Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v pololetí 2021 podle segmentů: Úspěch i30, GLE a třídy S

Zatímco modelům Mercedes-Benz se na českém trhu letos výrazně daří, taková Škoda Octavia přišla v prvním pololetí roku o pozici nejžádanějšího auta u nás.
Zpět na článek
9. 7. 2021 13:42
12. 7. 2021 14:41
10. 7. 2021 13:02
9. 7. 2021 14:19
9. 7. 2021 14:57
12. 7. 2021 14:28
11. 7. 2021 14:31
9. 7. 2021 19:52
11. 7. 2021 00:24
10. 7. 2021 10:06
10. 7. 2021 10:25
10. 7. 2021 13:34
Avatar - Dzakobo
9. 7. 2021 13:42
Úspěch i30
Je naprosto pochopitelný. Třeba takový Focus. Sice velmi povedený, ale kdo se obhlíží po trochu jedoucí motorizaci, tzn. +-150k, tak u Fordu dostane 1.0EB 155k. Přitom u i30 je k dostání solidní čtyřválec 1.5TGDI s ještě lepšími parametry a ke všemu za výrazně přijatelnější cenovku. Varianta Fastback (tedy liftback) je také hodně zajímavá - praktická a netuctová.

Nová auta (zejm. konc. VW) bez tlačítek uvnitř jdou mimo mě, to už radši Renault. :D Zvláště to vynikne např. při porovnání Caddy vs. Kangoo. Navíc Renault nabídne o 12 kW výkonnější benz. R4 a opět za dost jiné peníze. To je Dieselgate tak vycucla, že nemají pár euro na několik tlačítek? Kam kráčíš VW??
Rozbalit vlákno
19
Avatar - pradeda777
9. 7. 2021 14:12
Re: Úspěch i30
Souhlas. Jsem zvědav, jestli se koncern po velké kritice alespoň částečně vrátí k tlačítkům....nevidím to ale růžově.... ;-\
Avatar - hugino
9. 7. 2021 15:17
Re: Úspěch i30
i 30 sa len preto dobre predáva lebo podliezajú cenu.Potom si to kupec zaplatí na 5 ročnom servise.Viem o čom hovorím lebo kolega má i 30 Fastback.Toto je auto pre tých ktorý si nemôžu dovoliť Golf,Octaviu alebo Leon.Korejsky si kúpim televízor,mobil alebo ladničku a nie auto.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 15:24
Re: Úspěch i30
Ty se tady chováš jak ozralej milionář, kritizujes, povysuješ se a jezdíš v prachobycejny bídě, jako většina z nás a myslíš si, že je to něco víc a ještě si pošmákneš na korejské elektronice?:D mobil už jediné radši ten čínskej :-[]
9. 7. 2021 23:39
Re: Úspěch i30
Asi je lepšie príspevky toho šaša nečítať. ;-)
9. 7. 2021 16:25
Re: Úspěch i30
Dovolim si nesuhlasit. Do minuleho tyzdna som vlasnil i30 PD 1.4 100 koni. Za 4 roky som zaplatil za servis menej ako 800 EUR. Pocas tohto obdobia som nemusel menit ani 1 ziarovku. "Staru" i30 som vymenil za "facelift-ovanu", tento krat kombi s motorom 1.6 diesel 85kw. Vo vybave Family po zlave som zaplatil 17590 EUR. Najblizsi konkurent s porovnatelnou vybavou a motorom + 5000EUR. H i30 je solidne auto s velmi dobrou cenovou politikou.
Avatar - WinDiesel
9. 7. 2021 16:39
Re: Úspěch i30
V korejském autě dieselové vstřikovače Continental, čerpadlo Continental made in Trutnov, ČR.
Myslím že Korejci volí kvalitní díly a často díly nejsou korejské.
:yes:
Avatar - Dzakobo
9. 7. 2021 20:23
Re: Úspěch i30
Měl jsem Hyundai přes 8 roků a skoro nevím, co znamenal pojem servis. Docela bytelný a nezničitelný auto, taková jednoduchá klasika. I po 14 letech od výroby klima chladila stále výborně. Akorát už začalo nakvítat...
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 06:08
Re: Úspěch i30
V okolí mám několik Hyundai a rozhodne nikdo v servisu nenechává horentni částky. O té navonene bídě mluvíš spis o tech 3 ne? Z vlastni zkusenosti můžu potvrdit, Passat, Caddy, Octavia nebo Leon, co máme v širší rodině.
10. 7. 2021 09:28
Re: Úspěch i30
Mam za sebou tři garančky a žádná finanční hrůza se nekona...takže jen pácáte něco o čem nic nevíte.
Avatar - lamal
12. 7. 2021 14:41
Re: Úspěch i30
to je jeho poslanie v tychto diskusiach
9. 7. 2021 18:00
Re: Úspěch i30
Čím nižší výbava, tím více tlačítek. Platí to u VW i Hyundai.
Avatar - idam.i
10. 7. 2021 08:35
Re: Úspěch i30
K pozitívam ktoré si vymenoval pridaj aj atmosféricky motor 1,5DPI s nepriamym vstrekovanim.Je veľa ĺudí čo volil jednoduchý motor, pred komplikovanejšim turbom.Veĺmi dobrý ťah zo strany Hyundai.
Avatar - Anonym
10. 7. 2021 10:00
Re: Úspěch i30
presne, co aj vidno na predajoch Kia Ceed ktora neponuka atmo motor.
12. 7. 2021 17:21
Re: Úspěch i30
To máte pravdu že hodně lidí kupuje ten motor 1.5 DPi, což se až divím :-O pak následuje 1.0 TGDi a až pak 1.5 TGDi :-) 1.6 CRDi bych přirovnal k Nku, těch se vyrábí hodně málo ;-\ ani bych se nedivil kdyby v další generaci i30 už nafta nebyla... Zdravím z Nošovic :-)
Avatar - Anonym
10. 7. 2021 10:04
Re: Úspěch i30
ono sa zda ze i30 ma lepsie parametre, ale pokial si clovek porovna napr vyspelost podvozku, odhlucnenie, kvalitu laku, hrubku plechov a podobne detaily, tak tak nizsia cena sa musela niekde prejavit. Su to drobnosti, ale prave tie male finesy oddeluju plevel od kvality.
10. 7. 2021 12:06
Re: Úspěch i30
To víš, že jo - OIV do 110 kW včetně vlečka. Leon dtto. Golf do 110 kW vlečka. Mazda 3 vlečka, na rozdíl od minulé generace. Všichni francouzi - vlečka.
i30, Ceed - multilink v základu, stejně jako např. Corolla, i ten FoFo, pokud vím, to v hb už začíná šidit.

Tolik k vyspělosti podvozku :-!
Avatar - Emel
10. 7. 2021 13:02
Re: Úspěch i30
Myslím, že Hyundai v tichosti dal do i30 vlečku taky... ale z hlavy nevím, pro které motory / karoserie.
Focus měl vlečku u hb s litrem, ale poté, co 1.5 nahradil taky litr, nevím.

Ono to teda není až zase taková mantra, Mazda s vlečkou jezdí jistě líp než i30 s multilinkem... ale v principu souhlasím s tím co říkáš.
10. 7. 2021 14:10
Re: Úspěch i30
Hele, máš recht. Pro 1.5i a 1,0T má vlečku, jde to do kopru.
Auta zdražují jako blázen a technická řešení upadají. Hlavně že každého zajímá kolik a jak velkých má v autě displejů... Chjo

Obecně dlouhodobě razím názor, že u nižší střední do cca 450-500 je vlečka akceptovatelná. A dobře naladěná vlečka nemusí být špatným řešením.
U dražších aut je to faux-pas a hloupé šetření na špatném místě.

Mazda 3 jezdí líp než i30 s multilinkem, pokud nejedeš rychleji na ne příliš kvalitní silnici. Tam jsou ty limity vlečky a zadek odskakuje. V tu chvíli je i30 lepší a taková Corolla nebo FoFo ji deklasují. Je mi líto, minulá trojka na tom byla podvozkově líp, fyziku neoblbněš. ;-)
10. 7. 2021 12:08
Re: Úspěch i30
Taky jsem to po faceliftu koupil a už jsem si na to zvykl, se mi to i líbí zvenku, lahodí to oku. A přitom za méně než 400 tisíc. K Octavii se už možná ani nevrátím.
Avatar - Warrual
9. 7. 2021 14:19
Touran
Docela solidní prodeje. Celkem škoda že ho chtějí zaříznout.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
9. 7. 2021 14:57
Mercedes...
Vo všetkých kľúčových katagóriach v predaji deklasuje konkurenciu aj to mi potvrdzuje že je to najlepšia automobilka na svete.S-ko je úžasné.A ešte keď sa zvýši trochu predaj Leonu tak predbehne aj tretí súrodenec v predajoch " dokonalú " Corollu a to už bude fakt na smiech.Čím to asi bude že tá "dokonalá hybridná " Corolla sa tak podpriemerne predáva ? Hm :no: Však kto by si kupoval Corollu keď za tie prachy máš Golf,Octaviu alebo Leon.Však !
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Mikesus
9. 7. 2021 15:18
Re: Mercedes...
Cim to, ze ta corolla je nejprodavanejsi auto na světě?
"...v predaji deklasuje konkurenciu aj to mi potvrdzuje že je to najlepšia automobilka na svete...."
Použil jsem tvoje slova.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 15:19
Re: Mercedes...
Proc ti tak ta Corolla leží v žaludku?
Avatar - wakantanka
9. 7. 2021 16:29
Re: Re: Mercedes...
Chcel by Corollu, ale nevydalo na viac ako Golf v holobyte. :)
Avatar - speedfred
9. 7. 2021 16:46
Re: Re: Mercedes...
Hugino musí mať na jednej polke vytetovaný VAG a na druhej asi hviezdu.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2021 17:41
Re: Re: Mercedes...
Asi jo. Chtěl dvoulitr, ale nemá na něj. Tak si musí zdůvodnit. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 22:10
Re: Re: Mercedes...
Já myslím, že Hugino má dvoulitr tak Bráníka v PET a u toho se rozčiluje, že mu někdo v Corolle přebral babu... jinak si to neumim představit, proč to tady pořád takhle plácá
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 06:09
Re: Re: Mercedes...
:-[] :-[] :-[]
Avatar - lamal
12. 7. 2021 14:28
Re: Mercedes...
pretoze je pozér, komplexy su u niekoho diagnoza na cely zivot :-|
Avatar - iHoven
9. 7. 2021 22:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 7. 2021 12:16
Re: Mercedes...
Že ty máš Golfa?

Mezi zdravým a sympatickým fanouškovstvím a bezbřehým fanatismem je často tenká a nezřetelná hranice...
Všiml jsem si, že k častým příznakům o jejím překročení patří nepochopitelné hatování jiné značky a zároveň bezbřehé vyzdvihování té svojí.

Ne že bys tu byl jediný.

BTW - pokud bych už musel volit mezi Golfem (či Leonem) a Corollou v nějaké normální výbavě, volím...FoFo ;-) Ne, vážně, jednoznačně tu Corollu. Už jen ten multilink ve všech výbavách a motorizacích...
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 12:48
Re: Mercedes...
Tak ted jsi napsal něco, co bude jak rudej hadr na býka.
Přece corolla není lepší než Golf/Octavia/Leon, prodeje v ČR to dokazují. :-[]
10. 7. 2021 14:19
Re: Mercedes...
Jasně, hlavně když přes 80% prodejů Škodovky jsou fleety, s úplně jinými požadavky a cenami, než má soukromník... (na druhou stranu, já jsem vlastně taky fleetový zákazník, to definuje uplatnění DPH, že jo?).

Ale ne, obecně myslím že dávat do přímé úměry kvalitu daného vozu a jeho prodeje (kdekoli) je prostě blbost.

Obecně - co nesnáším je to haterství. Sakra tak jsem si koupil nějaký auto nějaké značky, myslím že i většina ostatních tady pochopí a vezme že si trochu budu chválit svou garáž (většina z nás si nekoupila auto s prodejcovou pistolí na spánku), ale proč nesnášet nějakou jinou konkrétní značku? Tomu fakt nerozumím.

Na druhou stranu - hugino byl vždy fajn a v pohodě diskutér, možná jenom nějakej horší den. A já se mu za sebe omlouvám, prudil jsem až moc ;-)
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 16:58
Re: Mercedes...
Taky beru prodeje jako nerelevantni. Ale s radosti vytáhnu svetove prodeje corolly/Camry/Rav4 ( nebo klidně obecně Toyoty ), kdyz nekdo hodí srovnání prodeje=kvalita.
Ať každý klidně dává za argument ty silné stránky, pro které si vybral svoje auto, proto s epro něj taky rozhodl. Ale to neznamená, že to je lepší nebo horsi auto. Každý má jiné požadavky a podle toho vybírá. Buďme rádi, že na silnicích se neliší auta jen barvou.
10. 7. 2021 19:51
Re: Mercedes...
Přesně :yes: ;-)
Avatar - Emel
11. 7. 2021 14:31
Re: Mercedes...
Fleet je takový blbý slovo.
Ve svým základním pojetí je fleet = flotila, tj. jsou to velkoodběratelé co mají minimálně nějaké desítky aut.
Na to ale žádná statistika není. Statistika je dle provozovatele... jestli je to fyzická osoba nebo firma (tj. není to podle DPH, i registrace na firmu co není plátce je vedená jako firemní, i pokud má jen jedno auto).
Ta statistika je neskutečně zdeformovaná, podle mě nebýt daňové výhodnosti aut na firmu, bylo by to třeba 50:50... takhle je to 74% firemních.
Avatar - Barrichello
12. 7. 2021 00:38
Re: Mercedes...
Jasně, Mercedes je nejlepší na světě, kam se hrabe Rolls s Bentley dohromady vid :-) :-) :-)

Má to jeden problém - medák je tuctová plečka , v který jezdí od mafie po kolotočáře po vietnamský bosse. A potkáš to na každých rohu. V podmínkách čr rozhodně.

Narozdíl od RR a Bentley :)
Avatar - 3_diamanty
9. 7. 2021 19:52
Space Star
:yes:
Rozbalit vlákno
4
9. 7. 2021 23:43
Re: Space Star
Hej, tak ten Space Star musí byť niečím výnimočný, keď sa tak predáva...
11. 7. 2021 00:24
Re: Space Star
Jo, je to vyjímečně hnusné miniauto, ovšem za (relativně) vyjímečně nízkou cenu. A to je celé. :-)
Avatar - Anonym
10. 7. 2021 10:06
Re: Space Star
sorry, ale space star ee, vaha pod 1t, co je dobre jedine pri spotrebe, ale pri bezpecnosti je to nevyhoda.
10. 7. 2021 10:25
Re: Space Star
Je to auto pro rozvojový trh vyráběné v Thajsku, ale v ČR je cena základního modelu 240 tisíc Kč a to je (podle mého názoru) hlavní důvod (poměrně vybavený Inform+ je za 270 tisíc), proč se poměrně slušně prodává. Ve vedlejší vesnici má jakýsi pán top verzi v ceníkové ceně asi 380 tisíc a takové auto už mi smysl nedává.
Avatar - pallas
9. 7. 2021 21:03
302 ks Mercedes S ?
prihlásiť, a reexport
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iHoven
9. 7. 2021 22:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 7. 2021 10:26
Re: 302 ks Mercedes S ?
To si nemyslím. MB S je klasické auto velmi bohatých lidí a takových je v ČR poměrně dost.
10. 7. 2021 13:34
“vlečka”
Motory 1.0 a 1.5 bez turba maju vzadu “vlečku”, ostatne motorizacie maju viacprvkovu zadnu napravu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
10. 7. 2021 20:12
Tak to cumim na ten Outback
Vyborne :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
11. 7. 2021 14:35
Re: Tak to cumim na ten Outback
Tak Outback si jede +- svoje, těch 90-100ks za pololetí má docela stabilně. Což samozřejmě je úspěch, viz třeba Mondeo.