Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

 
 

Nedokonalosti českých silnic odhalí i nedokonalosti v konstrukci a zpracování aut. Jak je na tom Mazda 6?

I když v dálničním provozu na západ od našich hranic předváděla redakční Mazda 6 to, v čem je nejlepší, zkušenější cestovatelé vědí, že stejné poznatky nemusí platit pro českou realitu!

Více než polovinu testovacích kilometrů absolvovala naše Mazda 6 2,2 MZR-CD na českých dálnicích, nejčastěji někde mezi Prahou, Brnem, Zlínem, Plzní a Teplicemi. Klíčovým testovacím úsekem byla nechvalně známá D1 mezi Prahou a Brnem. Během 4 měsíců jsme ji absolvovali s šestkou celkem pětkrát.

Naše zkušenosti? 2,2litr se 120 kW je dost silný na to, abyste se ani s plným zatížením nemuseli obtěžovat s řazením pětky, když přijde řeč na náročná stoupání Českomoravské Vysočiny.

 [600×353]

Při respektování dovolené rychlosti 130 km/h lze i v náročném terénu za ideálních povětrnostních podmínek jezdit se spotřebou 6,5 l/100 km, pokud ovšem využíváte služeb tempomatu. Zpomalení na nižší rychlost (100 až 110 km/h) zásadní úsporu nepřinese, zřejmě proto, že na trase jsou stoupání, při kterých není jednoznačné, zda je lepší přeřadit na pětku nebo zůstat u šestky.

Když pojedete opatrně, dostanete se někam k 5,5 l/100 km. Pro spotřebu pod 5 l/100 km/h je potřeba zajet do rovinatějších oblastí středních Čech nebo jižní Moravy.

Ovládání tempomatu je soustředěno na pravé rameno volantu, aktivace se děje tlačítky, nastavení rychlosti pak intuitivním kolébkovým ovladačem. Automobilu za bezmála 900 tisíc by slušel alespoň příplatkový adaptivní tempomat.

 [600×380]

O směrové stabilitě a jednoznačné odezvě auta na pohyby volantu jsme sice už psali, ale poctivá mechanická stavba tohoto auta patří k hlavním trumfům šestky, takže se k chování na silnici jednoduše musíme vracet. I na českých cestách vyniká precizní řízení šestky se zřejmě nejtužším naladěním, jaké dnes můžete v neprémiové střední třídě koupit. Opravdu, pokud vás baví řídit a nemáte na některý zadokolkový prémiový model střední třídy, měla by být Mazda 6 prvním autem, které budete zkoušet.

 [300×270]

Ale není to jen řízení, co tuto Japonku odlišuje od soudobé konkurence. Sportovní charakter má i podvozek, který za jízdy skvěle maskuje velikost tohoto kombi. V zatáčkách si tak můžete dlouho užívat neutrální projev, i když motor se zdvihovým objemem 2,2 l patří spíše k větším čtyřválcům ve třídě. Kola se s pomocí tlumičů snaží přísně sledovat povrch, karoserie vykazuje v zatáčkách minimální náklony a zadní víceprvkovou nápravu šestky nerozhodí ani série nerovností v zatáčce. K rychle tlumenému zhoupnutí dochází jen na dlouhých vlnách a delších silničních nerovnostech.

Má to ale i druhou odvrácenou stranu, která vynikne na východoevropské silniční síti. Odpružení verze GTA v kombinaci s 18palcovými koly a pneumatikami 225/40 R18 nepatří ke vzorům v oblasti jízdního pohodlí, což se projevuje především na nejstarších úsecích dálnice D1. S málo zatíženým vozem se podvozku nedaří při rychlosti 130 km/h absorbovat všechny rychle po sobě jdoucí nerovnosti. Kola jsou sice stále v kontaktu s vozovkou, ale ta je zvlněná a to do řízení nezapojená posádka vnímá jako nepohodlí. Zlepší se to s tím, jak šestku zatížíte a pružiny se posunou do poněkud měkčí části charakteristiky. Cestou jak z toho ven je zřejmě i setrvání u obvyklejšího 17palcového rozměru kol.

 [300×255]

Klobouk musí jít dolů, když je řeč o tuhosti karoserie. Tuhé odpružení totiž prověří právě tuto oblast. I dnes je totiž nižší tuhost nosného skeletu mnohdy určující pro to, jak sportovní naladění auto může z výroby dostat. Mazda je na tom velmi dobře, její dlouhá varianta s otevřenou zádí je na tom z hlediska tuhosti asi hůře než sedan, ale přesto ani na špatných cestách není cítit, že by karoserie pracovala. Po 30 tisících kilometrech je i většina plastů v interiéru na svém místě, absolutně tichá je přístrojová deska. Jediným místem, které má tendenci vrzat je středový tunel. Aby se ozval, musí se do něj opřít kolenem někdo z dvojice řidič-spolujezdec.

Převodovka je špičkovým řešením v rámci střední třídy. Krátká řadicí páka s poněkud malou hlavicí připomínající legendární roadster MX-5 má krátké dráhy, které jsou přesně vymezené. Rychlý pohyb jen výjimečně překazí zadrhnutí v kulise, ale to bývá většinou zapříčiněné nedokonalým vyšlápnutím spojky ze strany řidiče. Ano, na to je Mazda velmi citlivá!

Příště se podíváme na zavazadelník šestky.

 [600×349]

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 

Štítky Mazda Testy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese

Druhá generace Mazdy 6 si zachovala to nejlepší z…

Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…