Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskutéři vs. diskutéři na letišti. Spalováci vs. hybridy. A taky Giulia Třeskoprsky edition

redakce AUTO.CZ
Diskuze (340)

Naši diskutéři se sešli na letišti u Mnichova Hradiště, aby ukončili dávný spor. Takto celou akci popsal Woody-Alien.

Bývaly doby, kdy vypořádat se s posměšnými slovy oponenta bylo velice snadné. Pokud se jízlivost dotkla vás osobně nebo třeba jen žíní vašeho oře, stačilo sokovi zamávat před obličejem rukavičkami a vše bylo poměrně záhy za přítomnosti sekundantů vyřešeno. V současnosti, kdy můžete oponenta znectít v reálném čase z bezpečí domova, skryti za anonymitou zvoleného nicku, je to už složitější. O to víc se cení, když někdo tu hozenou rukavici zvedne a výzvu přijme.

I zrodil se v hlavě páně Ozzmana nápad zareagovat na věčné diskusní dohady ohledně sprintu ze semaforů a uspořádat pokus, ve kterém by poměřili síly vlastníci spalovacích dinosaurů s majiteli vozů budoucnosti v mezích zákona – hybridů. Po předběžném oťukávání pak Ozzman ještě kontaktoval redakci Auto.cz a s jejich pomocí se podařilo vyřešit i místo konání – letiště v Mnichově Hradišti. Zlí jazykové budou jistě tvrdit, že se tak stalo na nátlak hybridních jezdců, jimž se běžné kilometrové rovinky pro zrychlení na 100 km/h nezdály dostatečné, ale pravda je taková, že i my „ropáci“ jsme ocenili uzavřený prostor. Nakonec, vždycky je lepší být chráněn před spravedlivě rozhořčenou veřejností.

A tak se tedy v sobotu 2. března postupně sjíždíme před branou letiště a společnost to zdá se bude pestrá. Subaru Outback H6/180 kW AT, Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI/132 kW AT, Seat Leon ST 1.8 TSI/132 kW 6MT, Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT, Toyota Auris TS 1.8 Hybrid e-CVT, Toyota Prius PHV Plug-in Hybrid, Honda Civic 9G 1.8 i-VTEC/104 kW MT a namísto očekávaného Lexuse ES 300h nebo nové hybridní RAV4 dorazil jiný plnohodnotný zástupce pro milovníky přírody – Jeep Wrangler Unlimited 2.2 CRD/147 kW AT. A pokud snad někdo myslel, že si bude hojit pošramocené ego na nebohých „elektrikářích“ (nechci jmenovat, Ozzy), pak si musel ošetřit bradu sedřenou letištním betonem v momentě, kdy dorazila i speedfredova Alfa Giulia – Třeskoprsky edition, s mírně nadsazeným výkonem 375 kW.

 

Video se připravuje ...

 

Ještě před branou letiště jsme dostali na uvítanou „koště“ od pána z kanceláře, jak si dovolujeme stát před branou letiště, nicméně po vysvětlení jsme dostali přidělená parkovací místa, z nichž jsme se neměli hýbat. Hnuli jsme se teprve, když dorazil Martin Machala a šli jsme zaregistrovat auta a jezdce. Pán evidentně nejen mně připomínal hospodského z Hospody na mýtince. Už už jsem čekal něco ve stylu „na takový návaly tady nejsme zařízený. Patnáct let nic a najednou zájezd!“, ale nakonec všechno dobře dopadlo, ověsili jsme se kartičkami a vyrazili na trať.

Následné dění lze popsat slovy „radostné souboje každý s každým a Giulie proti letadlům“. Při volných sprintech z místa se dostalo satisfakce zejména Ozzmanovi, který se nemohl dočkat klání s Aurisem hybrid a celou akci tím zahájil. Následně se tvořili nahodilé dvojičky, trojičky a vícejičky jezdců, ale došlo i na speciální souboj hybridů. Hybridáři se vůbec ukázali být jako veselá sorta a mezi pravidelnými odjezdy za účelem dobití baterek zvládali i takové disciplíny jako bylo couvání na rychlost. Kromě toho museli samozřejmě vyzkoušet všechny možné režimy – jenom elektrika, elektrika a spalovák, spalovák na startu běží, spalovák na startu neběží… Proti nim jsem si v tu chvíli se svými trapnými nastaveními Normal a Sport připadal jako chudý příbuzný.

 

Video se připravuje ...

 

Po vyblbnutí ve sprintech, které speedfred prokládal zkouškami maximální rychlosti a chlazením spojky, Ozzman rozhodl, že musíme nasbírat nějaká data. Zřejmě úchylka z práce. Za tímto účelem byla využita mobilní aplikace a každý ze zúčastněných si sám měřil zrychlení na 50 km/h, 70 km/h a 100 km/h. Následně pak ještě zrychlení z 50 na 100 km/h. Nešlo však o měření pružnosti na konkrétní převodový stupeň, nýbrž prostě o styl „co to dá“ s letmým startem. Pokud se sám mohu pokusit interpretovat naměřená data, hned na úvod podotýkám, že není žádná záruka za přesnost údajů a relevantnější jsou spíš rozdíly mezi časy jednotlivých aut. Za mě mohu říct, že jsem každé měření pro zvýšení přesnosti třikrát opakoval a pak jsem taky jel chladit spojku.

Ještě než popatříte tabulku, vypíchnul bych to nejzajímavější z mého pohledu. Další názory pak očekávám v diskuzi.

1. Do 50 km/h byly všechny hybridy rychlejší než konvenční auta (Giulia není konvenční auto) a vklínit se mezi ně dokázal pouze Don Vito se Civicem.

2. Mezi hybridy si skvěle vedl Yaris, ještě o něco lépe pak, když ulil start. Ale souboje hybridů byly vždycky těsné.

3. Civic je buď strašně sveřepé auto, nebo má strašně sveřepého řidiče. Držel se mě dlouho jako klíště.

4. Ta škatule Wrangler docela jede. To jsme tedy zjistili až po delší době, neboť Jeep evidentně do auta instaloval nějaké rozpoznávací čidlo a v rukou řidiče Fordu odmítá poslušnost.

5. Jedinými, kdo to ten den natřel Giulii, bylo malé hejno divokých hus, a to ještě jenom v zatáčkách. Panuje ovšem podezření, že si zkracovaly dráhu.

6. Frajerem dne vyhlašuji střelce v černém Rapidu, který nás na Benzině v Mnichově Hradišti míjel stylem Jasona Stathama v Kurýrovi. Nevím, jestli ho tak rozvášnila myčka, ze které právě vyjel, nebo si vzpomněl na test pana Jandy z Nordschleife. Každopádně palec nahoru za to, že nás přece jen netrefil.












  0-50 km/h 0-70 km/h 0-100 km/h 50-100 km/h
OUTBACK 3,98 5,98 8,99 5,95
LEON 3,01 3,98 7,05 4,01
MONDEO 3,12 4,99 7,97 5,99
AURIS 2,92 6,02 11,00 7,97
YARIS 2,95 5,95 11,95 8,92
PRIUS 2,98 6,96 11,90 7,94
CIVIC 2,93 5,15 8,95 6,90
WRANGLER 3,98 5,98 9,93 5,95
GIULIA 1,93 2,98 4,91 1,92

 

Video se připravuje ...

 

Autor: woody-alien, Foto: Jirka Vejražka

Omlouváme se za neoprávněné užití fotografií, jejichž autorem je Jiří Vejražka.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (340)

Doporučujeme

Avatar - Emel
20. 3. 2019 13:10
Re: Hybridní Corolla
Nějak tam v poslední době přestávám ty jednociferné spotřeby vídat.
20. 3. 2019 10:54
Re: DALŠÍ KOLO
má 163 kw, takže neočekávám žádné vavříny... Ale pokud by se měřil hluk, tak na 19 let staré auto by byly hodnoty vynikající, o tom jsem přesvědčený.

Ad Launch control - zkoušel jsem ho asi 3x, je to dost nebezpečné pro převodovku, polosy a celou soustavu, nicméně napoprvé jsem byl opravdu překvapen razancí odlepení se z místa.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 10:14
Re: DALŠÍ KOLO
Aha, tak to je jiná, já si dělal vlastní launch control, držel sem brzdu a plyn, auto drželo cca 2 tisíce otáček. Bylo to ale efektivnější, než startovat jen z brzdy. Holt než se ten diesel roztočí, tak to chvíli trvá.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 10:13
Re: DALŠÍ KOLO
Třeba pojede lépe, než Subaru, to má papírově asi 8,3-8,5s, ale má línou převodovku >:D
Kolik má Lexx KW? Subaru má 180.
20. 3. 2019 09:39
Re: DALŠÍ KOLO
Jinak co se týká Cupry....Launch control je velmi efektivní, s 300k už 4x4 dává na rozjezd fakt smysl...doufám, že to vyjde!