo se jejich náklady na přepravu zvýší. Nemá to v podstatě žádné zjevné nevýhody, kromě těch které se týkají naší pohodlnosti.
Avatar - Hittman
23. 10. 2018 14:17
Re: Agent Bureš a perly informací
Když s tímto tedy 95% lidí nesouhlasí, kde bude asi ta pravda? U těch 5% lidí, kteří jsou věřící?
23. 10. 2018 16:04
Re: Agent Bureš a perly informací
on nekde pise neco o 95% vericich? ja tam ctu "95% lidí to ani nepocítí"

a ja k tomu dodam, vice nez 95% lidi veci neresi dokud jim nejde o kejhak ;-) drtiva vetsina lidi dokonce veci neresi pokud jde o kejhaj jejim blizkym a resi az kdys jde o kejhak jim samotnym ;-)
Avatar - Hittman
23. 10. 2018 14:18
Re: Agent Bureš a perly informací
Elektřina: výroba, doprava (ocel, železo, barvy, údržba sítě), skladování. To je zadara?
23. 10. 2018 14:48
Re: Agent Bureš a perly informací
Výroba je možná z čistých zdrojů. Individuální řešení pro domácnosti stojí pár korun. I tak je výroba elektřiny zlomkově náročná oproti výrobě PHM. Doprava elektřiny je zdarma, síť její ztráty a údržba pak stojíí možná tisícinu toho co obdoba u ropných produktů. Skladování je mimo ztrát zdarma s malými ztrátami. Pokud se bavíme o individuálním řešení.
Avatar - Hittman
24. 10. 2018 07:28
Re: Agent Bureš a perly informací
Pořizovací náklady nestojí pár korun, to je debilita na "Ntou". Spočítej si, kolik tě stojí pořízení např. tepelného čerpadla a jaká je návratnost. Např. na vytápění je nepřekonatelné topení dřevem nebo uhlím.
24. 10. 2018 09:19
Re: Agent Bureš a perly informací
Co má tepelné čerpadlo společného s EV ? Jinak kompletní vybavení pro to, aby jsi mohl provozovat elektromobil a dům zdarma bude stát mezi 500 - 1mio při realizaci firmou, když si spočítáš kolik utratíš ročně na palivu do auta a elektřinu k domu, bude to za pár let zdarma.
23. 10. 2018 16:05
Re: Agent Bureš a perly informací
vse co popizujes potrebuji k existenci i auta se spalovaci technikou ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 18:56
Re: Agent Bureš a perly informací
Soudruhu eSeNBe,
Jsi si skutečně 100% jist, že ten poslední odstavec je hodnověrný a pravdivý?

"Obecně je elektromobilita naprosto vyhovující náhrada za spalovací motory" - naopak, obecně se soudí, že elektromobiolita rovnocennou náhradou NENÍ a jak tot ak vypadá ještě VELMI DLOUHO nebude

"95% lidí to ani nepocítí, nebudou muset měnit své návyky ani je to nebude stát více peněz než nyní" - naopak, pookdu by měly být (dejme tomu v horizontu 20 let) automobily se spalovacími motory nahrazeny elektro-auty, znamenalo by to ekonomický kolaps příslušných států i obyvatelstva

"Zbytek bude pravděpodobně ustoupit ze svého životního stylu ve smyslu, že postojí semtam někde na superchargeru a nebo se jejich náklady na přepravu zvýší" - Tebou zmiňovaný "zbytek" představuje v reálu více, jak 95% populace

"Nemá to v podstatě žádné zjevné nevýhody, kromě těch které se týkají naší pohodlnosti" - ano, touto větou se dá jako velkým deštníkem pokrýt prakticky VŠE. Bydlení zemljance či jeskyni znamená pouze újmu pohodlnost, pěší chůze znamená pouze újmu pohodlnosti, nákup potravin v obchodě (namísto jejich pěstování) je také znakem rozmařilého luxusu...

Máš-li ael pocit, že je Tvé tvrzené správné, začni žít dle Tebou vyhlašovaných zásad a oprosti se od veškerého materiálna, které zatěžuje Tvou eko-karmu a navyšuje Tvoji uhlíkovou stopu. Schválně, jak dlouho to vydržíš? Soukromě si dovolím odhadnout, že bys to "dal" tak možná 1 týden ...
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 20:41
Re: Agent Bureš a perly informací
2 Soudruh eSeNBé:

Ještě bych dodal, že:
- transport PHM potřebuje energii. ( vlaky, tankery, cisterny LKW ) - zatímco elektřina se přepravuej sama. Stačí zamávat kouzelnou hůlkou - a už to běží. A nepotřebuje k tomu žádný hardware, žádné dráty VN a VVN, žádné trafostanice, žádné stožáry... Prostě jen tak, vzduchem lítá ouplěn sama

- výroba spalovacích aut je více energeticky náročnější - zatímco kovy do baterií elektromobilů se natěží samy a přiběhnou do fabriky také samy

- elektromobil spotřebovává méně brzdových destiček, které jsou velkým producentem škodlivých pevných částic ve městech - toto je asi jediné tvrzení, s nímž se dá do značné míry souhlasit. Tady si nepleteš pojem a průjem

- ropa jednou dojde a je to neobnovitelný zdroj - "jednou" dojde všechno... Pokud se ale nějak zásadně nepletu, mám dojem, že stávajcí vědecké kapacity zatím nedokážou se 100% věrojatností prokázat způsob a vznik ropy. To, co na toto téma "víme", je pouhá teorie, k níž se většina vědců přiklání. S ohledem na nové nálezy ropných polí není jisté ani to, že je ropa neobnovitelný zdroj...
Podle původních předpovědí Římského klubu (Limity růstu 1972) měl zinek dojít v roce 1990, ropa v roce 1992, zemní plyn v roce 1993 a velká část dalších přírodních zdrojů ve 2. století. Ve 2. zprávě ŘK se již jednoznačně píše, že "země má rakovinu a tou rakovinu je lidstvo... musí vzniknout nepolitická vláda, která zamezí dalšímu růstu a nastolí stabilní rovnováhu"
Takže tolik k tomu, že ropa dojde...

- ropa se těží v zemích, které nechci podporovat ( Arabský poloostrov a střední východ, afrika, rusko, atd. ) - ropa se těží i v USA, Norsku, dokonce i u nás...

- obecně doporučuji návštěvu míst kde se ropa těží. Člověk hned změní pohled na svět v jaké bídě a utrpení tam lidé žijí svůj krátký život - zatímco elektřina vzniká ve vemenech jednorožců, kteříé vždy po ráýnu vyběhnoiu na svěží zelený pažit, napasou se duhy a následně je vilné víly podojí rovnou do bandasek, kterým se říká baterie. A od toho, jak ta elektřina silně proudí z jednorožčího vemene, odtud se vzalo pojmenování elektrický proud

- znečištění vzniklé při procesech od těžby přes transport nebo rafinaci až po úniky z lodí apod - zatímco elektřinu dojí ty víly přímo z vemene jednorožce. Nejsou zapotřebí žádné uhelné ani plynové elektrárny. I ty fotovoltaické panely rostou na stromech - a když jsou zralé a nastane jejich čas, za sladkého cinkotu milionů malilinkatých stříbrných zvonečků jako ptáci ze stromu přeletí rovnou na pole, tam se usadí, roztáhnou svá stříbřitá křídla a vyrábějí elektriku ve dne i v noci
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 20:46
Re: Agent Bureš a perly informací
>:D >:D >:D

Zejména je perlou "Člověk hned změní pohled na svět v jaké bídě a utrpení tam lidé žijí svůj krátký život". Takoví Saudové prý umírají hladem a nemocemi už kolem 20 let věku.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 22:02
Re: Agent Bureš a perly informací
o Kuvajťanech ani nemluvě - ti houfně umírají už ve školce, neřku-li přímo v jeslích :-) :-) :-)
Avatar - Hittman
24. 10. 2018 07:30
Re: Agent Bureš a perly informací
Asi nudou, že neví, co s prachama >:D
24. 10. 2018 10:06
Re: Agent Bureš a perly informací
Dubaj je země dvou tváří, člověk nemusí ani opustit město, stačí jen vytáhnout zadek z džumerije někam na okraj. Je tam na jednu stranu obrovské bohatství a na druhou stranu strašná chudoba. Střední třída je nonexistentní.
Dejme tomu, ale že SAE se asi chová nejzodpovědněji a investuje peníze z ropy například do turismu. Zbytek tamního světa je na tom ale podstatně hůř.
Omán, Yemen, Irán, Irák, Sýrie, Saudská arábie. to jsou všechno opravdu nepěkná místa k životu.
24. 10. 2018 09:58
Re: Agent Bureš a perly informací
esenbe není SNB jako státní národní bezpečnost, ale snowboard :-) Když jsem si před 12 lety v 18ti zakládal nick, žil jsem v podstatě jenom tím. To jen na okraj.
- V čem konkrétně nevyhovuje elektroauto lidem jezdící denně do práce maximálně 50 kilometrů ? V americe dle [odkaz] je denní nájezd průměrně okolo 69km, podotýkám v americe, kde lidé najedou mnohokrát více než v našich podmínkách. Tam je tedy elektroauto nevyhovující ? Nebo v čem ? Ve zrychlení těžko. V ceně provozu to také asi nebude. Spolehlivost mají dle všeho mnohem vyšší. Kde je ta zásadní nevýhoda ?
- nerozumím tomu jak ekonomika zkolabuje přechodem na jinou výrobu ? To, že evropa trochu zaspala je problém, ale nic neřešitelného.
- jak píšu výše nevím z jakých dat vycházíš. Já z amerického průměru. Náš bude v reálu řádově nižší. Sám jezdím služebně poměrně velké štreky, ale soukromě jedu více než 200km/den párkrát za rok.
- bereš to ad absurdum. To, že namísto benzínky strávím 30 minut u superchargeru ( dnes v současných podmínkách - přitom Tesla uvádí, že pouze 2% celkových nabíjení tesly je u superchargeru ) - je v podstatě to samé jako bych strávil tankováním na benzínce, odpočinkem po 400 km cestě, záchodem apod. Bydlet v zemljance a domě je absurdní rozdíl oproti stání 20 vs 30 minut při doplnění paliv na benzínce.
- Opět absurdní věc. Nemusíš hned spasit planetu, ale můžeš třeba začít malými kroky. Separuji odpad, kompostuji, spoustu věcí si pěstujeme sami, jezdím hodně vlakem namísto autem apod. Jsou to malé věci, ale pomůžou. Elektromobilita je ale velká věc. Městům se násobně uleví, je to vidět v Oslu například.
- záměrně jsem neuváděl, infrastrukturu potřebnou k přepravě ropných produktů. Výroba lodí, železnic apod. Tuto položku beru jako potřebnou v každém případě a proto jsem ji nezařadil do výhod/nevýhod. I to nemění nic na tom, že infrastrukturu nepotřebuji při individuálním řešení ve svém domě.
- nenatěží, ale je prokazatelně méně náročnější - minimálně energeticky.
- Ropa je omezený zdroj a je to neobnovitelný zdroj. Zbytek jsou jen spekulace.
- Vím o tom, jen jsem psal, že nechci podporovat ty země které jsem vyjmenoval.
- vzhledem k tomu, že dneska už můžeš mít elektrárnu v centru města aniž by si toho někdo všimnul ( i tu na uhlí ) je tvoje tvrzení hodně nadnesené. Doporučuji ti výlet do Litvínova. Ten smrdad z orlenu jde dojde až tam.
- znečištění je v současné době velmi nízké. Všechny české elektrárny jsou již dávno upraveny tak, že produkují pouze nepatrné množství splodin. Nicméně z uhlí se ve velkém ustupuje na obnovitelné a čisté zdroje. Stále je to nic oproti zamoření ropou. Kolega z Finska ( se kterým jsem byl při projektu na Neste oil ) mi nedávno posílal fotky z Nigérie. Koukni na google - super místo k životu.
Avatar - Jerry.Gunman
24. 10. 2018 15:56
Re: Agent Bureš a perly informací
OK, snowboarďáku :-) :-)
Jedna jediná, zcela jedoduchá a prostá otázka

Jestliže jsou ty elektromobily AŽ TAK úžasné, nádherné, skvělé a takořka božské, proč se tedy nedokážou prosadit samy svou vlastní kvalitou, akcelerací, jízdními náklady, uživatelským, komfortem aj.
Proč na jejich podporu a prosazování vyvíjejí státy EU / USA TAK MASIVNÍ tlak?
Proč je nutno je TAK MASIVNĚ dotovat elektromobily + TAK MASIVNĚ omezovat konkurenci (stále přitvrzování podmínek pro vozy se spalovacími motory) - a stejně to nestačí?

[odkaz]

A teď Ty :-)
23. 10. 2018 14:28
Re: Agent Bureš a perly informací
Ještě jeden argument. Drtivá většina EV se nabíjí v noci, kdy je převis nabídky nad poptávkou, takže nějaké navýšení výkonu elektráren je blábol.
23. 10. 2018 14:49
Re: Agent Bureš a perly informací
To by někdo musel vysvětlit zdejším palcovačům, proč funguje veřejné osvětlení.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 19:02
Re: Agent Bureš a perly informací
Drtivá většina EV se MOŽNÁ nabíjí v noci, ale drtivá většina osobních automobilů se spalovacím motorem v noci parkuje na ulici či parkovišti.

Pokud by se jen 1/10 aut na silnicích měla nahradit elektromobily , kde je chceš nabíjet? Představu, že si Pepa s Máňou večer ze 6. patra vyhodí prodlužku 600 metrů ku svému autu - tak tu považuji za lehce bizární :-) :-) :-)
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 19:31
Re: Agent Bureš a perly informací
Ukazovali na Auto.fóru video ze skandinávie, země elektromobilům zaslíbené. Cyklista se tam večer pokouší projet ulicí, prodlužky z oken přímo přes silnici, auto by neprojelo. Musel zastavit a doslova se proplýtal přes šňůry. Nevím, jestli to nebyl fejk, každopádně ukázka blížící se budoucnosti. Bohužel sem nejdou dávat odkazy na Auto.forum.
Avatar - Beefcake
23. 10. 2018 20:21
Re: Agent Bureš a perly informací
To skutocne beries vazne ?
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 20:39
Re: Agent Bureš a perly informací
Věřím, že umíš dobře číst, a že sis všiml věty "nevím, jestli to byl fejk".
Edit: přečetl jsem si to (na AF) a byl to přiznaný fejk. Ale rozhodně vtipný.
23. 10. 2018 20:58
Re: Agent Bureš a perly informací
Vidíš, ale skoro z teba spravil vola, a z niektorých možno nie skoro. ;-) V prvom rade treba používať hlavu a neveriť hneď niečomu, pretože to dobre vypadá alebo dobre znie. ;-)
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 21:03
Re: Agent Bureš a perly informací
Ani bych neřekl. Nakolik je reálné např. v ČR, kde neumíme za 50 let opravit jednu dálnici, že dokážeme postavit za (cca) 10 let odpovídající množství nabíjecích míst? Bylo to nadnesené, ale nijak dramaticky. ;-)
23. 10. 2018 22:15
Re: Agent Bureš a perly informací
Bolo to trochu mimo - diaľnice plánuje štát, nabíjacie stanice porastú tak ako dnes čerpačky - podľa dopytu, (niekedy aj podľa odhadu, že sa niekde dá vyryžovať ešte viac), zväčša zo súkromných peňazí. Je to podstatný rozdiel, povedal by som. Zrovna o to by som sa nebál.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 23:18
Re: Agent Bureš a perly informací
Travele, domnívám se, že výstavba "elektročerpaček" bude o poznání náročnější, nežli výstavba "benzinek"

- povolování, schvalovačky ... administrativa
- zelení
- stabilní a spolehlivý přívod elektrické energie

A jistě se najde ještě mnoho dalších důvodů :((
24. 10. 2018 00:04
Re: Agent Bureš a perly informací
Faakt? A čo z toho nepotrebuje čerpačka, ty mudrlant? >:-[]
Avatar - Jerry.Gunman
24. 10. 2018 00:18
Re: Agent Bureš a perly informací
Veškerá administrativa a uspokojování požadavků zelených khmérů je od roku náročnější, dražší a obtížnější.
A troufnu si tvrdit, že technické požadavky na přívod proudu pro "elektrickou nabíjecí stanici pro auta" budou přece o poznání vyšší, nežli na přívod proudu pro "klasickou" benzínku.

Ale máš pravdu, dopustil jsem se omylu.
Domníval jsem se (evidentně špatně), že, bavím-li se s Tebou, bavím se s inteligentním člověkem. Mea culpa, mea maxima culpa.
A za toto zcela neoprávněné podezření, se ti "ty mudrlant, faakt" upřímně omlouvám >:-[] >:-[] >:-[]
Buď zdráv!
24. 10. 2018 17:07
Re: Agent Bureš a perly informací
Počítaš iba to, čo počítač chceš. Technické požiadavky na stavbu čerpacej stanice nie sú iba technické požiadavky na prívod elektriny. Píšeš hlúposti. Srandičky si môžeš odpustiť, na ne si zatiaľ nedorástol, trapko.
24. 10. 2018 10:11
Re: Agent Bureš a perly informací
Ve finsku jsem bydlel v panelovém domě na sídlišti v Vaantě v Helsinkách.
Před každým parkovacím místem byla krabička na elektřinu. Finové to v zimě používali na předehřev auta s časovačem. Část lidí to používala jako nabíjení EV aut. Nyní to udělají přímo na to. Používá se to i v USA, Kanadě apod.

[odkaz]
Avatar - Jerry.Gunman
24. 10. 2018 13:05
Re: Agent Bureš a perly informací
Nápad je to hezký a ve Finsku, USA, Kanadě a spol jistě i praktický...
Jen se obávám, jak by to dopadlo v našich podmínkách
:-O
24. 10. 2018 17:08
Re: Agent Bureš a perly informací
Hlavne treba vymyslieť, ako to u nás nejde, to je dnes cool...
Avatar - Jerry.Gunman
24. 10. 2018 18:14
Re: Agent Bureš a perly informací
Milý TravelDrive,
Snowboarďák psal, že to funguje ve Finsku, USA a Kanadě.
Já vyjádřil rozpačité obavy o osud tohoto nápadu u nás.

Máš-li pocit, že to u nás fungovat BUDE a bez jakýchkoli problémů realizuj to jako podnikatelský záměr. Pusť se do toho! Zřiď zasíťované parkoviště s nabíjecími stojany či alespoň elektrickými zásuvkami před každým parkovacím místem.

Neboj se toho! Jdi a vydělej si svůj první million z mnoha - jsi-li přesvědčen, že to u nás bude fungovat bez problémů, jdi po té příležitosti jak slepice po flusu. Vždyť ty prachy leží doslova na ulici, jenom se pro ně ohnout

Nebuď vool, buď cool! Aneb, jak říkávali staří latiníci: "Hic Rhodos, hic salta"
:-)
Avatar - Beefcake
24. 10. 2018 19:53
Re: Agent Bureš a perly informací
Tu krabicku by niekto ukradol a doma v obyvacke by sa z toho snazil napajat cely byt :-)
23. 10. 2018 13:58
Nezavisla studie
Asi neco jako kdyz BMW+VW+MB zaplatili studii kde opicim a lidem davali dychat dieselove splodiny aby ukazali ze je to neskodne? Nemci si s plynovymi komorami nedaji pokoj...
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2018 14:08
zase lhani ala David Bureš v "primem" prenosu?
kam as muze autonovinar klesnout ve lhani a bulvarnosti, ma tohle kdysi super setvr o autech zapotrebi?

to co tvrdi clanek i jeho nadpis se v te studii vubec nepise, takze auto.cz ma odedneska odkaz v seznamu stranek ktere siri hoaxy a nepravdy >:D aneb jak rychle a jak precizne se nejvetsi jizda na webu stala totalni zumpou pisici bulvarni lzi a nesmysly, a lacnici pouze po proklicich a zobrazenich reklam, mimochodem to ze jste obesli AdBlock neznamena ze se nekterym zobrazuji reklamy, ten problem se vyresil behem ani ne 24 hodin a dale si jedem nekteri bez reklam ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
23. 10. 2018 14:19
Re: zase lhani ala David Bureš v "primem" prenosu?
Potrefený ekolog nejvíce kejhá.. ;-)
23. 10. 2018 16:01
Re: zase lhani ala David Bureš v "primem" prenosu?
nekolikrat a to i primo pod tve posty jsem psal, ze o ekologii me opravdu nejde a moje ekologie konci asi tak u trideni odpadu na smesny, plast, papir a sklo, a mzona jeste tim ze mam na strese fotovoltaiku, ale u elektrickych aut me jde vyhradne o to, ze se me libi jejich linearni zatah ktery je podobny jako u mojich oblibenych benzinovych atmosferickych motoru ;-)

takze kejhas tu nejvic spise ty stale tim samim ;-) chces to napsat jeste jenou, abys priste zase mohl omlet ten samej text?
23. 10. 2018 14:08
len na okraj
sedel som nedávno v štýlovej kaviarni v ba, ktorá je hneď vedľa cesty, všetko super až na tú cestu samozrejme a hovoril som si, aké by to bolo super, keby boli tie autá elektrické, potom som poľutoval aj ľudí, čo bývajú nad kaviarňou a okolo, štýlové staromestské bytečky uňoňuňo, ale ten hluk a smrad to celé zabíja. Mestám a dedinám by elektroautá prospeli.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Hittman
23. 10. 2018 14:20
Re: len na okraj
JJ, zakázat, zlikvidovat a nabízet pouze vysavače. Vivat volný trh a svoboda lidstva.
23. 10. 2018 14:28
Re: len na okraj
Stačí udělat elektromobily dostupné - což se brzy podaří. V číně už tomu tak je. Co to udělalo s trhem je naprosto jasné. Například v číně jezdí už těd stovky tisíc malých EV a jezdí v tom lidé, kteří na auto předtím nemohli ani pomýšlet, protože rozhodně nestálo nové třeba 2000 dolarů
23. 10. 2018 15:16
Re: len na okraj
Pokud vím tak v Číně to je povinné.
23. 10. 2018 19:25
Re: len na okraj
Povinne to nie je,ale moc na vyber tam nemaju.
Problem je tam s pridelovanim znaciek na auta. (losuju ich tam)
V niektorych mestach je cena za znacky rovnaka ako vyska ceny auta a dost casto sa stava,ze mas smolu a ani nevide na teba znacka.
A potom existuju zelene znacky,ktore bez problemov ziskas a samozrejme nemale vyhody k tomu.
23. 10. 2018 14:23
Re: len na okraj
Já zrovna v sobotu na rodinné akci mluvil se svým strýcem, který je u policie. Stěžoval si na nové tucsony, které dostali a které často musí do servisu ze zásadními vadami už po 40tkm, protože prostě nevyhovují policistům při práci. Ti prostě jezdí malé trasy, auto musí okamžitě zastavit a vystoupit, poskakují po městě atd. nebo okolí Prostě to není standartní životní cyklus auta a nové turbomotory na to nejsou připraveny ( mají v tom 1.6 turbo benzín ). A pak mě šokovalo jeho tvrzení o tom, jak moc by jim třeba vyhovovalo elektroauto. Měli by to v nabíječce na služebně, odpadla by administrativa kolem PHM, jedou většinou jízdy do pár km ( a to je to prosím okrsek Bruntál - a to ještě daleko mimo bruntál samotný, malé městečko ve slezsku u hranic s PL ) a celkově v tom vidí budoucnost.

Hned jsem si vzpoměl na Bollinger B1 - to by byl vskutku solidní policejní vehikl.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2018 14:32
Re: len na okraj
Tak pak není nic jednoduššího, než v Bruntále vyloupit banku s naftovým Passatem a jet... dříve či později (spíš dříve) pak PČR setřeseš >:-[] Ještě bych jim dal elektrický vrtulník a elektrickou pistoli... >:D Prostě policie na baterky doslova >:-[]
23. 10. 2018 14:51
Re: len na okraj
Jakože by dneska někoho pronásledovali 200 km třeba ? To se snad nestalo nikde na světě od dob billyho kida. Většina honiček má rychlý konec a nejlepší zbraní policajta je už dávno vysílačka.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2018 14:58
Re: len na okraj
2x by šlápli na plyn a dojezd by byl 2km >:-[]

Dělám si srandu, ale myslím, že pro PČR je pořád spalovák ideál, pro městskou bych jim ten elektromobil přál... ne.. vyhnal bych 90 % z nich na kolo a pěšky, protože se i po malých městečkách vozí v autě dokola...
23. 10. 2018 14:51
Re: len na okraj
Tak podle toho co píšeš, tak jsou to Alce že? ;-)

Jinak strýc má naprostou pravdu. Elektromobil by se nehodil na všechny výjezdy, ale minimálně na 1/2 ano a hlavně by to ušetřilo mnoho papírování a nákladů - co jsem tak zaslechl, tak každé běžně využívané auto (benzínové), které je ve službě má spotřebu cca 11-13 l/100km, protože se furt lítá po městě, stojí se zapnutým motorem atd... tady by elektromobil byl opravdu potřeba.

V Karlových Varech mají hybridní CH-R - což není úplně ideální služební auto, a nemůžou si ho vynachválit. Jiná města již běžně zařazují auta s automaty a alternativním pohonem a světe div se, ono to funguje a mnohem levněji.

Jen stát je v tomto o kus pozadu, až na jednu i8.
23. 10. 2018 14:56
Re: len na okraj
Přesně tam. Konec světa. Přesně nepředpokládám, že 100% vozového parku by bylo elektro, ale třeba 4 ze 6 aut co tam jsou klidně. Kdyby pak třeba museli honit sjetýho poláka po vyloupení banky v Bruntále z Albrechtic do Wroclawi, tak by si museli vzít toho hjundaje no.

Jinak ty PHM jsou u policie velmi ostře sledované a tomu odpovídá i šílená administrativa. Takhle by to prostě bylo v nabíječce a je klid. Jenom by se jednou měsíčně opsala spotřeba.

BTW: Kvůli úsporám PHM nemůžou najet za službu více než 100km vyjma hlášení.
23. 10. 2018 15:20
Re: len na okraj
Přesně. Nejdřív by se domluvili. Ten Polák by jim sdělil záměr jak dlouho a kam chce utíkat. Oni by si podle toho vybrali vůz, dali mu trochu náskok a honička by začala. :yes:
23. 10. 2018 16:06
Re: len na okraj
Nejdřív si nastuduj fungování IZS jednotek a pak si z někoho dělej srandu.
23. 10. 2018 18:35
Re: len na okraj
Srandu si děláš kvůli srandě, nemusíš si kvůli ní nic studovat.
24. 10. 2018 10:20
Re: len na okraj
Ne rozkopnou dveře garáže a s naládovanýma brokovnicema vyrazí smykem do banky. Potom se s ním budou honit a střílet po sobě celou cestu a vyvrcholením bude epická honička v historickém centru Wroclawi se všemi těmi skoky a výbuchy.
23. 10. 2018 16:09
Re: len na okraj
Jo, mám velmi podobné informace.

I ty CNG/LPG auta by dost pomohly, jako má městská v Opavě, Ostravě atd...
23. 10. 2018 15:30
Re: len na okraj
Když jim to auto na lítačku po městě někdo za 400 000,- prodá, tak proč ne. Já bych spíš uvítal, kdyby ten policajt zvedl zadek a chodil pěšky.
23. 10. 2018 16:03
Re: len na okraj
Dobře, řekněme, že podle tebe bude chodit pěšky. Následně někdo poškodí auto nebo vznikne nehoda, jak situaci vyřešíš? Řekneš lidem počkejte, on někdo během 30-60 minut dojde? I kdyby byl poblíž, jak vyřešíš dechovou zkoušku? I kdyby jsi vyřešil dechovku, jak omezíš provoz? Bude někdo ožralej, jak ho dopravíš na záchytku?
23. 10. 2018 18:36
Re: len na okraj
Tak já nevím, naposled jsem na policii u nehody čekal 4 hodiny a to přijeli autem.
23. 10. 2018 21:29
Re: len na okraj
Na hlídku nebo dopravku? Pokud vím, tak hlídka bývá na místě obvykle do 10minut. Pokud tomu tak ovšem nebylo, tak bych neváhal se obrátit na OVK, aby to řešili.

Tak jak to teda bylo?
23. 10. 2018 22:08
Re: len na okraj
Dopravku. Ale na hlídku jsem jednou čekal v Berouně 6 hodin. Po třech hodinach jsem pachatele pustil.
Avatar - Ozzman
24. 10. 2018 06:46
Re: len na okraj
V Berouně ? Měl si zaparkovat na náměstí i s pachatelem a nezaplatit v automatu... Do 10 ti minut bys tam měl aspoň MP ... ;)
24. 10. 2018 17:17
Re: len na okraj
Ja bych řekl tak 5 minut. 10 je skoro moc :-)
24. 10. 2018 08:05
Re: len na okraj
V tom případě viz výš. Protože toto určitě není správný postup.

Jen tak mimo, ty jsi měl podezřelou osobu ve fázi občanského zadržení po dobu 3 hodin?

Tak to palec hore.

Vidíš, prvotní úkony na místě provedla hlídka a dopravka, až si vyřeší své, dojede později, proto je to tak uděláno. Taky mi na nehodu přijeli po asi dvou hodinách, ale to je prostě běžné.
24. 10. 2018 17:20
Re: len na okraj
Bylo to trochu jinak. Já jsem pachatele našel na kamerách. Objel město a našel ho v hospodě. Narval jsem ho do kufru auta a odvezl zpět do provozovny. Volal ksem na policii a oni mi řekli že maj pátračku po nějakym dítěti a nemaj mi koho poslat.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 21:05
Re: len na okraj
2 soudruh eSeNBe:

S veškerou úctou vůči Tvému strýci, ale při tom, jak mizernou má u nás PČR pověst (a ne vždy NEzaslouženě) - tak s tím že "můj strýc pracuje u policie" bych se pochlubil hned poté, co bych shromážděné společnosti pýchou předvedl sadu nových neotřelých genitálních bradavic, které si pořídila manželka a výtok hnisu z močové trubice, na který se zmohl bratranec Kryšpín ;-\ ;-)
24. 10. 2018 10:40
Re: len na okraj
Zmínil jsem to jako zajímavý fakt, protože jsem netušil, že policie má takovéto problémy s auty a zároveň povědomí o elektromobilitě, která by tento problém vyřešila. Narozdíl tedy od informace z tvého rodinného prostředí, která poněkud nezapadá do zdejší diskuze. Existují speciální fóra z lékařského prostředí, kde lze takovéto věci řešit a možná to bude vhodnější než na webu o autech ... ;-)
23. 10. 2018 14:44
Firma prezentující se jako jediná relevantní konzultační spo
Chapu :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2018 14:45
Pochybna studia..
Tato cudna studia ma dve velke trhliny:
1. Odporuje studii v US kde maju fosilne paliva o vyse polovicu vacsi podiel na vyrobe elektriny:
[odkaz]

2. Mylne predpoklada ze fabriky na baterie vyuzivaju standardnu energiu ako domacnosti v DE a CR co je nezmysel:
[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2018 15:17
HM
Ta představa jak statisíce lidí zahodí svá 20 let stará auta v ceně 15tis kč a poběží si koupit nějak lidovou Teslu za jedničku se mi líbí.
Rozbalit vlákno
4
23. 10. 2018 16:24
Re: HM
Ta představa je o to pikantnější, že i kdyby ten elektromobil stál jako ojetý byť jen 150 tisíc korun, i tak by byl pro velkou spoustu lidí nedostupný.A že pokud bude stát elektromobil jen 150 tis českých znamená to, že má úplně mrtvé baterky...
Sám zvažuju elektromobil na městské poskakování, protože ceny benzínu začínají růst ke 40 korunám a jestli jezdit kilometr po městě za čtyři koruny, nebo za korunu, to je skutečně rozdíl. Ale spíš si vezmu nějaký CNGčko... Takže žádná ekologie, jen čistě ekonomická úvaha.
23. 10. 2018 16:48
Re: HM
Ekonomická úvaha daná tím, že CNG a elektřina nejsou tak brutálně zatížené spotřební daní.
24. 10. 2018 13:16
Re: HM
zalezi i na tom meste kam chces poskakovat, zda tam mas parkovani, zda tam platis za parkovani, kolik platis a podobne dalsi faktory
24. 10. 2018 13:15
Re: HM
a kde se vzala ta auta v cene 15 tisic kc ktera nez vlastnili ti lide co je vlastni dnes? nebyla nekde pred tim porizena jako nova? tazke uplne stejne jako si lidi dnes kupuji ojeta fosilni auta, za 20-30 let si budou kupovat elektricka ojeta auta, neb fosilni auta budou mit tolik restrikci v ulicich, ze by si je v te dobe porizoval jen blazen :-!
Avatar - Bubáq
23. 10. 2018 15:40
Zpracoval jsem si studii...
... a zjistil jsem, že moje auto je nejekologičtější na světě. Nic nepotřebuje, jezdí jen na dobré slovo, olej neměním, sklo čistím hadříkem nasucho. Jo, a vyrobeno bylo ještě v době, kdy žádné problémy s CO2 nebyly a jedinou uhlíkovou, zato pořádnou stopu zanechává můj osobní výfuk. To když to k obědu přeženu s ředkvičkama, vypěstovanýma za domem.
Teď se mi ale do všeho dloube Agrofert, že prý moje dobré slovo MUSÍ obsahoval 10% řepkového oleje. Kvůli ekologii....
My v Česku budeme furt řešit ekologii svým vlastním, specifickým způsobem. A pan Bureš nám to osladí svými odborně zpracovanými informacemi!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2018 15:46
To se mi líbí, jak EV hoši mají
pocit, že zachraňují planetu. S dvoutunovým autem vozí svých 100 kilo do obchodu pro rajčata dovezené kamionem z Holandska.
Rozbalit vlákno
1
23. 10. 2018 16:03
Re: To se mi líbí, jak EV hoši mají
Kam ovšem předtím přilétla z Brazílie. :-)
23. 10. 2018 17:03
elektro vs nafta
clanok by bol celkom OK ale je trosku tendencny voci bateriam a to z jedneho jedineho dovodu.

Nafta sa len tak nestane ani benzin a tiez vyroba paliv a tazba ropy zanechava uhlikovu stopu. Nato aby sa to dalo porovnat chybaju atributy, az potom vieme porovnat ci su alebo nie su baterie dobre riesenie. Tak isto aj likvidacia baterii etc.

Niektore clanky mi pripadaju ako lobby ropnych spolocnosti proti bateriam.

Ak niekto najde tieto informacie uplnite ich prosim Vas. Dikes

dakujem.
Rozbalit vlákno
14
23. 10. 2018 17:10
Re: elektro vs nafta
Tak já ti to napíšu. Pokud chceš řešit uhlíkovou stopu, řeš svůj životní styl. To jestli je auto na elktriku nebo naftu, je celkem nepodstatné. Planetu prostě nezachráníš tím, že si koupíš nějakou věc, která má ten pocit v tobě vyvolat. To by bylo moc jednoduché.
23. 10. 2018 17:12
Re: elektro vs nafta
nerozumiem odpovedi.

Co to ma co spolocne s clankom? Samozrejme ze mas pravdu. 8-s
23. 10. 2018 17:20
Re: elektro vs nafta
Čemu nerozumíš? Že se ekologem nestaneš jen koupí nějaké věci? Že je z hlediska CO2 skoro jedno jestli jezdíš nafťákem nebo elektroautem? Jen jsem chtěl naznačit, že pokud chce někdo opravdu řešit svou uhlíkovou stopu, tak musí zapomenout, že to vyřeší nákupem nějaké věci. Bude to jen póza, která opravdu nic neřeší.
23. 10. 2018 18:26
Re: elektro vs nafta
Planetu nezachranis tim, ze si koupis nejakou vec...

No tvl :-)

Zato kdyz zacnes jezdit vkakem, tak planetu zachranis.

Ty sam nejsi ochotny vzdat se spalovaciho motoru, ale ostatni budes nutit ke zmene zivotniho stylu?

Tady nejaky odkaz pro pobaveni a vysvetleni obdobnych nesmyslu, jake jsou uvadeny v citovanem clanku.

[odkaz]
23. 10. 2018 18:40
Re: elektro vs nafta
Nic mi do toho není. Ale kolega nepsal nic o vlaku, ani nikoho nenutil ke změně životního stylu.
23. 10. 2018 18:46
Re: elektro vs nafta
Pokud vyměním auto se spalovákem za elektroauto, tak opravdu nic neměním. Jen si udělám radost koupí nějaké věci. Pokud na to mám peníze, tak je to jen radost z něčeho nového. Jako, když si koupím nový mobil. Já ke změně životního stylu nikoho nenutím. Na rozdíl od jiných, kteří chtějí ostatním zakazovat spalováky a nutit je kupovat elektroauta.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 19:36
Re: elektro vs nafta
Tak to je zrovna od tebe neuvěřitelná drzost. K zblití. Nikdo ostatní nenutí ke změně životního stylu. Tedy - nikdo - nikdo kromě vás Svědků. Ty seš jeden z prvních, který by slavil, kdyby jsme Tesly dostali rozkazem. Měl jsem tě za přece jen o kousek soudnějšího Svědka, než třeba trotla Sten.li, ale evidentně jsem byl vedle. 8-s
23. 10. 2018 20:14
Re: elektro vs nafta
Heled Karle, asi jsi toto vlakno podrobne nesledoval.

Reagoval jsem konkretne na pogo26 ;-) : "Pokud chceš řešit uhlíkovou stopu, řeš svůj životní styl.."

Ja naopak svuj zivotni styl menit nehodlam, krome toho, ze budu misto na pumpe jednou za tyden, tankovat kazdy den doma. :-)

Takze se muzes hodit do klidu a o zivotnim stylu diskutovat s pogem a ne se mnou >:D

My muzeme dal resit co2, ekologii a zdravi lidi..
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 20:38
Re: elektro vs nafta
Ne, to ty jsi asi pořádně nečetl. Anebo trpíš selektivní slepotou. To, co píše Pogo je nad slunce jasné a pravdivé. Pokud chceš zachraňovat planetu, pak leda tím, že si nekoupíš žádný auto. S novou Teslou je rozdíl v ekologii oproti spalováku zhruba jako rozdíl mezi kulkou mezi oči a nožem do žeber.
Takže jestli chceš opravdu řešit ekologii, zdraví lidí a CO2, pak ne tím, že si koupíš nové auto, jíš ovoce co cestovalo lodí přes půl světa i s tou Teslou......
Ovšem to, jestli to chceš řešit nebo ne, to ti nikdo nepřikazuje, to je na tobě. Na rozdíl od levičáckých kre.ténů, co ostatním pomalu přikazují, jaké auto si budou moci koupit a jaké ne.
23. 10. 2018 21:13
Re: elektro vs nafta
Jak jsem psal, o zivotnim stylu, ovoci, zelenine a treba i o levicacich..
si diskutuj s pogem.
Ja tu nebudu resit nakladni dopravu ani hromadnou.

Porad resim elektromobily a to, ze studie relativizujici jejich prinos jsou placene.
Ne nezavisle.
Vetsinou pochazeji z Michiganske univerzity (Detroit..), ADAC (nemusim doufam komentovat) a podobnych zdroju.

Ale kazdy at si veri cemu chce. Ty me oznacujes za Svedka :-)
Ano verim, ze elektromobility ma svuj prinos, vcetne co2.
A jsem si jisty, ze ma / bude mit (logicky) prinos pro cistotu ovzdusi ve mestech.
Mne by i jen tyhle dve veci stacily, byt fanouskem EV.
Nekdo jiny potrebuje co2 stopu ne nizsi, ale desetinovou, dojezd 1000km, dobijeni za 5min atd. Bohuzel nezijeme v pohadce.

Ty jsi zase presvedceny, ze svym autem nikoho neposkozujes. A jestlize dodrzujes zakony, mas technickou, tak vlastne nedelas nic spatne.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 21:27
Re: elektro vs nafta
Já své okolí poškozuji. Ale pro převážně městské ježdění bych si nekoupil naftu, moje auto nekouří a styděl bych se s takovým jezdit, a když někde trochu dýl stojím, vypínám motor. Poškozuji své okolí zejména tím, že jsem si koupil nové auto, místo toho abych jezdil nějakým 20 let starým jednoduchým benzínem, výrazně ho poškozuji tím, že jsem si postavil dům (přesto, že nízkoenergetický s tep. čerpadlem), tím, že žiju velmi konzumně. Samotný pohon MÉHO auta je stran MÉHO eko škodění okolí téměř irelevantní.
Kdybych si já koupil novou Teslu jen kvůli ekologii, byl bych i.diot.
23. 10. 2018 21:53
Re: elektro vs nafta
No vidis, sice uplne nesouhlasim s tim tvym eko skodenim autem.
Ale jinak to zni rozumne. :yes:

A ano kdyby sis chtel kupovat ekologicke auto (jakkoli vsichni vime, ze to je protimluv :-) ), tak to bude spis Hyundai Ioniq EV, ktery je velmi usporny a ma mensi baterku :-)

Na druhou stranu, kdyz porovnas Teslu s primou konkurenci (a tou je treba u M3 performance M3 od BMW..), tak urcite nevyjde spatne. Obzvlast ve meste ;-)
Avatar - Beefcake
23. 10. 2018 20:15
Smradecek
Taketo "studie" su uplny orgazmus pre auto-platky. Zaruka flejmu a klikania.
Moja studia hovori o tom, ze kazdy den vidim nejakeho idiota s dymiacim motorom.
Dnes konkretne Ford Focus, z vyfuku kudoly cierneho dymu a k tomu smrad petroleju.
Bohuzial som nestihol zapnut vnutorny okruh.
Uz som to nevydrzal a na neho zatrubil (ked som ho obiehal pri odbocovani) a chytil sa za nos, ale asi nepochopil.
No a pri navrate domov uz pesi pre zmenu O-I len pri vyparkovavani zasmradila odhadom 1000m^2 niecim subjektivne opdobnym.
Rozbalit vlákno
8
23. 10. 2018 20:23
Re: Smradecek
Jj chapu. Bohuzel zijeme v zemi, kde je toto tolerovano.

A kdyby tomu tak nebylo, tak se spousta lidi ani nedostane do prace.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 20:24
Re: Smradecek
To, co popisuješ je sice hnus fialovej, ale trochu mimo mísu. Takový auta samozřejmě nepatří na silnici a to, že tam jsou, jen jen důsledkem nefunkčnosti STK.
23. 10. 2018 21:32
Re: Smradecek
To čo píšeš, je fakt. Ale tie STK nefunkčné sú a pokiaľ nefunkčné budú, tak ten smrad z výfukov bude tiež. Ich nefunkčnosť skrátka ten "smrádeček" z výfukov nemôže ospravedlniť.
V prípade rozmachu EV bude čmudiacich áut pod našimi nosmi menej bez ohľadu na funkčnosť STK.
V súčasnosti autá na elektrinu prejdú na jedno nabitie 100-300 km, za polhodku-hodku doplníš trochu šťavy, za noc doplna - ak máš dom s dobrou zásuvkou. Čiže pre tých, ktorým dojazd vyhovuje a majú možnosť nabíjať doma, by to bola super alternatíva, ktorá je, žiaľ, zatiaľ cenovo dosť nedostupná - a som presvedčený, že o.i. je ich vysoká cena, resp. vysoká cena batérií zámer. Ropy je predsa dosť a dosť, a dobre sa na nej zarába...
Čiže, nie EV sú zlé - systém je zlý. Lebo faktom je, že pokiaľ spaľováky za elektrinu vymeníme, aspoň čiastočne, dýchať čistejší vzduch určite budeme. Napriek tej takzvanej uhlíkovej stope, o ktorej sa stále píše. ;-)
Avatar - _Karel_
23. 10. 2018 21:47
Re: Smradecek
Hele, dost možná si za pár let nějaký hybrid nebo el koupím. Nevím. Ale byl bych rád, kdyby to bylo dle mého vlastního uvážení, protože chci, a ne proto, že musím. Že nemám alternativu.
To dýchání čistšího vzduchu může fungovat - někde v Praze, Blavě, částech Brna....
Na zbylé drtivé většině území houby.
23. 10. 2018 22:02
Re: Smradecek
Ale áno, to sa nedá rozporovať. Lenže tú alternatívu chceš preto, lebo si na ňu zvyknutý. Nie je to tak dávno, čo osobné autá jazdili prakticky iba na benzín - mal si problém s tým, že nemáš naftovú alternatívu? Dnes, keď je nafta rozšírená, je diesel zrazu zlý. Nehneváš sa, že Ti niekto berie alternatívu a zakazuje dieslový pohon, ktorý tvojim potrebám vyhovuje najlepšie? A keď EV príkazom vlád nahradia spaľováky, opäť Ťa o niečo ukrátia...
Keď na to pozráš trochu filozoficky, kamoš, tak NIKDY nemáš alternatívu podľa svojej vôle - máš len možnosti, ktoré niekto určil, že môžeš mať. Rozdiel je v tom, či si z tých možností vieš vybrať, či chceš niečo z toho, čo je dosiahnuteľné. ;-)
25. 10. 2018 12:46
Re: Smradecek
Ale choď. Čo dnes nie je príkazom? Na to, čo sa v globále deje, čo riadi a ovplyvňuje tvoj život beztak prakticky žiadny vplyv nemáš. Tak o čo ide?
Avatar - Machýrek
23. 10. 2018 21:39
Re: Smradecek
Presně. Od toho jsou STK.
Btw včera jsem na STK zrovna byl a řekl bych, že to dělali fakt důsledně. O*** se dá všechno, ale spíš tak, že tam máš někoho, jinak je to loterie.
23. 10. 2018 21:20
Elektroauto vs. spalovák
Má vůbec spalovák ještě šanci?
Elektroauto je tišší, pohodlnější, má lepší jízdní vlastnosti, levnější servis, nemusí se zahřívat, hned topí a nesmrdí.
Rozbalit vlákno
24
23. 10. 2018 21:24
Re: Elektroauto vs. spalovák
Jo ale emise co2 bude mit EV nizsi az po trech letech ;-)
23. 10. 2018 21:45
Re: Elektroauto vs. spalovák
Ale áno, spaľovák má niekoľko zásadných výhod a EV niekoľko zásadných nevýhod, takže ideál by bol nechať si oboje.
EV je v súčasnosti vhodný na kratšie trasy, plus potrebuje infraštruktúru, ktorá sa ešte len pomaly buduje. Naviac je stále pridrahý. Teda nevýhod má dosť. V prvom rade by by sme s elektromobilmi mali rátať v mestách, taxíky, rozvážkové dodávky a malé nákladiačiky, MHD, poštové autá a tak podobne. A samozrejme súkromné vozidlá tých, ktorých výhody EV presvedčia. A to je hlavne čistá a tichá prevádzka, plus nízke prevádzkové náklady, čiastočne kompenzujúce vyššiu nákupnú cenu.
Bez spaľovákov sa zatiaľ nezaobídeš na dlhých trasách, v ťažkej doprave alebo autobusoch jazdiacich mimo mesta. Infraštruktúra je existujúca a dobre fungujúca, aj keď budúcnosť asi nebude patriť nafte a benzínu, ale skôr CNG, čo by postupne tiež nemal byť problém, sieť sa, podobne ako u elektriny, rozrastá.
Vzdialenejšia budúcnosť? Čistá elektrina. Batéria, zdá sa, sú na konci svojho vývoja, ich možnosti vývoja už možno končia, naopak, napr. superkapacitory majú budúcnosť ešte pred sebou, a ďalej, ktovie.
A aby ropný priemysel nekrachol, bude sa starať o pohon elektrární, samozrejme nepôjde o spaľovanie ropy ale o jej využitie po rozložení na fragmenty, kde si aj ekológia určite príde na svoje. A určite tiež budeme potrebovať plasty a rôzne iné ropné produkty, ktoré sa stále viac uplatňujú v priemysle aj bežnom živote.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 22:12
Re: Elektroauto vs. spalovák
Travele, o krach ropného průmyslu "asi" není třeba mít obavy.

Velká doprava (letadla, lodě) bude tekutá paliva potřebovat ještě VELMI dlouho

Většina otáčivých součástek bývá osazena v nějakém ložisku - a že ta se nemažou velerybím olejem, ovčím lanolinem ani včelím voskem, tak na to si můžeš vsadit

Na výrobu plastů se spotřebovávají neuvěřitelné bambilliony kubických láter ropy
23. 10. 2018 22:32
Re: Elektroauto vs. spalovák
Rozdiel v počte pohybujúcich sa častí u pohonu so spaľovacím motorom a u pohonu elektromobilu je DIAMETRÁLNE odlišný. Ale, mimochodom, ak si dobre spomínam, olej som nespomínal ako výhodu či nevýhodu niektorého z pohonov.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 22:49
Re: Elektroauto vs. spalovák
A já oproti tomu, urputně souhlasím ;-)
Jen uvádím další tržní segmenty, kam se dodávají výsledky dalších zpracování ropy
23. 10. 2018 22:19
Re: Elektroauto vs. spalovák
Vzdalenejsi budoucnost je zrejme vodik.

A baterie nejsou na konci vyvoje. Cetl jsem rozhovor s vynalezcem li-iontove baterky.
Li-ion s pevnym elektrolytem uz existuje, do 5i let zacne seriova vyroba a do 10i let se rozsiri vyrazneji. Takovy je jeho odhad :-)
Tyhle baterie budou mit vyrazne lepsi vlastnosti.- energeticka i vykonova hustota, zivotnost..
Obavam se, ze vyvoj v bateriich jde rychleji nez v ultracapech a ze vyse zminena technologie ultracapy vytlaci..
24. 10. 2018 17:16
Re: Elektroauto vs. spalovák
Vodík je momentálne slepá ulička, z pohľadu ekológie aj ekonomiky, čo bude v neskoršej budúcnosti, ktovie...
Baterky nemusia byť na konci vývoja ako také, skôr len tie, čo sú primárne určené pre elektromobily, je dosť možné, že sa blíži ich koniec v EV. Rozbieha sa vývoj kapacitorov, ten to môže posunúť o kus ďalej, sústreďujú sa na grafén, tam sú vraj ešte otvorené možnosti.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 21:48
Re: Elektroauto vs. spalovák
Víš Hendly, při čtení Tvého příspěvku mne napadá jeden krátký dialog ze sitcomu "Jistě pane ministře"

ministr Jim Hacker: "Humprhey, je to pravda? "
sir Humprhey Appleby, stálý tajemník: " Zajisté, pane ministře"
JH: "celá pravda a nic než pravda?"
HA: " to nikdy "

Myslíš si, že lze provést objektivní srovnání čehokoliv, když u jednoho z produktů vyzdvihneš POUZE jeho pozitiva a u druhého POUZE negativa? na základě stejné logicky soudruzi docentu ve 2. polovině 80. let na vysokých školách "vědecky dokazovali" nezbytnost vítězství socialismu v celém světě.
Taky to byl neobjektivní canc - leč oni se také tvářili, že tomu věří
23. 10. 2018 22:11
Re: Elektroauto vs. spalovák
No, tak zrovna tomu by som sa až tak nedivil, tiež tí, čo počítajú negatíva elektromobilov, často zabudnú spomenúť niektoré významné negatíva spaľovákov. Každý chváli to svoje, logicky, nie? ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 22:19
Re: Elektroauto vs. spalovák
Neříkám, že se tomu divím, ale člověk by se měl snažit nebýt TAK ZCELA OČIVIDNĚ neobjektivní :-) :-) :-)
23. 10. 2018 22:33
Re: Elektroauto vs. spalovák
Tak to by si musel vytknúť viacerým ľuďom z tejto diskusie. Z oboch strán mantinelu. A ak dobre čítam, trochu aj sám sebe. ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 22:55
Re: Elektroauto vs. spalovák
Vidíš, a já si zrovna myslím, že většina lidí se tu snaží té ZCELA ZJEVNÉ NEOBJEKTIVITĚ vyhnout. I když, samozřejmě, vemena, jelita, blábolilové a blouznivci, zuřivě a zarputile planoucí POUZE pro tu či onu stranu se najdou všude
23. 10. 2018 22:19
Re: Elektroauto vs. spalovák
Proč by mělo být ev pohodlnější a mít lepší jízdní vlastnosti? Vím, nízký těžistě, ale pořád to má dvě tuny. Pohodlnější? Proč? Má to snad nějaký tlumiče které jiná auta nepoužívaji? Levnější servis? Diskutabilní. Za 6 let mě spalovák na servisu nestál ani korunu. Tišší bude určitě, ale ve větší rychlosti převládá valivý hluk pd pneumatik a ty má ev taky. Ev má svý výhody, ale zase netvrďme zjevné nesmysly.
23. 10. 2018 22:42
Re: Elektroauto vs. spalovák
Pohodlnejšie - možno pre nižšiu hlučnosť, akustická pohoda počas jazdy je dosť dôležitá vec.
Jazdné vlastnosti - dve tony má dnes hŕba áut, s tým si konštruktéri poradiť vedia, to dnes nie je nejaká zvláštna nevýhoda, nízke ťažisko pomôže, lepšie rozloženie hmotnosti asi tiež.
Lacnejší servis? Rozhodne. Že teba za 6 rokov servis nestál nič, je irelevantné, podstat je v tom, že u EV je podstatne menej uzlov, ktoré sa môžu pokaziť a tým pádom nižšia pravdepodobnosť poruchy a z mechanickej jednoduchosti systému menej náročné opravy.
Hlučnosť určite menšia, bez ohľadu na to, čo je primárnym zdrojom hluku - rovnako hlučné gumy plus hlučnejší alebo tichší pohon - ktorý bude asi celkovo tichší?
Hendly nepíše nezmysly, skôr mám pocit, že ty si v stálej opozícii a hľadáš protiargumenty aj tam, kde nie sú.
23. 10. 2018 22:57
Re: Elektroauto vs. spalovák
Tvoje argumentace je prostě demagogická. Začnu jen u toho prvního. Já namítnu že je ev těžké, ty se mi to snažíš vyvrátit tím že existují i jiná těžká auta a tím seš s tím hotový. Tím si ale nic nevyvrátil. Pořád platí fakt že ev je těžké. A takhle je to u tebe se všim.

Druhá věc. Napsal jsem že ev bude tišší. A ty mi pokladáš stupidni otázky a příklady jako bych napsal opak...bud nečteš co píšu, nebo se potřebuješ za každou cenu dohadovat.

Debata s tebou je pro mě ztráta času. Ostatně proto tě mám na hatelistu.
24. 10. 2018 00:08
Re: Elektroauto vs. spalovák
Takže dvojtonové EV je ťažké a dvojtonové SUV nie je ťažké?
Druhá vec:argumentuješ prevládaním hluku od kolies, ktorýžto argument nemá váhu.
Tretia vec - keď je debata so mnou pre teba strata času, prečo mi píšeš, ty trúba?
24. 10. 2018 09:58
Re: Elektroauto vs. spalovák
Dvoutunové ev je těžké. Dvoutunové suv je těžké taky. U jednoho je to hrozný plus a u druhýho to vadí. Lehký auto vypadá jinak.

Převládání hluku od pneumatik není argument co nemá váhu ale fakt který potvrdí každy kdo jel někdy autem a není členem sekty.

Když už mě nazýváš troubou, tak co bys byl potom ty když si neuvědomíš že to ty si reagoval na mě. Já jen ze slušnosti odpověděl. Mám tě v hate listu, teď jsem udělal zase tu chybu že jaem se nepřihlásil a přečetl si tvůj příspěvek.
Avatar - Zetti
24. 10. 2018 12:03
Re: Elektroauto vs. spalovák
Rozdil mezi 2tunovym EV a klasikou je, ze u EV energie pri zpomalovani konci zpet v baterii, kdezto u klasiky na brzdach, v lepsim pripade v bezicim motoru. Z toho duvodu neni pro provoz EV hmotnost nijak moc podstatna, resp mene dulezita nez u klasiky.

Pozn. BEV mi do garaze nesmi
24. 10. 2018 06:26
Re: Elektroauto vs. spalovák
Proč se ptáš na jasné věci které lze odvodit, přečíst a nebo osobně vyzkoušet? Dokonalé rozložení hmotnosti. nízké těžiště to vše dovoluje větší pohodlí a lepší jízdní vlastnosti. Minimální vibrace a hluk je spolu s možností měkkého odpružení (nemusím utahovat když mám dobré rozložení hmotnosti) jsou znaky pohodlí. Hned si zatopíš a na nic nečekáš. nesmrdí to když ráno nastartuješ. Servis bez výměny oleje a rozvodů. Co z toho nabídne spalovák?
24. 10. 2018 10:08
Re: Elektroauto vs. spalovák
Rozloženi hmotnosti a nízké těžiště = pohodlí. Že si to těm konstruktérum u Tesly neřekl dřív, mohli ušetřit za zcela zbytečnej vzduchovej podvozek. Sorry na tohle já nemám. P.S. já mám v autě nezávislý topení. V předchozím autě jsem měl v sérii topnou spirálu.

Hendly poslední otázka , ty vůbec ev nevlastníš že ne?
24. 10. 2018 12:01
Re: Elektroauto vs. spalovák
Když někdo chce jezdit v hlučném (spalovák je prostě hlučnější a má vibrace a v tahu je slyšet prakticky v každém autě), míň pohodlném ( ať už se jedná o možnosti měkkčího ladění podvozku, nebo minimum vibrací), neohrabaném ( ele má jak jsme psal skoro dokonalé rozložení hmotnosti a velice nízké těžiště), líném (dynamika ele aut je úžasná a zastiňuje mnohé klasická auta.), servisně drahém (pravidelné výměny oleje, rozvody atd.) a smradlavém (nejen ráno studený smrdí prostě každý spalovák) autě tak ať jezdí. Já mu to nebudu rozmlouvat a chápu, že ele auto má i nevýhody.
PS. Nemám problém diskutovat a tím si rozšiřovat vědomosti jak tu bylo dříve zvykem, ale neustálé vytrhování věcí, pokroucená argumentace nebo argumentce jen na to co se komu hodí je jen trucování na svém a ne diskuze.
24. 10. 2018 17:22
Re: Elektroauto vs. spalovák
Demagog bojuje za věcnou argumentaci. Nová doba.
24. 10. 2018 20:10
Re: Elektroauto vs. spalovák
Muzes opravdu misto nalepkovani ostatnich diskutovat vecne?

Ano EV maji sve nesporne nevyhody: vysoka cena, maly dojezd, infrastruktura, doba nabijeni, zivotnost baterii atd.

A pak maji nesporne vyhody. Krome toho co uvedl Hendli, tak pro me je dulezita kultura pri rozjezdu. Nevim jestli jsi jel nekdy fullhybridem (treba Prius) nebo elektromobilem. Ale ty tichy a naprosto plynuly rozjezdy jsou vzdalene porovnatelny tak maximalne s CVT. Pro me je treba otresny zazitek, kdyz se musim rozjizdet s Octavii 1.6tdi (aktualni generace). Nejen, ze zvukova kulisa je uz od volnobehu priserna, ale pri rozjezdu se cele auto rozechveje, spojkovy pedal se rozvibruje a az pote se auto rozjede :-)

A ted k demagodii. Myslim, ze zastanci EV si jejich nevyhody uvedomuji ;-)
Narozdil od tebe. Ty nejsi schopny uznat zadnou nevyhodu ICE / vyhodu EV. :-)

Demagogii zdar
Avatar - _Karel_
24. 10. 2018 22:11
Re: Elektroauto vs. spalovák
"Myslim, ze zastanci EV si jejich nevyhody uvedomuji" - tak to je skvělá novinka! Já dosud od zastánců EV četl, že - malý dojezd téměř nikomu nevadí, infrastruktura se snadno dobuduje (a vlastně už skoro je), doba nabíjení je plně srovnatelná s návštěvou záchodu na benzínce, baterie mají životnost téměř nekonečnou.
Pokud tvrdíš, že mají i své nesporné nevýhody, stejně jako mají výhody i nevýhody spalováky, pak nechápu, o čem tu už podesáté probíhají dalekosáhlé stále stejné diskuze.
Já určitě souhlasím, že EV mají kromě nevýhod i výhody - z mého pohledu zejména údržbu.

Demagogii zdar
23. 10. 2018 23:50
Víc takových studií!!!
Tak konečně taky někdo řekl o elektrovehiklech celou pravdu! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2018 00:09
Re: Víc takových studií!!!
Ale no, necvrkni si. Chceli špeciálne tebe spraviť radosť a ako vidno, zožral si to aj s navijakom. Bravo!
Avatar - Ada je zase tady
24. 10. 2018 09:15
To jsou kecy!
Paňstwo nechápe, že vnucená elektromobilita má jediný základní účel: omezit svobodný pohyb pracujícího lidu (čti otroků neokonzervativního věku). Pokud to takhle půjde dál, bude to jako před první světovou válkou, kdy starosta na vesnici si bral čistý límeček a povinně mával, když vesnicí projelo auto.... :-(
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2018 17:10
Proč se to důležité pořád zamlčuje?
Faktem je, že na výrobu 1 l benzinu/nafty potřebujete 1 kWh elektřiny. K tomu si připočtěte kolik lidí a strojů zaměstná samotná těžba, výroba, přečerpávání, distrubuce, doprava a kolik peněz musí jít na zaměstnávání lidí, které jsou součástí tohoto procesu (od těžby až po benzinku). Pořád ještě někdo chce tvrdit, že elektromobily jsou neekologické?
Rozbalit vlákno
4
24. 10. 2018 17:18
Re: Proč se to důležité pořád zamlčuje?
Je to márne - to proste nevysvetlíš. Ale za snahu :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
24. 10. 2018 18:47
Re: Proč se to důležité pořád zamlčuje?
Máš pravdu, Druide. Zamlčují se tu důležitá fakta :-)

Víš, jaké jsou náklady na výrobu 1 kWh elektřiny v různých typech elektráren?

K tomu si připočtěte kolik lidí a strojů zaměstná samotná těžba surovin, jejichž spalováním (či reakcí) se ta elektřina následně vyrábí, samotná výroba, minimální možnost skladování elektřiny, transformace na VN a VVN a zase zpět, náklady na distrubuci, revize celé přenosové soustavy - a kolik peněz musí jít na zaměstnávání lidí, které jsou součástí tohoto procesu (od těžby primární suroviny až po lidi na odpočty elektroměrů).

Pořád ještě někdo chce tvrdit, že elektromobily jsou tak úžasně ekologické?

:-)
25. 10. 2018 12:48
Re: Proč se to důležité pořád zamlčuje?
A tú hnusne a špinavo vyrobenú elektrinu používajú tiež na výrobu tradičných palív, fuj sakra... :-!
Avatar - Jerry.Gunman
25. 10. 2018 19:28
Re: Proč se to důležité pořád zamlčuje?
A spalováním jedné z frakcí z té hnusné a odporné ropy se vyrábí i ta čistá a sladká elektřina >:D
A dáem si to sborem: Raz - dva - třI: fuj ho! :-) :-) :-)
25. 10. 2018 07:55
Opravdu?
Když to platí výrobci spalovacích popelnic, tak to přece musí být pravda. Však oni si to už ohnou tak aby jim to vyšlo.

Jenomže uhlíková stopa se dá snížit masovou výrobou a výrobou bez dopravy přes půl zeměkoule a CO2 energetického mixu se snižuje.

A taky nejde jen o CO2, ale hlavně o jedovaté NOx a pevné částice a tam nemá spalovák žádnou šanci konkurovat.
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2018 12:48
Re: Opravdu?
Veľmi správne. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
30. 10. 2018 08:52
Dieselová auta jsou ekologičtější, než elektromobily
A o tom dnes ještě někdo pochybuje? :-!
Rozbalit vlákno
0