Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

 
 

Nedokonalosti českých silnic odhalí i nedokonalosti v konstrukci a zpracování aut. Jak je na tom Mazda 6?

I když v dálničním provozu na západ od našich hranic předváděla redakční Mazda 6 to, v čem je nejlepší, zkušenější cestovatelé vědí, že stejné poznatky nemusí platit pro českou realitu!

Více než polovinu testovacích kilometrů absolvovala naše Mazda 6 2,2 MZR-CD na českých dálnicích, nejčastěji někde mezi Prahou, Brnem, Zlínem, Plzní a Teplicemi. Klíčovým testovacím úsekem byla nechvalně známá D1 mezi Prahou a Brnem. Během 4 měsíců jsme ji absolvovali s šestkou celkem pětkrát.

Naše zkušenosti? 2,2litr se 120 kW je dost silný na to, abyste se ani s plným zatížením nemuseli obtěžovat s řazením pětky, když přijde řeč na náročná stoupání Českomoravské Vysočiny.

 [600×353]

Při respektování dovolené rychlosti 130 km/h lze i v náročném terénu za ideálních povětrnostních podmínek jezdit se spotřebou 6,5 l/100 km, pokud ovšem využíváte služeb tempomatu. Zpomalení na nižší rychlost (100 až 110 km/h) zásadní úsporu nepřinese, zřejmě proto, že na trase jsou stoupání, při kterých není jednoznačné, zda je lepší přeřadit na pětku nebo zůstat u šestky.

Když pojedete opatrně, dostanete se někam k 5,5 l/100 km. Pro spotřebu pod 5 l/100 km/h je potřeba zajet do rovinatějších oblastí středních Čech nebo jižní Moravy.

Ovládání tempomatu je soustředěno na pravé rameno volantu, aktivace se děje tlačítky, nastavení rychlosti pak intuitivním kolébkovým ovladačem. Automobilu za bezmála 900 tisíc by slušel alespoň příplatkový adaptivní tempomat.

 [600×380]

O směrové stabilitě a jednoznačné odezvě auta na pohyby volantu jsme sice už psali, ale poctivá mechanická stavba tohoto auta patří k hlavním trumfům šestky, takže se k chování na silnici jednoduše musíme vracet. I na českých cestách vyniká precizní řízení šestky se zřejmě nejtužším naladěním, jaké dnes můžete v neprémiové střední třídě koupit. Opravdu, pokud vás baví řídit a nemáte na některý zadokolkový prémiový model střední třídy, měla by být Mazda 6 prvním autem, které budete zkoušet.

 [300×270]

Ale není to jen řízení, co tuto Japonku odlišuje od soudobé konkurence. Sportovní charakter má i podvozek, který za jízdy skvěle maskuje velikost tohoto kombi. V zatáčkách si tak můžete dlouho užívat neutrální projev, i když motor se zdvihovým objemem 2,2 l patří spíše k větším čtyřválcům ve třídě. Kola se s pomocí tlumičů snaží přísně sledovat povrch, karoserie vykazuje v zatáčkách minimální náklony a zadní víceprvkovou nápravu šestky nerozhodí ani série nerovností v zatáčce. K rychle tlumenému zhoupnutí dochází jen na dlouhých vlnách a delších silničních nerovnostech.

Má to ale i druhou odvrácenou stranu, která vynikne na východoevropské silniční síti. Odpružení verze GTA v kombinaci s 18palcovými koly a pneumatikami 225/40 R18 nepatří ke vzorům v oblasti jízdního pohodlí, což se projevuje především na nejstarších úsecích dálnice D1. S málo zatíženým vozem se podvozku nedaří při rychlosti 130 km/h absorbovat všechny rychle po sobě jdoucí nerovnosti. Kola jsou sice stále v kontaktu s vozovkou, ale ta je zvlněná a to do řízení nezapojená posádka vnímá jako nepohodlí. Zlepší se to s tím, jak šestku zatížíte a pružiny se posunou do poněkud měkčí části charakteristiky. Cestou jak z toho ven je zřejmě i setrvání u obvyklejšího 17palcového rozměru kol.

 [300×255]

Klobouk musí jít dolů, když je řeč o tuhosti karoserie. Tuhé odpružení totiž prověří právě tuto oblast. I dnes je totiž nižší tuhost nosného skeletu mnohdy určující pro to, jak sportovní naladění auto může z výroby dostat. Mazda je na tom velmi dobře, její dlouhá varianta s otevřenou zádí je na tom z hlediska tuhosti asi hůře než sedan, ale přesto ani na špatných cestách není cítit, že by karoserie pracovala. Po 30 tisících kilometrech je i většina plastů v interiéru na svém místě, absolutně tichá je přístrojová deska. Jediným místem, které má tendenci vrzat je středový tunel. Aby se ozval, musí se do něj opřít kolenem někdo z dvojice řidič-spolujezdec.

Převodovka je špičkovým řešením v rámci střední třídy. Krátká řadicí páka s poněkud malou hlavicí připomínající legendární roadster MX-5 má krátké dráhy, které jsou přesně vymezené. Rychlý pohyb jen výjimečně překazí zadrhnutí v kulise, ale to bývá většinou zapříčiněné nedokonalým vyšlápnutím spojky ze strany řidiče. Ano, na to je Mazda velmi citlivá!

Příště se podíváme na zavazadelník šestky.

 [600×349]

Spolupracujeme s TipCars.com
Za odkup vepřína v Letech stát zaplatí zhruba 450 milionů korun Za odkup vepřína v Letech stát zaplatí zhruba 450 milionů korun

Za odkoupení vepřína v Letech na Písecku, který stojí na…

Glosa Jaroslava Bukovského: Příští vláda a cena dluhu Glosa Jaroslava Bukovského: Příští vláda a cena dluhu

Popularita bondů české vlády prožívá jednu z nejslabších…

V kauze Čapí hnízdo obvinila policie 11 lidí, včetně Babiše a Faltýnka V kauze Čapí hnízdo obvinila policie 11 lidí, včetně Babiše a Faltýnka

V souvislosti s padesátimilionovou dotací na farmu Čapí…

Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik

Politiku posledních 25 let určovaly tradiční strany.…

 

Štítky Mazda Testy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese

Druhá generace Mazdy 6 si zachovala to nejlepší z…

Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung Galaxy Tab Active 2

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung…

V polovině září se na internetu začalo mluvit o nástupci dva roky starého tabletu Galaxy Tab Active od Samsungu.…

Iva Kubelková po operaci: Dojemná fotka z nemocničního lůžka

Iva Kubelková po operaci: Dojemná fotka z nemocničního lůžka

Jen si vyšla na nevinnou procházku na houby, a už musela Iva Kubelková (40) pospíchat do nemocnice. Špatně totiž…

 

iSport.cz

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na Messiho trestají jinak

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na…

V 85. minutě první žlutá, v 87. minutě druhá a odchod do kabin! Nedělní šlágr proti Olympique Marseille (2:2)…

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

 

Reflex.cz

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá nabídka, říká Pečinka

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá…

S Babišem nikdy, ozývá se od tradičních politických stran i po drtivém vítězství hnutí ANO ve sněmovních…

Vlado Mečiar žije! Dokumentem o něm bude zítra zahájen jihlavský festival. Podívejte se na trailer

Vlado Mečiar žije! Dokumentem o něm bude zítra…

Národ si demokraticky zvolil Andreje Babiše, takže je možná načase podívat se na dokument Mečiar – ten zítra…