Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

 
 

Nedokonalosti českých silnic odhalí i nedokonalosti v konstrukci a zpracování aut. Jak je na tom Mazda 6?

I když v dálničním provozu na západ od našich hranic předváděla redakční Mazda 6 to, v čem je nejlepší, zkušenější cestovatelé vědí, že stejné poznatky nemusí platit pro českou realitu!

Více než polovinu testovacích kilometrů absolvovala naše Mazda 6 2,2 MZR-CD na českých dálnicích, nejčastěji někde mezi Prahou, Brnem, Zlínem, Plzní a Teplicemi. Klíčovým testovacím úsekem byla nechvalně známá D1 mezi Prahou a Brnem. Během 4 měsíců jsme ji absolvovali s šestkou celkem pětkrát.

Naše zkušenosti? 2,2litr se 120 kW je dost silný na to, abyste se ani s plným zatížením nemuseli obtěžovat s řazením pětky, když přijde řeč na náročná stoupání Českomoravské Vysočiny.

 [600×353]

Při respektování dovolené rychlosti 130 km/h lze i v náročném terénu za ideálních povětrnostních podmínek jezdit se spotřebou 6,5 l/100 km, pokud ovšem využíváte služeb tempomatu. Zpomalení na nižší rychlost (100 až 110 km/h) zásadní úsporu nepřinese, zřejmě proto, že na trase jsou stoupání, při kterých není jednoznačné, zda je lepší přeřadit na pětku nebo zůstat u šestky.

Když pojedete opatrně, dostanete se někam k 5,5 l/100 km. Pro spotřebu pod 5 l/100 km/h je potřeba zajet do rovinatějších oblastí středních Čech nebo jižní Moravy.

Ovládání tempomatu je soustředěno na pravé rameno volantu, aktivace se děje tlačítky, nastavení rychlosti pak intuitivním kolébkovým ovladačem. Automobilu za bezmála 900 tisíc by slušel alespoň příplatkový adaptivní tempomat.

 [600×380]

O směrové stabilitě a jednoznačné odezvě auta na pohyby volantu jsme sice už psali, ale poctivá mechanická stavba tohoto auta patří k hlavním trumfům šestky, takže se k chování na silnici jednoduše musíme vracet. I na českých cestách vyniká precizní řízení šestky se zřejmě nejtužším naladěním, jaké dnes můžete v neprémiové střední třídě koupit. Opravdu, pokud vás baví řídit a nemáte na některý zadokolkový prémiový model střední třídy, měla by být Mazda 6 prvním autem, které budete zkoušet.

 [300×270]

Ale není to jen řízení, co tuto Japonku odlišuje od soudobé konkurence. Sportovní charakter má i podvozek, který za jízdy skvěle maskuje velikost tohoto kombi. V zatáčkách si tak můžete dlouho užívat neutrální projev, i když motor se zdvihovým objemem 2,2 l patří spíše k větším čtyřválcům ve třídě. Kola se s pomocí tlumičů snaží přísně sledovat povrch, karoserie vykazuje v zatáčkách minimální náklony a zadní víceprvkovou nápravu šestky nerozhodí ani série nerovností v zatáčce. K rychle tlumenému zhoupnutí dochází jen na dlouhých vlnách a delších silničních nerovnostech.

Má to ale i druhou odvrácenou stranu, která vynikne na východoevropské silniční síti. Odpružení verze GTA v kombinaci s 18palcovými koly a pneumatikami 225/40 R18 nepatří ke vzorům v oblasti jízdního pohodlí, což se projevuje především na nejstarších úsecích dálnice D1. S málo zatíženým vozem se podvozku nedaří při rychlosti 130 km/h absorbovat všechny rychle po sobě jdoucí nerovnosti. Kola jsou sice stále v kontaktu s vozovkou, ale ta je zvlněná a to do řízení nezapojená posádka vnímá jako nepohodlí. Zlepší se to s tím, jak šestku zatížíte a pružiny se posunou do poněkud měkčí části charakteristiky. Cestou jak z toho ven je zřejmě i setrvání u obvyklejšího 17palcového rozměru kol.

 [300×255]

Klobouk musí jít dolů, když je řeč o tuhosti karoserie. Tuhé odpružení totiž prověří právě tuto oblast. I dnes je totiž nižší tuhost nosného skeletu mnohdy určující pro to, jak sportovní naladění auto může z výroby dostat. Mazda je na tom velmi dobře, její dlouhá varianta s otevřenou zádí je na tom z hlediska tuhosti asi hůře než sedan, ale přesto ani na špatných cestách není cítit, že by karoserie pracovala. Po 30 tisících kilometrech je i většina plastů v interiéru na svém místě, absolutně tichá je přístrojová deska. Jediným místem, které má tendenci vrzat je středový tunel. Aby se ozval, musí se do něj opřít kolenem někdo z dvojice řidič-spolujezdec.

Převodovka je špičkovým řešením v rámci střední třídy. Krátká řadicí páka s poněkud malou hlavicí připomínající legendární roadster MX-5 má krátké dráhy, které jsou přesně vymezené. Rychlý pohyb jen výjimečně překazí zadrhnutí v kulise, ale to bývá většinou zapříčiněné nedokonalým vyšlápnutím spojky ze strany řidiče. Ano, na to je Mazda velmi citlivá!

Příště se podíváme na zavazadelník šestky.

 [600×349]

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpovo vítezství. Americký Senát se vyslovil pro zrušení zdravotní péče Obamacare Trumpovo vítezství. Americký Senát se vyslovil pro zrušení zdravotní péče Obamacare

Senát Spojených států dnes nejtěsnějším poměrem hlasů…

Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech

Ústavní soud rozhodl, další debaty už jsou čistě…

Zástupci Evropské komise se sešli s protějšky z Ankary. Vzájemné napětí nepolevuje Zástupci Evropské komise se sešli s protějšky z Ankary. Vzájemné napětí nepolevuje

Jednání představitelů Evropské komise s tureckými…

 

Štítky Mazda Testy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

Nová generace Mazdy 6 se ukazuje zezadu Nová generace Mazdy 6 se ukazuje zezadu

Odhalování třetího vydání Mazdy 6 pokračuje. V pořadí…

 



 
Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Včera

Toyota proslula svými menšími sportovními vozy. Kupé Sera se ovšem na rozdíl od Celicy a MR2 mimo Japonsko prakticky nedostalo a zůstalo zapomenuto...




Blesk.cz

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci bavit, zlobí se šéf komise

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci…

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš popřel, že by měl někdy k dispozici takzvaný živý policejní spis. Novinářům po…

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Mysleli jste, že vám filmová podoba bestselleru Padesát odstínů ukázala vše? Doma si ale můžete užít ještě o…

 

iSport.cz

FCSB - Plzeň 2:2. Naděje pro odvetu, domácí dvakrát srovnali

FCSB - Plzeň 2:2. Naděje pro odvetu, domácí dvakrát srovnali

První duel 3. předkola Ligy mistrů dopadl pro fotbalisty Viktorii Plzeň velmi slušně. Západočeši na hřišti…

Slavia – Borisov 1:0. Rozhodl Škoda, přesilovka nepřinesla větší náskok

Slavia – Borisov 1:0. Rozhodl Škoda, přesilovka…

Mají větší naději na postup, ale náskok mohl být vyšší. Fotbalisté Slavie porazili v úvodním zápase 3. Předkola…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení fanoušci na Muzeum madame Tussauds

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení…

Pobočka Muzea vozkových figurín madame Tussauds ve městě New York se po kritice fanoušků zpěvačky Beyoncé…