Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?
15
/
25
Prohlédnout znovu
Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?
Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?
|
acz
Výměna spojky je jednou z náročnějších prací na autě. Je potřeba zavěsit motor a samozřejmě demontovat převodovku.
|
acz
Z jedné strany lamely nám obložení úplně odpadlo.
|
acz
Zasekalo se do lamelové pružiny a zablokovalo její pohyb. Všimněte si vyhřátých plošek od předchozího opakovaného vysokého namáhání.
|
acz
Pro jistotu jsme nechali vyměnit i setrvačník. Stav vyměněných dílů bude pečlivě posuzován při závěrečné demontáži.
|
acz
Na fotografi i typická situace při tahání vleku. Rapid s karavanem jede na šestku necelou stovkou, motor vrní pod dvoutisícovou hranici. Rádce řazení je spokojený (kdybyste dali pětku, hned začne remcat) a průměrná spotřeba se drží kolem deseti litrů.
|
acz
Test začal dotankováním do plné nádrže při 55 001 najetých kilometrech. Na papírku, který pan Foldyna svírá v ruce, je nápis „Benzin!“. Nalepil si ho pod víčko nádrže, aby se po deseti letech s dieselovou octavií při tankování nespletl
|
acz
Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.
|
acz
Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.
|
acz
Příbram – Rovinj
|
acz
Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.
|
acz
Rovinj – Příbram
|
acz
Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.
|
acz
V kempu překvapivě nebyl náš zelený rapid jediný svého druhu. S podobným vozem (tříletým Rapidem Spaceback Scoutline 1.2 TSI) sem dojel též rakouský karavanista.
|
acz
Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.
|
acz
Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.
|
acz
Motor má četné „rozjezdové adaptace“. Když pouštíte spojku, sám si zvýší otáčky.
|
acz
Jiří Kubec učí autoškolu už 30 let a spolehlivě pozná, proč se s vozem lidé špatně rozjíždějí
|
acz
Servisní prohlídka v 58 099 km
|
acz
Kapková zkouška už prokázala silnou kontaminaci sazemi (na poměry benzinových motorů) i vyčerpané přísady, které mají karbon rozpouštět (pilovité okraje). Při první prohlídce se měnil pouze olej a kabinový filtr.
|
acz
Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o zapalovací svíčky.
|
acz
Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o seřízení sklonu světel.
|
acz
Obložení je stále na 60 procentech původní tloušťky.
|
acz
Rozpadlé ovládání směru lamel prostředního výdechu vyřešil servis jeho výměnou a výrobce uznal záruku (jinak bychom za díl zaplatili 1848 Kč).
|
acz
Držák parkovacího lístku nalomila dílna při výměně kamenem rozbitého čelního skla v 29 037 Kč a nám pak o šest tisíc kilometrů později zcela upadl. Tento díl stojí pouhých 15 Kč.
|
acz
Borgward Isabella (1954-1962): Labutí píseň impéria
Auta na vodík to mají asi spočítané. V USA je nikdo nechce
Alfa Romeo Milano přežila jen pár dní. Jaké hrátky se jmény byly v minulosti?
Nový Citroën C3 Aircross je stále levný a malý. Přesto uveze až sedm lidí
Festival firemní mobility Toyota & Lexus: Hradec hřmí motory aut!
Před startem Chorvatské rallye: Toyota chce ukázat svoji sílu