Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

 
 

Nedokonalosti českých silnic odhalí i nedokonalosti v konstrukci a zpracování aut. Jak je na tom Mazda 6?

I když v dálničním provozu na západ od našich hranic předváděla redakční Mazda 6 to, v čem je nejlepší, zkušenější cestovatelé vědí, že stejné poznatky nemusí platit pro českou realitu!

Více než polovinu testovacích kilometrů absolvovala naše Mazda 6 2,2 MZR-CD na českých dálnicích, nejčastěji někde mezi Prahou, Brnem, Zlínem, Plzní a Teplicemi. Klíčovým testovacím úsekem byla nechvalně známá D1 mezi Prahou a Brnem. Během 4 měsíců jsme ji absolvovali s šestkou celkem pětkrát.

Naše zkušenosti? 2,2litr se 120 kW je dost silný na to, abyste se ani s plným zatížením nemuseli obtěžovat s řazením pětky, když přijde řeč na náročná stoupání Českomoravské Vysočiny.

 [600×353]

Při respektování dovolené rychlosti 130 km/h lze i v náročném terénu za ideálních povětrnostních podmínek jezdit se spotřebou 6,5 l/100 km, pokud ovšem využíváte služeb tempomatu. Zpomalení na nižší rychlost (100 až 110 km/h) zásadní úsporu nepřinese, zřejmě proto, že na trase jsou stoupání, při kterých není jednoznačné, zda je lepší přeřadit na pětku nebo zůstat u šestky.

Když pojedete opatrně, dostanete se někam k 5,5 l/100 km. Pro spotřebu pod 5 l/100 km/h je potřeba zajet do rovinatějších oblastí středních Čech nebo jižní Moravy.

Ovládání tempomatu je soustředěno na pravé rameno volantu, aktivace se děje tlačítky, nastavení rychlosti pak intuitivním kolébkovým ovladačem. Automobilu za bezmála 900 tisíc by slušel alespoň příplatkový adaptivní tempomat.

 [600×380]

O směrové stabilitě a jednoznačné odezvě auta na pohyby volantu jsme sice už psali, ale poctivá mechanická stavba tohoto auta patří k hlavním trumfům šestky, takže se k chování na silnici jednoduše musíme vracet. I na českých cestách vyniká precizní řízení šestky se zřejmě nejtužším naladěním, jaké dnes můžete v neprémiové střední třídě koupit. Opravdu, pokud vás baví řídit a nemáte na některý zadokolkový prémiový model střední třídy, měla by být Mazda 6 prvním autem, které budete zkoušet.

 [300×270]

Ale není to jen řízení, co tuto Japonku odlišuje od soudobé konkurence. Sportovní charakter má i podvozek, který za jízdy skvěle maskuje velikost tohoto kombi. V zatáčkách si tak můžete dlouho užívat neutrální projev, i když motor se zdvihovým objemem 2,2 l patří spíše k větším čtyřválcům ve třídě. Kola se s pomocí tlumičů snaží přísně sledovat povrch, karoserie vykazuje v zatáčkách minimální náklony a zadní víceprvkovou nápravu šestky nerozhodí ani série nerovností v zatáčce. K rychle tlumenému zhoupnutí dochází jen na dlouhých vlnách a delších silničních nerovnostech.

Má to ale i druhou odvrácenou stranu, která vynikne na východoevropské silniční síti. Odpružení verze GTA v kombinaci s 18palcovými koly a pneumatikami 225/40 R18 nepatří ke vzorům v oblasti jízdního pohodlí, což se projevuje především na nejstarších úsecích dálnice D1. S málo zatíženým vozem se podvozku nedaří při rychlosti 130 km/h absorbovat všechny rychle po sobě jdoucí nerovnosti. Kola jsou sice stále v kontaktu s vozovkou, ale ta je zvlněná a to do řízení nezapojená posádka vnímá jako nepohodlí. Zlepší se to s tím, jak šestku zatížíte a pružiny se posunou do poněkud měkčí části charakteristiky. Cestou jak z toho ven je zřejmě i setrvání u obvyklejšího 17palcového rozměru kol.

 [300×255]

Klobouk musí jít dolů, když je řeč o tuhosti karoserie. Tuhé odpružení totiž prověří právě tuto oblast. I dnes je totiž nižší tuhost nosného skeletu mnohdy určující pro to, jak sportovní naladění auto může z výroby dostat. Mazda je na tom velmi dobře, její dlouhá varianta s otevřenou zádí je na tom z hlediska tuhosti asi hůře než sedan, ale přesto ani na špatných cestách není cítit, že by karoserie pracovala. Po 30 tisících kilometrech je i většina plastů v interiéru na svém místě, absolutně tichá je přístrojová deska. Jediným místem, které má tendenci vrzat je středový tunel. Aby se ozval, musí se do něj opřít kolenem někdo z dvojice řidič-spolujezdec.

Převodovka je špičkovým řešením v rámci střední třídy. Krátká řadicí páka s poněkud malou hlavicí připomínající legendární roadster MX-5 má krátké dráhy, které jsou přesně vymezené. Rychlý pohyb jen výjimečně překazí zadrhnutí v kulise, ale to bývá většinou zapříčiněné nedokonalým vyšlápnutím spojky ze strany řidiče. Ano, na to je Mazda velmi citlivá!

Příště se podíváme na zavazadelník šestky.

 [600×349]

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 

Štítky Mazda Testy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese

Druhá generace Mazdy 6 si zachovala to nejlepší z…

Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

 



 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Včera

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps? Podívejte se, kudy povede objížďka pro řidiče a MHD

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps?…

V noci na 19. ledna Praha uzavře Libeňský most, který je v havarijním stavu. Řidiči a MHD na něj nebudou moci…

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…