Přesně, zelení ekoteroristi, neomarxisti, komunisti, všechno je to jeden levičácký ksindl! 8-s8-s8-s:no::no::no: jejich jediným cílem je maximálně oškubat schopné a pracovité lidi a tímto lupem pak sanovat nemakačenky a různé pochybné menšiny. Hlavně však chtějí všemi možnými způsoby neustále osekávat lidské svobody, samozřejmě včetně individuální mobility, zvláště pak té, poskytované díky spalovacím motorům! 8-s8-s8-s
jj
Hele Vopíčáci to ste slyšeli jo že včera to TESLA rozjela [odkaz] [odkaz] +12% a vy dízlprasíci a jak to poudal ten negramot J@W místní "svoloč" ste zase u toho nebyli protože ste debyli a příliš vopilí
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
TESLA JEDÉÉÉ DÍZLDOPLDELÉÉÉ ;-)
Asi to, jak nás v domě ta dieselová auta dusí. A to doslova.
Soused by měl všem zazvonit na zvonky, aby si všichni zavřeli okna, že pojede se svým Pašíkem s nefunkčním filtrem.
to je úplně jedno jak je ta dízlpopelnice mldka vykuchaná stará, stejnak pude došrotu >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
V DÍZLPOPELNICÍCH JEZDÍ POUZE DÍZLPRASATA
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Asi tím myslel naši elektřinu z uhelných elektráren, kterou do nás velmi levně nakupuje Německo a Francie, aby si doma mohli doplnit šťávu do vysavačů.. ;-)
NO DYŽ STE VY ČECHÁČCI [odkaz] VLEZDO***KY KOLENOVRTI A DÍZLPRASATA V JEDNOM
TAK BLBÍ
ŽE JIM ELETRIKU [odkaz] LEVNĚ PRODÁVÁTE I KDYŽ NEMUSÍTE
MÍSTO TOHO ABYSTE SI JI NARVALI DO ELEKTROMOBILU [odkaz]
A NEMUSELI PLATIT VÝPALNÝ [odkaz]
A NAVÍC SI S TÍM SAJRAJTEM [odkaz] OTRAVUJETE VLASTNÍ LIDI TAK SE NEDIVTE ŽE VYCHCÍPÁTE [odkaz] DŘÍV NEŽ DŮCHOD PROPADNE STÁTU
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Kdo vcera prijizdel na Prahu (od vychodu), videl nad Prahou sedy smogovy klobouk. Nova studie vsak prokaze ze nad Prahou zadny smogovy klobouk nebyl.9 z 10 prazaku s tim souhlasi, ostatni jsou posahany ekologove
Elektromobilita je nesmysl, hlavne ekonomicky. Na to by se mely studie zamerit. Mestum ulehci stredni cesta, to jsou plug-in hybridy. Tech studii je po netu spousta, jenom sem se to jaksi nehodi. Misto toho se placaji nesmysly o ekologickych dopadech, ktere uz byly stokrat poprene vypoctem energeticke narocnosti od tezby po distribuci ropnych produktu.
Treba [odkaz] Muzes nesouhlasit, protestovat, vztekat se a palcovat ale to je tak jedine co zmuzes
To mne když jsem včera okolo půlnoci projížděl Mladou Boleslaví, ouplně překvapilo a téměř až vyděsilo to hučení, které se linulo z tamního políčka osázeného FVE panely. No nekecám, půlnoc byla, skoro-ouplněk se sotva skrze mraky prodíral - a fotovoltaika vyráběla jak vzteklá, že se v rozvodné síti ouplně dráty rozžhavovaly, jak se ty vyrobené zástupy elektrických Terra-Wat-tHo(va)din snažily převést.
17 z 10mladoboleslaváků Ti to potvrdí - a ten, kdo ne, bude za zvuků Ódy na Radost tak nějak evropsky, sociálně, sdíleně a genderově vyrovnaně popraven na elektrickém křesle, které bude napájeno nočním proudem z těchto FVE a tzv. liško-ocasově-ebonitním proudem, který bude dobrovolně vyrábět místní jednotka Zelených Khmérů
Samozrejmne není dobře, aby soused nechal nastartovane auto pod okny sousedu, aniz by hned odjizdel, ale nejen naftove, i benzin pekne smrdi,a o LPG nemluvne, který taky prepina docela brzo. A krome smradu jde i o hluk. Ale co mají rikat takovy lidi, kteří mají v blizkosti uhelnou elektrárnu, která kvůli autum ještě zvysi svůj provoz? Nerikam nic proti elektroautum, jen pouzakuji na to, ze vam vadi soused, co nastartuje auto pod vasimi okny a dlouho nikam nejede a stejne tak nekomu jinému vadi uhelna elektrárna, nebo třeba i jaderna, kdy proste nikdy nevite co se muze stat, nebo co se deje a nikdo nikoho neinformuje a zjsiti se to az o 30 let později....
ta studie to co je v nadpisu a v clanku vubec netvrdi, Bures jen nekde nasel nejaky clanek ktery si asi ani neprecet a podle prekladace stvoril jeste vetsi nesmysl ktery publikoval
Nemaj obavy, cistote elektromobilov sa uz niekto venoval, a to rovno tym napajanych z druhej najspinavsej elektriny na svete, v USA ;-) Vysledok? EV vyprodukuje tolko emisii ako benzinove ICE auto so spotrebou 2,94 l/100km.
To počítali nějak divně. V USA je mix na jednu kWh cca 620 gramů CO2 (u nás to není o mnoho lepší). Jestli má elektromobil spotřebu počítejme tak 20 kWh/100 km, tak to je 12400 gramů na 100 km, tedy 124 gramů na 1 km. Což je ekvivalent cca 5,3 litru na 100 km.
To bys musel mít hodně úsporný elektromobil, aby ses na to dostal. Takový Ioniq jezdí za cca 13,5 kWh/100 km, tedy cca 84 g CO2/km, což je ekvivalent 3,6 litru. To se sice už blížíme, ale stále tam chybí např. přenosové ztráty v síti (to jsme tak na 3,9 litru) a otázkou je, jakou spotřebu uvádí lidé, zda to, co jim ukáže auto nebo to, co ukáže elektroměr při nabíjení (což může přidat dalších cca 10-15 % a budeme na cca 4,4 litru) nemluvě o samovybíjení baterie. Té elektřiny musíme vyrobit o cca 25-30 % více, než je potřeba k pohonu (ztráty ve vedení, nabíjení i skladování). Je to tedy při provozu čistější než ICE, ale v USA nebo u nás zatím jen mírně. Je nutné vyrábět elektřinu výrazně čistěji, aby to dokázalo rychle přebít nejen provoz EV, ale i jeho výrobu.
Vidno ze si si nedal vobec tu namahu precitat clanok, klasicky EV hate bullshit generator, ale uz sa tu dlhosiahlo rozpisujes s primitivnymi a absolutne nepouzitelnymi vypoctami. Citaj:
"For a gasoline car, that means looking at emissions from extracting crude oil from the ground, getting the oil to a refinery and making gasoline, and transporting gasoline to filling stations, in addition to combustion emissions from the tailpipe.
For electric vehicles, the calculation includes both power plant emissions and emissions from the production of coal, natural gas and other fuels power plants use"
..strašnej článek. Ne, "ekologie" neni pouze o CO2, například. Nic takovýho, co řiká ten bulvární nadpis, samozřejmě ta studie netvrdí.
Pokud chce někdo trochu normálnější novinařinu bez pročítání tý studie (mimochodem, ono celý financování toho Berylls je též zajímavý), doporučuju zde -
[odkaz]
A vypíchnul bych třeba:
"The benefit of driving battery cars in cities will be immediate: their quiet motors will reduce noise pollution and curb toxins like nitrogen oxide, NOX, a chemical compound spewed from diesel engines that’s hazardous to air quality and human health."
Je to přesně tak, jde i o další exhaláty spalování nafty a benzínu, vše jsou to povšechně karcinogenní látky.
Sranda je, kolik lidí si neuvědomuje, že těch 500 000 000 aut, co jezdí po světě, potřebuje každý rok nový olej a filtry a zrovna ten olej také je náročný na výrobu. Pak rozvoz benzínu a nafty - zase to vozí TIRy atd atd. Vícekrát za život se vymění výfuk, svíčky, rozvody, škrtící kladka, vstřiky, žhavácícívky atd atd atd... :-)
Energetická vydatnost benzínu nebo ropy je dvojnásobná oproti suchému palivovému dřevu. Kilogram dřeva cca. 5 kwh a benzín 10 kwh v jednom litru. Výroba benzínu ( pouze výroba - tedy proces rafinace samotný ) spotřebuje 6 kwh na 1 litr.
Stačí ?
Mimochodem cítíš to teplo z motoru a vidíš ten velký chladič vpředu ? To je proto, že velká část té energie v benzínu se přemění do tepla nikoliv do pohybu. Takže kdybys ten litr benzínu spálil v elektrocentrále a potom si z ní nabyl auto, vyjde to podobně jako když ho naliješ do auta se spalovacím motorem.
Takže při přátelské ceně 4Kč za 1kWh dají výrobci benzínu 24 korun z litru jen za elektřinu? To musí být děsní lidumilové, když ho i se spotřební daní pak prodávají za 36. Nebo si ty spíš musel mít děsný problém vychodit aspoň základku, co?
Je to úplně jinak. VÝROBA elektromobilu je dražší, ale i tom lze polemizovat. Během užívání vozu se karta obrací a to ne kvůli palivu, že je elektřina, ale povšechně kvůli menší náročnostíi údržby. Jen pár argumentů ať nezdržuji:
- výroba nafty a benzínu spotřebovává energii!!!
- těžba ropy spotřebovává energii
- jednou ročně stovky miliónů aut mění olej, filtry - jejich výroba opět spotřebovává energii
- mění se časem i další díly u spalovacích motorů - výfuky, svíčky, FAP filtry, katalyzátory, rozvodové sady, škrtící klapky, vstříky, lamba sondy atd atd.
Sumasumárum elektromobil je cesta k menší uhlíkové stopě. Jen je třeba přemýšlet :-)
Ještě bych dodal, že:
- transport PHM potřebuje energii. ( vlaky, tankery, cisterny LKW )
- výroba spalovacích aut je více energeticky náročnější
- elektromobil spotřebovává méně brzdových destiček, které jsou velkým producentem škodlivých pevných částic ve městech
- ropa jednou dojde a je to neobnovitelný zdroj
- ropa se těží v zemích, které nechci podporovat ( Arabský poloostrov a střední východ, afrika, rusko, atd. ) obecně doporučuji návštěvu míst kde se ropa těží. Člověk hned změní pohled na svět v jaké bídě a utrpení tam lidé žijí svůj krátký život.
- znečištění vzniklé při procesech od těžby přes transport nebo rafinaci až po úniky z lodí apod.
Obecně je elektromobilita naprosto vyhovující náhrada za spalovací motory. 95% lidí to ani nepocítí, nebudou muset měnit své návyky ani je to nebude stát více peněz než nyní. Zbytek bude pravděpodobně ustoupit ze svého životního stylu ve smyslu, že postojí semtam někde na superchargeru a nebo se jejich náklady na přepravu zvýší. Nemá to v podstatě žádné zjevné nevýhody, kromě těch které se týkají naší pohodlnosti.
on nekde pise neco o 95% vericich? ja tam ctu "95% lidí to ani nepocítí"
a ja k tomu dodam, vice nez 95% lidi veci neresi dokud jim nejde o kejhak ;-) drtiva vetsina lidi dokonce veci neresi pokud jde o kejhaj jejim blizkym a resi az kdys jde o kejhak jim samotnym ;-)
Výroba je možná z čistých zdrojů. Individuální řešení pro domácnosti stojí pár korun. I tak je výroba elektřiny zlomkově náročná oproti výrobě PHM. Doprava elektřiny je zdarma, síť její ztráty a údržba pak stojíí možná tisícinu toho co obdoba u ropných produktů. Skladování je mimo ztrát zdarma s malými ztrátami. Pokud se bavíme o individuálním řešení.
Pořizovací náklady nestojí pár korun, to je debilita na "Ntou". Spočítej si, kolik tě stojí pořízení např. tepelného čerpadla a jaká je návratnost. Např. na vytápění je nepřekonatelné topení dřevem nebo uhlím.
Co má tepelné čerpadlo společného s EV ? Jinak kompletní vybavení pro to, aby jsi mohl provozovat elektromobil a dům zdarma bude stát mezi 500 - 1mio při realizaci firmou, když si spočítáš kolik utratíš ročně na palivu do auta a elektřinu k domu, bude to za pár let zdarma.
Soudruhu eSeNBe,
Jsi si skutečně 100% jist, že ten poslední odstavec je hodnověrný a pravdivý?
"Obecně je elektromobilita naprosto vyhovující náhrada za spalovací motory" - naopak, obecně se soudí, že elektromobiolita rovnocennou náhradou NENÍ a jak tot ak vypadá ještě VELMI DLOUHO nebude
"95% lidí to ani nepocítí, nebudou muset měnit své návyky ani je to nebude stát více peněz než nyní" - naopak, pookdu by měly být (dejme tomu v horizontu 20 let) automobily se spalovacími motory nahrazeny elektro-auty, znamenalo by to ekonomický kolaps příslušných států i obyvatelstva
"Zbytek bude pravděpodobně ustoupit ze svého životního stylu ve smyslu, že postojí semtam někde na superchargeru a nebo se jejich náklady na přepravu zvýší" - Tebou zmiňovaný "zbytek" představuje v reálu více, jak 95% populace
"Nemá to v podstatě žádné zjevné nevýhody, kromě těch které se týkají naší pohodlnosti" - ano, touto větou se dá jako velkým deštníkem pokrýt prakticky VŠE. Bydlení zemljance či jeskyni znamená pouze újmu pohodlnost, pěší chůze znamená pouze újmu pohodlnosti, nákup potravin v obchodě (namísto jejich pěstování) je také znakem rozmařilého luxusu...
Máš-li ael pocit, že je Tvé tvrzené správné, začni žít dle Tebou vyhlašovaných zásad a oprosti se od veškerého materiálna, které zatěžuje Tvou eko-karmu a navyšuje Tvoji uhlíkovou stopu. Schválně, jak dlouho to vydržíš? Soukromě si dovolím odhadnout, že bys to "dal" tak možná 1 týden ...
Ještě bych dodal, že:
- transport PHM potřebuje energii. ( vlaky, tankery, cisterny LKW ) - zatímco elektřina se přepravuej sama. Stačí zamávat kouzelnou hůlkou - a už to běží. A nepotřebuje k tomu žádný hardware, žádné dráty VN a VVN, žádné trafostanice, žádné stožáry... Prostě jen tak, vzduchem lítá ouplěn sama
- výroba spalovacích aut je více energeticky náročnější - zatímco kovy do baterií elektromobilů se natěží samy a přiběhnou do fabriky také samy
- elektromobil spotřebovává méně brzdových destiček, které jsou velkým producentem škodlivých pevných částic ve městech - toto je asi jediné tvrzení, s nímž se dá do značné míry souhlasit. Tady si nepleteš pojem a průjem
- ropa jednou dojde a je to neobnovitelný zdroj - "jednou" dojde všechno... Pokud se ale nějak zásadně nepletu, mám dojem, že stávajcí vědecké kapacity zatím nedokážou se 100% věrojatností prokázat způsob a vznik ropy. To, co na toto téma "víme", je pouhá teorie, k níž se většina vědců přiklání. S ohledem na nové nálezy ropných polí není jisté ani to, že je ropa neobnovitelný zdroj...
Podle původních předpovědí Římského klubu (Limity růstu 1972) měl zinek dojít v roce 1990, ropa v roce 1992, zemní plyn v roce 1993 a velká část dalších přírodních zdrojů ve 2. století. Ve 2. zprávě ŘK se již jednoznačně píše, že "země má rakovinu a tou rakovinu je lidstvo... musí vzniknout nepolitická vláda, která zamezí dalšímu růstu a nastolí stabilní rovnováhu"
Takže tolik k tomu, že ropa dojde...
- ropa se těží v zemích, které nechci podporovat ( Arabský poloostrov a střední východ, afrika, rusko, atd. ) - ropa se těží i v USA, Norsku, dokonce i u nás...
- obecně doporučuji návštěvu míst kde se ropa těží. Člověk hned změní pohled na svět v jaké bídě a utrpení tam lidé žijí svůj krátký život - zatímco elektřina vzniká ve vemenech jednorožců, kteříé vždy po ráýnu vyběhnoiu na svěží zelený pažit, napasou se duhy a následně je vilné víly podojí rovnou do bandasek, kterým se říká baterie. A od toho, jak ta elektřina silně proudí z jednorožčího vemene, odtud se vzalo pojmenování elektrický proud
- znečištění vzniklé při procesech od těžby přes transport nebo rafinaci až po úniky z lodí apod - zatímco elektřinu dojí ty víly přímo z vemene jednorožce. Nejsou zapotřebí žádné uhelné ani plynové elektrárny. I ty fotovoltaické panely rostou na stromech - a když jsou zralé a nastane jejich čas, za sladkého cinkotu milionů malilinkatých stříbrných zvonečků jako ptáci ze stromu přeletí rovnou na pole, tam se usadí, roztáhnou svá stříbřitá křídla a vyrábějí elektriku ve dne i v noci
Zejména je perlou "Člověk hned změní pohled na svět v jaké bídě a utrpení tam lidé žijí svůj krátký život". Takoví Saudové prý umírají hladem a nemocemi už kolem 20 let věku.
Dubaj je země dvou tváří, člověk nemusí ani opustit město, stačí jen vytáhnout zadek z džumerije někam na okraj. Je tam na jednu stranu obrovské bohatství a na druhou stranu strašná chudoba. Střední třída je nonexistentní.
Dejme tomu, ale že SAE se asi chová nejzodpovědněji a investuje peníze z ropy například do turismu. Zbytek tamního světa je na tom ale podstatně hůř.
Omán, Yemen, Irán, Irák, Sýrie, Saudská arábie. to jsou všechno opravdu nepěkná místa k životu.
esenbe není SNB jako státní národní bezpečnost, ale snowboard :-) Když jsem si před 12 lety v 18ti zakládal nick, žil jsem v podstatě jenom tím. To jen na okraj.
- V čem konkrétně nevyhovuje elektroauto lidem jezdící denně do práce maximálně 50 kilometrů ? V americe dle [odkaz] je denní nájezd průměrně okolo 69km, podotýkám v americe, kde lidé najedou mnohokrát více než v našich podmínkách. Tam je tedy elektroauto nevyhovující ? Nebo v čem ? Ve zrychlení těžko. V ceně provozu to také asi nebude. Spolehlivost mají dle všeho mnohem vyšší. Kde je ta zásadní nevýhoda ?
- nerozumím tomu jak ekonomika zkolabuje přechodem na jinou výrobu ? To, že evropa trochu zaspala je problém, ale nic neřešitelného.
- jak píšu výše nevím z jakých dat vycházíš. Já z amerického průměru. Náš bude v reálu řádově nižší. Sám jezdím služebně poměrně velké štreky, ale soukromě jedu více než 200km/den párkrát za rok.
- bereš to ad absurdum. To, že namísto benzínky strávím 30 minut u superchargeru ( dnes v současných podmínkách - přitom Tesla uvádí, že pouze 2% celkových nabíjení tesly je u superchargeru ) - je v podstatě to samé jako bych strávil tankováním na benzínce, odpočinkem po 400 km cestě, záchodem apod. Bydlet v zemljance a domě je absurdní rozdíl oproti stání 20 vs 30 minut při doplnění paliv na benzínce.
- Opět absurdní věc. Nemusíš hned spasit planetu, ale můžeš třeba začít malými kroky. Separuji odpad, kompostuji, spoustu věcí si pěstujeme sami, jezdím hodně vlakem namísto autem apod. Jsou to malé věci, ale pomůžou. Elektromobilita je ale velká věc. Městům se násobně uleví, je to vidět v Oslu například.
- záměrně jsem neuváděl, infrastrukturu potřebnou k přepravě ropných produktů. Výroba lodí, železnic apod. Tuto položku beru jako potřebnou v každém případě a proto jsem ji nezařadil do výhod/nevýhod. I to nemění nic na tom, že infrastrukturu nepotřebuji při individuálním řešení ve svém domě.
- nenatěží, ale je prokazatelně méně náročnější - minimálně energeticky.
- Ropa je omezený zdroj a je to neobnovitelný zdroj. Zbytek jsou jen spekulace.
- Vím o tom, jen jsem psal, že nechci podporovat ty země které jsem vyjmenoval.
- vzhledem k tomu, že dneska už můžeš mít elektrárnu v centru města aniž by si toho někdo všimnul ( i tu na uhlí ) je tvoje tvrzení hodně nadnesené. Doporučuji ti výlet do Litvínova. Ten smrdad z orlenu jde dojde až tam.
- znečištění je v současné době velmi nízké. Všechny české elektrárny jsou již dávno upraveny tak, že produkují pouze nepatrné množství splodin. Nicméně z uhlí se ve velkém ustupuje na obnovitelné a čisté zdroje. Stále je to nic oproti zamoření ropou. Kolega z Finska ( se kterým jsem byl při projektu na Neste oil ) mi nedávno posílal fotky z Nigérie. Koukni na google - super místo k životu.
OK, snowboarďáku :-):-)
Jedna jediná, zcela jedoduchá a prostá otázka
Jestliže jsou ty elektromobily AŽ TAK úžasné, nádherné, skvělé a takořka božské, proč se tedy nedokážou prosadit samy svou vlastní kvalitou, akcelerací, jízdními náklady, uživatelským, komfortem aj.
Proč na jejich podporu a prosazování vyvíjejí státy EU / USA TAK MASIVNÍ tlak?
Proč je nutno je TAK MASIVNĚ dotovat elektromobily + TAK MASIVNĚ omezovat konkurenci (stále přitvrzování podmínek pro vozy se spalovacími motory) - a stejně to nestačí?
Drtivá většina EV se MOŽNÁ nabíjí v noci, ale drtivá většina osobních automobilů se spalovacím motorem v noci parkuje na ulici či parkovišti.
Pokud by se jen 1/10 aut na silnicích měla nahradit elektromobily , kde je chceš nabíjet? Představu, že si Pepa s Máňou večer ze 6. patra vyhodí prodlužku 600 metrů ku svému autu - tak tu považuji za lehce bizární :-):-):-)
Ukazovali na Auto.fóru video ze skandinávie, země elektromobilům zaslíbené. Cyklista se tam večer pokouší projet ulicí, prodlužky z oken přímo přes silnici, auto by neprojelo. Musel zastavit a doslova se proplýtal přes šňůry. Nevím, jestli to nebyl fejk, každopádně ukázka blížící se budoucnosti. Bohužel sem nejdou dávat odkazy na Auto.forum.
Věřím, že umíš dobře číst, a že sis všiml věty "nevím, jestli to byl fejk".
Edit: přečetl jsem si to (na AF) a byl to přiznaný fejk. Ale rozhodně vtipný.
Vidíš, ale skoro z teba spravil vola, a z niektorých možno nie skoro. ;-) V prvom rade treba používať hlavu a neveriť hneď niečomu, pretože to dobre vypadá alebo dobre znie. ;-)
Ani bych neřekl. Nakolik je reálné např. v ČR, kde neumíme za 50 let opravit jednu dálnici, že dokážeme postavit za (cca) 10 let odpovídající množství nabíjecích míst? Bylo to nadnesené, ale nijak dramaticky. ;-)
Bolo to trochu mimo - diaľnice plánuje štát, nabíjacie stanice porastú tak ako dnes čerpačky - podľa dopytu, (niekedy aj podľa odhadu, že sa niekde dá vyryžovať ešte viac), zväčša zo súkromných peňazí. Je to podstatný rozdiel, povedal by som. Zrovna o to by som sa nebál.
Veškerá administrativa a uspokojování požadavků zelených khmérů je od roku náročnější, dražší a obtížnější.
A troufnu si tvrdit, že technické požadavky na přívod proudu pro "elektrickou nabíjecí stanici pro auta" budou přece o poznání vyšší, nežli na přívod proudu pro "klasickou" benzínku.
Ale máš pravdu, dopustil jsem se omylu.
Domníval jsem se (evidentně špatně), že, bavím-li se s Tebou, bavím se s inteligentním člověkem. Mea culpa, mea maxima culpa.
A za toto zcela neoprávněné podezření, se ti "ty mudrlant, faakt" upřímně omlouvám >:-[] >:-[] >:-[]
Buď zdráv!
Počítaš iba to, čo počítač chceš. Technické požiadavky na stavbu čerpacej stanice nie sú iba technické požiadavky na prívod elektriny. Píšeš hlúposti. Srandičky si môžeš odpustiť, na ne si zatiaľ nedorástol, trapko.
Ve finsku jsem bydlel v panelovém domě na sídlišti v Vaantě v Helsinkách.
Před každým parkovacím místem byla krabička na elektřinu. Finové to v zimě používali na předehřev auta s časovačem. Část lidí to používala jako nabíjení EV aut. Nyní to udělají přímo na to. Používá se to i v USA, Kanadě apod.
Milý TravelDrive,
Snowboarďák psal, že to funguje ve Finsku, USA a Kanadě.
Já vyjádřil rozpačité obavy o osud tohoto nápadu u nás.
Máš-li pocit, že to u nás fungovat BUDE a bez jakýchkoli problémů realizuj to jako podnikatelský záměr. Pusť se do toho! Zřiď zasíťované parkoviště s nabíjecími stojany či alespoň elektrickými zásuvkami před každým parkovacím místem.
Neboj se toho! Jdi a vydělej si svůj první million z mnoha - jsi-li přesvědčen, že to u nás bude fungovat bez problémů, jdi po té příležitosti jak slepice po flusu. Vždyť ty prachy leží doslova na ulici, jenom se pro ně ohnout
Nebuď vool, buď cool! Aneb, jak říkávali staří latiníci: "Hic Rhodos, hic salta" :-)
Asi neco jako kdyz BMW+VW+MB zaplatili studii kde opicim a lidem davali dychat dieselove splodiny aby ukazali ze je to neskodne? Nemci si s plynovymi komorami nedaji pokoj...
kam as muze autonovinar klesnout ve lhani a bulvarnosti, ma tohle kdysi super setvr o autech zapotrebi?
to co tvrdi clanek i jeho nadpis se v te studii vubec nepise, takze auto.cz ma odedneska odkaz v seznamu stranek ktere siri hoaxy a nepravdy >:D aneb jak rychle a jak precizne se nejvetsi jizda na webu stala totalni zumpou pisici bulvarni lzi a nesmysly, a lacnici pouze po proklicich a zobrazenich reklam, mimochodem to ze jste obesli AdBlock neznamena ze se nekterym zobrazuji reklamy, ten problem se vyresil behem ani ne 24 hodin a dale si jedem nekteri bez reklam ;-)
Re: zase lhani ala David Bureš v "primem" prenosu?
nekolikrat a to i primo pod tve posty jsem psal, ze o ekologii me opravdu nejde a moje ekologie konci asi tak u trideni odpadu na smesny, plast, papir a sklo, a mzona jeste tim ze mam na strese fotovoltaiku, ale u elektrickych aut me jde vyhradne o to, ze se me libi jejich linearni zatah ktery je podobny jako u mojich oblibenych benzinovych atmosferickych motoru ;-)
takze kejhas tu nejvic spise ty stale tim samim ;-) chces to napsat jeste jenou, abys priste zase mohl omlet ten samej text?
sedel som nedávno v štýlovej kaviarni v ba, ktorá je hneď vedľa cesty, všetko super až na tú cestu samozrejme a hovoril som si, aké by to bolo super, keby boli tie autá elektrické, potom som poľutoval aj ľudí, čo bývajú nad kaviarňou a okolo, štýlové staromestské bytečky uňoňuňo, ale ten hluk a smrad to celé zabíja. Mestám a dedinám by elektroautá prospeli.
Stačí udělat elektromobily dostupné - což se brzy podaří. V číně už tomu tak je. Co to udělalo s trhem je naprosto jasné. Například v číně jezdí už těd stovky tisíc malých EV a jezdí v tom lidé, kteří na auto předtím nemohli ani pomýšlet, protože rozhodně nestálo nové třeba 2000 dolarů
Povinne to nie je,ale moc na vyber tam nemaju.
Problem je tam s pridelovanim znaciek na auta. (losuju ich tam)
V niektorych mestach je cena za znacky rovnaka ako vyska ceny auta a dost casto sa stava,ze mas smolu a ani nevide na teba znacka.
A potom existuju zelene znacky,ktore bez problemov ziskas a samozrejme nemale vyhody k tomu.
Já zrovna v sobotu na rodinné akci mluvil se svým strýcem, který je u policie. Stěžoval si na nové tucsony, které dostali a které často musí do servisu ze zásadními vadami už po 40tkm, protože prostě nevyhovují policistům při práci. Ti prostě jezdí malé trasy, auto musí okamžitě zastavit a vystoupit, poskakují po městě atd. nebo okolí Prostě to není standartní životní cyklus auta a nové turbomotory na to nejsou připraveny ( mají v tom 1.6 turbo benzín ). A pak mě šokovalo jeho tvrzení o tom, jak moc by jim třeba vyhovovalo elektroauto. Měli by to v nabíječce na služebně, odpadla by administrativa kolem PHM, jedou většinou jízdy do pár km ( a to je to prosím okrsek Bruntál - a to ještě daleko mimo bruntál samotný, malé městečko ve slezsku u hranic s PL ) a celkově v tom vidí budoucnost.
Hned jsem si vzpoměl na Bollinger B1 - to by byl vskutku solidní policejní vehikl.
Tak pak není nic jednoduššího, než v Bruntále vyloupit banku s naftovým Passatem a jet... dříve či později (spíš dříve) pak PČR setřeseš >:-[] Ještě bych jim dal elektrický vrtulník a elektrickou pistoli... >:D Prostě policie na baterky doslova >:-[]
Jakože by dneska někoho pronásledovali 200 km třeba ? To se snad nestalo nikde na světě od dob billyho kida. Většina honiček má rychlý konec a nejlepší zbraní policajta je už dávno vysílačka.
Dělám si srandu, ale myslím, že pro PČR je pořád spalovák ideál, pro městskou bych jim ten elektromobil přál... ne.. vyhnal bych 90 % z nich na kolo a pěšky, protože se i po malých městečkách vozí v autě dokola...
Jinak strýc má naprostou pravdu. Elektromobil by se nehodil na všechny výjezdy, ale minimálně na 1/2 ano a hlavně by to ušetřilo mnoho papírování a nákladů - co jsem tak zaslechl, tak každé běžně využívané auto (benzínové), které je ve službě má spotřebu cca 11-13 l/100km, protože se furt lítá po městě, stojí se zapnutým motorem atd... tady by elektromobil byl opravdu potřeba.
V Karlových Varech mají hybridní CH-R - což není úplně ideální služební auto, a nemůžou si ho vynachválit. Jiná města již běžně zařazují auta s automaty a alternativním pohonem a světe div se, ono to funguje a mnohem levněji.
Přesně tam. Konec světa. Přesně nepředpokládám, že 100% vozového parku by bylo elektro, ale třeba 4 ze 6 aut co tam jsou klidně. Kdyby pak třeba museli honit sjetýho poláka po vyloupení banky v Bruntále z Albrechtic do Wroclawi, tak by si museli vzít toho hjundaje no.
Jinak ty PHM jsou u policie velmi ostře sledované a tomu odpovídá i šílená administrativa. Takhle by to prostě bylo v nabíječce a je klid. Jenom by se jednou měsíčně opsala spotřeba.
BTW: Kvůli úsporám PHM nemůžou najet za službu více než 100km vyjma hlášení.
Přesně. Nejdřív by se domluvili. Ten Polák by jim sdělil záměr jak dlouho a kam chce utíkat. Oni by si podle toho vybrali vůz, dali mu trochu náskok a honička by začala. :yes:
Ne rozkopnou dveře garáže a s naládovanýma brokovnicema vyrazí smykem do banky. Potom se s ním budou honit a střílet po sobě celou cestu a vyvrcholením bude epická honička v historickém centru Wroclawi se všemi těmi skoky a výbuchy.
Dobře, řekněme, že podle tebe bude chodit pěšky. Následně někdo poškodí auto nebo vznikne nehoda, jak situaci vyřešíš? Řekneš lidem počkejte, on někdo během 30-60 minut dojde? I kdyby byl poblíž, jak vyřešíš dechovou zkoušku? I kdyby jsi vyřešil dechovku, jak omezíš provoz? Bude někdo ožralej, jak ho dopravíš na záchytku?
Na hlídku nebo dopravku? Pokud vím, tak hlídka bývá na místě obvykle do 10minut. Pokud tomu tak ovšem nebylo, tak bych neváhal se obrátit na OVK, aby to řešili.
V tom případě viz výš. Protože toto určitě není správný postup.
Jen tak mimo, ty jsi měl podezřelou osobu ve fázi občanského zadržení po dobu 3 hodin?
Tak to palec hore.
Vidíš, prvotní úkony na místě provedla hlídka a dopravka, až si vyřeší své, dojede později, proto je to tak uděláno. Taky mi na nehodu přijeli po asi dvou hodinách, ale to je prostě běžné.
Bylo to trochu jinak. Já jsem pachatele našel na kamerách. Objel město a našel ho v hospodě. Narval jsem ho do kufru auta a odvezl zpět do provozovny. Volal ksem na policii a oni mi řekli že maj pátračku po nějakym dítěti a nemaj mi koho poslat.
S veškerou úctou vůči Tvému strýci, ale při tom, jak mizernou má u nás PČR pověst (a ne vždy NEzaslouženě) - tak s tím že "můj strýc pracuje u policie" bych se pochlubil hned poté, co bych shromážděné společnosti pýchou předvedl sadu nových neotřelých genitálních bradavic, které si pořídila manželka a výtok hnisu z močové trubice, na který se zmohl bratranec Kryšpín ;-\ ;-)
Zmínil jsem to jako zajímavý fakt, protože jsem netušil, že policie má takovéto problémy s auty a zároveň povědomí o elektromobilitě, která by tento problém vyřešila. Narozdíl tedy od informace z tvého rodinného prostředí, která poněkud nezapadá do zdejší diskuze. Existují speciální fóra z lékařského prostředí, kde lze takovéto věci řešit a možná to bude vhodnější než na webu o autech ... ;-)
Ta představa je o to pikantnější, že i kdyby ten elektromobil stál jako ojetý byť jen 150 tisíc korun, i tak by byl pro velkou spoustu lidí nedostupný.A že pokud bude stát elektromobil jen 150 tis českých znamená to, že má úplně mrtvé baterky...
Sám zvažuju elektromobil na městské poskakování, protože ceny benzínu začínají růst ke 40 korunám a jestli jezdit kilometr po městě za čtyři koruny, nebo za korunu, to je skutečně rozdíl. Ale spíš si vezmu nějaký CNGčko... Takže žádná ekologie, jen čistě ekonomická úvaha.
a kde se vzala ta auta v cene 15 tisic kc ktera nez vlastnili ti lide co je vlastni dnes? nebyla nekde pred tim porizena jako nova? tazke uplne stejne jako si lidi dnes kupuji ojeta fosilni auta, za 20-30 let si budou kupovat elektricka ojeta auta, neb fosilni auta budou mit tolik restrikci v ulicich, ze by si je v te dobe porizoval jen blazen :-!
... a zjistil jsem, že moje auto je nejekologičtější na světě. Nic nepotřebuje, jezdí jen na dobré slovo, olej neměním, sklo čistím hadříkem nasucho. Jo, a vyrobeno bylo ještě v době, kdy žádné problémy s CO2 nebyly a jedinou uhlíkovou, zato pořádnou stopu zanechává můj osobní výfuk. To když to k obědu přeženu s ředkvičkama, vypěstovanýma za domem.
Teď se mi ale do všeho dloube Agrofert, že prý moje dobré slovo MUSÍ obsahoval 10% řepkového oleje. Kvůli ekologii....
My v Česku budeme furt řešit ekologii svým vlastním, specifickým způsobem. A pan Bureš nám to osladí svými odborně zpracovanými informacemi!
clanok by bol celkom OK ale je trosku tendencny voci bateriam a to z jedneho jedineho dovodu.
Nafta sa len tak nestane ani benzin a tiez vyroba paliv a tazba ropy zanechava uhlikovu stopu. Nato aby sa to dalo porovnat chybaju atributy, az potom vieme porovnat ci su alebo nie su baterie dobre riesenie. Tak isto aj likvidacia baterii etc.
Niektore clanky mi pripadaju ako lobby ropnych spolocnosti proti bateriam.
Ak niekto najde tieto informacie uplnite ich prosim Vas. Dikes
Tak já ti to napíšu. Pokud chceš řešit uhlíkovou stopu, řeš svůj životní styl. To jestli je auto na elktriku nebo naftu, je celkem nepodstatné. Planetu prostě nezachráníš tím, že si koupíš nějakou věc, která má ten pocit v tobě vyvolat. To by bylo moc jednoduché.
Čemu nerozumíš? Že se ekologem nestaneš jen koupí nějaké věci? Že je z hlediska CO2 skoro jedno jestli jezdíš nafťákem nebo elektroautem? Jen jsem chtěl naznačit, že pokud chce někdo opravdu řešit svou uhlíkovou stopu, tak musí zapomenout, že to vyřeší nákupem nějaké věci. Bude to jen póza, která opravdu nic neřeší.
Pokud vyměním auto se spalovákem za elektroauto, tak opravdu nic neměním. Jen si udělám radost koupí nějaké věci. Pokud na to mám peníze, tak je to jen radost z něčeho nového. Jako, když si koupím nový mobil. Já ke změně životního stylu nikoho nenutím. Na rozdíl od jiných, kteří chtějí ostatním zakazovat spalováky a nutit je kupovat elektroauta.
Tak to je zrovna od tebe neuvěřitelná drzost. K zblití. Nikdo ostatní nenutí ke změně životního stylu. Tedy - nikdo - nikdo kromě vás Svědků. Ty seš jeden z prvních, který by slavil, kdyby jsme Tesly dostali rozkazem. Měl jsem tě za přece jen o kousek soudnějšího Svědka, než třeba trotla Sten.li, ale evidentně jsem byl vedle. 8-s
Ne, to ty jsi asi pořádně nečetl. Anebo trpíš selektivní slepotou. To, co píše Pogo je nad slunce jasné a pravdivé. Pokud chceš zachraňovat planetu, pak leda tím, že si nekoupíš žádný auto. S novou Teslou je rozdíl v ekologii oproti spalováku zhruba jako rozdíl mezi kulkou mezi oči a nožem do žeber.
Takže jestli chceš opravdu řešit ekologii, zdraví lidí a CO2, pak ne tím, že si koupíš nové auto, jíš ovoce co cestovalo lodí přes půl světa i s tou Teslou......
Ovšem to, jestli to chceš řešit nebo ne, to ti nikdo nepřikazuje, to je na tobě. Na rozdíl od levičáckých kre.ténů, co ostatním pomalu přikazují, jaké auto si budou moci koupit a jaké ne.
Jak jsem psal, o zivotnim stylu, ovoci, zelenine a treba i o levicacich..
si diskutuj s pogem.
Ja tu nebudu resit nakladni dopravu ani hromadnou.
Porad resim elektromobily a to, ze studie relativizujici jejich prinos jsou placene.
Ne nezavisle.
Vetsinou pochazeji z Michiganske univerzity (Detroit..), ADAC (nemusim doufam komentovat) a podobnych zdroju.
Ale kazdy at si veri cemu chce. Ty me oznacujes za Svedka :-)
Ano verim, ze elektromobility ma svuj prinos, vcetne co2.
A jsem si jisty, ze ma / bude mit (logicky) prinos pro cistotu ovzdusi ve mestech.
Mne by i jen tyhle dve veci stacily, byt fanouskem EV.
Nekdo jiny potrebuje co2 stopu ne nizsi, ale desetinovou, dojezd 1000km, dobijeni za 5min atd. Bohuzel nezijeme v pohadce.
Ty jsi zase presvedceny, ze svym autem nikoho neposkozujes. A jestlize dodrzujes zakony, mas technickou, tak vlastne nedelas nic spatne.
Já své okolí poškozuji. Ale pro převážně městské ježdění bych si nekoupil naftu, moje auto nekouří a styděl bych se s takovým jezdit, a když někde trochu dýl stojím, vypínám motor. Poškozuji své okolí zejména tím, že jsem si koupil nové auto, místo toho abych jezdil nějakým 20 let starým jednoduchým benzínem, výrazně ho poškozuji tím, že jsem si postavil dům (přesto, že nízkoenergetický s tep. čerpadlem), tím, že žiju velmi konzumně. Samotný pohon MÉHO auta je stran MÉHO eko škodění okolí téměř irelevantní.
Kdybych si já koupil novou Teslu jen kvůli ekologii, byl bych i.diot.
No vidis, sice uplne nesouhlasim s tim tvym eko skodenim autem.
Ale jinak to zni rozumne. :yes:
A ano kdyby sis chtel kupovat ekologicke auto (jakkoli vsichni vime, ze to je protimluv :-) ), tak to bude spis Hyundai Ioniq EV, ktery je velmi usporny a ma mensi baterku :-)
Na druhou stranu, kdyz porovnas Teslu s primou konkurenci (a tou je treba u M3 performance M3 od BMW..), tak urcite nevyjde spatne. Obzvlast ve meste ;-)
Taketo "studie" su uplny orgazmus pre auto-platky. Zaruka flejmu a klikania.
Moja studia hovori o tom, ze kazdy den vidim nejakeho idiota s dymiacim motorom.
Dnes konkretne Ford Focus, z vyfuku kudoly cierneho dymu a k tomu smrad petroleju.
Bohuzial som nestihol zapnut vnutorny okruh.
Uz som to nevydrzal a na neho zatrubil (ked som ho obiehal pri odbocovani) a chytil sa za nos, ale asi nepochopil.
No a pri navrate domov uz pesi pre zmenu O-I len pri vyparkovavani zasmradila odhadom 1000m^2 niecim subjektivne opdobnym.
To, co popisuješ je sice hnus fialovej, ale trochu mimo mísu. Takový auta samozřejmě nepatří na silnici a to, že tam jsou, jen jen důsledkem nefunkčnosti STK.
To čo píšeš, je fakt. Ale tie STK nefunkčné sú a pokiaľ nefunkčné budú, tak ten smrad z výfukov bude tiež. Ich nefunkčnosť skrátka ten "smrádeček" z výfukov nemôže ospravedlniť.
V prípade rozmachu EV bude čmudiacich áut pod našimi nosmi menej bez ohľadu na funkčnosť STK.
V súčasnosti autá na elektrinu prejdú na jedno nabitie 100-300 km, za polhodku-hodku doplníš trochu šťavy, za noc doplna - ak máš dom s dobrou zásuvkou. Čiže pre tých, ktorým dojazd vyhovuje a majú možnosť nabíjať doma, by to bola super alternatíva, ktorá je, žiaľ, zatiaľ cenovo dosť nedostupná - a som presvedčený, že o.i. je ich vysoká cena, resp. vysoká cena batérií zámer. Ropy je predsa dosť a dosť, a dobre sa na nej zarába...
Čiže, nie EV sú zlé - systém je zlý. Lebo faktom je, že pokiaľ spaľováky za elektrinu vymeníme, aspoň čiastočne, dýchať čistejší vzduch určite budeme. Napriek tej takzvanej uhlíkovej stope, o ktorej sa stále píše. ;-)
Hele, dost možná si za pár let nějaký hybrid nebo el koupím. Nevím. Ale byl bych rád, kdyby to bylo dle mého vlastního uvážení, protože chci, a ne proto, že musím. Že nemám alternativu.
To dýchání čistšího vzduchu může fungovat - někde v Praze, Blavě, částech Brna....
Na zbylé drtivé většině území houby.
Ale áno, to sa nedá rozporovať. Lenže tú alternatívu chceš preto, lebo si na ňu zvyknutý. Nie je to tak dávno, čo osobné autá jazdili prakticky iba na benzín - mal si problém s tým, že nemáš naftovú alternatívu? Dnes, keď je nafta rozšírená, je diesel zrazu zlý. Nehneváš sa, že Ti niekto berie alternatívu a zakazuje dieslový pohon, ktorý tvojim potrebám vyhovuje najlepšie? A keď EV príkazom vlád nahradia spaľováky, opäť Ťa o niečo ukrátia...
Keď na to pozráš trochu filozoficky, kamoš, tak NIKDY nemáš alternatívu podľa svojej vôle - máš len možnosti, ktoré niekto určil, že môžeš mať. Rozdiel je v tom, či si z tých možností vieš vybrať, či chceš niečo z toho, čo je dosiahnuteľné. ;-)
Presně. Od toho jsou STK.
Btw včera jsem na STK zrovna byl a řekl bych, že to dělali fakt důsledně. O*** se dá všechno, ale spíš tak, že tam máš někoho, jinak je to loterie.
Má vůbec spalovák ještě šanci?
Elektroauto je tišší, pohodlnější, má lepší jízdní vlastnosti, levnější servis, nemusí se zahřívat, hned topí a nesmrdí.
Ale áno, spaľovák má niekoľko zásadných výhod a EV niekoľko zásadných nevýhod, takže ideál by bol nechať si oboje.
EV je v súčasnosti vhodný na kratšie trasy, plus potrebuje infraštruktúru, ktorá sa ešte len pomaly buduje. Naviac je stále pridrahý. Teda nevýhod má dosť. V prvom rade by by sme s elektromobilmi mali rátať v mestách, taxíky, rozvážkové dodávky a malé nákladiačiky, MHD, poštové autá a tak podobne. A samozrejme súkromné vozidlá tých, ktorých výhody EV presvedčia. A to je hlavne čistá a tichá prevádzka, plus nízke prevádzkové náklady, čiastočne kompenzujúce vyššiu nákupnú cenu.
Bez spaľovákov sa zatiaľ nezaobídeš na dlhých trasách, v ťažkej doprave alebo autobusoch jazdiacich mimo mesta. Infraštruktúra je existujúca a dobre fungujúca, aj keď budúcnosť asi nebude patriť nafte a benzínu, ale skôr CNG, čo by postupne tiež nemal byť problém, sieť sa, podobne ako u elektriny, rozrastá.
Vzdialenejšia budúcnosť? Čistá elektrina. Batéria, zdá sa, sú na konci svojho vývoja, ich možnosti vývoja už možno končia, naopak, napr. superkapacitory majú budúcnosť ešte pred sebou, a ďalej, ktovie.
A aby ropný priemysel nekrachol, bude sa starať o pohon elektrární, samozrejme nepôjde o spaľovanie ropy ale o jej využitie po rozložení na fragmenty, kde si aj ekológia určite príde na svoje. A určite tiež budeme potrebovať plasty a rôzne iné ropné produkty, ktoré sa stále viac uplatňujú v priemysle aj bežnom živote.
Travele, o krach ropného průmyslu "asi" není třeba mít obavy.
Velká doprava (letadla, lodě) bude tekutá paliva potřebovat ještě VELMI dlouho
Většina otáčivých součástek bývá osazena v nějakém ložisku - a že ta se nemažou velerybím olejem, ovčím lanolinem ani včelím voskem, tak na to si můžeš vsadit
Na výrobu plastů se spotřebovávají neuvěřitelné bambilliony kubických láter ropy
Rozdiel v počte pohybujúcich sa častí u pohonu so spaľovacím motorom a u pohonu elektromobilu je DIAMETRÁLNE odlišný. Ale, mimochodom, ak si dobre spomínam, olej som nespomínal ako výhodu či nevýhodu niektorého z pohonov.
A baterie nejsou na konci vyvoje. Cetl jsem rozhovor s vynalezcem li-iontove baterky.
Li-ion s pevnym elektrolytem uz existuje, do 5i let zacne seriova vyroba a do 10i let se rozsiri vyrazneji. Takovy je jeho odhad :-)
Tyhle baterie budou mit vyrazne lepsi vlastnosti.- energeticka i vykonova hustota, zivotnost..
Obavam se, ze vyvoj v bateriich jde rychleji nez v ultracapech a ze vyse zminena technologie ultracapy vytlaci..
Vodík je momentálne slepá ulička, z pohľadu ekológie aj ekonomiky, čo bude v neskoršej budúcnosti, ktovie...
Baterky nemusia byť na konci vývoja ako také, skôr len tie, čo sú primárne určené pre elektromobily, je dosť možné, že sa blíži ich koniec v EV. Rozbieha sa vývoj kapacitorov, ten to môže posunúť o kus ďalej, sústreďujú sa na grafén, tam sú vraj ešte otvorené možnosti.
Víš Hendly, při čtení Tvého příspěvku mne napadá jeden krátký dialog ze sitcomu "Jistě pane ministře"
ministr Jim Hacker: "Humprhey, je to pravda? "
sir Humprhey Appleby, stálý tajemník: " Zajisté, pane ministře"
JH: "celá pravda a nic než pravda?"
HA: " to nikdy "
Myslíš si, že lze provést objektivní srovnání čehokoliv, když u jednoho z produktů vyzdvihneš POUZE jeho pozitiva a u druhého POUZE negativa? na základě stejné logicky soudruzi docentu ve 2. polovině 80. let na vysokých školách "vědecky dokazovali" nezbytnost vítězství socialismu v celém světě.
Taky to byl neobjektivní canc - leč oni se také tvářili, že tomu věří
No, tak zrovna tomu by som sa až tak nedivil, tiež tí, čo počítajú negatíva elektromobilov, často zabudnú spomenúť niektoré významné negatíva spaľovákov. Každý chváli to svoje, logicky, nie? ;-)
Vidíš, a já si zrovna myslím, že většina lidí se tu snaží té ZCELA ZJEVNÉ NEOBJEKTIVITĚ vyhnout. I když, samozřejmě, vemena, jelita, blábolilové a blouznivci, zuřivě a zarputile planoucí POUZE pro tu či onu stranu se najdou všude
Proč by mělo být ev pohodlnější a mít lepší jízdní vlastnosti? Vím, nízký těžistě, ale pořád to má dvě tuny. Pohodlnější? Proč? Má to snad nějaký tlumiče které jiná auta nepoužívaji? Levnější servis? Diskutabilní. Za 6 let mě spalovák na servisu nestál ani korunu. Tišší bude určitě, ale ve větší rychlosti převládá valivý hluk pd pneumatik a ty má ev taky. Ev má svý výhody, ale zase netvrďme zjevné nesmysly.
Pohodlnejšie - možno pre nižšiu hlučnosť, akustická pohoda počas jazdy je dosť dôležitá vec.
Jazdné vlastnosti - dve tony má dnes hŕba áut, s tým si konštruktéri poradiť vedia, to dnes nie je nejaká zvláštna nevýhoda, nízke ťažisko pomôže, lepšie rozloženie hmotnosti asi tiež.
Lacnejší servis? Rozhodne. Že teba za 6 rokov servis nestál nič, je irelevantné, podstat je v tom, že u EV je podstatne menej uzlov, ktoré sa môžu pokaziť a tým pádom nižšia pravdepodobnosť poruchy a z mechanickej jednoduchosti systému menej náročné opravy.
Hlučnosť určite menšia, bez ohľadu na to, čo je primárnym zdrojom hluku - rovnako hlučné gumy plus hlučnejší alebo tichší pohon - ktorý bude asi celkovo tichší?
Hendly nepíše nezmysly, skôr mám pocit, že ty si v stálej opozícii a hľadáš protiargumenty aj tam, kde nie sú.
Tvoje argumentace je prostě demagogická. Začnu jen u toho prvního. Já namítnu že je ev těžké, ty se mi to snažíš vyvrátit tím že existují i jiná těžká auta a tím seš s tím hotový. Tím si ale nic nevyvrátil. Pořád platí fakt že ev je těžké. A takhle je to u tebe se všim.
Druhá věc. Napsal jsem že ev bude tišší. A ty mi pokladáš stupidni otázky a příklady jako bych napsal opak...bud nečteš co píšu, nebo se potřebuješ za každou cenu dohadovat.
Debata s tebou je pro mě ztráta času. Ostatně proto tě mám na hatelistu.
Takže dvojtonové EV je ťažké a dvojtonové SUV nie je ťažké?
Druhá vec:argumentuješ prevládaním hluku od kolies, ktorýžto argument nemá váhu.
Tretia vec - keď je debata so mnou pre teba strata času, prečo mi píšeš, ty trúba?
Dvoutunové ev je těžké. Dvoutunové suv je těžké taky. U jednoho je to hrozný plus a u druhýho to vadí. Lehký auto vypadá jinak.
Převládání hluku od pneumatik není argument co nemá váhu ale fakt který potvrdí každy kdo jel někdy autem a není členem sekty.
Když už mě nazýváš troubou, tak co bys byl potom ty když si neuvědomíš že to ty si reagoval na mě. Já jen ze slušnosti odpověděl. Mám tě v hate listu, teď jsem udělal zase tu chybu že jaem se nepřihlásil a přečetl si tvůj příspěvek.
Rozdil mezi 2tunovym EV a klasikou je, ze u EV energie pri zpomalovani konci zpet v baterii, kdezto u klasiky na brzdach, v lepsim pripade v bezicim motoru. Z toho duvodu neni pro provoz EV hmotnost nijak moc podstatna, resp mene dulezita nez u klasiky.
Proč se ptáš na jasné věci které lze odvodit, přečíst a nebo osobně vyzkoušet? Dokonalé rozložení hmotnosti. nízké těžiště to vše dovoluje větší pohodlí a lepší jízdní vlastnosti. Minimální vibrace a hluk je spolu s možností měkkého odpružení (nemusím utahovat když mám dobré rozložení hmotnosti) jsou znaky pohodlí. Hned si zatopíš a na nic nečekáš. nesmrdí to když ráno nastartuješ. Servis bez výměny oleje a rozvodů. Co z toho nabídne spalovák?
Rozloženi hmotnosti a nízké těžiště = pohodlí. Že si to těm konstruktérum u Tesly neřekl dřív, mohli ušetřit za zcela zbytečnej vzduchovej podvozek. Sorry na tohle já nemám. P.S. já mám v autě nezávislý topení. V předchozím autě jsem měl v sérii topnou spirálu.
Hendly poslední otázka , ty vůbec ev nevlastníš že ne?
Když někdo chce jezdit v hlučném (spalovák je prostě hlučnější a má vibrace a v tahu je slyšet prakticky v každém autě), míň pohodlném ( ať už se jedná o možnosti měkkčího ladění podvozku, nebo minimum vibrací), neohrabaném ( ele má jak jsme psal skoro dokonalé rozložení hmotnosti a velice nízké těžiště), líném (dynamika ele aut je úžasná a zastiňuje mnohé klasická auta.), servisně drahém (pravidelné výměny oleje, rozvody atd.) a smradlavém (nejen ráno studený smrdí prostě každý spalovák) autě tak ať jezdí. Já mu to nebudu rozmlouvat a chápu, že ele auto má i nevýhody.
PS. Nemám problém diskutovat a tím si rozšiřovat vědomosti jak tu bylo dříve zvykem, ale neustálé vytrhování věcí, pokroucená argumentace nebo argumentce jen na to co se komu hodí je jen trucování na svém a ne diskuze.
Muzes opravdu misto nalepkovani ostatnich diskutovat vecne?
Ano EV maji sve nesporne nevyhody: vysoka cena, maly dojezd, infrastruktura, doba nabijeni, zivotnost baterii atd.
A pak maji nesporne vyhody. Krome toho co uvedl Hendli, tak pro me je dulezita kultura pri rozjezdu. Nevim jestli jsi jel nekdy fullhybridem (treba Prius) nebo elektromobilem. Ale ty tichy a naprosto plynuly rozjezdy jsou vzdalene porovnatelny tak maximalne s CVT. Pro me je treba otresny zazitek, kdyz se musim rozjizdet s Octavii 1.6tdi (aktualni generace). Nejen, ze zvukova kulisa je uz od volnobehu priserna, ale pri rozjezdu se cele auto rozechveje, spojkovy pedal se rozvibruje a az pote se auto rozjede :-)
A ted k demagodii. Myslim, ze zastanci EV si jejich nevyhody uvedomuji ;-)
Narozdil od tebe. Ty nejsi schopny uznat zadnou nevyhodu ICE / vyhodu EV. :-)
"Myslim, ze zastanci EV si jejich nevyhody uvedomuji" - tak to je skvělá novinka! Já dosud od zastánců EV četl, že - malý dojezd téměř nikomu nevadí, infrastruktura se snadno dobuduje (a vlastně už skoro je), doba nabíjení je plně srovnatelná s návštěvou záchodu na benzínce, baterie mají životnost téměř nekonečnou.
Pokud tvrdíš, že mají i své nesporné nevýhody, stejně jako mají výhody i nevýhody spalováky, pak nechápu, o čem tu už podesáté probíhají dalekosáhlé stále stejné diskuze.
Já určitě souhlasím, že EV mají kromě nevýhod i výhody - z mého pohledu zejména údržbu.
Paňstwo nechápe, že vnucená elektromobilita má jediný základní účel: omezit svobodný pohyb pracujícího lidu (čti otroků neokonzervativního věku). Pokud to takhle půjde dál, bude to jako před první světovou válkou, kdy starosta na vesnici si bral čistý límeček a povinně mával, když vesnicí projelo auto.... :-(
Faktem je, že na výrobu 1 l benzinu/nafty potřebujete 1 kWh elektřiny. K tomu si připočtěte kolik lidí a strojů zaměstná samotná těžba, výroba, přečerpávání, distrubuce, doprava a kolik peněz musí jít na zaměstnávání lidí, které jsou součástí tohoto procesu (od těžby až po benzinku). Pořád ještě někdo chce tvrdit, že elektromobily jsou neekologické?
Máš pravdu, Druide. Zamlčují se tu důležitá fakta :-)
Víš, jaké jsou náklady na výrobu 1 kWh elektřiny v různých typech elektráren?
K tomu si připočtěte kolik lidí a strojů zaměstná samotná těžba surovin, jejichž spalováním (či reakcí) se ta elektřina následně vyrábí, samotná výroba, minimální možnost skladování elektřiny, transformace na VN a VVN a zase zpět, náklady na distrubuci, revize celé přenosové soustavy - a kolik peněz musí jít na zaměstnávání lidí, které jsou součástí tohoto procesu (od těžby primární suroviny až po lidi na odpočty elektroměrů).
Pořád ještě někdo chce tvrdit, že elektromobily jsou tak úžasně ekologické?
A spalováním jedné z frakcí z té hnusné a odporné ropy se vyrábí i ta čistá a sladká elektřina >:D
A dáem si to sborem: Raz - dva - třI: fuj ho! :-):-):-)